H
hoitsu
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja endie:kukaanhan ei ole edesväittänyt, että haukuttaisiin vaan alunperinkin on kyse ollut asiakkaille naureskelusta ! varmaankin on hyvinkin harvinaista, että joku oikeasti HAUKKUU asiakasta - niin kaupassa kuin sairaalassakaan. mutta joiden mielestähän on haukkumista jo se, että kommentoidaan vaikkapa että "ostais toikin ennemmin ne aivot itselleen kuin meiltä mitään".
tuolla aasiakas-sivuilla olen käynyt joskus kurkkimassa, enkä mä kyllä voi sanoo millasen koulutuksen läpikäyneitä ne kirjoittelijat on.
ja sit viel pakko puuttuu tohon, että lähärit ois pahimpia paskanpuhujia.höpöhöpö. samalla idealla voin väittää, että sairaanhoitajat on niitä hienohelmoja, jotka ei voi mummojen persettä pestä kun ovat siihen liian koulutettuja ja mieluummin istuvat toimistossa perse penkissä selaamassa Aapeli-pelisivustoja tai lukemassa nettilehtiä. :saint:
Jos oikeesti mietitään, niin sehän on just ihan typerää, että hoitsut pesevät myös asiakkaiden perseitä. Tää on ihan lähihiotajien hommaa, hoitsut ovat ylikoulutettuja tähän. Oot kait lukenut, että lääkärien hommia aiotaan vieläkin enemmän siirtää hoitsuille? Tähän ois oikeesti järkevää, että hommia vähän jaettais. Siis tuohon perseiden pesuun ja lakanoiden vaihtoon ei tarvita mielestäni ees lähihiotajan koulutusta, vaan siihen riittäis jokin todella l yhyt koulutus. Lähihiotajatkin ovat sinällään tuohon puuhaan ihan ylikoulutettuja, en siis väheksy lähihoitajia, vaan olen vain tavannut niin järkyttävällä asenteella olevia lähihoitajia ettei mitään tolkkua. Ihan perushommista lähtien lähihiotajilla on ollut jopa kotkankynsiä (geelikynsiä) töissä..on meitä sairaanhoitajiakin moneen lähtöön.
Mun mielestä asiakkaalle naurekskelu on kyllä ihan sama asia kuin haukkuminen. Ja kampaajahan nimenomaan puhui tästä, että naureskellaan asiakkaiden päätöksille. Esim. jos asiakas haluaa sentin pios, niin sitten sille naureskellaan kun hän ei halua erilaista tukkaa. En minä naureskele, jos asiakas ei halua hoitoa tai haluaa jonkin suoritettavan eri tavalla. (Ok, jos asiakas ei halua hoitoa, niin voi olla että pikemmin kohta itkettää ettei halua
Ja en ite oo ollut osastoilla töissä, joss yhtään kellään ois ollu aikaa nettailla muulloin kun omalla tauolla. Senhän voi käyttää ihan miten haluaa minun puolestani. Ja myöskin äitini on sairaanhoitaja ja työskennellyt monilla eri osastoilla ja ei kyllä missään ole ollut lähäreillä eikä hoitsuilla aikaa istuskella..harvemmin lääkäreilläkään -paria poikkeusta lukuunottamatta. Että eiköhän me kaikki olla ko. alalla ylityöstettyjä..johtuen just siitä, että kaikkien pitäs tehä sen oman tehtävän mukaisuuksia. On ihan järjetöntä laittaa sairaanhoitaja pesemään ihmisten takapuolia, kun siitä suorituis joku vähemmän yhteiskunnan varoja koulutuksessa kuluttanut ihminenkin. Ja en tarkoita tässä välttis lähihoitajia, vaan mun mielestä erilaiset sairaala-apulaiset olisivat hyviä. Niitähän ennen olikin noissa, mutta sitten kun kaikkien pitää olla nykyään vähintään akateemisia (vaikka ois roskakuski), niin onhan se ihan järjetöntä. Monilla aloilla tarttettais tämmösin vähemmän koulutettuja apulaisia, mutta tarjolla semmoseen pikkuhommaan on sitten jotain yliopistokoulutuksen saaneita. Järjetöntä, eikö? Varmaan näkyy myös asenteessa jossain vaiheessa, jos on ikänsä tehnyt jotain, joka ei täsmää koulutukseen yhtään.
Tämän takia ite teenki töitä osastolla, jossa teen niitä sairaanhoitajan hommia. En mee niihin, missä lähihoitaja on just täydellinen. MIksi? No jos haluan tehdä lähihiotajan hommia, niin ois ollu fiksumpaa toki mennä suoraan tähän opiskelemaan, jolloin säästyy isolta vaivalta ja rahaakin jää aika paljon lyhemmällä opiskeluajalla kukkaroon.