Luovutettujen munasolujen/alkioiden avulla raskautuneet

Kaksoset on usein syntyessään pienempiä kuin yksi vauva. Ei ole tavatonta, että ovat n. 2,5 kg viikolla 37 jolloin usein syntyvät tai jopa aiemmin. Toki myös syntyy yli 3 kg kaksosia.
Suosittelen hankkimaan tarvikkeet kaksosille ajoissa ja mm.pesemään vaatteet ajoissa, koskaan ei tiedä milloin ei enää jaksa tai ei saa enää liikkua.

Laitan sulle Armiina yksityisviestiä :) muutaman linkin mm. Nettikirppareihin.

).( huomatkaa tämä kapea oma napa jo :LOL: Paino putoaa ja imetys kuluttaa. Vatsa pömpöttää alavatsalka, mutta muutoin lähtötilanteessa ollaan.
Meillä syödään nyt ihan urakalla. Joko lypsän tai inetän tai lämmitän Nania :) Painot olikin hyvin nousussa, kun terv.hoitaja kävi pe meillä kotona punnitsemassa vauvat.
Erinäköisiä on meidän vauvat, ei juuri yhteisiä piirteitä löydy. Myöskin luonteet jo nyt eriliaiset. Poika on itse rauhallisuus ja harvoin itkee, tyttö temperamenttisempi. Molemmat rauhoittuvat sylissä :)

T. Paulanna ja babyt, reilut 2 vkoa :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Weeru
Lempiviola Kyllä ja ei :| Flunssan oireet helpottivat lopulta ja kuume laski (5-6 pv kesti), mutta sitten alkoikin uudestaan kova kurkkukipu ja ääni lähti. Oon nyt ollut useamman päivän puhumatta, mutta en ole vieläkään kunnossa. Harmittaa, kun pitäis vihdoin päästä töihin. C-vitamiinia olen yrittänyt tankata tavallista enemmän ja juoda paljon.

Pikkasen stressaa tämä sairastaminen vauvan kannalta. Ei pitäisi aiheuttaa mitään, mutta kyllähän kaikkia ajatuksia tulee. Toivon, että tällä kertaa kaikki menisi kaikesta huolimatta hyvin.

Paulanna onnea kapeasta uumasta :) Mahtavaa, että näin nopeasti olet takaisin vanhoissa mitoissa.

Persika Mitä kuuluu, toivottavasti kaikki on hyvin? Sinulla h-hetki lähestyy kovaa kyytiä :)

En uskalla ajatellakaan mitään hankintoja vielä, ehkä rakenneultran (22.4) jälkeen tulee varmempi olo. Jospa siinä selviäisi pikkuisen sukupuolikin? Miehellä on vahva tunne, että poika olis tulossa. Mikäli palstan tilastoja katson, niin vois pitää paikkansakin... ;)

Jännä juttu, vatsa ei vieläkään ole ottanut sitä "suurta kasvuspurttia". Voihan olla, että oma silmä ei huomaa muutosta, kun kotona verkkareissa päivät pyörii...:LOL:

Fanni 16+6
 
Viimeksi muokattu:
paulanna wau nopeasti oot palannut mittoihin!

hankinnoista mulle iski jonkin sortin hormonimyrsky, oli pakko ostaa jotain pientä ja suloista. Eilen sitten kävin vähän ostelemassa. Rakenneultran jälkeen voi miettiä isompia hankintoja sitten. Ollaan myös kerrottu raskaudesta vähän laajemmin ja ihanan onnellisia meidän puolesta on oltu. Ja pahoinvointi ja väsymys ovat häipyneet!

Aniraz_ 12+6
 
  • Tykkää
Reactions: johkunen
Hei vaan hei!!

Paulannalle onnittelut super nopeasta palautumisesta!! Ja kiitos vaatevinkeistä. Mielellään kuulen kaikkia vinkkejä hankintoja ajatellen, nimittäin niin hirveä kirjo tavaraa tarjolla sekä raskausajalle että vauvalle että ensikertalainen on aika ihmeissään.

