Maaliskuiset 2021

  • Viestiketjun aloittaja Dohelo
  • Ensimmäinen viesti
HAAVEILIJA24 ihanaa! Miten tässä malttaa olla varaamatta varhaisultraa näin ihanilla uutisilla. En ole aiemmista lapsista ollut vaan sinnitellyt sinne ekaan lääkäriin.

Ootte jutellut noista yöunista, niin mulla ei yleensä ole nukkumisen kanssa ongelmia, nukun ku tukki, joskin liian vähän kyllä. Pitäis mennä aiemmin nukkumaan. Mutta nyt kesällä on ollu ongelma tuo joka ikinen yö mun ja miehen väliin kapuava kuopus, joka on maailman levottomin nukkuja ja potkii ja piehtaroi ihan hulluna tai vaihtoehtoisesti liimautuu niin kiinni, että saan itse lämpöhalvauksen eikä pysty nukkumaan. Toivoisin että alkais pikkuhiljaa oppimaan että voi jatkaa unia omassa sängyssä vaikka yöllä herääkin.

Huuh huh nyt on kyllä väsymys iskenyt tähän naiseen. Ihan hurjasti väsyttää pitkin päivää.

Joko teillä on työnimi pienelle valmiina? Meillä oli esikoiselle työnimi ja kakkosta sanottiin vaan vauvaks tai pikkuveikaks, mutta tämän kanssa haluisin kyllä taas jonkun hassunhauskan työnimen !


Puolu 4+3
Ei oo viä keksitty työnimee mut ois kyllä hauska joku kehitellä ☺

Kiitos kaikille vastauksista oireiden vaihteluun liittyen ❤ Tänään ollu enemmän kuvotusta, ja vähän närästystäkin, ja valkovuotoo tulee, ja rinnatkin alkanu kipeytyyn, joten on ollu toiveikkaampi olo että siellä pikkuinen edelleen kasvaa ❤ On nää piinaavia kyllä nää päivät ja viikot ennen ekaa ultraa...

4+5 täällä
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Rozaa ja Mirella92
Kiva kuulla iloisia varhaisultrakuulumisia! :)

Täällä myös vv oireena. Ja oli varmaan toiveajattelua se pahoinvoinnin väistyminen, sillä iskipä uudelleen. Tuntuu kuvottavan aamulla heti herättyä ennenkuin nousen ja iltapäivällä toinen pahempi kuvotus - kun tarkemmin mietin, niin toistunut sama useammin. Nyt jäin onneksi 4 vkon kesälomalle, niin eipähän tarvii pelätä töissä oksentamista ja "paljastumista" :D

Mä luulen et vähän vahingossa meille jäi käyttöön työnimi "toukka". Mies kerran tokaisi jotain et "siellä se toukka kasvaa" ja paristi on sen jälkeen jäänyt puheeseen se.
Esikoisen työnimi oli aikanaan Seppo, kun olin ihan varma et poika olisi ollut tulossa ja vitsailin et annetaan jokin perinteinen ei enää lapsilla yleinen nimi. Ja tyttöhän sieltä tuli :D

Millaisin miettein olette olleet nyt? Oon yllättänyt itsenikin ja ollut aika levollisin mielin raskaudesta. Tämä olisi minun ja aviomieheni ensimmäinen yhteinen lapsi. Meidän rakkaustarina on vähänkuin jostain kirjasta, joten jotenkin "nautin" suuresti ajatuksesta, että meidän rakkaudesta kasvaa uusi elämä. Toivottavasti ihan syliin asti.

Tähän ryhtymistä mietimme kaaauan, sillä riskiraskaudesta on kyse (aiemmin pre-eklampsia, josta esikoiseni syntyi pikkukeskosena rv29 sektiolla). Ajattelin ensin, että noinkohan pelkäisin kokoajan järjettömästi... voihan sekin vielä myöhemmin olla edessä, mutta nyt onneksi olen ollut levollisin mielin :)
 
Heips!! Tuun tänne myös huutelemaan. Tänään tein positiivisen testin. =) Kauheasti ei oo ollut oireita. Pari päivää oli maha ihan sekasin ja alapäätä on siis kutittanut ihan kauheasti (tosi kiva). Mutta jännää, itsellä edellinen lapsi syntynyt 03/19 että tulee tasan 2v ikäeroa. Edit. Ähh hymiöt ei näköjään toimi aika ankean kuuloinen viesti ilman niitä.
 
