Aliisa, minullekin tuli heti mieleen, että monilla on vuotoa vaikka vatsassa kaikki olisi hyvin, minäkin suosittelen että hakeutuisit päivystykseen. Toivon sydämestäni, että pikkuisellanne ei olisi hätää! :hug:
Vekaran kuulumisia täälläkin odotellaan jännittyneenä! Nyt pistän kaikki sormet ja varpaat pystyyn, että tällä kertaa tärppäisi, ja saisimme Vekaran kanssa sisarpuolet! =) Niin, uusille tiedoksi, että meillä on Vekaran kanssa sama luovuttaja, aika ihmeellinen yhteensattuma!
Niin, uusille tervetuloa minunkin puolestani!
Bealle paljon onnea pikkuprinsessasta, aivan ihanaa että saadaan lisää vauvoja tähän pinoon!
Itselläni on ollut aika jännät paikat tässä, ja huolissanikin olen ollut. Minulla on ollut tämän viikon alusta alavatsakipua. Soitin siitä terkkarille, kuvailin että menkkamaista kipua on, sanoi sen olevan normaalia. Kipu yltyi pikkuhiljaa, ja torstaina soitin äippäpolille. Siellä kätilö sanoikin että ne ovat supistuksia, ja suositteli sairaslomaa ja lepoa. Meninkin sitten eilen, perjantaina terveyskeskukseen, ja kaikeksi onnekseni päivystysvuorossa oli oma neuvolalääkärini. Menimme siitä neuvolan puolelle katsomaan ultralla mitä pikkuiselle kuuluu, ja hyvin sillä oli asiat siellä masussa onneksi. :heart: Kohdunkaulakin oli napakka, eli supistukset eivät ole sitä pehmentäneet, eikä siis vauvanalku ole vielä ulos tulossa.
Lääkäri tuli siihen tulokseen, että supistukset johtuivat virtsatietulehduksesta, se voi olla joskus vaarallinen vauvalle. Tässä suurimman virheen teki minusta Fertinovan lääkäri. Minulla on vuosia ollut krooninen virtsatietulehdus, joka tulee noin 3-6 viikon välein ilman estolääkitystä. Kerroin siitä Ferinovassa, kun olin hakemassa lisää lääkkeitä, Tartosta saamieni jatkoksi. Lääkäri sanoi, että kun tulehdus tulee, voin toimia kuin tähänkin asti, eli ottaa itse läkkeitä heti kun huomaan tulehdus-oireita.
Eilinen neuvolalääkäri taas sanoi että virtsatietulehdus voi aiheuttaa jopa keskenmenon, ja lääkettä pitää ehdottomasti ottaa päivittäin koko raskauden ajan, ettei tulehdusta pääse tulemaan missään tapauksessa ollenkaan! Vähän kyllä ihmetyttää Fertinovan lääkäri, tosiaan kirjallisiin ohjeisiinkin kirjoitti että lääkitys tarvittaessa. Vai voiko lääkärit tosiaan olla noin eri mieltä asioista, aika ihmeellistä, toinen ei pidä tulehdusta vaarallisena, ja toinen pitää!!!
Huh, tulehdus on nyt kuitenkin voitettu ja supistukset loppuneet. Syön kiltisti lääkettä vastedes, ja olisin toki syönytkin jos olisin tiennyt. Mutta nyt tässä lepäilen, ei olekaan vaikeaa kaltaiselleni sohvaperunalle, tänäänkin kävin heti aamupalan jälkeen 2,5 tunnin nokosille!