Mä aivan oikeasti mietin kuinka tulen reagoimaan siihen, että exä saa toisen lapsen

Alkuperäinen kirjoittaja vieraana:
Ap älä välitä näistä ilkeistä kommenteista,pahaa oloaan vaan purkavat.

Se on kumma juttu tällä palstalla, kun pitää aukoa päätään, kun toinen purkaa huoliaan. Enkä nyt tarkoita vain tätä ketjua vaan olen huomannut sen monta kertaa täällä. Miksi pitää lyödä lyötyä? Saavatko nämä päänaukojat jotain sairasta tyydytystä käytöksellään ja sillä, että tietävät aiheuttavansa lisää pahaa mieltä toiselle? Jos näin on, niin kannattaisi harkita jonkunlaista terapiaa.

Mutta kiitos teille ihanille vastaajille! =) :hug:

Mä en juuri usko sen liikuttavan suuntaan tai toiseen kun neitin isä joskus ehkä vielä lisääntyy, siinä mielessä tietty että tyttö saa lisää sisaruksia mutta noin muuten.

Mutta kun ensirakkaus otti ja meni tekemään vauvoja, kyllä sillon oli haikea mieli.

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:
Alkuperäinen kirjoittaja vieraana:
Ap älä välitä näistä ilkeistä kommenteista,pahaa oloaan vaan purkavat.

Se on kumma juttu tällä palstalla, kun pitää aukoa päätään, kun toinen purkaa huoliaan. Enkä nyt tarkoita vain tätä ketjua vaan olen huomannut sen monta kertaa täällä. Miksi pitää lyödä lyötyä? Saavatko nämä päänaukojat jotain sairasta tyydytystä käytöksellään ja sillä, että tietävät aiheuttavansa lisää pahaa mieltä toiselle? Jos näin on, niin kannattaisi harkita jonkunlaista terapiaa.

Mutta kiitos teille ihanille vastaajille! =) :hug:

Samaa miettinyt monet kerrat,jos joku sanoo jotakin jostakin asiasta,se käännetään aivan muuksi asiaksi.Sitten kaivellaan kaikki vanhat asiat ja sitten haukutaan ja selitellään omia faktoja ( kun kaikki muutkin)ja yritetään laittaa sanoja suuhun mitä ei ole edes sanottu :( varsinkin tabuja näyttää olevan,teiniäidit,yh:t,kotiäidit..Kaikki katkeria ja huonoja äitejä..noinhan se menee :whistle: Parempi että itse tietää miten asiat on =)

Kaikkea hyvää sinulle,olet aidosti oma itsesi etkä yritä tehdä muille pahaa mieltä :hug:

se on jännä mihin kaikkeen mäkin olen reagoinut.. olen itkenyt ex:n lapsen sairautta ja sitä lapsen olemassa oloa, olen itkenyt heidän lapsen kuolemaa, ja heidän häänsä saivat oudon olon itselle. ei hyvää ei pahaa, mut outoa se oli. eikä sillä näiden tunteiden kanssa ole mitään tekemistä olenko yh vai en tai olenko yksin vai en.. tunteet olisivat olleet esillä muutenkin, mutta ehkä eri muodoissa. ja minusta se ainakin on ihan normaalia että jotain liikahtaa sisällä jos kyseessä on ihminen joka on joskus ollut hyvinkin rakas ja tärkeä. oli erosta sitten miten kauan aikaa. ei se tarkoita sitä ettei olisi yli päässyt..

Alkuperäinen kirjoittaja voih:
voi sua Scarlett. eiköhän meille kaikille ole jo selvää että sä olet yh, et tiedä saatko lisää lapsia, sulla on ollut syöpä, opiskelet, olet töissä...

ensinnäkin nuo kaikki asiat scarletin elämässä on sellaisia mistä pitää saada puhua ja just tollaset ihmiset voisivat pitää mielipiteensä omanaan.Mä en käsitä mikä ihmisiä vaivaa nykyään vai onko ne aina olleet tollasia..miks mieltäpainavista asioista ei saisi puhua? Kaikki pitäisi pitää sisällään ja esittää että kaikki olisi loistavasti.ja mistään ei saisi puhua kuin sen yhden kerran ja se siitä!ihmiset puhuu liian vähän nykyään ja siks ihmisillä on niin vaikeaa

Nostan hattua sinulle Scarlet! on aivan uskomatonta että olet edes jossain järissäs kaikesta huolimatta.Mutta niinhän se menee (ainakin minun mielestä) , että silloin ku kokee jotain todella todella vaikeaa, surullista ja sellaista mitä ei edes järjellä voi selittää niin huomaa että miten pienistä asioista elämä on kiinni ja miten ne pienen asiat on tärkeitä.Toivotan sinulle kaikkea hyvää ja jätä nuo p.skanpuhujat omaan arvoonsa

Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
se on jännä mihin kaikkeen mäkin olen reagoinut.. olen itkenyt ex:n lapsen sairautta ja sitä lapsen olemassa oloa, olen itkenyt heidän lapsen kuolemaa, ja heidän häänsä saivat oudon olon itselle. ei hyvää ei pahaa, mut outoa se oli. eikä sillä näiden tunteiden kanssa ole mitään tekemistä olenko yh vai en tai olenko yksin vai en.. tunteet olisivat olleet esillä muutenkin, mutta ehkä eri muodoissa. ja minusta se ainakin on ihan normaalia että jotain liikahtaa sisällä jos kyseessä on ihminen joka on joskus ollut hyvinkin rakas ja tärkeä. oli erosta sitten miten kauan aikaa. ei se tarkoita sitä ettei olisi yli päässyt..