Heips!! Tuun tänne myös huutelemaan. Tänään tein positiivisen testin. =) Kauheasti ei oo ollut oireita. Pari päivää oli maha ihan sekasin ja alapäätä on siis kutittanut ihan kauheasti (tosi kiva). Mutta jännää, itsellä edellinen lapsi syntynyt 03/19 että tulee tasan 2v ikäeroa. Edit. Ähh hymiöt ei näköjään toimi aika ankean kuuloinen viesti ilman niitä.
Onnea ja tervetuloa mukaan :)! Mullaki oli plussatessa viikko sitten maha ihan sekasi pari päivää. Tosi kumma oire. En muista, että olis aiemmissa raskauksissa ollu.


PIKKUTIKKUI mikä loistava työnimi, toi Seppo hehe. Toukka ja papu lienee ne klassikot <3. Ihanaa.
Ite oon nyt ollut suht rauhallisin mielin, mutta kyllähän ne kaiken maailman pelot aina sieltä välillä nostaa päätään. Hurjalta kuulostaa toi esikoisesi syntymä noin varhaisilla viikoilla. Toivotaan, että nyt kaikki menee loppuun asti hienosti ja pieni saa kasvaa täysiaikaiseksi <3.
 
  • Rakkaus
Reactions: pikkutikkui
HAAVEILIJA24 ihanaa! Miten tässä malttaa olla varaamatta varhaisultraa näin ihanilla uutisilla. En ole aiemmista lapsista ollut vaan sinnitellyt sinne ekaan lääkäriin.

Ootte jutellut noista yöunista, niin mulla ei yleensä ole nukkumisen kanssa ongelmia, nukun ku tukki, joskin liian vähän kyllä. Pitäis mennä aiemmin nukkumaan. Mutta nyt kesällä on ollu ongelma tuo joka ikinen yö mun ja miehen väliin kapuava kuopus, joka on maailman levottomin nukkuja ja potkii ja piehtaroi ihan hulluna tai vaihtoehtoisesti liimautuu niin kiinni, että saan itse lämpöhalvauksen eikä pysty nukkumaan. Toivoisin että alkais pikkuhiljaa oppimaan että voi jatkaa unia omassa sängyssä vaikka yöllä herääkin.

Huuh huh nyt on kyllä väsymys iskenyt tähän naiseen. Ihan hurjasti väsyttää pitkin päivää.

Joko teillä on työnimi pienelle valmiina? Meillä oli esikoiselle työnimi ja kakkosta sanottiin vaan vauvaks tai pikkuveikaks, mutta tämän kanssa haluisin kyllä taas jonkun hassunhauskan työnimen !


Puolu 4+3

Mulla on täysin toimiva vastaus tuohon unikaveriongelmaan. Ole itse se levottomampi osapuoli! :ROFLMAO:Toimi meillä. Alle puolivuotiaana jo nukkui paljon mieluummin omassa sängyssä, vaikka aina välillä on kiva nukahtaa äitin kainaloon. Nykyisin tulee vain aamulla naaman eteen ilmoittamaan et ois pissahätä/pissa tuli jo housuun ja sänkyyn, eikä usko et ei haittaa vaan alkaa repimään kaikki lakanoita myöden pois sängystä.o_O Ja meillä on siis vaippa käytössä öisin. Onnellinen olen niistä hetkistä, jolloin hän tulee herättämään antamalla suukon ja silittämällä päätä tai kömpimällä vain kainaloon.:love:

Esikoisesta odotusajan kutsumanimi taisi olla sulokkaasti "Pötkylä", mutta heti synnyttyään oli "Pikkuapina". Maailman suloisin apinanpoikanen ikinä! Oli siis selässä tummaa karvaa vielä ja musta takkutukka. Joten tämä tuleva vauva on ainakin mun päässä jo "Peikonpoikanen" . :giggle:
 
Tää kesäaika on kyl aika haastava yrittää pitää tätä alkuraskautta salassa :D pitäis melkein eristäytyy kokonaan ettei varmasti paljastuis kaikille :D

