Maaliskuun Muruset 2012 *Joulukuussa*

Pööppis
Moomin, samat tunnelmat täällä. paastoarvot oli 5,7 pikamittarilla, kokoverestä tehtävät tulokset saan soittaa vasta huomenna. Hitto että on surkee olo. Ja mikä olo oli sen litkun juonnin jälkeen. Vapisutti urakalla, oksennutti, näkö sumentu, sydän hakkas.. olin siis jo lähteny labrasta jossa olin valvonnan alla. onneks olin kaverin kaa, eiku äkkii kuumaa kaakaota prisman kahviossa kitusiin,sen jälkeen buffaan syömään, oli korjaantui siitä puolen tunnin kuluttua. Oloi kyl elämäni karmeimmat olot tänä aamuna.

Sit ilosempiin aiheisiin, ostin iltapvällä lipaston vauvanvaatteille, jonka sain jo kasattuakin ja vaatteet laitettua paikoilleen. Lisäksi ostin alennuksesta leluja,joita voi ripustella sänkjyyn, vaunuihin ym, ihania! Ja prismasta nallepuh body, 5kpl housuja ja potkarin. Jaa kaveri lahjoitti kestovaipat ja hyppykiikun. Ihkuu :)


Unettomuudesta oon kärsiny koko syksyn ja esim viime yönä ei taas sit nukuttu olleskaan, sain tilattua ajan nlalääkärille ens viikoks, pakko asiaan saaha nyt ratkisu,ei tälleen jaksa pitkään, vrsinkin kun vauva ei oo vielä ees syntyny, niin voimat on kerättävä.


Joululahjat vihdoin ostettu, wuhuu!!!! Ihana fiilis, ei tarvii taas vuoteen ajatella niitä.

Niin ja sitten kuusenoksista piti sanoa, eilen pakkassäässä kävin ISON kuusen roikkuvia ISOJA alaoksia keräämässä sylillisen, osa saunaaan osa sankoon eteiseen ja nyt on tuoksu!!!! <3

Tässä kuva krääsästä joita ostin tänään, toi ihaa hattu menee kyl varmaan omaan päähän tai koiran päähän :p
Aijaa.com - 9211382.jpg
Voi miten ois ihkuu olla rikas, et sais ostella vauvalle kaikkee ihanaa

28+1
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Pitkästä aikaa kans kirjottelen, lukenut kyllä oon.

Äitiysavustuksesta tullut päätös pari viikkoo sitte, mutta pakkausta ei kuulu.
Täällä päin tuntuu olevan hidasta toimintaa.

Ei oo kyllä yhtään joulufiilistä, kun kaikki lumet mitä oli, suli pois ja nyt on vaan ihan törkeen liukasta/märkää ja kamalaa.. =/
Olis niin kiva et jouluks tulis lunta.

Mulla oli kans tänään neuvolalääkäri ja nyt sitten liityn tähän sairaslomalaisten joukkoon. Äippäloman alkuun asti tuli saikkua kun oli paikat jo ihan täysin pehmenneet. Mulla on kivuttomia supistuksia ollut ja jos ei nyt rauhotu kun lomailen ni tarvii varata aika kohdunsuun tilanteen tarkistukseen. Täytyy toivoo että ne rauhottuis.
Ja sitten kun on koko syksyn vähän väliä vaivannu flunssa, ni nyt sitte poskiontelotulehdus olis tullut ja antibiottikuurin sain. Ihan mielelläni kyllä sen syön jos tää jatkuva sairastelu loppuis.
Muuten kaikki oli hyvin, paino laskenut 190g/vko, verepaineet erittäin hyvät ja vauvan syke 140, SF-mitta 28 ja merkittiin jo neuvolakorttiin sekin et oli pää alaspäin.

Nyt mä lähen syömään, kun on neiti miehen kanssa ulkona.
saa istuu rauhassa hetken :))

Jenduka ja pikkunen 28+6
 
Mä tulin tänne valittamaan taas vaihteeksi...

Ihan tajuton päänsärky vaivaa ja siihen on nyt napsittu Panadolia. Eipä se kokonaan kaikonnut, mutta pahin sentään helpotti. Äsken oli vaan kuumassa suihkussa itkemässä kun koski ja kaikki ketutti.

