Luovutettu munasoluhoito

hoitoihin taitaa olla tosiaankin tunkua ja jännitystä riittää. Ensimmäisenä WATROSSIN tuomio, vaikka myös kovin pelkään että mahdollisuudet plussaan ovat melko pienet. Kannustuksena taas sanon, että riikassa tulee saamaan hyvän hoidon ja uskon aikataulunkin olevan ihan siedettävä.

KLAARA onkin sitten ensimmäinen siirtoon lähtijä, ENKELITYTÖN ÄIDILLÄ siirto viikolla 8. Meillä pistetään jarru kolme viikkoa kuukautisten alkamisesta ja vuodon pitäisi alkaa tällä viikolla. En edes muista jarrun tarkoitusta ja miten sitten alkaa zumenon limakalvon kasvattamista varten. No, joka tapauksessa siirtomme ajoittuu pääsiäisen tienoille eli n. viikko10 kalenterista katsoin. Mietin myös HILLEVIN aikataulua, ensikäynti taitaa olla piankin jos oikein muistan. Pietaristä luovuttaja löytyy lähes samantien. Miten asiat sinulla BEA?? Kovin odottelen kuulumisia!!!

Terkuin VEKARA :p

Olen uusi kirjoittelija täällä, vaikkakin seuraillut ketjuanne jo vähän aikaa. Olin ajatellut aktivoitua kirjoittamaan, kun oma PAS tässä lähestyy, mutta tilanne nyt muuttuikin (siitä enemmän kohta).

Meillä siis on 1-vuotias lahjamunasolusta alkunsa saanut tyttö ja sen raskauden alussa testasin kotitestillä aamupissasta juuri pp10 tuoresiirrosta ja mitään ei testiin tullut. Itkin jo taas kerran epäonnistumista, mutta menin kuitenkin vielä samana päivänä veritestiin (jostain syystä minulle oli määrätty näin aikainen veritestipäivä). Arvo oli 22 ja siitä ei oikein osattu sanoa, että mitä tulee käymään, mutta siis terve vauva sitten kuitenkin syntyi siitä "negasta". Vielä pari päivää myöhemminkin (pp12) kotitesti näytti todella todella haaleaa plussaa.

Meillä siis takana useita omilla soluilla tehtyjä IVF-hoitoja, joista aina puhdas nega ja yleensäkin hyvin vähän soluja ja alkioita. Eli toiveita niillä onnistumiseen ei juurikaan annettu. Perussyynä tähän lapsettomuuteen on minun endometrioosini, joka levinnyt mm. molempiin munasarjoihin. Lahjasoluilla sitten tärppäsi heti ensimmäisellä tuoresiirrolla, kun yksi alkio siirrettiin.

Meillä jäi tuosta ekasta hoidosta pakkaseen viisi alkiota (kaikki muistaakseni 2.-3. luokkaa kuten myös tämä, josta meidän tyttö sai alkunsa). Oltiin menossa ekaan PAS:iin viime syksynä ja sumuttelin jo sitä varten ja odottelin menkkoja. Kun niitä ei kuitenkaan kuulunut ja alkoi olemaan vähän outoja oireita, tein raskaustestin ja kas vaan, näyttikin plussaa. Tämä raskaus meni kuitenkin pian kesken, mutta PAS jäi siis tekemättä. Nyt oltiin sitten menossa uudelleen PAS:iin helmikuussa ja taas aloin sumutella. Ja taaskaan ei menkkoja kuulunut. Tein sitten testin viime viikolla ja taas näytti plussaa. Eli taas jäi PAS kesken ja nyt siis jännitetään, miten tässä raskaudessa käy. Jos tämäkin menee kesken, niin yritetään sitten taas PAS:ia varmaan piakkoin. Ollaan miehen kanssa puhuttu, että meille ne pakkasessa olevat alkiot ovat yhtä lailla "meidän lapsien alkuja", että sillä tavalla ei ole väliä, että tulisiko meille toinen lapsi sieltä vaiko sitten ihan omilla soluilla, kunhan vaan lapsen saisi. Kun tälle lahjasolutielle on lähtenyt, on sen asian niin loppuun asti mielessään käsitellyt.

