Luppis&Krisu&Piija

Meillä meni myös muutama viikko sitten Kela-katto täyteen ja saatiin se kirje kotiin. Pitää vaan nyt muistaa aina ottaa se mukaan apteekkiin...

Tänään oli lääkärin soittoaika ja todettiin vehnä sopivaksi. Jatkossa ei anneta niin paljon vehnää kuin tässä altistuksen aikana. Vuorokausimäärät oli kyllä aika hurjat: aamuin ja illoin mannapuuroa ja päivällä joko spagettia tai patonkia. Meni pojalla vatsa hieman löysäksi ja olo välillä levottomaksi noista isoista altistusmääristä.

Neuvolalääkäreistä. Meillä päin ainakin nuo neuvolalääkärit ovat terveyskeskuksen yleislääkäreitä. He eivät aina näitä vauvojen ja lapsien neuvolatarkastuksia oiken osaa hyvin tehdä ja aiheuttavat ihan turhiakin huolia vanhemmille. Toisaalta hyvä on jos neuvolalääkärit laittavat lähetteen eteenpäin, jos on jotain epäselvyyttä tai oma osaaminen ei riitä (eikä toisaalta jokainen lääkäri voi olla jokaisen asian erityisasiantuntija).

Esim. meillä neuvolassa käsitys pinsettiotteesta oli eri neuvolan tädillä ja lääkärillä. Mullekin asia jäi sitten epäselväksi. Onko pinsettiote peukalo-etusormi vai peukalo-keskisormi? Noista peukalo-keskisormi oli meidän pojalla 8 kk neuvolassa ja peukalo-etusormi tuli joskus myöhemmin.
 
Ahmutar:

Meillä on tosiaan korvat parantuneet ja yleistila on kaiken kaikkiaan hyvä tällä hetkellä ja ollut nyt jo jonkin aikaa, vaivat tuli korvista. Nyt meillä tehdään kulmiksia ja siitä tulee hieman ehkä pientä ärtyisyyttä..

Ja tosiaan tuon ruokavalion kanssa meillä on nyt niin, että tällä hetkellä vakituisessa käytössä on bataatti, peruna, nauta, kaura, tattari, porkkana, banaani ja vadelma. Parsakaalia annan myös silloin tällöin. Ja Yosa ananasjugurttia. Mutta jostain syystä poika kieltäytyi kaurapuurosta ja bataatista joku aika, ilmeisesti kyllästyttyään aina samoihin värkkeihin.. Ja poika ei antanut pöydässä periksi, vaan makkaraa oli saatava, niinpä hän sitten sai makkaran ja se meni oireetta alas.. Sittemmin poju on syönyt vehnäleipää, juustoa, ruisleipää, muitten lasten muroja, viiliä, jugurttia ja nakkeja oireetta...

Eli olen havainnut, että pienessä määrin alas menee mitä vaan oireetta, mutta eri asia on sitten isommat annokset.. Mutta eipä poika litrakaupalla esim. jugurttia saakaan, ehkä n. puoli purkillista max kerran viikossa. Lääkärin mielestä, kuten minunkin tämä on tosiaan ihan okei maistatella, kunhan oireet pysyy hanskassa. Kirjaan tietty kaikki ylös, jotta syyllisen hakeminen olisi helpompaa mikäli oireita ilmenee. Tunne on kyllä kaiken kaikkiaan se, että ovat meillä pikkuhiljaa allergiat väistymässä tai sitten rajoittuvat aika pieneen skaalaan pikkuhiljaa. Pelkkää maitoa en tietty anna ennen sairaalan altistusta, mutta lääkäri sanoi olevan ok maistattaa muita maitotuotteita ja katsoa reagointi...

Että tälläistä, peukut pystyyn että jo helppaisi muillakin pikku hiljaa..