Mulla on noi alakerran limakalvot ihan kuivat, vaikka valkkaria sitten tuleekin hurjasti. Intiimi öljykään ei auta yhtään siihen arkuuteen. Nyt on pari kertaa tullut pyyhkiessä verta ja se tulee ihan tuosta ulkopuolelta, jossa iho on tosi arkana. En tiedä olisko mulla sitten joku tulehdus vai mitä ihmettä???

Onneksi on se neuvolalääkäri perjantaina. Tuntuu, että mulla on miljoona pikkuvaivaa tällä hetkellä. Korva on tulehtunut, liitoskivut vaivaa, napa vaivaa, päätä särkee, alakerta on hellänä, turvottaa ja mitähän vielä... :kieh: Ei ihme, että pännii ja itkettää taas vaihteeksi.

Olin kuvitellut lähteväni jossakin käymään YKSIN tänään, mutta eiköhän iskenyt armoton päänsärky ja tyttökään ei mennyt helpolla nukkumaan. Miehen nukuttamana ei nukahda tällä hetkellä lainkaan ja mäkin sain olla tunnin nukuttamassa tänään. Se siitä menemisestä sitten.

Sipsunen & pikkusisko 26+5
 
Onnittelut Nittta!!

Täällä on ilmeisesti tulossa kulmahampaat pojulle ja ei huoli tuttipulloa enää ollenkaan. Sen kanssa nukkumaanlaittaminen oli ennen tosi helppoa. Nyt pari päivää ollut hieman vaikeempaa toi nukuttaminen. Eilen onneks nukahti jo about 10 minuutissa. Ja onneks nukkunut ihan kunnon yöunia silti et ei oo yöllä vaivannut. Päiväunia ei sit taas oo nukkunut kun ed.päivänä hieman reilu tunnin ja eilen joku 40min ja sit olikin aika kärttysä sen jälkeen. Ja mä kyl tarttisin ne parin tunnin päiväunet pojalle et saan ite levättyä edes sen aikaa. Selkää särkenyt aika kunnolla ja eilen tuli ekat ihan kipeet supistuksetkin. Onneks vaan pari ja meni nopeesti ohi.

Mahdoinkos täällä viel hehkuttaakkaan et liikeet alkanu tuntua mahan läpikin jo. :D

Chevanne 24+5 ja Niko 1v4kk
 
Onnea nittalle kihlauksesta! :flower:

pööppis Ihania leluja oot ostellut!

Moomin 6 on juuri paastoarvon yläraja, jotkut hoitajat diagnosoi siitä suoraan RD:n, mutta mä ainakin haluaisin uusintamittauksin, jos muut arvot oli hyviä, että saisin varmuuden.

Jenduka Oliko sulla sitten korkea lähtöpaino, kun olit nyt painoa tiputtanut? Mietin siis että ei tarvi itse huolestua, jos vaikka käviskin niin että olis paino tippunu vähän edellisestä punnituksesta, mitä kyllä hieman epäilen..

Eilen oli sitten toiset työpaikan pikkujoulut.. Olisin saanut yöpyä hotellissa, mutta päätinkin lähteä yöjunalla kotiin ja se oli hyvä päätös, sillä miehen kainalo on vain niiin ihana paikka mulle ja Kävylle :) Käpy alkoi taas heti potkimaan miehen käteen kun laitettiin maate:heart:
Junassakin oli hyvä nukkua, kun oli vanha pikajunia jossa on ihanan leveät ja pehmeät penkit :)

Tänään mä ajattelin levätä vain, jotta jaksan keskiviikkoon asti tehdä töitä ilman saikkuja. Käpy möyri äsken niin kovasti, että koko maha vain hytkyi :D

Mies oli eilen käynyt ostamassa mulle joululahjan, toivottavasti Nalle Puh vauvakirjan :)

Vauvan kulta-aika | Milne, A. A. | 9789510323809 - Suomalainen.com
Itkin kun katseltiin tuota kirjakaupassa!
hepuhi:heart:käpy 27+5
 
Paljon onnea Nitta!:heart:

Sairaslomalaisia alkaa olla jo useampi, laskekaa minut mukaan myös. Viime perjantaina oli lääkärineuvola ja supisteluiden vuoksi minäkin olen ainakin 26.12 asti saikulla, en jaksa uskoa että pääsen töihin enää ennen mammalomaa mutta katsotaan.. Ilmeisesti se streptokokko bakteeri on minulla joka nuo supistelut yms. aiheuttaa. Pelkopolille sain lähetteen ja tammikuun alkuun menee aika. Kamalalta tuntuu että enää n. 10 viikkoa ja ollaan kalkkiviivoilla. Muuten kaikki kyllä käy vaivojen kanssa, mutta synnyttää en haluaisi ollenkaan. Voisiko joku hoitaa sen minun puolesta?! :whistle:

Muuten kaikki on hyvin, paineet oli hiukan korkeammat kuin tavallisesti, liekkö johtui siitä kun juttelimme edellisestä synnytyksestä ja komplikaatioista ennen.. Sf mitta oli 26cm, pissa puhdas ja painoa on tullut ekasta neuvolasta joku 10kg lisää. Sokerirasituksessa olin myös, mutta arvot ihan priimaa. Ja kaveri on tainnut kyllä kääntyä pää menosuuntaan nyt, potkut tuntuu oikealla kylkikaarissa ja välillä pylly pukkaa keskeltä vatsaa toooosi korkealle.

Ostin eilen virallisesti ensimmäisiä tavaroita tulokkaalle.. Harsoja, pulloja jne. Eiköhän nuo pidä sitten heti vuoden alusta laittaa kaikki kasaan niin näkee vielä mikä on tarve oikeasti. Kaikki suurimmat on jo hommattuna, pinnis yms. pitää vain koota sitten aikanaan.

Mukavaa joulunalusaikaa kaikille mammoille! :heart:

Tea ja J-poika 29+3 :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Hayley82 ja mesisa
Täällä kans sairaslomalla. Tuli kivuliaita supistuksia yks ilta/yö ja pari päivää myöhemmin ihan kunnolla joululahjaostoksilla. Jorvissa käytiin ja saikkua nyt 24.12. asti ja sen jälkeen katsotaan. Äsh. Ei oo helppoa olla koko ajan istuen tai makuullaan. Oon niin levoton/liikkuvainen ihminen.
 
hepuhi Mulla olin ennen raskautta normaalipainosen ylärajalla. Painoin ennen raskautta 66.5 ja nyt sitte 69.5. Siellä vaan sanottiin et sua ei taida ainakaan turvottaa. Painoa on kuitenkin tullut raskauden aikana.

Paljon Onnea Nitta:heart:

Nyt kirjottamaan viimiset joulukortit ja kaupungissa käymään kun olis vkonloppuna parin lapsen synttärit, näin mukavasti ennen joulua ja sitte äiti soittelin jos meen syömään sen kanssa johonkin joululounaan :))

POKS 29viikkoa
 
NITTA onneksi olkoon!!!:hug:

SIPSUNEN, itellä ainakin tuo arkuus, kuivuus ja valkkari ovat olleet hiivan merkit !! Juuri taas kapselin ja rasvailujen jälkeen alkaa taas alapää normalisoitua....

PÖÖPPIS, ihania leluja!

Täällä taas vedetään aino jätskiä... ihanaa...

26+5
 
onnea nittta!!!

Meiän pesusienellä on ihan mielettömän usein hikka :D Ja potkut tuntuu lähinnä alhaalla et väärinpäin vielä oleilee -tosin toi edellinen ei ollu täysin oikeinpäin (pää alaviistoon päin) vielä vkolla 38:kaan.

Supisteluja tulee oikeestaan lähes aina kun on tehny jotain ja istahtaa alas, ei siis kannata levätä ollenkaan välillä :D Ja nyt ne alkanu myös vähä tuntuukin, etenkin selän puolella -mut mä nyt luotan siihen et mennään niinkun aiemmistakin ettei näistä mitään haittaa ole.

Taas ois kello sen verran et töihin meno kutsuu :/ Voi motivaatio!! ois vielä 10h päivä... ja väsyttää ihan älyttömästi jo nyt!! Yritän vaan kahvii tankata et vähä heräis. Meillä tuli muuten nyt tiukennettu määräys et yli 10h päiviä ei saa työehtosopimuksen mukaan tehdä! Tai siis saishan niitä tehdä mut niistä pitäs maksaa johon taas sit ässä ei suostu, eli ei saa tehdä. Ei kyl haittaa- kyllä tässä 10h:ssakin on ihan tekemistä.

pikkumökö+ pp 26+5
 
Laretzki
En ehtinytkään eilen enää kaivelemaan reseptiä esille, kun olin kotona vasta kymmenen aikaan.

