Luovutettujen munasolujen/alkioiden avulla raskautuneet

Carolyn.
En oo käynyt 4D ultrassa kun tuli käytyä 7 viikosta 12 viikolle joka viikko ultrassa... Meni silloin niin hyvin rahaa niihin.
Voi olla että vielä innostuuukin.
Jos menet niin kerro oliko hinnan arvoista!
Mulla on toistaiseksi nuo kovimmat pelot hiukan hellittäneet, juurikin saatiin lattia tehtyä lastenhuoneeseen ja en minä malta sivusta seurata....
Joten aika hyvin tuntuu pikkukaveri selviävän pahemmistakin asennoista : )

Itse olisin toivonut jo aiemmin, että olisivat lääkärit sanoneet ettei näillä teidän soluilla kannata edes yrittää. Mutta turha toisaalta enään jossitella, näin se nyt sit vaan meni.
Iloinen ja kiitollinen olen siitä että olen tässä tilassa! : )
 
Heip!
Täälähän on tapahtunut vaikka mitä heti kun on silmä välttänyt ;) Onnea Weeru tuplista, kuulostaa kummalta etteivät niitä aiemmassa ultrassasi nähneet. Mutta mukava saada kuulla kokemuksiasi homman edetessä. Minäkin olen täysin vieraalla maaperällä koko raskauden kanssa ja ainahan kaksi samalla kertaa lisää hieman riskejäkin. Olen jälleen pohdiskellut, että jos tämä vain onnistuu niin ehkä minun ei enää koskaan tarvitse kokea uusia hoitoja. Niitä epäonnistumisen tuskaisia kyyneliä en kaipaa, elämä varmasti tarjoaa niitä muualta mutta ei tätä uudelleen.

Viime viikolla kurkkasin uä:llä pikkuisia. Sydämet löyty ja toinen köllötti pää alaspäin rauhaksiin, kun taas toinen oli pää ylöspäin ja jumppasi jatkuvasti. Hypnotisoivaa.

Minun tarina on aika samanlainen kuin muidenkin täällä. Luomuna yritystä kesti kolme vuotta, arvasin ettei kaikki ole kunnossa jo aiemmin. Äitini neljä raskautta alkoivat kaikki 1-2kk ehkäisyn loputtua. Silloinen parisuhde ei kuitenkaan ollut siinä kunnossa, että asiaa olisi voinut viedä eteenpäin. Sitten tuli ero. Kun tapasin nykyisen mieheni oli aika kypsä tutkittaa asia, en oikeasti ollut edes huolissani... Ajattelin, että olisi tosi epätodennäköistä, ettei jollain pienellä tukihoidolla tämä järjestyisi. Toisin kävi, umpikujat nousi eteen yksi toisensa jälkeen. Clomit, femarit, inssit ja sitten ivf:ssä kävi selväksi, että maksimaalisilla annoksilla useiden lääkkeiden yhdistelmiä saatiin huonosti soluja, jotka ovat viallisia. Nimesin itseni vialliseksi. Ulkopuolisen luovuttajan soluja saatiin Virossa 8, 2 istutettiin. Olin jo luovuttanut. Nyt olen löytänyt toivon uudelleen, näitä kahta odotetaan kovasti.

Kysymys kaksosten odottajille/ Paulannalle olisi muuten, että kuinka pitkään olit töissä? Pystyyköhän olla äitiysloman alkuun asti vai käyköhän liian raskaaksi kirjaimellisesti?