:wave:
 
Hei,onkos punaheijaste se joka näkyy valokuvassa silmien punasuutena? Kun kyllä mein neidillä ainakin sellanen näkyy molemmissa silmissä...eli oisko se väljäotsa vaan kattonu huonosti noita neidin silmiä???? Mietityttää kokoajan toi asia.. :headwall:
 
Hienoa Ahmutar, että teillä tuo vehnä näyttää sopivan! Kuulostaa lupaavalta.
Mulla on tuo Kelan lappu reseptin kanssa neuvolakortin yhteydessä, joka on aina mun käsilaukussa tai hoitolaukussa. Silleen kulkee ton reseptin mukana...

Teillähän Jonnakar tilanne kuulostaa hyvältä! Täytyy sanoa, että ihanan laajalta kuulostaa tuo teidän ruokavalio. =)
Ja kiva että käyt täällä välillä kommentoimassa ja kertomassa kuulumisia. Täällä kun me samat naamat kirjotellaan, niin on mukava kuulla kuulumisia!

Mä en osaa sanoa tuosta punaheijasteesta... En ollut tietoinenkaan tuollaisesta aiemmin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ahmutar:
Esim. meillä neuvolassa käsitys pinsettiotteesta oli eri neuvolan tädillä ja lääkärillä. Mullekin asia jäi sitten epäselväksi. Onko pinsettiote peukalo-etusormi vai peukalo-keskisormi? Noista peukalo-keskisormi oli meidän pojalla 8 kk neuvolassa ja peukalo-etusormi tuli joskus myöhemmin.
Tämmöstä en oo kuullukaan. Mä oon aina luullu et pinsettiotteella tarkotetaan etusormi-peukalo-otetta, jota meillä nyt siis harjotellaan ja välillä sujuukin. Tommonen keskisormi-peukalo-ote on ollut jo pitkään...2 kk?

jonnakar: Hyvältä kuulostaa teidän tilanne. :flower:

krisu: Minä en tiedä mittään tosta puna-jutusta. Oot varmaan jo googlettanu kaikki mahdolliset.. Kerrankin joku "juttu" johon en oo itellä tai sukulaisella törmänny (ei varmaan sua lohduta, sori, mut meikäläiset niin sairasta porukkaa et kaikenmoista löytyy). En usko et siinä silmässä mitään vikaa on. Mikä se sun tiedon mukaan siis on? Ootteko muuten jo matkan suhteen tehneet päätöksiä? Mihin päin ja omalla autollako? Ootteko paljon kiertäny aiemmin?

 
Mäkin olen pitänyt pinsettiotteena etusormi-peukalo -otetta mutta neuvolan täti alkoi puhumaan jotain muuta... Meillä 8 kk lääkärineuvolassa poika käytti lääkärillä testissä (helmi langan päässä ) peukalo-keskisormi -otetta ja oppi jossain välissä (en enää muista milloin) ennen 1 vuoden neuvolaa kunnolla peukalo-etusormi -otteen. Eivät neuvolassa tuohon oppimistahtiin mitenkään kiinnittäneet huomiota.
 
Huomenta!

Oon juu googlettanu tota punaheijastetta ja jostain muistaakseni luin,että se näkyy silmien punasuutena valokuvissa. Elikkä jos se pitää paikkansa niin ei mitään hätää,koska neidillä on punaset silmät kuvissa,jos ei käytä kamerassa sitä esto hommelii.
Hieman mieli nyt rauhottui,mutta pieni pelko silti on :/ melkeen 2viikkoa vielä joutuu odottelee,että lääkärille taas päästään ja sit jos mahdollisesti silmälääkäriä tarvitaan ni se aika vasta 7.7 :( .
Noh,ei pitäis nyt vielä murehtia,mutta...
Meidän matka suunnitelmat hieman muuttui,kun laskeskeltiin hieman tuota kustannus puolta niin ei oo varaa lähtee tonne saksan suunnalle :headwall: neidin maidot,lääkärit sun muut syöneet aika kovin säästöjä :kieh:
Lähdetään sitten kuitenkin baltiaa kiertelemään eli viroon laivalla ja siitä sitten latvian läpi liettuaan ja takas :D ainakin kaunasissa käydään ja pärnussa,muuten vielä suunnitelmat auki vaikka lähtökin ois jo neljän viikon päästä :whistle: koirille hoitopaikka sentään jo järjestetty :D
Aikasemmin ei olla omalla autolla menty mihkään suomen rajojen ulkopuolelle eikä kyllä suomessakaan juuri ajeltu,mutta eiköhän se reissu silti hyvin mee.. ja kun tuo mies hoitaa ajopuolenkin niin mun ei tartte ressata :D
 