Eli: JÄÄDYTETTY MOKKATOFFEEKAKKU
n. 120 g ohuita pipareita
400 g maustamatonta tuorejuustoa (tai esim. vaniljan mak)
1 dl sokeria
1 rkl vaniljasokeria
4 dl kermaa
1 dl toffeeta (Omaria oon ite käyttänyt, kun on helpoin pieniä)
100 g suklaata
1 tl kaakaojauhetta
1 rkl kahvia

Vuoraa pitkä vuoka kelmulla (onnistuu myös kyllä pyöreeseen, jossa irrotettavat reunat) Käytä pipareita sopiva määrä koristeluun eli laita kulhoon kelmun päälle. Vatkaa kulhossa tuorejuusto ja sokerit. Vaahdota toisessa kulhossa kerma ja yhdistä. Jaa vaahto kolmeen osaan. Ensimmäinen kerros valmistetaan kahvista: sekoita kahvi ja kaakao vaahtoon. Sulata suklaa toiseen kerrokseen ja yhdistä jäähtyneenä toiseen vaahtoon. Kolmatta vaahtoa varten toffee paloitellaan ja lisätään joukkoon.

Kokoaminen: Levitä ensin kahvivaahto tasaisesti vuokaan. Lado pipareita vieri viereen vaahdon päälle. Kaada suklaavaahto ja levitä taas piparit vuokaan. Kaada toffeevaahto päällimmäiseksi ja peitä foliolla. Pakasta vähintään 4 tuntia. Ennen tarjoilua kumoa kakku ja poista kelmu, anna lämmetä 5-10 min ennen tarjoamista.


Nyt on kylppäriin valittu pintamateriaalit ja kalusteet, vähän alkaa jo kutkuttaa että miltä lopputulos tulee näyttämään :)
Niin, ja nyt tässä on sit ns. mammaloma alotettu, vaikkei mulle siitä maksetakaan :)

Lare ja Spyro 29+5
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
  • Tykkää
Reactions: mine88 ja mesisa
Sipsunen: mulla kans nuo kuvailemasi oireet on olleet hiivan merkki.. :/


hikkaa täälläkin,ja PALJON,eilen yritin laskea monestiko vv hikkas,mutta menin laskuissa sekasin kun tuntu niin usein hikkaavan :D kiva tietää että keuhkot siellä kovaa vauhtia kypsyvät ja vauva alkaa olemaan valmiimpi maailmaan =)

paljon on tosiaan sairaslomalaisia tullut nyt,mutta lepo on parasta tässä kohtaa. siitä ei tarvii eikä kannatakaan potea huonoa omaatuntoa =)
itekin varmasti olisin sairaslomalla jos sellasta kotiäideille jaettais :D


sunniee ja vv 28+2
 
Pööppis
Onnea Nitta! :flower:


Tässä ohje HELPPOIHIN vaaaleisiin pipareihin

200g voitaa (marg.käy myös ;) )
1dl tomusokeria vatkataan vatkaimella kunnolla.
lisätään Aito vaniljasokeria 2tl
1/2tl leivinjauhetta
0,75dl mantelijauhetta
1/3dl -2rkl maitoa tai kermaa


kaulitaan levyksi, painellaan muotilla piparkakkusia, voidellaan munalla keskeltä ja lisätään hasselpähkinärouhetta tai raesokeria
paistetaan 200 astetta 5-8 min. varo polttamasta.


jos ei välitä tehhä pipaaritaikinaa,tai muuten vaan haluu vaaleita pipareita niin nää on hyviä
 
  • Tykkää
Reactions: mesisa
Punakaneli ja Sunniee: Hiiva mullakin kävi mielessä. Mulla se on vaan aina aiheuttanut aivan tajuttoman kutinan, joten siksi en ole osannut reagoida aiemmin. Välillä on vaan ollut pientä kutinaa ja olen miettinyt, että voiskohan olla hiivaa ja sitten se on kadonnut ja olen sen taas unohtanut. Nyt alkaa olla paikat niin arkana, että onneksi huomenna on se neuvolalääkäri. Saattaa meinaan olla muhinut jo aika pitkään tuolla, mikä ikinä onkaan : /

Onnea kihlauksen johdosta Nittta :heart:

Eilen oli täys paska ilta ja sen kunniaksi tuntui ekat supistukset selän puolellakin. Sellaista menkkamaista kipua joka tuli ja meni. Menin lopulta nukkumaankin niin, että itkin silmät päästäni. Mies vaan ei välillä tajua yhtään, vaikka muuten onkin huomaavainen. No, tänään päänsärky jatkuu ja aamiaiseksi sai napata Panadolin. Se onneksi auttoi, toisin kuin eilen.

