Maaliskuiset 2024

Yhessä raskaudessa käytin mut oli täysin turhat, laitoin ne sit eteenpäin😁 viime raskaudessa söin myös pahoinvointi lääkettä mut sekään ei tuntunu auttavan. Täytyis varmaan pyytää neuvolasta eri valmistetta jos tää jatkuu näin voimakkaana. Tänään taas piti oikeen juosta vessaan kun tein lapsille ruokaa😰
No hitto🙄. Joo oo, toivottavasti joku nyt auttaisi, vie vähän sitä iloa raskaudesta jos koko ajan joutuu halaileen pönttöö😵💫..
 
  • Tykkää
Reactions: laikkuvehka
vierailija
Hei ja tervetuloa mukaanMinulla on myös täysin samoja oireita. Tosin mulla ollut pidempäänkin erilaisia tuntemuksia kohdussa. Eilen oli juuri kunnolla ekaa kertaa enemmän sellaisia menkkamaisia kipuja, mutta menivät sitten ohitse. Se vähän mietitytti, mutta ilmeisesti kuuluu asiaan monenlaisetkin tuntemukset? paineen tunnetta on myös. itselläkin siis eka raskaus ja 28 kierron mukaan laskettuna 3.3 laskettu aika.
Kiitos ❤ meillä on melkeinpä sama laskettu aika.

Jaa'a, tänään aamulla huomasin että tissikipu ja pinkeys on poissa. Muutenkin vähemmän turvonnut olo. Ja normaalimpi ja parempi. Toivottavasti tämä on normaalia(että on normaali olo). Mulla siis pari kuukautta ollut joka päivä enemmän tai vähemmän arat rinnat, olen jopa yöllä herännyt kipuun.

Pahoinvointia on ollut mutta ei ole tarvinnut vielä oksentaa. Ne on enempi sellaisia aaltoja jotka menee ohi jossain vaiheessa.

Siitä olen iloinen, että ruokahimot kohdistuu pitkälti kaikkeen raikkaaseen ja terveelliseen. Toivottavasti tämä pysyykin näin, olen nimittäin vähän pehmoinen jo valmiiksi ja painon ei tarvitsisi paljoa ainakaan nousta. Plussan jälkeen aloin tarkkailemaan energian saantiani, latasin Yazion ja olen pitänyt kalorit nyt 1800-1900 tienoilla. Pitää vielä neuvolasta kysyä mikä olisi mulle sopiva raja, kun on käynti siellä parin päivän päästä.

Toki suolaisen himoa on mutta olen jättänyt sipsit plussauksen jälkeen kauppaan ja mussuttanut ruisleipää sen sijaan. Tässä auttaa sekin ajatus että en halua omalla toiminnallani nostaa verenpainetta enkä heilutella verensokereita turhaan.

Liikuntaa, tai siis lihaskunnon osuutta tulisi lisätä nyt heti että jaksaa sitten kannella ensin mahaa ja sitten vauvaa. Noin muuten lenkkeilen päivittäin mutta muuta ei oikeastaan ole tullut tehtyä vuosiin. Taidankin kaivaa jumppamaton ja kahvakuulan tuohon olkkarin lattialle. Ne ovat olleet pitkään tuolla kaapin lattian koristeena 🤭

Tsemppiä kaikille meille❤
 
Kävin aamulla vaa'alla niin paino oli pudonnut 4kg siitä kun plussasin. Onneksi elopainoa löytyy ektrana, niin ei haittaa. Etoo ja närästää koko ajan, niin ei edelleenkään tee mieli syödä juuri mitään. Voisi kyllä kohta jo olla ohi!

Töissä säikäytti kun tuli limaista tuhruvuotoa, mutta onneksi illalla ei enää paperissa näkynyt mitään :/
 
Kävin aamulla vaa'alla niin paino oli pudonnut 4kg siitä kun plussasin. Onneksi elopainoa löytyy ektrana, niin ei haittaa. Etoo ja närästää koko ajan, niin ei edelleenkään tee mieli syödä juuri mitään. Voisi kyllä kohta jo olla ohi!

