Luovutettu munasoluhoito

Missä vaiheessa hoitoa Vekara olet aloittanut kortisonin ja millä annostuksella? Kiinnostaa vaan jatkoa ajatellen tuo kortisooni.

Mun vanhempien koira syö tuota PREDINOSOLONIA, ja moneen vaivaan siitä apua on. Kaverilla reuma ja sekin syö tuota samaa. Kerran naureskelikin mulle, että koiralla ja hänellä samat lääkkeet (oli mun mukana, kun apteekista hain koiralle pillereitä). Mutta jos hoidon ja sen tuloksen kannalta tuosta apua, niin kumma ettei sitä sitten määrätä. Ja tälläkin palstalla on todettu, että apua siitä on.

-Cornelius-

Heippahei taas! Täällä menee niin nopeasti tapahtumat, että en ole pysynyt kärryillä, kun on pari päivää poissa linjoilta.. =) Vekaralle onnea matkaan ja kaikille muille kanssa, joilla äksönit päällä! :wave:

Niin Nennuliini, mehän oltiin tuolla ikävässä munasarjat toimimattomat -ketjussa yhtäaikaa ja meillä tosiaan 1. suomalainen luovutushoito menossa. Tuossa aiemmin kerroinkin, että saimme 16 munasolua, mutta vain 2 alkiota jotka oli kuitenkin Top-luokkaa. Eli me jonotimme noin puoli vuotta, kesällä kuulimme jo että luovuttaja löytynyt. Valitettavasti vain meillä kävi noin paha kato, eli 1 ainokainen siirrettiin ja 1 pakkasessa. Hintaa tälle koko helahoidolle tuli liki 7000 ? eli kalliit 2 alkiota on meillä. Kyllä se oli melkoinen pettymys tuo vähäinen lukumäärä, koska mahdollisuudet jää pienemmäksi, kun ei voi monesti yrittää. Ja toisaalta ei viitsisi/voisi laittaa tuollaisia summia menemään monesti. Nyt vain toivon, että nämä kaksi selviytyjää on voittajatyyppiä ja saisimme positiivisen tuloksen ja oman vauvan. :heart: Meillä oli siirto viime perjantaina. Jotenkin tämä 1. siirto oli minulle kuitenkin jo niin suuri voitto, kun koskaan en ole sinne asti päässyt, että en ole osannut vielä jännittää tulostakaan. Ja se vielä, että olen myös todella kiitollinen sille ihanalle ihmiselle, joka halusi auttaa, vaikka saatan kuulostaa pettyneeltä! Harmi, kun häntä ei voi kiittää henk.kohtaisesti!

Joten hieno homma Nennuliini, että nyt alkaa tapahtumaan. Vielä voin sen verran kertoa omista tunteista, että minulle tämä oli henkisesti tosi paljon rankempaa viime viikolla kuin omat kokeilut, koska yhtään ei voitu olla ennen perjantaita varmoja, selviääkö yksikään solu, kun klinikaltakin olivat aika pettyneitä tulokseen. Mutta nyt siis jo helpottaa henkisesti (toistaiseksi..)

Kaikille muillekin terkkuja, en myöskään muista vielä nimiä ja missä kukin menee! Torstai on toivoa täynnä! :wave: t.saaga

Mäkin täällä päivittäin käyn lukemassa missä vaiheissa kaikkien hoidot menevät ja miten ne sujuvat. Tämä palsta on ollut erityisen tärkeä, koska on saanut lukea muiden saman asian kokeneiden tarinoita. Lueskelin jo vuoden verran ennen meidän hoidon alkua ja oli huomattavasti helpompaa kun tiesi suunnilleen, miten hoidot etenevät.

