Luovutettu munasoluhoito

Täällähän tapahtuu vaikka mitä... Ihana!! =)

Aliisa Kovasti onnea plussan johdosta!! :heart:

Piri Ihanaa kun kaikki oli ultrassa ok ja sydän sykkii!! :heart: :heart:

Hillevi Peukkuja kovasti täältäpäin!! =) :heart:

Teille muille hoitoon meneville: Kovasti tsemppiä ja toivottavasti saatte sen kauan odotetun plussatuloksen!!

Oma napa: Täällä kaikki menee ihan hienosti! Vointi on erinomainen ja kilpirauhasen liikatoiminnan lääkkeen olen pystynyt vähentämään nyt jo! :) Vauva potkii masussa jo välillä aika vauhdikkaasti ja mieskin tuntee potkut mahan päältä! On niin ihana kun masukin kasvaa! :heart: :heart: Neuvolassakin kaikki arvot kunnossa! 27.10 minulla on sokerirasitus tulossa ja seuraava neuvolakäynti samalle viikolle. Seuraava ultra on 12.11!

Syysterkkuja kaikille!!

Enkelitytön äiti ja Toive masussa, rv 24+3

Taas on viikonloppu vierähtänyt. Olimme vähän sukuloimassa ja vasta nyt ehdin koneelle vähän naputtelemaan.

JUUNI, hinnat tartossa selkeästi halvemmat kun riikassa ja mahdollista myös alkioadoptio. En tiedä onko sitä riikassa.

Järjestelyjä en sanoisi monimutkaisiksi. Päinvastoin kaikki hyvin selkeää alusta asti. Välillä viesteihin vastaaminen kestää muutaman päivän. Kahdessa päivässä tullut aina vastaus ja yhteydenpitomme ollut melko vilkasta. Ainut paine oli kun olin menossa ultraan ja labraan sovitusti ohjelman mukaan jonka klinikalta sain. Kuitenkin lääkäri oli siirtänyt päivää eteenpäin ohjelmassa jonka hän monasti liittää aina sähköpostiviesteihin. Yritin kysyä monasti kumpaa seuraan ja aina tuli vastaus, ole hyvä ja seuraa ohjelmaa. Eli rautalangasta sain vääntää ennenkun meni jakeluun, että minulla kahdenlaisia ohjeita. Mutta tekevälle sattuu ja kiirekin tuntuu olevan klinikalla kova. Lääkäri ilmoitti olevansa ulkomailla ja palaavansa vasta 21.10. Ihan ok meidän hoidon kannalta, nyt vaan kasvatellaan limistä ja seuraava ultra 22.10.

MATE, minulla oli myös DIPHERLINE, jarru, joka ajaa oman hormonitoiminnan alas. Myös ESTROFEM, kortisonina PREDISOLONE, CRINONEA ei ollut (varmaan sama kun minulla tuo JASMINELLE), mitä käytetään kierron siirtämiseksi. Sinulla tehdään hoito myös ns. pitkällä kaavalla ja tämän vuoksi siirto menee väkisinkin joulukuulle. Mukavinta kuitenkin, että alkamassa =)

Tsemppiä kaikille ja mukavaa alkavaa viikkoa :hug: , terkuin VEKARA

Tarkoitit että sinulla on tuo kortisoni predisolone mullehan ne ei sitä määränneet mietin vain että kun olen lukenut näitä juttuja niin sillä kortisonilla olisi saatu hyviä tuloksia aikaan ajattelin että pitäisikö minun pyytää se sanoko lääkäri sulle mitään miksi se määräsi sen ei kuitenkaan
näköjään määrää sitä silti kaikille. Jos näet vielä tänään tämän viestin niin viitsitkö vastata ajattelin nimittäin aamulla olla sinne yhteydessä kristiinaan hyvää illan jatkoa kaikille

Pikasesti kirjottelen kun huomasin Vekara viestisi. Kirjoitit että Jasminelle on samaan tarkoitukseen kuin crinone. Tuo Jasminelle on ehkäisyvalmiste ja sillä varmaan aloitit hoitosi jonka jälkeen tuli menkat? Crinone vastaa Lugeja mutta on geelimäistä ja taitaa olla kalliimpaakin, se aloitetaan vähän ennen siirtoa. Niin ja Mate-62: Tuota kortisonia minäkin kysyn, minulla nimittäin sitä jonkin verran jäänyt kun penisilliinistä sain pahan allergiareaktion eli löytyy täältä kotimaastakin. Ja ainakin itse ajattelin ottaa minidisperiiniä, 50mg, koska Avallakin sitä määräsivät, saa ilman reseptiä ja halpaa.
Eka hoito maksettu, jee...enää ei voi perua, siis oma kultani
:heart: Kirjoittelen huomenna lisää, Hyvää Yötä kaikille! |O

