Luovutettu munasoluhoito

pikaisesti muutama sana ennen töihin lähtöä. KLAARALLE täällä varpaatkin pystyssä, että muniksia tulee tarpeeksi ja pääset ensi viikolla siirtoon!! :p

ALIISALLE kysymys; miksi aloitat progynovan jo ensi viikolla? Mille viikolle sinulla siirtoa kaavaillaan? Oletko pistänyt jarrun? Minä pistän sen tänään ja Lugestronin aloitan 26.2 ekan ultran jälkeen.

Oikeesti ton jarrun pistämisen tarkoitus on minulle epäselvä ja mukava olisi jos joku osaisi sitä vähän selventää. :whistle:

Mutta nyt toivottelen mukavaa päivää kaikille!! Ps. Onko WATROSSI kuulumisia??

Terv. VEKARA ;)
 
Kylläpä latautuu hitaasti nämä uudet sivut, ja äsken kirjoittamani teksti hävisi taivaan tuuliin...

Toivottavasti kaikille kakkossaajille riiittää soluja! Ei voi olla taurhauttavampaa odottaa tällaistakin kun ensin odottaa luovuttajan löytymistä kuukausia tai vuosia.

Bean kokemuksen jälkeen (vain kaksi alkiota istutuskunnossa vaikka eka saaja) tuli mieleeni, että mitäs jos ei alkiota ole enää yhtään hengissä viljelyn jälkeen... Tulee mentyä Pietariin turhaan, matka viisumeineen ei ole ihan halpa. Klinikalle on kuitenkin ollut kustannuksia, täytyyköhän maksaa täysi hinta 6500 e, vaikkei yhtään kyytiläistä saisi mukaansa. Ehkä siitä vähennetään edes alkioiden istutusoperaation hinta, joka ei taida summaa paljoakaan kyllä pienentää.

Eipä voi muuta kuin toivoa parasta, meille kaikille! :saint:
 
Vekara: En ole pistänyt jarrua.. tuskin pistänkään.. Minulla ei kuukautisia tule ilman lääkitystä.. Tosin en kyllä myöskään edes oikein ymmärrä tuota jarrua.. joten mielenkiinnolla odotan jonkun viisaamman kertovan sen merkityksen..:) Mutta tosiaan mulla ei niitä kuukautisia tule ilman tabuja.. ja en saanut aloittaa enää lääkkeitä kuukautisten jälkeen vaan minun käskettiin nyt olla melkein 2 viikkoa ilman mitään lääkkeitä ja tosiaan sitten ensi viikon pe:na alan syömään progynovaa.. Siirtoa suunnitellaan viikolle 11 jo.. eli n. kk:n päähän...

Onko mua nyt sitten käsketty syömään progynovaa jotenkin liian aikaisin???

Mä oon muutenkin vielä pihalla niin monesta asiasta, että älkää pitäkö mua ihan tyhmänä jos jotain en tiedä :LOL: Täältä saa muuten oikeesti myös paljon sellaista tietoa mitä ite en ainakaan ole aiemmin tiennyt..
 
Niinkuin Klaara jo mainitsi! Eli ei meillä muita ajatuksia kun että toivotaan parasta! Edellis kerralla oltiin kans kakkossaajia ja silloin meille riitti hyvin munasoluja, 8kpl joista 5 hedelmöittyi.

Aliisa Minäkin aloitan ensi viikolla Progynova, ma 18.2. Meille on suuniteltu siirto viikolle 10 eli 5 tai 6.3. Jos kaikki menee niinkuin toivotaan. 25/26.2 minulla on uä kontrolli.

Bealle kovasti peukutuksia!!

Minullakin piisaa tekemistä tällä hetkellä opiskelujen ja työharjoittelun takia ja senkin takia en ole hirveästi kerennyt täällä kirjoittaa, mutta aina välillä käyn täällä että pysyn ajatasalla! =)

 
.. ei mitaan uutta, taalla tiukasti takapiruilen ja olen hengessa mukana kaikkien hoidoissa!

