Maaliskuun lapset 2010

  • Viestiketjun aloittaja Vilivinkka
  • Ensimmäinen viesti
Elli M
Kiitos ihanankuuloisesta hääselostuksesta Cheycelille ja onnea vielä täältäkin!

Omaan napaan. Tänään kävin siis lääkärillä, ensin selvisi että verenpaine on koholla ja virtsassa valkuaista. Painoa on nyt tullut 12kg. Hemppaa ei nyt katsottukaan. Turvotustakin on ollut mutta eipä nuo sanoneet näistä mitään.. Sitten lääkärintutkimuksessa paikkani olivat NIIIN arat ettei tutkimuksesta meinannut tulla mitään. Itkuhan siinä sitten tuli :( Lääkäri passatti mut tulehduskokeeseen jonka tulokset tulevat vasta viikon päästä... ja labrassa jatkui sama kopelointi. Veti kyllä mielen aikas matalaksi :( Lääkäri sai kuitenkin tutkittua kohdunsuun joka oli 1-2cm auki ->ainoa hyvä uutinen koko keikassa. Eipähän ole mennyt supistukset hukkaan. Vauvan pää myös tuntui eli on kiinnittynyt ja laskeutunut sanoi lääkäri. Synnytys voi alkaa siis heti tai sitten 4 viikon päästä. Esikoisesta avauduin kyllä vasta synnytyksessä jos siitä voi mitään päätellä..

Varoa ei tarvi sanottiin, mutta en hoksannut kysellä esim uimista, saunomista tai sekstailua, ovatkohan kiellettyjen listalla?
 
Monnia
Elli M - jos kohdunsuu on auki niin ei ainakaan saa uida tulehdusriskin vuoksi. Ja jos viikkoja on vielä vähän niin ei suositella saunaa tai seksiä. Mutta sen sijaan jos on noin pitkällä jo kuten sinä eli vauva on miltein täysiaikainen (en nyt muista tarkalleen viikkojasi) niin juuri saunaa ja seksiähän suositellaan esimerkiksi jos halutaan kypsytellä kohdunsuuta (toimii tai ei).

Kyllä se lääkäri varmaan olisi sanonut kielloista. Tuo uintikielto on musta se ekana mieleen tuleva eli siellä se tulehdusvaara on oikeasti olemassa.

Korjatkaa viisaammat:)
 
Lady Grey
Onnea Cheycelille rouvautumisesta!! Piti jo eilen onnitella, mutta paasi unohtumaan... Mutta ihanilta kuulosti teidan haat! Tuollaiset sopisivat mullekin :)

Ellin laakarikaynti kuulosti ikavalta. Uimisesta en tieda, mutta eikos saunominen ja sekstailu ole siivoamisen ohella niiden suositeltavien kolmen assan joukossa?

Jaksamista kaikille odotteluun! Voin vain kuvitella kuinka arsyttavaa tuo ainainen 'joko'-kysely on. Mua arsyttaa yksi kaveri talla hetkella, joka antaa "neuvoja" joka asiaan jatkuvasti. Hanella ei tietenkaan ole lapsia eika minkaanlaista kokemusta vauvoista, mutta osaa silti "neuvoa". Ei tietenkaan tarkoita pahaa, mutta on se arsyttavaa kun han tuntuu tietavan kaiken paremmin.

Mutta eipa muuta kuin hyvaa viikonloppua ja jos joku paasisi jo tosi hommiinkin!
 
Hamale
Hamale 26+30, esikoinen, 2.3. LS
Lady Grey 30+31, esikoinen, 3.3. Lontoo
Cheycel 30+34, esikoinen, 5.3. TAYS
MarsiL 32+32, toinen/(enkelikaksoset), 6.3.
Vilivinkka 31+34, toinen, 16.3.
Callie, toinen, 19.3. PHKS
Frida 26+26, esikoinen, 25.3. TAYS
Pimu84, esikoinen, 26.3. NKL
Monnia, kolmas, 26.3. JS
Celina 28+32, esikoinen, 28.3.
Elli M 28+29, toinen, 30.3. PHKS
Sari_80 29+29, esikoinen (poika), 31.3. Kät/Haikaranpesä
Eine 34+37, toinen, 31.3. SatKs


Syntyneet:

Lady Grey, (3.3), 24.1, poika, 2436 g




Palasin vielä ja lisäsin samalla listan tällekin sivulle. Musta oli niin kiva pitkästä aikaa katsella listaa, kun en ulkoa muista teidän laskettuja aikojanne. Ja nyt sitä on jännä seuraillakin, kun kaikilla alkaa olla h-hetki käsillä.