Armiina ja pikkuiset 10+6
 
Armiina; Kiva että ultrassa oli kaikki hyvin ja vauvelit näkyivät. Ja toinen vielä jumppasikin!!!:heart: kävitkö ihan vaan mielenrauhan takia yksityisellä vai oliko sulla näin aikaisin julkisen ultra? Mä oon käsittänyt että valtaosa kaksosten odottajista jää viimeistää ~26 viikon tienoilla pois töistä. Itselleni toi sopii oikein hyvin, mulla noi viikot osuu heinäkuun loppuun ja olis kyllä ihanaa lomailla koko elokuu... Ellei olo siis ole jo silloin tukala.:)

Me aletaan miehen kanssa pikkuhiljaa tottua ajatukseen tuplista. Paljonhan tässä on sumplimista ja esim tuplien varusteisiin menevä raha hirvittää. Vaunut tulevat kirjaimellisesti tuplasti kalliimmiksi kuin yksöis vaunut. Samoin turvakaukalot yms ovat kalliita kun kahtena pitää ostaa. Meillä on myös aika pieni asunto niin sekin jännittää kuinka tulemme mahtumaan, kun muutto isompaan on luultavasti mahdollista vasta kun lapset n. Puolivuotiaita. Makuuhuoneeseen ei mahdu kuin yksi pinnasänky ja ollaankin nyt mietitty että onko aivan mahdoton ajatus nukuttaa molemmat vauvat samaan pinnikseen? Olin myös ajatellut osallistua vauvakerhoihin ja muskareihin, mutta nyt en oikein tiedä miten sekään onnistuu kahden vauvan kanssa. Toki alkuun mieheni voi tulla kanssamme, mutta kun hän palaa töihin niin kuinka voin leikittää kahta pientä?? Jäänkö neljän seinän sisälle koko pikkuvauva ajaksi kun nyt ainakin ajatus kahden kanssa liikkumisesta tuntuu todella haasteelliselta...

Oma olo on taas hieman parempi ja huomaan pahoinvoinnin pysyvän kurissa kun muistan kokoajan syödä jotain pientä ja huolehtia ettei vatsalaukku vaan pääse tyhjenemään. Myöskään mitään kovin rasvaista ei parane syödä, se saa laatan lentämään välittömästi ja takuuvarmasti. Mandariinit ja suolatikut ovatkin pelastaneet mut nyt monena päivänä. Niitä täytyy olla kokoajan kaapissa. Samoin runsaan veden juominen tuntuu helpottavan oloa.

Ensi viikolla meillä eka neuvola ja jännittää. Puhelimessa ollut hoitaja oli ainakin niin pihalla kaikista hoitoihin liittyvistä että en jaksanut sitten edes sen enempää alkaa selvittelemään taustojamme siinä. (Hän kutsui mm. Luovuttajaa biologiseksi äidiksi.... Murrr...) Toivottavasti oma neuvolan tätimme olisi edes vähän perillä näistä etten joudu ihan rautalangasta alkaa vääntämään...

Mukavaa pääsiäisen jatkoa teille kaikille!
-Weeru ja pienet sykkyräiset rv8+4
 
töissä olosta kaksosodotuksessa : en usko kovinkaan monen olevan äitiysloman alkuun asti töissä kaksosia odottaessa. Herkästi lääkärit määräävät sairaslomalle. Kaksosodotuksessa on kuitenkin aina pelko ennenaikaisesta synnytyksestä, mikä kovin yleistä tuntuu olevan.
Itse en ollut töissä kuin satunnaisesti viikolta 12 lähtien. Se oli oma valinta. Olisin pystynyt ja jaksanut marraskuun loppuun asti olemaan ja silloin oli viikkoja n. 20. Sen jälkeen oli olo sellaista, että oli levättävä paljon. Viikolta 30 eteenpäin uni oli olematonta ja närästys oli jo viikolta 15 ihan tappavankauheeta :( Se jatkui loppuunasti, kun vauvat painoi ylävatsaa ja rinnanaluata loppuunasti. Eli loppuaikaina en saanut nukuttua juuri ollenkaan, en missään asennossa. Oksensin myös viimeisen kuukauden, suuhun ei mahtunut enää mitään ja en vain voinut syödä kunnolla niin täysi olo koko ajan, vaikka en mitään syönytkään. Paino tippui. Mutta vauvat voivat hyvin :)
Silti em. oireista ja vaivoista huolimatta kaksosraskaus oli kohdallani helpompi kuin yksösraskaudet :) Johtui ehkä myös siitä, että en tosiaankaan ollut töissä vaan kotona.painokin nousi koko raskausaikana vain 7 kg ja ylimääräiset jäi synnärille. Kaikista vaivoista ja koettelemuksista huolimatta on ihanaa ja etuoikeutettua saada odottaa kaksosia ja saada nyt elää kaksosarkea ihanien babyjen kanssa.