Olimme siis Väestöliitolla jonossa ja ristiinluovuttajan ansiosta pääsimme 5kk odotuksen jälkeen jo hoitoihin. Munasoluja saimme 6, joista 3 hedelmöittyi ja 2 oli lopulta käyttökelpoista. Muistan, että silloin harmitti "saaliin" vähyys, kun pakkaseen jäi vain 1 solu ja toisaalta oli innoissaan että hoidot saatiin käyntiin. Ja kävikin niin, että ensimmäisellä yrittämällä tärppäsi (välillä koen päässeeni liiankin helpolla) ja tällä hetkellä on jo 22. raskausviikko menossa. Yhtä pelkoa on kyllä ollut koko alku, nyt vasta viime viikkojen aikana olen uskaltanut alkaa iloita raskaudesta.

Täällä siis taustalla lueskelen ketjua ja pidän peukkuja kaikille!
Pihla

.. kannustavasta viestistä! Tiedänhän minäkin, että ei se määrä ratkaise, mutta silti se kirpaisi hieman.. Ihanaa, että olet noin pitkällä jo menossa, uskalla jo alkaa nauttia raskaudesta, totta se on! :heart: Mutta kyllä tämä sellaista tunteiden vuoristorataa on koko ajan, että oksat pois. Pikku hiljaa minäkin olen alkanut tarkkailla oireita ja oireettomuutta tässä vaiheessa, vaikka kaikkihan (jos jotain olisi) johtuu lääkkeistä.
On mahtavaa että näin moni meitä täällä jakaa tuntojaan, suruja ja onnistumisia! Tämä on ylivoimaisesti paras palsta kaikista! :wave: Viikonloppu lähestyy, jippii! t. saaga

Kylläpä tapahtuu. Ihan ensimmäiseksi Vekaralle ihan mahdottoman paljon peukutuksia hoitoon :hug: Ja tietysti muillekin. Ja masun kasvattajille hyviä odotuksen hetkiä.

Omaa napaa. Olen vihdoin päässyt hoitoon. Tänään lääkäri soitti ja purskahdin puhelun jälkeen itkuun työpaikalla. Kyllä tieto helpotti ja toi kaikki tunteet pintaan mitä syksyn aikana käynyt läpi. Jo ensi tiistaina ensimmäinen lääkäriaika. Ihan turtana, mutta erittäin onnellinen.

Vointeja kaikille :heart: ,t. juuni

Kiitos kaikille tervetulotoivotuksista! Tämä alkoi heti tuntua omalta palstalta. :heart: In-Tiimissä tosiaan ollaan hoidossa. Siellä tehtiin pari IVF:ää huonolla tuloksella ja aiemmin myös 3 inseminaatiota. Siellä on tosi mukava henkilökunta!

Saaga69: Niin tosiaan oltiinkin siellä toisessa pinossa molemmat. Kyllähän tämä yhtä jännäämistä on koko ajan. Kun luulee päässeen yhden jännitysaiheen yli, niin seuraavaa pukkaa. Ja jos (ei kun KUN) plussan saa tikkuun, niin sitten alkaa toisenlaiset huolet. On tämä melkoista touhua, mutta mitäpä sitä ei tekisi oman vauvelin eteen! :) Rahaakin saa menemään melkoiset summat. Toivon sydämestäni, että saat plussan piakkoin ja pakkasalkio voi odottaa siellä ainakin 9 kk. :) Ja niinkuin jo mainittu, ei se määrä vaan laatu. Vaikka kyllä minäkin jo ehdin miettiä, että miten jos luovuttajalle ei tulekaan munasoluja. Mutta ehtiihän noita miettiä sitten, kun siellä asti ollaan. Mutta minkäs mielelle tekee, kun se menee näköjään ihan omia ratojaan. ;)

Vekaralle paljon tsemppiä, että saat hienon alkion matkaan! Pihlalle onnittelut hyvin sujuneesta raskaudesta! Toivottavasti Cornelius ja kaikki muutkin saa pian oman luovuttajan! Mullakin usko alkoi loppua, mutta niin se soitto vain tuli.

Kaikille terkkuja ja kohta Idolsia katsomaan sohvalle! Toivottavasti tulee hyviä esityksiä!