Elli, kurjaa että sulla oli huono lääkärikäynti. Pääasia kuitenkin, että pikkuisella on kaikki hyvin ja on jo hyvin lähtöasemissa. Toivotaan, ettei mitään tulehduksia ole. Itse en tiedä mitään noista suosituksista, mutta luotan Monnian ja Cheycelin sanoihin. :)

Pakko vielä hehkuttaa. Mittasin tänään nettikartalla tämän päivän kävelymatkani ja saldoksi tuli reilu 10km. Ei ollenkaan hullummin raskausviikoilla 40+3 ja noin 14 kilon "ylimäärä"painolla. :) Nyt on hyvä alkulämpö, eli seuraavaksi voisi vaikka synnyttää. ;)
 
Callie
Huomenta taas ja hyvää alkavaa viikkoa ja loistavaa naistenpäivää!

Cheycelin kuvaus häistään kuulosti aivan ihanalta, juuri sellaiselta kuin pitäisikin. Vielä kerran onnittelut teille!

Ja myös minä yhtyisin Monnian ja Lady Greyn sanoihin, että uiminen ei, mutta seksi ja sauna joo. Ja siivous kanssa - niistähän se kolmen ässän tekniikka tuleekin. Eli ei muuta kuin saunaa lämmittämään, ja lauteita pesemään ja mies mukaan huhkimaan... ;o)

Ellin lääkärireissu kuulosti kyllä ikävältä. :eek:( Toivottavasi viikko kuluu nopeasti, että saat tulokset "pian".

Oisko Marsil päässyt muuten jo tositoimiin, kun ei hänkään ole hetkeen kirjoitellut?

Callie
 
Hamale
Hyvää naistenpäivää täältäkin!

Täällä ollaan siis edelleen. Viikkoja 40+6, fyysinen vointi hyvä, henkinen puoli alkaa olla koetuksella. Kaikki kotikonstit saunasta seksiin on nyt kokeiltu, mutta ei mitään vaikutusta! Kaveri ei vaan halua muuttaa yksiöstään. Vointi on mitä mainioin, mutta nyt alkaa jo todenteolla jännittää, minkälainen jätti sieltä tulee.


Jokohan muilla on viikonlopun aikana alkanut tapahtua?


Hamale
 
Monnia
Mä olen koossa vielä, tosin en ihan ole niin pitkällä kuin muut. Olin vyöhyketerapiassa taas mutta eipä juuri vaikutusta.

Nämä viimeiset viikot ja päivät on killereitä, varsinkin kun tietää että vauva on jo täysiaikainen ja siitä on tulossa isokokoinen. Meillä on nyt 3,5kg jo mahassa ja la on vielä parisen viikkoa.

Että voisi jo jakaantua.

Tsemppiä kärvistelijöille ja supparisäteitä!

Monnia 37+3
 
Vilivinkka
Hei. Taas viikko täyttyi - ja alkoi viimeinen ennen LA:aa. :)

Meillä on jänskä yö: esikoinen on eka kertaa yön yli hoidossa. Tosin nytkin vaan viereisessä huoneessa... Äitini on meillä viikon sillä ajatuksella, että hoitaa esikoista, jos synnytys sattuu tälle viikolle. Nyt siis harjoitellaan yöhoitoa sairaalaan lähtöämme silmällä pitäen. Samalla saan siipan kanssa kahdenkeskisen (ainakin alku)yön. :) Koitettiinkin tuossa, josko saataisiin mulle kunnon suppareita aikaan, mutta ei ole vielä kuulunut.

Vilivinkka 39+0
 
Hamale
Nyt on taas selvästi joku hiljaisempi vaihe. Onkohan kaikki muut synnyttämässä, paitsi minä? Ainakin Cheycel, MarsiL ja Sateinen taitavat olla jo sairaalassa / kotona nyytin kanssa.

Alan olla jo hiukan kärsimätön. Käyn täälläkin varmaan tunnin välein, kun muutakaan tekemistä ei ole. Nyt olen kyllä jo luovuttanut ja alkanut henkisesti valmistautua siihen, että synnytys käynnistetään ensi viikon keskiviikkona, jolloin viikkoja on 42+1. Vielä kun keksisi jotain tekemistä siihen saakka. Tänään on onneksi niin hieno ilma, että käytiin koiran kanssa yli pari tuntia ulkoilemassa. Viiden aikaan vielä neuvolaan, taas.

Mitenkäs Vilivinkan yö meni?