Eiks se punaheijaste näy just punaisina silminä valokuvissa? Ei kai teillä sit Krisu mitään hätää ole, turhaa sitä nyt etukäteen panikoimaan. Hyvä, että tutkiivat, sittenpähän tiedät ihan varmaksi!

Meillä ei noita neuvolan pinsettiote yms. juttuja ole tehty laisinkaan. Meillä tyttö huutaa aina kuin syötävä siellä lääkärin vastaanotolla eikä tee minkäänlaista yhteistyötä myöskään neuvolan tädin kanssa, joten ne on sitten ilmeisesti jäänyt kokonaan välistä. Tuntuu olevan aina kova kiire saada meidät kotiutettua :/ . Joskus olisi pitänyt kai jotain mattoa pitkin kontata, mutta eihän se sitäkään tehnyt. Sen jälkeen ei ole edes yrittäneet mitään noita juttuja, kummaa touhua. Mä en kyllä varmaan ole itsekään niiden suosikkiasiakas, mutta silti... :(
 
Ai niin Kela katosta: Kannattaa tosiaan ottaa nyt kaikki mitä ikinä irti saa eli hakea täysin määriä korvikkeita niin paljon kun reseptillä saa eikä niin, että hakee sen verran kun tarvii sitten kun ne loppuu. Mitä suuremmalla todennäköisyydellä pienestä varastosta on hyötyä, kun korvaus loppuu. Mä olen hamstrannut nyt niin paljon kun pystyy, koska meillä on korvaus heinäkuun loppuun ja altistukset aloitetaan vasta elokuussa ja ne loppuu vasta joskus lokakuussa. Pitää hakea vielä yksi kunnon kuorma ihan heinäkuun lopussa.
 
Meillä taitaa vaihteeksi olla joku ripulivatsatauti... :(
Ehdin maistattaa aprikoosia, että vois tietty olla siitäkin, mutta jotenkin tuntuu uskomattomalta, että ripuli kestäis kolmatta vuorokautta muutaman teelusikallisen tähden. Kahtena perättäisenä päivänä siis sai 1tl lounaan jälkkäriksi. Ja kolmannen päivän aamuna alkoi ripuli ja se vaan näyttää kestävän.
No, viime yönä vaihdoin vaipan vaan 3krt kun edellisenä 5krt. |O Ja tuntuu, että heti kohta syömisen/juomisen jälkeen tulee ripulit. Annoin eilen jo Osmosaliakin (tosin joi todella vähän sitä) ja nyt ei vielä aamupalan jälkeen ole ripuloinut. Josko se tästä.
Mutta sitä aprikoosia en nyt sit uskalla antaa.... :(

Kiva Krisu, että pääsette kuitenkin jonnekin lomalle. Me taidetaan käydä vaan ilmaisella Tallinnan risteilyllä. Ois remontti ja muutto edessä, joten aika (ja rahat) uppoavat siihen. :$
Ja uskon, että toi punaheijaste juttu on teillä ihan ok. Ei vaan lääkäri ollut varma itsestään ja laittoi eteenpäin.

Meidän neiti on oppinut ryömimään. :D Tosin on jotenkin arka vielä, eikä lähde kovin kauas. Lattialla ollessaan vaatii, että joku on seurana ja pyörii ja hyörii siinä lähistöllä. En tiedä liittyykö tämäkin eroahdistukseen vai mihin...

