Alkuperäinen kirjoittaja samara88:
GALLUP: Onko alkuraskauden ultranne tehty mahan päältä vai sisäkautta? Oon menossa 9 päivän päästä eli rv 7+6 ultraan, ja jännittää kovasti
- Samara & Bönde 6+4
Minähän en ole käynyt ns alkuraskauden ultrissa,mutta täällä on aina eka neukussa ultrattu ja ikinä ei ole alakautta ultrattu vaan mahan päältä..
Ei ole ikinä edes niskapoimu ultrissa ultrattu sisäkautta...
Puudutuksista..
Minusta jotenkin tuntuut etten missään nimessä halua mitään epiduraaleja jne kun sitten en vois sanoa että tiedän mitä se synnyttäminen on. Haluan tuntea kaiken ja tietää mitä se oikeasti on. Kestän kuitenkin kipua aika hyvin, ja tuo kipu on vielä erilaista, ku tietää mikä on palkinto.
Hurjan kipeänähän sitä on ollu jokaisesta, mutta ei ole haitannut ja hengissä on selvinnyt.
kipukynnys kasvaa kun vähä venytetään
kai minussa on masokistin vikaa, mutta jotenkin en ymmärrä sitäkään että (älkää vetäkö hernettä nenuun, jokaisella omat mielipiteet ja saa jokainen ottaa puudutteita niin paljon ku haluaa) heti ovelta huudetaan epiduraalia eikä haluta edes yrittää että mihin asti oma kantti kestää.
Minä olen sellanen jääräpää että minä kun jotai päätän niin sen yleensä pidän
Ja sen on varmasti oppinu tututkin.
Mutta ensisynnyttäjille sanoisin että kokeilkaa kuitenkin kestää jonkin verran sitä kipuakin. Se yleensä kestää hyvin vähän aikaa ja sitten saa huilia sen välin ja asennoitua seuraavaan supistukseen. Ja aloittaa pienestä avusta. kauratyynyt, suihku, amme, ilokaasu jne.. Mulla viimeks vaan tuntu et se lämmin kauratyyny oli vaan huono.
Siitä tuliki mieleen että mites onko joku ottanu niitä aqua rakkuloita ja mihin ne on teillä laitettu ja on ko ollut pistosten kanssa ongelmia? Kaveri kerto et sille oli laitettu ja oli mahan puolelle laitettu ja ne oli tulehtunu ihan ne pistokset ja sattunu ihan sairaasti..
No, mutta kuitenkin vielä sanon sen että jokainenhan saa itse valita lievityksensä, ja jotkut ihmiset ei vain kestä sitä kipua samalla tavalla kuin toiset. Ja toki synnytyksissä on eroja..Mutta harjoitus tekee mestarin
Minä oon ollu jokaisesta laitoksella viikon verran kun ovat kaikki olleet sinivalossa.. eli tämänkin kanssa saa taas viikon kellistellä siellä tyhjänpanttina ja tutustua uuteen tulokkaaseen rauhassa.
Niin ja noista viikoista niin esikko syntyi 37+6 keskimmäinen 37+5 ja pikkunen syntyi 38+0 Eli edelleen odottelen synnytystä sen 2vkoa ennen laskettua aikaa.
Täällä tuntuu niinku pahat olot ois vähä helpottanu. Toki jos ei oo syöny vähän aikaan niin tulee huono olo mutta pitänee ämpätä jotai koko ajan naamariin niin ei pääse olot valloilleen
Eka on hirvee nälkä ja sit vähä syö niin on ihan ähky ja taas kohta sitte maha melkein kurnii.. Ihanata ihanata..
Me tässä suunnitellaan jo auton vaihtoa. Mies laittoi lainahakemuksen pankkiin eilen meneen joten ens vkolla kait sitten kuuluu jotain.. Ollaan suunniteltu ihan sellasta "minibussia" eli toyota hiacea.. lauleskelinki ukolle heti että "kuinka paljon mahtuu pieneen hiaceen pieneen hiaceen, (meidän sukunimi) poikia, pikkupoikia
Nyt sit ku se ostetaan niin siihen sitten mahtuu lisääkin lapsia ettei tartte seuraavasta taas vaihtaa. Tuo nykyinen auto ostettiin vuosi sitten kun tuo kuopus syntyi. Siihen asti pärjättiin vallan mainiosti ihan normi henkilöautolla jossa ei etes peräkontin luukku toiminu
Olihan se luksusta sitten ku saatiin iso vanha farmari auto ja mahtu tuplarattaatki perään heittämällä
Olihan se kiva käydä sitten kylillä kärräileen ja reissata ku mahtu tavaraa.. meiltä kun on kylälle/keskustaan sellaset 14km..
Nyt alkaa taas tulla kirjaa.. Näköjään sitä ehtii kuitenki koneellaki olla ku järestää aikaa.. mieski ku on kotona niin voi vähä aikaa istua ite koneella
Pikkukaveriki simahti aamu unille jo ajat sitte ku ennen 6 noustiin jo ylös.. Nyt alko tuolla jo heräillä.. pitänee siis lopetella ja lähtä nauttiin auringosta ja imeen itteensä sitä d-vitamiinia. Sitten pitäs lähteä ostaan sirkusliput!!!
Mutta hyvät voinnit kaikille ja pysytään mukana!!!
Vaavimasu ja nimetön kullannuppu 7+2