Vertaistukea löytyy kaksosodottajille löytyy tosiaan facebookista suljetusta ryhmästä : Monikkomeininki : kaksoset ja kolmoset . Suosittelen, itse löysin vasta raskauden loppumetreillä ryhmän, on ollut tärkeä vertaistuen ryhmä.

Ihania odotusaikoja kaikille !

T. Paulanna ja babyt 3 vkoa ja 5 pv
Meillä nukuttiin viime yö ilman kelloherätystä 3 h pätkissä ja nopeat syötöt ja taas nukkumaan :) Edellinen yö olikin tunnin välein syömistä ja vatsavaivaa
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Weeru ja Odottava73
carolyn ja burma me oltiin julkisella selittämättömiä. Mutta yksityisellä puolella lääkäri sanoi heti ongelman olevan mun munasoluissa. Se helpotti eteenpäin siirtymistä, vaikkei ollut sitä mitenkään helppo kuulla.

weeru mäkin mietin miten mahdutaan ja tarvikkeiden hinnat hämmästyttää ja hirvittää. Mutta oikein ihania ongelmia nämä ovat. :)

(.) Pahoinvoinnin häipymisestä jaksan iloita vieläkin. Olo on normaali ja hyvä, kävelylenkit ja sali on liikuntaharrastuksina. Raskaus tuntuu rintojen arkuutena, pissahätänä ja mahan kasvuna. Doppleria en ole ostanut vieläkään. Taidan jättää ostamatta sen, kun olo on hyvä näinkin. Täällä päin on avoin neuvola, johon saa mennä sydänääniä kuuntelemaan, ajattelin sinne mennä tarpeen mukaan.

Aniraz_ 14+0
 
  • Tykkää
Reactions: Weeru
Hih ja apuva! Mä olin ajatellu olla vähintään syyskuun loppuun töissä, ehkä vähä pidempäänkin... Mitäköhän käy mun hienoille suunnitelmille, jos sinne asti selviän. Taloudellisesti tämä taas tekee katastrofin ja lisäksi saattaa tarkoittaa sitä, että kesälomia ei tartte unelmoida pitävänsä ennen kuin työkyvyttömyys iskee. Tiedän, itsekeskeistä pulinaa tämä on mutta minkäs teet. Enää vajaa viikko nt-ultraan, vähän jännittää.

Weeru: Toi viikko sitten käyty ultra oli ylimääräinen uteliaisuus uä ;). Saan niitä järkättyä tarvittaessa silloin tällöin... Mutta voi kun osaisin ajatella elokuun jo lomaksi mutta se ei varmaan onnistu. Jännittää, talon rakennustyömaa huutaa investointeja, kahden pikkuisen kanssa toi lisätila ois ehdoton ja samalla horisontissa mahdollisuus pitkälle tauolle sorvin äärestä ja ehkä tarvekin ottaa rauhaksiin. Ota tästä nyt selvää.

Aniraz: Ihanaa tosiaan kun raskauden alkuun liittyneet oireet hellittää, mäkään en oo enää erityisen väsynyt, pahoinvointia on harvoin. Farkkujen nappi on jo kireellä (hui!).

