Maaliskuun muruset 2011 *syyskuussa*

teppana Normaalisti kyllä tunne kun verensokeri alkaa laskea mutta nyt näillä kerroilla olo on ollut suht normaali,ehkä hieman sekava ja´uninen. Silloin ekalla kerralla olin tosiaan nukkumassa ja nukkuessa verensokeri oli laskenut enkä ollut herännyt siihen. Normaalisti,siis ilman raskautta,herään kyllä kun verensokeri on liian matala.Nytkin on pari kertaa käynyt niin että olo on ok ja päätän mitata verensokerin ja mittari näyttääkin jotain 2,0!! (mikä siis on tosi matala) : / Olen menossa sisätautilääkärille puhumaan ja sopimaan tästä asiasta.

Minulla kaksi edellistä raskautta olivat aika lailla samanlaisia,pahoinvointia muttei kuitenkaan oksentelua,väsymystä. Ainut vaan että esikoiseta teki mieli makeaa(painoa tuli lähemmäs 20kg) ja kuopuksesta teki mieli suolaista (painoa tuli n.10kg). Molemmat siis tyttöjä.
Tässä raskaudessa pahoinvointi on ollut huomattavasti voimakkaampaa kuin ennen,en kuitenkaan ole oksentanut vaikka hyvin lähellä se on ollut:x Luulen että myös paniikkihäiriö ja masennus tekevät oman osansa rankasta odotuksesta,aikaisemmissa niitä ei ole ollut.

Olo on tänään ja eilen ollut tosi ällö:x Jotenkin tekis mieli syödä muttei kuitenkaan ja sit tekis taas tota mieli ja sitten ei kuitenkaan:headwall: Väsymys on tänään ollut korvia huumaavaa!!!! melkein olen seisaalteen nukahtanut. Olen tämän viikon alussa mennyt kahdenviikon saikun jälkeen takaisin töihin ja siihen vielä koulu päälle niin en ihmettele kun silmät painaa:whistle: Minulla siis ma-pe klo.6-14 töitä ja sitten ti-to koulua 16-20. Rankkaa on mutta olkoon.

Nyt jatkamaan töitä tai nukahdan tähän tuolille:stick:

-naurukohtaus ja ylläri 13+2-
 
Hei vaan kaikille!! :)
Täällä jo jonkin aikaa juttujanne seuranneena, uskaltauduin eilisen ultran jälkeen liittymään joukkoonne =)
Järkyttävät epäluulon tunteet eilen sitten häipyivät kuin tuhka tuuleen ("onko siellä mahassa ees mitään ja sitä rataa").. Ja kyllä todellakin oli. Kaikki seulontoineen ja muuten oli kunnossa. Jippiii!! Nyt viimeinkin pääsee nauttimaan raskaudesta, eikä tarvitse koko aikaa huolehtia.
12+6 tällä hetkellä, ja LA varmistui 17.3.:heart:

Eli voitte lisätä listaan: FeNi-esikoinen-22-k-sks
 
Terkkuja ultrasta!

Kaveri oli 5 päivää isompi, eli vastasi 12+1, mutta laskettuaaikaa ei kuitenkaan muutettu. Niskaturvotus oli 0,7mm ja vauvan pää-pylly mitta 5,5cm.
Kaikki oikein mallikkaasti siis! :heart:

Kätilökin sanoi että kaikki on hyvin joten rauhallisin mielin voit jatkaa oksentamista! :headwall:

Rakenneultra on sitten marraskuun 12.päivä.

Raskaudet On mulla kaikki ollut jonkun verran erilaisia. Joka kerta olen voinut enemmän pahoin.

Liro ja papu piupau 11+3
 
Feni tervetuoa!