Aurinkoisia viikonloppuja kaikille! :flower: =)
 
krisu ja piija: Onko teillä vielä Prepulsid käytössä? Mä täällä pähkään että täytyskö miedänkin jotain tohon mahaan vielä koittaa kun ei sitten millään ukko viihdy mahallaan :( Siis ihan heti kääntyy selälleen huudon kanssa.

Toivottavasti piija menee tauti nopsaan ohi. Meillä Osmosalia ei suostunut ollenkaan juomaan vaan kaikki piti laittaa ruiskulla väkisin.. Meillä muuten on sellanen vanhanaikainen nokkamuki, ei siis mikään taikamuki tai muu ventiilillä oleva, niistä kun ei vielä osaa juoda (siis semmonenkin on mutta ei vielä käytössä). Meillä muuten kans aluillaan toi eroahdistuskausi.....arvatkaa vaan, viihtyykö sitäkään vertaa lattialla.

NallePuh82: Joo, ei mekään mitään neuvolan unelma-asiakkaita olla..meidän neuvolatäti jäi just eläkkeelle ja uus on ihan jees, sen mielestä selvästikin heidän tehtävänsä on meidän tilanteessa keskittyä kuuntelemiseen ja mittaamiseen - hyvin on siis hommansa sisäistänyt.

Mä täällä taas pelaan upporikasta ja rutiköyhää. Alotin ominpäin pojalla aamupuuron kun tähän asti menny vaan lounas (kasvis-liha) ja päivällinen (hedelmä). Muuten ja siitäkin huolimatta tota maitoo menee se yli litra eli tuntu siltä et jotain koitettava. Rotaatioidealla annan noita puuroja, tosin tattaria joudun antamaan kolme kertaa viikossa mutta jotain piti keksiä. :whistle: Kauraahan on saanut kerta viikkoon ennenkin ja nyt siis sitä sit kaksi kertaa viikossa, tattariakin maisteltu parilla viikolla kaksi kertaa viikossa. Maissipuuroa annan kans kerta viikkoon, sitäkin kokeiltu pari kertaa aiemmin (vahingossa). Seittemäs "puuro" onkin sit bataattisose.
Kylmälaukuista:taidan käydä ostamassa HongKongista sen Monicool-merkkisen (meniköhän oikein), hintaa 50 e.

Hauskaa viikonlopunjatkoa kaikille! B)
 
Meillä ei toi Prepulsid ole ollut enää muutamaan kuukauteen käytössä. Ei siitä ollut missään vaiheessa mainittavaa hyötyä, joten lopetin omin päin. Tilanne ei muuttunut mihinkään suuntaan lopettamisen jälkeen.

Neiti on nyt ripuloinut 3 pvää ja pylly on ihan punainen ja tosi arka..... :'( :'(
Eikä toi Osmosal tosiaankaan mene oikein alas, yöllä joi kai vahingossa 20ml kun annoin korvikkeen sijaan.... ;)
Tosi kurjaa, toivottavasti alkais helpottaa kohta. En tiedä millon pitäis alkaa jotain tehdä, jos ei ala helpottaa?....
Nyt on taas odotettava ennen kun voi alottaa mitään ruokakokeilua..... Meillä on oikeesti joka kerta jotain....

Krisu: Toivotaan hyviä tuloksia puurokokeiluista. :( :(
 
Ripulista: Osmosalia pitäs saada menemään 50 ml/ripuliuloste tai oksu (alle 2-v). Meillä ei menny ku ehkä puolet tosta (juotin ruiskulla 20 ml:n erissä ja vettä lisäks mut ei samaan aikaan). Osmosalista on enemmän hyötyä, jos sen antaa tyhjään vatsaan tai ei ainakaan syötön yhteydessä. Ja nestettä yhteensä pitäs mennä 8 dl/vrk vähintään, 6 dl/vrk pärjää kuulemma vuorokauden kaks ja sitten on tiputuskunnossa. Jos tyttö on virkeä ja pissaa, ei hätää ole. Meillä tuli pisaa kolme kertaa vuorokaudessa ja sanottiin et 15 tuntia on max väli, sit tarttee lähtee sairaalaan. Tämmösiä ohjeita meille anettiin kun apriin otteeseen käytiin sairaalassa näytillä ja tk:ssa joka päivä.. Jos tauti kestää yli 5 vrk, kävisin kyllä näyttää lekurissa. :hug: Toivottavasti loppuu piija pian!!

