Maaliskuun IVF/ICSI/PAS

pikaisesti omaa niin kyllä toi noin 10 follia on tietty ihan ok, mut viimeks oli 18 follia, joissa vain 5 munasolua.... ja nyt oli tarkotus huomattavasti isommalla lääkeannoksella saada kasvuun enemmän tavaraa... :| no, huomenna taas ultra ja punktio sit ens viikolla. Toivon että näissä folleissa ois nyt sit sisältöä... viimenen hoito menossa ja mulla haave edelleen 3 lapsesta elää... mut ei taida jäädä riittävästi pakkaseen alkioita... pitäs tietysti ensin keskittyä siihen että sais ees sen ekan nyytin... mutta haaveet on haaveita ja kun ne kaatuu.... :'(

Jaksamista kaikille, ja eritoten Hanskulle :hug:

palaan huomenna
 
Ei ole totta miten onneton ihminen mä oon :headwall:
Onnistuin pudottamaan eilen tuon Puregon kynän (mikään ei hajonnut) ja sen vuoksi siellä kai on noita pienen pieniä ilmakuplia nyt. En saanut millään tänään naputtelemalla (tai muullakaan konstilla) niitä kaikkia pois. Tippa oli neulan päässä, kuten pitääkin ja pistin sitten vain. Toivottavasti en nyt sitten ainakaan tähän kuole :eek:
Onko teillä konkareilla mitään rauhoittavaa sanottavaa tai vinkkejä, miten ne lähtevät?? :ashamed:

Sori tämä omanapainen sepostus. Nyt vain stressaa niin, että ohimoissa soi! :(
 
Hansku78, Toivotaan vielä parasta...
Viiva, Nou hätä, pienet kuplat ei haittaa yhtikäs mitään ! Jos tai siis kun mikään ei hajonnut, voit olla huoletta :) Yleensä kuplat poistuvat itsestään kun neste ampullissa "rauhoittuu" ja huomenna kun pistät, voit vielä varulta jos haluat, painaa kynän päästä vaikka tippa olisikin jo muodostunut neulan päähän. Silloin viimeistään poistuvat ja kuten jo sanoin, pikkuruiset kuplat ei haittaa...
dream09, Mun ei oo tarvinnu syödä särkylääkkeitä piinailujen aikana, mutta ei niistä mitään haittaakaan pitäisi olla. Lääkäri tosin suositteli vain paracetamolia sisältävää särkylääkettä (esim. panadol), mutta tiedän että joillekin taas on suositeltu buranaa, joten tiedä nyt sitten tuotakaan. Mulla on ollu nyt pari päivää sellasta menkkailuun viittaavaa kipuilua :( Punktion jälkeiset 3 päivää oli aika turvonnut olo ja kävelykin teki kipeetä. Join paljon kuumaa, sillä punktiopäivänä mulla alkoi kamala flunssa, joka vieläkään ei ole oikein kunnolla ohi. Jotenki tuntui että toi kuuman juominen helpotti kipujakin, joten ehkä senkään takia en sitten tarvinnut lääkettä. Piinailu loppuu mulla siis maanantaina eli pp11. Taidan kyllä testailla itse jo ennen sitä, vaikka kovin luottavainen ei mieli sen suhteen ole, että tälläKÄÄN kertaa tämä onnistuisi :ashamed:

Sydämestäni toivotan silti kuitenkin kaikille erittäin suotuisia plussatuulia :hug:
 
Kiitos neuvosta, dream09, testasin eilen lämmintä kauratyynyä ja se toimi kyllä hyvin. Lievitti kipua ja ehkä hiukan mahan turvotustakin. =)
Tänään turvotus ja tukala olo vähempänä onneksi... toivottavasti ei pahenekaan.

Ihanaa Sitronella; onnea hienosta saaliista!!