Marr :hug:

Mulla oli eilen se nt-ultra ja kaikki oli ok. Se lääkäri puhui niin hiljaa, etten kuullut oikeen mitään. En viittinyt sanoo mitään, ko neukkamuija sanoi, et se on tosi tiukka mies. Tiä sit vaikka se olisi suuttunut jos sille ois sanonut siitä. Turvotusta oli 1,1. Sanoi, et koon perusteella la ois 2 päivää myöhemmin, mut ei onneksi sitä vaihtanut.
Kun lähdettiin sieltä niin ambulanssi oli justiis lähdössä. Tämä meitin autohullu poika höpötti niille miehille mitä sattuu eikä suostunut tulemaan ennenkuin se ambulanssi lähtee. No lähtihän se siitä sitten ja pisti vielä vilkutkin päälle ihan vaan meitin poitsun takii :D

Edellisessä raskaudessa oli voimakas pahoinvointi, mut pysyi aisoissa syömisellä. Kalkkitabletit tuli kyllä ylös aina. Finnejä oli ihan koko armeija, nyt ei ole kuin muutama. Armoton väsymys piinasi, ei meinannut millään pysyä hereillä. Painoa tuli 18kg ja poika syntyi. Tässä raskaudessa kaikki edellä mainitut lieviä, fyysinen väsy on kovaa ja nyt itkettää vähän kaikki. Toivottavasti tämä erilaisuus viittaisi tyttöön...

Lähdettiin poitsun kanssa eilen mun äitin luo, kun appivanhemmat uhkas tulla meille. Niitä irvileukoja on katteltu sen verran tiiheeseen tahtiin tässä kesän mittaan, etten välitä vähään aikaa. Muutenkin niitä kahta en voi sietää :stick:
 
Jospas sitä sais aikaiseksi kirjoittaakkin jotain.. Ahkerasti käyn teidän kuulumisia lueskelemassa, mutta iteltä jääny kirjoittelu vähälle.

Hain äsken postista kahet mammahousut :D Ihmeellisen isolta alko masu näyttää ku ne vetas jalkaan :O ..tai no isohan tuo etureppu on ihan omasta takaa :whistle: On se ehkä vähä semmosta vaavimasun pyöreyttä saanu kuitennii :D Toisaalta ollaan ihan tyytyväisiä ettei kukaan voi vielä todellakaan ees aavistella masun perusteella että vauva on tulossa, koska halutaan pittää salassa vielä. Kauan. :snotty: :D

Tiistaina on nt-ultra.. ja vähän jänskättää. Mulla siis menkoista lasketut viikot ja ekan ultran viikot heitti viikolla ja viidellä päivällä.. Siis ultrassa oli pienempiä viikkoja vastaava. Eniten jännitän, että onko masuasukki kasvanu ollenkaan.. Ja että missä mennään. Otetaanko ne nt-tutkimuksiin kuuluvat verikokeet siinä ultran yhteydessä vaiko millon?

Hmmh. Alkupainoa olitte kyselleet.. mulla pituutta 155cm ja painoa 85kg :snotty: Tosin laihdutin 15kg ennen ku tulin raskaaksi. Ja tällähetkellä paino pysynyt tuossa 85kg:n paikkeilla.. muutama sata grammaa saattanu tulla.

Mutta nyt soffalle maate.. Järjetön väsy ja pääkipu ollu vaivana koko viikon.. Vissiin tuolla työharjoittelupaikassa hometta ku heti alko pääkivut ja kaamea väsymys ku alotin siellä.


Pahkis ja pikkumuru 13+0 *poks* (11+2)
 
misc: Luultavasti sitten samassa neuvolassa asioidaan ultra hommien puolesta... :) Ite neuvola mulla ei ole sepiksessä, mutta ultrat sun muut hoidan siellä kuitenkin..

Olin tänään sokerirasitustestissä.. Huomenna täytyis muistaa soittaa tulokset neuvola tädiltä, vähän jännittää kun itseltäni ylipainoa löytyy ja vielä on sukurasitteissa isältä sokeritautia.. : /

Sasuma ja taapero 15+3
 
MOIKKA!

