Mä oon niin kateellinen mun miehelle! Lisäys: Uusimpia kuulumisia aiheesta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rouvaliini
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

rouvaliini

Aktiivinen jäsen
24.09.2007
4 613
0
36
Sillä on mahdollisuus mennä ja tulla niin kuin se haluaa. Ite oon kotona jumissa lasten (4v ja 1kk) kanssa. Tuntuu et kaikki kotityöt on mun vastuulla. Kun mies tulee töistä se lähtee lenkille ja mä jään tietty lasten kans kotiin. Kun se tulee sieltä täytyy mun jo alkaa tekee ruokaa. Siinäpä se ilta meneekin kun sit kohta alkaa jo esikoisen iltatoimet. Nytin se ilmotti et JeanS on tulossa paikkakunnalle ja mä jo suunnittelin et voisin lähtee kattoo. Sit ukko vaan totes että "et voi kun se ei oo avec". Sillon mulle selvis et työpaikka kustantaa sille sen lystin. Voisinhan mä tietty ostaa ite lipun, mut enhän mä voi tota pienempää (sillon 2kk) voii vielä hoitoon laittaa... Ei kai se auta kun tyytyy homehtumaanja mätänemään tänne kotiin.

Alkuperäinen kirjoittaja Silmukka-:
Entä jos ehdotat että lähdet lenkille tms. kun hän tulee omalta lenkiltään ja mies sitten hoitaa kokkauksen sillä välin. Olisiko hän oikeasti sitä vastaan?

Sairaalassa kiellettiin lenkkeily jne. ennen kun jälkitarkastuksessa saa luvan siihen.

Alkuperäinen kirjoittaja rouvaliini:
Alkuperäinen kirjoittaja samperi:
Ootko kokeillu ukolles kertoo tuon, mitä just kirjotit?

En oo. Ehkä se kuuluu pienen vauvan äidin arkeen ettei kotoo lähetä ennen kun voi vauva syödä muutakin kun tissiä.

Mut kerkeisithän siä vaikka joskus käydä kävelemässä tai pikkasen shoppailemassa..
Varmasti tekis hyvää

Entä jos ehdotat että lähdet lenkille tms. kun hän tulee omalta lenkiltään ja mies sitten hoitaa kokkauksen sillä välin. Olisiko hän oikeasti sitä vastaan?

Sairaalassa kiellettiin lenkkeily jne. ennen kun jälkitarkastuksessa saa luvan siihen.

Tarkotin lähinnä että menet jonnekin itseksesi tunniksi, vaikka kaverin kanssa kahville jos ei lenkkeily onnistu.

Niin ja tuosta kokkauksesta. Meillä kun mies ei juuri osaa ruokaa tehdä ni en tiiä mitä siitä tulis jos se vääntäs meille sapusat. Ja tuon JeanS harmittaa niin vietävästi. Mä oisin oikeesti halunnu lähtee kattoo niitä, mut enhän mä pääse jos mies jo menee sinne.

Niin ja tuosta kokkauksesta. Meillä kun mies ei juuri osaa ruokaa tehdä ni en tiiä mitä siitä tulis jos se vääntäs meille sapusat. Ja tuon JeanS harmittaa niin vietävästi. Mä oisin oikeesti halunnu lähtee kattoo niitä, mut enhän mä pääse jos mies jo menee sinne.

Munkaan mies ei osaa kokata vaikka muuten ihan näppärä onkin. Jos hän kuitenkin on se joka kotona on ruoanlaitto aikaan niin sitten vaan jotain pomminvarmaa ruokaa jonka osaa laittaa vaikka silmät kiinni.
Enhän mäkään voi aina olla kotona ruoka-aikaan niin täytyy miehenkin jotain kyetä paistamaan.

En oo. Ehkä se kuuluu pienen vauvan äidin arkeen ettei kotoo lähetä ennen kun voi vauva syödä muutakin kun tissiä.