Halusin siis vain kertoa, että tosiaan tuo pp10 nega kotitestillä voi hyvinkin vielä muuttua, ettei siitä kannata vielä lannistua. Nyt siis katselen, miten tämä oma tilanne tästä kehittyy ja odottelen parin viikon päästä olevaa ultraa. Ja jos tässä käy huonosti, niin ehkä sitten aktivoidun enemmän kirjoittelemaan, kun / jos tuo oma PAS jolloinkin koittaa. Mutta kaikille teille oikein paljon onnea hoitoihinne!

eli en kuulunut siihen 12%, jolla positiivinen tulos nakyy vasta kolme paivaa ennen varsinaista testipvaa. Verikokeen tulos sen eilen varmisti.

Kirjoittelinkin jo Pirpanalle, etta kumman kovasti tama nega kirpaiseee vaikka olin mielesti siihen jo asennoitunut. Vuosi naissa hoidoissa on kulunut ja tulos: 2 keskenmenoo ja 1 nega. Nyt sitten takaisin lahtoruutuun :eek:

Soitin klinikalla ja sielta sanottiin, etta kevaan mittaan pitaisi luovuttajan loytya. Eli sita kuuluisaa soittoa minakin tassa nyt sitten odottelen.

Peukutan kovasti siirtoon meneville Vekaralle, Klaaralle ja enkelityton aidille.

Watrossi

Ikävää Watrossi,

että se oli sitten lopultakin nega. Voimia pettymykseen ja onnea seuraavaan yritykseen oikein paljon! Toivottavasti luovuttaja löytyy pian.

Meillä tosiaan ensikäynti Pietarin AVAan on jo 4.2. eli reilun viikon päästä. Viisumin hankinnassa tuli kova kiire ja melkein kävi niin, ettei mieheni olisi viisumia saanutkaan (ei ole Suomen kansalainen). Munasolun jonottajia siellä ei ole, eli kunhan luvuttajan ja minun kiertoni saadaan samaan rytmiin, siirto voi olla maalis-huhtikuussa - ja jos sperma on kelvollista. Mieheni on himosaunoja ja kahden viikon joululomalla saunoi joka päivä...

Tämä kävi todella nopeasti ja toivon, ettei joku epäilyttävä ajatus iske pintaan. Tällä hetkellä vähän arveluttaa se, että luovuttajien HIV ja hepatiitit tutkitaan 3 kk välein. Mutta heidän puolisoiltaan ei. Mitäs jos luovuttajan mies saisi tartunnan, tartuttaisi luovuttajaan jne. Olisiko virus silloin myös munasoluissa. Joskushan HIV-äidit ovat synnyttäneet terveitä lapsia... kaikkea mietittävää tämä lapsettomuus saakin aikaan.

Toivottavasti Klaara, enkelityötn äiti ja Vekara teillä kaikki sujuu suunnitelmien mukaan ja pääsisitte tällä kierroksella siihen tilastosarakkeeseen, jonka päällä on iso plussa!

Hyvän tuulen toivotukset kaikille!

kaikille. Eilen alkoi sitten se odotettu vuoto. Olin yhteydessä klinikkaan ja sain kuulla, että jarrun pistän 13.2. Uusi vuoto ja zumenon lääkitys. Näin se lyhkäsyydessään menee. Hoitoviikko on 13, ei tuo aiemmin ilmoittamani 10 (katsoin kalenteria väärin).

