Maaliskuun lapset 2010

  • Viestiketjun aloittaja Vilivinkka
  • Ensimmäinen viesti
Cheycel
Cheycel 30+34, esikoinen, 5.3.
Lady Grey 30+31, esikoinen, 7.3
Vilivinkka 31+34, toinen, 16.3.
FridaLainen 26+26, esikoinen, 25.3.
Elli M 28+29, toinen, 30.3.
Celina 28+32, esikoinen, 31.3.
 
Cheycel
Tervetuloa mukaan FridaLainen ja onnea odotukseen, hyvin on lähtenyt käyntiin!

LadyGrey kyseli neuvolakäynneistä ja käsittääkseni ne hieman vaihtelee kunnittain. Meillä on tarkastuksia neuvolassa 4 - 6 viikon välein, 30. raskausviikosta alkaen 2 - 3 viikon välein ja 35. - 37. raskausviikosta alkaen viikoittain. Lääkärin tarkastuksia niistä on 2 - 3 ja ultraäänitutkimuksia on kaksi. Meillä yksi terveydenhoitajan käynti takana ja huomenna eka lääkäri ja torstaina np-ultra. Ihmeellisen rauhallinen on vielä mieli, yritän parhaani mukaan odottaa parasta ja pelätä mahdollisimman vähän pahinta. Mies onneksi tulee mukaan käynneille ja on muutenkin innoissaan mukana, tulee kuulema joka ikiselle käynnille paitsi jos jostain syystä haluan mennä yksin, mutta enpä usko, että näin käy. Kaikki on niin uutta ja ihmeellistä, että on hyvä, että mukana on aina kaksi korvaparia ottamassa vastaan infoa :)

Cheycel 11+4
 
Vilivinkka
Hei. En saa unta. Onkohan tämä nyt sitten tätä... En oikein muista, mitä univalmiudelleni kävi viime raskaudessa. Vaikka siitä ei edes ole kovin kauan aikaa.

Esikoinen on nyt 8kk eli aika pikkuinen vielä. Vilkas, iloinen ja oppiva lapsi kuitenkin, ja uskon, että hänelle tulee vielä hauskaa sisaruksen kanssa.

Olen juuri muuttamassa, joten neuvolasysteemikin muuttuu vähän. Käyntejä on luullakseni n. kerran kuussa,tähän mennessä olen käynyt kaksi kertaa neuvolassa. Ultria olisi uudessa paikassa kaksi (alkuraskauden ultra ja rakenneultra, jos haluaa), mutta nyt olen siis käynyt tämänhetkisessä asuinpaikassa jo 2x ultrassa ja lisäksi yksityisellä, koska oli se mahanpäällisultrasekoilu liian varhaisilla viikoilla.

Tervehdinköhän jo Fridaa omasta puolestani... Kännykällä kirjoittaessa ei pysty kesken kaiken selaamaan aiempia kirjoituksia. Tervetuloa!

Eilisessä neuvolassa hemoglobiinini oli tosi hyvä,mutta verenpaine alhaalla (90/60). Se taitaa selittää taannoisen huimauksen. Eipähän tarvitse välttää salmiakin tai lakunkaan syöntiä (olen kuullut, että laku nostaa verenpainetta pysyvämmin kuin salmiakki).

Nyt taidan koittaa taas nukkumaan... Hyvää yötä ja hyviä vointeja kaikille!

Vilivinkka 10+1
 
Cheycel
Aurinkoiset huomenet! Täällä mieli korkealla, eilen käytiin lääkärillä ja kuultiin ekaa kertaa sydämenlyönnit, oli sanoinkuvaamaton tunne. Pikkusen sydän löi keskimäärin 160 ja melkeinpä tulevien vanhempienkin :) Itkuhan siinä pääsi, kun vastaanotolta lähdettiin, jännitys taisi hieman purkautua, saa nähdä miten tänään käy ultrassa..
 
Callie ejk.
Hei, saanen liittyä teidän sangen hiljaiseen (?) ketjuunne? Ei pahalla, mutta muissa ketjuissa näyttää vaan olevan enemmän odottajia ja tietty sitä myötä on tekstiäkin enemmän. :eek:) Mutta jos nyt saataisiin tämä ketju vauhtiin, jookos?