Fannille pikaista paranemista. Toivotaan että c-vitamiini auttais sua nujertamaan flunssan lopullisesti. Mäkin odottelen jo masun kasvua, mutta onneksi ei vielä mitään näy, olisi nimittäin aika huolestuttavaa näillä viikoilla! Eiköhän sulla kohta pötsi pullahda, yleensä kai noilla tienoon viimeistään alkaa olemaan vaikea peitellä kumpua...

Aniraz_ kiva että olet uskaltanut jotain jo ostella. Mäkin olen pieniä bodeja muutaman ostanut ja jotain muutakin vaatetta. Ajattelen että jos jotain kamalaa kävisi vielä niin en mä sitä yhtään sen vähempää surisi vaikken olisikaan mitään ostanut... Isommat hankinnat saa toki vielä odottaa.

Omassa olotilassa muutosta parempaan; pari päivää mennyt oksentamatta ja muutenkin olo parempi. On se ihmismieli vaan kummallinen, nimittäin ensin rukoilen pää pytyssä pahan olon loppumista ja nyt oon vähän huolissani kun paha olo on helpottanut näin aikaisin... Väsymystä ja rintakipua kuitenkin löytyy joten jotain oireitakin vielä on. Olen myös yrittänyt järkeistää syömisiä, joten josko se sitten olisi tuonut helpotusta oloon. Onneksi ensi ke meillä viikon 8 ultra joten sieltä sitten toivottavasti saan mielenrauhan sinne nt ultraan asti. Käymme siis vielä omalla klinikalla tässä yhdessä ultrassa. Mukavaa sunnuntain jatkoa teille kanssaodottajat!
-Weeru rv7+5
 
Armiina, ei sullakaan ole enää pitkä aika odotella ultraa :) Weerullakin ihan just ultra, hyvä hyvä :)

fanni, suhun on sitten iskenyt oikein kunnon flunssapöpö :/ Toivottavasti alkaisi jo helpottamaan.

Mun odotus palkittiin, tänään aamulla oli nt-ultra, jossa kaikki hyvin :heart: Kauhea meno ja meininki mahassa, kaikki raajat ja aivotkin löytyivät, riskiluvut myös kunnossa. Seuraava ultra sitten kahden kuukauden päästä, jospa rakenteiden ohella saisi osviittaa sukupuolestakin...

Lempiviola 12+0
 
Pakko tulla kertomaan tänne heti meidän järisyttävät ultrakuulumisista; löytyi 2 alkiota ja molempien sydän löi!!!! En voi ymmärtää, kuulemma harvinaista mutta mahdollista että alkio jakautuu ja identtiset kaksoset muodostuvat. Hullua.... Ja pelottavaakin. Ja tietenkin ihanaa!! Siis en voi tajuta että odotetaankin kahta vauvaa kun juuri äsken vasta odotimme yhtä. Kiitos ja anteeksi tästä sekavasta avautumisesta... Mä kun en oikeesti edes tiennyt että näin voi käydä.
-Weeru rv8 ja kaksi (!!!) pientä
 
Weeru No jopas nyt sentään, olipa ultrakuulumisia :D On kyllä harvinaista, mutta olikos Hailaivalla sama juttu?? Eikö näitä kahta nähty edellisessä ultrassa? Onnea valtavasti, vaatii varmasti hiukan sulattelua, vaikka ihana juttu onkin :heart: Sun mahakin taitaa kasvaa nyt nopeammin.

Lempiviolalle Myös onnea hyvistä ultrakuulumisista!

Täällä pöpö jyllää vaan :( ja saikku jatkuu. Mahan kanssa mulla käy varmaan niin, että kun lopulta pääsen töihin, niin on pakko paljastaa koko juttu. Muutoksen kun huomaa selkeämmin, jos ei useampaan viikkoon nähnyt... Huomenna mulla onkin neuvolalääkäri. Toivottavasti ultrataan tai kuunnellaan sydänäänet.