Olisi kiva jos voisit kysya Riikassa kaydessasi, etta kuinka pitka jono on talla hetkella. Paivi kertoi mulle sen olevan viiden kuukauden tienoilla. Kauanko te olittekaan jonossa?

Onneksi toissa pitaa kiirusta ja on ihan kivoja projekteja, joten ihan OK:lta tama odottaminen tuntuu - ainakin talla hetkella. Joskus tietysti tulee "en enaaaaaaan jaksa odottaa" -ketutuksia, mutta ne tuntuvat menevan aika pikasesti ohi.

Ciao bellat
 
Onko teillä Aliisa tai Enkelitytön äiti mitään hajua siitä, millä perusteilla ne ykkössaajat ja kakkossaajat menee? Onko se vaan niin, että missä kohdin jonoa sattuu olemaan? Aika inhottavaa kun te molemmat olette viime kerroilla olleet kakkossaajia ja nyt taas olette. Olisi mielestäni ollut kohtuullista, että nyt olisitte ykkössaajia!! Elämä ei todellakaan aina tunnu olevan oikein reilua...., mutta toivotaan nyt parasta!!!

Oletteko ketkään muut hoidoissa maksusitoumuksella? Jos olette, niin tiedättekö kuinka monta kertaa siirto voidaan tehdä yhdellä sitoumuksella? Onkohan se niin, että yksi sitoumus per. luovuttaja? Meillä on maksusitoumus näihin hoitoihin, mutta en ole tätäkään asiaa huomannut kysyä hoitopaikastamme. Eli meillä hoidot on ilmaiset, lääkkeet maksamme itse.


Klaara :wave:
 
En tiedä millä perusteella, mutta oletan että se rippuu millä paikalla jonossa olet...
Meilläkin on maksusitomus, eli se kirjotettiin vuodeksi meille ja luulen että se maaliskussa menee umpeen, eli juuri ja juuri ehditän toista hoitoa saada. Mutta toisaalta luulen että ehkä voimme vielä saada jatkoa siihen, kun meillä kerran on ihan lääketieteellinen syy tähän lapsettomuuteen.
Sitten en tietysti tiedä on onko tässäkin hommassa sama periaate että jos kolme siirtoa epäonnistuu niin saadaanko sitten lisää (eikö on IVF hoidoissa vähän sama periaate, kolme siirtoa ja sen jälkeen ei enä makseta?? )

No toivotaan parasta että tämä toinen hoito onnistuu! :heart:

Hyvää Ystävänpäivää teille kaikille! :heart:
:wave:
 
Eilen sain Kelan päätöksen joulukuussa tehdystä ivf-hoidosta. Hakemus oli hylätty perusteluna ettei se ole sairauden perusteella tarpeellista sairaanhoitoa raskauden käynnistämiseksi. Ja lopussa: Raskaus on käynnistynyt ilman hedelmöityshoitoa! Että näin, missähän se raskaus luuraa, kun minä en ole huomannut.... vai voivatko tarkoittaa kaksi ja puoli vuotta vanhaa spontaania tuulimunaraskautta... Aion kysellä vähän lisää perusteluja.

Yöllä meinasin murentua murheeseen, kun naapurin 5-v itki ja huusi pitkään "viereen" "pois täältä". Kouluttavat häntä nyt nukkumaan lastenhuoneessa ja taisi pelottaa, kun kova tuuli paukutti kattopeltejä tai muuten vaan olisi vanhempien kainalo kelvannut. Naapurit eivät tiedä, että meillä toivotaan päinvastaista asiaa aika hartaasti... huutaakin joskus tekisi mieli.

Bealle koko keuhkojen kapasiteetilla plussapuhallukset!