Hyvä, ettei oltu poistettu listalta, kun edelliskerrasta on jo kuukausi kuitenkin...
Vauva voi hyvin ja ekassa 4D ultrassa oli pakko käydä.:) Ja olihan se mini siellä. N. 10 cm pitkä ihanuus.
Vauvan isä, avomies sitten päätti lähteä, ei sanonut syytä, on nyt ollut muualla 20.8 alkaen, mutta kyselee viikoittain onko asukki masussa. Pieniä ristiriitoja oli kyllä, mutta en tiedä.. Osaan kyllä kasvattaa muksun itsekkin jos herra ei suostu tulemaan:)
No ainakin on koko talo vallassa, aika yksinäistä kyllää.. Töitä painan vain 3krt/vko:(
Mutta pääasia, että muksu voi hyvin:):heart:
Hemoglobiini alhainen rautaa popsimaan!

Juli ja mini POKS POKS 15+00
 
Muuten anteeksi nyt jos kysyn liian henkilökohtaista, mutta kuinka paljon teillä on ylipainoa, jotka käy sokerirasituksessa?
Mua ei olla viel laitettu sillaseen, oon kuitenkin reippaasti ylipainoinen, syinä oli teini-ikäisenä väärän lääkkeen syöminen sen ansiosta lihoin 30 kiloa ja nyt muutama kilo lisää:(
pahkuratäti eturepusta on näin alussa hyötyä, itekkään en halua vielä kaikille kertoa!
 
Hei kaikille,

ensimmäistä odotan Helsingissä ja laskettu aika on 17.3.

Vauva on hirmuisen toivottu mutta odotusaika on ollut kamalaa huolta ja ahdistusta siitä onko kaikki hyvin ja onko siellä edes ketään, kun mitään ei tunnu. Np-ultrassa kaikki kuitenkin hyvin ja ensi viikolla pääsen neuvolaan kuuntelemaan sydänääniä. Lähti koko homma niin väärällä jalalla liikenteeseen kun sain kaksi viikkoa ennen plussausta tietää ettei mun kilpirauhasarvoilla pitäisi saada lapsia ollenkaan. Nyt olen kuukauden syönyt lääkitystä ja arvot on palanneet normaaleiksi, eikä haitallisia vasta-arvojakaan ole, joten kysymys taitaa olla ohimenevästä häiriöstä. *huoh*.

Onko muilla ollut epäuskoa raskauden kanssa? Välillä tulee mieleen olenko kuvitellut koko asian....:) Ei ole ollut niin pahoinvointia, väsymystä, kipuja, ei mitään, eikä painokaan ole noussut.
 
Muuten anteeksi nyt jos kysyn liian henkilökohtaista, mutta kuinka paljon teillä on ylipainoa, jotka käy sokerirasituksessa?
Mua ei olla viel laitettu sillaseen, oon kuitenkin reippaasti ylipainoinen, syinä oli teini-ikäisenä väärän lääkkeen syöminen sen ansiosta lihoin 30 kiloa ja nyt muutama kilo lisää:(
pahkuratäti eturepusta on näin alussa hyötyä, itekkään en halua vielä kaikille kertoa!
Selailepa tästa pinosta aikasempia sivuja, lähtöpainoista ollut paljonkin puhetta.
Sokrurasitukseenhan joutuu nyt paljo herkemmin ku ennen, heti jos BMI on yli 25 (joka mun mielestä ei vielä ole edes ylipainoa). Itelläni on BMI 30 joten rasitukseen joudun/pääsen. Ehkä jos sen ajattelee pääsemisenä niin se ei tunnu NIIN pahalta.

