Mä en mee ihan v-tun varmasti koskaan enään parturiin.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kiitos!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja moi:
Alkuperäinen kirjoittaja kampaaja:
Alkuperäinen kirjoittaja ap HUH HUH:
No ok, otti sitten vaikka sen verran että ne on nyt pikkusen yli olkapään, älysitkö? Enpä viitti mittanauhalla mitata paljon otti!

Otti sitten vaikka sen 30senttiä, mutta ihan vitusti kuitenkin kun ne noin paljon lyheni!
Pitäskö sun sitten harkita alanvaihtoa? Jos asiakkaille naureskelette :o
Jos mä vittu menen ___MUODONMUUTOS___ leikkaukseen, niin mä en silloin ole hiuksiani lyhyemmäksi leikkaamassa, vaan muuttamassa sitä mallia!!!

Mulla oli hiukset lähes koko ajan naaman edessä kun ne klipsut aina valahti, niin enpä oikein pystynyt tutkimaan parturin käsiä, kun ne ilmeisesti on oleellisin asia parturissa käynnissä. Ja onneksi en tosiaan sanonut enempää, olisihan hänkin varmaan saanut raikuvan naurukohtauksen ja yrittänyt laittaa sen minun viakseni kun en hänehn käsiään seuraa, vai mitä?
Jos sun mielestä oikeesti on naurettavaa leikata ihmisten hiuksia, niin harkitse alan vaihtoa ihan oikeasti. ASIAKAS on se joka päättää leikataanko hiuksia edes milliä.

Kuule - aivan joka alalla naureskellaan asiakkaita. Enpä ole vielä kuullut lääkäreistä tai hoitsuista, jotka ei naureskelisi jotain asiakkaitaan. Tai ihan sama millä alalla. Kaupan alan ihmisille on ainakin ihan oma aasiakas-sivustonsakin netissä, jossa saavat haukkua typeriä asiakkaita. En minä asiakkaiden aikana ole mitään naureskellut. Tietäähän senkin kaikki, että miesgynet heittää vitsiä naisten alapäistä heti, kun nämä nakka oven kiinni.

Etkä vieläkään vastaa siihen, että miksi et pyytänyt näyttämään että minkä verran aikoo leikata. Ja edelleen totean vain, että jos haluan muodonmuutoksen niin se ei sentin lyhennyksellä valitettavasti ole mahdollista tapahtua. Kerrot menneesi muodonmuutos leikkaukseen, mutta et ole silloin leikkaamassa hiuksiasi lyhemmäksi vaan muuttamassa mallia. Mitenköhän se malli muuttuu jos niitä ei leikata lyhemmäksi?

Sinulle kampaaja varsin ja erittäin epäasiallinen kommentti. Kukaan AMMATTILAINEN on kyse mistä tahansa ammatinharjoittajasta EI naureskele asiakkaalle.

...eikä määrittele asiakkaalle sopivaa tyyliä tai pituutta itse, tai tee arvioita siitä mikä hiuspituus vaikuttaa epäedullisesti kasvonpiirteisiin ja mikä ei.

Sen sijaan mielipiteen kertominen fiksusti asiakkaalle kannattaa kyllä, siis juuri sen suhteen että hiusten laatu, paksuus ja kasvojen muoto vaikuttaa siihen miltä se lehdestä katsottu malli näyttää omassa päässä. Olen muutamasta oman kampaajani suorasanaisestakin arvioista ikuisesti kiitollinen.

Alkuperäinen kirjoittaja AC:
No niin justiinsa. 20cm olkapäiden yli ja ne on nyt muka lyhyet eikä sovi kasvonpiirteisiin. Mitä luultavammin jos laittaisit kuvaa niin sopii paremmin kuin joku pitkä roikko.

Kuten siis arvasinkin niin alkaa tämä juttu tässä muuttua ja muuttuisi vielä lisää, jos olisi niitä kuvia näyttää ap:lla.