Tilhisen ja dream09:n oireet kuullostaa lupaavalta. Pidän peukkuja! :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tiinuli81:
[/url]

perjantai 27.03.2009

kajastus: 2. ICSI, 1. PAS siirto pp16

Tyyne73: 7. ICSI 1. PAS siirto vko 11 pp14

Hansku78 2. ICSI, punktio ja siirto vko 11 pp11

haltia: 1. ICSI, 1. PAS siirto vko 12 pp10

dream09: IVF, punktio ja siirto vko 12 pp8

Tilhinen: 4. IVF, punktio ja siirto vko 12 pp8

kuumetta: 2.IVF, punktio ja siirto vko 12 pp7

Tiinuli81: 2 IVF, punktio ja siirto vko 13 pp2

sinivatukka: 2 IVF, punktio ja siirto vko 13 pp1

pirpana74: 1. IVF, punktio ja siirto vko 13 pp1

Sitronella: 2.IVF, punktio ja siirto vko 13 pp--

Hilma78: 1. ICSI, punktio ja siirto vko 13 pp--

Sannuli-81: 1. IVF, 1. PAS siirto vko 13-14 pp--

wilsson: 1. IVF, 2. PAS, siirto vko 13-14 pp--

pumpuli-72: 6.IVF, punktio ja siirto vko 14 pp--

soja: 3. IVF, punktio ja siirto vko 14 pp--

kirma: 1. IVF, punktio ja siirto vko 14 pp--

viiva: 1. IVF, punktio ja siirto vko 14 pp--

Sini78: 2.IVF/ICSI, 1.PAS siirto vko ? pp--

nettaneiti: 1.ICSI, 1.PAS siirto vko ? pp--

Susanna74: 1. IVF siirto vko ? pp--

tOivO: 1.IVF vko ? pp--

[/align]

Plussat napattu!
Mandy07
Kentia

[/align]

[/align]


Alkio(t) ei selvinneet sulatuksesta:


Maricce :'(
pohtijatar :'(

Myöhemmin onnistuvat:

Miimi78

kolmisin
[/b]
gilmore
SaanaS[/quote]
jerpuska


[/quote]

[/quote]

[/quote]

 
Moi kaikille! Täällä taas pitkästä aikaa. Olen nyt piikitellyt Menopuria viikon verran annoksella 375 (!!!) Arvatkaa onko vatsanahka hellänä kun kaksi piikkiä illassa joudun pistään... Noh, tänään oli ultra, ja ihan kivasti folleja siellä oli tulossa vaikka pieniä vielä olivatkin. Muistaakseni 9 vasemmalla ja 8 oikealla. Maanantaina uudestaan ultraan ja silloin saan tietää punktiopäivän. Loppuviikkoon varmaan menee. Alkaa pikkuhiljaa jännittämään taas... Kaikille teille tasapuolisesti lähetän haleja ja tsempityksiä vaiheisiinne!!! :hug:
Aurinkoista viikonloppua toivottelee Pumpuli!
 
Tilhinen ootteko te yksityisellä?Onko teillä veritesti maanantaina vai onko se vaan kotitestiin luottaminen? Mulla vasta 2.4 eli pp14 veritesti..
Miten nuin paljo heittää nuo testi päivät?
Ihan omituista minusta..
Ite aattelin et jos maanantaina tai tiistaina tekis testin... :eek:
 
Heippa.
Mä olen ollut aika masentunut viime päivät en ole jaksanut paljon täällä netissä surfailla. keskiviikkona päästiin siirtoon mut nyt pakkanen tyhjä olivat joutuneet sulattamaan kaikki meidän alkiot ja kaks hengissä mitkä siirrettiin. Mulla siis nyt pp2
 
pirpana74, Kiva kuulla että voit jo paremmin :)
pumpuli-72, Hurja pistosannos sulla ! Mua ihan kirpas vatsanahasta kun aattelinkin asiaa :) Hienolta näyttää follien määrä =)
dream09, Ei olla yksityisellä, kunnallisella puolella oltu aina. Juu, veritesti on maanantaina. Päätin ottaa vapaaksi töistä koko päivän. Käyn aamulla labrassa testissä ja sitten lupasivat päivällä soittaa tuloksesta. Tähän asti on ollut aina niin vaikeeta nieleskellä sitten se loppupäivä töissä kun ovat ilmoittaneet negasta, joten nyt voin sitten vollottaa ihan rauhassa kotona tai sitten kiljua riemusta :LOL: Omituista minustakin miten testi päivät heittelee noin paljon...?! Joku, anteeksi en muista kuka, oli testannut pp10 ja sitä päiviteltiin täällä että miten aikaisin oli testannut. Minusta ei tuntunut ollenkaan aikaiselta kun se ois mulla niinku sit se edellinen päivä veritestistä. Mä en itse asiassa ole vielä edes ostanut testiä, joten saa nyt nähdä ehdinkö testailee kotona lainkaan...
Sannuli-81, Kaksi kyytiläistä on upea juttu !!! Tsemppiä piinailuun ja toivottavasti mielikin siitä pian paranisi :hug:

Aurinkoisen ihanaa viikonlopun alkua kaikille !

-Tilhinen- :wave:
 
Hei

Voinko liittyä mukaan vaikka otsikko onkin maaliskuun ... ? Olen 35+ ja ihan ensimmäistä kertaa alkoivat hoidot. Nelisen vuotta yritettiin ja reilu vuosi sitten menin ensi kertaa gynelle näissä asioissa. Inssejä ei olla tehty yhtäkään vaan suoraan IVF hoitoihin. Aloitin sumuttelut vasta eilen. Eka ultra on sovittu huhtikuun alkupäiville ja punktio kai viikolla 17, jos kaikki menee suunnitelmien mukaan. Kävin huhti-toukokuun otsakkeen alle kirjoittelemassa myös. Olisi mukavaa saada vertaistukea matkalle.
 
tyyne :hug:

tiinuli tsemiä piinailuun, yritä jaksaa nauttia tästä ajasta! ja toi 2 on tosi hyvin kuitenkin. Oliko teillä paljon pakkasessa? kurjaa kun ei jääny mitään, tiedän tunteen :headwall:

Minska tervetuloa :wave: siitä se lähtee, toivottavasti sinun ei tarvii täällä pitkään notkua, ymmärräthän mitä tarkoitan? =)

Oma tänään ultra taas ja punktio ens ti ja siirto sit torstaina jos sinne asti päästään. vajaa 10 follia näyttäs olevan. mieliala aika mitäänsanomaton. kai se tästä, vähän pettynyt oon, mut toisaalta haaveilen.... :heart:

Nyt lähden viikonlopuksi rentoutumaan ystävän luo mökille, mukaan pullo punkkua, parannetaan vähän maailmaa (siinä toivossa että tää ois pitkään aikaan viimenen lasillinen)

Aurinkoista viikonloppua kaikille :wave:
 
No voi Vimpula!!! Kirjoittelin hirmulitania kommentit kaikille ja tallentaessa kone alkoi jumittamaan. Sinne menivät, bittiavaruuteen. Lyhennetty versio edellisestä:

Tyynelle suuri lohtuhalaus :hug:

Minskalle tervetuloa porukkaan ja onnea matkaan!

soja mökkiviikonloppu kuulostaa aivan ihanalle! Toivottavasti follit tekee kasvupyrähdyksen ja saatte tavoittelemanne määrän vauvan munia! Tsemppiä ja voimia!

Dream ja Tilihinen ootte jo niiiin lähellä näiden piinapäivien päättymistä! +++++ :whistle: Jatkukoon piinailut masua kasvatellessa!

Pumpulille kans tsemppiä kasvatukseen! Huima on menopur-satsi! Miulla meni vaan 150. Upee satsi näyttäisi olevan tulossa!

Sannuli toivotaan, ettei siun tarvii enää pakkasen tyhjenemistä tämän koommin miettiä! ++++ :whistle:

(.) Kokeilen myös kauratyynyä ja kuumaa juomaa apukeinoksi kipuilevaan pallovatsaan. Kaikki 9! solua oli hedelmöittyny, yksi siirrettiin ja 8 meni pakkaseen. En mitenkään voi käsittää tätä todeksi! :D

Rentouttavaa viikonloppua kaikille! :heart:
 
Kiitos kaikille tsemppaavista sanoistanne!
SITRONELLA: Sulle kävi hyvin! Lepäilehän nyt ja toivotaan parasta.

O.N: Tänään kävin ultrassa, 3 solua näkyi kaikki suht saman kokoisia. Maanantaina olisi punktio.
Ei oikeastaan ole kun epätoivoinen olo...