Olen jo jonkun aikaa seurannut tätä ketjua, mutta jotenkin halusin odottaa siihen asti, että eka neuvola on takana. Jotenkin en vieläkään ihan varma, että tuolla mahassa asustaa joku, vaikka oireita kyllä on. Mutta silti. Ja toinen tosiaan olisi tulossa. Jotenkin ekassa raskaudessa oli helpompi uskoa olevansa raskaana. En tiedä. Hassua. Niin ja laskettu aika olisi 19.3. vaikka mun mielestä nevolantäti laski sen väärin, mutta ei kai päivällä niin väliä ole. Ja ultrassahan ne sitten sitä katsovat tarkemmin.

Toivottavasti ette loukkaantuneet tuosta aloituksesta. Se ei ollut tarkoitus. :eek:)

Hyvää alkavaa viikonloppua muillekin maalismammoille!

Callie
 
Lady Grey
Tervetuloa Callie!

Juu, onhan tama aika hiljainen ketju, mutta ehka tanne alkaa pikku hiljaa liittymaan enemman porukkaa. Itsekin olin vahan ihmeissani, etta tassa ketjussa oli niin vahan jasenia, kun eikos maaliskuu ole vielakin se vilkkain kuukausi synnytyssairaaloissa tai ainakin yksi vilkkaimmista? Mutta onneksi tama on sitakin ystavallisempi ja mukavampi ketju :)

Omaa napaa: pari paivaa sitten taalla oli 30 asteen helteet ja voin todella pahoin silloin. Olen kylla tosi onnellinen ettei loppuraskaus ajoitu kesan helteisiin, jos jo nyt oli noin tukala olo. Muuten olenkin voinut ihan hyvin. Tosin eilen jouduin halailemaan pyttya illallisen jalkeen :S

Lady Grey 11+5

 
Lady Grey
Unohdin onnitella Cheycelia ihanista laakarikuulumisista! :)
Mulla ei ole ollenkaan kuunneltu sydanaania eika kuunnellakaan. Sunnuntaina on se np-ultra ja sitten seuraavaksi rakenneultra. Katilon tapaan vasta rv 22 ja silloin tuskin enaa kuunnellaan sydanaania...
 
Cheycel
Vähän verkkaista on vielä meidän ketjussa, mutta ehkä se tästä, kun alkaa ensimmäiset lääkärit ja ultrat oleen ohi. Sekaan vain Callie! Toivon mukaan vielä lisääkin maalismammoja saadaan mukaan.

Meillä on nyt sitten np-ultra takana ja kaikki hyvin, huh.. Niskaturvotus, nenäluut ja aivopaine ok ja näkyi jo sisäelimiäkin hyvin. Ja tietenkin 2 kättä ja 2 jalkaa, jotka viuhtovat niin hirveästti, että ei tarvinnut ultraajan paljon pikkuista "herätellä". Oli se vaan metkan näköstä. Nyt ollaan sitten jaettu ilosanomaan, ensin perheille ja sitten ystävä- ja työporukoille. On ollut kyllä niin ihania reaktioita kaikilla ja vauvannuttujen kutominen ja lastenvahtivuorojen jako kuulema jo kovassa käynnissä :) Ihanaa, kun ei tarvi enää peitellä ja päästellä pieniä valkoisia valheita, on tullu tunnustettua myös muutamia omaatuntoo vaivaavia hämäyksiä.

Aurinkoista viikonloppua!
 