Alkuperäisen pointtihan oli siinä, että kampaaja ei ollu leikannu asiakkaansa toiveiden mukaisesti. Jos maksava asiakas sanoo sulle, että hän haluaa letistään vaikka petolinnun peräpään näkösen mielestäsi, niin tokihan sinä sen leikkaat? Tai sitten vaihtoehtona on se, että voit kieltäytyä leikkaamasta, jos koet olevasi eri mieltä maksavan asiakkaan kanssa.

Niin oli. Mutta enkö minä ole miljoonaan kertaan koittanut kysyä ja neuvoa, että miten tälläisiltä tilanteilta vältyttäisiin? Minä en ota vastuuta siitä mitä ap:n kampaaja on tehnyt, koska minä en ole sitä leikkausta hoitanut. Annoin vain vinkkejä. Olenko siis paska, kun minulla on antaa vinkkejä siihen että miten tälläiseltä voisi välttyä ja pysyisi tyytyväisenä.

Oikeestikko mittasit ne ennen kuin lähdit kampaajalle? Mutta mittojesi mukaan ne on lyhentyneet 15cm. :D Eli noin 9-10cm enemän kuin mihin olet antanut luvan. Eli minkä verran tällä on merkitystä nyt ulkonäköösi? OIkeasti? Tai huomasiko heti kaikki tuttusi, että hiuksesi ovat muuttuneet todella radikaalisti ja vieläpä huonompaan suuntaan?

Näytätkö kohdan missä kohtaa kirjoitin että mittasin hiukseni ennen parturiin lähtöä jäikö mulla tekstistäni joku kohta nyt ihan huomaamatta? Joo ovat lyhentyneet 15cm jos puhe on 1-4cm, niin eikö mun aivot vaan raksuta, mut joku ei osu nyt yhteen.

Mä pidän hiuksiani itseäni varten, en ystäviäni. :) ja juu kyllä huomasivat että ovat lyhentyneet paljon, mutta eivät sanoneet että huonompaan suuntaan. Mutta edelleen jos ne ovat minun itseni mielestä huonommat, niin pointti siittä mitä ystäväni niistä ovat mieltä?

Niin oli. Mutta enkö minä ole miljoonaan kertaan koittanut kysyä ja neuvoa, että miten tälläisiltä tilanteilta vältyttäisiin? Minä en ota vastuuta siitä mitä ap:n kampaaja on tehnyt, koska minä en ole sitä leikkausta hoitanut. Annoin vain vinkkejä. Olenko siis paska, kun minulla on antaa vinkkejä siihen että miten tälläiseltä voisi välttyä ja pysyisi tyytyväisenä.

Anyway, olen jo sinua kiittänyt vinkeistä, vai mitä?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Sori mutta en ole sanonut, että kukaan nauraisi asiakkailleen päin näköä. Mutta kylläpä olen aika monta hulvatonta juttua kuullut eri alan hoitajiltakin heidän asiakkaistaan. Itselläni on käynyt asiakkaana eräs sairaanhoitaja, joka on kertonut miten ronskia kielenkäyttöä heidän gynet käyttää. Joka alalla on se oma musta huumorinsa, jota viljellään. Oma äitini on hoitaja ja hänellä on ihan omat hoitajavitsinsä. Mutta tämä ei ole tämän jutun pointti alkuunkaan eikä kukaan ole todellakaan sanonut nauravansa asiakkaalle päin näköä.

Kappas kun ihmisiä on erillaisia, mulla on vaitiolovelvollisuus ja mulla ei tee mieli vitsailla kehitysvammaisista jotka ovat otettu huostaan insestin, väkivallan tai alkoholismin takia. Eikä puhua niistä muutenkaan varsinkaan parturilleni mitään, kun työasiani eivät muille kuin tämän osaston hoitajille kuulu ja meidän huumorintajuumme ei sitten nuo asia liity.