Hyvän ystävänpäivän terveiset kaikille pinolaisille lähettää Hilde :wave:
 
Bea
Niin, Hilde, voi tosiaan käydä niin ettei yhtään munasolua selviä pitkästä viljelystä, sehän on tosiaan mahdollista ja kieltämättä tuli minullekin mieleen ennen matkaa. Toisaalta, samoin voi käydä Suomenkin klinikalla sillä esim viime kerralla mulla riitti yhteen tuoresiirtoon ja yhteen PAS:iin tosin taidettiin sirrtää 2, ainakin tuoresiirrossa. Lääkärini sanoi jo ekan IVF:n jälkeen (tämä siis mun kolmas) että nyt toisella kerralla (Suomessa) ei enää lähdetä tekemään niin montaa PAS:ia elikä hänen mielestä paremmat mahikset jos viljellään pitkällä kaavalla eli elimoidaan heikoimmat alkiot ja siirretään vain tosi hyvät. Mullahan on tehty ekasta IVF:stä muistaakseni 5 PAS:ia...ja niente (tai siis yks kemiallinen raskaus oli tuloksena). Riski on toki olemassa mutta en sitään sinuna turhaa nyt etukäteen surisi.

Kela korvauksista sen verran että olen tainut jo aiemminkin mainita että multa myös evättiin jo tokan IVF:n yhteydessä joten sekin sucks (anteeksi kielenkäyttöni)...itsekkäästi ajattelen että hyvänä veronmaksajana olis edes joskus kiva saada valtiolta jotain takaisin.....mut jos tämä vain onnistuu, unohtuu rahahuolet heti! Lainattu on nyt äidiltä kun omat säästö hupeni ja jos vielä yhden kerran tämän jälkeen lähdetään projektiin mukaan niin syksyyn varmasti menee (Suomessa) ja siihen mennessä saadaan rahanasiat toivottavasti vähän paremalla mallille. Ei kumminkaan kivaa olla koko ajan laskemassa ja miettimässä menojaan, kunpa edes olisi tuloksia näköpiirissä! Ihmeellisen kommentin olivat sulle tosiaan laittaneet, jos olisin sinä, ottaisin yhteyttä ja valittaisin väärästä perusteesta.

Testaan tosiaan viikonloppuna, että tiedoksi vain =) menkamaista kipua ollut tosiaan useampi päivä nyt ja vatsa ns kovana joten tuntuu kuin joku painasi tuosta keskeltä vatsaa välillä (varmasti mahapuruja!). Rinnat ehkä aavistuksen aremmat kuin aikaisemmin ja samat väreillyt jatkuu (lääkkeistä!).

Kiitos ihanista onnentoivoituksista ja mukavaa Ystävänpäivän iltaa kaikille!
....kuulumisiin!

 




ja hyvää ystävänpäivää!! :heart: ALIISA: Tänään selvitin sitä jarru-asiaa ja syy miksi sen pistän, on saattaa munasajat lepotilaan. Eli yhdet kuukautiset alkaa ja toisia sitten ei. Sinulla ei jarrua nähtävästi siksi, koska ei myöskään vuotoa. Progynova alkaa sinulla aikataulullisesti aivan samoin kun zumenon minulla (sama lääke). Eli mitään huolta ei ole. Ainoastaan mietin miksi aloitat lääkkeen ennen jarrua, koska en tiennyt että sitä et pistä.

Hilleville ja Bealle pitkästä viljelystä sen verran, että mietimme sitä myös edellisessä hoidossamme. Kuitenkaan emme siihen lähteneet, koska alkioita sattaa "mennä hukkaan". Tuoresiirrossa siirrettiin kaksi, molemmat kiinnitty, kesken meni. 13 saatiin pakkaseen, passeilla emme onnistuneet.