Alkuperäinen kirjoittaja Aliisa08:
Missä mennään

Nimi (ikä ) .. hoito ........... tilanne ............. kiertop .. haaveissa

Aliisa (25) .. 2.PAS ../Väestöliitto/Hki... Haaveissa 2-3

Bardolino (30) 1.lahjasoluhoito missä tehty 1 tuoresiirto ja 1PAS, seuraava PAS 10-11/08 Tampereen AVA, toiveena 1-2 lasta

Cornelius (33) 3 aloitettettua IVF hoitoa (missään ei siirtoon asti päästy) 1 lahjasoluhoito +1 Pas. Seuraava Pas syys/lokakuussa (Fertinova). Haaveissa 1

Hillevi (44) ... luomuilua ... Ovumia lokakuu ........ haaveissa eka
aiemmin 3 IUI, 2 IVF, 1 lahjamunasolu IVF, kaikista nega

Juuni (47) 4 inseminaatiota, 3 ivf, 1 lahjamunasoluhoito, Riika, 2. lapsi (esikoinen 2 v.)

Typyliini (28)....9.siirtoa lahja-aineksilla tehty tytön jälkeen....jonossa VL/Tre+ Ovumia.....esikoinen 3.v, haaveissa pikkusisarus esikolle.

Vekara (44) , 3. lahjasolu, 7. pas elo-syyskuu, tampere ava, toiveena yksi yhteinen, lapsia kolme (tuplat 15v ja 11v)

Gerbera(47) 1. lahja-alkioh.(ja viimeinen),Tarto, yht. iltatähti*

Piinistelijät
Nimi (ikä ) .. hoito .......... hoitopaikka .......... pp ..... haaveissa

Aliisa (25) .. 2.PAS ../Väestöliitto/Hki...pp0..... Haaveissa 2-3

Plussanneet
Nimi (ikä ) .. hoito ........ hoitopaikka ....... vko .. monesko lapsi

Watrossi (41), 2 lahjamunasoluhoitoa, Ava Riika, 15 vko, esikoinen

Enkelitytön äiti (31), 2 lahjamunasoluhoitoa,1 PAS.... Oulun VL....17rv... 2 lapsi (esikoinen kuoli 1v 3kk ikäisenä, luomulapsi)

Suzyanne (36) 1.lahjasolu...Tarto...pp4...haaveissa 1-2

Piri (35)...2. lahjasolu (takana 2 inssiä, 4 tehtyä/aloitettua IVF:ää ja 1. lahjamunasolu (PAS) )...hoidossa Riiassa...pp6.....haaveissa 2.

Ihanaa, nyt kun niin monella tapahtuu!!

MATE, sain lääkkeet pyytämäti. Meinasi ensin lääkäri sen vähän niinkuin unohtaa. Lisäsi vasta vastaanoton loputtua kun luki kirjoittamaansa lääkemääräystä. Lääkkeen määmääminen taitaa olla rutiinia. Suosittelen kyllä pyydettäväksi. Mitään haittaa ei siitä ole, mutta eipä todistetusti mitään hyötyäkään. Palstallamme kuitenkin hyviä kokemuksia. Missä vaiheessa hoitonne aloitus on?? Lähettääkä lääkäri lääkkeet virosta??

GERPERA, mukavaa, että lähditte hoitoihin. Miten sinulla tuo lääkitys etenee ja millaisella aikataululla. Mistä hankitte lääkkeet??

Nyt pika suihkuun ja töihin, palaan myös illalla, TERKKUJA kaikille

:hug: VEKARALTA

Aurinkoista syysviikkoa kaikille!

Tuohon Crinone-keskusteluun. Se tosiaan on Lugeja vastaava, käytetään kahdesti päivässä ja se ei valu. Hinnaltaan on moninkertainen Lugeihin verrattuna - kannattaa ostaa Virosta, jos se olisi siellä vähän halvempi - ainakin Pietarissa oli.

Täällä ei l uomuilun tuloksena ole mitään rintatuntemuksia vieläkään, eli todennäköisesti sitten Tampereelta marraskuussa alkion menen hakemaan.