Juu ei olekkaan, mut sanot joka tapauksessa että naureskelette asiakkaille ja sitten sinusta on väärin puhua seläntakana mutta kuitenkaan et naura päin näköä, jotenkin menee ristiin. Mut jesh!

Kuule, ei ole minustakaan oikein nauraa kehitysvammaisia. En ole herranjumala sanonut mitään sellaista. Ja myös minulla on vaitiolovelvollisuus enkä ole koskaan sitä rikkonut. Enkä käskenyt puhua parturillesi asiakkaistasi. Vai käskinkö? Tai sanonut että kampaajasi puhuisi asiakkaistaan sinulle? Tai nauraisi sinua päin näköä. Ei - en sanonut mitään sellaista. Ja väärin puhua seläntakana tarkoitin sitä, että et hyödy tästä mitään, mutta olisi ollut itsesi kannalta edullista sanoa, että kampaaja ei leikannut kuten toivoit. Se ei ole haukkumista tai nauramista tai mitään. Et vain halua ymmärtää.

Alkuperäinen kirjoittaja moi:
se että sinulla käy hoitaja joka juoruaa tuolissasi (sinä ilmeisesti kannustat esimerkilläsi) ja se ettei äitisi ei osaa vaitiolovelvollisuuden perusteita ei tee suuresta osasta ihmisistä ammattitaidottomia juoruakkoja.

Ei herranjestas sentään. Minä en ole mikään ammattitaidoton juoruakka enkä ole rikkonut milloinkaan vaitiolovelvollisuuttani.

Anonyymisti asioista puhutaan joka alalla-

Oikeestikko mittasit ne ennen kuin lähdit kampaajalle? Mutta mittojesi mukaan ne on lyhentyneet 15cm. :D Eli noin 9-10cm enemän kuin mihin olet antanut luvan. Eli minkä verran tällä on merkitystä nyt ulkonäköösi? OIkeasti? Tai huomasiko heti kaikki tuttusi, että hiuksesi ovat muuttuneet todella radikaalisti ja vieläpä huonompaan suuntaan?

Näytätkö kohdan missä kohtaa kirjoitin että mittasin hiukseni ennen parturiin lähtöä jäikö mulla tekstistäni joku kohta nyt ihan huomaamatta? Joo ovat lyhentyneet 15cm jos puhe on 1-4cm, niin eikö mun aivot vaan raksuta, mut joku ei osu nyt yhteen.

Mä pidän hiuksiani itseäni varten, en ystäviäni. :) ja juu kyllä huomasivat että ovat lyhentyneet paljon, mutta eivät sanoneet että huonompaan suuntaan. Mutta edelleen jos ne ovat minun itseni mielestä huonommat, niin pointti siittä mitä ystäväni niistä ovat mieltä?

Et sanonut, että mittasit mutta minä kysyin, että mittasitko jos kerran tiedät että ne oli 34cm yli hartioiden ennen kampaajalle menoa.

Kuule, ei ole minustakaan oikein nauraa kehitysvammaisia. En ole herranjumala sanonut mitään sellaista. Ja myös minulla on vaitiolovelvollisuus enkä ole koskaan sitä rikkonut. Enkä käskenyt puhua parturillesi asiakkaistasi. Vai käskinkö? Tai sanonut että kampaajasi puhuisi asiakkaistaan sinulle? Tai nauraisi sinua päin näköä. Ei - en sanonut mitään sellaista. Ja väärin puhua seläntakana tarkoitin sitä, että et hyödy tästä mitään, mutta olisi ollut itsesi kannalta edullista sanoa, että kampaaja ei leikannut kuten toivoit. Se ei ole haukkumista tai nauramista tai mitään. Et vain halua ymmärtää.

Huoh. Mee nukkumaan.

Nyt sanon _viimeisen kerran_ olen sanonut tämänkin jo todella monta kertaa.

