Luovutettujen munasolujen/alkioiden avulla raskautuneet

Onnea Iitu :heart: ja tervetuloa tänne. Oikeanlaisella asenteella oot liikenteessä, nauttia saa ja pitää joka hetkestä. Itsellä asiassa paljon opittavaa, vasta nyt pikkuhiljaa uskaltaa nauttia...ens viikolla meillä rakenneultra, jännittää. :O

Fanni 19+1
 
Persika, tiedot olivat oikein, kiitos. Ja nyt kyselyä, milloin teillä on näkynyt sykkeet vr-ultrassa? Mihin aikoihin siis kantsisi varata..kun pääsisin 6+3 parhaiten, seuraava menis johonkin 7+4 ja se on kauheen kaukana...voisko 6+3 näkyä?
 
Mä kävin ultrassa kyllä ennen rv7, mutta tarkkaa aikaa en muista, ehkä 6+4? Ja sillon sykkeet näky, suositus klinikalta oli rv7 eteenpäin.

Muoks, muistin päin honkia, eli tarkistin tuolta toisesta ketjusta, kävin rv7 uä:ssä..
 
Viimeksi muokattu:
iitu78 mä kävin 6+0 ja näkyi syke. Ennen ultraa lääkäri sanoi ettei sykkeen puutteesta pidä huolestua, ja klinikan suositus on 7+0 alkaen. Tuo aika on siinä rajoilla näkyykö syke jo. Ymmärrän kuinka malttamaton sitä on tuossa vaiheessa.
 
Moikka! Iitulle vielä isot onnittelut! Mä olin varhaisultran kanssa oikea hätähousu ha käytiin jo 5+3. Syke näkyi jo silloin MUTTA toista alkiota ei. Hän paljasti olemassaolonsa vasta 8+0 ultrassa. ? Mä niin tiedän että odottaminen on vaikeaa. ?

tänään alkoi rv 10 ja jouduin äsken leikkaamaan housujen (jeggins) vyötärön auki. Turvottaa niin ja olen töissä. Huh. Masu on iltaisin oikea pallo ja jatkossa muistan että töihin vain mukavat pöksyt jos iltavuoro.
Tänään tuli myös kutsu nt ultraan. Se koittaa vappuaattona. Heh... Onkohan babyt ihan juhlatunnelmissa sitten kun ultrataan?!?

Eilen hain postista Fannilta ostetun dopplerin (kiitos) ja innoissani kytkin sen ipadiin. En kuitenkaan saanut sykkeitä vielä kuuluviin. ???? Välillä ruudulla vilahti sykkeen lukemat 140-160 mutta sitä ääntä ei saatu vielä kuulumaan. Päätin että kokeilen sitten lähempänä 12 vkoa uudestaan.

Vähän jotain hankintojakin ollaan alettu miettimään ja tekemään. Mm ihanat untuvapussit kaukaloihin ja vaunuihin ostettiin. Ja pikkuisen vaatteita on kertynyt myös ihan kivasti. Nyt yritän vielä hetkeksi keskittyä töihin. Nauttikaa jokaisesta hetkestä, yrittäkää ainakin!!????

-Weeru ja sykkyräiset rv10+0
 
Voi ihanaa Weeru, nuo ostokset on NIIN ihania!! Mä olen ihan hulluna vauvanvaatteisiin..kiertelen aina kaupoissa katsomassa ne osastot! Olenkin ajatellu, että jos en olisi sairaanhoitaja, olisin lastenvaatekaupan myyjä=). Mä niin ootan että pääsen hipeltää vaatteita. Olen päättäny, että jos ultrassa syke näkyy, sit ostan heti jonkun yhden 50cm pikkuvaatteen! Olen mä pari ihanaa ostanu kirppikseltä näiden hoitojen aikana, ihan luimuna ettei kukaan näe..ja aatellu, että jos ei onnistu annan kummitytölle nukenvaatteeksi.
Saako udella mitä teette työksenne muut? Kiva vertailla sitten vähän millaista odotus on työn kannalta. Mä teen kahta vuoroa, pääasiassa kuitenkin aamuvuoroa. Olen psykiatrisella puolella töissä, ei ole nostelua tms fyysisesti raskasta. Meillä on yksi toinenkin raskaana, suunnilleen 10 viikkoa mua edellä, työnantaja varmaan kiljahtelee riemusta.
Huomenna varaan sen ultran, siihen 6+2 aattelin uskaltaa..ei kestä oottaa enempää!
4+3
 
Weeru Ai se tuli jo, olipas postipoika nopea =) Kun ekan kerran neuvolassa kuunneltiin dopplerilla, oli mulla tuo sama juttu. Terkka sanoi, että näytöllä näkyy syke, mutta ääni löytyi vasta jonkun ajan päästä. Siinä pitää olla aika malttavainen ja rauhallisesti liikutella doppleria. Kuuntelithan ihan "alhaalta"? Muistelen, että ohjeessa lukee, että viikosta 12 alkaen suositellaan laitteen käyttöä. Itsellä taisi olla rv 13 vai oliko jopa 14, kun eka kerran kuuntelin ja sain kyllä heti näkymään/kuulumaan. Vinkkinä vielä, että huomasin myöskin paristojen vaikuttavan kuuluvuuteen eli niitä kannattaa vaihtaa/ladata riittävän usein. =)

Fanni 19+2
 
Moi!