Tiistai angstit oli siinä, terveisin Armiina 11+1
 
Onnea Weeru tuplista. Uskoisin että kaikki käytännön asiat kyllä järjestyvät jotenkin ja jaksamisessa auttaa hormoonit. Ja tarvikehankinnoista haluisin kehoittaa pitämään jäitä hatussa. Varsinkin ekojen lasten kanssa tulee hankittua kaikkea, joita ilman ei muka pärjää. Pieni ihminen tai kaksi ei lopulta kauhean kummoisia vaadi. Ja vaatehuoltokin on nykyään niin vaivatonta ettei edes vaatteita kannata kauheasti hankkia. Ja itse huomaan ettei kaikkia ehdi käyttääkään, aina pukee tietyt lempparivaatteet vauvalle ja osa jaa kaappiin kunnes ovat liian pieniä :) . Muutenkin on tosiaan paljon kirppiksiä esim. Facessa joista saa ostaa pikkurahalla kaikenlaista.
Meillä on pikkumiehen kanssa vietetty pääosin leppoisia päiviä, väliin mahtuu muutama masunvääntöpäiväkin ja muutama yö. Iltaisin pienellä on ollut viimeaikoina vatsavaivaa. JOka kumma kyllä usein talttuu kun saa lisämaitoa pullosta. Muutoin poju kasvanut kyllä komeasti rintamaidolla.
Mulla on nyt sektiosta 7 vkoa ja pikkuhiljaa olen alkanut liikkua yhä enemmän ja samoin täällä oma napa on jo omalla paikallaan, mitä nyt ylimääräinen nahkapussi tuossa vielä hyllyy :D Mutta kaikkineen ihanaa arkea täällä eletään. Lämpöisiä kevättuulia teillekin <3
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Weeru ja johkunen
sussuanna ihanaa vauva-arkea sinne! Kirppikset on hyvä paikka tehdä hankintoja, täytyy käydä tutkimaan vaihtoehtoja. Tuntuu hassulta maksaa monta kymppiä vaatteesta, joka ehtii olla päällä muutaman kerran.

(.) kävin kuuntelemassa sydänääniä, hyvin kuului jumputus. <3 ensi viikolla 2. neuvolakäynti.

Aniraz_ 14+2
 
  • Tykkää
Reactions: johkunen
Kivasti sujuu odottelut kaikilla :)!

Itse olen miettinyt sairaalakassin pakkausta, hmm, mitä päälle vauvalle ja minkä kokoista? Pienimmät vaatteet mitä löytyy on 50, mutta entäpä jos hän onkin kovin pieni, viimeisin syntymäpainoarvio oli muistaakseni 3.2kg.

P 36+3 :)
 
Perika sun aikahan on millin vain :)
50 cm vaatteet on varmaan ihan ok, meillä poitsulle 44 cm oli naftit kotiutusvaatteet, kun oli 48 cm syntyessäön ja painoi 3,2. Nyt käyttää 50-56 cm kuukauden iässä. Tyttö käyttää edelleen 44 cm, vaikka syntymäpituus olikin 47 cm, mutta painoa on edelleen tuon alke 3 kg. Riippuu tietenkin vaatteista. Kaksiosaiset menee pidempään kuin potkarit.

Ihana aurinkoinen sää :cool: ei muuta kuin vaunut liikenteeseen ja ulkoilemaan.

T. Paulanna ja babyt reilut 4 vko
 
  • Tykkää
Reactions: johkunen
Kaksosista weerulle ja armiinalle onnea =)
Mä kirjoittelin siis täällä vähän ennen teitä, meidän pojat nyt 5kk isoja veijareita jo =)

Mä jäin saikulle viikolla 26 selän takia. Olisivat kirjoittaneet viimeistään viikolla 28 lopullisen saikun äippälomaan saakka, tämä kaksosista aika normaali käytäntö.

Yhteisestä pinniksestä, meillä toimi aluksi. Sitten toinen jäi pinnikseen kun toinen siirtyi viereen läheisyyden kaipuun takia. Noin kuukausi sitten (4kk) molemmat alkoivat nukkua omissa pinniksissä etteivät herätä öisin toisia, tämä toimii nyt hyvin!