Sanoin parturille näin: To-del-la ly-hy-et ma-kuu-ni! Siinä oli palaute.

Musta tuntuu nyt että sinä et halua ymmärtää. Ihan sama.

Sanasi ovat vaan hyvin ristiriitaisia.

Alkuperäinen kirjoittaja ap HUH HUH:
No ok, otti sitten vaikka sen verran että ne on nyt pikkusen yli olkapään, älysitkö? Enpä viitti mittanauhalla mitata paljon otti!

Otti sitten vaikka sen 30senttiä, mutta ihan vitusti kuitenkin kun ne noin paljon lyheni!
Pitäskö sun sitten harkita alanvaihtoa? Jos asiakkaille naureskelette :o
Jos mä vittu menen ___MUODONMUUTOS___ leikkaukseen, niin mä en silloin ole hiuksiani lyhyemmäksi leikkaamassa, vaan muuttamassa sitä mallia!!!

Mulla oli hiukset lähes koko ajan naaman edessä kun ne klipsut aina valahti, niin enpä oikein pystynyt tutkimaan parturin käsiä, kun ne ilmeisesti on oleellisin asia parturissa käynnissä. Ja onneksi en tosiaan sanonut enempää, olisihan hänkin varmaan saanut raikuvan naurukohtauksen ja yrittänyt laittaa sen minun viakseni kun en hänehn käsiään seuraa, vai mitä?
Jos sun mielestä oikeesti on naurettavaa leikata ihmisten hiuksia, niin harkitse alan vaihtoa ihan oikeasti. ASIAKAS on se joka päättää leikataanko hiuksia edes milliä.

Kuule - aivan joka alalla naureskellaan asiakkaita. Enpä ole vielä kuullut lääkäreistä tai hoitsuista, jotka ei naureskelisi jotain asiakkaitaan. Tai ihan sama millä alalla. Kaupan alan ihmisille on ainakin ihan oma aasiakas-sivustonsakin netissä, jossa saavat haukkua typeriä asiakkaita. En minä asiakkaiden aikana ole mitään naureskellut. Tietäähän senkin kaikki, että miesgynet heittää vitsiä naisten alapäistä heti, kun nämä nakka oven kiinni.

Etkä vieläkään vastaa siihen, että miksi et pyytänyt näyttämään että minkä verran aikoo leikata. Ja edelleen totean vain, että jos haluan muodonmuutoksen niin se ei sentin lyhennyksellä valitettavasti ole mahdollista tapahtua. Kerrot menneesi muodonmuutos leikkaukseen, mutta et ole silloin leikkaamassa hiuksiasi lyhemmäksi vaan muuttamassa mallia. Mitenköhän se malli muuttuu jos niitä ei leikata lyhemmäksi?

Luin huvittuneena tätä ketjua ja tosiaan joka alalla nauretaan kahvihuoneessa asiakkaita tai potilaita. t.lähihoitaja

Et sanonut, että mittasit mutta minä kysyin, että mittasitko jos kerran tiedät että ne oli 34cm yli hartioiden ennen kampaajalle menoa.

Kirjoitin että suunnilleen, suunnilleen, suunnilleen.. Monesti tää pitää sanoa?

Varmaankin. Ei kukaan ole pyytäny sua ottamaan vastuuta. Eikä kukaan sano paskaksi sua sen takia, että annat vinkkejä, mutta kun se ei jää pelkästään siihen vinkkien antoon, vaan jankkaat ihan muutaki, mikä antaa ihan toisenlaisen kuvan.

Varmaankin. Ei kukaan ole pyytäny sua ottamaan vastuuta. Eikä kukaan sano paskaksi sua sen takia, että annat vinkkejä, mutta kun se ei jää pelkästään siihen vinkkien antoon, vaan jankkaat ihan muutaki, mikä antaa ihan toisenlaisen kuvan.