Ihanaa kun pahoinvointi on vihdoin helpottanut... Otin sunnuntaina vikat lääkkeet, joten myös mun kohdalla lääkkeiden lopetus tuntui auttavan vointiin.

Iitulle; mä olen nimenomaan lastenvaateliikkessä töissä. Meillä ei kuitenkaan ole myynnissä ihan vauvan vaatteita... Juuri tuli kutsu pääsykokeisiin kun olen hakenut lähihoitajaksi, mutta nyt mietin että pitäisikö näitä opiskelu suunnitelmia kuitenkin lykätä kun vauvat on tulossa... Elokuussa alkaisi koulu ja LA on marraskuussa. Ehkä menen kuitenkin kokeisiin ja jos paikan saa niin voihan opiskelun aloitusta varmaan kuitenkin lykätä. (??)

Fanni juu nopeasti tuli paketti perille!=) Yritin ihan tosi alhaaltakin löytää, mutta ei mitään. Kokeilen tosiaan uudestaan parin viikon kuluttua, josko sitten jo kuuluisikin. =)

Ihanaa päivää kaikille, kohta on jo viikonloppu taas!
-Weeru rv10+1
 
Iitulle onnittelut verikokeiden tuloksista :)

Mä olen edelleen kipeä ja olin juuri kaksi yötä sairaalassa. Tänään sitten verikoe paljasti influenssan. Ei ihme että on ollut niin kurja olo. Tänään on kuudes päivä kuumetta, mutta samalla ensimmäinen päivä, kun tuntuu edes vähän paremmalta. Ehkä tämä tästä, toivotaan ettei tule mitään jälkitauteja, raskaus kai nostaa vähän todennäköisyyttä. Eilen pääsin sairaalassa naistentautien puolelle ultraan kun huoletti vauva näin monen päivän korkean kuumeen takia. Ultrassa oli onneksi kaikki hyvin, vauva liikkui ja oli mitoiltaan hieman isompi viikkoja.

Lempiviola 14+3
 
  • Tykkää
Reactions: Sussuanna
Lempiviola, onneksi kaikki hyvin ja toivottavasti paranet pikaisesti!
Weeru, ei varmaan tosiaan opiskelu onnistu siellä loppuraskaudessa. Kantsii varmaan käydä pääsykokeissa ja tosiaan saa sitä muutamalla lukukaudella siirtää sitä aloitusta. Koulun sivuilta varmaan löytyy tieto kuinka monta lukukautta voi siirtää.
Mä nyt sit varasin sen ultran 6+2..toivoen että syke jo näkyisi. Ihan vaan että vois vähän rauhottuu..
4+4
 
Onnea Iitu :heart:
Teitä on tosiaan nyt niin monta täällä odottajissa että en pysy perässä, ihanaa !!!!
On kyllä ihan huippuvuosi tulossa ja ensi vuonna jatkuu :)

Meillä elellään vauva-arkea ja rytmiäkin alkaa jo muodostumaan. On nämä tuplat aika veijareita kun syövät ja kopa kakkivatkin samaan aikaan. Ulkoiltu ollaan ja kaupoillakin käyty jo jokunen kerta koko porukka.
Yövaatetuksesta :hankkikaa ehdottomasti yökköreitä mistä saa haarat auki, on nikn paljon helpompaa se yöllinen vaippojen vaihto. Ja ihan pienille on käteviä koko potkarit, bodyt ja paidat joiden hihat saa tumpuiksi.
Meillä mennään tutön kanssa edelleen 44-50 cm vaatteilla ja poitsu käyttää 56 cm. Eli pitkään on meillä pienet koot mennyt.
Raskautta en ole kaivannut yhtään, vaikka se loppujenlopuksi olikin helppo, mitä nyt loppuajan nukkumattomuus. Nyt nautin joka hetki näistä söpöleistä ja heidän kehityksestään päivittäin :) Hymyt on niin ihania ja se palvova katse.

Ihanaa kevättä kaikille ja persikaa jo jännäilen, eikös se kohta ole la?