Huomenna olis varhaisultra! :oops: Mitenhä maltan seuraavan vuorokauden, meinaa kyllä nyt lievästi jännittää. Tosin ehkä nyt en oo nii paniikissa ku olisin viikko sitten ollu, aika levollisin mielin nyt kuitenkin olen ja otetaan se vastaan mitä siellä tulee :)

Mirella92 ja salamatkustaja 7+2
 
Mäkin voisin uskaltaa liittyä tänne varovaisesti. Torstaina eka plussa ja vahvistunut siitä vaan. Enää ei testejä jemmassa niin ei voi testailla mutta varmaan sitä täytyy alkuviikosta vielä käydä ostamassa pari.

Oloja ei mitää. Ei yhtään mitään. Sinänsä outoa koska esikoisesta olin niin kipeä että makasin sairaalassa asti. Toki en yhtään muista koska se alkoi.

Meillä siis toinen lapsi tulossa. Esikoinen 1/19 Ja laskureiden mukaan tämän LA osuisi maaliskuun loppuun (26.3). Nythän sitten olisi viikkoja niinkin paljon kuin 4+2. Tämä oli neljäs yrityskierros kun tärppäsi

Kauheasti onnea kaikille meille maaliskuisen 2021(toivottavasti) saaville äideille!
 
K4isuli
Joku kyseli sovelluksista.. mä käytän Liberon sovellusta ja vaikuttaa kivalta! Yks ongelma siinä on, se laskee jotenkin pari lisäpäivää raskauden kestoon. Tekeekö se muilla samaa?

Mulla alkoi nyt kans pikku flunssa, vaikka en oo ollut sairaana pitkään aikaan! Voikohan se liittyä raskausoireisiin? Vähön harmittaa kun en osannut ottaa rauhallisemmin, ja nyt sit pitää sairastaa. :(
 
Moikka! Mäkin varovaisesti uskaltelen nyt ekaa kertaa kirjoittamaan. Oon seurannut vuoden alusta eri keskusteluja, ja nyt kävi niin että keskiviikkona plussasin! Ahdistaa, että jos menee kesken, mutta pitäisi yrittää rauhoittua, kun ei sille sitten mitään voi. Mutta kuitenkin oon ihan hermona.

Jätettiin vuoden alussa cerazette pois, mutta vasta parissa viime kierrossa oon ovuloinut, ja ilmeisesti ihan normaalia että kropalla kestää puolisen vuotta palautua pillereiden jälkeen.

Mulla on lyhyt kierto, tein keskiviikkona rfsu:n liuskatestin kp 26/23-25, josta tuli ihan selkeä viiva, ei tosin kontrolliviivan vahvuinen, mutta ihan selkeä viiva, ei mikään haamu. Torstaina tein toisen samanlaisen, ja vastaava viiva pärähti siihenkin. Ja perjantaina illalla oli pakko tehdä digi, joka sanoi raskaana 1-2. Eli kolmen positiivisen testin jälkeen kai pakko uskoa, että tässä nyt oltaisiin raskaana, ainakin toistaiseksi.

Tänään siis viidennen viikon alussa, rv 4+2. Oireita on ollut alkuviikosta jo kohonnut leposyke (normaalisti 56-60 välissä, nyt 68-71), ruokahaluttomuus (joka ke-to johti siihen että oli tosi huono olo, kun mikään ei maistunut, joten verensokeri liian matalalla) joka tosin saattaa johtua ihan vaan tästä epätietoisuuden aiheuttamasta stressistä, koska oon kauhee stressipetteri. Pientä vihlovaa jomotusta kohdunseudulla, ja tissit ehkä vähän kasvaneet ja illasta nännit semiherkät. Pissalla pitää ravata normaalia useammin.

Mies on ollut koko viikon reissussa, ja palaa tänään illalla, ja en tiiä yhtään miten kertoisin sille. On varmaan ihan positiivinen yllätys, mutta tää oli mullekin yllätys, koska en todellakaan odottanut että plussaisin. Kaveripiirissä on lapsettomuutta, ja oon ollut siinä käsityksessä, että kestää yleensä vähintään vuosi, ennenkuin nappaa. Todennäköisesti heti kun se saa kengät pois jalasta, huudan, että oon raskaana.
 
