Maailman tyhmin kysymys, mutta..

16.11.2006
119
0
16
pitäis uusia minipilleriresepti. Meenkö vaan ihan tav.lekurille vai pitääkö jollekin gynelle mennä..? :whistle: Keskusäitiysneuvolasta sain sen puolen vuoden pillerireseptin niin voinko mennä vaikka ihan jollekin yksityiselle lääkärille..? :ashamed: Auttakaa ny tyhmää naista mäessä :whistle:

jos sul ei oo mtn papa-testin tarvetta tms kysymyksiä / juttuja ni veisin vaan uusittaviin resepteihin ja hakusin sit valmiin muutaman päivän päästä :) helsingis ne uusii noi ainaki ihan jo puhelinsoitolla tai just vaan vie ja hakee ..

\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 16:31 piihlis kirjoitti:
jos sul ei oo mtn papa-testin tarvetta tms kysymyksiä / juttuja ni veisin vaan uusittaviin resepteihin ja hakusin sit valmiin muutaman päivän päästä :) helsingis ne uusii noi ainaki ihan jo puhelinsoitolla tai just vaan vie ja hakee ..
noh, papaan mä menen ensviikolla kun olen käynyt viimeks 5vuotta sitten( :o :o :ashamed: :ashamed: ) mutta en usko että mitään on.
Kiitos asiallisesta vastauksesta =)

Toinen tyhmä kyssä. Mitä ne maksaa ja saako niistä kelakorvauksen? (juuri äsken ostaneena ja hintaa ihmettelevänä)

Niin ja itse sain reseptin gyneltä ihan rutiinitarkastuksen yhteydessä.

Viet vaan terveyskeskukseen, sinne luukulle ja sanot, että pitäs uusia resepit. Luultavasti parin päivän päästä voit sitten hakea uusitun reseptin eikä tarvi mitään lääkärillä käyntiä, ellei ole vaivaa, näytteiden ottoa tms.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 16:33 d u m b o kirjoitti:
Toinen tyhmä kyssä. Mitä ne maksaa ja saako niistä kelakorvauksen? (juuri äsken ostaneena ja hintaa ihmettelevänä)

mikä merkki ja hinta? Itsellä resepti odottaa vielä laukussa :whistle: Ei oo saanu aikaseks hakee... nyt sitten rupesin miettimään tarviiko mun hakee eka pankista laina, jotta saan ostettua pillerit? :kieh: (Ei yhtään hajuakaan mitä vois kustantaa).

\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 16:36 Annette-79 harmaana kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 16:33 d u m b o kirjoitti:

mikä merkki ja hinta? Itsellä resepti odottaa vielä laukussa :whistle: Ei oo saanu aikaseks hakee... nyt sitten rupesin miettimään tarviiko mun hakee eka pankista laina, jotta saan ostettua pillerit? :kieh: (Ei yhtään hajuakaan mitä vois kustantaa).

Microluton 3*35 ja maksoin 33.90e. Mun mielestä maksoin kuitenkin siitä ensimmäisestä satsista vähemmän :/

Kela ei korvaa ehkäisypillereitä, mutta jos pillerit on kirjoitettu jonkin sairauden hoitoon, esim liian runsaisiin kuukautisiin yms niin silloin niistä voi saada kelakorvauksen.

Mä haluaisin tässä samalla tietää että kuinka usein tulisi käydä lääkärintarkastuksessa kun käyttää E-pillereitä?

Eka imetin jolloin käytin Cerazetteja ja imetyksen jälkeen aloitin Yasminit. Olen syönyt pillereitä nyt vuoden verran eli milloin pitäisi käydä lääkärissä. Reseptin olen uusinut vaan "arvauskeskuksen" luukulla.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 16:46 Nipsukka kirjoitti:
http://www.terveysportti.fi/terveysportti/geneerinen.koti

Jos ei mennyt suoraan, niin tuolta sivulta löytyy lääkkeiden hintavertailu

Eipä toi hinta sitten kovin paljoa heittänyt :( Onko joku toinen valmista edullisempi, jotta voisi pyytää sitten seuraavalla käynnillä.