raskauksien eroista Ekassa sain tietää vasta 7+ viikolla odottavani, tai tein testin. Ennen sitä mulla oli vähän aavistuksia. Heti testin teon jälkeen tuli pahaa oloa etenki jos ei syöny tarpeeks usein. Alussa oli muistaakseni kans väsymystä. Muuten raskaus meni ihan ok, ei mitään vaivoja paitsi sit lopussa turpos kädet ja vasen käsi oli jopa vähän tunnoton tai ainaki puuduksissa. Maha ei kasvanu mitenkään superisoks ja yli puolen välin pystyin nukkua mahallani.
Nyt oon käytännössä tienny alusta asti ja heti taas kun tein testin tuli paha olo ja ihan kaamee väsymys. Toisaalta nyt on toi tirpana 1v4kk joka pitää kiireisenä, ekassa olin töissä (kaupanalalla). Oonki nukkunu päikkäreitä tytön kans yhtäaikaa nyt kesällä ja vieläkin lepäilen kun hää nukkuu. Maha tuntuu jo vatsallaan maatessa, en tiedä kauanko voin enää nukkua lemppariasennosani.
Seksuaalinen halukkuus :saint: on ihan käsittämätöntä, siis tässä raskaudessa. Oon ku partiopoika aina valmiina ja vielä niinkin nolosti että kaikki käy yhtä nopeestikin kun sillä partiopojalla. Okei nyt stop ettei tuu too much information :D :LOL:

teppana ja masuvauva 16 *pokspokspoks*
 
sasuma Missä päin sitte oikeen asut? :D

teppana Noo, mitäs nyt tuossa ;) Meilläkin kyllä jotenkin muuttunut vaakatason meno, tosi herkkä tuntoaisti yhtäkkiä tuola alhaalla, eikä paljo tarvi siihen että johan mennään :LOL:
 
Naurukohtaus Hui, todella pelottavia nuo sun verensokerin laskut. :/ Onneks miehesi heräsi silloin aamulla ajoissa. Toivottavasti ei jatkossa enää noin alas laske.

:hug: sitä tarvitseville ja tervetuloa uusille mukaan.

Lähtöpainosta mun lähtöpaino oli 54 kg, ehkä vähän alle. Pituutta on 168cm. Olen aina painanut max. 50kg, yleensä 48-50. Eikä paino ole noussut millään, vaikka olisin syönyt mitä. Nyt kuntoilun myötä sain painon nousemaan tuohon 54. Ja nyt raskauden myötä on tullut kiloja jo 4 lisää. Eli paino on nyt 58kg. Eihän se silleen paljon ole, mutta kun olen koko ikäni ollut hoikka niin kyllähän tuollainen 8 kg painon nousu alkaa tuntumaan ja näkymään! En edes uskolla arvailla mitä paino on loppuvaiheessa, kun nyt jo tuntuu, että joka päivä vaan sitä tulee enempi ja enempi... En kyllä paljoa katso mitä syön. Syön sitä mikä sillä hetkellä sattuu maistumaan ja syön usein tai muuten pahaolo yllättää. Kilot on kyllä tullu vielä aika tasasesti, reisiin, perseeseen, rintoihin ja poskiin. Ja masu ei peity enää edes takin alle...