Hamale
Viime käynnistäni onkin aikaa. Täällähän on tapahtunut paljon. Onnea uusille ja tervetuloa mukaan!
En vielä liittynyt listaan, koska mun on pakko kysyä ehkä vähän tyhmä kysymys ensin. Mitä ihmettä tarkoittavat nuo luvut nimimerkin jälkeen, esim. 28+29? Minulla on kyllä aavistus tästä, mutta pakko varmistaa ensin. Oon välillä aivan pihalla näistä kaikista uusista termeistä ja lyhenteistä. Pakko tunnustaa, että tuo np-ultrakin valkeni minulle vasta hiljattain. Noh, kysyvä ei tieltä eksy! =D

Olin ulkomaanreissulla pari viikkoa sitten ja huomasin, että etelän ilmasto sopi minulle oikein mainiosti. En juuri kärsinyt pahoinvoinnista siellä. Nyt alkaa muutenkin vähän helpottaa: nykyään lähinnä aamupahoinvointia aikaisemman kokopäiväpahoinvoinnin sijaan. Keskiviikkona kävin np-ultrassa ja kaikki oli hyvin. Ihana ja helpottava hetki! Pikkuista mittailtiin moneen kertaan ja la aikaistui muutamalla päivällä. Nyt siis 2.3. eli juuri ja juuri pysyn tässä ketjussa ?

Olette puhuneet paljon miestenne osallistumisesta ultrakäynteihin. Tiedän, että itse saan palkallista vapaata neuvolakäynteihin ym. mutta miten on miesten laita? Pitääkö miehen ottaa palkatonta päästäkseen raskausjuttuihin mukaan?

Ai niin, ihailen Vilivinkka päätöstänne olla menemättä np- ym. tutkimuksiin. Itsellämme ei ole rohkeutta siihen, mutta hienoa, että tällaisiakin vanhempia vielä riittää!

Hamale 12+4
 
Hamale
Viime käynnistäni onkin aikaa. Täällähän on tapahtunut paljon. Onnea uusille ja tervetuloa mukaan!
En vielä liittynyt listaan, koska mun on pakko kysyä ehkä vähän tyhmä kysymys ensin. Mitä ihmettä tarkoittavat nuo luvut nimimerkin jälkeen, esim. 28+29? Minulla on kyllä aavistus tästä, mutta pakko varmistaa ensin. Oon välillä aivan pihalla näistä kaikista uusista termeistä ja lyhenteistä. Pakko tunnustaa, että tuo np-ultrakin valkeni minulle vasta hiljattain. Noh, kysyvä ei tieltä eksy! =D

Olin ulkomaanreissulla pari viikkoa sitten ja huomasin, että etelän ilmasto sopi minulle oikein mainiosti. En juuri kärsinyt pahoinvoinnista siellä. Nyt alkaa muutenkin vähän helpottaa: nykyään lähinnä aamupahoinvointia aikaisemman kokopäiväpahoinvoinnin sijaan. Keskiviikkona kävin np-ultrassa ja kaikki oli hyvin. Ihana ja helpottava hetki! Pikkuista mittailtiin moneen kertaan ja la aikaistui muutamalla päivällä. Nyt siis 2.3. eli juuri ja juuri pysyn tässä ketjussa :)

Olette puhuneet paljon miestenne osallistumisesta ultrakäynteihin. Tiedän, että itse saan palkallista vapaata neuvolakäynteihin ym. mutta miten on miesten laita? Pitääkö miehen ottaa palkatonta päästäkseen raskausjuttuihin mukaan?

Ai niin, ihailen Vilivinkka päätöstänne olla menemättä np- ym. tutkimuksiin. Itsellämme ei ole rohkeutta siihen, mutta hienoa, että tällaisiakin vanhempia vielä riittää!

Hamale 12+4
 
MarsiL
Heips!

En oo pitkään aikaan kirjoittanut mutta olen käväissyt lukemassa juttujanne vaikka niitä näin alussa on vähäsen.

