Mä itken täällä nyt :(

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja :(:
Mä en edes usko, että toi miinus kaks kiloa on läskiä. Nesteitä varmaan nekin. Ja ei tartte vittuilla, ottaa päähän jo muutenkin. Tässä mitkään vatsapannat auta, kun mä en jumalauta syö niinkuin hevoset. Jos ei oo muuta sanomista niin oo hiljaa.

Veikkaanpa että syöt liian vähän ja käyt säästöliekillä ja siksi et laihdu. Ootko katsonu suurinta pudottajaa? siinäkin toitottavat että syömättömyydellä ei laihdu. Syödä pitää ja mitä isompi ihminen niin sitä enemmän kaloreita saa päivässä syödä.

Syö terveellistä ruokaa, pieniä annoksia useasti päivässä...ainakin se 5 kertaa päivässä pitää syödä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja sanna:
Alkuperäinen kirjoittaja Niin helppoa:
Suosittelen Cambridgeä! Ainoa joka toimi mulla.

Mulla BMI 46, ja kun lääkärin kanssa keskustelin laihdutuksesta, oli sitä mieltä, että cambridge ja pussikeitot on käyttökelpoisia vain, jos on PAKKO saada PIAN painoa alas esim. ennen leikkausta. Tai sitten jos pudotettavaa on paljon, niin ensin laihduttaa muulla tavalla ja loppurutistus pusseilla. Tämä siksi, että pusseista tulee niin vähän kaloreita ja keho menee heti säästöliekille, jolloin loppujen laihdutus on tosi vaikeaa, kun keho kuluttaa vähemmän.

Ja sun lääkäri puhu ihan potaskaa!!! Kroppa saa tasan sen verran energiaa kuin tarvitsee toimiakseen. Pusseista tulee 500kcal ja loput tulee läskistä. Eli kroppa menee ketoosiin, jossa tilassa keho alkaa käyttämään läskiä energiaksi. Joten tuolla kuurilla ei todellakaan mene säästöliekille. Ja mulla paino tippui alussa 4-7kg viikko vauhtia ja sitten hiljeni viimeisten 7kg:n aikana 800g/vko. Joten ei kyllä minusta mitenkään vaikeaa ollut ollenkaan =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja sama:
Alkuperäinen kirjoittaja sanna:
Alkuperäinen kirjoittaja Niin helppoa:
Suosittelen Cambridgeä! Ainoa joka toimi mulla.

Mulla BMI 46, ja kun lääkärin kanssa keskustelin laihdutuksesta, oli sitä mieltä, että cambridge ja pussikeitot on käyttökelpoisia vain, jos on PAKKO saada PIAN painoa alas esim. ennen leikkausta. Tai sitten jos pudotettavaa on paljon, niin ensin laihduttaa muulla tavalla ja loppurutistus pusseilla. Tämä siksi, että pusseista tulee niin vähän kaloreita ja keho menee heti säästöliekille, jolloin loppujen laihdutus on tosi vaikeaa, kun keho kuluttaa vähemmän.

Ja sun lääkäri puhu ihan potaskaa!!! Kroppa saa tasan sen verran energiaa kuin tarvitsee toimiakseen. Pusseista tulee 500kcal ja loput tulee läskistä. Eli kroppa menee ketoosiin, jossa tilassa keho alkaa käyttämään läskiä energiaksi. Joten tuolla kuurilla ei todellakaan mene säästöliekille. Ja mulla paino tippui alussa 4-7kg viikko vauhtia ja sitten hiljeni viimeisten 7kg:n aikana 800g/vko. Joten ei kyllä minusta mitenkään vaikeaa ollut ollenkaan =)

Tän mukaan koko säästöliekkiteoria on sitten keksitty juttu!! Hahhaa. Itselläkin on kokemusta ns. säästöliekistä, kun olen pudottanut painoa liian tiukalla dietillä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja sama:
Alkuperäinen kirjoittaja sanna:
Alkuperäinen kirjoittaja Niin helppoa:
Suosittelen Cambridgeä! Ainoa joka toimi mulla.

