Mä vihaan mun miehen siskoa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Niin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Miehen sisko on jostain syystä noussut anopin rinnalle inhokkisukulaisen tittelistä kilpailtaessa. Olisiko syyt ihan samat, eli erilaiset toimintatavat ja pieni tiedostamaton mustasukkaisuus omasta miehestä?

miksi niin monet tuntuu vihaavan miehen siskoa?
Mä vaan mietin, olen itse "miehen sisko", pidän veljeni avovaimosta kovasti, mutta olen vanhempi melkein 10v tätä naista ja veljeäkin 6v, koitan olla vaikumatta isosiskomaiselta tälle veljen valitulle.
Joskus tulee jotain lipsautettua sen suuntaista ja heti kaduttaa :-( pikkuveljelle kun aina on tullut vitsinäkin heiteltyä kaikkea läppää ja olen hänelle isosisko ja se välillä jutuissa näkyy.
Kälyni kanssa olen väleissä, hyvissäkin mutta jos se ei tykkääkkä minusta ..

Alkuperäinen kirjoittaja rew:
Miehen sisko on jostain syystä noussut anopin rinnalle inhokkisukulaisen tittelistä kilpailtaessa. Olisiko syyt ihan samat, eli erilaiset toimintatavat ja pieni tiedostamaton mustasukkaisuus omasta miehestä?

Ai niin, veljen vaimo kuuluu myös tähän samaan vihattavaan kastiin anopin ja miehen siskon rinnalle.

En vihaa kumpaakaan siskoa, mutta toisen kanssa ei tulla toimeen niin hyvin kuin toisen, syynä tähän, että olemme ihan samalaisia ja kaksi meidenlaista ei sovi yhteen.

Mun veljen vaimo ois omien sanojensa mukaan "olllut valmis tekemään mitä vaan, että meistä ois tullut ystäviä". Samaan aikaan, kun oli ystävällinen minulle, puhui selän takana pahaa (meillä oli yhteisiä ystäviä, joista hän ei tiennyt).

No osasin pitää välimatkaa ja olen jättänyt jutut omaan arvoonsa. Kutsuja lasten synttäreille on tullut ja aina hurjan pitkät toivomuslistat (tyyliin osta x-box etc. joita ei edes omillekaan ostella noin vain). olen koittanut auttaa ja lahjoittanut lapsilta jääneitä vaatteita, tavaroita etc. ne on päätyneet roskikseen tai kirpparille ja ovat lahjoittaneet ne eteen päin. Omille pienemmille ei ole palautunut mitään takaisin :/ tai, no tuli yhdet housut rikkinäisinä- en niin kovin ilahtunut, mutten näyttänyt päälle päin tunteitani.

Nyt sitten on ollut vaikka mitä kekkeriä ja meitä ei olekaan enää kutsuttu ollenkaan- aina on kaikki tärkeimmät ja läheisimmät olleet paikalla. Fb päivityksissä mainitaan aina nimeltä kaikki tärkeimmät ja läheisimmät- ja juurikin noilla termeillä (me ei olla niitä) , kummipoika ei kiitä synttärilahjoistaan, me ollaan oltu vaan heidän joku "lypsykone".

Kummipoika yllättyi kesävierailulla, kun kerroin olevani hänen isänsä isosisko. Ei toinen edes tiennyt isällänsä olevan siskoa! Ikää kuitenkin jo 10 vuotta!

Oonko mie hirveä ja paha ihminen, jos en kutsu heitä ristiäisiin? Ei ole tullut minkään sortin onnitteluita, viesteihin ei vastata etc. ? Harmittaa ihan, että olen menettänyt veljen.

Minun mieheni siskot ovat kaikki hyvin erilaisia, mutta oikein ihania ihmisiä - omine hyvine ja huonoine puolineen tietenkin.

Ja - ainakin omasta mielestäni - tulen erittäin hyvin juttuun oman veljeni vaimon kanssa.

Anoppi on yhdenlainen tapaus, mutta toimeen tullaan, kun ei kauhean usein nähdä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kummipoika yllättyi kesävierailulla, kun kerroin olevani hänen isänsä isosisko. Ei toinen edes tiennyt isällänsä olevan siskoa! Ikää kuitenkin jo 10 vuotta!

Oonko mie hirveä ja paha ihminen, jos en kutsu heitä ristiäisiin? Ei ole tullut minkään sortin onnitteluita, viesteihin ei vastata etc. ? Harmittaa ihan, että olen menettänyt veljen.

Mä varmaan jättäisin kutsumatta, en tiedä. Tosi hankala tilanne.

Toinen mun miehen siskoista pilasi meidän välit ihan omalla ilkeydellään. Kohteli mua sen verran ikävästi joitain vuosia sitten että ihme ettei miehelläkin katkennut välit tähän rakkaaseen siskoonsa.. Nykyään ollaan sivistyneissä väleissä, mutta en voi sanoa mitenkään erityisesti pitäväni kyseisestä ihmisestä, en kyllä mitenkään vihaakaan, siitä olen päässyt yli :) Toisesta siskosta mulla ei ole mitään pahaa sanottavaa ja anopinkin kanssa tullaan hyvin toimeen (usein paremmin kuin mies äitinsä kanssa) vaikka välillä vähän rassaa hänen päsmäröintinsä ja se että on aina oikeassa.

Löytyy näitä vaikeampia tyyppejä omastakin suvusta, ihan yhtälailla yritän heitä vältellä jos en siedä seuraa tai hölmöjä kommentteja ja mielipiteitä :D

En varmaan kutsuisi itse.. Inhottavia tilanteita, toivottavasti vielä pääset veljesi kanssa tekemisiin vaikka vaimo onkin tuollainen :( Ihan kauheeta ettei poika ole edes tiennyt että olet hänen tätinsä. Kuka kieltää lapsilta tämän omat sukulaiset ?!

Alkuperäinen kirjoittaja Chala:

En varmaan kutsuisi itse.. Inhottavia tilanteita, toivottavasti vielä pääset veljesi kanssa tekemisiin vaikka vaimo onkin tuollainen :( Ihan kauheeta ettei poika ole edes tiennyt että olet hänen tätinsä. Kuka kieltää lapsilta tämän omat sukulaiset ?!

No just tällaiset naiset kuin tässä ketjussa:(

Alkuperäinen kirjoittaja Chala:

No just tällaiset naiset kuin tässä ketjussa:(

Toivottavasti ei kuitenkaan ihan täysin. On siinä eroa sanoa ettei pidä jostakusta, jopa vihaavansa, kuin kieltää heidän olemassaolonsa lapsille. Mutta, jotkut kun jää sinne asemalle jne..

Yhteistyössä