Olen käynyt neuvolalääkärissä ja ekassa ultrassa... Ja huoli a jännitys on nyt helpottunut. Onnex.
Eli neuvolalääkäri sai sydänäänet kuulumaan vaikka viikkoja oli kasassa 11...sanoi etukäteen ettei välttämättä vielä saa kuuluviin mutta onnex toisin kävi... Lukemaksi tuli 160.
Seuraavax jännitin ultraa... Että onkos siellä kaikki hyvin... Viimex ultra paljasti kaikenlaista mistä sai olla huolissaan. Mutta siellä oli kaikki just niin hyvin kun voi tässä vaiheessa olla... Ainoa ero edellisiin raskauksiin on että istukka on etuseinämässä. Eli liikkeet tunnen myöhemmin...
Oli todella helpottavaa kuulla ja nähdä että kaikki on hyvin. Kätilö selitti todella tarkasti kaiken mitä näki ja kertoi että kaikki on kunnossa.
Toki osaa jo itse katsella ultakuvaa pikkasen erilailla kun viime vuonna niin monta kertaa jouduin kaksosten takia käymään ultrassa... Ja osaa kysellä asioita jos ei kätilö huomaa kertoa.
Aikaisemmilla kerroilla sitä vain kuunteli mitä kerrottiin ja oli tyytyväinen siihen.

Toivottavasti nyt hieman kohollaan ollut verenpaine laskee kun sai tietää että kaikki on hyvin... Oli viimex 136/92... Paino ei pahemmin ollut noussut... "kiitos" huonovointisuuden ja hammashoitojen. Nyt pitäis saada ruokahalua takasin jotenkin... Pitää varmaankin aloittaa vitamiinikuuri...

Piipahdan taas jossain vaiheessa kirjoittelemaan kuulumisia.
MarsiL 12+1 LA 6.3.
 
Lady Grey
Hamale- tervetuloa! Nuo numerot joita kysyit on sinun ja miehesi ika :)

Onnea Cheycelille ja MarsiL:ille hyvista ultra nakymista!

Meilla meni myos np-ultra tosi hyvin. Kadet ja jalat nakyivat, niskaturvotus oli normaali ja sydan loi vimmatusti :) Eivat kylla kertoneet mika se lukema oli eivatka sanoneet missa istukka sijaitsi enka sitten itse muistanut edes kysya kun olin niin haltioissani. Pikkuinen nukkui ja hanta jouduttiin vahan herattelemaan, etta vaihtaisi asentoa. Jouduin heiluttelemaan peppua ja yskimaan! Toivottavasti han on yhta rauhallinen syntyessaan! Meilla pain np-ultra siis tehtiin mahan paalta.

Vaihdan viela noita tietojani, kun sita katilon antamaa laskettua-aikaa ei lahdetty muuttamaan.

Cheycel 30+34, esikoinen, 5.3.
Lady Grey 30+31, esikoinen, 3.3
Vilivinkka 31+34, toinen, 16.3.
FridaLainen 26+26, esikoinen, 25.3.
Elli M 28+29, toinen, 30.3.
Celina 28+32, esikoinen, 31.3.
 
MarsiL
Cheycel 30+34, esikoinen, 5.3.
Lady Grey 30+31, esikoinen, 3.3
MarsiL 32+32, toinen/(enkelikaksoset), 6.3
Vilivinkka 31+34, toinen, 16.3.
FridaLainen 26+26, esikoinen, 25.3.
Elli M 28+29, toinen, 30.3.
Celina 28+32, esikoinen, 31.3.
 
Callie ejk
Vau, kaikille kauheasti onnea hyvistä ultrakäynneistä. Hieno kuulla, että kaikki on hyvin. :eek:) Itse tosiaan kävin perjantaina vasta ekan kerran neuvolassa ja ne sieltä laittoivat lähetteen eteenpäin, joten nyt sitten odottelen, että saisin ajan. Ilmeisesti meilläpäin on ruuhkaa, kun neuvolantäti sanoi heti, että älä ihmettele, jos ei vielä tällä viikolla tule, että soittele vasta ens viikon lopussa, jos sieltä ei kuulu aikaa. Joten en kai sitten voi muuta kuin odottaa, vaikka se onkin tosi tylsää...

Cheycel, mä juuri kanssa ajattelin, että odottelen siihen ultraan ja sen jälkeen kerrotaan kaikille. Nyt ainoastaan minun äitini, miehen vanhemmat ja mun yksi hyvä ystävä tietävät. Ja heillekin vannotettiin, etteivät saa puhua vielä kenellekään. Muille kerrottiin ihan tarkoituksella, mutta ystävälle en halunnut valehdella, joten hänellekin kerroin. Mutta muille sitten vasta ultran jälkeen (jos siellä nyt kaikki on kunnossa, toivottavasti on).