:flower: Kiitos sulle AC, joku muukin huomas mun lisäksi.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Luin huvittuneena tätä ketjua ja tosiaan joka alalla nauretaan kahvihuoneessa asiakkaita tai potilaita. t.lähihoitaja

Onneks mä en oo teillä töissä =)

Aivan. Sinä olet ilmeisesti töissä täällä palstalla, koska kerroit olevasi töissä ja olet ollut täällä tunnin jankkaamassa hiuksistasi.

:flower: Kiitos sulle AC, joku muukin huomas mun lisäksi.

Mitähän minä jankkaan sellaista mikä antaa toisenlaisen kuvan? Sekö että osottautui ihan oikeaksi minun veikkaukseni siitä, että ne hiukset ei lyhentyneet todellakaan siinä määrin kuin ap ensin väitti.

Ja minun keskusteluni on koko ajan pysynyt asiallisella tasolla, en ole kertaakaan puhunut persläven näköisistä hiuksista tms. Tai ylipäätään kironnut tai käyttänyt mitään alapäänimityksiä.

Onneks mä en oo teillä töissä =)

Aivan. Sinä olet ilmeisesti töissä täällä palstalla, koska kerroit olevasi töissä ja olet ollut täällä tunnin jankkaamassa hiuksistasi.

No hoitoalan ihmiset kyllä tietävät että jos on hoitoalalla töissä niin on myös niitä paikkoja jossa valvotaan etteivät ihmiset karkaa, nukkuvat, eivät saa kohtauksia jne yöllä mutta pääasiassa he nukkuvat. Pitäskö seiniä tuijotella?

Mitähän minä jankkaan sellaista mikä antaa toisenlaisen kuvan? Sekö että osottautui ihan oikeaksi minun veikkaukseni siitä, että ne hiukset ei lyhentyneet todellakaan siinä määrin kuin ap ensin väitti.

Ja minun keskusteluni on koko ajan pysynyt asiallisella tasolla, en ole kertaakaan puhunut persläven näköisistä hiuksista tms. Tai ylipäätään kironnut tai käyttänyt mitään alapäänimityksiä.

No edelleenkin 1-4cm on todellakin TÄYSIN eriasia kuin 15cm? Vai onko se tosiaan sama asia? Jos nää mun mielestä lyheni paljon niin nämä lyheni paljon ja ihan siihen että pointti on se ettei parturi _tehnyt mitä sovittiin_ mutta ilmeisesti sun mielestä teki.

Ja joo, voi mua hyi. Asiallisuuttakin on eritasoista.

Ja jankkaat mm. Sitä että miten seuraavan kerran vältän tämän, kun senkin olen useaan otteeseen sanonut etten enään ikinä parturiin mene.

No edelleenkin 1-4cm on todellakin TÄYSIN eriasia kuin 15cm? Vai onko se tosiaan sama asia? Jos nää mun mielestä lyheni paljon niin nämä lyheni paljon ja ihan siihen että pointti on se ettei parturi _tehnyt mitä sovittiin_ mutta ilmeisesti sun mielestä teki.

Ja joo, voi mua hyi. Asiallisuuttakin on eritasoista.

Ja jankkaat mm. Sitä että miten seuraavan kerran vältän tämän, kun senkin olen useaan otteeseen sanonut etten enään ikinä parturiin mene.

En ole sanonut että se on sama asia, mutta totesinpa vain että siis se juttu muuttui kuitenkin. Eli että muutos ei ollutkaan niin raju mitä ensin annoin ymmärtää, se oli pointtini.

Ja edelleen olen sitä mieltä, että olen keskustellut tästä asiasta ihan asiallisesti, vaikka minua on haukuttu ihan suotta. Eikä sinun tarvitse mennä parturiin. Ilmanmuuta saat ne varmasti pidettyä nätempinä itse.

