Mä olen totaalisen kyllästynyt mieheeni!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vaimo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vaimo

Vieras
:hedwall:

Ollaan oltu naimisissa 4 vuotta ja meillä on 2 lasta.Parisuhde on vetänyt viimeisiä jo ainakin 2 vuotta ellei pidempäänkin.Olen todella tympääntynyt tän hetkiseen elämäämme ja tahtoisin erota, mutta mies ei.Ylläri!

Tavatessamme mies oli ihan normaali suomalainen mies.Kävi töissä jne.
Nykyään mies ei käy töissä, tätä on jatkunut jo viime syksystä asti. Mä olen jumalattoman tympääntynyt maksamaan kaiken kun mies ei edes tee elettäkään että hakis töitä!! Vetoaa vaan ettei duunia ole.Joo, rakennusalalla on rankkaa,mutta silti. :kieh:
Mä olen hoitovapaalla,mutta käyn osapäiväisesti töissä.Mun tuloilla maksetaan 4-hengen eläminen ja laskut.Vituttaa jo suoraan sanottuna!!

Toinen asia mikä tossa ukossa ällöttää on sen mielipiteettömyys! Mitä vaan voi sanoa tai kysyä niin hällä ei ole minkään valtakunnan mielipidettä asiaan, tai toisin sanoen ei uskalla sanoa sitä ettei vain vaimo suutu! Voi kiesus sentään. :kieh:
Kavereita tuolla ei ole käytännössä lainkaan eli makaa kaikki päivät kotona.Ja mä en voi sietää tollasta!

Mulla on ikää alle 30.v. ja tää tilanne on jatkunu jo pian vuoden! Onko mun elämä tuhoon tuomittu tuollaisen mitään aikaan saavan tehottomuuden kanssa vai mitä pitäis tehdä?

Mä tahdon itselleni MIEHEN, jolla on OMAT mielipiteet ja joka on itsetoimeentuleva.En tarvitse itselleni elättäjää, mutta vituttaa suunnattomasti kun äijälle pitää antaa maitorahakin kauppaan mukaan! :kieh:

Sanoisin että sika on sussa ja sun asenteissas. Ei se työn löytäminen niin helppoa ole, ja ehkä se vähän masentaakin miestä?
Jos menisit ite kokopäiväisesti töihin, kun mies kerran on kotona?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Sanoisin että sika on sussa ja sun asenteissas. Ei se työn löytäminen niin helppoa ole, ja ehkä se vähän masentaakin miestä?
Jos menisit ite kokopäiväisesti töihin, kun mies kerran on kotona?

No höh! ap sanoi kyllä, ettei äijä edes etsi töitä. oikea mies tekisi mitä vaan saatavilla olevaa töitä ja lopettaisi ruikuttamisen.

Alkuperäinen kirjoittaja Vaimo:

Ollaan oltu naimisissa 4 vuotta ja meillä on 2 lasta.Parisuhde on vetänyt viimeisiä jo ainakin 2 vuotta ellei pidempäänkin.Olen todella tympääntynyt tän hetkiseen elämäämme ja tahtoisin erota, mutta mies ei.Ylläri!

Nykyään mies ei käy töissä, tätä on jatkunut jo viime syksystä asti. Mä olen jumalattoman tympääntynyt maksamaan kaiken kun mies ei edes tee elettäkään että hakis töitä!! Vetoaa vaan ettei duunia ole.Joo, rakennusalalla on rankkaa,mutta silti. :kieh:
Mä olen hoitovapaalla,mutta käyn osapäiväisesti töissä.Mun tuloilla maksetaan 4-hengen eläminen ja laskut.Vituttaa jo suoraan sanottuna!!

Toinen asia mikä tossa ukossa ällöttää on sen mielipiteettömyys! Mitä vaan voi sanoa tai kysyä niin hällä ei ole minkään valtakunnan mielipidettä asiaan, tai toisin sanoen ei uskalla sanoa sitä ettei vain vaimo suutu! Voi kiesus sentään. :kieh:
Kavereita tuolla ei ole käytännössä lainkaan eli makaa kaikki päivät kotona.Ja mä en voi sietää tollasta!

Mulla on ikää alle 30.v. ja tää tilanne on jatkunu jo pian vuoden! Onko mun elämä tuhoon tuomittu tuollaisen mitään aikaan saavan tehottomuuden kanssa vai mitä pitäis tehdä?

Mä tahdon itselleni MIEHEN, jolla on OMAT mielipiteet ja joka on itsetoimeentuleva.En tarvitse itselleni elättäjää, mutta vituttaa suunnattomasti kun äijälle pitää antaa maitorahakin kauppaan mukaan! :kieh:

Jooh...näinhän se on tämä tasa-arvon aika.
Nainen jos on kotona niin se on Ok, mutta mieheltä odotetaan edelleen että hän elättää jos ei muuta niin ainakin itsensä.