Mulla BMI 46, ja kun lääkärin kanssa keskustelin laihdutuksesta, oli sitä mieltä, että cambridge ja pussikeitot on käyttökelpoisia vain, jos on PAKKO saada PIAN painoa alas esim. ennen leikkausta. Tai sitten jos pudotettavaa on paljon, niin ensin laihduttaa muulla tavalla ja loppurutistus pusseilla. Tämä siksi, että pusseista tulee niin vähän kaloreita ja keho menee heti säästöliekille, jolloin loppujen laihdutus on tosi vaikeaa, kun keho kuluttaa vähemmän.

Ja sun lääkäri puhu ihan potaskaa!!! Kroppa saa tasan sen verran energiaa kuin tarvitsee toimiakseen. Pusseista tulee 500kcal ja loput tulee läskistä. Eli kroppa menee ketoosiin, jossa tilassa keho alkaa käyttämään läskiä energiaksi. Joten tuolla kuurilla ei todellakaan mene säästöliekille. Ja mulla paino tippui alussa 4-7kg viikko vauhtia ja sitten hiljeni viimeisten 7kg:n aikana 800g/vko. Joten ei kyllä minusta mitenkään vaikeaa ollut ollenkaan =)

Joo ja kroppa tottuu että saa vähemmän energiaa ulkopuolelta, jolloin alkaa säästämään omia energiavarojaan. Ja sen takia laihdutus on vaikeampaa myöhemmin.
 
älä ap lannistu. mä olen laihduttanut 40 kiloa ja ensimmäiset kaksi kuukautta laihiksesta meni niin että paino ei laskenut kuin yhteensä kolme kiloa. Kroppa pitää kiinni siitä painosta jossa on ja uuteen ruokavalioon tottuminen kestää aikansa. Lopulta mun paino laski kilon verran joka viikko eikä yksikään kilo ole tullut takaisin tämän kymmenen vuoden aikana.
 
Alkuperäinen kirjoittaja guugeli:
Alkuperäinen kirjoittaja sama:
Alkuperäinen kirjoittaja sanna:
Alkuperäinen kirjoittaja Niin helppoa:
Suosittelen Cambridgeä! Ainoa joka toimi mulla.

Mulla BMI 46, ja kun lääkärin kanssa keskustelin laihdutuksesta, oli sitä mieltä, että cambridge ja pussikeitot on käyttökelpoisia vain, jos on PAKKO saada PIAN painoa alas esim. ennen leikkausta. Tai sitten jos pudotettavaa on paljon, niin ensin laihduttaa muulla tavalla ja loppurutistus pusseilla. Tämä siksi, että pusseista tulee niin vähän kaloreita ja keho menee heti säästöliekille, jolloin loppujen laihdutus on tosi vaikeaa, kun keho kuluttaa vähemmän.

Ja sun lääkäri puhu ihan potaskaa!!! Kroppa saa tasan sen verran energiaa kuin tarvitsee toimiakseen. Pusseista tulee 500kcal ja loput tulee läskistä. Eli kroppa menee ketoosiin, jossa tilassa keho alkaa käyttämään läskiä energiaksi. Joten tuolla kuurilla ei todellakaan mene säästöliekille. Ja mulla paino tippui alussa 4-7kg viikko vauhtia ja sitten hiljeni viimeisten 7kg:n aikana 800g/vko. Joten ei kyllä minusta mitenkään vaikeaa ollut ollenkaan =)

Joo ja kroppa tottuu että saa vähemmän energiaa ulkopuolelta, jolloin alkaa säästämään omia energiavarojaan. Ja sen takia laihdutus on vaikeampaa myöhemmin.

No mutta sehän se juuri tässä kuurissa on, ettei ala säästämään läskiä ja mene ns. säästöliekille. Ja miks pitää myöhemmin laihduttaa?
 
Alkuperäinen kirjoittaja sama:
Alkuperäinen kirjoittaja guugeli:
Alkuperäinen kirjoittaja sama:
Alkuperäinen kirjoittaja sanna:
Alkuperäinen kirjoittaja Niin helppoa:
Suosittelen Cambridgeä! Ainoa joka toimi mulla.

Mulla BMI 46, ja kun lääkärin kanssa keskustelin laihdutuksesta, oli sitä mieltä, että cambridge ja pussikeitot on käyttökelpoisia vain, jos on PAKKO saada PIAN painoa alas esim. ennen leikkausta. Tai sitten jos pudotettavaa on paljon, niin ensin laihduttaa muulla tavalla ja loppurutistus pusseilla. Tämä siksi, että pusseista tulee niin vähän kaloreita ja keho menee heti säästöliekille, jolloin loppujen laihdutus on tosi vaikeaa, kun keho kuluttaa vähemmän.