Sittereistä, hankkikaa heti kunnon babybjörn-sitterit! Me ostettiin ensin kahdet edullisemmat mutta kuukausi sitten ostettiin sitten nuo babybjörnit ja johan alkoivat pojat viihtyä sittereissä! Noissa on vähän enemmän sylissä oleva olo ja nyt mm syöttämiset (soseet) menee hienosti, toinen poika keinuttaa jo itseään ja testaa istumaan nousua =)

Vauvakerhot, muskarit tms mä oon joutunut hylkäämään ainakin näin aluksi. Meillä toinen syö tissiltä ja toinen pullosta + molemmille soseet nyt 4 kertaa päivässä, vähän vaikea yhtälö tällä hetkellä varsinkin kun toinen on hyvin tempperamenttinen tapaus! Toivon että syksyllä pääsen jo itsekseni liikkeelle kerhoihin ja kunhan oppivat istumaan rattaissa niin sitten muutenkin yksin liikkeelle kun ruokailut on helpompi toteuttaa. Varmasti riippuu paljon vauvoista mutta mä olen joutunut tyytymään olemaan 4 seinän sisällä kun pojat hereillä niin pärjään yksin parhaiten. Sitten kun on seuraa niin käydään erilaisissa paikoissa ja kylissä suht normaalisti, ne parhaita joissa on lisäsyliä tarjolla ja saa välillä omat kädet vapaaksi =)

Mulle tuli yllätyksenä kuinka rankkaa on yksin hoitaa kahta pientä, siihen ei pystynyt mitenkään valmistautumaan. Tai alussa oli helpompaa mutta nyt kun virtaa riittää niin täällä pyörii sellainen aikataulutettu ohjelmatoimisto jotta kitinät pysyy poissa että huh huh! Meidän onneksi pojat nukkuu hyvin ja syövät enää kerran yössä. Ihania ovat mutta on paljon työläämpää kahden kanssa kuin yhden, esim maitoa annan nyt 12 kertaa vuorokaudessa, soseita 8, vaippoja vaihdan 10 kertaa ja pesut teen 4 kertaa =)

Mutta ilotkin on tuplia eli positiivisesti vaan odottamaan tulevaa!
Vastaan mielelläni jos jotain on mielen päällä.

Ja hirmusesti onnea teidän kaikkien odotuksiin!
Käyn aina välillä vielä lukemassa :wave:

-johkunen ja pojat 5kk
 
  • Tykkää
Reactions: Weeru
Hei kaikille! Täällä odotus sujuu kivasti, vaikka pahoinvointi on edelleen läsnä. Joka aamu vähän sellaista arpomista että uskaltaako jo lähteä töihin vai vieläkö tulee... Olenkin joutunut oksentamaan lähiviikkojen aikana mitä kummallisimpiin paikkoihin (mm.metroasema ja parkkihalli) :LOL:

Tänään oli neuvola ja kaikki siellä oli hyvin. Verenpaine oli vähän koholla, mutta tarkka sanoi että voi johtua jännityksestäkin. Sitä nyt kuitenkin seuraillaan. Seuraavan ajan sain vasta viikolle 16 eli noin puolentoista kuukauden päähän. Tässä välissä sitten kuitenkin se nt ultra. Kauheasti ei osannut tosiaan tarkka kertoa tästä kaksoisodotuksesta. Kirjoitteli vaan jotain monikkoperheiden yhdistyksen nettiosoitteita meille ylös. Sanoi että nt ultrassa lääkäri sitten kertoo kuinka usein jatkossa ultrataan. Ihan mukava käynti oli kaikinpuolin ja sellainen rauhallinen, yleensä kun on julkisella puolella joutunut käymään lääkärissä niin aina on tuntunut kova kiire olevan. Nyt ei ollenkaan. Vasta ensi kerralla sitten saamme sykkeitä kuunnella.