:heart: :lla Nennuliini

Onnittelut luovuttajan saamisesta! :hug:
Minullakin epäusko oli ensimmäinen tunne, että voiko meille todella käydä näin onnellisesti! Ihania ihmisiä on siis kuitenkin olemassa!
Kiva, jos mennään melkein samassa tahdissa. :)

Terkuin,
Nennuliini

Tervetuloa uusille :heart:
Haluatteko listallemme tietonne?

Upeaa, että luovuttajia on löytynyt ja muutama on askeleen päässä lähempänä omaa nyyttiä.

Tsemppiä kaikille!
ja hyvää viikonloppua, joillekin Tartoon :wave:

Hillevi

Nimi (ikä ) .. hoito ........... tilanne ............. kiertop .. haaveissa

Bardolino (30) 1.lahjasoluhoito missä tehty 1 tuoresiirto ja 1PAS, seuraava PAS 10-11/08 Tampereen AVA, toiveena 1-2 lasta

Cornelius (33) 3 aloitettettua IVF hoitoa (missään ei siirtoon asti päästy) 1 lahjasoluhoito +1 Pas. Seuraava Pas syys/lokakuussa (Fertinova). Haaveissa 1

Hillevi (44) ... Ovumia marraskuu ........ haaveissa eka lapsi
aiemmin 3 IUI, 2 IVF, 1 lahjamunasolu IVF, kaikista nega

Juuni (47) 4 inseminaatiota, 3 ivf, 1 lahjamunasoluhoito, Riika, 2. lapsi (esikoinen 2 v.)

Typyliini (28)....9.siirtoa lahja-aineksilla tehty tytön jälkeen....jonossa VL/Tre+ Ovumia.....esikoinen 3.v, haaveissa pikkusisarus esikolle.

Vekara (44) 7 passia, 4. lahjasolu 10/08, tarto elite, toiveena yksi yhteinen, lapsia kolme; 11v ja tuplat 15v.

Gerbera(47) 1. lahja-alkioh.(ja viimeinen),Tarto, yht. iltatähti*

Cornelius 33) 3 aloitettettua IVF hoitoa (missään ei siirtoon asti päästy) 2.pas/Fertinova... pp6.... Haaveissa 1

Piinistelijät
Nimi (ikä ) .. hoito .......... hoitopaikka .......... pp ..... haaveissa

Saaga
(39) 1 x iui, 3 x hoitoyritystä omilla soluilla (icsi) ei yhtään alkiota eli ei koskaan siirtoon asti. Luomuraskaus kesällä/2006, josta km viikolla 12 ja risat. 1. lahjamunasoluhoito Suomessa ja 1. siirto oli pe 24.10. pp 9 (2.11)

Plussanneet
Nimi (ikä ) .. hoito ........ hoitopaikka ....... L.A. .. monesko lapsi

Watrossi (41), 2 lahjamunasoluhoitoa, Ava Riika, LA 6.2.09, esikoinen

Enkelitytön äiti (31), 2 lahjamunasoluhoitoa,1 PAS.... Oulun VL....L.A. 28.1.09 ... 2 lapsi (esikoinen kuoli 1v 3kk ikäisenä, luomulapsi)

Suzyanne (36) 1.lahjasolu...Kliinik Elite,Tarto...L.A 6.5...esikoinen

Piri (35)...2. lahjasolu (takana 2 inssiä, 4 tehtyä/aloitettua IVF:ää ja 1. lahjamunasolu (PAS) )...hoidossa Riiassa...LA 26.5.09.....haaveissa 2.

Aliisa (25) .. 2.PAS ../Väestöliitto/Hki... haaveissa 2-3
(Toiv pysyis tällä puolella!)

NENNULIINI: Meillä myös luovuttaja täältä kotimaasta. Meillä oma luovuttaja niin ei tarvinnut periaatteessa jonotella, mutta harkitseminen ja mun endoleikkaus ym. venytti harkinta-aikaa lähes pariin vuoteen...mulle tehty 3xiui ja 3xivf omilla soluilla, mutta omissa soluissa häikkää, kun ei tullut kun 1-2 alkioo siirtoon per ivf ja nekään ei kovin hyvälaatuisia olleet. Kerran oli yksi erittäin hyvä, mutta muuten ei. Mulla tuli paljon follikkeleita, mutta ne oli suurimmaksi osaksi aina tyhjiä.