Nyt toivottelen kaikille kauniita unia |O ja lähden tästä saunomaan :) .
Terv. VEKARA ;)
 
Olen uusi täällä palstalla ja hyviin tapoihin kuuluu ekaksi esittäytyä =)
elikkä olen 28 vuotias ja miksi minä olen täällä osastolla niin johtuu siitä että minulta
ollaan poistettu molemmat munasarjat 25 vuotiaana joten ainut vaihtoehto on raskaaksi
enään tulla luovutetuilla munasoluilla. Yksi luomu lapsi meillä on joka alottaa nyt syksyllä koulun, minun ja tytön lisäksi meidän perheeseen kuuluu isä ja sitten meidän kaksi rottwailer narttua. ammattini on sairaanhoitaja ja toho-osastolla työsentelen. viime kesänä käytiin väestöliitossa jossa saimme soluja päästiin tuore siirtoon jossa siirrettiin 1 alkio ja sitten yksi pas. jossa siirrettiin 2 alkiota ja ei kummastakaan toivottua tulosta joten jonossa taas ollaan.

Ihanaa että täällä on näin moni jolla hoidot juuri nyt käynnissä, aivan ihanaa!
Haluaisin kysyä että mitä tämä maksusitoumus tarkoittaa, en ole aikaisemmin törmännyt kyseiseen asiaa?

Mutta aivan ihanaa ystävänpäivää kaikille ja oiken hyvää yötä!
 
limakalvo 12mm. Ensi viikolla todennäköisesti päästään siirtoon mikäli munasoluja tulee tarpeeksi. Maanantaina saamme tietää tarkan määrän, mutta hyvältä oli näyttänyt luovuttajan tilanne. Jännittää, voiko tämä todella olla nyt totta?! Yli kuuden vuoden paini lapsettomuuden kanssa ja nyt joku ihana ihminen on antamassa meille edes pienen toivonkipinän omasta lapsesta. Voi kunpa kaikki menisi hyvin!!!

Mitä kuuluu Bealle? Olen jännittänyt koko päivän myös sinun uutisiasi....

Tervetuloa Tinttarallaa mukaan. Me ollaan saatu maksusitoumus näihin hoitoihin siitä sairaalasta, jossa olimme tutkimuksissa lapsettomuuden syistä. Eli meidän hoidot maksaa tämä kyseinen sairaala. Omat ja käsittääkseni myös luovuttajan lääkkeet maksamme itse. Tämä maksusitoumus on kyllä iso helpotus jos joudumme näissä hoidoissa pitkäänkin olemaan. Sitä en tiedä missä vaiheessa tuo sitoumus päättyy.


Rentouttavaa viikonloppua kaikille teille ihanat palstalaiset!!! :heart: :heart:


Klaara :wave:
 
ja mukava saada porukkaa lisää.. tervetuloa mukaan TINTTARALLAA :wave: .

Ihania uutisia KLAARA!!! Limis tosi hyvä. Nyt vaan kaikki peukut pystyyn, että ensi viikolla tapahtuu :p !!!

BEA :attn: täällä kovin jännitän puolestasi!! Mitä sinne kuuluu??! :whistle: .

Keskiviikkona pistin jarrun ja nyt alavatsa melko arka. No, ainakin on merkki siitä, että lääke vaikuttaa!!

Nyt toivottelen kaikille mukavaa alkavaa viikonloppua. Ollanhan langoilla ;) Terv. VEKARA
 
Bea
taas yksi päivä odotettu lisää ja varmaan huomenna tai viimeistään sunnuntaina testaan...yritän malttaa ja vielä hiukan odottaa - maanantaina on mulla vasta verikokeen aika. Samoja tuntemuksia edelleen, ja olen myös laittanut kaikki oireet ylös jo viime kerrasta ;)
Paras juttu kait on että vuotoa ei ole tullut lainkaan, tosin on näin ennekin käynyt ja silti negaa tullut. Nyt vain aika kumman positiivisella mielellä jaksanut olla - viime yönä nukuin tosi huonosti ja viidestä lähtien pyörin ja hyörin ja mielikuvitus meni tuhatta ja sataa, arvaatte varmaankin minkä aiheen merkeissä! S
Otan iisisti nyt sohvalla ja ehkä vielä lämmin kylpy tekisi mielelle hyvää.

