Maaliskuun Muruset 2012 *Joulukuussa*

Aika kauan teillä menee noissa kelan papruissa. Mulla tuli viikossa paperit jo kotiin asti. Ainoa mikä ei oo tullu niin on se vanhempainrahan määrä, mut 2.2 alkaa äitiysloma varhennettuna. Pitää laittaa viel hoitolisästä jotain hakemuksia menemään, mut luultavasti en sitä saa ku vaan tammikuulta.
 
Paljon onnea Nitttalle kihlautumisesta!! :heart: Millonhan tuo oma ukko tajuais :D

Vauvan hikka Mä en oo vielä tuntenu hikkaa, tai sit oon niin tyhmä etten tajua :D

Sokerirasitus Ois ollut tänään, mut piti siirtää taas tän flunssan takia. Neuvolatäti siirsi suorilta kahden viikon päähän ku tuntuu olevan niin sitkeetä tää flunssa. Nyt kylläkin alkaa jo elämä voittaan :)

Supistukset Kyselen teiltä ku en kehtaa koko ajan neuvolaankaan soitella (tai tuntuu että sinne soittelee koko ajan vaikkei soittelekkaan :D ). Eli supisteleeko teillä miten usein? Ku mulla niitä tulee pitkin päivää vaikka oisin levossakin (ja muutahan mä en oo viimepäivinä tehnytkään ku levännyt), ja välillä tulee menkkamaisia kipuja samalla ku supistaa. Onko harkkasupparit tuommosia vai pitäiskö mun kehdata soittaa sinne neuvolaan kuitenki? Pari viikkoa vielä neuvolaan niin aattelin että siellä sit sanoisin noista..

(.) Flunssa alkaa vihdoinkin hellittään! Tiistaina kävin sairaanhoitajalla joka määräsi antibioottikuurin poskiontelotulehdukseen. Eilen vielä kävin lääkärillä punkteerauttaan toisen poskiontelon ku se oli niin sairaan kipee ja täynnä. Sain sit lisäksi vielä korva- ja kurkunpääntulehdus diagnoositki, että suurinpiirtein keuhkoputkentulehdus enää puuttuu :D Punkteeraus ja ab- kuuri onneksi rupeaa puremaan. Viime yön sain jo nukuttuakin, niin nyt on kuin uusi ihminen. Tän päivän jos ottais vielä rauhallisesti.

Pätkis+ Helmi 27+5
 
  • Tykkää
Reactions: nittta
Omanapaisesti neuvola kuulumiset:

Paino + 680g/vko :ashamed: yhteensä 10 kg
Hb: 116
SF:28 cm
RR: 123/69

Selvisi syykin miksi nii huono-olo ja selällään maku tekee pahanolon, pikkuinen on poikittain tuossa pallean päällä... tai niin oli neuvolassa, terkka sano ei voi yhtään aavistella miten pikkuinen on kun välillä on poikittain välillä potkut tuntuu alhaalla välillä ylhäällä. Mut kaikki erinomaisesti äiti ja vauva voivat hyvin :heart:

minnarun&rinssi 28+1
 
-pätkis- mulla supistelee pitkin päivää,joskus menkkakivun kanssa joskus ei. myös levossa tulee supistuksia. voithan sä käydä tarkistaan ettei mikään tulehdus aiheuta niitä? mulla taas on vaan supistusherkkä kohtu ja harjottelee ahkerasti,mut kohdunsuulle ne ei tee mitään :D

sunniee ja vv 28+2
 
Moikka kaikille pitkästä aikaa ! on ollu niin paljo töitä ja kaikkee et ei oo kerinny kirjottelemaan. No kuulumisia:
supistukset tulee ja menee. välillä enemmän ja välillä vähemmän. Aivan hirveitä vihlontoja ja kipuilua välillä, mutta ne yleensä kuuluu asiaan vaikka tekee kipeetä ja on hankalaa. Töissä alkaa välillä olla hankalaa kumartelu ja nostelu, mut eipä tässä pitkään oo kun alkaa äippäloma =) Mulla siis menee yleensä päivät niin et päivän oon eka lasten kans, teen kotihommat, hoidan menot ym. ja sit kun mies tulee kotiin ni mä lähen illaksi töihin. Ja viikonloppusin sit pitkää päivää. (joo raskaaksi käy, mutta mieluummin näin kun et veisin lapset hoitoon)

neuvola oli eilen. Painoa tullut yhteensä joku 5 kiloa(mikä on mulle kyllä tosi vähän) verenpaineet vähän nousussa, ja mulla kun nyt viikon ajan ollu järkky turvotus ja päänsärky ni nyt seurataan et ei rupee raskausmyrkytystä tekee. Joulun jälkeen siis lääkäri/neuvola jossa tarkistetaan kohdunsuu myös kun on ollu aika reippaasti tosiaan supisteluja ym.