Taisin tänne kirjoitella km pelosta ja vpunaisesta vuodosta ja jäätävistä kivuista, vuoto loppui nopeasti, kivut hellitti, vaikka edelleen on erilaisia vihlomisia yms. Mutta rinnat on todella kipeät edelleen, varsinkin nännit sekä pahoinvointia ollu päivittäin, en oo kuitenkaan oksentanut. Mulla la ois 1.3. Voi toki olla myös helmikuinen, kun esikoinenkin syntyi 5 päivää ennen laskettua aikaa.
Mä en oo menny varhaisultraan, enkä varmaan meekään.
Esikoisesta ultrattiin neuvolassa rv 10 kun haluttiin varmistua raskausviikoista, vaikka mä tiesin kiertoni tarkkaan. Ehkäpä tässä raskaudessa kävis samoin. Varaan huomenna vasta neuvolan. En oo halunnut ennemmin hätäillä.
Viime yönä näin ihanaa unta, että synnytin pienen tyttövauvan, ja hänellä oli ihan samanlaiset silmät kuin esikoisella :love:
 
Tervetuloa uusille, kiva kun täällä on keskustelua näin <3.

ROZAA hahaa, näppärää. Meilläkään esikoinen ei ole koskaan tullut oikeen viereen, mutta tää kuopus onkin aivan toista maata. Huh huh mä sanon.

NANNAB tuu kertomaan miten mies yllättyi :) <3. Meil näin kolmannen kohdalla mies selvästi kelailee paljon, että miten kaikki tulee menemään.

@K4isuli mulla on molemmista aiemmista tullu kova flunssa plussatessa. Tästä ei nyt tullut, kun pieniä nuhaoireita.

MIRELLA92 iik ihanaa, tuu kertomaan sitten ultrakuulumiset <3.


Mä tein tänään vielä ton viimisen liuskatestin pois kuleksimasta ja ihan tasavahvat viivat siihen tuli alle minuuttiin <3. Huomenna soittelen neuvolaan, sekin jännittää!!
 
@Anahata En oo @Puolu mutta tägäys onnistuu @+nimimerkki. Kun alat kirjoittaa nimimerkkiä, alle pitöis tulla listana käyttäjiä :giggle:
Osa varmaan odottaa Facebookiin ryhmään liittymistä ennen varhaisultraa. Mä en ainakaan viitsi / uskalla liittyä ennen ku siellä on todettu, että syke löytyy ja oikeasta paikasta. Facebookissa ollaan kuitenkin omalla profiililla, ja keskustelu tuntuu henkilökohtaisemmalta. Mulla on takana kohdunulkoinen raskaus, ja kuitenkin sen uusiutumisprosentti on suht korkea.. Ihmisillä on myös takana keskenmenoja ja tuulimunia.. Niin varmana halutaan just tarkistaa että kaikki ok ennenku hypätään facebook-ryhmään, näin ainakin mulla :giggle:
 
Tänään ultrassa kaikki hyvin, siellä se pieni syke näkyi viikot vastas paria päivää aikasemmin eli 7+1 kun omien laskujen mukaan olisi 7+3 huokastiin kyllä helpotuksesta <3
Ihanaa :love: mittauksessakin voi helposti tulla näillä viikoilla muutaman päivän heittoja kun ovat niin pieniä vielä. Jos ovis on selvästi tiedossa niin voi olla et oikeasti on sen pari päivää isompi. Meillä ainakin kuopuksen varhaisultrassa hän vastasi muutaman päivän pienempää vaikka tiesin milloin ovis on ollut, mut seuraavissa ultrissa oli just sen kokoinen kuin oviksen mukaan pitikin olla. Joka tapauksessa parin päivän heitolla ei ole tässä vaiheessa mitään merkitystä, ihanaa että kaikki oli hyvin. ❤Toivottavasti mä saan huomenna yhtä hyviä uutisia:love:
 