Tyttö nukahti. Jos menisi syömään ja itsekin vähän nukkumaan. Ollaan herätty tänään o 5.30.

Sipsunen & pikkusisko 26+6
 
Paljon onnea Nitalle:heart:

Minä kävin eilen siellä sokerirasitustestissä. Oli niin kurja olo koko testin ajan, että hoitaja pisti minut makuulleen. Se hiukan helpotti oloani. Neuvolan täti soitteli minulle juuri ja minun viimeinen paastoarvo oli yhden pykälän liian korkea. Muut arvot oli tosi hyvät, mutta viimeinen oli 8,7, vaikka olisi piätnyt olla 8,6:eek:
Ikinä ennen oo tälläistä ollut itsellä, mutta onneksi ei oo ihan maata kaatavat arvot. Maanantaina neuvolaan juttelemaan asioista.. jospa se siitä. Nyt vaan pitää vähentää imellyksiä ja tarkkailla tarkemmin mitä sitä suuhunsa laittaa.

Onneksi ei ole enää muutenkaan pitkä aika, kun pääsee ihailee masuasukkia kontrolliultraan:D Kasvua tarkkaillaan, kun meidän vauvelilla on napanuorassa vain yksi verisuoni..

Missähän minun äippäpaukkaus viipyy.. nyt yli 2 viikkoa paperin laitosta ja vieläkin netissä lukee, että paperit saapuneet, mutta päätöstä ei ole tehty.. Mitähän ne siellä kuhnii. Taidan itse ottaa kohta Kelaan yhteyttä ja soittaa sinne, et onko papereissa jotain häikkää?

Emsku ja masuasukki 26+4
 
Niin ja tsemppiä sairaslomalaisille!

Mulla vähän sama homma kuin Sunnieellakin, eli saikulla olisin melko vamasti jos sellaista kotiäideillekin olisi jaossa. Onneksi maaliskuu tulee nopeammin kuin huomaammekaan, kunhan joulu tästä tulee ja menee ja vuosi vaihtuu :)
 
Pööppis
Just soitin tuloksista neuvolaan, sanoin tädille että kerrohan tuomio, minuu niin kovasti pelottaa.. Nlatäti naurahti että annahan kun menen tuomiokoneen äärelle.
Erinomaiset tulokset!!! HUH!!! Nlatäti kehui että on hyvät, ja nyt voin hengähtää ja nauttia raskaudesta!! Ihanaa!!!!
Voittajaolo, kun pelkäsin pahinta, et jos joutuis itteesä pistämään, tsempit niille jotka joutuu :I
 
Minä oottelen myös äitiysavustus päätöstä ym.. ja paperit minäkin vein jo pari viikkoo sitten.. Mulla ei näy netissä ees mitää tietoja et paperit olis perillä vaikka vein sillo suoraa konttorille.. Ehkä ootan joulun yli ja jos ei mitää kuulu nii alkaa puhelin soida..

Paljon onnea Nittalle. :)

Sipsunen minäkin toissa iltana itkin itteni uneen kun tuntu ettei mies oo yhtään mukana odotuksessa.. Purkauduin sit miehelle tunteistani ja näytti et sekin vähän alko miettiä asioita.. Mä tahon vähä olla sellanen et kerään kaiken sisälleni ja sitte jossai vaiheessa vaan ei enää kestä ja tulee se itku... Pitäs enemmän sanoo ajatuksia ja tunteita tuolle miehelle pienistäkin asioista, eikä odottaa et ite tajuais kun ei ne miehet kuitenkaan tajua kaikkee..

Kiitti Laretzki ohjeesta täytyy kopsata ja kokeilla tuota..

juniori 26+2
 
Täältä hyviä uutisia :) kohdunsuun tilanne parantunu, tällä hetkellä 2,2 cm suljettua kanavaa ja ennenaikaisen synnytyksen riski negatiivinen! Pissatulehdus vissiin nyt vaivaa ja kun se on hoidettu niin saan alkaa liikkuun osastolla ja jos kaikki hyvin menee saatan päästä LKS:n jouluksi! Ja ehkäpä sitte kotiutumaanki pikkuhiljaa, kyllä tämä lepohoito näköjään tekee hyvää! Poitsulla kaikki hyvin painoarvio oli 1.3kg Olen niin onnellinen :D

Katjuska ja Onnimanni 27+6:heart:
 
Viimeiset paripäivää jyllänny pyykinpesukone (= kaksi 7kg koneellista siis) vauvan vaatteita ja muita liittyviä liinavaatteita ja peittoja. Ensimmäistä kertaa käytin meidän koneen Vauvanvaatteet-pesuohjelmaa. ;) Ja siinä sitten tajusin, et pitänee hankkia sellanen isoniso pyykinkuivausteline. :D

Eilen sit löyty fleecetakki, ihana body ja puolipotkarit! <3 Muutoinkin kaupoissa nyt ihania kuteita pienille (ja muuten Name ittiin on tullu jo "Born in 2012"-vaatteita!:D) Vähän vielä lisää vaatteita kyllä tarvii, ja muutenkin hankintoja vielä tehtävä (tajuttiin mm. et eihän meillä ole pinnasänkyyn patjaa!). Muuten kivoja leluja olit ostanu pööppis! :)

Ja nyt joululahjojen tekoon.. Löysin kirjastosta vinkkikirjan neulottuja joululahjoja varten (mm. kuusenkoristeista, pehmeitä koreja, rannerenkaita, hassuja hattuja, mukin alusia etc.) ja ihan innoissani! :D Mukava paketoidakin ne sit samaan tyyliin villalankoja käyttäen! Millonhan tää innostus loppuu. Lisäks löysin kirjan, josta neulon ainakin sellasen ihanan keväisen/kesäisen/alkusyksyisen takin pikkuselle viileille päiville, tosin siihen vois tietty ommella myös vuoren, jollon siitä tulis astetta lämpimämpi. Mutta tyyliltään se on sellanen hupullinen, hiippamallinen, A-linjainen, aivan mielettömän ihana (kooltaan sopii siis 1,5-2vuotiaalle)! <3

Pakko jossakin pästäää tätä hehkutusta (ootte varmaankin jo ihan täynnä näitä miun neulontajuttuja)! :-D

Miulle meinas iskee paniikki pari päivää sitten, johtuen ajatuksesta, että pitäis lähteä synnyttämään sit kun sen aika on. (Katoin sitä vauvan tarina-ohjelmaa.) Uh, miks mie en osaa nähä ja kuvitella itteeni sinne ähkimään, ja jos osaankin niin koko ajan tulee mielikuvia, et kaikki ei mee hyvin, hikoilen itteni kuivaks jännityksestä ja en saakaan sitä lasta ulos. :O Samaan aikaan siinä ohjelmassa se nainen sai keisarinleikkauksella kolmoset, ja siinä vaiheessa aloitinkin itkemään, kun ajattelin, miten uskomattomalta se sit varmasti tuntuu, kun saapi oman lapsen syliin ponnistelujen jälkeen. Ja itkin muuten pitkään. Jotenkin on vaan niin kahtialle jakautuneet ajatukset tuota synnärille lähtöä ajatellen.. Mielessä on käyny, et pakkaisin jo synnärilaukun valmiiksi! Lisäks tuntuu vaikealta päättää, mitä vaatteita ottais mukaan pienelle sit. Tulee varmaan useampi vaihtoehto! =D :O Mutta joo, noi ei ole vielä kovin ajankohtaisia asioita, mutta suoraan sanottuna ahdistaa ja jäykistää jo nyt. :ashamed: Ja varmaan pelottaa, että jokin menee vikaan, ihan senkin vuoksi, kun kaikki on menny tähän asti sanoisinko miun näkökulmasta ainakin liki täydellisesti! Oon pystyny suorittamaan oikeastaan kaikkia hommia ihan normaalisti (ainoastaan ilmavaivat tuntuu älyttömän pahalta, imurointi ja se kyykkiminen ärsyttää lähinnä ja lenkillä oli toissapäivänä pakko jättää juoksu kesken, kun oikealle alas alko koskemaan) pienestä väsymyksestä huolimatta (ja sekin, et mie oon kyllä aina ollut väsyny, et en sanois et johtuu ainoastaan raskaudesta). voihan synnytys perkele :kieh:
Mikä tuo pelkopoli oikein on? :O En oo kuullukaan. Mutta näyttäis, että en oo ainut tän pelon kanssa. :) :flower: Ja neuvolassakaan ei oo tullu vielä puheeks..

Se oli iso oma napa. :/ (alkaa muuten tulla pikkuhiljaa ulos:D btw)

Hopea ja Alien 27+5.
 
  • Tykkää
Reactions: mesisa ja Hayley82

Yhteistyössä