Poika muuten ryömi just 30 cm :D
 
Terve taas :D

Ja heti alkuun luppiksen pojulle :flower: . siitä se ryömiminen lähtee!

Mä oon taas ihan sekasin täällä näitten allergia pohdintojen kanssa...
Meillä nyt 2-3viikkoa vissiin nukuttiin tosi hienosti yöt eli ei yhtään herätystä siis tutitusta.
Toissa yönä sit heräs muutaman kerran ja viime yönä oli hereil klo.4-5.30 ja vähän niin ku vaikeroi tai jutteli(?) en tiedä..tutti suussa joka tapauksessa oli ja simmut kait auki(oli pimee huone niin en han varma :D )
Tänään oli koko päivän aika kärttynen eikä kunnolla päikkäreitä nukkunu ja nekin mitä nukkui oli tappelun ja huudon tulos. Nyt on sitten yö unilta jo 3kertaa herännyt :eek:
Puurohan alotettiin noin 2viikkoa sitten jos nyt oikein muistan ja muuta uutta ei olla nyt kokeiltu.
Kuulostaisko nää oireilut ihan vaan hampaiden tulolta? vai oisko allerginen sille kauralle? vai kentie jollekin muulle? :headwall: :headwall: :headwall:
Taas näitä pohdintoja tänne puran :ashamed: mutta sitä vartenhan tämä palsta on :D

Tuosta pyllyn punoituksesta..olen vasta nyt alkanut sitä enemmän miettimään ..meidän neitosella kun aina ollut hieman punainen,mutta siis ihan vaan siitä peräaukon kohdalta ja rasvalla mennyt paremmaksi joten olen ajatellut että normaalia..mutta olenkohan nyt ihan väärässä? :ashamed:
Olen tulkinnut siis sen vaan vaipoista johtuvaksi...

Nyt täytyy mennä iltapalalle :wave:
 
Kannattaa Krisu seurailla tilannetta ja olla aloittamatta nyt ihan heti uusia. Jos johtuu hampaista, niin ne sieltä kyllä puhkeaa ja oireilu loppuu sit siihen. Meillä on nykyisin tuo pyllyn punoitus ihan ekoja oireita, joka tulee nykyisin. Oireilu on eka refluksia ja sitten sen jälkeen alkaa pylly punoittaa. Meillä tytöllä menee välillä koko pyllyvako alhaalta ylös asti ihan punaiseksi ja sitä ei voi olla huomaamatta. Kannattaa siis seurailla, mihin suuntaan punoitukset kehittyy.

Piija: Toivottavasti teillä parannutaan pian :hug:

Luppis: Onnea saavutuksesta poitsulle! =)
 
onko pyllynpunoitus pienissäkään määrin normaalia? :/
Jos ei niin täällä ollaan sitten ihan suossa :headwall: :headwall: ja alusta alkaa kaikki! kun pelkällä neocatellakin pylly punoittanut :kieh: :'(
 
En nyt panikoisi mistään pienestä punoittelusta. Meillä tosiaan se takamus helottaa allergian takia joskus todella punaisena koko ajan, vaikka ei olisi mitään kakannutkaan. Siis tosi tosi punaisena ja ihan koko vako alhaalta ylös.
 
