Lupasin tehdä kaverille villasukat lankojen hintaa vastaan. Mitä kaverin tässä kuuluu maksaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Villasukkia neulomassa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Villasukkia neulomassa

Vieras
Kaksi vai neljä lankakerää? Kyseessä on kirjoneulesukat joihin tarvitaan yhteensä neljää väriä, kaikki sellaisia mitä mulla ei ole ennestään vaan mun täytyy käydä ostamassa ne. Kuitenkin yhteensä lankaa kuluu vähän vajaa kaksi kerällistä.

Kaveri ei tee loppulangoilla mitään joten tarjoutui maksamaan kahden kerän hinnat ja mä saisin pitää loput langat mitä jää yli. Mäkään en tiedä mitä niillä tekisin tai koska, voisin kyllä jättää varastoon jos kaveri ei itse tarvi. Mulla on kuitenkin aika tiukkaa taloudellisesti eikä nyt olisi varaa edes ostaa turhia lankoja säilöön, luulin alunperin että kaveri olisi maksanut kaikki langat mitä tuota varten joutuu ostamaan. Kun ehdotin sitä ja sanoin että voi pitää loppulangat niin hän loukkaantui koska ei tee langoilla mitään ja pitää nyt mua ahneena koska lupasin tehdä sukat lankojen hinnalla ja nyt olisin kiskomassa niistä tuplahintaa.

itse en viitsisi tuommoisen jälkeen tehdä enää ollenkaan.

mutta jos nyt kuitenkin tekisin, niin kaveri saisi toimittaa minulle tarvittavat langat. voisi sitten koittaa tinkiä vaikka siellä lankakaupassa, eikä minun kanssani. taikka jos neulomishommasta tykkäisin, kysyisin josko tehtäisiin kahdet sukat.

• Tykkää
Reactions: Rigel ja Lokki
Tekemättä ne varmaan nyt jääkin. Harmittaa vaan kun kuvittelin tekeväni toiselle hyvän työn neulomalla ne sukat ilmaiseksi. Nyt sitten kiitoksen sijaan saan kuulla olevani ahne ja lupaustenrikkoja.

Aiemmin kun olen sukkia vastaavalla sopimuksella tehnyt, kaikki ovat ilomielin maksaneet koko materiaalikulut, jättäneet mulle loppulangat noin vaivanpalkkaa ja tuoneet yleensä päälle jonkun suklaarasian tms.

Selitin kyllä kaverille ettei niitä lankoja saa ostettua kaupasta juuri haluamaansa määrää. Jos ne on 100g kerät niin sitten on ostettava sellainen vaikka tarvisi vain 30-50g.

Kaverin mielestä se ei ole hänen ongelmansa. Hänelle oli luvattu sukat lankojen hinnalla ja se tarkoittaa niitä lankoja mitkä työhön kuluu, ei mitään ylimääräistä.

Jos minun kaverini tekisi minulle villasukat sellaisista langoista kuin itse toivon ja haluamissani väreissä niin todellakin maksaisin kaikki lankakerät ja loput jäisi tekijälle korvauksena neulomiseen käytetystä ajasta. Jos itsellä ei olisi varaa ostaa neljää villalankakerää niin silloin pitäisi pienentää omia vaatimuksia ja tyytyä vähemmän kauniisiin villasukkiin ja kahteen kerään.

Kerro siis villasukkien haluajalle, että sinulla on niihin kahteen lisäkerään tarvittavat rahat nyt suunniteltu muuhun tärkeämpään tarpeeseen ja kaverisi saa villasukat kahdella värillä, jotka hän saa itse maksaa. Sinä neulot ilomielin sukat :)

Tuskin jaksaisin alkaa kaverin kanssa kinaamaan asiasta vaan antaisin hänen ,maksaa vain käytetyistä langoista. Seuraavalla kerralla luultavasti olisin viisaampi ja pyytäisin kaverilta sen verran kun minulta rahaa menee lankoihin ja kertoisin ko. summan hänelle euroissa etukäteen.

Selitin kyllä kaverille ettei niitä lankoja saa ostettua kaupasta juuri haluamaansa määrää. Jos ne on 100g kerät niin sitten on ostettava sellainen vaikka tarvisi vain 30-50g.

Kaverin mielestä se ei ole hänen ongelmansa. Hänelle oli luvattu sukat lankojen hinnalla ja se tarkoittaa niitä lankoja mitkä työhön kuluu, ei mitään ylimääräistä.

No ei sun tartte pettää mitään lupausta. Sanot että tuo langat ja sä teet niistä sen mukaan sitten sukat. Halvalla kyllä lähtee ja varmasti sille kaverille viimestä kertaa lupaat tehdä.

[QUOTE="vihreä";30512675]No ei sun tartte pettää mitään lupausta. Sanot että tuo langat ja sä teet niistä sen mukaan sitten sukat. Halvalla kyllä lähtee ja varmasti sille kaverille viimestä kertaa lupaat tehdä.[/QUOTE]
Just näin. Mieluummin jättäisin kyllä sukut kokonaan tekemättä, mutta tuskin hän on valmis ostamaan mitään lankoja vaan kaikki pitäisi saada ilmaiseksi.

Taitaa olla sellainen kaveri, joka haukkuu sinut sinut lupauksen rikkojaksi. Älä välitä, vaan unohda tuollaiset kaverit.

Mistä se kaveri ylipäätään sai selville, paljonko ne 4 kerää maksoivat ja paljonko niitä kutakin menee? Minä olisin joko pyytänyt häntä hankkimaan ne langat tai sitten ilmoittanut vaan, että langat maksaa sen 4 kerän hinnan. Kysy, että teetkö sitten ne vain kahdella värillä vai mitä haluaa, jos et vielä ole tehnyt.

Jos kaveri on noin pihi, niin pidä langat ja teet jotkut toiset sukat niistä lopuista ja pistä myyntiin vaikka nettiin. Ja toista kertaa ei kannata tuolle luvata mitään sukkia.

Jo on törkee kaveri! Totta helkkarissa hän maksaa joka ainoan tarvittavan kerän, vaikkei ne kokonaan kuluisikaan ja totta helkkarissa tekijä sais ne jämäkerät pitää -ja totta helkkarissa maksais vielä vaivanpalkkaa päälle!!! Eikä AINAKAAN alkais nillittämään!!!

Idiootti kaveri, ahne paska. Tommoselle tekis ikinä mitään edes maksusta.

Jos tuo neulomislupaus ei ollut vastapalvelus jostakin asiasta, kannatan edellä mainittuja neuvoja. Mutta jos olet luvannut neuloa sukat siitä hyvästä, että kaveri on puolestaan tehnyt eteesi jotain, ei neulomisesta pitäisi minusta ottaa voittoa edes ylijäämälankojen muodossa. Silloin olisi ok veloittaa vain kuluvat langat, tai jos sinulla ei kertakaikkiaan ole varaa ostaa neljää kerää, pahoitellen ilmoitat asian ja teet sukat kahdella langalla tai käytät jotain sinulla valmiiksi olevia lankoja, vaikka ne ei olisi ensisijaisia väritoiveita.

Uusimmat

Yhteistyössä