Tuossa exän avokin raskaudessa kuitenkin ollut ongelmia ja tiedän muutenkin, että vaikeaa ollut välillä. Kyllä se muakin säikäytti, kun oli pelko että raskaus menee kesken.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja voih:
voi sua Scarlett. eiköhän meille kaikille ole jo selvää että sä olet yh, et tiedä saatko lisää lapsia, sulla on ollut syöpä, opiskelet, olet töissä...

ensinnäkin nuo kaikki asiat scarletin elämässä on sellaisia mistä pitää saada puhua ja just tollaset ihmiset voisivat pitää mielipiteensä omanaan.Mä en käsitä mikä ihmisiä vaivaa nykyään vai onko ne aina olleet tollasia..miks mieltäpainavista asioista ei saisi puhua? Kaikki pitäisi pitää sisällään ja esittää että kaikki olisi loistavasti.ja mistään ei saisi puhua kuin sen yhden kerran ja se siitä!ihmiset puhuu liian vähän nykyään ja siks ihmisillä on niin vaikeaa

Nostan hattua sinulle Scarlet! on aivan uskomatonta että olet edes jossain järissäs kaikesta huolimatta.Mutta niinhän se menee (ainakin minun mielestä) , että silloin ku kokee jotain todella todella vaikeaa, surullista ja sellaista mitä ei edes järjellä voi selittää niin huomaa että miten pienistä asioista elämä on kiinni ja miten ne pienen asiat on tärkeitä.Toivotan sinulle kaikkea hyvää ja jätä nuo p.skanpuhujat omaan arvoonsa

Mun mielestä on parempi puhua asioista kuin pitää kaikki sisällä. Se nyt ei ainakaan ole tervettä ettei puhu mieltään painavista asioista. On mulla paljon muutaki mieltä painavaa tälläkin hetkellä, mutta en niistä puhu täällä vaan puhunu niistä pari todella luotettavan ihmisen kanssa.

Senkin takia on hyvä puhua ainakin mun sairastamisesta, että ihmiset tajuavat että syöpä voi tulla kelle vain. Moni valitettavasti on vielä tänäkin päivänä siinä luulossa, että syöpä on vanhusten sairaus.

Alkuperäinen kirjoittaja kuin:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:
Alkuperäinen kirjoittaja karman laki:
siinä käy yleensä.se yh on katkera.ja uus vaimo itkee elareista

Surullinen mä olen, en katkera. Kyllä se on exälle ja avokilleen onni, kun saavat lapsen.

Miksi pitää muuten aina yleistää, että yh on katkera? :o

tätä palstaa lukeneena.yh:t on katkeria..

Juu ja jotkut yh:t saavat itse ensin lapsia uudelle miehelle ja sitten kun ex saakin lapsia uuden puolison kanssa ollaan niin katkeria että !
_tämä ei ollut sitten mitenkään ap:tä koskeva kommentti.Hän on kuitenkin asiasta kirjoittanut erittäin asiallisesti.

Mä ainakin ymmärrän täysin, miltä susta tuntuu.

Mutta saanko tässä samassa ketjussa ihmetellä yhtä toista asiaa? Tapasin muutama päivä sitten serkkupoikani. Hänellä on teini-ikäinen poika ja nyt uuden vaimon kanssa pieni vauva. Hän kertoi mulle olevansa iloinen, että hänen esikoisensa on nyt saanut ihan "täysveljen". Esikoisen äidin tulevat lapset ovat kuulemma vain sisarpuolia, mutta tämä isän uusi lapsi on ihan "täysveli". Oon ennenkin kuullut, että jotkut ajattelevat, että lapset ovat "täyssisaruksia", kun isä on sama, mutta en kyllä jaksa ymmärtää moista ajattelutapaa :o

Mut entäs kun kirpasee sellanen,että ex,jonka kanssa erottiin 6 vuotta sitte,saa nyt lapsen uuden avovaimosa kanssa.
Kirpasu johtuu siitä että tää avovaimo on mun entinen kaveri ja aikoinaan exän kanssa päädyttiin aborttiin...;(
Nyt mulla ihana mies ja kaksi ihanaa lasta,mutta......

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Itselläni ei ole samanlaista tilannetta, mutta voisin kuvitella, että ristiriitaisia tunteita tuollainen herättää. :hug:

Samaa mieltä.

Aika normaaleja tuntemuksia sulla Scarlett eikä sun tarvitse yhtään "hävetä" tai potea syyllisyyttä jos tulee negatiivisia tunteita ainakin alkuun tuollaisessa tilanteessa. Täysin inhimillinen reaktio mun mielestä. :hug:

Yhteistyössä