Lady Grey, en tiedä, viisaammat korjatkoon, mutta olen ymmärtänyt, että maaliskuu olisi synnytyssairaaloissa vilkas, koska silloin synnytetään juhannuksena alkunsa saaneet. Tänä vuonna oli kylmempi ja satesempi juhannus kuin yleensä, jote oisko se rajoittanut? Noh, en tiedä onko tuossa mitään perää, muta näinhän se vanha kansa ainakin sanoi... :eek:)

Mun mielestä mies ei saisi palkallista vapaata ultraan, mut jos esim. saldoja keryy ko. firmassa, niin niitähän on hyvä käyttää. Mutta en tosiaan varmaksi tiedä. Meillä ei mies päässyt ollenkaan osallistumaan ultraan viime raskaudessa (työt eivät antaneet periksi), enkä usko, että nytkään pääsee. Toki kysyn, jos se onnistuisi, muta pelkään pahoin, ettei se käy.

Ja Hamale, kysy aina, jos et jotain ymmärrä. Kysyvä ei tieltä eksy. :eek:)

Yritän opiskella teidän nimiä, toivottavasti ne meni oikein... :eek:)

Callie
 
Hamale
Kiitos Lady Grey ja Callie vastauksistanne! Ajattelinkin, että nuo luvut tarkoittavat vanhempien ikää, mutta pakko oli varmistaa, etten ihan mitään outoja tänne kirjoittele ;) Nyt uskalsin lisätä itseni listaan. Vaihdoin myös Lady Greyn ja Cheycelin paikkaa, koska ilmeisesti lista on la:n mukaisessa järjestykessä.

Näyttäisi siltä, että kaikilla ultrassa käyneillä on asiat hyvin. Hienoa! Ja niille, jotka eivät vielä ole käyneet, pidetään peukkuja pystyssä.

Me ollaan nyt pikkuhiljaa alettu julkistaa uutista. Suku alkaa jo tietää, työpaikalla en ole vielä monelle kertonut. Mutta tänään jo kuulin, että ilmeisesti sielläkin on huhuja liikkeellä. Meitä nuoria naisia taidetaan aina vähän tarkkailla jokaisessa työyhteisössä :)

Hamale 12+6


Hamale 26+30, esikoinen, 2.3.
Lady Grey 30+31, esikoinen, 3.3
Cheycel 30+34, esikoinen, 5.3.
MarsiL 32+32, toinen/(enkelikaksoset), 6.3
Vilivinkka 31+34, toinen, 16.3.
FridaLainen 26+26, esikoinen, 25.3.
Elli M 28+29, toinen, 30.3.
Celina 28+32, esikoinen, 31.3.
 
Cheycel
Täällähän on mukavasti elo vilkastunut.. hienoja ultrakuulumisia ja muutenkin tuntuu jännitys hieman kaikilla laukeavan.

Täällä on iskeny kaamea väsymys, viikonloppuna tuli vedettyä molempina öinä kellon ympäri unta ja lisäx parin tunnin päiväunet. Eilinen työpäivä oli sitten viikonlopun makoilun jälkeen niiiiin pitkä ja raskas, että tuli sitten sammuttua heti ruuan jälkeen seittemän jälkeen :) Tänään pitää yrittää tsempata ja lähtee vaikka heti töistä kotiutuessa pienelle lenkille josko vähän piristäis.

Ai niin enpä tainnut ultrakuulumisten yhteydessä kertoa, että mietin pikkuinen oli 4 päivää vanhempi kuin kuukautisten mukaan laskettuna, mutta laskettua aikaa ei lähdetty muuttamaan. Tiedättekö kuinka monta päivää laskurien ja ultran ero pitäisi heittää, että laskettua aikaa muutettaisiin? Sitä en huomannut kysyä, mutta senpä muistin, että raskausviikot lasketaan kuitenkin edelleen kuukautisten mukaan. Vähän kyllä hämäävää, kun neuvolakorttiin laitettiin, että rv ultrapäivänä 12+3, mutta eletään kuitenkin sen mukaan, että mennään 11+6 ..