Oikein paljon onnea teille kaikille matkaan, kenellä jo hoidot käynnissä!

Pirille isot onnitteluhalaukset ultrakuulumisista. :heart: On se niin hienoa, että edes joillain raskaus saadaan alkamaan! Watrossin jälkeen onkin pinossamme vain vähän nuoremmat näköjään plussanneet... Pitäisikö muuten plussanneiden kohdalle laittaa vaikka plussauspäivä, niin tietäisi missä kohtaa he ovat menossa - tai laskettu aika?

Voikaa kaikki sopivan paksusti =)
Hillevi

Heippa Hillevi!
Olen mielenkiinnolla lukenut alusta alkaen kommentit, sisukkaita "sissejä" Sinä ja muutkin täällä. Kyselisin, kun kerroit olevasi jonossa Ovumiaan, että miten jono etenee siellä, olen kuullut että noin vuosi? Itsellämme olisi ehkä mahdollisuus saada ristiluovuttaja, joten miten nopeasti pääsisimme siinä tapauksessa hoitoon. Olisi siinä mielessä kiire, kun biologinen kello tikittelee. Kertoisitko miten koko prosessi etenee, ilmeisesti tulee ensin omien munasarjojen toiminnan kartoitus ja sen jälkeen jos ei IVF ole järkevää omilla munasoluilla vaihtoehto on lahjoitettu munasoluhoito?

Hei Scarlet,

tervetuloa joukkoomme!
Ovumia vasta käynnistelee näitä lahjamunasoluhoitoja. noin kuukausi sitten tilanne siellä oli, että vasta etsivät luovuttajia jonon purkamiseen. Jos teillä on ristiinluovuttaja, on tilanne toinen -pääsisitte varmaankin hoitoon heti, kun toinen luovuttaja löytyisi. Olenkin kovasti kannustamassa ihmisiä etsimään ristiinluovuttajia, niin jonot liikkuisivat eteenpäin, eikä kenenkään tarvitsisi oman tuttavan munasoluja käyttää. Siinä kun voi tulla jotain hankaluuksia lapsen tultua maailmaan. Ainakin omien lähimpien ystävieni kanssa kun olemme jutelleet, se saattaisi olla vähän hankala tilanne ja siksi olemme ajatuksen hylänneet (+ ystäväni ovat yli-ikäisiä luovuttamaan). Minulle luovuttavan naisen löysin itse, mutta hän ei ole tuttavani - ja tilanne on vähän kuin ristiinluovutuksessa.

Omien munasolujen laatua ei oikeastaan pystytä tutkimaan kuin ivf-hoidossa - paitsi jos munasarjat eivät enää toimi, se näkyy ultrattaessa. Mutta jos sinulla on ikää esim. yli 40, ei viimeaikaisia raskauksia ja pitkä yritys, voi lahjamunasoluhoitoon päästä näilläkin kriteereillä.

Toivottavasti vastaukseni auttoi edes vähän...
Tsemppiä! :heart:
Hillevi

Laittelin sinne viestiä siitä kortisonista ei ole kuulunut vielä mitään ja lääkkeet maksoin otan ne sieltä tartosta ei tarvitse lähteä sitten niitä mistään metsästään nyt vain odotellaan. Onnea kaikille hoitoihin nyt täytyy alkaa lähettää kokeiden tulokset sinne viroon että asia alkaisi edistyä.Hyvää illanjatkoa kaikille.

Suzyanne
Missä mennään

Aliisa (25) .. 2.PAS ../Väestöliitto/Hki... Haaveissa 2-3

Bardolino (30) 1.lahjasoluhoito missä tehty 1 tuoresiirto ja 1PAS, seuraava PAS 10-11/08 Tampereen AVA, toiveena 1-2 lasta

Cornelius (33) 3 aloitettettua IVF hoitoa (missään ei siirtoon asti päästy) 1 lahjasoluhoito +1 Pas. Seuraava Pas syys/lokakuussa (Fertinova). Haaveissa 1

Juuni (47) 4 inseminaatiota, 3 ivf, 1 lahjamunasoluhoito, Riika, 2. lapsi (esikoinen 2 v.)

Typyliini (28)....9.siirtoa lahja-aineksilla tehty tytön jälkeen....jonossa VL/Tre+ Ovumia.....esikoinen 3.v, haaveissa pikkusisarus esikolle.