Josko alottaisit ihan koko ketjun alusta asti ja katsoisit, että mitenkä asia menee.
Yksinkertaisuudessaan: ap antoi ohjeet kampaajalle miten leikata. Kampaaja ei leikannu asiakkaalle haluamaansa mallia. Kampaaja sai palautetta: "liian lyhyet minun makuuni." Tähän olisi pitäny kampaajan kiinnittää huomiota.

Sä oot jankannu vaan siitä, että miten paljon on lähteny oikeesti ja vaatinu todisteita etc. Vinkkien sanomiseen riittää se kertakin, ei tarvi miljoona kertaa päteä :)

En jaksa nyt alkaa tähän vetämään sun vastauksia, josta kävisi selville, että mitä ajan takaa jankkauksella. Se selvinnee, kun lukee ketjun läpi.
Sä yrität mitätöidä kolleegasi tekemän vahingon. Jos on pyydetty ottamaan max. 4cm, niin et sä voi ottaa pois 15cm. Eikö?

AP: ei tarvitse kiitellä. Sympatiat sulle.

En ole sanonut että se on sama asia, mutta totesinpa vain että siis se juttu muuttui kuitenkin. Eli että muutos ei ollutkaan niin raju mitä ensin annoin ymmärtää, se oli pointtini.

Ja edelleen olen sitä mieltä, että olen keskustellut tästä asiasta ihan asiallisesti, vaikka minua on haukuttu ihan suotta. Eikä sinun tarvitse mennä parturiin. Ilmanmuuta saat ne varmasti pidettyä nätempinä itse.

MULLE se edelleenkin on raju! Joo niin saan pidettyä paljon nätimpinä. Kehuttiinpa niitä tosi usein, kun en pariin vuoteen parturissa käynyt ;)
Mielen jakaa moneksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Nöpönen:
se on muuten(ainakin mulle) uskomattoman vaikeaa sanoa, että jälki ei miellytä. Pari kertaa oon näyttäny esim. jostain lehdestä, että "tollasen haluan" ja sitten kun olen leikkauksen jälkeen hiuksiani katsonut, niin olempa saanut todeta, että kamalathan niistä tuli..itkua nieleskellen oon sitten kampaajalle sopertanut, että "iii-ihan kivat.." :D itehän oon mallini valinnut :headwall:

Musta tuntuu että asiakkaiden sentti on partureille 5senttiä, onneksi kuitenkin kasvaa takaisin. V'tuttaa nyt ihan älyttömän paljon, mut minkäs teet. Onneksi mulla on hiukset, jotka kasvaa nopeasti.. :)

Olen tottunut tumpeloihin tolloihin kampaajiin, joten kun itse viimeksi menin ajanvarauskampaajalle, ompelin punaiseen puserooni valkoisella rullalangalla harsinpistoin sen viivan, jota lyhyemmäksi hiukset eivät saaneet tulla. En sanonut kampaajalle mitään, mutta kyllä hän takuulla näki sen harsimisviivan - ja hiukset todellakin yltivät harsimisviivaan käsittelyn jälkeenkin. - Tosin paska kampaaja hieroi mun päänahkaa helvetisti siinä vaiheessa, kun värin olis pitänyt vain antaa imeytyä - ja ei siinä kauan sitten mennyt, kun tyvikasvu ilmoitteli itsestään ja "kultaraidat" olivat tipotiessään. - Joten jatkan kotikäsittelyn linjalla, kun on mies, jolla pysyvät sakset kädessä.

Alkuperäinen kirjoittaja m:
etkö huomannut kun hän oli katkaisemassa ekaa hiustupsua?

Mulla ei ole silmiä selässä ;)

no kai sen jumalauta huomaa leikkaako se puolesta selästä vai olkapään kohdalta?!

mä en usko hetkeekään näihin juttuihin, itseltänikin on kampaaja leikannu liikaa kyllä kun on muutamasta sentistä ollu puhe, saattanu ottaa 5-10cm mut ei kyllä noin paljo.

Yhteistyössä