Ihanaa kun te joilla vavat jo sylissä käytte täällä kertomassa arjestanne ja lasten kuulumisista. On niin mukava kuulla vinkkejä tarvikkeista ja muusta. Noi sitterit täytyykin sitten lisätä ostoslistalle, ehdottomasti. Vaunuiksi ollaan kaavailtu Emmaljungan super viking mallia. Sitä kun saa myös tuplille.

Persiljalle tsempit loppurutistukseen! Ei enää pitkä aika, vaikka moni odottaja on kyllä sanonut että nuo viimeiset viikot matelee. Toivottavasti saat ajan kulumaan. Tulehan sitten kertomaan mitä päädyit sairaalakassiin pakkaamaan.=)

Kivaa viikonloppua kaikille palstalaisille! Mä yritän nyt vähän reipastua ja saada jotain täällä kotona aikaseksi, jotenkin kokoajan väsyttää vaikka tosi pitkät yöunetkin nukuin.
-Weeru ja sykkyräiset rv9+2
 
  • Tykkää
Reactions: johkunen
Heippa kaikille! Oon pitänyt hiljaiseloa, viimeiset 3 viikkoa ollut flunssassa jne. Ääni ollut poissa pari viimeistä viikkoa, joten olen ihan oikeastikin ollut hiljaa :D Tänään voi kyllä jo sanoa, että voiton puolella ollaan. Neuvola olis ollut tänään, mutta peruin sen pari päivää sitten, kun luulin, ettei tule vielä tänäänkään ääntä. Harmi, sillä sain uuden ajan vasta kuukauden päähän :(

Viime viikolla oli tosiaan käynti neuvolalääkärissä ja kaikki kunnossa. Lääkärin käynti ei poikkea paljoa perusneuvolakäynnistä, paitsi tietty katsotaan kohdunkaulan ja -suun tilanne. Lääkäri kyseli joko oon alkanut rentoutumaan raskauden suhteen...niin...ei se helppoa ole ja vielä kun kaikki taudit iskee päälle niin toki huolestuttaa, vaikka kyllä kai pikkuinen kohdussa on aika hyvin turvassa.

Persika oot jo noin pitkällä, jännittävää! Synnytyshän voi olla milloin vaan :)

Weeru mulla on verenpaine aina koholla, kun neuvolassa mitataan. En ymmärrä mitä siinä tilanteessa jännitän. On kuitenkin sovittu, että mittaan ennen neuvolaa kotona aina.

Aniraz aika vähälle on mullakin jäänyt dopplerin käyttö. Nyt ollaan jo niillä viikoilla, että pian voi alkaa liikkeitä tuntemaan selkeästi jo. Tällä viikolla on ollut sellaista "epämääräistä tuntemusta" aina välillä, en tiedä onko ne liikkeitä, mutta mitään potkuja en ole tuntenut vielä. Jos joku on kiinnostunut ostamaan vain vähän käytetyn dopplerin laita yv:iä.

Mukavaa viikonloppua kaikille, aurinkoa&lämpöä ovat luvanneet!

Fanni 18+4
 
weeru me ollaan mietitty vaunuiksi emmaljunga viking-mallia. Ja kyllä, ryntäsin vaunukauppaan ihan alussa malleja vertailemaan. :D

johkunen kiva kuulla kuulumisia! :) laitan sitterivinkin talteen.

fanni kiva että oot parantunut! Hyvä kuulla tuosta neuvolalääkäristä, kun ei oo mitään tietoa mitä siellä tapahtuu. Ja liikkeitä jo tuntuu! :heart:

(.) Mä tulin ulos kaapista töissä ja vastaanotto oli oikein hyvä. Nyt ei tarvitse enää sitä asiaa jännittää ja voi työkavereiden kanssa puhua vauvajuttuja. Outoa mutta mukavaa.