Mut kerkeisithän siä vaikka joskus käydä kävelemässä tai pikkasen shoppailemassa..
Varmasti tekis hyvää

Niin just. Kävelyllä vähän ittekses tuuettamassa päätä, kirjastossa kääntymässä, kahvit juomassa, ihan mistä tykkäät. Ja ukko mukaan kotitöihin, että saat kotonaskin joskus rauhassa löllötellä, vaikka lukea niitä lainaamiasi kirjoja tai mitö nyt ikinä. Joo, vauva on kiinn itississä aika usein, mutta on sulla silti oikeus elää ihan ihmisen elämää ja tehdä muutakin!

Tarkotin lähinnä että menet jonnekin itseksesi tunniksi, vaikka kaverin kanssa kahville jos ei lenkkeily onnistu.

Täytyy varmaan yrittää joskus viikonloppuna lähtee johonkin. Arkisin ei eillalla enää kerkee. En tosin tiiä minne menis kun ei kavereitakaan juuri oo. Mut kai sitä voi yksinkin jossain käydä.

No sitten on korkea aika opetella! Tsiisus! :D
Keittokirjoja sa kaupasta ja kirjastosta ja riittää jos on lukutaitoinen, kyllä oppii.

Ja kyllä mä voisi jotakuta muutakin harkita yhden konsertin ajaksi hoitajaksi, jos ei se kovin kaukana ole? itse keikka kun ei kuitenkaan ole kovin pitkä. Eihän se tietty ihan sma ole, jos ei vo hengailla ennen ja jälkeen rauhassa, mutta ite pääasia tulis nähtyä :)

Alkuperäinen kirjoittaja v:

Varmasti tekis hyvää

Niin just. Kävelyllä vähän ittekses tuuettamassa päätä, kirjastossa kääntymässä, kahvit juomassa, ihan mistä tykkäät. Ja ukko mukaan kotitöihin, että saat kotonaskin joskus rauhassa löllötellä, vaikka lukea niitä lainaamiasi kirjoja tai mitö nyt ikinä. Joo, vauva on kiinn itississä aika usein, mutta on sulla silti oikeus elää ihan ihmisen elämää ja tehdä muutakin!

Mies vaan saattaa todeta et onpas meillä pölyä. Iteksenii sillon vaan aattelen et siivotakkin saa mä en vaan nyt kerkee enkä jaksa. En muista millon se ois esim. pessy pyykkiä tai puhtaita pyykkejä viikannu kaappiin. Saattaa vaan kattoo et onpas vaipat (kestot) vähissä mut ei tee elettäkään et pesis niitä. Lakanoita ei oo vaihtanu varmaan vuosiin. Se vois varmaan nukkuu niissä samoissa lakanoissa vuosia jos mä en niitä vaiha.

Keittokirjoja sa kaupasta ja kirjastosta ja riittää jos on lukutaitoinen, kyllä oppii.

Ja kyllä mä voisi jotakuta muutakin harkita yhden konsertin ajaksi hoitajaksi, jos ei se kovin kaukana ole? itse keikka kun ei kuitenkaan ole kovin pitkä. Eihän se tietty ihan sma ole, jos ei vo hengailla ennen ja jälkeen rauhassa, mutta ite pääasia tulis nähtyä :)

Ja jos mies purnaa, ei siis halua opetella ruoanlaittoa/tehdä muita kotitöitä/ antaa sun ulkoilla ittekses/tehdä omia juttujas kotona rauhassa,
niin sitten ihan rauhallisesti katot silmiin ja kysyt, että suostuisiko hän elämään tuolla tavalla? Eikö? Ylläri.. no, miksi sitten hänen rakkaan ja tärkeän vaimonsa pitäisi?

Minä tekisin jonkin uuniruuan ja käskisin miehen vain iskeä se uuniin siihen ja siihen asteeseen tai sitten vaihtoehtoisesti ajastinkello soimaan ja käskeä silloin sen ottamaan sieltä uunista ulos kun kello pirisee.

Miten se voi olla noin vaikeaa?????