Kiva kun kyselette vointia, tuntuu ihanalta jakaa näitä tuntemuksia sillä eihän näistä helppo ole puhua kenellekkään. 2 vuotta ollaan nyt käyty klinikalla hoidoissa ja olisi tämän nyt jo aika toimia.

Klaaran limis kuulostaa uskommattoman hyvältä! Hienoa. Tervetuloa myös minun puolesta Tinttarallaa, tänne mahtuu hyvin joukkoon =)

Vekaralle & kaikille muksuilijoille rentouttavaa viikonloppua ja ilmoittelen heti kun uskallan testata!

Terkuin,
Bea
 
Täälläkin mielenkiinnolla odotellaan mitä Bean testi on sanonut?? Toivon koko sydämestäni että plussaa!

Hei muakin alkoi kiinnostamaan tuo maksusitoumus asia. Mistä sellaisen voi saada ja millä perusteilla? Mulla tosiaan tää lapsettomuus tullut selville jo 16 vuotiaana kun Jorvissa tutkittiin syytä siihen miksei kuukautisia tule.. siellä ei silloin puhuttu mitään maksusitoomuksista, mutta jos ei ole koskaan pystynyt millään keinoin saamaan lasta niin olisiko se maksusiitoomukseen hyvä syy? Eihän tuo lapsen saanti tuolloin 16 v muutenkaan olisi ollut edes ajankohtainen.

Vekara: Niin vähän epäilinkin, että tuo jarru pistetään juuri niiden kuukautisten takia. Kiva kun selvensit asiaa kuitenkin mullekkin :)

Tinttarallaa
: Tervetuloa joukkoon! Itekin aika uusi täällä.. mutta tosi kiva palsta :)

Klaaralle kaikki peukut ja varpaat pystyyn, että siirtoon pääsisitte ! Hyvä asiahan on jo että jos muniksia näyttäisi tulevan hyvin:)
 
Bea
haalea plussa tuli pari tuntia sitten testiin! Toki olisin tovonut kunnon vahvaa viivaa mutta parempi kuin ei mitään!! Huomenna verikoe joten sitten se totuus selviää - n. 1.5 vuotta sitten ekasta PAS:ista tuli myös haalea viiva mutta olikin ns. kemiallinen raskaus ja nyt jotenkin fiilis parempi (ehkä viivakin aavistuksen vahvempi jos nyt oikein muistan) joten vähintään yhtä hyvin pullat nyt uunissa =) paras tulos joka tapauksessa 41 vuoteen joten melkein jo iloitsen mutta maltan vielä huomiseen jolloin toivottavasti saan myös tietää testi tuloksen. Kunhan vain sitä hormonia olisi tarpeeksi veressä!!!

Toivotaan nyt parasta, eikö ? Olo ollut aika "raskaana" eli välillä menkamaista jomotusta edelleen, hirveä väsymys iski iltapäivällä, nenä ollut tukossa useana aamuna, rinnat arat...ja mitä parasta, ei mitään vuotoa vielä, jihuu!!

Ilmoittelen lisää huomenna/tiistaina.

Hyviä unia,
Bea
 
Hei kaikki,

Tervetuloa Tinttarallaa mukaan minunkin puolestani!

Bealla ja Klaaralla hyviä uutisia, toivottavasti labratesti antaa Bealle selkeän plussan ja Klaara pääset siirtoon tällä viikolla!

Minäkin olen valvoskellut öisin, miettinyt kaikenlaista aiheeseen liittyvää. Sitäkin, mitä saattaa olla vastassa, jos lapsi tulee ja hän ei muistutakaan minua.

Bea, kuinka pitkään sinulle suositeltiin Progynovan käyttämistä? Edelleen 2x 2mg/pvä?