Raskauksien erillaisuudesta Esikoista odottaessani oksensin n. rv 16 joka ikinen aamu sekä ilta. Väsymys oli ihan mahdotonta, nukuin joka hetken mitä kotona olin, paitsi heräsin syömään välillä. Kun oksentelu helpotti niin sen jälkeen ei juuri tienyt raskaana olevansakkaan. Kiloja tuli 13 kg ja vasta loppu raskaudessa alkoi posket ja perse pyöristyä. Söin älyttömästi. Kaikki suolainen ja grilliruoka maistui, samoin väkevät karkit ja makaroonit. Pystyin salaamaan raskauden ensimmäiset 5-6 kk jopa lähipiiriltäni. Masu peittyi isojen paitojen alle hyvin.
Kuopukselta voin pahoin ja oksensin joka ikinen päivä ympäri vuorokauden rv 20 asti. Pahoinvointi oli niin kovaa, että en pystynyt juuri muuta tekemään kuin makaamaan. Ja jos sain jotain syötyä piti mennä heti takaisin sänkyyn jottei ruuat tulleet samantien pihalle...
Kuopuksen raskaudessa tuli myös rytmihäiriöitä, ennen aikaisia supistuksia, verensokereita piti mittailla ja tarkkailla, selkä oli todella kipeä jne... Vaivoja piisasi ja raskaus oli todella vaikea ja raskas.
Kuopuksen alkuraskaudessa himoitsin kanaa... Kanasalaatti, kanapatongit, kanakastike jne maistui! Myöhemmin maistui viinimarjat ja mandariinit. Imelää ei juuri tehnyt mieli. Painoa tuli kuitenkin 20 kg ja silloinkin posket pyöristy vasta loppuvaiheessa.
Molemmat lapset ovat poikia.
Tässä raskaudessa oken oksennellut paljon harvemmin kuin kahdessa ekassa. Viimeisen kuukauden ajan oksentelua on ollut vain n. kerran viikossa ja sitä ennen vaihtelevasti... mutta todella harvoin verrattuna tosiaan noihin kahteen ekaan. Pahoinvointia on kyllä ollut ihan liikaakin ja väsymystä jonkin verran. Tosin hemppa on 100, niin johan sekin väsyttää.
Sitä verenvuotoa oli vähän tässä raskaudessa ja nyt on maistunut jäävesi, appelsiinit ja karkit. Karkit vähän liian hyvin.:ashamed: Ruoka on lähinnä oksettanut ja on ollut tosi vaikeamiettiä mitä ruokaa laittais kun ei tee mitään mieli. Grilliruoka oksettaa... pelkkä grilliruuan ajatelu saa yökkimään. Haju herkkyyttä on. Olen myös nyt ollut paljon kiukkuisempi, kuin kummastakaan aiemmasta raskaudesta. Molemmissa olin herkkä ja tasainen. Tässä räjähtelen vähän väliä ja kiukkuan niin että ihan nolottaa.
Iho on ollut kaikissa raskauksissa parempi kuin normaalisti. Tosin tässä raskaudessa on tullut selluliittia! :kieh:
Jännä nähä kumpi tällä kertaa tulee. Tosin veikkaan,että raskauden erillaisuudesta huolimatta tämäkin on poika. :)

Hoh hoijaa, ku väsyttää. Pitäis tehdä häävalmisteluja ja soitella eripaikkoihin, mutta ei vaan jaksais. Mullakin oli yksi päivä polttarit ja oli kyllä kivaa! Ihan täysin yllättivät mut niitten polttareiden kanssa. :D
Tänään pitäis myös mennä taas kuntoilemaan. Tosin jalat on niin kipeet vielä kahvakuulan jäliltäkin, että saas nähä kärsinkö tehä illalla mitään! :D
Jokos Crystalblue on alkanut kahvakuulaileen?

Muistaakseni mucho (toiv. muistan nikin oikein ) meni huomenna naimisiin! Oikein paljon onnea ja tsemppiä huomiselle!! :heart::flower::)

Tiitulipiituli 14+3
 
moro

pulsin noususta mulla hakkaa ajoittain niin, et tuntuu et sydän lähtee lentoon. sitten se rauhoittuu.Mut onhan toi verenkiertokin isontunut, et sydämen pitää tehä töitä enemmän

hengenahdistus onko kellään muulla? ajoittain levossakin tule tunne et happi loppuu. mitään keuhkosairauksia ei ole. oletan liittyvän raskauteen ja ylipainoon, mut ennen ei ole ollut tällästä.

pahoinvointi mulla ajoittain helpottanut, mut sitten tulee takas. toissa yö meni vessassa ja oli kolme päivää saikullakin. Jotkuthan voi pahoin läpi raskauden. jossain luki et viikolle 16 mennessä helpotta, ei päde enään 3 kk sääntö. no parempaa aikaa odotellessa

väsymys edelleen uuvuttava. klo 21 peiton alle ja aamuun asti mennään, muutamaa pissa keikkaa lukuun ottamatta. iltavuorot töissä tosi raskaita kun loppuvat vasta klo 22 ja puolen tunnin ajomatka vieläkotiin.

lemmikeistä tälläö hetkellä ei mitään, kun kalat ja ravut annoin pois. muutto ensi keväällä /kesällä ja kissoja varmaankin tulee silloin.

sukupuoli jos selviää niin haluun tietää, mutten varta vasten lähe selvitteleen. siskolleni ei oltu rakenne ultrassa kerrottu. toisn mieleni voi vielä muuttua, kun kaikki on vaaleenpunasta tällä hetkellä.

sane ja toivo rv 13+6
 
Hei!

Tultiin ultrasta just. Vauva olikin 2 vk pienempi, eli vastas viikkoja 10+3. Äitiyskorttiin ei merkattu uutta LA:ta, mutta ton kahen viikon mukaan se olis 4.4.2011. No, uusintaultra (eli uus nt-ultra) 24.9. :)

misc ja ilmeisesti 10+3 (12+3)
 
misc: Veikkaalassa mä luurailen.. :whistle: :D ..ja näin ollen siis neuvola on Helsingbyssä ja ultrat sun muut siellä Sepiksessä..

Nyt voin huokaista helpotuksesta noiden sokeriasitustestin tuloksista, kaikki oli siis OK :)

Nimistä sen verran että täällä on päätetty niin tytön että pojan nimi kokonaan. Mikä oli hassuinta niin isä sanoin eilen vaunut nähdessään että:" Siellä meidän *piip* sitten lykitään." Katottiin miehen kans toistemme päälle että mistä se sen nimen voi tietää, varsinkin kun meilläkään ei ollut kun 2 nimivaihtoehtoa pojalle ja kummatkaan nimistä ei liity mitenkään kummankaan sukuun.. Naureskeltiin sitten että kai se on sit vain kohtalo joka päättää meidän (poika)vaavin nimen jos kerran isäkin sen sattumalta "tiesi". Ja kenellekkään kun emme ole puhunut nimistä, ei haluta kertoa, täytyy pitää jännitystä ilmassa ;)

Sasuma ja taapero 15+4
 
Heipparallaa!

Aamulla oli ultra ja niinku epäilinkin jo hieman että heittoa on... mutta heittoa on 4viikkoa!!! Joten LA siirtyy reippaasti. uus LA on 23.2.2011. Taidan loikata tonne helmikuun pinoon, kun meillä on nuo aiemmat syntyny hyvin täsmällisesti 39+6 viikolla joten samaa lienee odoteltavissa. Jos sopii, niin toki käyn täälläkin päivittelemässä tetoja jahka ehdin.

olo on ihan hyvä, vatsa alkaa tosissaan näkyä, töissä muutama tietää ja johdolle ajattelin ensi viikolla kertoa, kun kumminkin sijainen mulle pitää hommata sitten jo tammikuuksi...

Hassua miten alku odotus meni ihan ohi... mutta aika jänskää tääkin on kun yhtäkkiä loikataankin melkein puoliväliin. Nt-mittaa ei nyt saatu, mutta niska ei turvonneelta näyttänyt, kävin kyllä verikokeessa joka seuloo proteiineja, eli joitain poikkeavuuksia sen avulla saadaan pois suljettua ja vastaus tulee VAIN jos selviää jotain poikkeavaa. Nyytti näytti hyvältä, liikkui hyvin ja näytti olevan kaikin puolin normaali.