sf-mitta oli mulla eilen eli rv 26+1 20cm. Että jos jollain on mielestään pieni maha, niin mulla on kans =) mut sekin on mulle tavallista, kasvaa sit lopussa enempi.

jaksamista niille jotka sitä tarvitsee ym. Koitetaan vielä jonkin aikaa jaksaa! Kuvitelkaa miten vähän enää on aikaa kun mekin aletaan jännäämään vauvoja =)

maruli 26+2
 
Katjuska: Ihana lukea hyviä kuulumisia sulta! Mietinkin aiemmin tänään, että mitä sulle ja vauvalle kuuluu.

Heräsin päikkäreiltä ja taas on kurkku kuin hiekkapaperilla hiottu. Tytölläkin on ollut ääni käheänä useampana päivänä, mutta sen kummempaa tautia ei ole vielä päälle lyönyt.
 
onnea nitttalle kihlautumisesta!:flower:

ihana uutinen katjuska, hyvä et tilanne on parantunut, mukavaa jos pääsee joulun viettämään lähemmäs perhettä!:flower: :heart:

isäntä lähti hakemaan matkahuollosta tota vauvan säkkituolia, ootan kovasti et pääsen näkee sen livenä!=)

meillä oli aivan kauhee päivä tänään töissä, tarjottiin joululounas nii asiakkaitahan riitti, koko päivän saanu juosta pää kolmantena jalkana, olen ihan puhki...
aamulla viel kävi nii ikävästi kun piti ottaa iso teräksisen kahvinkeittimen irti johdosta ja viedä se linjastoon nii sain ihan mielettömän sähärin kun pistokkeeseen oli menny vettä, koko käsi täris... siinä sit säikähdin et mitäköhän se pikkuiselle teki mut onneks se on liikkunut ihan normaalisti, et tuskin vaikutti siihen mitenkään!:|

pepper& masuasukki 29+2
 
Nitttalle onnea kihlauksesta! <3

Katjuskaltakin ihania uutisia, mukava kuulla :)

Sokerirasitus: Mulla on ens viikolla, hiukan jänskättää :S

Kauheesti ihmisiä jo sairaslomilla... Lääkärineuvola itsellä ens viikolla kans, katsotaan sitten jääkö tääkin rouva saikulle :( Selkä varsinkin prakaa aika pahasti, mutta tiedän, että töissä rauhoittuu tammikuussa, niin jos sinne jaksaa niin tammikuun jaksaa aika varmasti. Eräänlainen takaraja mulla on ollut, että kun 15.1 asti jaksais, niin sit vois saikkuillakkin, kun saikkua olis 1kk, eli en tippuis kelan sairaspäivärahoille... Mutta terveyden mukaan tottakai mennään, en mä väkisin.

Maanantaina kävin siellä kontrolliultrassa, ei ollut sama lääkäri kun edellisellä kerralla, eli kaikki mun keräämät rakentavat palautteet meni siinä suhteessa hukkaan :(

Tänään olen ollut vapaalla, yläselkä kipuilee vuorostaan. Eilen illalla sama homma, päivä menee hyvin. Piti lepäillä koko päivä, mutta nyt olen väkertänyt piparikuusta, kutonut karvanoppia, siivonnut, pyykännyt ja sen semmosta. Miks en vaan osais olla vaan!