Nyt vaan jäitä hattuun ja ajatukset kaikkeen muuhun. Odottavan aika on vaan jotenkin niin pitkä. Ihan huvittaa, että ensin odottaa tietoa luovuttajasta ja vihdoinkin kun löytyy, niin odotus alkaa vähän niinkuin uudestaan. Ehkäpä oon vähän sellainen hätähousu, joka tahtoisi saada asiat tehdyiksi heti!!! Miten teillä muilla tuo luovuttajan/hoitoon pääsyn odotus onnistuu?? Onneksi nyt on lunta, ei muuta kun pulkkamäkeen jäähtymään :p VEKARA

missä kaikki luuraa??? Mukavan pirteä pakkasaamu. Kiva aloitus viikolle kun ei vettä sada niskaan. Mitäs kaikki touhuilee, mitä kuuluu hoitoihinne tai niiden odotukseen? Miten sinulla MYBABY on lähtenyt arki pyörimään vauvan kanssa? Mukava olisi kuulla teistä. MAIJA ja IPPU!!??? Miten BEA siellä pietarissa meni???!!! Ja WATROSSI!!!...miten jatko nyt...onko aikataulusta mitään tietoa, suoraan klinikalta vaiko Päiviltä???

Nyt valmistauduttava taas töihin lähtöön, mukavaa työviikkoa kaikille ja pidetäänhän mieli positiivisena, kevättä kohden mennään B) VEKARA

Eli eipä nyt mitään uutta täältäpäin. Aloitin eilen viimeinen Divina-kuurin, eli 21pvä pillereitä ja sitten vuoto ja 18.2 aloitan Progynova lääkkeen! Jos kaikki hyvin menee niin siirto on v.10. :)

Watrossi Pahoittelen negasta! Toivottavasti pääset pian Riigaan uutta yritystä kokeileen.

Riina70 Onnea plussan johdosta! Peukut pystyyn että kaikki menee tällä ketaa hyvin! :heart:

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille! =)

ja mukava oli kuulla LYYRA että siellä kaikki hyvin. Kohta oletkin jo viikoissa ns. paremmalla puolella. Kiitokset myös tsemppauksesta ja toivon kaikkea hyvää myös sinulle ja ennen kaikkea että raskautesi sujuisi hyvin loppuun asti.

Itse vietän tänään vapaapäivää töistä ja aikaa touhuilla kotona monen moista. Tulevaa hoitoakin olen ehtinyt pohtia ja kovin odotan pääsiäisen saapumista jolloin päästään tosi toimiin.

Enkelitytön äidiltä ja Klaaralta olisi kiva kuulla mitä tarkoittaa tuo kakkossaaja. Millä perustein munasolut jaetaan ja kuinka monta niitä on paria kohden?

Terkuin :p VEKARA

Näin ne päivät vaan vierähtävät, tuntuu että ei ehdi mitään tehdä. Tosin ihan hyvällä omallatunnolla vietän aikaa pojan kanssa, enkä malta oikein sylistä pois laskea ;)

Hienoa lukea ja kuulla että monilla teistä on hoidot ajankohtaisia. Ikävää vaan että niitä epäonnistumisiakin edelleen mahtuu joukkoon. Uusia kavereita on tullut myös mukaan, mikä on hienoa, sillä tämä palsta on hyvä kannustin ja henkireikä hoitojan aikana ja jälkeenkin. Olen edelleen säännöllisesti käynyt katsomassa mitä täällä tapahtuu, mutta en ole niin hyvin perillä että voisin erikseen kaikille kommentoida. :x Siispä tsemppiä sylin täydeltä kaikille, koettakaa pitää pää kasassa ja toivo korkealla!!!

Mutta taisin luvata tuossa joku aika sitten että tulen kertomaan pojan syntymästä tarkemmin ;) ... siispä tässä lyhennettynä tammikuun 9nen päivän tapahtumia...

Aamu oli rauhallinen ja mies lähti työmatkalle, kun ensin oli minulta moneen otteeseen kysellyt vointiani. Itse menin takaisin nukkumaan, mutta parin tunnin jälkeen heräsin erikoiseen tunteeseen. Tajusin kyllä että nämä supistukset olivat erilaisia, tuntuivat napakammilta ja tulivat tiheään. No, odottelin kuitenkin vielä reilut puoli tuntia ja sitten soitin miehelle, että jos sitten lähtisi takaisin kotiapäin. Matkaa kuitenkin niin paljon että menee pari tuntia. Siitä ei mennyt kuin vartti niin soitin uudestaan että älä tuu kotia vaan aja suoraan keakussairaalaan, minä soitan itselleni ambulanssin, sillä meiltäkin menee sinne tunnin.
No, siinä aattelin että kun miehellä menee kauemmin, niin pistelin vielä pyykit kuivumaan ja pakkailin tavaroitani. Puoli kaksitoista tilasin ambulanssin. No, meni muutama minuutti niin pihaan porhaltaa palokunnan ensivasteauto vilkut päällä |O .... minä ovelle vastaan ja ihmettelemään että mitä te täällä teette??? Ilmeni, että ambulanssi tulee vasta puolen tunnin päästä. Siinä vaiheessa en osannut huolestua, kun olo ei ollut mikään paha.
No, ukot porhalsi sisään happipullojen ym kanssa. Mitattiin verenpainetta ja happiarvoja, kaikki ok. sitten yksi miehistä alkoi kysellä että miten kauan sillä helikopterilla menee tulla tänne?? |O |O
Minä kauhuissani, että ette kai mua helikopteriin laita!!! No, se onkin tuomassa lääkäriä paikalle ja joka tulee sitten ambulanssin mukaan.
Asiat muuttuivat siinä vartin aikana sitten siihen malliin että minulta lähtivät jalat alta ja olin makuulla tuskissani, supistukset olivat koventuneet hetkessä. Ambulanssi saapui noin kahdentoista aikaan ja eikä muuta kuin minut autoon ja menoksi vilkut ja pillit huutaen.
En pystynyt enää soittamaan miehelle tietoja, toivoin vaan että hän on tulossa ja entisi paikalle...
Matkan aikana en saanut mitään kipulääkkeitä ja olo oli suorastaan helvetillinen. Supistukset olivat tosi kovia ja auton tärinä ja keinuminen moninkertaistivat tuntemuksia. Puolessa välissä matkaa sanoin niille kavereille että nyt se tulee, tuntui oikeasti siltä että alapää räjähtää ja vauva puskee ulos.
En tiedä todellakaan miten pystyin pidättämään sen puolisen tuntia. Kaksi minuuttia vaille yksi mentiin sairaalan ovesta sisälle ja suoraan synnytyshuoneeseen. Isäntää ei näkynyt :ashamed:
Kun minut saatiin synnytyspöydälle, kätilö sanoin että ponnista vaan, pää näkyy jo!!! |O
Pari ekaa ponnistusta meni ohi, kun en kertakaikkiaan pystynyt työntämään kivuiltani. Olin jonkinasteisessa shokissa. Kätilö yritti tsempata ja sanoi että tulee se näköjään itselläänkin mutta nopeammin pienellä avulla ;)
Enkä tiedä mistä löysin voimaa, mutta se oli yksi kunnon ponnistus ja poika oli maailmassa. Kun kätilö nosti häntä rinnan päälle, isä porhaltaa ovesta sisään :D , ja ehti kuin ehtikin leikkaamaan napanuoran.

Siitä eteenpäin kaikki olikin sitten hyvin saimme rauhassa tutustua pienokaiseemme.

Ja niin kauhealta kuin tuo tarina voi tuntuakkin, niin nyt se jo naurattaa. Onneksi mitään ei mennyt vikaan, tuli vaan pikkasen kiire =)

Elämä kotona on alkanut hyvin. Poika on itse rauhallisuus ja maitoa tuntuu ainakin toistaiseksi tisuissa riittävän. Ja vaikka alkunsa onkin erilainen, tuntuu hän silti täysin omalta... ja niin rakkaalta.

Mutta nyt pitää rientää taas...

terv. mybaby ja natiainen, kohta kolme viikkoa

Mybaby: olen sanaton... ihanaa =)

Joo no mä en sitten ollut raskaana, muuta vielä en voi lähteä klinikalta kyseleen luovutusta koska nää vatsakivut ja huonot olot on ollut sen verta kovia että näiden vaivojen syy on hyvä selvittää... mutta kun ei tahdo saada aikaa lääkärille, päivystyksissä tuntuu olevan pelkkiä kandeja joille en tahdo mennä näitä vaivoja selvittämään koska he tuskin mulle sen kummempia tutkimuksia laittaa....

Voi mybaby, ihana kertomus. Ei ole dramatiikkaa puuttunut noista hetkistä.

Mä aloitin sitten Sepramin ja olo parani päivässä. Kyyneleet kuivahtivat ja unikin parani. Tänään rakenneultrassa pikkumies esitteli heti itsensä siihen malliin, ettei epäselvää jäänyt. Rakenteet olivat kunnossa. On tämä elämä ihmeellistä.

lutuliini ja Göö-poika 20+2

... meidan jengille tuntuu tulevan. Mybabyn tarina oli kuin draamasarjasta ja Lutuliinille maailma hymyilee, hieno homma =) Lyyra, eiks ole ihanaa, etta vihdoin ja viimein ne 12 vkoa tulevat viimeinkin tayteen?

Ma olen siirtynyt takapirun roolin odottaessani soittoa Paivilta klinikalta. Vekara, otin vihjeestasi vaarin ja hoito koordinoidaan Tampereen kautta. Olen lahdossa tyomatkalle Suomeen huomenna ja jaan sinne viikonlopuksi. Ihanaa paasee saunaan ja saa maksalaatikkoa.

Olen taysilla hengessa mukana ja toivotan paljon onnea hoitoihin.

Watrossi the Flying Finn :xmas:

Vau mikä tarina Mybaby! Ihan kun jostain leffasta. Onnea kovasti vielä kerran!

Vekaralle: Meidän klinikalla luovuttajan munasolut jaetaan kahdelle parille. Edellä jonossa oleva pari on ykkössaaja ja seuraavana tuleva pari on kakkossaaja. Eli jos munasoluja ei tule tarpeeksi, niin kakkossaajat jää ilman ja jatkavat uuden luovuttajan jonottamista ykkössaajina. Sitä en ole huomannut kysyä, että kuinka paljon munasoluja pitää tulla, että siitä molemmille pareille riittäisi. Toivottavasti ei tarvii jäädä ilman ja jatkaa jonottamista enää.

Aloitin lauantaina Zumenon lääkityksen. Mulle on tullut rinnat ihan kamalan kipeiksi, pahoinvointia on ollut iltaisin ja mieli jotenkin matalana. En tiedä sitten johtuuko tuosta lääkkeestä.

Mutta onneksi on tämä palsta!! Tästä on tullut mulle tosi tärkeä!! Kiitos siitä teille kaikille ja mukavaa viikonlopun odotusta jokaiselle!!:heart:

Klaara :wave:

Vau, Mybabyn natiaisen maailmaantulo oli kuin sarjasta Hädän hetkellä, onneksi et joutunut synnyttämään ambulanssiin ja tarinassa oli onnellinen loppu. Toivottavasti natiaisen kanssa elämä jatkossa on vähemmän dramaattista =)
Onnellista äitiysaikaa sinulle!

Lutuliinille paljon onnea Göön johdosta. Pirteää mieltä sinulle jatkoonkin!

Meillä viimein viisumit ja junaliput varattuna Pietarin matkaan, sunnuntaina lähdetään. Saapa nähdä, millaisella aikataululla asia sitten etenee. Täytyy toivoa, että hoito on meille mahdollinen. Lääkärin mukaan yhtään tapausta kirjallisuudesta ei löydy siitä, että vastaanottaja olisi saanut tartuntataudin luovuttajan munasolusta. Täytyy jo minunkin uskoa ;)

Watrossille rentouttavaa Suomen matkaa, harmi kun täällä on loskaista säätä lupailtu. Mutta ehkä sauna ja maksalaatikko korvaavat postikorttimaisemien puutteen.

