Lyhyet vai pitkät hiukset naisella?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Niin tai näin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Niin tai näin

Vieras
Olen harkinnut "poikatukkaa" nyt raskauden aikana olisi niin kätevä pestä ja kuivuis nopeasti. Tällä hetkellä hiukseni ovat vähän yli olkapäiden ja ovat paksut ja hyvälaatuiset mutta kun en jaksa niitä laittaa auki vaan aina ovat ponnarilla. Tekeekö muiden mielestä lyhyt tukka vähemmän naiselliseksi kuin pitkä tukka ponnarilla? Ikää on 30-v. Ajattelin vaan että jos näyttääkin pojalta sen jälkeen tai alkaa kaduttaan :x

Älä leikkaa. Monet naiset juuri raskausaikana leikkaa tukkansa lyhyeksi ja kiroaavat jälkeenpäin. Ja lyhyessä tukassa on PAAAALJON enemmän hommaa, sillä se pitää laittaa. muuten näyttää ihan karmealle!

Ihan miten itse tykkää...toiset tykkää lyhyestä, toiset pitkästä. On totta, että lyhyttä pitää laittaa mutta niin täytyy pitkääkin hoitaa. Eli yhtä kova homma molemmissa (eri tavoin vain). Kokeilemalla selviää kumpi on parempi vaihtoehto sinulle ja kasvaahan se tukka takaisin pääkoppaan :D

Mun mielestä pidempi tukka on paljon helpompi kuin lyhyt.
Monia vuosia ollut molempia malleja ja nyt kasvatan pitkäksi kun hermo meni siihen ainaseen läträämiseen. Pitempi tukka on hyvä kun aamulla vaan harjaa tai sipasee ponnarille, ei tosin lyhyen tukan laitossakaan mulla enään kauaa mennyt kun siihen oppi, mutta laitettava se oli, kun muuten oli niin jotenkin typerän näköinen.

*muoks, eli plus miinus nolla, mun mielestä molemmissa yhtä paljon hommaa.. pitkässä peseminen ja kuivaaminen ja lyhyessä laittaminen ja läträäminen..

Mä en kanssa tajua miksi puhutaan että lyhyt tukka on NIIIIIIIIIN helppo. Paskanmarjat, pitkä tukka aamulla vaan sitastaa pompulalla kiinni( tätä tyyliä näkee yllättävän paljon, toinen kestosuosikki on se että se pitkä hiirenhäntä roikkuu pitkin päätä :xmas: ), mutta lyhyt tarvii joka aamu laittaa alusta saakka.

Synnärillä helpompaa tukalla, jonka saa ponnarille. Lyhyt näyttää petolinnun perseeltä, jos ei laita ja ehkä siellä on jotain muutakin tekemistä kuin laittaa tukkaansa. :D

Et oo varmaankaan huomannut, että yleensä yli 30-vee uranaisilla on lyhyet, kauniit, huolitellut hiukset? Jos aiot kotiäitinä olla, pidä se ponnari, ei sovi lyhyet sulle. Lyhyet hiukset tarvitsevat myös tietynlaisen asenteen ja lukemastani päätellen sinulla ei sitä ole!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Siinä lyhyessä tukassa on enempi vaivaa kuin pitkässä. Älä leikkaa. Ja harvalle oikeesti lyhyt tukka sopii, useet näyttää rekkalesboille.

Olen aivan samaa mieltä.
Oonkin ihmetelly miksi kauniit nuoret naiset leikkaa tukkansa ja lihoo raskauden aikana, ja sitten ihmetellään mihin meni kauneus. Tilalle tuli väsyny kotiäiti, joka ei oo enää minkään näköinen, saati haluttava edes oman miehen mielestä...

Älä nyt hyvn tähden leikkaa kuniita pitkiä kutrejasi, jos ei oo vielä edes todella pahaa hiustenohentumaa tms.

Alkuperäinen kirjoittaja eeva:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Siinä lyhyessä tukassa on enempi vaivaa kuin pitkässä. Älä leikkaa. Ja harvalle oikeesti lyhyt tukka sopii, useet näyttää rekkalesboille.

Olen aivan samaa mieltä.
Oonkin ihmetelly miksi kauniit nuoret naiset leikkaa tukkansa ja lihoo raskauden aikana, ja sitten ihmetellään mihin meni kauneus. Tilalle tuli väsyny kotiäiti, joka ei oo enää minkään näköinen, saati haluttava edes oman miehen mielestä...