Alkuperäinen kirjoittaja NallePuh82:
En nyt panikoisi mistään pienestä punoittelusta. Meillä tosiaan se takamus helottaa allergian takia joskus todella punaisena koko ajan, vaikka ei olisi mitään kakannutkaan. Siis tosi tosi punaisena ja ihan koko vako alhaalta ylös.
meillä kun tuo punoitus usein liittyy mielestäni siihen kun on kakannut tai jos vaippa ollut kauan..
täällä taas mamma hyppii seinille :headwall: ja mies vähättelee ja rauhottelee :LOL:
 
Meidän neiti on nyt 5 pvää ripulissa ja pylly on tosissaan ollut punainen ja kosketusarka. Mutta paranee heti vähäsen kun kakkaa vähemmän (nyt öisin ei ole kakannut, mutta heti aamulla kyllä tuplaten). Kakka on edelleen ihan yhtä löysää, eilen tuli vähän vihreämpää mut muuten koostumus pysynyt samana. :x Mua vaan alkaa pelottamaan, ettei vaan ala herkistyä tuolle kukkakaalille.... syö sitä kuitenkin ihan mielellään.

 
Täällä myös pientä punoitusta pepussa (vako ja reiän seutu) on joskus ihmetelty, viimeksi tänään ja eilen. Meillä poika on se verran herkkäihoinen, että peppu pitää pesun jälkeen rasvata perusrasvalla, jotta ei tulisi kakasta, pissasta ja vaipasta tulevaa ärsytystä. Joskus pientä ärsytystä tulee perusrasvauksesta huolimatta, silloin on auttanut hyvin punainen Bepanthen -voide. krisu: en mä olisi pienestä punoituksesta huolissani, jos se ei siitä pahemmaksi mene eikä tule muita oireita.

Meillä on syöty nyt kolme päivää possua. Aika mielenkiintoisen hajuinen kakka oli tänä aamuna, ihan possun lihan hajuinen :whistle: Yöt on ollut meillä TOSI vaihtelevia viime viikkoina. Välillä nukutaan putkeen ja välillä heräillään useinkin. Poskihampaita tehdään, johtuisiko siitä...? Mitään yhteyksiä ruokiin ei ole löytynyt... Hmm. Ei auta muuta kuin seurailla. Päivisin poika on tyytyväinen.

Voimia Piijalle! Toivotaan että pian pääsette normaaliin tilaan.

Onnittelut Luppikselle liikkeelle lähdöstä! Siitä se lähtee ja puolen vuoden päästä jo juostaan!! Meillä on viime päivinä lisääntynyt selvästi kävely, mennään jo metrikaupalla yhteen menoon ja ehkä noin jo puolet mennään kontaten ja puolet kävellen :)
 
krisu: Oon huomannu että kirjottelet tonne loka-07-mammoihin. Käyn sitä joskus lukemassa, odotusaikana vähän aikaa sinne kirjotinkin. Voisitkos sinne laittaa gallupin poikasta tosta pyllyn punotuksesta? Muakin kiinnostas.. Siis millasta on ja kuinka usein. Toinen juttu on toi puuron alottaminen, onko tehnyt levottomia öitä tai löysää kakkaa tms. Saatas vähän vertailupohjaa näihin meidän juttuihin. Itse en jaksa ketjua seurata kun siellä kirjotetaan niin paljon :ashamed: enkä porukkaan kuulukaan.
Niin ja vielä tosta "valittamisesta". Sen takiahan tänne kirjotetaan että saa pähkäillä, stressata jne. ja saa asiaan vertaistukea. Että antaa tulla vaan!!

GALLUP KAIKILLE (NallePuh82, ahmutar,jonnakar siis myös): Mitä olette kokeilleet ja mitkä sopineet?

piija: Äläkä sitten masennu noista listoista. Ei meilläkään montaa sopivaa ole, rotaatiossa on monta, joista joku aiheuttaa oiretta enemmän ja toinen vähemmän.

Meillä:
sopivia:kesäkurpitsa, päärynä, persikka
ehkä sopivia/testataan edelleen/rotaatiossa/kokeiltu vähäsen: possu, kaura, ruusunmarja, aprikoosi, maissi, bataatti, vesimeloni, kukkakaali, tattari, lammas, poro (ei taida sopia), jekovit, riisitärkkelys, tapioka, Gefilus Plus, viinirypälemehu
ei-sopivia: peruna, luumu, kurkku, rypsiöljy, mustikka, riisi

korvikkeista: ei sopivia Almiron; ehkä sopivia NAN, NC, NutriSoija

*lisätty 17.6.