Onnea odotukseen meille kaikille!!!

terveisin Maariana83 ja Nyytti 16+1
 
juli87 voi että voimia meilläkin oli miehen kanssa ristiriitoja ja mies asui hetken muualla nyt kaikki taas hyvin. Ellen sanoisi paremmin kuin koskaan. Toivottavasti teillä käy samoin.. Joskus miehet saattavat tarvita miettimisaikaa. :hug:

Sokerirasituksesta että eikös sinne joudu jos raskausaikana paino nousee liikaa tjms? Veljeni avovaimo joutui käymään siellä rasituksessa vaikka muuten erittäin solakka tyttö toisaalta hänellä nousi painokin vähemmän kuin minulla mutten itse käynyt etten tosiaan tiedä tarkkaa miten nämä määritetään :confused:

dindei + pikku 15+ 4
 
sokerirasituksesta Ekassa raskaudessa jouduin rasitukseen koska vauva oli rakenneultrassa viikkoihin nähden isokokoinen. Tuolloin olin siis vielä hyvin hoikka muutoin. Nyt kahdessa jälkimmäisessä raskaudessa olen joutunut rasitukseen koska ekassa raskaudessa oli raskausajandiabetes. Mulla siis tuo rd kaikissa raskauksissa!
Lisäksi pistävät rasitukseen jos bmi on tietyn rajan yli...

Täällä ei taas muutoin oikein muuta kerrottavaa kuin että super huono olo jatkuu aina vaan... tänäänkin vain oksennettu ja voitu pahoin! :(

Vali vali Liro ja papunen 11+4
 
mutta heittoa on 4viikkoa!!! Joten LA siirtyy reippaasti. uus LA on 23.2.2011. Taidan loikata tonne helmikuun pinoon, kun meillä on nuo aiemmat syntyny hyvin täsmällisesti 39+6 viikolla joten samaa lienee odoteltavissa. Jos sopii, niin toki käyn täälläkin päivittelemässä tetoja jahka ehdin.
Mulla sama la ja aion hengata tässä pinossa loppuun asti kun oon alottanutki täällä.


Luettekos te siskot näitä juttuja kuinka tarkasti täällä? Viime viikolla vai oliko tällä, en muista, just oli juttua tuosta sokerirasituksesta ja laitoin sen käypähoito-ohjeenki tähän et millä perusteilla siihen joutuu.

Tää on niin tätä palstatuntua, mut taas mulla on semmonen olo, et ihan itelleni kirjottelen vaan..

valivali teppana ja masuvauva 16+1
 
Tässä ilmoittautuu uusi odottaja ketjuun! :)
Olen seuraillut teidän kirjoittelujanne jo vähän aikaa ja mukavan tiheään tahtiin tänne tulee uutta luettavaa =) Täällä tuetaan toisia niin iloissa kuin suruissakin ja se on hienoa! :D
Täällä odotellaan siis toista lasta, la 21.3 ja ikää 29 v, sairaala K-HKS. La varmistuu vielä ensi viikon ultrassa, jota jännitän jo kovasti! Meillä ei siis neuvolassa ultrata ollenkaan, mutta sydänäänet sain onneksi kuulla viikolla 11+4 lääkärineuvolassa. :heart: Mies ei valitettavasti päässyt mukaan niitä kuulemaan eikä pysty osallistumaan edes myöhempiin ultriin, koska töistä ei voi olla poissa koko päivää :( kun työmatkan vuoksi joutuisi olemaankin poissa sen tai sitten ehtisi olla vain muutaman tunnin paikalla :kieh:

Saas nähdä osaanko käyttää tummennuksia oikein... :D

dogitar ja masuasukki 12+4
 
Heipsan vaan. Mä kyllä luen jutut tarkasti, osan muistaa ja osan ei. Tosin sokerirasitus juttuja ei ehkä niin tarkkan kun itellä ei ole siihen ollut tarvetta.