Cheycel tänään siis "oikeesti" 12+4 ja "leikisti" 13+1 :)
 
Lady Grey
Kiitos Hamale, etta vaihdoit tuota listan jarjestysta. En itse huomannut tehda sita.

Ja kiitos onnitteluista :)

Callie, tuo kuulostaisi hyvalta selitykselta :) Meilla pain oli silloin hirveat helteet, joten onkohan maaliskuussa sitten ruuhkaa? Tosin taallahan ei vieteta juhannusta.

Herasin viime yona kaksi kertaa vessaan ja nyt vasyttaa. Onneksi olemme lomalla taman viikon niin saa lepailtya paivalla. Tahan saakka on se yksi kerta noin puoli kuuden ja puoli seitseman valilla riittanyt. Jouduin myos syomaan banaanin kello kolmelta, kun oli nalka. Toivottavasti tama ei tule tavaksi ainakaan ihan viela!

Pahoinvointikin on alannut helpottamaan. Silloin talloin on viela vahan kuvottavaa oloa ennen nukkumaan menoa, mutta muuten on aika normaali olotila.

Oletteko te muuten ajatelleet selvittavan kumpaa sukupuolta vauva on? Meilla olisi tuo mahdollisuus seuraavassa ultrassa ja taidamme paatya siihen. Se ehka helpottaa myos nimien miettimista, silla taallahan pitaa antaa nimi jo synnytyssairaalassa (se tulee syntymatodistukseen).

Lady Grey 12+6 (kai, en ole viela tottunut tahan uuteen arvioon)
 
Callie ejk.
Hei taas. Mulla ei ole kummempia asioita nyt, mutta ajattelin kirjoitella, ettei pudota ekalta sivulta. :eek:)

Lady Grey, me oltais viimeksi haluttu tietää, että kumpi on tulossa ja rakenneultrassa sitä kysyttiin. Kuinka ollakaan hän oli siellä kädet jalkovälissä (kuulostaa miehiseltä puuhalta ;oP ), ja lääkäri yriti sitten laskea, että kuinka monta "väkästä" siellä näkyy. Sanoi meille sitten, ettei ole varma laskutaidoistaan, mutta sanoisi, etät tyttö tulisi. Noh, poikahan meille sitten lopulta syntyi... itse haluaisin taas tietää etukäteen, että kumpi on tulossa, mutta haluaisin kyllä varmuden, että voisi sitten olla ihan varma. Onneksi ei viimeksi tosiaan luotettu lääkärin arvioon vaan odotettiin vaan.

Mä kyllä kanssa niin odotan, että voidaan kertoa jo kaikille (ultran jälkeen siis aikomus), ettei tarvitsisi enää niitä valkoisia valheita ja muita. Mutta eipä tullut tänäänkään lähetettä ultraan, joten odotus jatkukoon. En tidä olenko vainoharhainen, mutta jotenkin minusta toisinaan töissä tuntuu, että tietyt ihmiset töissä tuijottavat mun mahaa, mutta en tosiaan osaa sanoa, että tekevätkö he niin vai luulenko vaan. Mää olen niin luulosairas jo :eek:)

Cheycel, en osaa varmaksi sanoa, mutta jostain muistaisin, etät jos heitto olisi viikon, niin sitten la muutettaisiin. Jos jollain on parempaa tietoa, niin oikaiskaa ihmeessä.

Mulla kanssa pahoinvointi on alkanut helpottamaan (en usalla vielä sanoa, että on helpottanut), mutta sama väsymys tuntuu olevan läsnä täälläkin. Mutta eilenkin, kun vaan itseni pakotin illalla lenkille, niin ei se pahalta tuntunut, vaan päinvastoin. Joten täytyy vaan jaksaa aina lähteä. :eek:)

Aika paljon sitä tekstiä tulikin, vaikkei mulla mitään asiaa ollutkaan. Tulkaahan muuten muutkin kertomaan asiattomuuksianne. :eek:)

Callie
 
Hamale
Olen Callien kanssa samaa mieltä, että jos viikolla heittää, niin sitten la muutetaan. Jostakin taisin tällaista lukea, mut minäkään en oo tästä ihan varma. Mulla muutettiin jo kolmen päivän heiton takia, koska kuukautisten perusteella ei pystynyt alunperinkään mitään laskemaan.