T. Paulanna ja babyt 1 kk ja muutama pv
 
  • Tykkää
Reactions: Sussuanna
Lempiviolalle pikaista paranemista! Mulla ei ollut influenssaa, mutta joku tosi ärhäkkä virus, ei ole vieläkään täysin päästänyt otteistaan. Flunssan pahimmat oireet ja kuume meni ohi n. 6 päivässä, mutta päivä pari siitä sain jälkitaudiksi kurkunpäätulehduksen, kuume nousi uudestaan jne. Nyt lisäksi siitepölyt pyörii, joten pitkällistä on tervehtyminen. Työterveyslääkäri totesi, että varmasti raskaudella oma vaikutuksensa vastustuskyvyn heikkenemiseen. Ennen kaikkea sitä on huolissaan vauvan kannalta. Ihana juttu, että pääsit ultraan kurkkaamaan ja kaikki kunnossa. Itsellä liikkeitä on onneksi alkanut tuntumaan jo ihan päivittäin <3 joten toivotaan, että kaikki kunnossa.

Iitu Mä kävin varhaisultrassa rv 6+6, kun klinikalla olivat sitä mieltä, että varmempaa olis jos ultrattaisiin vasta rv 7. Moni on kuitenkin käynyt aikaisemminkin ja sydänäänet on löydetty, joten saattaahan olla, että 6+2 löytyy jo. Pidetään peukkuja!

Paulannalla tuntuu arki sujuvan hienosti. Kunpa itsekin pääsis tuohon pisteeseen. Vielä tuntuu kaukaiselta/epävarmalta, vaikka viikot meneekin kovaa kyytiä :)

Hyvää viikonloppua kaikille!

Fanni 19+4
 
Lempiviola:kurjaa, toivottavasti olet jo paranemaan päin ja ehkä jo kotona? Kiva että ultraan pääsit.

Paulanna: piti heti tarkistaa haalaritilanne ja suuri kasa niitä on, mutta vain kaksissa tuo mainitsemasi haaranapitus. Hyvä pointti, pitää sitten tarvittaessa käydä kirpparilla..

Laskettuun aikaan reilu kaksi viikkkoa, synnytyksestä ei vielä merkkejä ja mä kun olisin jo niin valmis. Unettomia öitä, vessassa ramppaamista, mitään ei oikein jaksa tehdä.. Niin ei kai pitäisi valittaa, mutta....

P 37+5
 
Persika tsemppiä loppurutistukseen! En muista, mutta oliko teillä sukupuoli tiedossa? Mites muut, aiotteko kysellä sukupuolta? Se taitaa olla aika nykypäivää, suurin osa taitaa sen selvittää jos mahdollista. Niin tein esikoisestakin itse. Eilen puhuttiin miehen kanssa, se naureskeli ettei halua tietää..ja mä taas haluan..no tiedän että se antaa mun päättää tuon asian:). Kun nyt pääsisi edes oikeesti eteenpäin tässä raskaudessa, ihan hirmu hitaasti aika menee, ehkä jos ultrassa kaikki hyvin, aikakin menisi hieman lennokkaammin!
5+0
 
Kiitos Iitu :). Tsemppiä uä:n odotteluun, musta tuntuu että ihan alussa ja nyt lopussa aika matelee..

Sukupuoli on tiedossa, huomattavasti helpompi hankintoja tehdä, tosin suurin osa esim vaatteista ollaan saatu, mutta pystyi sitten niistäkin valitsemaan sopivat.

P 37+5
 
iitu78 aiotaan selvittää sukupuoli. Vaatteita ja muita hankintoja on helpompi tehdä. Lisäksi mielikuva vauvasta tulee todellisemmaksi. Mutta olisihan se hauskaa toisaalta odottaa synnytykseen saakka. Alussa aika matelee, sitten taas nytkähtää liikkeelle. :) raskausuutinen laittaa aivot niin sekaisin, että siitä normaalitilaan selviäminen vei mulla ainakin viikkoja.

persika tsemppiä loppumetreille!

Aniraz_ 15+6
 
Viimeksi muokattu:
Niinpä..on tätä raskautta niin odotettu ja toivottu että sekaisinhan tässä on! Mulla oli tänään kehityskeskustelu esimiehen kanssa..siinä kun puhuttiin henkilöstömitoituksista jne niin hän totesi yhdessä vaiheessa että "nuo nuoremmat" varmaan vielä lähtevät äitiyslomille jne...kyllä mä mielessäni mietin kuinka se varmaan yllättyy ja kauhistuu että MINÄ jäisinkin äitiyslomalle! Mähän olen siellä jo se keski-ikäinen...Enpä halunnut tietenkään vielä puhua asiasta mitään kun kaipailee monen monta todistetta tästä raskaudesta vielä ennenkuin voi todella uskoa!
Iitu 5+1
 
Onnea Paulanna pienistä! Onpa ihanaa :)

Itse olen vuodelevossa, kun kohdunkaula lyhentynyt jo sen verran. Onneksi kohta se 34 viikkoa kasassa.