L.a muuttui ja halusin sen uuden ottaa koska oli nyt nt-ultran mukaan jo päälle 12 viikkoa ja se tuntui hyvältä :LOL:
eli l.a päivitystä: 22.3
täällä on huonot olot tosiaan ohi, väsymys eli yhet päikkärit nukun sillon kun 10kk tyttelikin nukkuu.
Mahakin jo kasvaa mukavasti, ainakin sen verran että tietää olevansa raskaana :D

Tervetuloa uusille!

julia87 , kyllä sitä yksinkin pärjää, tesemppiä.

eli nt-ultrassa kaikki oli hyvin, pikkunen oli 5,56cm ja nt 1,1 ja kaikki kunnossa näitten perusteella. Vastasi viikkoja 12+1

Tutulla oli niskaturvotus ja muutenkin kaikki kunnossa jopa rakenneultrassa. Siltikin syntyi down-vauva. Eikä sitä siis näknynyt noissa kummaskaan. Tässä tekee sitten mieli mennä kyllä vieläkin enemmän sinne 4d-ultraan, koska jos näin olis omalla kohdalla, pystyis asiaan valmistautumaan etukäteen. Kuten kai tuttunikin olis halunnut tehdä, kun harmitteli ettei tehdä vakiona punktiota. Josta selviäis asia.


CB- 12+3
 
Huomenta!

Dogitar: Pakko kysyä sun nimimerkistä, että löytyykö kotoa jonkin sortin doggi (bourdeauxin, bull,tanskan...)?

Täällä olisi tänään neuvola. Eka oikeastaan! Huomenna paukkuu 14 vk täyteen =)
 
Heippa vaan!

Aika on taas suorastaan lentänyt. Pariin otteeseen oon niin kovasti teille kirjoittanut, ja sitten sählännyt tän uuden pohjan kanssa, ja jutut lensi bittiavaruuteen. Ei liene tapeen selittää, että siinä kohti lentää läppärikin kiinni ja silleen...että kuka se on hormonihirviö? :snotty:

Meillä tuntus kaikki olevan ok odotuksessa. Masu kasvaa hurjaa kyytiä, enää ei ole turvotuksia, vaan oikea pieni vauvamasu. Aamulla jo näkyy, tosin tietty se illalla on himpun isompi jos on kovasti syönyt. Vilkuiluja oon saanut paljon osakseni, mutta moni ei vieläkään oo tohtinut kysyä suoraan, vaikka ei tuo nyt enää oo aikoihin näyttäyt miltään kesämakkaralta =) Lapsillekaan ei olla vielä kerrottu, kun tiedän ennestään, että se odottaminen on sitten niin mahdotonta. Puoli vuotta on iäisyys lapsille. Muutaman viikon päästä on jo pakko kertoa. Tosin kerro kyllä heti, jos kysyvät.

PIeniä vaatteita on alkanut eksyä kaappeihin :heart: Intohimoisena kirppistelijänä ei vaan ole voinut jättää ostamatta. Tosin vasta tällä viikolla sorruin. Mitään muuta ei oikein sitten tarvitakaan, kuin turvakaukalo. Kaikki muut meillä onkin tallessa. Aikani pohdin, että onko liian "aikaista" ostella vaatteita. Mutta tosiasiahan on, että vielä synnytyksessäkin voisi vauvalle jotain tapahtua. Jos ryhtyy kaikkea pelkäämään, ei voi elää. Jos jotain pahaa tapahtuisi, ne pienet vaatteet kaapissa on siinä vaiheessa pienin murheistani...

Sokerirasitustahan tarjosi myös mulle terkkari, painoindeksi oli 25. Vielä siitä kohteliaasti kieltäydyin, mutta menen jos oikeasti tulee tarvetta.

Vaan nyt kutsuu kirppis...toivottavasti ette mua heitä ulos, vaikka harvakseltaan kerkiän kirjotella :saint:

Ipanapiina ja Ihmevaava 13+4
 

Yhteistyössä