Fanni 17+2
 
  • Tykkää
Reactions: Weeru
Weeru, no huh huh, olipa ultra, eihän vaan aprillipila:LOL:
Onnea!
Muistatko mikä sun hcg oli vai kävitkö veritestissä silloin? Jännä jos sekään ei ollut koholla!
Onnea kaikkien odotukseen..täällä käyn joskus lukemassa ja toivon että ylihuomenna tapahtuva siirto heittäisi minutkin tänne..
 
  • Tykkää
Reactions: Weeru
weeru johan oli yllätys! Miten ekassa ultrassa ei nähty toista jo? Eihän jakautuminen voi tapahtua kuin aivan alkuhetkillä. Onnea! Tuossa onkin sulattelua. :)

iitu78 onnea siirtoon!

fanni kiva kuulla että maha käy näkymään! Eipä sitten kuin pomolle kertomaan uutisia. :)

Aniraz_ 13+2, jolle väsymys palasi kuvioihin
 
  • Tykkää
Reactions: Weeru
Mä olen edelleen aivan sekaisin... Siis eka ultrahan meillä tehtiin 5+2 ja silloin tosiaan näkyi vain 1 pikkuriikkinen alkio jonka sydän löi. Tänään näkyikin sitten aivan selvästi 2. Toinen oli pienempi ja vastasi viikkoja 7+3 ja toinen isompi vastasi viikkoja 7+6 kun mulla tänään virallisesta rv 8. Lääkäri ei keksinyt muuta kuin että ekassa ultrassa tämä pienempi on ollut niin pieni eikä syke ole vielä näkynyt että laite ei sitä havainnut... Toinen vaihtoehto on se että ihme ois tapahtunut ja mulla olisikin tullut ovulaatio ja oma munasolu olis sitten hedelmöittynyt. Eli vauvat ei olis identtisiä. Tämä kuitenkin äärimmäisen epätodennäköistä koska siirto tehtiin lääkkeelliseen kiertoon ja silloinhan ei omaa ovulaatiota tule, plus että mun omat soluthan ovat sekundaa, joten en usko että näin on käynyt. Nyt näyttää siis vahvasti siltä että ovat identtiset, mutta omissa pusseissaan. Se jakavatko istukan selviää viikon 12 ultrassa.
Pelottaa ihan kamalasti että meneekö kaikki nyt hyvin ja pelon peikkoja istuukin nyt 2 olkapäällä. Tuntuu vähän myös siltä että tämä on liikaa. On tosi vaikea tajuta että vauvoja on kaksi. Myös huono omatunto vaivaa kun olen nyt rakastanut ja ajatellut vain sitä toista, että onko se toinen jotenkin nyt kärsinyt tästä... En tiedä, aikaa tämä vie että totun ajatukseen. Olisi ehkä ollut helpompi sisäistää tuplat jos olisi 2 alkiota siirretty, mutta luonto päätti nyt näin ja aivan sekaisin onnesta olemme kyllä mieheni kanssa molemmat.
Pelottaa myös jaksaminen...uskon kuitenkin että selvitään. Ehkä näin oli tarkoitus käydä. Olemme aina haaveilleet mieheni kanssa kahdesta lapsesta, mutta vuosien aikana on tullut monesti todettu että jos yhdenkin saamme se on ihme ja enemmän kuin uskallamme edes haaveilla. Kaksoset on jotain niin älytöntä että en voi käsittää.

Kiitos kaikille onnitteluista! Niin ja arvatkaa vaan ovatko läheisemme uutisen kuultuaan hörähtäneet puhelimeen että hehehe hyvää aprillipäivää vaan teillekkin. Siinä onkin sitten ollut selittelemistä että tämä ei itseasiassa ole aprillipila vaan totisinta totta.