VEKARALLE tsemppiä hakumatkalle!

CORNELIUS: Mulla menee tuo Prednison 5mg 2tbl päivässä ja otan ne aamuisin molemmat. Kortisonit yl. suositellaan otettavaksi aamuisin, kun se siten on yksissä elimistön oman kortisonituotnnon kanssa. Tosin meidän sairaalan lääkäri varoitteli, että AVA:lla saattavat nostaa sitä annostusta vielä siirron jälkeen. Toshan on myös aika paljon negatiivisia sivuvaikutuksia tuossa kortisonissa, mitkä kylläkin onneksi saattavat ilmetä vasta pitemmän käytön jälkeen.

HILLEVI: Hyvä, että teilläkin alkaa aikataulut selvitä.

Meillä siirto lähestyy huimaa vauhtia. Huomenna aloitan luget sitten. Onneks mulla on vielä muutama 200mg luge kotona. Sitten tarvii alkaa leikkimään noilla 100mg palleroilla. Kauheasti pelottaa tuleva hoito, kun nyt lataa tuon extralääkityksen takia hurjia toiveita onnistumisen suhteen. Jos käykin niin, että ei onnisukaan niin tulee taas tosi korkealta alas ja kovaa....vaikka kuin tiedostaakin myös epäonnistumisenkin mahdollisuuden.
Kävin eilen Tampereen teatterissa kattomassa Vuonna-85 näytelmän. Tosi hyvä. Suosittelen kaikille, jos tykkää Eppujen, Juicen ja Popedan biiseistä. En muista milloin viimeksi olisin nauranut niin paljon kolmen tunnin aikana kuin eilen!

Bartsu

siirto ensi viikon keskiviikkona. :heart: Olemmekin yllättäin 1. saaja ja muniksia ei ilm. tule kuin meille. Tosi kurja tietysti toiselle parille :ashamed: Mulla oli limis oli hyvä 8.5 mm keskiviikkona ja munasarja oli ihan lepotilassa, joten tilanne näyttää ihan kivalta siirtoa ajatellen.

Kyllä ihmettelen minäkin sitä että joku ihana ihminen vapaaehtoisesti käy läpi stimulaation ja punktion vain jotta toiset saisivat kokea onnen. Kiitos jos Sinä lahjoittajani luet tätä palstaa! :hug:

TERVETULOA UUSILLE!

Nyt yritän kahlata edelliset viestit läpi

Typyliini

..Kiitos! Tietoni siis Saaga (39) 1 x iui, 3 x hoitoyritystä omilla soluilla (icsi) ei yhtään alkiota eli ei koskaan siirtoon asti. Luomuraskaus kesällä/2006, josta km viikolla 12 ja risat.
1. lahjamunasoluhoito Suomessa ja 1. siirto oli pe 24.10 eli nyt on monesko pp menossa? (tyhmänä kyselen, kun ei ole aiemmin ollut tässä tilanteessa.. :ashamed: ) Pakkasessa 1 kpl TOP-kavereita.

Ihmeissäni ihmettelen oireita tai niiden puutetta ja nyt alkaa jo vähän jännittää.. Ehkä hieman menkkamainen olotila on, joten katsotaan nyt sitten.. Minkähänlainen olotila tässä pitäisi nyt olla..?

Meillä ei mitään kortisonia määrätty..

Ihanan paljon on äksöniä nyt täällä! Typyliinille tsemppiä ensi viikon siirtoon ja Nennuliinille terkut, Hilleville kiitos jos päivität tietoja ja kaikille muillekin parhaita mahdollisia uutisia ja tapahtumia!