Meillä ei mies mielellään jää kotiin, mutta pakkohan sen on. Mulle on muutaman kuukauden kuluttua tulossa viikonmittainen kurssi kaukana kotoa.

Laittasitko tollasen 2kk ikäsen tisissä kiinni olevan hoitoon? Korvikkeita ei oo saanu ollenkaan. Tosin tissimaitoo on pakkasessa.

Laittasitko tollasen 2kk ikäsen tisissä kiinni olevan hoitoon. Korvikkeita ei oo saanu ollenkaan. Tosin tissimaitoo on pakkasessa.

Miksei, jos saan lapsille hoitajan kotiin ja pakastemaidon hörpytys/pullosta antaminen on ok. Ei se keikka nimittäin montaa tuntia kestä.

Pakko nostaa tätä vielä ja kertoo et eilen sanoin ukolle et jos vaan saan lapsille kotiin hoitajan niin saatan lähtee kans tonne keikalle. Loppu keskustelu meni näin:

mies: "Kenes kanssa aattelit lähtee?"
mä: "Osaanhan mä olla yksinkin"
mies: "Istumapaikat on varattu meille"
mä: "Onhan mulla jalat joilla vaikka seisoo"
mies: "Niin ja loput paikat on kai siellä katsomossa"
mä: "Ja voin olla vaikka toisella puolella hallia"
mies: "Niin jos et haluu katella meidän meininkiä"
mä: " Tai jos sä et haluu nähäkään mua"
mies: "Niin"
mä: "Vai onks teillä tarjoilu siellä?"
mies: "En yhtään tiiä mitä ne on suunnitellu. Ainakin syömään mennään sen jälkeen."
mä: "Aha" (ja pettyneenä lähen pois)

Tuli vaan tosta keskustelusta mieleen et se ei haluu et mäki lähen sinne, ettei se haluu nähä mua siellä sillon kun on työkavereiden kanssa. Saattaa olla etten lähekään. Viettäkööt iltansa ihan rauhassa, mä homehdun sitten lasten kanssa kotona.

Mä en vaan ymmärrä perheitä jossa on asiat kuten ap kuvaili.
Miksi ihmeessä äidin pitää istua 24/7 kotona? Mikä oikeus miehellä on ravata koko ajan jossain? Miksi miestä ei kiinnosta olla kotona perheensä kanssa? Miksi se olisi niin paha, jos perheen äiti joskus saisi sitä kuuluisaa omaa aikaa?

Sun pitäs vaan alkaa itse lähtemään, sillon kun mies on kotona. sanot vaan, et hei mä lähen lenkille/kaupoille/minne ikinä ja tulen sillon ja sillon, heippa. B)

Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Mä en vaan ymmärrä perheitä jossa on asiat kuten ap kuvaili.
Miksi ihmeessä äidin pitää istua 24/7 kotona? Mikä oikeus miehellä on ravata koko ajan jossain? Miksi miestä ei kiinnosta olla kotona perheensä kanssa? Miksi se olisi niin paha, jos perheen äiti joskus saisi sitä kuuluisaa omaa aikaa?

Mua suututti niin kovasti kun nyt ton tulevan keikan johon se on työporukan kans menossa (työpaikka kustantaa) ni ilmotti vaan et se ei oo avec eikä tullu mieleenkään kysyy et käykö mulle jos menee.

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Sun pitäs vaan alkaa itse lähtemään, sillon kun mies on kotona. sanot vaan, et hei mä lähen lenkille/kaupoille/minne ikinä ja tulen sillon ja sillon, heippa. B)

Arki-iltasin ei kerkee kun ruokakin pitää tehdä jne. Ja sit viikonloppuna on aina kaikkee muuta.

En halua maalata piruja seinille, mutta tuollaisessa suhteessa harvoin on onnellinen loppu, ainakaan miehen kannalta. Eräänä päivänä vaan naisen mitta täyttyy ja nainen lähtee.

Jälkiviisautta, ei muuta.

Yhteistyössä