Mukavaa uutta viikkoa kaikille :wave: toivottavasti se toisi mukanaan hyviä uutisia tähän pinoon!

t. Hillevi
 
heippa, ja onnea Bealle. Hilleville haluaisin kommentoida, että eihän täysin biologinenkaan lapsi välttämättä muistuta vanhempiaan, kun piirteet voi tulla jostain aikaisemmista sukupolvista. Itseäni on huvittanut kun jotkut ovat sanoneet, että poika on minun näköinen, vaikka suurin osa löytää kyllä mieheni (tai hänen sukulaisten) piirteitä pojasta. Luulen, että on ihan normaali reaktio hoidon tässä vaiheessa tai raskauden aikana miettiä ulkonäköä, niin minäkin tein.Sitten kun lapsi syntyy ja kasvaa niin sellaiseen ei enää ainkaan minun kohdallani ole kiinnittänyt huomiota. Olen huomannut, että lapsi varmaan matkii jotain minun ilmeitäni, kun olemme niin paljon yhdessä ja ehkä sen vuoksi muistuttaa minua.
 
Bea haalean plussan johdosta!!! Pidetään peukut pystyssä, että se vahvistuu verikokeissa!!!

Tänne kuuluu nyt oikein mainiota. Vaikka oltiin kakkossaajia niin meille riitti myös soluja!!! Niitä oli kasvanut 16!!! Ja miehen pikkukaverit priimaluokkaa!!!Tänään aloitin Lugesteronin ja ylihuomenna siirtoon!!! Apua, nyt jännittää enemmän kuin koskaan!!!

Ymmärrän Hillevi ajatuksesi oikein hyvin. Itse olen myös samoja juttuja läpikäynyt ja vieläkin käyn. Oli surullista luopua ajatuksesta, että lapsella ei ole minun perimääni rakkaani lisäksi. Mutta täytyy olla onnellinen, että tämmöisiä keinoja on keksitty, että mekin jotka emme voi omilla soluillamme lisääntyä saamme kuitenkin mahdollisuuden kokea raskauden ja siihen liittyvät asiat. Olen nyt siirron lähestyessä miettinyt paljon myös niitä upeita ihmisiä, jotka ovat valmiita antamaan meille tämmöisen lahjan!! Tässä taannoin kun tänne kirjoittelin näistä ulkonäköasioista, niin joku teistä kirjoitti minusta niin hienosti, että jos päätyisimme adoptioon niin eihän lapsi silloinkaan muistuta vanhempiaan. Nyt sentään hänellä on toinen puoli tärkeältä ihmiseltä. Itse emme olleet osanneet tätä asiaa tältä kantilta ajatella vaikka adoptiostakin olemme keskustelleet.

Minulla on todettu noin 25 vuotiaana ennenaikaiset vaihdevuodet eli kuukautiset eivät tule ilman lääkitystä. Tämä oli perusteena sille, että saimme meitä hoitavasta sairaalasta maksusitoumuksen näihin hoitoihin. Meille sitä tarjottiin ilman kysymistä, mutta kannattaa ilmanmuuta kysyä sitä mahdollisuutta omasta sairaalastanne.


Mukavaa viikonalkua kaikille!!!


Klaara

:wave:
 
Bea
Elikä hyvin ollaan raskaana verikokeen mukaan!!! Wou! Ekan kerran jo aika pitkässä elämässäni =) HCG 224 joten voipi olla että jopa kummatkin alkiot ovat kiinnittyneet mutta sen sitten aika näyttää...varasin jo ultrankin 10.3 joten siinä nyt seuraava etappi. Ei tätä vielä todeksi usko vaikka ihanan rauhallinen ja levollinen olo nyt. Vatsa ei ole paljoa vaivannut eilisen jälkeen (toivottavasti asiat hyvin) ja muutenkin suht normaali olo mitä nyt rinnat aranlaiset.

Kunpa nyt kaikki sujuisi hyvin...en ole malttanut lueskella noita ikäviäkin tapauksia keskenmenoista joko alkuviikoilla tai jopa myöhemmässäkin vaiheessa raskautta mutta pakko nyt nauttia tästä olotilasta ja elää ihan normaalia elämää, tosin pieni pelko on varmasti mielessä seuraavat 10-12 viikkoa...