Eli perinteinen, miehen rahat ovat yhteisiä naisen rahat hänen omiansa, pätee tässäkin asiassa jossain mielessä.
Ei kun elätät vaan perhettäsi, niin ne miehetkin ovat tehneet jo aikojen alusta lähtien. :D

Sinun on vain nieltävä tämä nyt. =)

Ps: yrität pitää vielä talutusnuoraa itse tiukalla "jakamalla" maitorahoja miehellesi, eikö hänellä ole käyttöoikeutta pankkitiliisi ?

Oho, vika, ei sika.
Eikä se nyt ihan noinkaan mene, rukoilijasirkka, sitäpaitsi, jos on ansiosidonnainen, ja tehnyt töitä jotain kymmenen vuotta putkeen, niin saahan sitä herrajumala hengähtää vähän jos työttömyys tulee vastaan. Siihen kukaan kuole.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Oho, vika, ei sika.
Eikä se nyt ihan noinkaan mene, rukoilijasirkka, sitäpaitsi, jos on ansiosidonnainen, ja tehnyt töitä jotain kymmenen vuotta putkeen, niin saahan sitä herrajumala hengähtää vähän jos työttömyys tulee vastaan. Siihen kukaan kuole.

Mun mies on saanut töitä aina. Ap puhuu siihen tyyliin, ettei miehellä ole mitään tuloja.

Rakennusalalla ei juurikaan ole uusia työpaikkoja, virolaiset kommennusmiehet tekevät halvemmalla ja isot firmat ovat polkeneet hinnat pimeällä työllä. Masentaahan se miehen, joka yrittää olla aiheuttamatta elättäjälleen, siis ap:lle, lisää huolta omilla mielipiteillään. :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Jaska-:
Alkuperäinen kirjoittaja Vaimo:

Jooh...näinhän se on tämä tasa-arvon aika.
Nainen jos on kotona niin se on Ok, mutta mieheltä odotetaan edelleen että hän elättää jos ei muuta niin ainakin itsensä.

Eli perinteinen, miehen rahat ovat yhteisiä naisen rahat hänen omiansa, pätee tässäkin asiassa jossain mielessä.
Ei kun elätät vaan perhettäsi, niin ne miehetkin ovat tehneet jo aikojen alusta lähtien. :D

Sinun on vain nieltävä tämä nyt. =)

Ps: yrität pitää vielä talutusnuoraa itse tiukalla "jakamalla" maitorahoja miehellesi, eikö hänellä ole käyttöoikeutta pankkitiliisi ?

Meillä ei todellakaan ole yhteiset tilit eikä tule ikinä olemaankaan. =)
Mä en ole sitä koskaan ymmärtänyt.
Olenko mä sanonut että mä olen ollut kotona? Olen hoitovapaalla ja töissä samalla, eli tuon elannon meidän perheelle ja hoidan samalla lapsemme.Älä vertaa toisten perhemallia meihin. ;)
Ja talutusnuoran ei tarvitse olla tiukalla, pitäiskö ne maidot varastaa? Eikö olisi helpompaa mennä töihin niinkuin normaalit ihmiset? :o
Mutta kun ei taida huvittaa...

Ja ei, minun ei tarvitse tätä välttämättä niellä.Avioero on aina keksitty. ;)

No ei niitä töitä just nyt välttämättä saa kovinkaan helposti, niin moni muukin haluaa niitä samoja paikkoja. Ja jos saa liitosta rahaa, niin välttämättä ihan mitä tahansa ei edes kannata tehdä. Ja säästytte ainakin muksujen hoitomaksuissa vai onko lapset hoidossa kun isä kotona..?

Minä uskon yhä että jotain tuloja on. Oli se sitten ansiosidonnainen tai työttömyyskorvaus, silti.
Ja työllisyystilanne nyt on vähän mitä on, riippuu tosi paljon siitäkin missä asuu.

Oon putkauttanu 8 toukkaa tähän muuailmoon ja jokaisella on eri isä.
Nuorempana lähdin joka äijän mukaan ja suoraan petiin.Ei se välttämättä vaihtamalla parane.Tällähetkellä 9 mies menossa ja yllätin sen eilen autotallista nakulehttien ja kaljapullojen kanssa hyväilemästä itseensä.Kysyin jotta miksei se minnuu hyväile?
vastas: Sie oot sellanen rupsahtanna akka,Ollaan oltu kimpassa kuukausi :(

Alkuperäinen kirjoittaja Vaimo ap:

Ohoh! :o Loppujen lopuksi miehesi ei ole edes pitkään ollut vielä työttömänä ja olette olleet naimisissakin vasta neljä vuotta ja olet jo luovuttamassa..??