Ja sun lääkäri puhu ihan potaskaa!!! Kroppa saa tasan sen verran energiaa kuin tarvitsee toimiakseen. Pusseista tulee 500kcal ja loput tulee läskistä. Eli kroppa menee ketoosiin, jossa tilassa keho alkaa käyttämään läskiä energiaksi. Joten tuolla kuurilla ei todellakaan mene säästöliekille. Ja mulla paino tippui alussa 4-7kg viikko vauhtia ja sitten hiljeni viimeisten 7kg:n aikana 800g/vko. Joten ei kyllä minusta mitenkään vaikeaa ollut ollenkaan =)

Joo ja kroppa tottuu että saa vähemmän energiaa ulkopuolelta, jolloin alkaa säästämään omia energiavarojaan. Ja sen takia laihdutus on vaikeampaa myöhemmin.

No mutta sehän se juuri tässä kuurissa on, ettei ala säästämään läskiä ja mene ns. säästöliekille. Ja miks pitää myöhemmin laihduttaa?

No jos pudotettavaa on enemmän kuin 20 kg, niin pitää laihduttaa vielä keittokuurin jälkeenkin... ja se sitten onkin tosi vaikeaa.
 
Hei ap, laitatko tähän esim. eiliset syömisesi, niin katsotaan yhdessä.

Pääasia on se, että laitat nyt ruokailutottumuksesi kuntoon. 5 ruokaa päivässä, aamiaiseksi vaikkapa lautasellinen puuroa, ruisleipä kasviksilla, teetä/kahvia. Lounaaksi lautasmallinmukainen annos peruskotiruokaa ruokajuomineen ja leipineen, välipalaksi vaikka hedelmää ja pähkinöitä, päivälliseksi taas lautasmallin mukainen annos kotiruokaa +juomat ja sitten vielä iltapalaksi esim. marjarahkaa ja leipää. Annoskoot kannattaa tarkistaa ja syödä sen verran, että nälkä lähtee, mutta ei ähkyyn asti. Herkutella voi vaikka kerran viikossa. Suklaalevy viikonloppuna ei maailmaa kaada.

Kiloklubi on tosi hyvä apukeino, kun mietit omia syömisiäsi! Kävele myös kaikki mahdolliset matkat ja portaat, niin saat hyötyliikunnasta kaiken irti. 2kg on jo hyvä alku, siitä se lähtee!
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Alkuperäinen kirjoittaja Klomas:
Olis kyllä mielenkiintoista tietää mikä on se kuuri jota ap noudattaa.

Ketokarppaus ja ihan pilkulleen ohjeiden mukaan.

palkonko saat kaloreita päivässä?Kuinka paljon menee proteiinia ja rasvaa?

Rasvat täytys olla väh.100g,mielummin vielä enemmä,mulla menee noin 130gja proteiinit noin 80-100g ja kaloreita noin isolla lähtöpainolla ainakin se 1600-1800.Ja vettä ainakin 3 litraa päivässä.
 
Kalorit 1700-2200 jotain, en oo niitä niin katellut tarkkaan, voi mennä ylikin. Tarkkailen ainoastaan makroja. Hiilarit 20g tai alle, prodet suunnilleen satasta ja rasvaa reilusti yli satasen. Varmaan n. 150 suunnilleen päivässä menee. Prosentit hh4, prot 20 ja rasvaa n 80.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Alkuperäinen kirjoittaja Klomas:
Olis kyllä mielenkiintoista tietää mikä on se kuuri jota ap noudattaa.

Ketokarppaus ja ihan pilkulleen ohjeiden mukaan.

palkonko saat kaloreita päivässä?Kuinka paljon menee proteiinia ja rasvaa?

Rasvat täytys olla väh.100g,mielummin vielä enemmä,mulla menee noin 130gja proteiinit noin 80-100g ja kaloreita noin isolla lähtöpainolla ainakin se 1600-1800.Ja vettä ainakin 3 litraa päivässä.

Näinpä oon mennytkin. Ei auta :(
 
Ei kannata lannistua, mä oon aina ollut hirveän hidas laihtumaan vaikka tekisin kaiken oikein ja paino jumittaa välillä kuukausiakin paikoillaan vaikka mikään ei muuttuisi ruokavaliossa tai liikkumisessa.