Aniraz_ 14+5
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: johkunen ja fanni_
Fanni laitoin sulle yksäriä koskien dopleria. =)
-Weeru

Muoks... Tai ainakin yritin laittaa. En tiedä osasinko kun lähetetty viesti ei ainakaan näkynyt siellä lähetetyt kansiossa... Mutta siis olisin kiinnostunut ostamaan sulta dopplerin.=)
 
Viimeksi muokattu:
Tulin taas tänne urkkimaan ja "varailemaan paikkaa"! Jos huomenna hcg on ok niin sitte oon niiiiiin raskaana! Perjantaina siis oli pp7 ja apteekin testillä ihan silmiinnäkyvä viiva jonka jopa uskalsin plussaksi tulkita, ihanaa! Tosin heti eilen selkä-ja mahakivut iski ja pahin pelko päälle..nyt olo on hyvä!
Meillä siis neljäs luovarisiirto, kaksi blastoa siirrettiin Pietarissa. Mulla endo ja hiipuneet munasarjat. IVF:llä kohta 15v täyttävä tyttö ihanainen on. Miehen kanssa ollaan oltu 13 vuotta yhdessä ja hirmuisen kovasti yhteistä lasta toivottu! Jospa nyt!
Iitu pp9 tai 4+0
 
  • Tykkää
Reactions: Weeru
Iitu78, kovasti onnea plussasta, onpa mukavaa nähdä sut täällä :heart: Ensimmäisessä raskaudessa ennen plussaa heräsin yöllä koviin menkkakipuihin ja tuskaiseen oloon, mutta kaikki meni hyvin :)

Nyt oli sitten mun vuoro tulla kipeäksi :( Eilen nousi kuume ja nytkin pitelee yli 38 asteen. Keuhkoputkia raastaa ja rähisee. Olen tosi harvoin kuumeessa, taitaapi mennä raskauden ja siitä johtuvan vastustuskyvyn alenemisen piikkiin... Tylsä olla kipeänä ja aina sitä vauvaakin ajattelee, vaikkei kuumeen pitäisi olla vaarallista. Kunhan on vaan tavallista flunssaa eikä mitään vakavampaa.

Lempiviola 13+6
 
lempiviola voi ei, kuulostaapa ikävältä!

(.) Toinen neuvola takana, kaikki kunnossa. Syke löytyi pienen hakemisen jälkeen, siinä taisi oma syke nousta odotellessa. Kivasti on neuvontaa tällaiselle ensikertalaiselle, tuntuu että pidetään hyvää huolta nyt ja synnytyksen jälkeen. 4 viikon päästä on neuvolalääkäri, siellä tehdään pikainen ultra.

Aniraz_ 15+1
 
Viimeksi muokattu:
Johkunen: Kiva kuulla vinkkejä jatkoa ajatellen, joudun varmasti alkaa valmistautumaan siihen mahdollisuuteen, että en ole töissä ihan niin pitkään kuin toivoin. Asiat vaan täytyy asettaa tärkeysjärjestykseen.

Weeru: Kiva kuulla, että kaikki etenee hyvin. Tuo verenpaine varmasti herkästi heittelee näin alkuvaiheessa herkästi. Millonkas sulla tulee se NT-ultra? Onko jo pahin pahoinvointi alkanut hellittämään? Mulla tulee vieläkin semmosia pahoinvointikohtauksia, en välttämäti oksenna mutta jos en nopeasti syö jotain pientä niin saattaa yökkiminen alkaa. Ihanaa mutta ärsyttävää aikaa. Pahin väsymys mulla alko helpottumaan mutta en silti voi sanoa jaksavani ihan samalla tavalla tehdä esim. raskaampia remonttihommia meillä kotona työpäivän jälkeen...

Lempiviola: Parantumisia! Noita on paljon liikkeellä.

Iitu78: Tervetuloa, toivottavasti labratulos on toivottu! Miksikäs tosin ei olisi, jos pissanäyte on jo plussaa.


Aniraz: Olen jo kanssa muutamalle työkaverille kertonut. Tuskin tarttee muutenkaan kauaa salailla, kun farkkujen housunnapit jo alkavat vähitellen kiristymään :) Meillä on kanssa viikon kuluttua seuraava neuvola, hyvin tuota paperimatskua antavat.

Eilen NT-ultra, molemmat kaverit jumppasivat aktiivisesti, tarvittavat rakenteet löytyivät, niskaturvotukset kätilön mukaan pienet ja normaalit. Erimunaiset ovat, se on ihan hyvä kanssa. Onpas ihanaa, kun nyt on selvitty kriittisimmistä viikoista yli. Toisaalta on niitä riskejä myöhemmälläkin odotuksella...

Armiina 12+1
 
Hihii..ainakin toistaiseksi sain työnnettyä itseni tänne=)
Hcg eilen mitattuna oli 242. Otettu siis pp10 (blastot). Sanokaa nyt kaverit että tuo arvo on riittävä!! Odotin ehkäpä kolmosella alkavaa lukua, tai siis toivoin.
Mutta kai tässä jotenkin nyt sitte raskaana ollaan ja fiilis on mahtava, tätä on niiiiiin odotettu! Kyllä oli piinaa oottaa tänään aamupäivään asti tota verikoetulosta, ja kun sitte töissä ne sain niin kädet tärisi ja koko kroppa vapisi kun olin niin onnellinen, oishan se tulos voinu olla paljon huonompikin.
Iitu 4+2
 
  • Tykkää
Reactions: fanni_
iitu78 onnea! Multakin otettiin myös pp10 testi ja arvo noilla päivillä pitäisi olla 39-270. Arvo on oikein hyvä, nyt uskallat iloita tästä, niin pitkä tie takana. Tervetuloa mukaan!

armiina hienot ultrakuulumiset! Riskejä riittää ihan loppuun saakka, mutta eipä niitä auta pohtia, muuten raskaudesta ei voisi iloita hetkeäkään. Vauvanvaateostoksille vaan! :)
 
Kukas täällä on lähimpänä mun kanssa laskettua aikaa? Meillä olisi 20.12.15. ihanaa ois saada jouluvauva:heart:
Kauhean aikaista miettiä, mutta olen päättänyt nauttia ja herkutella asialla niin paljon kun pystyn, ei se ole mistään pois, jos tämä sitten päättyykin. Ystävistä muutama läheisin tietää ja mun äiti ja veli, muut eivät.
 
Onnea Iitu ja tervetuloa tänne! Tuo hcg:hän on ihan viitearvon yläosassa, tuon anirazin haarukan mukaan :)!
Mielelläni itse siirtyisin jo odottajista eteenpäin, ei ole herkkua tämä loppuraskaus.

P 37+0

Kokeilen liittää tähän muokatun listan, onko Iitu tiedot (ikä) oikein?


****************************************

Odottajat:

Persika (38), 1.lapsi, PAS, la 6.5.2015
Hailaiva: kaksoset, la
Burma (39), 1.lapsi, LA 26.6.2015
Fanni (40+), 1. yhteinen, la 7.9.2015
Tia-tuu : 1.lapsi, la 28.9.2015
Aniraz_ (33) 1.lapsi, la 5.10.2015
Lempiviola (34) 2.lapsi, la 12.10.2015
Armiina (30) 1. ja 2.lapsi, la 26.10.2015
Weeru (31) 1. ja 2.lapsi, la 11.11.2015
Iitu (36) 2. lapsi, la 20.12.2015

Syntyneet:

Sussuanna, poika, 18.2.2015
Paulanna(40+), 4. ja 5.lapsi, tyttö+poika, 11.3.2015


****************************************
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä