Mä päätin tehdä niin vaikka hullua se on,tai melkein jo sen päätös tein

Alkuperäinen kirjoittaja Silmukka-:
Alkuperäinen kirjoittaja Bannukakkua Savannan tapaan:
no parempi olla neurottinen kun saada sikainfluenssa kuitenkin :D

Ei ole.

Sä unohdat että riski kuolla sikainfluenssaan on tositosi pieni, vaikka tottakai se pienikin riski pelottaa.
Oli kyllä yksi rankimpia pöpöjä mikä meillä on jyllännyt mutta kuitenkin pientä ainaiseen neuroottisuuteen ja pelkotiloihin verrattuna, nekin on tuttuja.

Mä tiedän mutta järki oikeasti petti uutisten takia,siitä uutisoidaan kokoajan,

Kyllä mullakin meni todellisen pelon puolelle kun lapset sairastuivat, meni yöunet ja istuin lasten vieressä kuuntelemassa hengitystä.
Sinua ei varmaankaan rauhoita tai auta nyt mikään muu kuin aika. Toivottavasti jaksat ja kestät :hug:

Oliko sun lapsella sikainfluenssa? :( :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
sitten tuun vielä enemmän hulluksi :D
Et voi tulla :D :D Ihan oikeesti....kauan sitten mediassa kohistiin tapauksesta, missä Jammu-setä oli siepannut kaksi pientä koulutyttöä, raiskannut, tappanut ja yrittänyt polttaa niiden tyttöjen ruumiit. Mulla oli siihen aikaan itselläni pieni tyttö ja se tapahtuma ahdisti mua välillä niin, etten meinannut voida hengittää. Sen verran mulla oli järkeä päässä, että tiesin, etten voi estää samaa tapahtumasta omalle lapselleni, ellen sitten lukitse lasta kotiin vuosikausiksi. Joten lakasin seuraamasta uutisia, lukemasta iltapäivälehtiä yms kunnes kohu tapahtumasta oli loppunut.

Voi hittu mä olisin itse sieppanut siitä Jammu setä ja poltanut |O |O |O ymmärrän että ahdisti :|

Voi hittu mä olisin itse sieppanut siitä Jammu setä ja poltanut |O |O |O ymmärrän että ahdisti :|
Ainoa keino lieventää sitä omaa ahdistusta oli yrittää olla ajattelematta koko asiaa. Lakata seuraamasta asian uutisointia ja alkaa tehdä asioita, mitkä eivät millään tavalla liittyneet siihen asiaan. Siksi suosittelen samaa sullekin nyt tän sikainfluenssan kanssa. Ja seuraavan pandemian ja sitä seuraavan pandemian kanssa.

Ainoa keino lieventää sitä omaa ahdistusta oli yrittää olla ajattelematta koko asiaa. Lakata seuraamasta asian uutisointia ja alkaa tehdä asioita, mitkä eivät millään tavalla liittyneet siihen asiaan. Siksi suosittelen samaa sullekin nyt tän sikainfluenssan kanssa. Ja seuraavan pandemian ja sitä seuraavan pandemian kanssa.

no mut en voi olla seuramatta,mä kuitenkin sen seuran ja katson

Se on sitten sun oma valintasi. Haluat lietsoa pelkoasi ja lisätä ahdistustasi. Siinä mä en voi sua auttaa, jos kerran niin haluat tehdä. Ainoa nyt ehkä on, että arvioiden mukaan pahimmassa tapauksessa 70% suomalaisista ei tule sairastumaan koko sikainfluenssaan.

Se on sitten sun oma valintasi. Haluat lietsoa pelkoasi ja lisätä ahdistustasi. Siinä mä en voi sua auttaa, jos kerran niin haluat tehdä. Ainoa nyt ehkä on, että arvioiden mukaan pahimmassa tapauksessa 70% suomalaisista ei tule sairastumaan koko sikainfluenssaan.