Vekara (44) , 3. lahjasolu, 7. pas elo-syyskuu, tampere ava, toiveena yksi yhteinen, lapsia kolme (tuplat 15v ja 11v)

Piinistelijät

Aliisa (25) .. 2.PAS ../Väestöliitto/Hki...pp0..... Haaveissa 2-3

Plussanneet

Enkelitytön äiti (31), 2 lahjamunasoluhoitoa,1 PAS.... Oulun VL....17rv... 2 lapsi (esikoinen kuoli 1v 3kk ikäisenä, luomulapsi)

Suzyanne (36) 1.lahjasolu...Kliinik Elite,Tarto...L.A 6.5...esikoinen

Piri (35)...2. lahjasolu (takana 2 inssiä, 4 tehtyä/aloitettua IVF:ää ja 1. lahjamunasolu (PAS) )...hoidossa Riiassa...pp6.....haaveissa 2.

[/quote]

[/quote]

Toivotaan Vekara, et nyt olis teidän vuoro onnistua. Tsemppiä! :hug: Mulla edelleen vihlovia menkkakivun tapaisia oireita ja rinnat tosi arat jos niihin koskee. Pelottaa ihan hirveesti et nää viittaa negaan. Nyt menossa pp5. En tiedä, et mitä sit jos tää ei onnistu. Lähdetäänkö uuteen hoitoon vai ei, kun nää ei mitään halpoja ole. Tai täytyykö alkaa ajattelemaan elämää lapsettomana. Se ajatus hirvittää, en haluaisi vielä kohdata sitä, kun se on sit niin lopullista. On tää vaikeeta. Mut nyt täytyy jatkaa töitä! Illan jatkoja kaikille!

Suzyanne
Minä myös toivon Vekaralle täydestä sydämestäni onnistumista, sitäpaitsi ainakin munasolut on nyt priimatavaraa, siitä on todisteena esim, minun kasvava masuni. B)

Cornelius, minulla oli juuri nuo samat oireet piinapäivinä, ja on vieläkin, ne ovat tyypillisiä raskauden oireita, toivotaan että plussaan viittaisivat nuo oireet sinullakin! :hug:

Ensi viikon maanantaina on niskaturvotus-ultra, jännittää jo!! Täytyy vaan toivoa että kaikki on hyvin! :whistle:

Estrofemit sitten lopetin tosiaan viime viikolla, yhtenä päivänä vaan tuli ihan pientä hikoilua, sitten ei enää mitään, ja nyt tuntuu niinkuin mitään ennenaikaisia vaihdevuosia ei olisikaan, eli kyllä se istukka toimii niinkuin pitäisikin. Niin arvelinkin, mutta silti aluksi jännitti. Progesteron loppuu sitten ensi viikolla.

Aurinkoista tiistaita kaikille! :flower: ( Tai ainakin täällä paistaa) =)

Alkuperäinen kirjoittaja Hillevi:
Hei Scarlet,

tervetuloa joukkoomme!
Ovumia vasta käynnistelee näitä lahjamunasoluhoitoja. noin kuukausi sitten tilanne siellä oli, että vasta etsivät luovuttajia jonon purkamiseen. Jos teillä on ristiinluovuttaja, on tilanne toinen -pääsisitte varmaankin hoitoon heti, kun toinen luovuttaja löytyisi. Olenkin kovasti kannustamassa ihmisiä etsimään ristiinluovuttajia, niin jonot liikkuisivat eteenpäin, eikä kenenkään tarvitsisi oman tuttavan munasoluja käyttää. Siinä kun voi tulla jotain hankaluuksia lapsen tultua maailmaan. Ainakin omien lähimpien ystävieni kanssa kun olemme jutelleet, se saattaisi olla vähän hankala tilanne ja siksi olemme ajatuksen hylänneet (+ ystäväni ovat yli-ikäisiä luovuttamaan). Minulle luovuttavan naisen löysin itse, mutta hän ei ole tuttavani - ja tilanne on vähän kuin ristiinluovutuksessa.

Omien munasolujen laatua ei oikeastaan pystytä tutkimaan kuin ivf-hoidossa - paitsi jos munasarjat eivät enää toimi, se näkyy ultrattaessa. Mutta jos sinulla on ikää esim. yli 40, ei viimeaikaisia raskauksia ja pitkä yritys, voi lahjamunasoluhoitoon päästä näilläkin kriteereillä.

Toivottavasti vastaukseni auttoi edes vähän...
Tsemppiä! :heart:
Hillevi
Heippa!

