V
Vepasto
Vieras
Siis säännöt meidän perheelle. Tulostin ja laitoin keittiön kaapin oveen. Ja ihan perussääntöjä, joiden noudattaminen ei pitäisi olla ylivoimaisen vaikeaa. Esikoiselle luin ne aamulla ja se ymmärsi heti ne. Ei ole tänään ollut riehumista eikä huutamista meillä. =) Mutta, mies kun tuli kotiin ja näki ne säännöt, se tuhahti, istui sohvalle ja oli kiukkuisen näköinen. Ei puhunut mulle kun vasta iltapalalla seuraavan kerran. Mä kyllä sanoin suoraan, että sä et voi suuttua siitä, että joku tässä perheessä edes yrittää saada arkea sujuvammaksi. Ainakin viim. kaksi kuukautta on mun mielestä ollut pelkkää huutamista ja turhaa riehumista ja se loppui nyt. En tiedä suuttuiko mies siitä, että olin laittanut siihen, että ruokaillessa ei lueta (se kyllä tiesi tämän jo ennestään) vai siitä kun siinä luki, että lehti laitetaan lukemisen jälkeen omalle paikalle, eikä jätetä pöydälle auki. (eilen korjasin 5 kertaa lehden pois pöydältä miehen jäljiltä). Meinasin jo sanoa, että jos on niin vaikeeta noudattaa noin alkeellisia sääntöjä, niin voi muuttaa äitinsä luo takaisin. Siellä saa sitten elää taas ilman mitään sääntöjä ja tapoja. :headwall: