Mä olen niin pulassa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "samperi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"samperi"

Vieras
kauppiksen opinnäytetyö pitäis olla tehtynä kuukauden päästä... Eikä mulla ole minkäänlaista alkua tai edes tietoa mitä teen.. Ensin ajattelin että mun aihe olis kirjasto mutta sitten eihän siitä löydy mitään kirjoitettavaa. Mikä olis sellainen aihe mistä löytyis todella paljon materiaalia???? Olen niin paniikissa ja pulassa... Mun pitää selvitä tästä nyt ihan yksin... :(

mä olen ehkä hieman yksinkertainen... mutta mistä sitä oikein saa sitä mitä kirjoittaa siihen opinnäytetyöhön...?? enkai mä voi vaan tyhjästä vetää jotain tekstiä omasta päästä?

mä olen ehkä hieman yksinkertainen... mutta mistä sitä oikein saa sitä mitä kirjoittaa siihen opinnäytetyöhön...?? enkai mä voi vaan tyhjästä vetää jotain tekstiä omasta päästä?

Missä sä olet ollut silloin kun asiaa on käyty läpi? Onhan sulla se runko olemassa ja ihan varmasti olette käyneet läpi edellisten lopputöitä. Sä olet myös saanut ohjeet miten lähdemateriaalia käytetään. Miten tää asia tulee sulle muka ihan puskista?
:D

[QUOTE="vieras";27553918]Missä sä olet ollut silloin kun asiaa on käyty läpi? Onhan sulla se runko olemassa ja ihan varmasti olette käyneet läpi edellisten lopputöitä. Sä olet myös saanut ohjeet miten lähdemateriaalia käytetään. Miten tää asia tulee sulle muka ihan puskista?
:D[/QUOTE]

Tuota mä aloitin nämä opinnot vuonna 2001 enkä valmistunut sillon vuonna 2004 kun oli tarkoitus. Nyt sitten ajattelin vihdoin ja viimein suorittaa tämän loppuun kun on vaan opinnäytetyöstä kiinni. Valitettavasti en kyllä enää muista mitään siitä mitä me ollaan sillon joskus reilu 8-vuotta sitten käyty läpi. Kenenkään lopputöitä en ole koskaan nähnyt en edes silloin 8v sitten. Mutta juu tuo "runko" on vissiin tämä mikä mulla on tässä.

Noh lähdemateriaalista sen verran tiedän ettei saa suoraan kirjoittaa mitään tekstiä eli ei saa plagioida vaan asiat pitää kirjoittaa "omin sanoin" ja pitää aina mainita lähteet.

Ongelmahan on se mistä sitä lähdemateriaalia siis mistä mä saan tietoa siitä aiheesta mistä meinaan kirjoittaa??

No,ihan ensiksi sä päätät aiheen mistä teet sen ja sitte ei muuta,kun etsimään sitä tietoa esim. netistä. Kirjastosta käyt katteleen löytyykö aiheeseen kirjallisuutta...

Tuota mä aloitin nämä opinnot vuonna 2001 enkä valmistunut sillon vuonna 2004 kun oli tarkoitus. Nyt sitten ajattelin vihdoin ja viimein suorittaa tämän loppuun kun on vaan opinnäytetyöstä kiinni. Valitettavasti en kyllä enää muista mitään siitä mitä me ollaan sillon joskus reilu 8-vuotta sitten käyty läpi. Kenenkään lopputöitä en ole koskaan nähnyt en edes silloin 8v sitten. Mutta juu tuo "runko" on vissiin tämä mikä mulla on tässä.

Noh lähdemateriaalista sen verran tiedän ettei saa suoraan kirjoittaa mitään tekstiä eli ei saa plagioida vaan asiat pitää kirjoittaa "omin sanoin" ja pitää aina mainita lähteet.

Ongelmahan on se mistä sitä lähdemateriaalia siis mistä mä saan tietoa siitä aiheesta mistä meinaan kirjoittaa??