Sateisin terkuin saaga :wave:

Bartsulle kiitos noista tiedoista ja oikein paljon onnea tulevaan hoitoon. Itse kyllä haluan seuraavaan hoitoon tuota kortisonia, jos siitä apua olisi. Nyt vaan odotellaan milloin luovuttaja löytyy. odottavan aikahan on pitkä, helpottaisi kun tietäisi milloin taas tosi toimiin päästään. No nyt pitää vaan keskittyä kaikkeen muuhun ja laittaa taka-alalle tämä hoito asia.

Vekaran kuulumisia odotellaan...miten meni matka?

Juunille onnea luovuttajan löytymisestä. Olitko Ovumiassa jonossa?

Ja kaikille luovuttajille, jos tätä palstaa luette, niin ootte kullanarvoisia. te ootte niin ihania, kun autatte meitä lapsettomia, joilla ei omilla soluilla ole mahdollista raskautua.
:heart:

Kaikille oikein mukavaa viikonloppua ja onnea hoidossa oleville ja sen aloittaville.

-Cornelius-

Bea
Tulin vain kertomaan että meille syntyi terve tyttö vauva viime viikolla =) Elikä älkäähän menettäkö toivoanne vaikka välillä meinaisi usko loppua. Olimme n. 2 vuotta hoidoissa ja monen monta siirtoa (3 tuore & lukuisia PAS:ja) läpi käynneennä meitä onnisti ja nyt pikku murmeli tuolla tuhisee.
Onnea kaikille hoitoihin!
Bea

:flower: On varmaan ihanaa pidellä omaa pikkuista sylissään, kaiken jälkeen. Jaksamista koko poppoolle.

Nennuliini, varmaankin hoitomme osuvat samoihin ajankohtiin. Jos hyvin käy saadaan piinailla yhtäaikaa.

Saagalle onnen toivotuksia piinapäiviin.

Cornelius, kylllä arvasit oikein, hoidot alkavat Ovumiassa.

Ovumiaan oli tullut yllättäen monta luovuttajaa samanaikaisesti. Katsotaan kenet minulle valitaan, ainakin lääkärin mukaan luovuttajat olivat kahden lapsen äitejä, jotka luovuttaneet ennenkin. Väkisinkin miettii noita ihania enkeleitä, jotka haluaa antaa muillekin mahdollisuuden omaan nyyttiin. Pidän itseäni hyvin onnekkaana, että sain mahdollisuuden luovutukseen Suomessa jo ikänikin takia. Helpottaa niin pirusti noita työ-hoito -suunnitelmia. Mutta alkaa jo jännittäänkin.

Kun olin Riikassa hoidoissa, siellä käytettiin kortisonivalmistetta alkion kiinnittymisen turvaamiseksi. Ja ilmeisesti näin on Tartossakin? Mites on suomalaisten klinikoiden laita? Onko vastaavaa valmistetta Suomessakin?

Vkonloppuja, t. Juuni

Täällähän tapahtuu.. Onneksi olkoon Bealle! Aivan ihanaa kun olet saanyt nyyttisi kotiin ja voitte hyvin :heart:

Kaikille piinailijoille plussaonnea ja sen kestävyyttä!

Täällä ollaan suru puserossa :( Tänään alkoi verinen vuoto.. kesken meni siis tämäkin raskaus :( Olo on tyhjä ja surullinen. Itkenyt oon koko aamun. Tänään oli Rv 6+4.. ei keretty taaskaan ultraan näkemään mitään. Miks aina käy näin?? Ei vissiin ole meille tarkoitettu lasta saada...

Juuni, olit menossa hoitoon Ovumiaan? Monensiako olitte jonossa kun nyt pääsitte hoitoon? Siellä ilmeisesti jono lähtenyt liikkumaan? Mitenkäs Typyliini, ettekö te ollut ykkösiä jonossa?? Saitteko tekin sieltä soiton? Kyselen vaan.. jos vaikka ensi vuoden puolella päästäisiin hoitoihin mekin..

