Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
Aikuinen ihminen ei uhkaile tuolla tavalla! Et voi painaa sitä villaisella toteamalla että äitikin on vain ihminen. Tuo kiusaamisjuttukin on paha, onneksi tiedostat sen ja yrität korjata käytöstäsi. Itsellä kokemusta siitä kun oma äiti ei pitänyt puolia vaan lisäsi komplekseja.
Näin minäkin juuri ajattelen, että en todellakaan olisi saanut vajota niiden kiusaajien tasolle vaan mun pitäisi aina olla mun lapsen tukena. Ja todellakin tiedostan sanoneeni todella todella väärin ja nyt ketuttaa kun lapsi on koulussa ja en saa asiasta keskusteltua tarkemmin kuin vasta iltapäivällä. Taitaa mennä koko päivä itkemiseksi
Voi kamalaa. Tosiaankin pahasti sanottu. Pitäisikö teidän käydä vaikka yhdessä jossain keskustelemassa. Toisaalta ymmärrän tuon että voi möläyttää jotain, mutta eihän se hyväksyttävää ole.
Mulle on jäänyt todella paha viilto sieluuni yhdestä äitini ajattelemattomasta puuskahduksesta kun olin 8 v. Luulen, että siinä oli alku meidän aika etäisille suhteille.
Puhu lapsellesi. Yritä saada sanottu sanomattomaksi.
Meillä on kyllä todella läheiset välit. Just eilen lapsi sanoi, että ei halua kasvaa aikuiseksi, koska aikuisilla ei ole äitejä
Käydään kyllä tänään pitkä keskustelu asiasta. Jos tällainen toistuu, haen todellakin apua.
Mä jäin jotenkin vielä mittimään sitä kuinka äitini hoiti silloin tuon möläytyksensä jälkihoidon. Vähän sillai, että älähän nyt. Eli mulle se oli jotenkin niin väärä tapa. Minä olisin varmasti kaivannut sitä, että olisin saanut itkeä pahan mieleni pois, äidin sylissä ja lohduttamana. Ja äidin olisi pitänyt onnistua vakuuttamaan minulle, että oli ajattelematon, kiukkuinen/väsynyt tai mitä tahansa eikä oikeasti ikinä ajatellut minusta niin pahaa kuin mitä sanoi. Ja että on aidosti pahoillaan ja pyytää anteeksi.Jo kouluikäiselle voi yrittää kertoa, että joskus ihmiset ovat tahtomattaankin pahoja toisilleen. Että niitä rakkaimpiaan tulee satutettua eniten.
Kerro lapsellesi, kuinka paha mieli sinulle tuli ja kuinka olet koko päivän harmitellut sitä, että olit niin ajattelematon. Älä kuitenkaan hukuta lastasi omaan pahaan oloosi, oma pahoinvointisi on sinun vastuullasi. Sinun pitää jaksaa vielä kantaa lapsi tämän yli.
Mutta kyllä kaikki varmaan hyväksi muuttuu.