Iitulle vielä vastaan että hcg oli pp10 544. Eli korkea, mutta ei sitä kukaan klinikalla sen ihmeemmin ihmetellyt. Kehuivat vain hyväksi. Tsemppiä sinulle tulevaan siirtoon. Pidän peukut pystyssä että nyt tärppäisi!

Nyt jatkan aiheeseen tutustumista ja jään ihmettelemään tätä ihmeellistä elämää. Kiitos vielä kaikille onnitteluista ja Hailaiva jos olet linjoilla niin mielellään kuulisin miten sinun odotuksesi sujuu kun käsittääkseni sinulla ollut vastaava tilanne. Onnea kaikille vaiheisiinne!
-Weeru rv8 ja kaksi pientä sykkyräistä :heart::heart:
 
Viimeksi muokattu:
Onnea weeru <3 ja onnea tasapuolisesti kaikki muutkin, ihanat plussatuulet puhallellut!

Onnea Paulanna ihanaisista pikkusista, hurja synnytys mutta loppu hyvin, kaikki hyvin. Oletko toipunut hyvin sektiosta?

Pari kertaa olen raapustellut tänne, mutta molemmilla kerroilla teksti hävinnyt, hermo mennyt ja jätin sitten kirjottelun kokonaan. Puhelin pitäs viedä vaihtoon :(.

Oma vointi ok, nyt siis 35+2, kovasti supistelee kivuttomasti. Lähes kaikki hankinnat tehty!! Jee! Netistä suurin osa, se vasta on helppoa se. Tuttavilta olen saanut vaatteita ja jotain muutakin tarpeellista tai tarpeetonta.. Kovasti jo odotan että saisi pikkusen maailmaan, mun puolesta olisi hyvä syntyä 37+0 ;).

Mites Burma? Sinäkin olet jo pitkällä. Entäs Hailaiva? Sitten oli TiaTuu ja Fanni? Teitä on niin mahtava porukka täällä, sellanen lista olis kiva, mistä näkis odottajat ja vaikka nyt lähiaikoina synnyttäneet, jaksaisko joku tehdä, mä en edes mieti tällä puhelimella sellaseen ryhtyväni :D

P 35+2
 
  • Tykkää
Reactions: Weeru
Kiitos kysymästä persika, olen pikkuhiljaa toipunut sektiosta, en ota enää kipulääkkeitä, ei siis kipua liikkuessa eikä levossa :) Haavahan ollut koko ajan siisti, mutta kuntoani vei alas kohtutulehdus ja matala hb, joka oli siis vain 80. Tänään kontrolli.
Nukahdan heti kun tilaisuus on, vuorokauden ajalla ei väliä.
Vauvat syö samassa rytmissä, n. 3 h välein. Tytöllä joka ilta vatsavaivaa :(

Persika sähän synnytät ihan kohta :)


Listan synnyttäneistä ja odottajista saisi helposti kopioitua tuolta toiselta palstalta, jos joku on näppärä siinä :) Itse en puhelimella myöskään siihen pysty.

Hyvää pääsiäistä kaikille !

T. Paulanna ja babyt n.3 viikkoa
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Weeru
Vautsi Weeru mitä uutisia! :D On varmasti ihanaa ja jännittävää ja pelottavaa samaan aikaan! Teillä on kyllä sulateltavaa, mutta kyllä se siitä, tsemppiä ja onnea matkaan!

Iitu, onnea matkaan :)

fanni, miten meni lääkäri? Mitä kaikkea siellä tehtiin? Kuunneltiin varmaan sydänäänet ja tehtiin sisätutkimus? Mulla on lekuri 3 viikon päästä.