Me ei olla vielä päätetty, kysytäänkö lapsen sukupuolta. No, onhan tässä lokakuun puoleen väliin asti aikaa miettiä.

Täällä myös väsymys painaa. Meidän koti on aivan kauheassa kunnossa, kun molemmat ramppaavat kaikenlaisissa urheiluharrastuksissa jatkuvasti. Pakko kuitenkin yrittää myös levätä välillä. Tuntuu, että vuorokaudessa ei ole riittävästi tunteja. Jos yöunet jäävät vähäisiksi, kostautuu se heti ankarampana pahoinvointina.
 
Cheycel
Kiitokset vastauksista Callie & Hamale, näin vähän itsekin uumoilin, että vähintään viikosta puhutaan ennen kuin aikaa lähdetään muuttamaan.

Me ei myöskään olla vielä päätetty halutaanko tietää etukäteen sukupuoli. Ollaan siitä kyllä kovasti keskusteltu, mutta ei olla vielä päästy tulokseen. Vähän kyllä siltä tuntuu, että jännätään synnytyssaliin saakka. Saankos muuten udella, että minkä ikäinen on Callien esikoispoika on?

Hamalea kadehdin kovasti urheiluinnostuksesta, kerro heti salaisuutes mistä saat energian riittämään?? Mä harrastin liikuntaa ennen raskautta 3-4 kertaa viikossa, nyt väsymys on työpäivän päätteeksi niin järkky, että liikunta on jäänyt vallan vaan viikonlopuille. Myönnän, että eilenkin sänky kutsui huomattavasti kovempaa kuin lenkkipolku töistä kotiuduttuani.. Ja vielä enemmän harmittaa, että alkuun kadonneet kammarihalut on taas palannu ja kunnolla eikä niittenkään eteen jaksa toimia kuin viikonloppuisin, on tää välillä kovaa :) Toivon mukaan energiataso pian nousee.

Mukavaa päivää!!
 
Callie ejk.
Hei taas, taas ollaan melkein pudottu! Tulkaa nyt ihmeessä kirjoittelemaan! Tämä oli sitten käsky, ei kehoitus. :eek:) Missä ovat Vilivinkka, Fridalainen, Elli M ja Celina???

Cheycel, tottakai saa kysyä, en tainnut sitä huomata mainitakaan tuolla, kun tänne liityin. Poitsu on siis jo kolmevuotias, vielä loppuvuodesta täyttää neljä. Eli iso poika jo (ainakin omin sanojensa mukaan). :eek:)

Mulle kanssa kelpais moinen Hamalen urheiluinnostus. Toissailtana kävin lenkillä (mistä kirjoitinkin), mutta eilen oli taas niin kuvottava olo, ettei kyllä huvittanut yhtään mikään. Tänään on tulossa vieraita, joten ei taida tänäänkään onnistua, mutta huomenna? Eikö kaikki urheilu tapahdukin aina huomenna? Onko muilla sama? :eek:)

Älkää muuten hermostuko mun kirjoituksiin, mulla on kamalasti kirjoitusvirheitä. Yritän niitä aina korjata eli siis lukea ennen kuin lähetän, mut aina on olevinaan niin kiire, ettei ihan kaikkea kerkeä tai edes huomaa. Mut kysykää sitte, jos ette ymmärrä. :eek:)

Tänään tuli muuten postissa ultra-aika. Ei ensi maanantaina, vaan vasta viikon sen jälkeen. Millä mä jaksan odottaa? Noh, kai se on vaan jaksettava, nyt en kyllä ymmärrä, että miten, mut kai se aika kuluu...