Oikeesti? Valitse nyt ensinnäkin sellainen aihe mikä sua kiinnostaa. Miten sä et muka tiedä mistä tietoa haetaan? Olisko syytä palata rehellisesti sorvin ääreen ja kerrata tuo koko alue opettajan kanssa? Mee nyt hyvä ihminen lukemaan niitä vanhoja että saat jonkin käsityksen asiasta.

[QUOTE="vieras";27554009]Oikeesti? Valitse nyt ensinnäkin sellainen aihe mikä sua kiinnostaa. Miten sä et muka tiedä mistä tietoa haetaan? Olisko syytä palata rehellisesti sorvin ääreen ja kerrata tuo koko alue opettajan kanssa? Mee nyt hyvä ihminen lukemaan niitä vanhoja että saat jonkin käsityksen asiasta.[/QUOTE]

Ei löydy mitään materiaalia siitä aiheesta mikä mua kiinnostaa esim kirjojen muodossa eikä netissäkään juuri mitään. Opettajan kanssa ei voi kerrata. Oppilaitos sijaitsee satojen kilometrien päässä, on tullut muutettua tässä vuosien aikana.

Kerrohan nyt, mikä on tuo aihe, joka sinua kiinnostaa ja josta ei löydy "mitään materiaalia", niin osataan auttaa hiukan paremmin. Alku on aina hankalaa, mutta kun jostain langanpäästä saa kiinni, niin siitä se lähtee!

Muoks. Semmoista piti vielä sanomani, että aihe kannattaa valita sellaiselta alalta, joka sua mahdollisesti kiinnostaa myös työelämän suhteen ja sellaisesta aihepiiristä, josta oikeasti haluat sanoa jotain tai jota haluaisit tutkia ja itsellesikin selvittää. Silloin työssä on hyvä motiivi ja se jaksaa kiinnostaa muutenkin, kun pakkopullana.

Viimeksi muokattu:
Linkki missä kerrotaan amiksen opinnäytetyön tekemisestä. http://www.livia.fi/sites/default/files/Opinn%C3%A4ytety%C3%B6n%20teko-ohjeet_1.pdf

Kun valitset aihetta, rajaa se tarkkaan ettei työstäsi tule liian laaja ja sinne tänne pomppiva, josta jää vielä jotain oleellista pois.

Ei löydy mitään materiaalia siitä aiheesta mikä mua kiinnostaa esim kirjojen muodossa eikä netissäkään juuri mitään. Opettajan kanssa ei voi kerrata. Oppilaitos sijaitsee satojen kilometrien päässä, on tullut muutettua tässä vuosien aikana.

Ja varmasti löytyy. :D Jos tuo kyseinen oppilaitos sijaitsee kaukana niin mene sinne lähimpään josko siellä joku avaisi sulle asiaa. Ja vaihda aihetta.
Miksi musta tuntuu että olet aika saamaton ja haluaisit päästä siitä mistä aita on matalin?

[QUOTE="vieras";27554071]Ja varmasti löytyy. :D Jos tuo kyseinen oppilaitos sijaitsee kaukana niin mene sinne lähimpään josko siellä joku avaisi sulle asiaa. Ja vaihda aihetta.
Miksi musta tuntuu että olet aika saamaton ja haluaisit päästä siitä mistä aita on matalin?[/QUOTE]

en ole saamaton. vaikea aloittaa tätä kun on ollut niin kauan poissa. tuntuu ettei pää pelaa. tajuan asioita hitaasti jne. ja tietty haluan saada tämän asian niin pian kun mahdollista alta pois häiritsemästä mun elämää. tuo ikäviä muistoja mieleen. olin koulukiusattu kokoajan kun tuota opiskelin ja sen takia opinnot pääsi kärsimään ja jäi valmistumatta.

[QUOTE="vieras";27554093]No kuule... Sä et siis ole puhunut tästä koululla ja varmistanut asiaa?[/QUOTE]

Just tuossa kesäkuun alussa kävin ja sovittiin että mä teen tuon opinnäytetyön. siitä kun piti olla todistus työkkäriinkin että suorittaa jonkun verran opintoja. eli varmistettu on. viimeks oon suorittanut yhden kurssin 2009.

Yhteistyössä