Mä olen totaalisen Loppu tähän tilanteeseen!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Marrasmasu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Onneksi olkoon vauvasta! Itsekin sain eron jälkeen tietää olevani raskaana, enkä edes harkinnut aborttia :) Höpöhöpö hommaa, että muka sisaruksesta olisi jotain haittaa olemassaoleville lapsille, sisarukset ovat aina rikkaus ja on jokaisen oma valinta, haluaako lapsia kaksi vai viisi.

Ap, nauti raskaudestasi! Kolmannen kanssa asiat varmaan sujuvat jo helpommin kuin kahden ensimmäisen kanssa - itse ainakin toivon niin, myös kolmas lapsi siis tulossa.. Ja sisarukset odottavat innolla pientä vauvaa syntyväksi :) Itselläni ainakin on hyvä mieli raskaudesta, kyllä lasten kanssa aina pärjää.

isyysjutut ja muut ehtii selvittää myöhemminkin, ota asiat päivä kerrallaan.

mä koitan nyt punnita asioita.sain ajan neuvolaankin ja siellä otan puheeksi aiheen.Ehkä se oikea ratkaisu löytyy ajan kanssa jota onneks on vielä."pelivaraa"Aijon käyttää kaiken ajan huolella ja miettiä tarkoitan joka kantilta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Onneksi olkoon vauvasta! Itsekin sain eron jälkeen tietää olevani raskaana, enkä edes harkinnut aborttia :) Höpöhöpö hommaa, että muka sisaruksesta olisi jotain haittaa olemassaoleville lapsille, sisarukset ovat aina rikkaus ja on jokaisen oma valinta, haluaako lapsia kaksi vai viisi.

Ap, nauti raskaudestasi! Kolmannen kanssa asiat varmaan sujuvat jo helpommin kuin kahden ensimmäisen kanssa - itse ainakin toivon niin, myös kolmas lapsi siis tulossa.. Ja sisarukset odottavat innolla pientä vauvaa syntyväksi :) Itselläni ainakin on hyvä mieli raskaudesta, kyllä lasten kanssa aina pärjää.

isyysjutut ja muut ehtii selvittää myöhemminkin, ota asiat päivä kerrallaan.

Ah. Mä kiitän ja kummarran, että tällainenkin kommentti avautui jollekkin! :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
mä koitan nyt punnita asioita.sain ajan neuvolaankin ja siellä otan puheeksi aiheen.Ehkä se oikea ratkaisu löytyy ajan kanssa jota onneks on vielä."pelivaraa"Aijon käyttää kaiken ajan huolella ja miettiä tarkoitan joka kantilta.

Hienoa!Nyt alkaa kuullostaa vastuulliselta aikuiselta.Ja kaikki apu kannattaa ottaa vastaan mitä tarjotaan.

heippa ap!! en jaksanut kahlata koko ketjua läpi, mutta halusinpa tulla silti kirjoittamaan sinulle jotain.. mieti tarkoin mitä lapsen kanssa teet ja mikäli hänet pidät, niin varaudu myös siihen, ettei isä tulekaan olemaan mukana lapsen elämässä.

itse tulin raskaaksi päihdeongelmaiselle miehelle ja kävipä niin, että alun hyvien aikojen jälkeen mies repsahti jälleen juomaan ja nyt olen reilun vuosikkaan lapsen yksinhuoltaja. asioilla on monet puolet, enkä tietenkään voi väittää että myös miehesi tulee repsahtamaan, mutta kannattaa varmaan varautua siihenkin ja miettiä lapsen pitoa senkin kannalta, eli olisitko valmis siihen myös yksin?

Alkuperäinen kirjoittaja mie vaan:
heippa ap!! en jaksanut kahlata koko ketjua läpi, mutta halusinpa tulla silti kirjoittamaan sinulle jotain.. mieti tarkoin mitä lapsen kanssa teet ja mikäli hänet pidät, niin varaudu myös siihen, ettei isä tulekaan olemaan mukana lapsen elämässä.

itse tulin raskaaksi päihdeongelmaiselle miehelle ja kävipä niin, että alun hyvien aikojen jälkeen mies repsahti jälleen juomaan ja nyt olen reilun vuosikkaan lapsen yksinhuoltaja. asioilla on monet puolet, enkä tietenkään voi väittää että myös miehesi tulee repsahtamaan, mutta kannattaa varmaan varautua siihenkin ja miettiä lapsen pitoa senkin kannalta, eli olisitko valmis siihen myös yksin?

olen kyllä miettinyt asiaa tuoltakin kannalta,koska päihderiippuvaiselle joka päivä on taistelua haluja vastaan.
Asiaa olen pyöritellyt niin monelta kantilta että pää on puhki.Seuraava paikka on neuvola missä otan tosissaan asian esille ja toivottavasti lopullinen päätös löytyy sitten.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eihän sitä tiedä vaikka lapsi antaisi miehelle syyn unohtaa päihteet täysin ja kääntäisi uuden sivun elämässään. eihän se olisi ensimmäinen kerta kun perhe olisi juuri se mitä mies tarvitsisi.

Ja höpönpöpön pöppöö. Vauva voi olla aluksi tärkeä ja mies voi olla valmis jättämään päihteet, mutta valitettavasti niiden kutsu on järjen ääntä voimakkssmpi ja on SUURI mahdollisuus, että jäät yksin.
Jaksatko? Se on se tärkein kysymys, jos vastaat kyllä, pidä lapsi, jos epäilet, tee asbortti. maailmassa on aivan liikaa lapsia tuuliajolla ja pompoteltavana sijaisperheestä toiseen, kun kukaan ei jaksa kantaa vastuuta :(.

Tässä minäkin neuvoin miettimään, jaksatko sitten kenties yksin jos ero tulee..
On unohtunut se, että jos nyt olette yhdessä, mutta mies retkahtaa..
Sitä soutamista ja huopaamista saattaa kestää kauan. Entä m,ahdolliset känni/huumesekoilut lasten läsnäollessa, öisin, mahdolliset kaverit kotona sekaisin kuin seinäkellot..
Miten selviät siitä, entä kaksi lastasi ja sinä raskaana tai vauvan kanssa.
Kamalia asioita miettiä, mutta realistista ehkä ajatella nämäkin valmiiksi.

Alkuperäinen kirjoittaja mm:
Tässä minäkin neuvoin miettimään, jaksatko sitten kenties yksin jos ero tulee..
On unohtunut se, että jos nyt olette yhdessä, mutta mies retkahtaa..
Sitä soutamista ja huopaamista saattaa kestää kauan. Entä m,ahdolliset känni/huumesekoilut lasten läsnäollessa, öisin, mahdolliset kaverit kotona sekaisin kuin seinäkellot..
Miten selviät siitä, entä kaksi lastasi ja sinä raskaana tai vauvan kanssa.
Kamalia asioita miettiä, mutta realistista ehkä ajatella nämäkin valmiiksi.

mä en ikinä antais tollasta tapahtua joku järki mullakin on!
Enemmin yh ku kattoisin tota peliä!Kyllä mullakin nyt järki sen verran hei leikkaa!

Luuletteko että antaisin edes hänen tulla sekaisin lasteni lähelle!Ei EDES KÄNNISSä!
Kyllä mä lapsiani suojelen.Se ei tarkoita että jos hän on joskus mokannut niin minä teen perässä ja annan hänelle kaikki mahdollisuudet käyttää kamaa.Hillua Kotonani sekaisin jne..Joku raja

Kuumimmat

Yhteistyössä