Töissä säikäytti kun tuli limaista tuhruvuotoa, mutta onneksi illalla ei enää paperissa näkynyt mitään :/
Mua pelottaa käydä vessassa, kun pelkään että alkaa taas vuoto. On ollut siis useampi km, mutta myös hyvin jatkuneita raskauksia, jolloin vuotanut. Toivottavasti sulla ei jatku vuoto.
 
Liikuntaa, tai siis lihaskunnon osuutta tulisi lisätä nyt heti että jaksaa sitten kannella ensin mahaa ja sitten vauvaa. Noin muuten lenkkeilen päivittäin mutta muuta ei oikeastaan ole tullut tehtyä vuosiin. Taidankin kaivaa jumppamaton ja kahvakuulan tuohon olkkarin lattialle. Ne ovat olleet pitkään tuolla kaapin lattian koristeena 🤭

Tsemppiä kaikille meille❤

Mä oon treenannu melko säännöllisesti useemman vuoden mut silti oon ihan hukassa miten nyt treenata kun raskaana, pitänee hieman perehtyy😁.

Huomasin just edellisessä raskaudessa et kun oli vähän parempi pohja fyysisen kunnon kanssa ku kahdessa aiemmassa et selkäkipuja jne ei ollut ollenkaan 🤞🏻. Mutta kyllähän se perus lenkkeilykin riittää, tekee ne lihakset siinäkin kuitenkin töitä😇!

Yritän jaksaa/pystyä/voida harrastaa padelia nyt tässä raskaudessa, kuitenkin aika riskitön. Jalkapallo jää tauolle koska sitä en uskalla löhteä syksyllä enää harrastamaan😅.
 
Hei, täällä la 24.3 esikoiselle ❤

Aika oireettomasti, rinnoissa kipua, menkkamaista jomotusta ollut 2vk epäsäännöllisesti. Hajuaisti parantunut ja hajut ällöttää, mutta muuten pahoinvointia ei onneksi ole (vielä).

Koiran kanssa käyn päivittäin lenkillä ja lihaskuntoa olen alkanut tekemään own u äpin raskaus ohjelmien mukaan. Useempi vuosi salitaustaa ja silti aivan hukassa saako tätä tai tota tehdä. 😅

Ihana päästä täällä kertomaan, kun on vielä suuren suuri salaisuus ❤🤰🏼
 
vierailija
En oo tehny tänne nimimerkkiä, vierailijan roolissa kirjoittelin jo aiemminkin tänne muutaman sanan. Kävin varhaisultrassa, jossa todettiin syke ja kasvu n. 5+5 tienoilla. 4 päivää pienempi mitä kalenteri antaa viikkoja mut mitat oli haastava saada. Iltapäivisin on iskenyt melko huonoa oloa ja päänsärkyä kolmena päivänä nyt putkeen. Välillä rintoja enemmän ja vähemmän kihelmöi. Tän illan oireena ollu järkyttävät nivussäryt. Onko muilla pahoinvointi ajoittuu iltspäivään/iltaan? Tuntuu et useimmiten aamuisin se oire😅 nyt siis menossa 7+0 28 päivän kierron mukaan, mulla kyllä kierrot olleet 26-33 päivää tai uä:n mukaan 6+1.
 
mulla tuli pyyhkiessä kirkasta verta eilen ja tänään aamulla.Laitoin nyt siteen varuiksi, ja tuntuu, että sinne tipottaa jotain, vaikkei paljon tulekaan eikä ole kipuja. pahoinvointi ei ole vielä alkanut, kaikissa aiemmissa raskauksissa se nosti päätään jo tässä vaiheessa joten kaikkiaan alkaa olla sellainen olo, että kesken on taas menossa.

Ensi viikolla on lääkärikäynti, siellähän se sitten todetaan jos ei nyt tuo verenvuoto äidy tuosta ihan mahdottomaksi sitä ennen.
 
mulla tuli pyyhkiessä kirkasta verta eilen ja tänään aamulla.Laitoin nyt siteen varuiksi, ja tuntuu, että sinne tipottaa jotain, vaikkei paljon tulekaan eikä ole kipuja. pahoinvointi ei ole vielä alkanut, kaikissa aiemmissa raskauksissa se nosti päätään jo tässä vaiheessa joten kaikkiaan alkaa olla sellainen olo, että kesken on taas menossa.