Tällä hetkellä kyllä fiilikset niin maassa.. :( Tuntuu ettei tästä tuu yhtään mitään.. :( Keskenmenoja vaan toinen toisen perään.. Saa nähdä kauanko tästä kestää nousta taas elämän iloiseksi. OOn vaan niin väsynyt, pettynyt, turhautunut ja ahdistunut. Sattuu. Paljon helpompi olisi jälleen ollut hyväksyä se nega testipuikoissa, kun nyt tää keskenmeno:( Anteeksi, jos jonkun mielestä se on kovin rumasti ajateltu.

ALIISA: Voit itku. Enpä osaa oikein muuta sanoa :'( :hug:

JUUNI: Mulle määrättiin ainakin kortisonit täällä Suomessa. Ollaan maksusitoumuksella AVA:lla hoidossa, ja mun sairaalasta ihan määräsivät tuon Prednisonin, kun sillä ovat saaneet jo melkein "toivottomiakin" tapauksia raskaaksi.

CORNELIUS: Kyllä se hoitotauko välillä varmaan tekee ihan hyvääkin. Voi keskittyä elämässä ihan muihin asioihin, kuin että mihin aikaan ottaa minkäkin pillerin ym.

SAAGA: PP1 on siirrosta seuraava päivä. Joillain on siirron jälkeen menkkamainen olo ja ovat raskaana ja jotkut taas ei. Se on niin yksilöllistä onko oireita. Yl. tossa vaiheessahan vielä ei oikeestaan mitään oireita juuri ole muuta kuin mitä nyt lääkkeet tekee. Mutta kyllähän sitä tulee kytättyä kaikenlaisia erilaisia mahdollisia olotiloja. Tsemppiä piinistelyyn!

BEA:lle hurjasti onnea!!

TYPYLIINI: mehän siis todellakin piinaillaan samaan aikaan! Jos nyt meillä pakkasukot sulavat hyvin ym.

Bartsu joka aloitti tänään luget tiistain siirtoa varten.

BEA: Hurjasti onnea tytöstä!!!

ALIISA: Sulle tulin kirjottamaan, että älä ihmeessä lopeta lääkitystä, vaikka vuodatkin!Yritä päästä mahdollisimman nopeesti ultraan tsekkaamaan mikä tilanne oikeesti on. Mullakin tuli vuotoa aina välillä rv 12 asti, eikä kyseessä silti ollu keskenmeno. Ja tiedän naisia, jotka on kovastikin vuotanu ja silti terve lapsi syntyny. Itsekin luulin monta kertaa keskenmenon olevan kyseessä. Jaksamista toivon sinulle!

VEKARA: Mitenkäs Tartossa meni? Mielelläni kuulisin reissusta kaiken mahdollisen.

Bartsulle ja Typyliinille (oliko muitakin?) onnea ensi viikon siirtoon!

Ensi viikolla ultra ja seuraavalla siirto, mikäli ultrassa kaikki ok. Pitääkö tuo kortisoni muuten aloittaa jo kierron alusta vai voiko aloittaa vasta lähempänä siirtoa? KOvasti sen haluaisin varmuuden vuoksi, mutta ei taida enää onnistua!

Sinuna menisin nyt päivystykseen tsekkaamaan tilanteen. Jos asut pienemmällä paikkakunnalla niin lähettävät sinut lähimpään gynen päivystyspisteeseen. ÄLÄ lopeta vielä lääkitystä!!! Toivotaan että kyseessä olisi harmiton vuoto.

Me päästiin Väestöliitolle hoitoon. Ovumiasta ei ole kuulunut mitään vaikka meidän pitäisi olla kärjessä jonossa?! Tuskin Ovumiaan muutenkaan ollaan menossa, tuntuu VL:llä vetävän jono aika kivasti nyt. En jaksaisi enää aloittaa uudestaan alusta lääkärin kanssa, joten luultavasti jatketaan Väestöliitolla jos tämäkään ei tuota toivottua tulosta.

Nyt tuntuu palstalla tapahtuvan. Onnea kaikille tasapuolisesti.

Bea: Hirmuisesti onnea nyytistä :heart:

Bartsu: toivotaan pakkasukkojen selviävän hyvin että päästään yhdessä piinistelemään. Montako Teille siirretään?