Kiitos hyvästä vastauksestasi.:) Itse asiassa pääsimme jonoon ja sen eteneminen lähinnä kiinnostaa. Iästäni huolimatta (yli 40 v), omat munasarjat toimivat, munasoluja jopa kypsyykin; kierto on säännöllinen, kohtu tutkittu ja ok, tuubat avoimet, fibriat tomivat, mieheni siemenneste tutkittu. Syynä siis selittämätön hedelmättömyys. Samaa mieltä kanssasi, että munasoluluovuttaja on parempi olla vieras, siksi tulikin mieleen ristiinluovuttaja. Pelottaa vaan ne hormonihoidot prosesseineen ristiinluovuttajalle, itse tietysti on valmis kestämään mitä vaan hartaasti odotetun pienokaisen saamiseksi. Julkiselle puolelle ei meidänkään kannata yrittää, Suomessa varmaan tulee julkisen sektorin hoitoihin ikä vastaan.:( Kaikki tähänastisestkin tutkimukset olemme itse maksaneet ja jatkossakin siihen varautuneet, kummallekin tosi tärkeä asia kyseessä.

Kävinkin jo eilen siellä verikokeessa, kun tänään en töiltäni oikein ehtinyt. POSITIIVINENHAN se oli :) Nyt kun vain pysyis positiivisena ja menis tää raskaus loppuu asti. Hcg arvo oli 91.. ei tietenkään mikään paras mahdollinen, mutta hoitajan mielestä kuitenkin täysin selkeä plussa ja arvo hänen mielestään hyvä. Olin jo kysymässä että milloin mennään kontrolliin, mutta sitä ei kuulemma tarvita.. että on arvo niin hyvä.. vielä kun arvo otettiin pp13.. ja pp14 se olisi ollut luultavasti jo hitusen korkeampi..
Koko ajan sitä katsoo housuihin kun vessaan menee, että joko on kk:set alkanu. Oon niin varautunein fiiliksin kun se ihka ensimmäinen siirto oli sit aikamoinen pettymys kun ne kk:set alkoi.. ja nehän alkoi viikon sisällä tuosta pos. testistä.
Mutta sellaista täällä! Toivotaan parasta!
Ja Cornelius minusta nuo sinun oireesi kuulostaa aivan kiinnittymisoireilta:)! TSemppiä!

Missä mennään

Piinistelijät

Cornelius 33) 3 aloitettettua IVF hoitoa (missään ei siirtoon asti päästy) 2.pas/Fertinova... pp6.... Haaveissa 1

Plussanneet

Suzyanne (36) 1.lahjasolu...Kliinik Elite,Tarto...L.A 6.5...esikoinen

Aliisa (25) .. 2.PAS ../Väestöliitto/Hki... haaveissa 2-3
(Toiv pysyis tällä puolella!)

Aliisa08: Onnea plussasta :flower: , toivotaan että kaikki menee hyvin!
Piri: Onnea sinullekin pikku taimesta,niinhän sitä sanotaan et eka ultrassa se on pienen viinirypäleen kokoinen :)
Syzyanne: sinulla laskettu aika 6.5., se on hyvä aika syntyä, itse olen syntynyt päivää myöhemmin, härkä,tyypillinen sellainen ;)
Omaanapaa: Ensi viikolla saan tohtorilta ohjeet, sitten tiedän enemmän, varmaan sama kaava kuin sinulla Ronyah. Jos lääkkeet ottaa heiltä niin jos postittavat, onkohan kallistakin, miten te muut aiotte hankkia, lähetättekö omalle lääkärillenne sähköpostia ja hän soittaa apteekkiin vai miten???
Aika hintavaa tuo Ovumiankin palvelu: yksi käynti ultralla=189e, eilen kävin vaihdev.arvot ottamas heidän lähetteellä= 140e :ashamed:
Hei! Tulipa täsä tytöt mieleen, kuinkahan monen mahd. lapsi onkaan sukua toisille lahjasoluvauvoille?? :) Ties vaikka tämä minunkin pakastealkio oisi jonkun listalla olevan luovuttajan?? :D
Piinailijoita ainakin on ennen joulua aika liuta ja plussia myös! :wave: :wave:

Suzyanne
Onnea plussasta Aliisa!!! :flower: Onnea myös pirille, en muista olenko jo onnitellut. =)
On se ihanaa kun tulee näin paljon plussia, toivotaan että lisää tulee!! :flower:

gerpera, heh, täytyy myöntää että olen aikamoinen horoskooppihullu, tai oikeastaan siis olen kiinnostunut astrologiasta, ja tutkiskellut sitä jnk verran. Ja halusin mahd. lapsestani juuri härän, koska pidän kaikista tuntemistani häristä, ja ajattelin myös että maamerkki voisi tasapainottaa ilmamerkkiä eli tuuliviirimäistä kaksosta ( minä ) ja tulimerkkiä eli johtajaluonteista leijonaa( mies), ja sopia kanssamme muutenkin yhteen. Vähän jänskätti jo viime alkukesästä, että ehtiikö siirron tehdä niin, että onnistuessaan lapsesta tulisi härkä, eikä ainakaan missään nimessä kaksonen kuten minä. :whistle: Heh, vähän hassu taidan näine uskomuksineni, ( mies aina hyväntahtoisesti vähän naureskelee astrologia-innostukselleni) mutta jokaisella on luullakseni omat kotkotuksensa, joillain enemmän ja joillain vähemmän. Minulla luultavasti enemmän. :LOL:

Onnea Aliisa veritestin tuloksesta. Corneliukselle jaksamista piinistelyyn.

Kiitos Vekara, kun jaksoit informoida minua Tarton hoidoista. Olen lukenut Tarton-jengin kirjoittelua sillä silmällä, että itsekin sinne ilmottaudun, jos Ovumian jono ei etene. Ja ihan mahdottomasti pidän peukkuja pystyssä sinulle hoidon onnistumiseksi.

Hyvää yötä ja unia,

Juuni :heart:

Ihan ensin, MATE, vastasin aamulla viestiisi.

Ollaan käyty keskustelua klinikan asioista ja siirrettävien alkioiden lukumäärästä. Raskaushan on aina riski ja riskit taitaa kasvaa iän myötä. Ensimmäinen lahjasoluhoito tehtiin Fertinovassa ja sieltä sain kuulla, että myöskin tuo lahjasolu lisää riskiä. Lääkärimme oli erittäin kielteinen siirtämään kahta alkiota myös ikäni huomioiden. Siirrossa oli kuitenkin toinen lääkäri, joka kuitenkin siirsi kaksi pyytäessämme.

Nyt puolitoista vuotta myöhemmin tarton hoitojen alotuksessa tehtiin rutiinisti joukko testejä. Ja nyt sain kuulla jostain ACRP positiivisuudesta, mitä ei suomessa eikä riikassa ole koskaan tutkittu.

Tämä positiivinen tulos johti siihen, että jouduin aloittamaan klexanen piikityksen ja todennäköisesti kestää koko mahdollisen raskauden ajan. Ikävä juttu, sillä inhoan noita piikkejä kamalasti ja ukko parka joutuu iltaisin töihin :/ .

Lääkäri lisäsi lääkkeen sähköpostitse saatuaan kokeiden tulokset. Jos osasin tulkita lääkäriä oikein, niin hän oli myös sitä mieltä, että positiivisuus saattaisi olla syynä myös kiinnittymisongelmiin. Useat tuloksettomat hoidot kuitenkin hyvillä alkioilla tukisivat tätä teoriaa. Positiivisuus lisää myöskin laskimotukos riskiä nyt kun estrogeeni käytössä.

Laitoin aamulla Kristiinalle viestiä ja pyysin kaikki kokeiden tulokset itselleni. Vastasi heti ja kysyi miten tahdon että lähettää. Tarkoitukseni on ottaa asioista vähän enempi selvää, mitä tämä APCR positiivisuus oikeastaan tarkoittaa. Mikä merkitys sillä on hoidon kannalta. Ja jos tosissaan vaikeuttaa alkioiden kiinnittymistä, niin voidaanko kiinnittymistä jotenkin tukea.

Asioiden selvittämiseksi varasin ajan lapsettomuusklinikalle ensi keskiviikoksi, kun minulle määtätty toinen ultra.

Olisin kiitollinen jos joku kertoisi mitä asiasta tietää. Sellaista vielä mietin, että miten suuret riskit todella on kun suomessa syödään ihan samoja annoksia hoidoissa estrogeenia mitään arvoja testailematta. Itsekin olen käynyt läpi lukuisia hoitoja. Tuurillako menty eteenpäin??

ALIISALLE :hug: tuloksista.

GERPERA, kuinka monta alkiota kuuluu yhden hoidon hintaan ja kuinka monta meinaatte siirtää??

Kaikille mukavaa iltaa ja jaksamisia vaiheisiinne, toivotteleepi pohdiskeleva VEKARA

:whistle: :wave:

Yhteistyössä