Toivottavasti Klaaralle riittää topalkiota ja tulisi se tärppi! Kyllähän hormonilääkkeet kaikenlaisia sivuoireita antaa, koita jaksaa!

Hyvää loppuviikkoa kaikille!
Nuhanenä Hillevi

Bea
sorry, ollut mega kiirus töissä ja työmatkoja joten on jäänyt tämä palsta muutamalle vilkaisulle viime viikkoina. Nyt näyttää töissäkin vähän hellittävän ja tosiaan uuteen hoitoon taas lähdössä täysillä mukaan. Mutta ihana lukea mielettömän upeista hetkistä joita Mybaby on kokenut saadessaan pikku prinssin! Mahtavaa! Ihanaa myös että meitä täällä palstoilla roikkuvia aina sillointällöin myös plussanneet ja jo äitiyden onnenkin kokeneet muistavat. Jänniä hetkiä menneillään kaikilla ja kiva tosiaan nähdä miten aktiivisena tämä palsa pysyy, vaikkakin parasta olisi että voisimme kaikki tämän vuoden aikana siirtyä tuonne plussanneiden puolelle, vähintään!!
Tosiaan Hilleville myös paljon tsemppiä Pietarin matkaa varten! Olen itse kutakuinkin samassa tilanteessa - tosin karvan verran edellä sillä ensiviikon puolivälissä on mulla siirto edessä siellä....jännittää mutta johan näiden kaikkien siirtojen jälkeen tästä on jo tullut lähes rutiinitoimenpide, tosin kallis sellainen ja hurjan tärkeä. Pidän teitä ajantasalla miten tässä käy ja anna mielelläni lisäinfoa Pietarin hoitokokemuksista jos kiinnostaa. Kävin muuten suomen klinikalla ultrassa ja oma lääkärini pitää meidät sinnekin vielä jonossa mutta kuulema 13 potilasta vielä mua ennen vaikka jonossa oltu n. 6 kk, joten aika huono tilanne näyttää Suomessa olevan luovuttajien suhteen.

Paljon tsemppiä kaikille & kerron kokemuksista lisää ensi viikolla - pitäkäähän peukkuja =)

... että homma teillä etenee näin joutuisasti. Oikein paljon onnea ensi viikolle, moikataan Pietarissa, jos satutaan törmäämään ;-)

Kuinka monta päivää sinun täytyy siirron vuoksi olla Pietarissa? Jotenkin ymmärsin, että siellä pitäisi olla neljä päivää, vaikka hedelmöitys tehtäisiin pakastetulla spermalla. Lyhenikö aika sinulla, kun ultraus tehtiin täällä?

Toivottavasti saatte tarpeeksi monta laadukasta munasolua ja kaikki sujuu hyvin! :wave:

t. Hilde

Bea
Hei Hilde, elikä kävimme jo aiemmin jättämässä mieheni sperman pakkaseen kun aikataulu ongelmia olisi tullut emmekä voi jäädä niin pitkäksi ajaksi Pietariin. Menen suoraan siirtoon ja samantien kotiin sieltä. 2 ultraa olen ottanut omalla klinikallani Helsingissä eikä muuta nyt tarvitakkaan. Ostin osan lääkkeistä Pietarista kun olivat hitusen halvempia ja loput sitten Suomesta oman klinikan lääkärin kirjoittamilla resepteillä. Kelaltahan ei mitään noista enää ainakaan minulle tule takaisin kun 40v on mennyt rikki joten sinäänsä kulut pysyvät samana kuin suomessa, paitsi tietty nuo matkakulut siihen päälle.

Kuulumisiin!
Bea

Kiitos Bea tiedoista!

Hyvä tietää, että meikäläinen ultraus kelpaa, niin ei välttämättä tarvitse Pietarissa niin pitkään nähtävyyksiä katsella ;-) eikä välttämättä tarvitse miehen sinne raahautua, kun hänen on tosi vaikea lähteä lyhyellä varoitusajalla päiväksikin. Täytyy toivoa, että minunkin täkäläinen lääkärini olisi yhtä joustava.