Ihanaa mittauksessakin voi helposti tulla näillä viikoilla muutaman päivän heittoja kun ovat niin pieniä vielä. Jos ovis on selvästi tiedossa niin voi olla et oikeasti on sen pari päivää isompi. Meillä ainakin kuopuksen varhaisultrassa hän vastasi muutaman päivän pienempää vaikka tiesin milloin ovis on ollut, mut seuraavissa ultrissa oli just sen kokoinen kuin oviksen mukaan pitikin olla. Joka tapauksessa parin päivän heitolla ei ole tässä vaiheessa mitään merkitystä, ihanaa että kaikki oli hyvin. Toivottavasti mä saan huomenna yhtä hyviä uutisia
Tätä mietin itekin! Nt ultrassa sitten tarkentuu taas :) oli kyllä jännää ekaa kertaa käydä! Hurjasti tsemppiä sulle huomiseen, tulehan heti kertomaan ultra kuulumiset :love:
 
  • Tykkää
Reactions: pikkutikkui
PUOLU miten täällä pystyy tägäämään ihmisiä tekstiinsä?

Tulkaa sinne fb-ryhmään! <3 Se on niin paljon kivempi kaikessa yksityisyydessään ja selkeydessään
Kiitos, mutta en ainakaan vielä koe fb-ryhmää itselleni sopivaksi :) Vaikka levollisin mielin olenkin onnistunut olemaan, niin voipi olla että odottelen varhaisultraan tai jopa nt-ultraankin asti. Tai voi siltikin jäädä... esikoisen aikaan vastaavassa olin, mutta sitten meidän tie kulki rv25 lähtien niin täysin erilaisen tien kautta, että ei viitsinyt ryhmään kirjoitella ettei säikyttelisi muita.
Eli kiva, kun täälläkin jotain keskustelua jatkuu aktiivisena! :)

Yöunista täytyy kommentoida, että kun itse jätin raskauden myötä migreeninestolääkkeen pois (Triptyl), niin olen aamuöisin valvoskellut. Ja viime yönä en meinannut nukahtaa ollenkaan, kun oli niin etova olo. Piti aamuyöllä nousta vähän jotain syömään, niin helpotti :D
Onneksi välillä kuitenkin paremmin saanut nukuttua ettei joka yö tarvii kukkua!

Mitä ootte napostelleet? Mä oon yrittänyt nyt jotain pähkinöitä, riisikakkuja tai hedelmiä. Tasaiset ruokavälit on olleet jo pidempään, mutta nyt on tiukemmin eli väh 2h nälkä mukamas :D
 
  • Tykkää
Reactions: Mirella92 ja Rozaa
Sitruuna sinä taidat olla kanssani ainoita tässä ryhmässä, joilla aiemmat lapset ovat jo huomattavasti isompia! Omani on 10v. Paljon onnea yllätyksestä, varmasti hänen saapumisellaan on suuri, syvempi merkitys <3 Ja hyvin sitä pärjää, oli mies mukana tai ei. Erityisesti kun aiemmat lapset on jo isoja! Tuntuu vauvan hoito jo ajatuksena ihan lomalta verrattuna perheisiin, joissa on taaperoita.
Minun mies asuu ulkomailla. Yhdessä ollaan kuitenkin vahvasti ja reissataan tätä väliä, mutta onhan se erilaista kuin heillä, joilla on yhteinen talous. Minä kuitenkin nautin meidän erilaisesta elämästä, sopii juuri meille täydellisesti. <3 Ei tule hormonihirmukaan esiin kun kaikki sujuu kotona omaan tahtiin eikä ole ketään johon ärsyyntyä
Miun esikoinen on 16v ja tämän hetkinen kuopus täyttää pian 1v. :)
 
Tätä mietin itekin! Nt ultrassa sitten tarkentuu taas oli kyllä jännää ekaa kertaa käydä! Hurjasti tsemppiä sulle huomiseen, tulehan heti kertomaan ultra kuulumiset
Niinpä :giggle: on se kyllä jännittävää, ja joka kerta jännittää ihan yhtä paljon vaikka mullakin lukuisia ultria takana. :eek::DTuun päivittämään heti sitten kuulumiset, ultra on vasta klo 14 mutta onneksi sain aamupäiväksi sovittua ohjelmaa ettei mene koko päivä vaan jännittäessä:eek: ainiin ja kiitos tsempeistä :love:
 

Yhteistyössä