Älä nyt hyvn tähden leikkaa kuniita pitkiä kutrejasi, jos ei oo vielä edes todella pahaa hiustenohentumaa tms.

Kuinka moni suomalainen nainen tarvitsee tuollasta edes siihen että tosi harvalla se tukka on oikeesti paksu luonnostaan?

Minä en ymmärrä sitä, kun täällä haukutaan naisten leikkaavan tätitukan kun täyttävät 30. Minusta lyhyet hiukset ovat useimmiten huolitellumman näköiset kuin pitkät. Harvalla on niin paksut ja kauniit hiukset, että ne olisivat oikeasti kauniit pitkänä.

Minä sanoisin, että leikkaa jos mielesi tekee! Ja laita jotain kivaa väriäkin. Vaihtelu virkistää, ja kyllä ne hiukset siitä taas kasvavat jos et lyhyillä hiuksilla viihdykään.

Itse en hauku hiuksensä lyhyeksi leikkaavia, mutta olen sitä mieltä, että siinä luulossa, että olisi helpompaa, ei kannata leikata.
Jos ei nytkään jaksa kuin ponnarille sipaista, jaksaisiko sitä lyhyttä laittaa?
Tietysti jos kyse on vain siitä, uskaltaako leikata vai ei, että sopiiko, niin kokeilemalla se selviää, ja lyhyitäkin hiuksia on erilaisia tyylejä yms, joita voi varmasti kampaajalla kirjoista katsella ja kysyä samalla mitä mieltä kampaaja on että mikä sopisi.

Rankasti yleistäen

sirot ja mieluiten kapeat kasvonpiirteet, selkeä terävähkö kapea leuka, pieni nenä, kauniit silmät = leikkaa

pyöreä naama, pieni leuka, iso nenä = älä leikkaa

Olen itse jälkimmäinen.

Kuten kampaajat sanovat usein että naiset kasvattaa pitkiä hiuksia että saa kampauksia niistä.
Moniko kuitenkaan tekee päivittäin/usein kampauksia, yleisin taitaa olla ponnari päähän ja menoksi.
Lyhyt tukka on helppo ja huoleton, jos malli on hyvin leikattu. Mutta vaatii myös työnsä jos haluat olla huolitellun näköinen, ja leikattava usein että pysyy mallissaan.
Pitkän tukan helppous on kun saa kiinni sipaistua.
Molemmissa niin hyvät kun huonot puolensakin.
Ja kyllä lyhyt tukka sopii naisellekin jos malli sopiva kasvonpiirteisiin ym.

Onhan siinä lyhyessä tukassa laittamista ettei hössötä jokasuuntaan. Pitkät on näppärä vetästä vaikka sille ponnarille jos ei muuta jaksa alkaa väkertämään.
Tietty kaikein helpoin on kun leikkaa kaikki pois, ei tartte jaksaa vaivautua kun kerran pari kuussa vetämään kasvaneet kutrinsa koneella ja homma on siinä. Ja ainakin mä tunnen itseni ihan naiselliseksi vaikka tukkaa ei ookkaan eikä tuo mieskään ole valittanut ja olempa saanut tuntemattomiltakin ihmisiltä pääasiassa positiivisia kommentteja tukastani.

Alkuperäinen kirjoittaja kookosta:
Onhan siinä lyhyessä tukassa laittamista ettei hössötä jokasuuntaan. Pitkät on näppärä vetästä vaikka sille ponnarille jos ei muuta jaksa alkaa väkertämään.
Tietty kaikein helpoin on kun leikkaa kaikki pois, ei tartte jaksaa vaivautua kun kerran pari kuussa vetämään kasvaneet kutrinsa koneella ja homma on siinä. Ja ainakin mä tunnen itseni ihan naiselliseksi vaikka tukkaa ei ookkaan eikä tuo mieskään ole valittanut ja olempa saanut tuntemattomiltakin ihmisiltä pääasiassa positiivisia kommentteja tukastani.

Maailman suurin peesi!! =)

Alkuperäinen kirjoittaja Marilii:
Neljänkympin paremmalla puolella paits, jos on hyvinsäilynyt kuten minä. Tosin minulla on lyhyet hiukset.

jassoo :D kerrompa tuon Imalle tänään kun tulee....60vuotias, upea paksu musta tukka lainehtii pyllyä hipoen....kai se sitten tarttee leikata :D

Yhteistyössä