Sekin vaikuttaa missäpäin asutte että miten helposti niitä töitä löytyy!

Alkuperäinen kirjoittaja marjatta:
Oon putkauttanu 8 toukkaa tähän muuailmoon ja jokaisella on eri isä.
Nuorempana lähdin joka äijän mukaan ja suoraan petiin.Ei se välttämättä vaihtamalla parane.Tällähetkellä 9 mies menossa ja yllätin sen eilen autotallista nakulehttien ja kaljapullojen kanssa hyväilemästä itseensä.Kysyin jotta miksei se minnuu hyväile?
vastas: Sie oot sellanen rupsahtanna akka,Ollaan oltu kimpassa kuukausi :(

*reps ja kops*

Kuuluuko miehesi liittoon?
Ei muuta kun päivärahan hakuun jos ei kerran töitä löydy.
Meillä tuli samantapainen tilanne eteen viime vuonna marraskuussa,että mies lomautettiin.
Ja koska toinen lapsemme oli tuolloin 1kk ikäinen en itse harkinnut töihin menoa.
Mies otti heti yhteyttä liittoon ja samalla etsi uutta työtä myös oman alan ulkopuolelta.
Onneksi löysi kuitenkin uuden työn ja omalta alalta heti joulukuun alusta.

etkö ymmärrä, että sahaat tällä aloituksella omaa oksaasi eli annat itsestäsi erittäin huonon kuvan. mies on sinun valintasi ja selvästi olet tehnyt virheellisen valinnan, jonka laitat miehen syyksi. lisäksi jos toista ihmistä oikeasti rakastaa, hyväksyy hänen epätäydellisyytensäkin. parisuhteessa on 2 ihmistä, sen epäonnistumista on turha vierittää vain toisen syyksi. jos itse kohtelee toista kunnioittaen ja rakastaen, samaa kohtelua saa myös takaisin.

Alkuperäinen kirjoittaja Neppari--:

Ohoh! :o Loppujen lopuksi miehesi ei ole edes pitkään ollut vielä työttömänä ja olette olleet naimisissakin vasta neljä vuotta ja olet jo luovuttamassa..??

Huomasitko tuon silmäniskun? Sillä oli ihan tarkoitus.
Asutaan pk-seudulla missä töitä olisi kun niitä vain hakisi, mutta kun ei niin ei!!!
Mutta oikeesti, kuinka kauan mun pitäis sitä kattoa että mies makaa vain kotona eikä edes hae töitä? Tämä kuitenkin alkoi jo syksyllä 2007.
Ja miksi mun pitäisi mennä kokopäivätöihin jos jo nyt elätän meidät?

Ihmettelen tän miehen tyyliä vaan makailla kotona , voi sitä kotonakin kaikenlaista tehdä vaikka ei töissä kodin ulkopuolella oliskaan, hoitaa lapset niinkuin joku sanoikin, ja kotityöt kun vaimoon työssä, asennetta kohdalleen, ja kai jokainen nyt sentään saa vaikka työmarkkinatukea jollei muuta, no se tietysti on sidottu puolison tuloihin, vaimokin vois tarkistaa omaa asennettaan lakkaa solvaamasta, jakakaa ne kotityöt samahan se kumpi käy töissä. Eli puhukaa asiat kunnolla älkääkä arvailko mitä toinen mahtaa ajatella.

Asutaan pk-seudulla missä töitä olisi kun niitä vain hakisi, mutta kun ei niin ei!!!
Mutta oikeesti, kuinka kauan mun pitäis sitä kattoa että mies makaa vain kotona eikä edes hae töitä? Tämä kuitenkin alkoi jo syksyllä 2007.

Onko miehesi antanut jotain syytä miksei hae töitä?
Me asutaan myös pk-seudulla ja kyllä tosiaan tekevälle töitä löytyy..myös raksalla =)

Hehei! Alussa sanoit että viime syksystä, nyt syksystä 2007?

Mä kyllä ymmärrän aapeeta.

Oon itte aina ansainnut omat rahani, kenenkään ei ikinä ole tarvinnut mua elättää (sen jälkeen kun muutin kotoa 18 vuotiaana ) joten mä odottaisin vähintään AKTIIVISUUTTA töiden hakemiseen, kyllä sä näet onko toinen tosissaan hakemassa töitä vai ei! Ei se haittaa jos töitä ei saa, mut pitää yrittää! Se on tärkeintä. Mä en ikinä tekis miehellenikään sitä että jäisin vaan makaamaan kotiin enkä edes yrittäisi tienata rahaa, hoitovapaa on sopimusasia, ihan sama kumpi hoitaa, mutta toisen on tehtävä töitä!

Yhteistyössä