Kannattaa myös käydä lääkärin puheilla jos näyttää siltä että jotain häikkää saattaisi olla kropassa, hyvähän se on tutkia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miten voi laihtua enää 1400 kalorilla, jos keho tottunut saamaan vain 400 kaloria??

kroppa kyllä huomaa että energiaa tulee enemmän ja rupeaa kuluttamaan ihan eri tavalla. Jollakin 400kcal dieetillä elimistö rupeaa ennen pitkää säästämään vähemmän tärkeistä toiminnoista kuten hormonitoiminnasta, saadakseen energiaa elossapysymiseen.

se tasaantuminen kestää kyllä muutaman viikon tai kuukauden ja sinä aikana saattaa paino nousta mutta 1400kcal kyllä kääntyy laskusuuntaan ennen pitkää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miten voi laihtua enää 1400 kalorilla, jos keho tottunut saamaan vain 400 kaloria??

kroppa kyllä huomaa että energiaa tulee enemmän ja rupeaa kuluttamaan ihan eri tavalla. Jollakin 400kcal dieetillä elimistö rupeaa ennen pitkää säästämään vähemmän tärkeistä toiminnoista kuten hormonitoiminnasta, saadakseen energiaa elossapysymiseen.

se tasaantuminen kestää kyllä muutaman viikon tai kuukauden ja sinä aikana saattaa paino nousta mutta 1400kcal kyllä kääntyy laskusuuntaan ennen pitkää.

siis ei mitään järkeä,se laihtuminen tapahtuu tuollaisella kitudietillä lihaksista ja lihaksista täytys nimen omaan pitää kiinni koska ne lihakset kuluttaa enemmän sitä energiaa.Tollasilla kitudieteillä ne kilot tulee hyvin helposti takas ja ne tulee rasvana sen menetetyn lihaksen tilalle joten uuden laihdutuksen alkaessa se laihdutus vaan vaikeutuu entisestään kun ei ole senkään vertaa niitä lihaksia kuluttamassa sitä energiaa.
On ihan itsensä raiskausta lähteä jollekkin 4000kcal kuurille ja kuvitella että siitä vois saada terveellisen pohjan koko loppuelämälle.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miten voi laihtua enää 1400 kalorilla, jos keho tottunut saamaan vain 400 kaloria??

kroppa kyllä huomaa että energiaa tulee enemmän ja rupeaa kuluttamaan ihan eri tavalla. Jollakin 400kcal dieetillä elimistö rupeaa ennen pitkää säästämään vähemmän tärkeistä toiminnoista kuten hormonitoiminnasta, saadakseen energiaa elossapysymiseen.

se tasaantuminen kestää kyllä muutaman viikon tai kuukauden ja sinä aikana saattaa paino nousta mutta 1400kcal kyllä kääntyy laskusuuntaan ennen pitkää.

siis ei mitään järkeä,se laihtuminen tapahtuu tuollaisella kitudietillä lihaksista ja lihaksista täytys nimen omaan pitää kiinni koska ne lihakset kuluttaa enemmän sitä energiaa.Tollasilla kitudieteillä ne kilot tulee hyvin helposti takas ja ne tulee rasvana sen menetetyn lihaksen tilalle joten uuden laihdutuksen alkaessa se laihdutus vaan vaikeutuu entisestään kun ei ole senkään vertaa niitä lihaksia kuluttamassa sitä energiaa.
On ihan itsensä raiskausta lähteä jollekkin 4000kcal kuurille ja kuvitella että siitä vois saada terveellisen pohjan koko loppuelämälle.

korjaan 400kcal kuurille...
 
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Alkuperäinen kirjoittaja Klomas:
Olis kyllä mielenkiintoista tietää mikä on se kuuri jota ap noudattaa.

Ketokarppaus ja ihan pilkulleen ohjeiden mukaan.

palkonko saat kaloreita päivässä?Kuinka paljon menee proteiinia ja rasvaa?

Rasvat täytys olla väh.100g,mielummin vielä enemmä,mulla menee noin 130gja proteiinit noin 80-100g ja kaloreita noin isolla lähtöpainolla ainakin se 1600-1800.Ja vettä ainakin 3 litraa päivässä.

