mä en kestä tätä enää

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rantakoivu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
olen kokeillut,mutta ei se auta. mahani ei vaivannut läheskään näin usein ku söin rasvaisempaa ja epäterveellisempää ruokaa.

:o


Kuuli muuten joltakin että sydänoireet saattavat tuntuia närästyksenä, joten seki no tiety mahdollist, kun muutenkin on verenpainetta, silloinkun sydänoireet tulivat verenopaineen takia, ei otettu kuin ekg, ei mitän sydänfilmiä tai vastaavaa

 
Alkuperäinen kirjoittaja Wilkins:
Vatsan kestää hetken tottua terveellisempään ruokavalioon. Mikä se hetki sitten kenellekin on, sitä en osaa sanoa. Mutta älä nyt vielä luovuta =)

en aiokaan luovuttaa. no minäolen kyllä jo MONTA kuukautta syönyt tervellisemmin. siitä asti kun verenpainelääkitys määrättiin ja siitä on noin 4-5kk. painokin on pudonnut noin viisi kiloa.
 
Aloitin verenpainelääkkeet syksyllä ja aluksi oli vähän väliä närästystä ja pahaa oloa. Kokeilin lopettaa sokerin ja valkoisten jauhojen käytön ja se auttoi. Muuten syön ihan tavallista ruokaa.
 
4-5kk on suhteellisen lyhyt aika elimistön tottua kun olet kuitenkin oletettavasti syönyt sitä ennen vuosia epäterveellisemmin :) Ootkos kokeillu mitään vatsaystävällisiä tuotteita, näitä maitohappobakteerijuttuja tms? jos vähän helpottaisi. tai oisko sun ruuassa joku sellanen aines nykyään joka sitä aiheuttaa?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kökkönen:
4-5kk on suhteellisen lyhyt aika elimistön tottua kun olet kuitenkin oletettavasti syönyt sitä ennen vuosia epäterveellisemmin :) Ootkos kokeillu mitään vatsaystävällisiä tuotteita, näitä maitohappobakteerijuttuja tms? jos vähän helpottaisi. tai oisko sun ruuassa joku sellanen aines nykyään joka sitä aiheuttaa?

aina olen syönyt muten lähes samoja tuotteita, mutta nyt vain enemmän näitä tervellisä juttuja. ja muuten sillon alkkuvaiesa ei ollut näin pahaa närästystä, siis siloi kun aloitin tämän terveellisemmän syömisen
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kökkönen:
Alkuperäinen kirjoittaja HERNETÄTI:
Alkuperäinen kirjoittaja Williviini:
siis mitä ihmettä syöt?

hedelmiä, marjoja, vihanneksi ja muten syön ihan samaa normaalia kotiruokaa kuin tähänki asti. vai vähemmän kuin ennen.

jos se närästys johtuu sitten siitä lääkkeestä?

olis kai se tulut heti silloin ku sen aloitin?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Williviini:
Alkuperäinen kirjoittaja HERNETÄTI:
Alkuperäinen kirjoittaja Williviini:
siis mitä ihmettä syöt?

hedelmiä, marjoja, vihanneksi ja muten syön ihan samaa normaalia kotiruokaa kuin tähänki asti. vai vähemmän kuin ennen.

Rasvattomi amaitotuotteita kannattaa käyttää, tasoittavat happamuutta.

kaiken muun olen jo vaihtant melkein rasvattomaksi, mutta rasvatonta maitaoa ( värjättyä vettä EN JUO :x )
 
Marjat ja hedelmät on aika happamia, joten jos on taipumusta närästykseen, niin oireet voivat pahentua. Varsinkin, jos niitä marjoja ja hedelmiä syä paljon. Oisko sulla mahdollisuus käydä terveyskeskuksessa ravitsemusterapeutin luona? Ruokavaliosi on varmaan kaikin puolin parempaan suuntaan, mutta ei ole tarkoitus, että joutuu käyttämään lääkkeitä ruuan terveellisyyden takia. Kasviksia kannattaa kypsentää edes hieman, sellaisiksi sisältä vielä rapeiksi. Kannattaa myös välttää voimakkaasti happamia raaka-aineita sellaisenaan. Jugurtit ja viilit yleensä rauhoittaa vatsaa, samoin maito.

Mulla meni noin 6 kk ennenkuin elimistö oli täysin tottunut kasvisruokaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hiirimatto:
Alkuperäinen kirjoittaja HERNETÄTI:
Alkuperäinen kirjoittaja hiirimatto:
Jos sua närästää melkein päivittäin, niin kannattaa tutkituttaa onko sulla helico bakteeri.

joudunko nielemään jonku putken :x :x :x

Ei nyt sentään. Helico löytyy ulostenäytteestä.

Näyte on minulta ainakin nipsaistu tähystyksessä, ja kyllä jouduin putken nielemään
 
Gastroskopia eli vatsantähystys voisi kertoa vaivoistasi jotain, siinä otettiin minulta ainakin myös helikobakteerinäyte.

Tutkimukseen tietysti tarvitsee lääkärin lähetteen
 
Miehelläni oli kanssa närästystä jatkuvasti. Aina vaan uutta lääkekuuria (kallista) apteekista. Sit pääsi :) nielemään letkua ja häneltä löytyi pallea tyrä! Se aiheuttaa närästyksen tyylisiä oireita. Leikkauksella paranee!!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jaa:
Näyte on minulta ainakin nipsaistu tähystyksessä, ja kyllä jouduin putken nielemään
Nykyisin voidaan tutkia jollain puhallustestilläkin. Mulla kans gastroskopian yhteydessä otettu helikobakteerinäyte, mutta se oli viime vuosituhannella eikä gastorskopiaa tehty helikobakteerin vaan ihan muun syyn takia. Siinä samalla vaan sekin näyte otettiin.

 
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Miehelläni oli kanssa närästystä jatkuvasti. Aina vaan uutta lääkekuuria (kallista) apteekista. Sit pääsi :) nielemään letkua ja häneltä löytyi pallea tyrä! Se aiheuttaa närästyksen tyylisiä oireita. Leikkauksella paranee!!!

mua ällöttää se ajatuskin sitä letkun nielemisestä.
se varmaan sattuukin aivan kamalasti
 

Yhteistyössä