Hirveästi tullut uusia plussanneita. Lämpimät onnittelut kaikille!

Weeru, laitoin sinulle yv:n.
 
Kiitoksia tsempeistä, olo alkaa olla jo ihan ok. Räkää ja yskää riittää, mutta kuumetta ei ole enää ollut. Sairaslomailen vielä tämän viikon lääkärin määräyksestä... Kyseltiin ammatteja, itse olen asiantuntijatehtävissä, lähinnä näyttöpäätetyötä.

Me halutaan myös tietää sukupuoli. Mies jo meinasi sitä kysellä nt-ultrassa mutta yritin toppuutella ;) Mä en ole tehnyt mitään hankintoja, mutta toisaalta kaikenlaista on esikoisen ajoilta säästössä.

Tuntuu että aika matelee edelleen... vaikka mihinkä tässä kiire toisaalta on. Mulla on torstaina neuvolalääkäri, sen jälkeen sitten odotellaan rakenneultraa.

Hailaivalle jaksamista vuodelepoon ja persikalle tsemppiä viime metreille.

Lempiviola 15+1
 
Täällä vielä tasan viikko aikaa vr-ultraan. Ei ole mitään oireita paitsi kauhean usein on pissahätä, mitään tulehdusoireita ei silti ole. Pahoinvointia en ees odottele tai kyttäile, kun ei sitä ollut esikoisestakaan.
Hailaivalle tsemppiä, kauhean nopeasti menny aika kun olet noin pitkällä jo.
5+2
 
(.) Rakenneultrassa käyty ja kaikki kunnossa, ainakin siltä osin mitä ultralla pystytään näkemään. Yhtä kuvaa jahdattiin pitkään, kun hän ei suostunut vaihtamaan asentoa. Mutta onneksi loppujen lopuksi sekin saatiin =) Tyttölupaus meille annettiin :heart: Istukka mulla on takaseinässä, mutta kuulemma tällä hetkellä hiukan kohdun suulla, joten siltä osin menen seurantaultraan rv 30.

Muuten, viime viikolta vauvan liikkeet ovat alkaneet tuntumaan ihan päivittäin. Jokohan sitä pikkuhiljaa uskaltaisi nauttia tästä =)

Fanni 20+2
 
  • Tykkää
Reactions: aniraz_ ja Weeru
fanni onnea tyttölupauksesta! :flower: nyt nauttimaan raskaudesta :)

(.) Täällä on maha kivasti pullistunut. Äitiysvaatteet käytössä, kun kangasta tarvitaan nyt enemmän. Ultraa odotellessa ja liikkeitä kuulostellessa, vielä ei ole ollut sellaista tuntemusta.

Aniraz_ 16+2
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: fanni_
Ihanaa fanni, minäkin odotan niin liikkeiden tuntemista. Tänään käytiin neuvolassa, sydänääniä kuunneltiin. Kuuluivat helposti mutta eihän niistä osaa sanoa kuuluiko kummaltakin vai vaan toiselta.

Elämän stressit painaa mielessä, öisin ramppaan vessassa puolentoista tunnin välein. Mutta ennen kaikkea mun maha kasvaa, ei paljo tartte enää masua peitellä, kun se röllöttää heti istuessakin korostuneesti. Jännää tämä elämä tällä hetkellä.

Uskaltaakohan sitä rakenneultran jälkeen tehdä hankintoja. Sukupuolten tietäminen tietty helpottaisi niiden hankintojen tekemistä...

Iitu: Mulla näky kaksi kiinnittynyttä alkiota 6+3 mutta ei sydänääniä kummaltakaan...

Armiina 13+2
 
  • Tykkää
Reactions: fanni_
Ihanaa Fanni, onnea tyttölupauksesta!
Armiina, niin mahtavaa että kerroit minulle tuon! Siis että sinulla ei vielä 6+3 näkynyt ne sykkeet, olen nimittäin niin pelännyt sitä jos ne ei näy ja ajatellu että tosi monella ne on näkyny jo 5+ viikoilla! Nyt voin huolettomammin olla, ja yritän miettiä että jos alkio olisi ns.menehtynyt tai eloton niin eikö se vuotaisi pois? Ei ole ollut vuotoa niin uskottelen ittelleni kaiken olevan ok..
5+3 mennään
 
  • Tykkää
Reactions: fanni_

Yhteistyössä