Ensi viikolla on lääkärikäynti, siellähän se sitten todetaan jos ei nyt tuo verenvuoto äidy tuosta ihan mahdottomaksi sitä ennen.
Voi ei, tsemppiä kovasti ja toivotaan vuodon olevan harmitonta😭
 
mulla tuli pyyhkiessä kirkasta verta eilen ja tänään aamulla.Laitoin nyt siteen varuiksi, ja tuntuu, että sinne tipottaa jotain, vaikkei paljon tulekaan eikä ole kipuja. pahoinvointi ei ole vielä alkanut, kaikissa aiemmissa raskauksissa se nosti päätään jo tässä vaiheessa joten kaikkiaan alkaa olla sellainen olo, että kesken on taas menossa.

Ensi viikolla on lääkärikäynti, siellähän se sitten todetaan jos ei nyt tuo verenvuoto äidy tuosta ihan mahdottomaksi sitä ennen.
Tsemppiä ja peukkuja et ois jotain muuta ❤‍🩹😭
 
MAALISKUISET 2024

La/Nimimerkki/Monesko lapsi/Synnytyssairaala

2.3.
Tähkä94/4./TAYS

6.3.
Hemingway/2./LUVN(HUS)

8.3.
Chilino/2./Lohja

9.3.
Laikkuvehka/5./-

10.3.
Emppulih99/2./ OYS

12.3.
Eswe/1./KYS(?)

15.3.
Malanen/2./Mikkeli(?)

23.5.
Pampulax/9./Kaks
 
MAALISKUISET 2024

La/Nimimerkki/Monesko lapsi/Synnytyssairaala

2.3.
Tähkä94/4./TAYS

8.3.
Chilino/2./Lohja

9.3.
Laikkuvehka/5./-

10.3.
Emppulih99/2./ OYS

12.3.
Eswe/1./KYS(?)

15.3.
Malanen/2./Mikkeli(?)

23.5.
Pampulax/9./Kaks
 
vierailija
En oo tehny tänne nimimerkkiä, vierailijan roolissa kirjoittelin jo aiemminkin tänne muutaman sanan. Kävin varhaisultrassa, jossa todettiin syke ja kasvu n. 5+5 tienoilla. 4 päivää pienempi mitä kalenteri antaa viikkoja mut mitat oli haastava saada. Iltapäivisin on iskenyt melko huonoa oloa ja päänsärkyä kolmena päivänä nyt putkeen. Välillä rintoja enemmän ja vähemmän kihelmöi. Tän illan oireena ollu järkyttävät nivussäryt. Onko muilla pahoinvointi ajoittuu iltspäivään/iltaan? Tuntuu et useimmiten aamuisin se oire nyt siis menossa 7+0 28 päivän kierron mukaan, mulla kyllä kierrot olleet 26-33 päivää tai uä:n mukaan 6+1.
Mulla on iltapäivä/alkuiltapainotteista paha olo. Mielummin niin päin tietysti kuin herätä siihen vaikka.

Nyt olisi neuvolan arvion mukaan 8+6 mutta omien laskujen mukaan 8+2, mutta eipä tuossa nyt niin isoa eroa ole 🤭

Mäkään en ole tehnyt tunnusta enkä todennäköisesti teekään, mutta voihan olla jos mieli vaikka muuttuukin.

Jossain vaiheessa muutto isompaan. Itse asiassa yksi asunto on jo kiikarissa. Se on varmasti helpompi tehdä ennen synnytystä. Nyt pikkuhiljaa alan jo pesemään ikkunoita tästä vanhasta ym ettei sitten tule kaikki hommat kerralla syliin. Lomaa vielä muutama viikko.