Mites Vekara: Olet ilmeisesti vielä reissussa. Odotan kiinnostuneena miten reissu meni. Toivottavasti hyvin!

Typyliini

Vuoto on lakannut. Vuoto oli ensin punaista.. sitten muuttui ruskeaksi.. Sitten tajusin että tuo vuoto alkoi heti yhdynnän jälkeen.. Voisiko yhdyntä voinut olla siihen syynä? Äsken pistin lääkkeet kohtuun.. sormeen tuli ruskehtavan punaista vuotoa.. mutta housuihin asti sitä ei tule.. Voisiko kuitenkin olla, että raskaus jatkuisi.. ja yhdyntä olisi aiheuttanut tuon vuodon...?? Tai sitten se vaan hetkeksi loppui ja jatkaa taas huomenna oikein kunnolla vuotamistaan... Aika epätietoinen olo.. Mitähän sanoisivat sairaalan päivystyksessä jos menisi sinne.. kun ei mulla mitään kipujakaan ole.. Lähettäisivätkö takaisin kotiin vaan?

Kopsasin tuon saman tuolta Lokakuun palstalta kun en jaksa kirjoitella samaa asiaa kahteen kertaan..

Aika outoa tuo Ovumian systeemi.. tosin jos Juuni oli ulkoisesti sopivampi luovuttajalle.. ja muutama muukin? En tiedä..

Tässä nyt phdiskelen, että lähteäkö sairaalaan päivystykseen vai ei.. Jotenkin tuntuu että Espoossa lähetetään aina vaan kotiin jos ei ole tosissaan kipeä.. ja mulla kun ei oikein ole mitään kipuja.. välillä vattaan koskee mutta that´s it.. pitäiskö vaan odottaa ma:hin niin näkis alkaako vuoto taas vuotaa housuihin asti ja minkä värisenä...

KIITOS TUESTA KAIKILLE! En lopeta lääkkeitä ennen kuin klinikka siihen antaa luvan...

Suzyanne
Aliisa, minullekin tuli heti mieleen, että monilla on vuotoa vaikka vatsassa kaikki olisi hyvin, minäkin suosittelen että hakeutuisit päivystykseen. Toivon sydämestäni, että pikkuisellanne ei olisi hätää! :hug:

Vekaran kuulumisia täälläkin odotellaan jännittyneenä! Nyt pistän kaikki sormet ja varpaat pystyyn, että tällä kertaa tärppäisi, ja saisimme Vekaran kanssa sisarpuolet! =) Niin, uusille tiedoksi, että meillä on Vekaran kanssa sama luovuttaja, aika ihmeellinen yhteensattuma!

Niin, uusille tervetuloa minunkin puolestani!

Bealle paljon onnea pikkuprinsessasta, aivan ihanaa että saadaan lisää vauvoja tähän pinoon!

Itselläni on ollut aika jännät paikat tässä, ja huolissanikin olen ollut. Minulla on ollut tämän viikon alusta alavatsakipua. Soitin siitä terkkarille, kuvailin että menkkamaista kipua on, sanoi sen olevan normaalia. Kipu yltyi pikkuhiljaa, ja torstaina soitin äippäpolille. Siellä kätilö sanoikin että ne ovat supistuksia, ja suositteli sairaslomaa ja lepoa. Meninkin sitten eilen, perjantaina terveyskeskukseen, ja kaikeksi onnekseni päivystysvuorossa oli oma neuvolalääkärini. Menimme siitä neuvolan puolelle katsomaan ultralla mitä pikkuiselle kuuluu, ja hyvin sillä oli asiat siellä masussa onneksi. :heart: Kohdunkaulakin oli napakka, eli supistukset eivät ole sitä pehmentäneet, eikä siis vauvanalku ole vielä ulos tulossa. :whistle:

Lääkäri tuli siihen tulokseen, että supistukset johtuivat virtsatietulehduksesta, se voi olla joskus vaarallinen vauvalle. Tässä suurimman virheen teki minusta Fertinovan lääkäri. Minulla on vuosia ollut krooninen virtsatietulehdus, joka tulee noin 3-6 viikon välein ilman estolääkitystä. Kerroin siitä Ferinovassa, kun olin hakemassa lisää lääkkeitä, Tartosta saamieni jatkoksi. Lääkäri sanoi, että kun tulehdus tulee, voin toimia kuin tähänkin asti, eli ottaa itse läkkeitä heti kun huomaan tulehdus-oireita.