Kiitos ulle,mä tiedän että neuvot mua oikean suntaan,mutta mä en kuitenkaan voi ihan pelon ja mielenkinnon vuoks jäättä seuramatta uutisia tai lukea tästä aihesta

Kiitos ulle,mä tiedän että neuvot mua oikean suntaan,mutta mä en kuitenkaan voi ihan pelon ja mielenkinnon vuoks jäättä seuramatta uutisia tai lukea tästä aihesta

Ihan varmasti voisit jos haluaisit, päätät vaan niin. Toisaalta sun päätökset ja sanomiset ei ole ennenkään pitäneet kovin pitkään, joten..jotenkin tuntuu että sinä ja sun valtava pelkosi on vaan keino nyt saada lisää huomiota joten sitten lietsot itseäsi pahempaan suuntaan.

Enkä mä pahalla. Pelkään itsekin. Mutta maailma ei ole vielä ainakaan lakannut pyörimästä, edes mun maailma.

Niin.....mutta en muuta parempaa keksi mä,miten voi pysyä kaksi viikkoa kaikesta pöpöistä tai jopa 4vkoa vielä?...,en mä niin shoppailusta välitä,mulle lapset tärkeämpi :o on ihmee jos joku luule että shoppailu mulle menee ihan perhen tai terveyden eteen,on se toki kiva,mukava ja hauska mutta ei mikään maailman ykkös juttu...
Kenellä on jotain hyvää idea sitten suojatta lapsia 2viikkoa rokotuksen jälkeen?Mikä järkeä sen otta jos elää ihan tavallinen elämää sen jälkeen epidemian aikana?Kun se voi kuitenkin melkein varmasti saada?

päivän paras:

,en mä niin shoppailusta välitä,mulle lapset tärkeämpi :o on ihmee jos joku luule että shoppailu mulle menee ihan perhen tai terveyden eteen,on se toki kiva,mukava ja hauska mutta ei mikään maailman ykkös juttu...

no parempi olla neurottinen kun saada sikainfluenssa kuitenkin :D

Ei ole.

Sä unohdat että riski kuolla sikainfluenssaan on tositosi pieni, vaikka tottakai se pienikin riski pelottaa.
.

Mä tiedän mutta järki oikeasti petti uutisten takia,siitä uutisoidaan kokoajan,

Kyllä mullakin meni todellisen pelon puolelle kun lapset sairastuivat, meni yöunet ja istuin lasten vieressä kuuntelemassa hengitystä.
Sinua ei varmaankaan rauhoita tai auta nyt mikään muu kuin aika. Toivottavasti jaksat ja kestät :hug:

Oliko sun lapsella sikainfluenssa? :( :hug:

Joo, oli.
Tosi raju tauti mutta yleensä kuitenkin selviää kuumeella ja yskällä.
Toisaalta olen helpottunut että tauti on nyt podettu.

Alkuperäinen kirjoittaja Saraldo:
Kuka sitten tuo teille ruuat ja muut päivittäistarvikkeet? Jonkun nekin täytyy hakea ja se joku voi myös tuota teille tautia.

Musta on kyllä erittäin julmaa häätää isä siksi aikaa pois. On myös julmaa kaikkia kohtaan, ettei voi elää normaalia elämää.
Julmaa? Jos mulla olisi puoliso, joka olisi sikainfluenssasta noin hysteerinen kuin ap, olisin vaan helpottunut voidessani asua kuukauden jossain muualla :D

Sanoppa muuta - Uskoiskohan ko. henkilö jos pistettäisiin juttu liikkeelle että sikaflunssa voi tarttua tälläiseltä keskustelupalstaltakin - näyttöä katsomalla?

Jotenkin taas kerran tuntuu että Savannalle järjen puhuminen on kuin tuuleen huutaisi. Nuo ongelmat on syvällä, eikä hänellä tunnu olevan halua käsitellä niitä. Tässäkin ketjussa on kaikkeen vastaus "en pysty, en halua, en tee niin".

Ja huomenna hän voi tehdä ihan saman aloituksen, tai vastakkaisen, tai molemmat, ja taas kaikki hyvä neuvominen alusta ja mitään ei voi pysähtyä miettimään...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jotenkin taas kerran tuntuu että Savannalle järjen puhuminen on kuin tuuleen huutaisi. Nuo ongelmat on syvällä, eikä hänellä tunnu olevan halua käsitellä niitä. Tässäkin ketjussa on kaikkeen vastaus "en pysty, en halua, en tee niin".

Ja huomenna hän voi tehdä ihan saman aloituksen, tai vastakkaisen, tai molemmat, ja taas kaikki hyvä neuvominen alusta ja mitään ei voi pysähtyä miettimään...