Odottavan aika on pitkä.
Hamale 41+0
 
Lady Grey
Lampimat onnittelut Cheycelin perheelle tyttovauvan johdosta!! Synnytyskertomusta odotellessa :)

Meidankin poika punnittin tanaan ja han on jo 3680 g :) Kasvaa siis hyvin rintaruokinnalla, kun kahden viikon aikana painoa on tullut 680 g!
 
Vilivinkka
Lämpimät onnittelut Cheycelille! :) Tule ihmeessä kertomaan tarkempia kuulumisia, kun jaksat ja ehdit.

Meidän viime yö meni tosi hyvin, siis esikoisen nukkuminen äitini kanssa. Tänä yönä kokeiltavana sama kuvio, mutta tänä iltana esikoinen jäi mummin huoneeseen itkien, kun tajusi, että joutuu taas nukkumaan ilman vanhempia. Nukahti kuitenkin pian. Sen sijaan minä ja siippa käymme nukkumaan riitaisina: kiistelimme siivouksesta ja toinen kahdenkeskinen yö vuoden sisään meni siis siihen (hänen mielestään en laita tavaroita tarpeeksi järjestykseen ja sitten hän heittää pois mm. lehtiä, joita olen lukemassa yms. Minun mielestäni hän taas ei tajua, miten kipeää minun on liikkua ja miten väsynyt olen kun hoidan esikoista, joten en jaksa korjata tavaroita koko ajan pois). Siippa siis nukkuu jo ja minä puhisen, koska olisin todellakin toivonut, että olisimme mieluummin puhuneet tämän iltahetken esim. vauvan nimestä.

Vilivinkka 39+1
 
Vilivinkka
Niin ja siis, olisi ollut ihan kiva harrastaa sitä seksiäkin kun mistä sitä tietää, milloin on seuraavan kerran mahis. Mutta tänään oli näköjään typerän kinastelun vuoro.

Olen toivonut, että synnytys alkaisi tällä viikolla ja mahdollisimman pian. Mutta nyt tuntuu, etten haluaisi sen käynnistyvän huomenna, koska tuntuisi tosi hölmöltä lähteä riidoissa sairaalaan.

Tänään ainoa synnytyksen lähestymiseen viittaava merkki oli pitkään jatkuneen limaisen vuodon muuttuminen kellertävästä punertavaksi. Limatulppaa pukkaa? No, vaikka olisikin, niin siitähän ei voi yhtään päätellä, montako päivää/viikkoa on vielä edessä.
 
Hamale
Oikein paljon onnea Cheycelille ja perheelle!

Kurjaa, että Vilivinkan yö miehen kanssa meni riitelyksi. Niin siinä usein käy, kun kahdenkeskistä aikaa on vähän. Lopulta kun sitä saa, niin sitten pitää purkaa kiukkua. Ja näinä aikoina kun on vielä vähän ekstrajännitystä ilmassa (sellainen reilu 3 kiloa ;) ), niin ei mikään ihme, että hermot on vähän kireällä. Toivottavasti saitte asiat sovittua ja pääsette hyvillä mielin synnyttämään.

Mä sain ajan yliaikaisuuskontrolliin vasta maanantaiksi, jolloin viikkoja on 41+6. Pää hajoaa! Olin niiiin menossa jo perjantaina. Kyllä nyt kärsivällisyyttä koetellaan. Ja olen sellainen, että en osaa vaatia itselleni yhtään mitään. Jos olisin yhtään kovapäisempi, olisin vaatimalla vaatinut sen perjantaiksi. Mutta ei. :(

Tänään aamulla sentään irtosi limatulppa. Tai ainakin jotakin sinne pönttöön plumpsahti ja sen jälkeen tuli vähän rusehtavaa valkovuotoa. Mutta kuten Vilivinkka jo sanoikin, eihän siitä mitään voi päätellä. Mutta onpahan jonkin sortin edistystä tapahtunut.


Hamale
 
Callie
Cheycelille vaaleanpunaiset onnittelut pikkuprinsessasta! Ja tietty onnittelut myös koko perheelle. Kun tosiaan kerkeät ja jaksat ja haluat, niin olisi mukava kuulla, miten kaikki tapahtui (kuten myös muilta kaikiltakin sitten, kun sen aika on). Mutta kaikki aikanaan, sitten vasta, kun siltä tuntuu. :eek:)

Vilivinkka, kuulostaa niin tutulta... Kai sitä jotenkin niin lataantuu, että on yhteistä aikaa vihdoin ja sitten tosiaan tulee kinattua mitä tyhmimmistä asioista, kun on niin kovin odottanut sitä hetkeä. Tosin täytyy myöntää, että mä voisin kuvitella tuon riidan meiltä, mutta vaan toisinpäin. Minä valitan, kun tavarat ei mene paikalleen ja mies ei niin välitä... :eek:)