Muutama ystävä tietää, mutta ensimmäisen ultran jälkeen kerrotaan vasta noin yleisesti. Toivottavasti kaikki menee hyvin 🤞

Mun nimi vois olla vaikka Suihkugeeli koska se on lähimpänä oleva esine näköpiirissä enkä keksi nyt äkkiä muutakaan 🤣
 
Mulla on hajuaisti parantunut (vai pitäisi sanoa pahentunut 😆), oli 1,5vk turvotusta ja se loppu tossa perjantaina ja säikähdin ihan tosi kovasti. Onneksi on menkkamaista kipua ja tosi arat, turvonneet rinnat, niin voin rauhoittua asian suhteen 😌 Todellista pahaa oloa ei ole ollut, muutaman kerran etova olo, nälkä tulee sekunteissa ja pakko päästä heti syömään tai tulee pahaolo 😅
 
vierailija
Täällä meneillään 4+5 ja LA 27.3. Takana yksi km 7kk sitten (oli keskeytynyt 5+6, mutta todettiin viikolla 7-8). Aika varovaisin fiiliksin tässä ollaan sillä tietenkin pelottaa, että sama toistuu. Yllättävän positiivisella fiiliksellä olen kuitenkin pystynyt olemaan.

Raskausoireita on rintojen arkuus joka on tänään selkeästi vähäisempää, jatkuva pissahätä ja hyvin pieni etova olo iltaa kohden.
 
MAALISKUISET 2024

La/Nimimerkki/Monesko lapsi/Synnytyssairaala

2.3.
Tähkä94/4./TAYS

8.3.
Chilino/2./Lohja

9.3.
Laikkuvehka/5./-

10.3.
Emppulih99/2./ OYS

12.3.
Eswe/1./KYS(?)

15.3.
Malanen/2./Mikkeli(?)

23.3.
Pampulax/9./Kaks

31.3.
Tiana44/2./HUS
 
MAALISKUISET 2024

La/Nimimerkki/Monesko lapsi/Synnytyssairaala

2.3.
Tähkä94/4./TAYS
Alia/3./HUS

8.3.
Chilino/2./Lohja

9.3.
Laikkuvehka/5./-

10.3.
Emppulih99/2./ OYS

12.3.
Eswe/1./KYS(?)

15.3.
Malanen/2./Mikkeli(?)

23.3.
Pampulax/9./Kaks

31.3.
Tiana44/2./HUS
 
ON, mulla jatkui sitä verenvuotoa kolme päivää. Ehkä hinesti vähemmän kuin tavallisissa kuukautisissa (jotka mulla tosi runsaat), mutta kyllähän sitä verta tuli. Erityisesti sitä tuli vessassa käydessä, mutta siteeseen asti ihan reilusti varsinkin perjantaina. Perjantaina käytiinkin sitten jo päivystyksessä ja gyne tutki synnyttäneiden osastolla (siellä olikin hämmentävää katsella toisten juhlimista, hoitaja kärräsi jollekin kuoharilaseja huoneeseen ja toista äitiä ja vauvaa tuli taas isä vanhempien lasten kanssa hakemaan kotiin). Gyne kokeili kohdun, vielä oli kuulemma jotenkin raskauskohdun tuntuinen ja ultrallakin näki että jotain siellä sisällä on, mutta oli niin pientä, ettei siitä vielä osannut sanoa mitään sen varmempaa. Sanoi, että tällaisissa tapauksissa mahdollisuudet raskauden jatkumiseen ovat aikalailla 50/50.

Lähdettiin kotiin odottelemaan. Seuraava äitiyspolin käynti lääkärillä olisi viikon päästä, jolloin sitten tiedetään kuin kävi (jos ei jotain massiivista kivuliasta verenvuotoa tule vielä tähän väliin).

Nyt on verenvuoto jo tyrehtynyt ja tosi hentoinen pahoinvointikin nosti tänä aamuna päätään (mutta pahoinvointiin mie en enää luota pätkääkään, viimeksikin pahoinvointia oli vaikka raskaus oli mennyt jo aikoja sitten kesken).

Että saa nähdä.
 
  • Surullinen
Reactions: thandi

Yhteistyössä