Peesi.

Et sä Savanna koskaan kenenkään neuvoja kuuntele missään asiassa, siksikin sinun kannattaa tehdä juuri niin kuin itse haluat ja alkuperäisessä viestissä aioit. Menee pari päivää niin taas kerrot kun olit siellä tai täällä shoppailemassa tai kuinka olet ollut töissä joka ilta...

Peesi.

Et sä Savanna koskaan kenenkään neuvoja kuuntele missään asiassa, siksikin sinun kannattaa tehdä juuri niin kuin itse haluat ja alkuperäisessä viestissä aioit. Menee pari päivää niin taas kerrot kun olit siellä tai täällä shoppailemassa tai kuinka olet ollut töissä joka ilta...

juu itseasiassa oli just isossa kaupassa,oli pakko lääket ostaa,luontais tuotteet sekä ruokaa,en voinnut mitään,kun on pakko,soitettiin myös miehen kaa yhteen paikaan, sikainfluenssasta kysyttiin kaikki,vieläkään en tiedä mitä teen,mutta tuntu olevaan siltä että se nainen kenen kans puhuttiin ei ollut kovin tytyväinen rokotuksesta,kun puhui ettei pakko siitä tehdä ja senkin kans voi saada ja kaikki sellaista

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Sitten ap saakin joka päivä valittaa kun on niin väsynyt jne. kun pitää yksin hoitaa lapsia monta viikkoa.

Milenkintoista,koska mä hoitankin heitä sekä käy töissäkin joka pv :whistle: ja ei edes siitäkään väsyttää,ennen kun olin vain lasten kaa oli pirun helppoa...
Tottakai mun äiti joskus auta,muttei joka päivää,kun hänelläkin tekemiset

Peesi.

juu itseasiassa oli just isossa kaupassa,oli pakko lääket ostaa,luontais tuotteet sekä ruokaa,en voinnut mitään,kun on pakko,soitettiin myös miehen kaa yhteen paikaan, sikainfluenssasta kysyttiin kaikki,vieläkään en tiedä mitä teen,mutta tuntu olevaan siltä että se nainen kenen kans puhuttiin ei ollut kovin tytyväinen rokotuksesta,kun puhui ettei pakko siitä tehdä ja senkin kans voi saada ja kaikki sellaista

Ai, mä luulin että olet Thaimaahan lähtenyt rokotetta ostamaan :D sieltä sitä kuulemma saa.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Sitten ap saakin joka päivä valittaa kun on niin väsynyt jne. kun pitää yksin hoitaa lapsia monta viikkoa.

Milenkintoista,koska mä hoitankin heitä sekä käy töissäkin joka pv :whistle: ja ei edes siitäkään väsyttää,ennen kun olin vain lasten kaa oli pirun helppoa...
Tottakai mun äiti joskus auta,muttei joka päivää,kun hänelläkin tekemiset

Niin sun mies ei varmaan hoida lapsia ollenkaan.

Eli jos mä otan tokalle torstaina se sikarokotus itse en käy töissä,ollaan vain kotona ja jos mennään ulos niin vain omalla pihalla ollaan,mies menee asumaan isän luo vähäks ajaks ja mä vielä odotan kun esikoinenkin saa rokotusta 2viikkon päästä ja sitten kun se 2viikon päästä tehoa,mies voi tulla takaisin :xmas: juu hullu olen mutta en halua turhaan laita pikki,kun mies sen voi tuoda töistä tai vaikka mä,kyllä mä ehkä saan potkuja,mutta ihan sama.
Olenko ihan hullu?

Mites, mistä saat ruokaa jos et käy kaupassa?

Ihan hyvä suunnitelma!Minä otin omaa lomaa koulusta ainakin joulukuun loppuun ja olen lapsen kanssa kotona. kaupassa käynnin jälkeen desinfioidaan kädet.

En ole varsinaisesti hysteerinen,mutta näin tein että voidaan ainakin yrittää välttää....

Mielenkiintoista että oli pirun helppoa, kun ennen kuin menit töihin, valitit täällä kaikkea mahdollista joka päivä ja tunnuit jatkuvasti olevan sekoamisen partaalla, tai ehkä jo yli.

Yhteistyössä