Joku kysyi mix pistetään 2 piikkiä jokapäivä, niin lyhyen kaavan hoidossa tulee kasvattavan piikin rinnalle myös jarruttava piikki jossain vaiheessa mukaan...
 
Tyynelle :hug:

Minska Teretulemast vaan! Kovasti onnen potkuja :flower:

Tilhiselle ja Dreamille oikein paljon jännitystä ja onnistumista.

Sannuli Kovasti auringonsäteitä sinulle, älä murehdi vielä mistään. Yritä pitää toivo yllä, ehkä et tule tarvitsemaankaan pakkasesta mitään!!

Jotenkin omat toiveet on mies saanut nostatettua taivaisiin. Se kun jo on ihan sata varma että tästä ekasta tärppää, suuttuu mulle jos tuon julki omia pelkoja. Yksi huippu yksilö (lääkärin sanomana) blastokysta vaiheeseen viljelty siirrettiin eilen. Lääkäri oli ihan mäntti, ei kuunnellut yhtään mun kysymyksiä noista alkioista. Oon sitten yrittänyt etsiä netistä tietoa tuosta blastokysta- vaiheeseen viljelystä, osaako joku mua infota tuosta jotain? Aika kova kato kävi meidän munissa, kahdeksastatoista 11 hedelmöittyi mutta vaan 4 jakautui ja saatiin blastokystana pakkaseen. Kahta jäivät vielä lisäviljeleen, niistä saadaan sitten tieto kotiin miten niiden kävi. Eli hyvin jos käy 6 jää pakkaseen.

Eli mulle voi päivittää pp1 :kieh:
Testipäivä olis 10.4.
 
Hilma78 Tarrasukkia sinun pienelle!

Minulla alkoi 3. sumutuspäivä Suprecurilla. Mitä oireita teille on siitä tullut? Ja milloin ne ovat alkaneet? Hankalaa tuo kellon kyttääminen, vaan kestäähän tuon. Minulle ei sovi sitten yhtään ensiyön kellojen siirto :( Olen niin mahottoman aamu uninen.

Onneksi on joku paikka mihin vuodattaa, kun en ole kertonut tästä asiasta oikein kenellekkään. Sokki oli, kun kuulin, että miehestäni tulee tänä vuonna ukki! Minusta ei kyllä tule mummoa (paitsi varmaan ensi viikosta alkaen vähän aikaa... hih) Mutta uskotteko sitä pahan olon tunnetta ja ääneen huutamista!!! Olen jo nähnyt tulevan lapsen ultraääni kuviakin, ihmeen hyvin pysyi pokka siinä tilanteessa. Kai sitä jotenkin tsemppaa itsensä.

No nyt tämä vuodatus seis! Ulkona on ihana auringonpaiste ja pitää ainakin yrittää olla positiivinen.
 
hei kaikille,
olen ihan uusi kirjoittaja täällä. Taidan kuitenkin sopia joukkoon. Olemme yrittäneet lasta nyt vuoden ja kolme kuukautta tuloksetta. Menimme lapsettomuushoitoihin yksityiselle puolelle pari kuukautta ennen kuin vuosi yrittämistä oli tullut täyteen. Tutkimuksissa ongelmaksemme selvisi se, että mieheni siittiömäärä on toivotumpaa vähäisempi ja liikkuvuudessakin oli jotain. Minulle tehtiin kuitenkin kaksi inssiä, joista kummastakin seurasi vain itku. :'( Sitten siirryttiinkin jo järeämpiin keinoihin eli ICSI:n. Nyt 16.3 mulle tehtiin punktio. Koska hoidot olivat vähän tavallista lievemmät, multa saatiin kerättyä vain neljä munarakkulaa, joista hedelmöity kaksi. Toinen oli kakkos ja toinen kolmoslaatua. Lääkäri siirsi kummatkin, vaikka oli aiemmin sanonut, että tässä vaiheessa ei missään tapauksessa siirretä kuin yksi. Toinen ois ilmeisesti tuhoutunut pakkasessa.

Ens viikon perjantaina 3.4 mun pitäis tehdä raskaustesti. Sitten nähdään kuinka käy, kääntyykö tämä iloksi vai ei. Pelottaa, jännittää.... Sitäkin mietin, miten jaksan, jos miinus tulee. Pitää yrittää kuitenkin elää vain hetki kerrallaan.

Iloisia yllätyksiä meille kaikille! :flower:
 
Tyyne73, Voi surku :'( Jaksamista... :hug:
Tervetuloa joukkoon Minska ja Tips !
Soja, Jänskä ens viikko sulla tiedossa, joten rentouttava viikonloppu mökkeillen on hyvä :)
Sitronella, Aivan uskomattoman ihana lopputulos ! 8 pakkaseen ja kyytiläinen, on upea juttu :heart:
Hilma78, Minäkin kaivelin netistä tietoa blastokysta- vaiheen viljelyistä kun en sitä lääkäriltä älynnyt kysyä. Lopputuloksena ymmärsin että alkioita kasvatellaan hiukan normaalia pidempään ja jos tällä tuloksena saadaan hyviä alkioita, ne pakastetaan. Blastokysta- vaiheen alkioiden selviäminen sulatuksesta on hiukan huonompi kuin "normaali" ajalla pakastettujen. Meillä näitä oli 3 ja maanantaina saan tietää ovatko päässeet pakkaseen asti... Onnea sinullekin kovasti piinailuun ja toivotaan että pakkassaldo olisi hyvä
=)

Kaikille paljon haleja !!!!
:hug:
 
Äsken testasin samoilla vanhentuneilla testeillä pp 11 Haamujen haamujen haamun. En kertonut miehelle. Se on joko todellinen haamu, tai sitten viivan paikka, mutta viimeksi ei tullut mitään viivan paikkaa. En kyllä siihen vielä luota, koska se näkyy vain pinnistelemällä kaikki tahdonvoimansa, ja katsomalla kirkkaassa valosa valkoista taustaa vasten, mutta kuitenkin. Nyt sitten odottelen vielä, että alkaako ne kuukautiset, vai mennänkö miehen kanssa ostamaan uusia kunnollisia testejä. Nyt kyllä oireiden puolesta olis hyvin voimakas raskautumisen olo, kuvottaa koko ajan, ja on sellainen kuumeinen ja krapulainen olo. Tuntuu välillä ihan niinkuin kuukautiset olis alkamassa. pelottaa, ja silti on hirveän toiveikas olo.
 
haltia oikein lupaavilta sun oireet kuulostaa! Pidetään peukkuja, että haamu vahvistuisi!!

Tässä ketjussa on kyllä jännät paikat, kun on niin paljon piinailijoita!

Me mennään antagonisti-kaavan mukaan eli hyvin lyhyen kaavan mukaan. Viime perjantaina oli 2. ultra ja siellä näkyi vaan 4+3 follia ja lääkärikin oli sitä mieltä, että enemmänkin voisi olla, mutta se on tämän kaavan negatiivinen puoli. Mun follien määrä kuulostaa kyllä aika minimaaliselta verrattuna joidenkin melkein 20 folliin... Tänään illalla pistän viimeiset piikit (Gonal + Orgalutran) + tänään myös Ovitrelle ja punktio on sitten keskiviikkona. Jännittää... Vatsanahka on jo aivan pinkeänä piikityksen jältiltä. Viimeiset kuusi päivää on menty kahden piikin voimalla (Gonal + jarru).

Haleja kaikille! :hug:
 
Sama tilanne täällä kuin sinulla susanna74: viikko sitten maanantaina ultrassa näkyi 3+3 follia, perjantaina eri lääkäri löysi 2+4. Tiedä sitten mikä tulee olemaan virallinen lukumäärä, mutta vähäksi saalis kuitenkin jää. Olin todella pettynyt ensimmäisen ultran jälkeen, mutta nyt mieli on jo parempi..näillä mennään :) Ja toivotaan ensin, että kaikki nuo sisältävät munasolun ja sitten, että kaikki lähtevät mallikkaasti jakautumaan.
Eilen aamulla pistin viimeisen orgalutranin, illalla meni sitten pregnyl ja huomenaamulla punktio. Jaiks :x
 

Yhteistyössä