Me ollaan nyt paljastettu raskaus osalle läheisistä. Töissä ajattelin kertoa pomolle heti ensi viikolla kun palaan lomalta töihin. Olo on niin turvonnut ja maha pistää silmään kun olen aika hoikka, niin mieluiten kerron esimiehelle ennen sitä kuiskuttelumyllyn käynnistymistä ;)

Lempiviola 12+3
 
  • Tykkää
Reactions: Weeru
****************************************

Odottajat:

Persika (38), 1.lapsi, PAS, la 6.5.2015
Hailaiva: kaksoset, la
Burma (39), 1.lapsi, LA 26.6.2015
Fanni (40+), 1. yhteinen, la 7.9.2015
Tia-tuu : 1.lapsi, la 28.9.2015
Aniraz_ (33) 1.lapsi, la 5.10.2015
Lempiviola (34) 2.lapsi, la 12.10.2015
Armiina (30) 1. ja 2.lapsi, la 26.10.2015
Weeru (31) 1. ja 2.lapsi, la 11.11.2015

Syntyneet:

Sussuanna, poika, 18.2.2015
Paulanna(40+), 4. ja 5.lapsi, tyttö+poika, 11.3.2015


****************************************
 
Viimeksi muokattu:
Kopsin listaa tuolta toiselta puolelta ja supistin niin että mukana ovat tällä hetkellä keskustelua käyvät. Pahoittelut jos tiputin jonkun vahingossa pois, lisäillään tarpeen mukaan! :) Listaa voi kopioida ja muokkailla kuka vaan.

Olisi muuten mielenkiintoista kuulla teidän kaikkien taustoja, hoitopaikkoja jne. näille hoidoille. Niistä on tietysti tuolla lapsettomuuspuolella puhuttu, mutta sekalaisesti ja eri kohdissa pinoa.
 
Lempiviola kiitos ihanasta listasta!! Toi onkin hyvä kun näkee kaikkien tiedot yhdestä paikasta.

Meillä hoito aloitettiin jo v. 2009 Naistenklinikalla. Saatiin diagnoosiksi selittämätön lapsettomuus ja vuosina 2009-2012 hoitoja tehtiin 4x inssi ja 1x IVF josta yksi alkio ja nega. Sen jälkeen mulla diagnosoitiin lymfooma eli imusolmukesyöpä. Oli onneksi paikallinen ja sain puoli vuotta sytostaattihoitoja meikussa. Sen jälkeen vuoden karenssi eli seurattiin uusiiko syöpä ja onko hoidot tehonneet. Luojan kiitos kaikki vuoden aikana otetut magneettikuvat olivat puhtaita ja sain terveen paperit alkuvuodesta 2013. Sitten päätettiin jatkaa kesken jäänyttä vauvaprojektia ja palattiin Naistenklinikalle. Siellä kuitenkin kävi heti ekoissa tutkimuksissa selväksi että mun munasarjat oli ottaneet osumaa sytostaattihoidosta ja olivat pahoin kärsineet. Myös verikokeet kertoivat samaa. Lääkäri antoi alle 2 % onnistumismahdollisuuden omilla soluilla tehtävästä IVF hoidosta. Olisivat kuitenkin sen tehneet jos oltais haluttu. Lääkäri kertoi kuitenkin jo tolla käynnillä lahjasoluhoidosta joka olis sitten mahdollista toteuttaa omalla kustannuksella yksityisellä klinikalla. Muutama kuukaus siinä sitten tuumattiin ja pohdittiin miten jatketaan ja sitäkin mietittiin että jatketaanko ollenkaan... Varattiin ensikäynti Graviditakselle ja siitä se sitten lähti. Rakas ystäväni luovutti solujaan jonossa ekana olleelle pariskunnalle ja mahdollisti näin meidän nopean hoitoon pääsyn. :heart: Aika tarkkaan vuosi hoidon aloittamisesta ja nyt olen raskaana. Ihmeellistä! Olen jotenkin nyt viime päivät ollut tämän ihmeellisen elämän edessä ihan polvillaan. Jotenkin tuntuu että on se meiltä ottanut, mutta nyt on kyllä kauhalla annettu. Niin kiitollinen olo. Rakastan näitä pieniä jo nyt niin hurjasti ja odotan tulevaisuutta tosi paljon. Pelottava ja jännä raskausaikana vasta ihan alussa, mutta kuitenkin yritän nyt löytää tasapainon ja nauttia. (Vaikka välillä vähän vaikeaa kun pää pöntössä monta kertaa päivässä... Jep, pahoinvointi is bäck.:LOL:)