Hamale, jospa se vauva päättäisi tulla ennen koko kontrollia. Tässä on vielä hyvin aikaa. Mä pidän sulle peukkuja! Ja limatulppa kyllä kuulostaa hyvältä, kyllä ne supistuksetkin sieltä tulee! Sama vika alkaa olla mulla, että en oikein enää keksi mitään kivaa tekemistä... :eek:(

(.) Ei kummempia, eilen illalla supisteli useamman kerran nukkumaan mennessä, mutta tuolksena oli vain vessassa käynti ja sen jälkeen nukahdin eikä supistuksia sen jälkeen kuulunut. Nukkuminen ei ole enää kivaa, kun herää joka kerta, kun kääntää kylkeä, mutta minkäs teet... Sama kai meillä kaikilla jo. :eek:(

Lady greylle onnittelyt nyytin kasvamisesta. Mun piti muuten kysyä, että eikös englannissa anneta nimi ihan siinä syntymähetkellä? Muistanko väärin? Onko teillä sitten enää mitään ristiäisiä/nimiäisiä yms. juhlaa ollenkaan siellä? Vai menettekö te suomalaisen kaavan mukaan?

Callie
 
Vilivinkka
Vielä yhtenä palana. Supistukset ovat muuttuneet aavistuksen kipeiksi, tai ainakin epämiellyttävämmiksi. Varasin (jo eilen illalla) yöpöydälle parasetamolit ja lasin vettä, mutta toistaiseksi olen pärjännyt ilman. Tänään kävin parituntisessa leffassa ja jaksoin ihan hyvin. Muuten otin rauhallisesti ja nukuin illalla kunnon päikkärit.

Siipan kanssa tehtiin aamulla sovinto. Nyt esikoinen nukkuu taas meidän välissä,joten kahdenkeskisten öiden etsikkoaika meni jo.

Jo viisi kaveriani on saanut lapsen nyt maaliskuussa (siis Cheycelin lisäksi). Nyt on tosi paljon "liikkeellä" raskauksia tuttavapiirissä.

Vilivinkka 39+2
 
Vilivinkka
Huomenta. Supparit ovat jo selvästi kipeitä ja tiheämpiä. Olen ottanut 2 särkylääkettä. Väsyttää ja päätä särkee, mutten oikein pysty nukkumaan. Tulisipa pian aamu!

Tsemppiä ja iloa kaikille. Luulen, että palaan asiaan vasta kun tositoimet ovat ohi.

Vilivinkka 39+3
 
Lady Grey
Hui, tosi jannat paikat Vilivinkalla, on varmaan jo tosi hommissa! Nyt taytyykin kayda taalla kurkkailemassa, koska saadaan kuulla vauvauutisia :)

Callie, juu me annettiin vauvalle nimi jo sairaalassa. Siella se kirjoitettiin kaikkiin sairaalapapereihin ja sitten se taytyi virallisesti rekisteroida 42 paivan kuluessa syntymasta (muuten saa £500 sakon). Pojan nimeksi tuli Casimir :)
Luulin, etta tuo olisi helppo nimi myos takalaisille, mutta eipa nayta olevan! Kaikki kysyvat aina kuinka se lausutaan ja nekin jotka yrittavat lausua sen niin sanovat Kashmir niin kuin se alue Intian, Pakistanin ja Kiinan raja-alueella :-D No eipa ainakaan poikkea aidistaan ja isastaan kun me molemmat joudutaan aina tavaamaan nimemme (vaikka mullakin on tosi helppo kolmikirjaiminen kansainvalinen nimi!).
Me ei pideta mitaan virallisia nimiaisia, kun se on aivan liian vaikea jarjestettava (eika meilla ole edes tarpeeksi tilaa siihen). Mun suku kun on Suomessa ja eipa tuo miehenkaan perhe asu aivan lahella. Mutta eikohan me pideta jonkinlaiset kakkukestit Suomessa kesalla (aitini kylla pitaa siita huolen!) :) Ajattelin myos vieda kakun mennessamme kun vierailemme ensi kuussa miehen perheen luona. Hanen aiti toki kavi jo taalla, mutta muut odottavatkin jo meita siella!

Hamaleelle ja muille viela tsemppia odotteluun ellette ole jo paasseet tosi hommin!!