Olen ymmärtänyt, että lääkkeitä tarvitaan mahdollisesti ehkäisypillerit, joita ottamalla päästään samaan rytmiin luovuttajan kanssa. Ja lugesteron, entä sumutus, saattaakohan sitäkin tarvita... Minun piti IVF-hoidossa sumutus aloittaa jo melkein kuukautta ennen punktiota, koska seuraavan kierron munasolujen luonnollinen kasvu oli jo alkanut ennen kuukautisia... eiköhän nämä maanantaina selviä.

Kysyin Tampereen Avasta ja kertoivat, että ulkomailla tehdyistä hoidoista ei saa Kelan korvausta myöskään alle 40-vuotias. No, täytyy ajatella, että se toiveissa ollut kaukomatka suuntautuukin nyt Pietariin...

Rentouttavaa viikonloppua kaikille palstalaisille!

ja mukavaa lauantai päivän alkua. Itse rakastan näitä aamuja, kun ei ole kiire mihinkään ja saa rauhassa touhuta asioita mitä kulloinkin. Nyt hetki koneella, mukava oli huomata palstalla liikettä ja kovin alan jo jännittää ensi viikkoa Bean ja Hillevin puolesta
:p .

Kiva oli, kun ehdit, BEA, käydä meitä moikkaamassa. Ja sitten kun joskus ehdit, niin olisi mukava kuulla enemmän matkastasi. Miten koit matkustamisen Pietariin ja asioimisen sikäläisellä klinikalla? Hoituivatko asiat suunnitelmien mukaan? Kovasti toivotan onnea alkavalle viikolle ja ollaan varmasti koko jengi hengessä mukana :attn: .

HILLEVI, sinulla myös edessä jännät paikat. Vaikka hoidot ja toimenpiteet olisivat hyvinkin tuttuja, niin oman jännityksen tuo aina uusi klinikka ja varsinkin kun hoitoon lähteen vieraaseen maahan. Muistan, kun meillä oli edessä ensimmäinen reissu riikaan, kovin kaikki jännitti, vaikka "reissaajana" olen vanha konkari. Näihin "hoitoreissuihin" liittyy vaan niin paljon tunnelatausta. Minulle suurena apuna ja tukena oli LUTULIININ kertomukset omasta hoidostaan siellä. Toi sellaista varmuutta, että kyllä kaikki menee hyvin ja mukava oli kuulla etukäteen vähän paikasta, johon oli itse lähdössä. Sinulle toivotan myös turvallista matkaa ja mukava, että voit jakaa Pietarin kokemuksia Bean kanssa. :wave:

Bean kirjoituksesta poimin tuon pakastetun sperman ja ensimmäistä kertaa kuulen, että tuorehoito tehdään näin. Heikentääkö pakastus siittiöiden laatua??? Kysyn, koska meillä myös pääsiäisenä hoito edessä ja juuri tämän vuoksi meidänkin olomme riikassa pitkittyy. Tokihan lomaa olisi mukava viettää, mutta työt ei sitä aina salli.

WATROSSI, joko olet päässyt maksalaatikkoa syömään? Ilmat vaan ei taida ihan täällä suosia. Entä, joko ajatukset ovat kovin tulevassa? Millaista aikataulua sinulle luvattiin? Onko mahdollista, että hoito onnistuisi kevään aikana? Kyselen taas tilanteesta ja jonoista siellä paikanpäällä.

Nyt taidan siirtyä hiljalleen muihin askareisiin. Käydäähän palstalla moikkailemassa ja jakamassa kuulumisia. Terv. VEKARA ;)

Moikka!

Onko kellään palstalaisista kokemuksia Tartossa toimivasta Elite-klinikasta? Itselleni on mitä todennäköisimmin ainoa vaihtoehto luovutetuilla alkioilla tehty siirto. Nyt kiinnostaa kaikki aiheeseen liittyvä, ihanaa, että tämä palsta on olemassa.