Saatiin ihania uutisia, miehen sisko saa myös lapsen! Ikäeroa serkuksille tulee vaan muutamia kuukausia! Oon niin innoissani <3

Supistuksia täälläkin ajoittain, pääosin levossa. Tyllerö kovasti liikuskelee ja oli mukana piparikuusta leipomassa, mosautteli pöydän kulmaan aina kun vatsaa vahingossa nojasin siihen :D

Jos sitten lähtis laittamaan aamulla pyöritetyt lihapullat uuniin ja pussittais pakastetun osan. Ehkä kohta vois yrittää mennä sänkyyn kutomaan ja vihdoin lepäämäänkin :D

Mariaja & Tyllerö 25+3
 
Moominko se oli kun kyseli, että kenellä muulla oli todettu raskausdiabetes? Mullahan se, ja "tervetuloa" joukkoon Epa_88 kans :(. Mulla oli vielä kaikki 3 arvoa reilusti yli, että ei todellakaan hyvältä näytä. Se eka paastoarvo pitäisi olla alle 5.3, mutta se kuulemma riippuu siitä mistä se arvo on laskettu, eli toi arvo on jos mitattu laskimoplasmasta (mitä se sitten tarkoittaakaan). Ehkä jollakin toisella mittaustavalla se raja on se 6?

Tänään kävin neuvolassa ja sain mukaani sellaisen mittauslaitteen ja neulakynän, ja nyt pitäisi sitten pistellä itseään sormeen ja mittailla verensokeria päivän mittaan. Sitä muutama viikko kunnes saan kutsun äitiyspolille, jossa katsotaan arvot läpi ja miten ruokavalio & liikunta on vaikuttanut. Mä luulen vahvasti, että joudun vielä insuliinin käyttöön, kun ne mun arvot todellakin oli kaikki niin yli sen rajan.
 
Pööppis
Epa, tsemppiä!! :I



Nyt on kotona uudet vaunut, lastentarvikkeen Z-line sarjaa, halppismallit, mutta toimii. Ja samoin ostin Lastentarvike tuomkosen limen värisen, tuntuu hauskalle kun siinä on se kaari johon saa leluja roikkumaan ja sit vielä tämän Lastentarvike
jalat+amme. Oli 50% muuttoalee, niin kannatti ottaa.
Nyt ei puutu kuin vauva :) hih...
No toki itkuhälyttimet ja muuta pienenpää,mut tuntuupa helpottavalle olo,kun nuo vaunut sai <3 Nii ja pari leluu vielä... :O Nyt oon konkurssissa,enää ei piä miun lähtee kaupoille,kun en osaa olla ostamatta. joutuupahan dieetille,ku oo kohta rahaa ostaa ruokaa.
Nii ja sit kävin työpaikalla ja vietin laatuaikaa ultran kanssa.. on se tuo otus jo niin iso,ettei se mahtunu pienimmälläkään zoomilla näytölle :// mut sain ainaki nenästä ja korvasta kuvia :D muahhh.. no en kyl oo purkanu kameraa,et onnistuko oikeesti mikään,kun sillä ultralla ei pysty tulostaa, vaan itte pitää näytöstä napsia kameralla kuvi jos niitä mielii saada.
Ens viikolla meen vielä päiväks töihin niin pitää sitt vilkasta vielä tuonne yksiöön, josko otus ois toisin päin,,et sais tiirattuu muutakin kohtaa...

huh.. väsy.
 
  • Tykkää
Reactions: mesisa
Pööppis Missä Lastentarvikkeessa on muuttoale?
Vähän oon kade kun pääset ultrailemaan pikkuista noin usein :ashamed: voi kun itsekin pääsis..noh, ehkä sit viel synnytystapaultrassa ja viimeistään sitten maaliskuussa livenä :D

Hope ja jr 27+6 (huomenna taas poksuuu!!)
 
Onnea Nitttalle kihlautumisen johdosta:) Osaa ne miehetkin välillä olla ihania:)

Joku kysy et mikä se pelkopoli on niin siellä voi käydä puhumassa peloista, huolista, edellisestä synnytyksestä yms. Ihan ensikertalainenki pääsee sinne jos todella tuntuu että tarvii mennä "kunnolla" puhumaan peloistaan eikä koe että neuvolan th/lääkäristä on apua.
Th tai lekuri kirjoittaa lähetteen.
Täällä oulussa tavataan ensin kätilö jonka jälkeen mennään lekurin luo ja sitten ultrataan vielä.
Joka paikkakunnalla ei tätä mahdollisuutta ole, mutta isoimmissa sairaaloissa kuitenkin uskoisin että olis.

Itse menossa tuonne 5.1 kertaamaan edellistä synnytystä ja puhumaan mahdollisesta käynnistyksestä LA lähelle jos näyttää et reippaasti yli 4kg on tulossa.

Supistuksia täälläkin, pääosin kivuttomia, mutta välillä menkkamaisia myös. Mulla ei kuitenkaan nämä tee "tuhoja" tuolla joten en tressaa enää:) Kävin siis muutama viikko sitten tarkistuttaan tilanteen kun olin niin huolissani.

Mulle voi käsittääkseni myös laittaa kutsua fb-ryhmään vai mitenkähän se oli ku on nyt salattu ja suljettu ryhmä:)

H&mörrykkä 28+4 (Huomenna 29vee tää mamma,hui)
 
Mäkin olin alkuviikosta rasituskokeessa, mutta yksikään arvo ei kohonnut yli 5 :whistle: Eli ei oo ainakaan liian korkeat.... Tsemppiä teille, jotka joudutte vs:ää mittailemaan. Ei oo hääppöstä hommaa ollenkaan :/

Kaverini teki niin, että merkkaili ylös alhaisempia arvoja kun mittari näytti. Olisi joutunut insuliinihoidolle, jos olisi totuuden kertonut. Hyvin silläkin raskaus silti meni, poika oli syntyessään normaalikokoinen ja terve.
 
huippuja uutisia katjuska!!
Ja pööppis!!

ja tsemppihaleja tarvitseville :hug:

Ei nyt oikein jaksa -luin näitä teiän juttujaki useempaan kertaan ku ei vaan silmien ja aivojen yhteistyö oikein pelitä :D Oli vähä rankkapäivä ja tänään eka kerran töissä rupes ärsyttää tää maha ku tuntu et se on vaan edessä ja tän mahan syy et rupes särkee jalat (ku oli ollu 9h töissä..) ja sit väsymys ihan kauhee ja sit viel koko päivän supisteli tasaseen ni oli suoraan sanottuna sellanen fiilis et en taho olla raskaana -tahon oman itteni takas!!! :D että ihan kiva kun huomenna on vapaapäivä! :) Paitsi et miehellä on kans ja sit mulla palaa hermo siihen ja sit alkaa taas tulla tunne et voi ku pääsis töihin ku pää levii olla täällä neljän seinän sisässä ton kaa... pikasen mä oon ailahtelevainen :ashamed: ja aivan helvetin ärsyttävä..
Ja btw mulla on kuuma!!! öisin herään miljoona kertaa siihen et hiki valuu :(

nyt tää naukunauku lähtee nukkuu et jaksaa aamulla olla reipas -toka vika vapaapäivä ennen jouluu ja mä en ees tiedä missä meiän joulukoristeet on, joululahjoista suurinosa kaupassa, siivouksesta ei tietookaan, leipomiset syöty sitä mukaa ku tehty...lallallaa -stressitön ja helppo joulu :D
 
nittta Sylin täydeltä onnea kihlautumisesta:flower:

Kävin toissapäivänä neuvolalääkärillä.. Mä niin inhoon sitä alapään sörkkimistä! Minkä vuoks ne käyttää sitä terävä reunasta L-kirjaimen muotosta muovihässäkkää?!
sf mitta oli noussu 3 sentillä edellis neukkukäynnistä, ja painoa tullut nyt siis yhteensä 11kg :LOL:
Eipä siel oikeen muuten mitään ollu... Jotenkin niin tyhjä käynti ku olla ja voi :/

nyt pakko ottaa päikkärit ennenku lähe asioille

jassu ja prinsessa 26+1
 
nittta Paljon onnea kihlautumisesta!

Sokerirasitus Tulokset olivat hyvät. Sain ne alkuviikosta neuvolatädiltä. Tsemppiä kaikille, jotka ovat nyt seurannassa!

Vauvan hikka ja supistukset ovat minulle ainakin vielä tuntemattomia tai sitten en vain yksinkertaisesti tajua niitä.

ON Tänne iski kunnon flunssa :( Pari päivää sairaslomaa ja onneksi viikonloppu on muutenkin vapaa, niin on aikaa levätä. Alkaa vaan stressi iskeä jouluvalmisteluiden kanssa, kun ei jaksa mitään kipeänä tehdä. Voi, jos jotain joskus tapahtuisi ajatuksen voimalla!