Onko teillä muuten ollut jo jotain mielihaluja? Mä kävin äsken kaupassa ja mun oli ihan pakko ostaa vihreitä omenia. Ja heti kun pääsin kotia, niin äkkiä omena pesuun ja suuhun ja sit vasta pääsin purkamaan muita ostoksia. :eek:) Viime raskaudessa mä himoitsin mehujäitä, niitä piti aina olla pakkasessa. Saa nähdä, tuleeko tästä omenajutusta samnmoinen vaiva vai oliko tää joku kertajuttu vaan.

Mää aina kirjottelen romaaneita, nyt on teidän vuoro ennen kuin tästä tulee liian pitkä. :eek:)

Callie
 
Cheycel
Helou, helou taasen.. täällä tekee mieli appelsiineja, yritän pidättytyä max kahdessa per päivä, et pysyy hallinnassa :) Yx ilta pystyin kuvitteleen kuinka hyvältä maistuis sitruunapulla dipattuna pinaattikeittoon. Onnex kello oli jo sen verran paljon etten laittanu miestä lähikauppaan. Ja mä myös harrastan tosi paljon kaikkee huomenna ja viä enemmä ens viikolla. Laihiksetkin aina alkaa ens maanantaina, ei voi alottaa keskellä viikkoa, ei.

 
Callie ejk.
Voi Cheycel, kiitos! Löysin siis sielunkumppanini! :eek:) Meinaan siis tuota laihdutus- ja urheiluintoa. Ei tietenkään laihdutusta voi aloittaa keskellä viikkoa, sehän on laissa kielletty. Ja vaikka on laihiksella ja joku toinen tarjoaa (esim. pullan), niin se on pakko syödä. Toisten tarjoamistahan ei lihoa! Ja yks, mikä on kans hyvä, niin puoliksi laihduttaminen eli laihduttaa vain puolet vuorokaudesta eli vaan yöt, jolloin voi päivällä syödä ihan mitä vaan... ;o)

Mut itse asiassa appelsiinit maistuis kyllä... Harmi, kun vieraat tulevat kohta, niin en kerkeä enää kauppaan. Katsotaan, jos lähtevät ihmisten aikaan, niin jos vielä jaksaisi lähteä... Tai vielä parempi, jos mies jaksaisi lähteä... (ettei vaan laihdu siinä mennessä) :eek:)

Callie - hupimielellä :eek:)
 
Hamale
Tässä myös yksi laihisvinkki: käytä light-tuotteita. Nehän toimivat sillä periaatteella, että "mitä enemmän syöt sitä enemmän laihdut" ;)

Mulla oli myös kesäloma-aikana lenkkipäivä aina huomenna. Nyt olen ryhdistäytynyt ja olen huomannut saman, mikä pätee myös ei-raskautettuna. Mitä enemmän tekee, sen paremmin jaksaa. Tosin välillä tulee ihan totaaliväsymyspäiviä. Ja puhuin myös raskaana olevan työkaverini kanssa, että paha olokin on yleensä pahinta toimettomina päivinä, koska silloin on aikaa miettiä sitä koko ajan.

Itselläni en ole huomannut mitään sen kummempia erityishaluja. Maitoa olen juonut paljon enemmän, se jotenkin lievittää ruuan makuja ja tuoksuja. Ja Cheycelin mainitsemien kamarihalujen suhteen mulla on taas tällä hetkellä hieman haluttomampi kausi. Alkuviikoilla olin paljon innokkaampi. No, josko ne siitä palautuisvat.

Kävin eilen neuvolalääkärillä ja taas huomasin olevani totaalisen amatööri näissä raskausasioissa. Ensimmäisenä neuvolatäti käski minun käydä antamassa virtsanäytteen. No enhän minä sellaista ollut ajatellut ja olin tietenkin käynyt juuri vessassa. Jäi siis pisunäytteet antamatta ja neuvolatäti sanoi, että jatkossa näyte otetaan joka kerta. Aina sitä oppii jotakin uutta :D

Mukavaa päivää kaikille! Ja Callie, tsemppiä ultran odotteluun!

Hamale


 

Yhteistyössä