Parille ystävälle kerroin tänään jotka ovat tietäneet kaikista hoidoistamme mutta muut saavat sitten odottaa kun on ekat kuukaudet selvitty ja eiköhän noihin kokeisiinkin varmaan lähdetä kun tätä ikääkin on jo karttunut.

Ihana fiilis kumminkin ja kaikki siis mahdollista, joten tytöt alkaa luovuttako jos vain jaksatte käydä henkisesti läpi näitä hoitoja! 3 IVF vasta tuotti mulla tulosta (useat PAS siirrot mukaanlukien).

Onnea Klaaralle siirtoon ja hyvää viikon jatkoa kaikille muillekin tytöille! Hilde, olen itsekin miettinyt noita ulkonäkö ja geeni juttuja varsinkin kun lähdettiin lahjasoluhoitoihin mutta olen ihan varma että nuo ajatukset nohtuvat pian lapsen syntymän jälkeen ja kunhan lapsi on terve, sehän vain on tärkeää, eikö? Rakastat häntä 100% kuin omilla soluilla tehtyä, olen ihan varma siitä. Btw, 2x2 tbl progynovaa jatkuu samoin kun Crinone ainakin muutamat viikot nyt.

Pidetään yhteyttä tytöt!
Bea
 
Uskon että viiva vielä siitä vahvistuu ja huomennahan verikoe kertoo enemmän!! Aivan ihanaa... :flower: !!! Ja sitten vielä KLAARA...iloinen olen puolestasi, että pääsette siirtoon ja kovin täällä peukutan :wave: !

Minulla itselläni olo ollut ihan hyvä procren-piikin jälkeen, tosin pientä huimausta välillä ollut. Mutta eipä tuo menoa haittaa!! Ensi maanantaina ultra ja tiistaina aloitan zumenonin.

Mitäs muille piinailijoille kuuluu?? Kuka onkaan Klaaran jälkeen seuraava siirtoon lähtijä?? Onko WATROSSI mitään kuulunut??

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille. Säätkin taitavat suosia edes jotenkin näin hiihtoloma-aikaan!! :xmas: Terv. VEKARA :wave:
 
:flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower:
:flower: Paljon onnea Bea :flower:
:flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower:


Arvaat, että tuloksesi antaa meille muille lisää uskoa onnistumisesta. Nauti nyt joka hetkestä, älä luekaan mitään keskenmenokertomuksia. Tyyni ja rauhallinen olo joidenkin "konkarien" mukaan viestii myös plussasta. Onko sinun 3 IVF:ä tehty lahjasoluilla, vai vain tämä viimeinen?

Klaara, hyvä kuulla, että teille riittää myös alkioita! Onnea keskiviikolle, toimenpiteenähän se ei ole kummoinen. Ota rennosti!

Vekara, minuakin on huimannut nuo jarrulääkkeet. Minua auttoi, kun muistin juoda tarpeeksi vettä.

Lyyra, sinulle hyvää vointia ja toivotaan, että kaikki sujuu loppuun asti ilman suurempia hankaluuksia!

Kiitos kaikille kommentoinnista ulkonäköasiaan. Kyllä minäkin uskon, että lasta rakastaisin täysillä, vaikkei hänellä olisi minun piirteitäni. Joka tapauksessa mieheni piirteet tummempina vaikuttaisivat "ilmiasuun" (anteeksi biloginen termi ;-) oleellisesti. Kunhan raskaus alkaisi, turha näitä oikeastaan spekuloida sitä ennen.

Aurinkoista pakkaspäivää!
Hilde

Lisäys iltapäivällä:
Meidän munasolun luovuttaja oli peruuttanut perhesyistä... uutta kandidaattia jo tarjottiin, toivottavasti aikataulu on vielä mahdollinen. Lääkärikin jäämässä kahden viikon lomalle perjantaina. Eli paras vain nöyränä odotella, josko alkio joskus kotiin saadaan :|
 

Yhteistyössä