Näinpä oon mennytkin. Ei auta :(

ihmettelen,koska itse olen tuolla tavlla pudottanut yli 20 kiloa tän vuoden aikana.Suosittelen niiden kilpirauhas arvojen tarkastuksen.Ja kannattaa myös laskea ne kalorit,koska karppaamalla syö huomaatta helposti liian vähän kun ketoosi vie nälkää.Ja jumiin kokeilisin myös rasvan lisäystä,kahvin,light limppareiden ja kovien juustojen ja maitotuotteiden rajoittamista.Voi myös olla että elimistölläsi kestää hetken aikaa tottua uuteen ravinnonsaantiin joten älä missään nimessä ainakaan vielä luovuta.Ja tressi myös hidastaa painon putoamista joten vaaka kaappiin ja punnitset itsesi max kerran viikossa aamulla vessan käynnin jälkeen ja otat mielummin mittanauhan käyttöön.Muista myös kunnon yö unet,edesauttaa painonpudotuksessa.
 
Mä en menis vannomaan noita karppauksia ym. Eikö voin vain suunnitella tarkemmin ruokalistansa? Paljon kasviksia, älä jätä pois hyviä rasvoja ja proteiniinia.

Mä käytän apuna tuota laskuria

http://kalorilaskuri.fi/ruokapaivakirja
 
Alkuperäinen kirjoittaja shinee:
Alkuperäinen kirjoittaja sama:
Alkuperäinen kirjoittaja guugeli:
Alkuperäinen kirjoittaja sama:
Alkuperäinen kirjoittaja sanna:
Alkuperäinen kirjoittaja Niin helppoa:
Suosittelen Cambridgeä! Ainoa joka toimi mulla.

Mulla BMI 46, ja kun lääkärin kanssa keskustelin laihdutuksesta, oli sitä mieltä, että cambridge ja pussikeitot on käyttökelpoisia vain, jos on PAKKO saada PIAN painoa alas esim. ennen leikkausta. Tai sitten jos pudotettavaa on paljon, niin ensin laihduttaa muulla tavalla ja loppurutistus pusseilla. Tämä siksi, että pusseista tulee niin vähän kaloreita ja keho menee heti säästöliekille, jolloin loppujen laihdutus on tosi vaikeaa, kun keho kuluttaa vähemmän.

Ja sun lääkäri puhu ihan potaskaa!!! Kroppa saa tasan sen verran energiaa kuin tarvitsee toimiakseen. Pusseista tulee 500kcal ja loput tulee läskistä. Eli kroppa menee ketoosiin, jossa tilassa keho alkaa käyttämään läskiä energiaksi. Joten tuolla kuurilla ei todellakaan mene säästöliekille. Ja mulla paino tippui alussa 4-7kg viikko vauhtia ja sitten hiljeni viimeisten 7kg:n aikana 800g/vko. Joten ei kyllä minusta mitenkään vaikeaa ollut ollenkaan =)

Joo ja kroppa tottuu että saa vähemmän energiaa ulkopuolelta, jolloin alkaa säästämään omia energiavarojaan. Ja sen takia laihdutus on vaikeampaa myöhemmin.

No mutta sehän se juuri tässä kuurissa on, ettei ala säästämään läskiä ja mene ns. säästöliekille. Ja miks pitää myöhemmin laihduttaa?

No jos pudotettavaa on enemmän kuin 20 kg, niin pitää laihduttaa vielä keittokuurin jälkeenkin... ja se sitten onkin tosi vaikeaa.

Ja että cambridkellä ei laihduteta kuin 20kg vain? Missä niin sanotaan. Kyllä tuolla pussikuurilla karistellaan kaikki kilot pois, mitä ylimääräistä löytyy!
 
Moni on varmasti sanonukkin, mut hitaasti tippuva paino on pysyvämpää tippumista. 2kg on paljon. Itse laihdutan ruoka+liikunta menetelmällä ja valitettavasti pari kiloa vaan nousi, kun lihaksisto alko kehittyä. Se on sinäänsä jännää, kuinka kovaa ja tarvittaessa pitkälle juoksee, vaikka on 20kg ylimäärästä. Ja harmi, koska kilojen tiputtaminen on vaikeaa näin. En ehkä ole pyöreä, mutta turhan vanttera.
 
Mun Bi 21 ja pystyisin halutessani laihtumaan joku 5kg kuukaudessa. Kaloreita vaan pitää vähentää reilusti. Ei siten laihdu että syö normaaleja määriä terveellistä ruokaa.
 

Yhteistyössä