Mielellään kuulisin myös teidän muiden tarinoita. Ja anteeksi viimeaikaiset romaanipäivitykseni, olen vain niin innoissani tästä ja mies ja te tunnutte nyt olevan ainoita kenelle voin kaiken suoltaa. Vielä himmailen vähän raskaudesta kertomisen kanssa. Viikkoja kuitenkin tuskaisen vähän vielä. Kivaa pääsiäistä teille kaikille. Meillä on ainakin kaikilla korit täynnä kultamunia! Hahhaaa!
-Weeru ja pienet sykkyräiset rv 8+2
 
Viimeksi muokattu:
Kiva että olet Paulanna noin nopeasti toipunut sektiosta, inhottava juttu tuo kohtutulehdus, mutta onneksi hoitui lääkkeillä.

Kiitos Lempiviolalle listasta, pysyy vähän kärryillä kuka missäkin vaiheessa menee.
Mulla taustalla endo ja omien solujen niukkuus ja huonolaatuisuus ajoivat lahjahoitoon, heti tuoresiirrosta plussa, meni kesken joskus rv10 viime kesänä, sitten heti seuraavaan kiertoon PAS, 2 siirrettiin, yksi tarrasi <3. Eli alle vuosi sitten alotettu hoidot, onnistuminen hieman eri luokkaa kun omilla soluilla!

P 35+2
 
weeru tänne saa vuodattaa fiiliksiä. :) Onnea kahdesta ihmeestä! Teilläkin on ollut aikamoinen matka. Jaa pahoinvointi sitten palasi kuvioihin, jaksamista sinne pöntön äärelle. ;)

lempiviola läheisille kertominen on kyllä ihanaa. Mun maha pysyy piilossa oikealla vaatetuksella, katsotaan kuinka pitkään.

Meidän tarina: Naistenklinikalla 3 IVF:ää miedompien hoitojen jälkeen. Munasoluja tuli reippaasti, hedelmöittyi, mutta sitten kävi kato käymään. Siirtoon yhdellä alkiolla per hoito, näissäkin fragmentaatiota. Pakkanen jäi aina tyhjäksi. Ei tulosta ja hoidot loppuivat julkisella. Lahjoitettuja munasoluja suositeltiin ja oltiin jo ensikäyntikin sovittu. Otettiin sitten noin vuoden hoitotauko jonotellen ja säästäen. Ei haitannut yhtään, elämä oli oikein kivaa hoitokurimuksen jälkeen.

Sitten tuli soitto klinikalta ja päästiin aloittamaan. Ekalla yrittämällä luovuttaja vaihtui ja hoito keskeytyi. Joulun jälkeen alkoikin tapahtumaan ja pari päivää ennen punktiota soitettiin meille punktioajasta. Alkiomäärää jännitin hirmuisesti, ja pettymys oli kova kun vain kaksi alkiota saatiin munasolujen vähäisyyden takia. Mutta nämä kaksi porhalsi kauniina päivään neljä, jolloin toinen laitettiin kyytiin, ja tuntuu viihtyvän :heart:. Ja toinen pakkaseen. Ja nyt ollaan näillä viikoilla...ihmeeltä tuntuu jokainen vaihe tässä raskaudessa. :)

Aniraz_ 13+3
 
Viimeksi muokattu:
Kiva kun jaksatte kertoa tarinoitanne :) Niin erilaiset jutut johtaa tähän samaan tilanteeseen.