Lady Grey
 
Hamale
Tsemppiä Vilivinkalle! Taidetaan saada kohta uutisia.. :)

On kyllä kiva, että meillä on tuo Lady Grey ketjussa mukana. On niin hauska kuulla, miten muualla toimitaan. :) Mites muuten muut? Aiotteko kertoa vauvan nimen jo ennen ristiäisiä/nimiäisiä? Meille tulee ihan perinteiset ristiäiset, mutta ollaan kyllä jo kerrottu muutamille meidän nimisuunnitelmat. Aletaan varmaan heti kutsua vauvaa nimellä. Tosin täytyy ensin katsoa, että näyttääkö vauva yhtäään nimeltään. Jos ei, niin sitten menee pohdinnat uusiksi.

Mä yritän nyt pitää ajatukset mahdollisimman paljon pois koko vauva-asiasta niin hyvin kuin pystyn. Toki käyn varmaan täällä ainakin lueskelemassa ja ehkä sorrun kirjoittamaankin. Yritän kehitellä viikonlopun täyteen ohjelmaa, ettei tarvis koko ajan miettiä, että eikö se jo tule. Katseet suuntaan kohti ensi viikkoa, jolloin synnytys sitten käynnistetään. Viikon päästä kaikella todennäköisyydellä mullakin on jo nyytti kainalossa.

Hamale 41+2
 
Callie
Tsemppiä Vilivinkalle! Sullahan tosin saattaa jo olla nyytti sylissä, mutta jos ei vielä ole, niin kaikkea hyvää ja jaksamista koitokseen. Ja raporttia sitten, kun kerkiät, kiitos. :eek:)

Ja kiitos Lady Greylle, mustakin on niin kiva kuulla, miten siellä menetellään.

Hamale, me pidettiin viimeksi nimi salassa ristiäisiin saakka ja sitten itse tilaisuudessa yritin katsoa kaikkien naamoja samaan aikaan, että mitä mieltä olivat nimestä. Tosin täytyy anoa, että mun äiti ei kyllä tykännyt, sen mielestä nimen olisi pitänyt olla joku tosi hieno ja mä haluain meidän pojalle lyhyen ja suomalaisen perusnimen. Mutta hyvin on mummu jo tottunut tuohonkin nimeen. :eek:) Tarkoitus varmaan olisi taas pitää salassa, mutta siinä tapauksessa se pitäisi sitten pitää salassa myös tuolta esikoiselta, koska se puhuu jo kaiken eteenpäin. Saa nähdä miten käy. Toisekseen meillä on vielä lopullinen nimi harkinnassa...

Mä kanssa toivoisin, että saisin ajatukseni muualle kuin vauvaan, kun tämä alkaa jo olemaan aikamoista odottamista. Onneksi on tuo esikoinen tuossa, joka keksii jo kaikenlaista viihdettä äidilleen tylsiksikin päiviksi... :eek:)

Mutta olisi kiva kuulla jo Marsilista ja Sateisesta, että miten meni ja kumpi tuli (kun teillä ei tietty nyytteinenne ole mitään parempaa tekemistä...). Ja näyttää myös loppukuun odottajat hiljentyneen jo täysin. Ei kai Elli ole jo lähtenyt meidän treffeille? Mä en taida ihan vielä päästä... Fridasta ja Celinasta ei ole kuulunut iäisyyksiin mitään??? Entä muut?

Callie
 
Hamale
Ihanaa! Me taidetaan saada sittenkin vauva! Luulin jo hetken, että tämä lapsemme tulee vasta murrosikäisenä ulos ;)

Puoli kahdesta saakka olen nyt kärvistellyt supistusten kanssa. Ihanaa, kamalaa! Tulee tosi tiheästi, mutta ei mitään sietämättömiä vielä. Hiukan myös lorahti lapsivettä herätessäni, mutta sitä ei tullut paljon. Miestä en ole herättänyt, mutta en taida kyllä päästää töihin lähtemään. Hän herää kohta muutenkin koiraa lenkittämään, joten saan kertoa pian uutisia.

Palaillaan.. :)

Hamale 41+3
 
Callie
Hamalelle tsemppiä! Kuulostaa erittäin lupaavalta! Ja tosi kiva, jos ei tarvitse käynnistää, vaan pääset muuten tositoimiin. Jaksamisia!

Mä kävin taas neuvolassa, ja kaikki ok. Ei oikeastaan mitään mainittavaa koko reissusta. Ärsyttää vaan ravata siellä. Tai siis älkää ymmärtäkö väärin, kivahan se on tietää, että kaikki on hyvin, mutta... Mä vaan niin toivosin, että tää tulisi jo pikkuhiljaa ulos, mutta en usko, että vielä muutamaan viikkoon. Huoh...

Callie 39+0
 

Yhteistyössä