Kirskis ja Kaiku 27+3
 
Voi luoja mikä yö!! Mulla on aina toisinaan jotai mahakramppeja, mahaan sattuu n.puol tuntii niin kovaa et vois itkee (usein kyyneleet valuuki) ja sit maha menee ihan löysälle ja saa istuu hetken vessassa ja sit koko episodi ohi -ja tästä seuraa ihan kauhee väsymys (ihan ku ois joku pika mahatauti). No viime yönä sit ekan kerran heräilin ku mies tuli nukkuu ja maha tuntu jo sillon oudolta. Sit pyörin ehkä puol tuntii ja alko mahakipu. Sit ku selvisin takas sänkyyn rupes supistelee. Yleensä toi ei uusi mut viime yönä sama episodi toistu joskus aamuyöstä. Nyt sit pää ihan sika kipee ja ihan turvonnu olo -sormukset ei liiku mihkään :/ miks nää yöt osuu aina sellasiin ku sais ees vähä univelkoja pois :/

Tää konekin jumii nyt taas ihan täysin.. grrr.. Tänään jos kävis hakee meiän vaunut ku ne vihdoin tuli :)

pikkumökö + pp 26+6
 
Laretzki
Vauvan hikka Mä bongasin eilen sen selkeesti. Tuntui sellasti pientä nytkyntää tuolla jossain mahan pohjalla. Tuntui aika veikeältä :D

Joo, on taas yksi neuvolakäynti takana, ja nyt ne alkaakin olemaan jo kahden viikon välein. Pitää se kai uskoa jo ihan oikeasti että mahalla alkaa olemaan kokoa ja ettei oo enää yhtään ihme että ahdistaa aika ajoin hengittää kun kohtu on niin korkealla. Sf-mitta oli meinaa kasvanut taas kahdes viikos 4 cm...

Eli
-Sf: 32 cm, jo nyt :LOL: kun tiiän useampia, joilla vasta noissa mitoissa lähempänä synnytystä, tässä kuitenkin se 10 vk vielä LA:han
-Hb oli taas pikkasen tipahtanut ja oli nyt 117 eli taas rautakuuria hakemaan
-Verenpaine 129/76
- Ja sit se suurin mörkö: paino, niin sitä oli tullut n. 600 g/vk eli selkeästi edellisellä kerralla oli joku kasvupyrähdys Spyrolla menossa.
-Sykkeet oli taas tuttua 140-150 jumputusta

Niin, ja saa nähä alkaako mullakin jo se "vauvan tuloon valmistautuminen" eli kaksi viimeistä yötä mä oon nukkunut tosi huonosti, heräillyt vähän väliä. Pitää alkaa päikkäreitä nukkumaan ihan oikesti, koska mun järkeen ei käy, se, että mitä hyötyä synnytykseen ja sen jälkeiseen aikaan on sillä, että äiti on jo ihan silmät ristissä unen puutteen vuoksi.

Vielä olisi viimeisiä joululahjojen viimeistelyjä ja paketointeja ja sitten kaikki olisi valmiina. :) Sunnuntaina onkin tarkoitus vielä lahjat jo eteenpäin kun on miehen veljenpojan synttärit, niin saa helposti sujautettua lahjat sukulaisille siinä samalla. Ja mä viimein saan ne meille tulevat vaunut, jeij!

Lare ja Spyro 29+6
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Täältäkin sairaslomalainen ilmoittautuu! Mä olin keskiviikkona yksinkertaisesti niin turkasen väsynyt että oli pakko jäädä eiliseksi kotia. Ja oon vielä tänkin päivän. Ens viikolla onkin vaan kolme päivää töitä ja sit joululomalle. Oon ollut paljon väsyneempi nyt kakkosen aikana kun esikoisen. Onneks tosiaan on joululoma tulossa, pakko saada levätä.

Muuten olo ihan ok, välillä supistelee ja vihloo, mutta ihan ok. Ens viikolla on taas lääkäri ja tsekataan tilanne onko supistukset aiheuttaneet mitään.

Ootan tosi paljon jo tammikuuta, sit tuntuu olevan paljon lähempänä vauvaa. Kun rv 30 poksahtaa rikki, niin voi huokaista ees vähän ettei vauva olisi ihan liian pieni jos sattuis syntymään.

Päässä ei liiku nyt kyllä yhtään mitään..

Viikonloppuja kaikille!

Viola ja pikkuinen rv 28+4
 

Yhteistyössä