Bea
Hei Suvituuli & tervetuloa tänne palstalle mukaan - ymmärtääkseni olet ensikertalainen täällä..? Ikävä kyllä mulla ei ole mitään tietoa tuosta klinikasta Tartossa, mutta ehkä muilla olisi sulla jotain infoa antaa.

Heips Vekara, sulle & muillekin tiedoksi että tosiaan pakastettu Spermaakin voi hyvin käyttää tuoresiirroissa, niinkauan kuin sen laatu on hyvää =) elikä, kuulema onnistumisprossa on jotain 99% eli käytännössä sama kuin tuorespermassakin, ainakin näin meille kerrottiin. Elikä tietty jos laatu ei kovin hyvää niin pakastus sitä varmasti huonontaakin. Anyhow, tämä helpottaa meitäkin ettei tarvitse 5 päivää Pietarissa viettää vaikka näkemistäkin varmaan riittäisi...

Viikonloppua kaikille!
Bea

Kiitokset plussaonnitteluista Lyyra & Enkelitytön äiti. Valitettavasti tämäkin plussa vaan sitten päättyi keskenmenoon kuten se edellinenkin syksyllä. Jotenkin ei kyllä ollut kauhea yllätys, olin tähän osannut jo varautua, vaikka kaikki raskausoireet olivat tällä kertaa jopa vahvempia kuin edellisellä kerralla.

Nyt siis suunnataan kohti PAS:ia ja toivotaan, että sieltä joku viidestä alkiosta selviää siirtoon asti. Aikaa tässä kuitenkin menee ennen kuin PAS:iin voidaan mennä, kun täytyy tämä raskaus ensin hävitä kunnolla elimistöstä ja muutenkin nollata tilanne. Ehkä joskus loppukeväästä vasta. Palaan siis linjoille sitten, kun alkaa olla h-hetki lähempänä.

Kaikille teille muille onnea hoitoihinne ja erityisesti heille, jotka piakkoin ovat siirtoon menossa!

Moikka!

Bea: kiitos tervetulotoivotuksista, olen tosiaan uusi täällä. Mukavalta tuntuu tämä nettiyhteisö:)

Mulla on ongelmana ikä (40) ja monitumaisuus lisättynä pirullisesti levinneellä endometrioosilla. Ekan ivf:n tulos oli totaali-pettymys: kaikki kolme hedelmöittynyttä olivat monitumaisia. Onko kellään kokemusta siitä, onko tämä nyt grande finale eli sitä biologista lasta en ikinä tule saamaan? Ymmärsin ainakin lääkärin puheesta, että tämä monitumaisuus toistuisi vaikka tekisi kuinka monta ivf:ää. Ja tietysti minulle kävi kuten monelle muullekin endoa sairastavalle; endo otti ja levisi.

Onkohan jollekin käynyt vastaavaa? Tietoa, sitä nyt kaipaan. Olo on vielä aika epäuskoinen ja toivoton.
Mutta parempaa alkavaa viikkoa, sitä toivottelen kera kauniin lumisateen kaikille:)
suvituuli

Ihana kun täällä on niin hyvä meininki ja kivasti tulee kuulumisia! =) Ihana palsta! Täällä vaan odottelen että päivät tulevat ja menevät, ja pian alkaa hoidot kun nyt on jo helmikuu!

Hillevi Kovasti peukkuja että teidän matka menee hyvin!

Bea Samaten sinulle, peukkuja kovasti että siirto menee hyvin ja pikkunen halua jäädä massuun kasvamaan! :heart:

Suvituuli Tervetuloa palstalle! :flower:

Riina Pahoittelen kovasti että raskaus päättyi keskenmenoon. :'( :hug:

Mybaby Voi että kun ihana kertomus! Kovasti vielä onnea sinulle! :heart:

Lutuliini Ihana kun voit nyt paremmin! :heart:

Ja kaikille muille... Hyvää alkanutta viikkoa! =)

Yhteistyössä