Oma tarinani: meillä on clomi-hoidoilla saatu lapsi, nyt 4-vee. Silloin jo kierrot olivat lyhyitä ja epämääräisiä ja lapsen yrittäminen oli rankkaa, vaikka siihen vain vähän yli vuosi menikin. Toista aloimme toivoa kun menkat alkoivat imetystä vähennettäessä n. 10kk synnytyksestä. Ensimmäinen vuosi yritettiin luomusti, toinen vuosi clomeilla ja femareilla, mutta niihin ei ollut enää vastetta ja kierrot olivat liian lyhyitä tai pitkiä. Syytä ei tässä vaiheessa vielä tiedetty. Vuosi sitten tammikuussa käytiin ensikäynnillä julkisella ja siitä se vyyhti sitten aukeni. Verikokeista selvisi, että AMH oli alle 0.2 ja FSH melkein 15, eli diagnoosina munasarjojen ennenaikainen vajaatoiminta. Päästiin IVF:ään pikavauhtia, hoito toteutettiin maalis-huhtikuussa. Stimulaation tuloksena punktioitiin yksi solu, josta tulikin sitten kohdunulkoinen, äitienpäivä meni leikkauspöydällä. Toinen stimulaatio oli elokuussa, nolla solua. Julkinen lopetti hoidot tähän. Sieltä siirryttiin Fertinovalle, jossa lokakuussa kokeiltiin omilla soluilla vielä kerran, tyhjä arpa sekin. Siispä ilmoittauduttiin luovarihoitoihin, hieman sitä ennen Fertinovalla oli ilmoitus ettei heillä ole sillä hetkellä jonoja hoitoihin luovutetuilla munasoluilla. Käytiin psykologilla ja joulukuussa tarjottiin luovuttajaa, jonka me hyväksyimme. Hoidot oli heti alkuvuodesta ja kaikki meni paremmin kuin hyvin. Yksi alkio siirrettiin 4-soluisena ja 18 alkiota meni pakkaseen. Tämä ensimmäinen sitten piti lujaa kiinni :) Reilu kolme vuotta siis tätä toista yritettiin, viimeinen vuosi on ollut aika raskas, tilanteet muuttuivat vauhdilla ja huonoja uutisia ropisi niskaan koko ajan. Ihmeellistä että nyt olen vihdoin raskaana ja silti jotenkin tuntuu, että tämä loppu kävi (liiankin?) helposti :)
 
Wau, Lempiviola, saittepa paljon alkioita. Weeru, onnea kahdesta alkiosta! Ja onnea Paulanna kaksosista. Burma taitaa olla aika samassa vaiheessa kuin minä.

Aiemmin tuolla hoitojen puolella kirjoittanut, mutta siitäkin aikaa.
Minulle on tehty kaksi IFV-hoitoa omilla soluilla ja toisesta lahjasoluhoidosta olen nyt raskaana.

Tuossa ennen joulua kärsin kovasti pahoinvoinnista ja pääsin sitten onneksi sairaalaan tiputukseen ja pahoinvointi loppui. Kannattaa pahoinvoinnista kärsivien yrittää syödä säännöllisesti ja pahasta pahoinvoinnista kärsivien ottaa yhteyttä sairaalaan. Minulla vaan ei sitten pysynyt sisällä enää mikään.

Kunnallisia ultria on ollut kaksi ja niissä kaikki hyvin. Äskettäin oli sokerirasitustesti ja senkin tulos onneksi ok. Välillä närästystä ja painon tunnetta selässä. Välillä vatsaaan sattuu, jos liian nopeasti nousee ylös tuolista. Vauva potkii kiitettävästi : ) Pitäisi kuulemma laulella ja puhella vauvalle. Neuvolakäyntejä on on ollut yllättävän vähän. Säästöä varmaan.

Kiinnostaisi tietää, onko joku teistä käynyt 4D-ultrassa? Kokemuksia?