Pyllyn punoituksesta: meillä pylly punoittaa välillä, välillä ei. Kun vaihdoin Pampersista Liberoon, tilanne helpottui selvästi. Nyt pitäs kokeilla taas Pampersia kun Liberon koko 3 on pieni ja koko 4 iso. Pahin tilanne oli Almironilla. Pikkasen mun mielestä punoittaa vähän väliä, musta se on ok. Sillon kun on semmonen rengasmainen (halkaisija n. 5 cm) rinkula, josta iho rikki, sen on musta selvä oire. Lääkärissä kun käytiin, niin lääkäri myös kiinnitti asiaan huomiota ja sanoi että ei ole normaalia (Almironilla oltiin silloin). Kun punoittaa rasvaan perusvoiteella ja kun punoittaa enemmän, Natusan sinkkivoiteella. Punanen Bepanthen on ihan ok kans meillä mut se loppu joku aika sitten ja kun toinen sinkkivoide toimii, niin en oo jaksanu sitä ostaa.

Nyt on tainnu olla joku levottomat yöt viikko/viikot useamalla, niin myös meillä. Viime viikon nukku tosi huonosti, heräili vähän väliä huutamaan ja/tai syömään, viime yö oli ihan ok piiitkästä aikaa (oli se vatsatauti toissa viikolla). Poika nukkui koko yön omassa sängyssään kun on siinä nukkunut vapusta asti. Nyt oli sairaana ollessa kylläkin mun vieressä ja ei oo meinannu ruveta omaan sänkyyn millään uudestaan. Sairaana oli pakko nukuttaa vieressä kun kitisi välillä mahakipuaan ja oksenteli yölläkin ja silloin piti olla nopsaan kääntämässä/nostamassa ylös. Siitä huolimatta vetäs oksut pari kertaa henkeen ja köhi sitten puoli tuntia&nenäkin oli tukossa kun sitä kauttakin oksensi. Lääkäri kuunteli keuhkot pariin otteeseen ja olivat onneksi puhtaat. :)

Lisäys: Tosta oksentamisesta vielä. Meillä oli miehen kanssa sama tauti ja oksentaminen oli todella rajua, mieskin valitteli ettei ehdi hengittää välillä kun oksentaa. :x
 
Meillä lapsella on muuten se Clostridium +++, joten sekin aiheuttaa kai pyllyyn punoitusta, joten on siis välillä hiukan vaikea tietää, onko oireena vai ei. Allergia punoitus on tosin kyllä sen verran voimakasta, ettei se jää huomaamatta. Joskus pyllyn ympärysiho näyttää jopa vähän "turvonneelta" silloin ja on muutenkin tosi ärtyneen oloinen. Mä laitan sinkkivoidetta myös ja jos menee tosi pahaksi ja iho rikki, niin sitten oon laittanut ihan kortisonia.

Meillä kokeiltuja on paljon ja epäsopivia suurin osa. Testatut ja huonoiksi havaitut: Maito, päärynä, luumu, viinirypäle, vesimeloni, kesäkurpitsa, munakoiso, parsa, persikka, aprikoosi, mango, ruusunmarja, peruna, jamssi, maa-artisokka, mustikka, karviaisenmarja, possu, auringonkukkaöljy, rypsiöljy, keiju, vatajan nakit, ruokosokerimelassi, vattu, soija, relat, kaikki tippamuotoiset D-vitamiinit...Mä en siis enää muista ees kaikkia näin äkkiseltään. Vahinkoaltiostuksina oireita kotimaisista viljoista ja jogurtista. Viljat oireili tosin jo äm kautta. Nyt on toistaiseksi tauolla myös amarantti ja quinoa.

Ai niin...Sopivia rotaatiossa kera Zyrtecin:Riisi, maissi, bataatti, banaani, pinaatti, hirssi, tattari, kukkakaali, nz-lammas, jänis, hirvi. Välillä mukana lanttu todella pieninä määrinä.
 

Yhteistyössä