Eilinen neuvolalääkäri taas sanoi että virtsatietulehdus voi aiheuttaa jopa keskenmenon, ja lääkettä pitää ehdottomasti ottaa päivittäin koko raskauden ajan, ettei tulehdusta pääse tulemaan missään tapauksessa ollenkaan! Vähän kyllä ihmetyttää Fertinovan lääkäri, tosiaan kirjallisiin ohjeisiinkin kirjoitti että lääkitys tarvittaessa. Vai voiko lääkärit tosiaan olla noin eri mieltä asioista, aika ihmeellistä, toinen ei pidä tulehdusta vaarallisena, ja toinen pitää!!! :eek:

Huh, tulehdus on nyt kuitenkin voitettu ja supistukset loppuneet. Syön kiltisti lääkettä vastedes, ja olisin toki syönytkin jos olisin tiennyt. Mutta nyt tässä lepäilen, ei olekaan vaikeaa kaltaiselleni sohvaperunalle, tänäänkin kävin heti aamupalan jälkeen 2,5 tunnin nokosille! :LOL:

Aliisa onneksi verenvuotosi lakkasi. Keskenmenojen jälkeen reagoi varmasti kauhulla jo jokaiseen mahdolliseen keskenmenon merkkiinkin. Pelkään itsellekin käyvän samalla lailla, jos tulen raskaaksi. Toivon kuitenkin kaiken olevan kunnossa ja kohtahan sinulla on ultra.

Kiitos Bardolino Prednison vinkistä. Aion ehdottomasti ehdottaa lääkärille tätä lääkettä. Katsotaan miten hän suhtautuu asiaan.

Ja Ovumian jonosta. Luulen heidän toimivan ihan jonon sääntöjen mukaisesti. Viime maaliskuussa ilmottauduin jonoon ja olin tuolloin 2. jonossa, joten jos luovuttajia on tullut useampia niin kait se minun vuoroni sitten tuli.

Vekara niinkuin muutkin, kuulumisiasi odottelen.

Oikein mukavaa sunnuntaita ja jaksetaan uskoa naiset, vaikka nää hoidot raskaita aikoja ovatkin, onhan näitä eläviä todisteita ihanasta lopputuloksesta tälläkin palstalla aika ajoin, niin kuin nyt Bea.

Terkuin Juuni

Suzyanne
Aliisa, kirjoitinkin kanssasi samaan aikaan eilen, hienoa että vuoto lakkasi! Luin juuri hiljattain jostain, että yhdyntä saattaa aiheuttaa joillakin vaaratonta verenvuotoa.

Päivystystyksessä täällä pk-seudulla tuntuvat aika huonosti tekevän yhtään mitään, ellei keskenmeno ole ihan ilmeinen. Minäkin soitin perjantaina kipujeni takia päivystykseen, sanoivat aika tylysti että jos kesken on mennäkseen, se menee eikä sitä voi estää, ainoastaan he voivat antaa kipulääkettä. Ja sitten, ettei heillä ole resursseja tarkistella ultralla voivatko vauvat hyvin, kun sitä mahdollisuutta tiedustelin, kun supisteluni olivat kovimmillaan. Eli melkoisen kylmää meininkiä näin ainakin meikäläisten kannalta, tietty tottahan se on ainakin pk-seudulla ja varmaan muuallakin, että potilaita on paljon ja henkilökuntaa ja tiloja vähän. :( Mutta toivotaan, että kumpikin selvisimme säikähdyksellä! :hug:

Yhteistyössä