Nyt on alkanut mielessä pyöriä, mitä hankintoja olisi hyvä tehdä. Neuvoja ottaisin mielelläni vastaan. Toistaiseksi olen vain itselleni ostanut äitiyshousut ja muutamat isommat hölkkähousut kotiasuksi.

Carolyn 27+6, 40+, LA 27.6.
 
Onnea Weeru tuplayllätyksestä!
Oi ihanaa Persika kun oot jo noin pitkällä! Ja kaikki valmiina. : )
Toivottavasti Iitu78 siirto meni hyvin ja onnistuu toivotulla tavalla.
Aniraz mulla noita kiloja on tullut seitsemän vuoden hoitojen aikana niin paljon että sain salattua raskauden hienosti viikolle 18-19...

Meidän tarina, 9 vuotta yritystä josta seitsemän vuotta hoitoja ensin omilla, yksityisellä sekä julkisella. Lukematon määrä IVF, ISCI josta pari PAS hoitoa. Ystävän lahjoittamalla soluilla sekä lajoitetulla spermalla. Viiden vuoden turhien hoitojen jälkeen lääkärit totesivat että me molemmat "viallisia" vaikkei mitään varsinaista vikaa voitukaan osoittaa. Viiden vuoden aikana yksi kemiallinen ja yksi varhainen km.
Seuraavaksi suuntasimme Puolaan lahjasoluhoitoihin josta ekasta hoidosta raskaus joka kesken viikolla 8. Sen jälkeen PAS josta nega. Tähän väliin Suomessa kohdun väliseinän poisto, olinhan saavuttanut maagisen kolmen km:n rajan. Luovuttajien vaihto, eka siirto nega, sen jälkeen PAS josta tämä raskaus. Pakkaseen jäi vielä kaksi.

Carolyn ihan samoilla viikoilla mennään, muutama päivä heittoa. : )
Itse olen remontoinut lastenhuonetta, vihdoinkin. Oon ostanut käytettynä hoitopöydän ja pinnasängyn sekä kestovaippoja. Näihin ei oo kulunut paljookaan rahaa, mutta vaunut taidan ostaa vasta myöhemmin. Vaatteita saan varmaan niin paljon kaikilta ettei tarvii paljoo ostella. Mulla on kans tota repivää kipua varsinkin öisin ja aamuisin. Kiva jos olet pahoinvoinnista jo selvinnyt.

Ensi viikolla taas ultra jossa tsekataan kohdun seinämän arven tila. Mutta kiva kun pääsee taas näkemään pikkuisen.

Burma 28+1
 
Meistä ei hoidoissa löytynyt mitään "vikaa", muuta kuin ikäni. Miehen spermaa käytettiin sitten näissä lahjamunasoluhoidoissakin. Omilla soluilla ei mitään tarttumisia tapahtunut. Nyt lahjamunasoluhoidossa yksi tarttuminen oli ennen tätä, jossa ei sitten hcg kuitenkaan lähtenyt kunnolla nousuun. Mietin, että olisikohan omilla soluilla onnistunut, jos olisi ollut samanlainen lääkitys kuin lahjamunasoluhoidoissa eli esim. Estradot-laastari, josta tulee tasaisesti hormonia.

Kiitos, Burma, vinkeistä. Tosi pitkä tie ollut teilläkin..

Olen ens viikolla menossa yksityiseen ultraan, mutta mietin pitäisikö vaihtaa 4D-ultraan, mutta taitaa olla aika kallista. Olen kuullut, että saisi dvd:lle tallenteen.

Olen välillä aika pelokas, kun tämä raskaus on niin kauan odotettu. Nyt on ollut kurkkukipua tai kun juuri kannoin kauppakassia, että miten vaikuttaa, olenko huonossa asennossa vauvaa ajatellen, kun vauva potkii, miten paljon voin kumarrella yms.
 

Yhteistyössä