Luovutettu munasoluhoito

Bartsulle lohtuhali :hug: Toivottavasti niistä pakkasukoista kuitenkin ois johonkin...

Itse kävin juuri ultrassa. Limis on vain 4,5 vaikka oon syönyt Zumenoni jo 10 päivän ajan. :| Nyt vähän pelottaa, että miten tässä käy. Perjantaina uus ultra ja siihen asti sitten 5 Zumenonia päivässä. Oma lääkäri meinas, että voisihan sen tuoresiirron unohtaa ja pakastaa kaikki alkiot. Mutta ktsotaan, mitä luovuttajan ultra keskiviikkona näyttää. Mä en ole edes vielä varannut matkoja ja jotenkin ajattelin, että tänään pääsisin varaamaan, mutta enpä pääsekään.

Miten teillä muilla on limakalvot kasvaneet? Mulla oli kuulemma siinä siirrossa 7,7mm josta sitten kuitenkin tuo onnistunut raskaus alkoi. Eli onko sillä nyt kuitenkaan niin hirveästi merkitystä, jos on alle 10?

Puoliso ottaa onneksi rennommin, kuin minä..
 
Bartsulle ensiksi lohtuhalit negasta!

Omaa napaa: Kävin tänään lääkärilläni lähinnä endokipujen vuoksi. Oikea munasarjani toimii täysin, oli kasvattanut hienot follikkelitkin sinne (2 isoa ja 2 pienempää) Olemme ihan kohta pääsemässä luov.munasoluhoitoon, mutta luovuttajaa ei nyt vielä ole, niin lääkäri käski miettiä josku kokeiltaisiin omilla soluilla vielä. :eek: Nyt en todella tiedä mitä tehdä...Oliko Hillevi sinulla omia hoitoja nyt luovuttajaa odotellessa???Miten olette asiaa psyykkisesti käsitellyt? Meillä oli jo asia mietitty loppuun omien solujen suhteen, mutta en tiedä pitäisikö viä kokeilla???

Typyliini

 
Typyliini: kokeilkaa ihmeessä! Eihän se paljon ota, jos ei annakaan!! :)

Itse ollaan kans ajateltu, että jos tästä hoidosta ei tule tuloksia, niin sitten välissä kokeiltais omilla, kun jonotetaan luovuttajaa noilta suomalaisiin klinikoihin. Mutta saa nähdä.. nyt jotenkin vaan masentaa tää tämän päiväinen limiksen ohuus

:'(
 
Suzyanne
Bartsu, lohtuhalaus :hug:

Minäkin testasin juuri negan, myöskin testillä jonka pitäisi näyttää jo 10 yks. hcg:tä, eli kyllä se perjantain testi ihan oikein näytti. :ashamed: Menen kuitenkin minäkin veritestiin huomenaamulla, kun kerran klinikka sitä vaatii.

Nyt ei tunnu enää niin pahalta kuin perjantaina kun testasin ekan miinuksen, pahimman pettymyksentunteen käsittelin jo silloin. No, en toisaalta olisi edes uskonut että se niin helposti käy, minulla joka olen kärsinyt lapsettomuudesta yhteensä 14 vuotta. :(

Omasta puolestani ei oikeastaan tunnu niinkään pahalta kuin miehen puolesta, kun hän todella haluaisi lapsen, on mm. kerännyt varastoon halvalla/ilmaiseksi saatua lastentavaraa jo vuosia, omille mahd. lapsilleen, ei vaan aiemmin ole löytänyt sopivaa äitiehdokasta, ja sitten löysi minut, joka olen muuten hänelle sopiva nainen, mutta jonka äitiys on enemmän kuin epävarmaa.
:'(

No mutta, ei tässä vetistely auta, ei kun eteenpäin, sanoi mummo lumessa, kohti uusia tuulia ja pakkasukkoja, ja sama Bartsullekin! :flower: :flower:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Typyliini:
Oliko Hillevi sinulla omia hoitoja nyt luovuttajaa odotellessa???Miten olette asiaa psyykkisesti käsitellyt? Meillä oli jo asia mietitty loppuun omien solujen suhteen, mutta en tiedä pitäisikö viä kokeilla???
Viime pääsiäisen lahjahoidon negan jälkeen kokeilimme heti omilla soluilla, kun ei tarvinnut jarruakaan siinä kohtaa. Ei siinä sen kummempaa psyykkausta tarvinnut. Lääkärimme on ehkä ylioptimistinen omien solujemme osalta ja ihan mielellään teki sen hoidon. Meillä - kun emme saa Kelalta mitään - esteenä hoidoille on lähinnä rahoitus. Onhan hoito omilla soluilla halvempaa, mutta plussa epätodennäköisempi. Ajattelin, että kokeilisimme vielä kollmannen kerran omilla ennen seuraavaa hoitoa lahjasoluilla. Mutta jos pian löydämme oman luovuttajan, ehkä sitten päädymme lahjahoitoon heti.

Sinulla ei ainakaan ikä ole vielä munasolujesi laatua huonontanut. Tsemppiä!

Suzyannelle lohtuhali negasta. Toivotaan, että pakkasukot toisivat lämpimän käärön teille!

 
Pahoittelut Bardolino ja Suzyanne... eipä nää hoidot niin yksinkertaisia olekaan lahjasoluilla. Oletteko muuten kumpikin käyttäneet vasta yhden luvuttajan soluja, mietin vaan että oisko vika luovuttajissa....
ON: Joopa, Riika vaihtunut Tartoon, mutta mies on lyönyt jarrut päälle!!!?? Tähän saakka ollut mukana ja nyt alkaa jänistämään. Jos Teillä muilla miehet innolla mukana, niin en voi kuin onnitella ihania miehiänne, tuli aivan itku silmään kun Suzyanne kerroit miehesi vauvahaaveesta :'( , sinulla on varmaan maailman ihanin mies ,niinkuin Teillä muillakin.
Vielä epätoivoisena viestittelen Tartoon Kristinalle. Hän lähetti jonkin listan josa oli vain numerosarjoja ja minun pitäisi valita 3.... Numerosarjoista :|
Osaako kukaan Teistä auttaa minua ja kertoa mitä tarkoittanevat,niitä ei saa auki... |O
 
Suzyanne
GERPERA : jospa miestäsi vain jännittää tuleva hoitorumba, vai onko hän ihan toden teolla haluamassa lopettaa hoitoja? :| Toivotaan että hänellä olisi vain ohimenevää jänistystä, ja se mieli siitä vielä muuttuisi!!! :hug: Mekin saimme Kristinalta listan jossa luovuttajat oli numeroitu, ja sen numerosarjan alla oli jokaisen luovuttajan tiedot. Kuulostaa ettei sinun koneesi ole jostain syystä avannut tiedostoa oikein? Jos näkyvissä ei tosiaan ole luovuttajien tietoja numerosarjojen alla, niin kannattaa kirjoittaa ja pyytää tiedostot uudemman kerran, jospa Kristinalla on käynyt esim. joku fiba tiedostojen lähettämisessä? Kyselit myös luovuttajastamme, joo, eka luovuttaja vasta, 27 vee., jolla on omia lapsia, mutta eihän sekään taida taata mitään. Tosin alkiot olivat tosi hyviä, en nyt muista sitä numeroluokitusta, heh, kun ensikertalaisena vielä vasta opettelen tätä hoitosanastoa , mutta toisiksi parhaita.

Niin vielä, te asioista enemmän tietävät, minullahan on veritesti kuitenkin vielä huomenna, kannattaako minun vielä ottaa kaikkia lääkkeitä siihen asti ihan normaalisti, ja lopettaa lääkkeet vasta keskiviikkona, kun saan veritestin tuloksen?

Sitten vielä toinen kysymys, eikai minun kohtuuni jää mitään, tulevatko/ovatko alkiot tulleet jo itsestään ulos, vaikkei mitään vuotoa olekaan ollut, vai millä tavalla alkiot, jotka eivät kiinnity, poistuvat kohdusta?

Nyt vaan kaikki sormet ja varpaat pystyyn ALIISAN plussaamisen puolesta, ja VEKARALLE myös paljon onnea perjantaiseen siirtoon!! :flower: :flower:
 
Kiitos Sinulle. Mä en enää tiedä mitä tuon ukon mielessä liikkuu... Tosiaan, pelkkiä numerosarjoja näkyy minun koneellani kun avaan linkin...
Vastaan Sinun kysymyksiisi heti kun täsä koneen ääressä olen. Sinuna ottaisin lääkkeet veritestiin asti. Lääkkeiden lopettamisen jälkeen Sinulla alkaa norm. menkat muutaman pv kuluttua, paitsi ehkä runsaampana, koska limakalvoa ollaan oikein lääkkein kasvateltu.
Kyllä ne kaikki tulevat pois, myös ne pienenpienet, tuskin silminnähtävät alkiot, menkkojen aikana. Eri asia jos olisi keskenmeno.
 
pahoitteluni negasta, jatkathan vielä lääkkeitä kuiteskin veritestiin asti. Jotkut naiset erittävät hcg:tä hitaasti virtsaan, siksi veritesti luotettavin.
Jos alkiot eivät kiinnity ne tietääkseni vain kuolevat, solujahan ne vain ovat ja tulevat sitten vuodon mukana pois. Toivon että saat vielä yllätyksen veritestissä! Peukkuja pidän.

Typyliini
 
pahoittelut negasta. Nyt vaan kohti pas-siirtoja toivekkaana!!

BARTSU, täällä fiilikset vähän samat, mutta sinnillä vaan eteenpäin. Eräs alan lääkäri totesi, että joskus siirtoja saa todellakin tehdä lukuisia ilman, että mitään vikaa olisi. Joskus sitten vaan luonto päättää toisin ja onnistaa.

Kauniita unia, VEKARA |O
 
pahoittelut myös Suzyannelle negasta :hug:

Mutta nyt otetaan tytöt semmonen taistelutahto päälle, että pas hoidoissa plussat tulisi!

Sitä ajattelin teiltä muilta kysellä, että miten teihin on suhtauduttu, kun tiellä ei ole lapsia? Eli olin eilen ystäväni luona kynttiläkutsuilla, ja siellä oli muutama henkilö joille tuntui olevan hirveän suuri asia se ettei minulla ole lapsia.

Viime viikollahan testasin negan pas-hoidosta, ja tottakai se masensi. No kävin sitten lauantaina kampaajalla ottamassa väriä päähän ja uuden leikkauksen, ja kävin sitten ostamassa vähän uusia vaatteita.

No sehän olikin sitten näiden muutamien ihmisten mielestä semmoinen haloo, että oksat pois. Sanoivat mulle, että kyllä sun on helppo ostella itsellesi vaatteita ja ehdit käydä kampaajalla ym paskaa, kun mulla ei ole lapsia. He ei kuulemma ehdi mihinkään eikä pääse mihinkään, eikä voi ostella itselleen uusia vaatteita kun on lapset! Olis tehnyt mieli sanoa, että itse kulkisin vaikka säkki päällä jos mulle semmoinen lahja kuin lapsi suotaisiin. Kyllä oli itkussa pitelemistä. Tuntui, että olisin joku alemmanluokan kansalainen, kun ei oo lapsia.

Mä olin eilen niin raivoa täys, että ajattelin että voisin todellakin kuristaa tuollaiset ihmiset! Sitten ne kehtas vielä tuumata, että kyllä munkin kannatas jo alkaa niitä lapsia tekemään. Siihen kyllä sanoin että ei niitä niin vaan tehdä kyllä niitä saadaan!

nyt hiukan laantunut tuosta eilisestä ja helpotti purkaa sitä näin kirjoittamalla. Toivottavasti ei tarttee tommoisiin ihmisiin taas vähään aikaan törmätä!

Mukaa päivän jatkoa kaikille!

-Cornelius-

 
Voi Cornelius :hug:

Tuttuja tilanteita aiemmilta vuosilta... onneksi ei enää kun on jo yli 40v - ei enää tarvitse selitellä. Mutta jos joku ihmettelee, olen ottanut tavaksi (jos itkemättä tunnen voivani sanoa) mainita että kaikki eivät lapsia TEE tai saa, vaikka kuinka haluaisivat ja lääkäritkin auttaisivat. Yleensä puheenaihe vaihtuu sen jälkeen nopeasti. Lähimmät ystäväni tietävät meidän tilanteen ja ovat kannustavia ja hienotunteisia. Eivät kysele, mutta kuuntelevat.

Toivottavasti sinullakin on sellaisia todellisia ystäviä, joiden kanssa voit asiasta puhua. Tämä palsta on kyllä mainio henkireikä, kun joku ajattelematon lausahtaa tökerösti. Täällä ymmärrämme toisiamme täydellisesti, ainakin minä koen niin.

Hyvää alkuviikkoa kaikille! :wave:
 
Onneksi minulla on myös kultaisia ystäviä jotka ovat olleet tukenani näissä hoidoissa. Mutta mukaan sitten mahtuu noita ns. ei ystäviä. Pitäisi vaan jättää niiden puheet omaan arvoonsa, mutta kyllä se välillä kirpaisee. Mutta ehkä niillä on joku asia elämäsään huonosti, kun tarttee puuttua toisten asioihin tuolla tavalla.

-Cornelius-
 
Moi!

Mustakin tuntuu siltä, ettei noi kaikki luomuraskautujat aina tajua, kuinka vaikeaa se raskautuminen joillekin on.

Itse olen kyselyihin: "onko teillä lapsia/eikö teillä ole" todennut: "ei valitettavasti ole". Harva on jatkanut enää siitä. Nyt kun on jo yksi lapsi, niin olemme kaikille kertoneet, että hän on syntynyt hedelmöityshoidoilla. Sillä ei ne kyselyt siihen loppuneet, että yksi lapsi syntyi. Poika ei ollut varmaan vielä edes kuukautta, kun jo joku totesi "sitten kun teillä on toinen.." niin siihen sitten totesin, että sitä toista ei välttämättä koskaan ole, vaikka kuinka haluaisimme.

Voimia!

PS: Mitä luulette, pääsenkö mä tuoresiirtoon?? Eli saadaanko tuota limistä kasvatettua tarpeeksi tuolla 5:llä zumenonilla? Ja milloin sen tietää? Mä en ole varannut riikaan vielä mitään lentoja...mutta mietin tässä, että selviääköhän huomisen luovuttajan ultran jälkeen jo se, että päästäänkö siirtoon vai selviääkö se vasta mun perjantain ultran jälkeen?? Toisaalta voihan se olla, ettei sieltä mikään alkio selviä siirtoon asti, vaikka tulos olisi millainen tahansa...täällä on taas Piri-pessimisti liikenteessä :headwall:
 
Piri: Mulle sanoi hoitaja silloin, kun mulla ei se limis oikein meinannut millään kasvaa, että tosi harvoi auttaa se, että zume annosta nostetaan. Mutta ei sitä oikein ilman ultraa osaa sanoa. Voihan se hyvinkin innostua kasvamaan.

Kiitoksia kaikille lohtuhaleista. Kävin tänään siellä veritestissä ja HCG olikin 10. Eli jotain yritystä kumminkin on ollut tai on olemassa. Perjantaille määräsivät uuden verikokeen, että nähdään mihin suuntaan se on menossa. Tosi matala arvohan tuo 10 on, mutta mulle melkein lottovoitto jo sekin, kun tiedän nyt että jotain kumminkin kohdussa tapahtuu tai on tapahtunut.
Joku kyseli, että jos vika olisikin luovuttajassa. No mä tunnen meidän luovuttajan itse henkilökohtaisesti ja hän on todellakin kaninsukulainen eli on saanut kaikki lapsensa kertalaakista.
No juu, mut perjantaihin se on nyt vaan odoteltava. En kyllä kauheasti mitään odota, mutta jos...

Bartsu

P.S. Ja eiliseen raskaustestiin oli ilmestynyt myöhemmin viiva, vaikka niitähän ei sais jälkikäteen toljotella niin ei mulla ennemmin ole mitään viivoja tullut vaikka olis tuijotellut kuinka, mut ajattelin et sekin mua vaan kiusaa..
 
Alkuperäinen kirjoittaja bardolino:
Piri: Mulle sanoi hoitaja silloin, kun mulla ei se limis oikein meinannut millään kasvaa, että tosi harvoi auttaa se, että zume annosta nostetaan. Mutta ei sitä oikein ilman ultraa osaa sanoa. Voihan se hyvinkin innostua kasvamaan.
No, ei tuo kovasti rohkaise...eli mitä tässä sitten tehdään? Käykö niin, että tuoresiirto jää välistä, jos limis ei kasva sinne 10 mm??? No kaippa mun pitää kysyä huomenna, mitä meinaavat - sillä toivon mukaan soittavat sen luovuttajan ultran jälkeen.

Bartsulle voimia perjantain odottamiseen!
 
Suzyanne
Kiitokset kaikille lohtuhaleista!! :flower:

PIRI, harmi se limiksen ohuus! :hug: Eikös 7 mm ilmeisesti ole se minimi, että siirron voi tehdä, ja käsittääkseni on silläkin paksuudella onnistuneita. Toivotaan nyt, että se sinun limiksesi vioelä kasvaisi, että pääsisit siirtoon aikataulun mukaan!!

BARDOLINO, minä saan vasta huomenna puolita päivin tietää hcg-arvoni. Mutta mulla oli ihan sama juttu, että noin 1 h päästä testin tekemisestä testiin ilmestyi toinen viiva, sellainen hyvin heikko, mutta viiva kuitenkin. Eli voihan minullakin olla se hcg sitten vähän kohonnut. No, huomenna se selviää.

CORNELIUS1, joo hyvin tuttuja on nuo kuvailemasi kaltaiset kyselyt, utelut ja suututtavat kommentit. Onneksi niitä enää vähemmän kuulee, kun kaikki lähipiirissäni tietävät lapsettomuudestani.

Tänään tosin töissä pahoitin mieleni vähän tuota sivuavasta aiheesta. Yksi työkaverini sanoi minulle, että minun ei kannattaisi kertoa töissä Lapsettomuudestani/lapsettomuushoidoistani, hän ei ainakaan kertoisi, kun ihmiset alkavat puhumaan. Olen kertonut lähimmälle työyhteisölle hoidoistani ihan senkin takia, koska olen joutunut ottamaan pieniä lomanpätkiä/vapaita klinikalla käyntiin, kun se on siellä kaukana Tartossa. Lisäksi olen muutenkin tunteella elävä ihminen, jolle ei ole ominaista pitää päässä liikkuvia asioita sisällään, vaikka ne jonkun mielestä hieman arkaluontoisia olisivatkin. En kuitenkaan kaikkia asioitani töissä puhu tietenkään.

Töissä aika monet puhuvat omista asioistaan, yksi vaikeasta avioerostaan, toinen syövästään, kolmas petetyksi tulemisestaan, neljäs perheväkivallasta, viides rahaongelmistaan. Ihankuin lapsettomuus/hoidot olisi kuitenkin joku tabu, josta ei missään tapauksessa saa lähimpien työtoverienkaan kanssa keskustella, etteivät nämä ala puhua! Ja sitten varoitellaan "hyväätarkoitavasti" tätä yhtä ihmistä joka uskaltaa avoimesti kertoa olevansa lapsettomuushoidossa. Voihan (ruma sana) !!! :kieh:

Hih, mahtaisi tämä kyseinen työkaverini olla kauhuissaan, jos kertoisin töissä, että sairastuin vakavaan masennukseen 11 vuotta sitten, kun sain tietää etten koskaan tule raskautumaan "luomusti" enkä saamaan biologisesti omia lapsia. Masennushan on myös käsittääkseni "asia, josta ei saa puhua", varmaan ainakin tämän työkaverin mielestä. Ai että nyt ärsyttää!!! :/

Niinkuin CORNELIUSkin sanoi, kirjoittamalla on hyvä purkautua, ja varsinkin täällä, kun täällä on ihmisiä jotka näitä kiukutuksia ymmärtävät. =)
 
Olen kyllä käynyt lukemassa teidän juttuja aika ajoin mutta vastailun olen jättänyt vähän vähemmälle..

joo ultrassa ollaan käyty ja kuukautisista laskettuna LA on huhtikuun puoliväli ja ultran mukaan huhtikuun alku, mutta kuitenkin huhtikuussa. neuvola mulla on ens viikolla!

tällä hetkellä pidän juuri eilen syntynyttä tyttöä sylissä kun töissä sitä ollaan, outoa ajatella että minun mahassa tuollainen kasvaa.. voikun te jokainen saisitte kokea jossain vaiheessa saman tunteen nyt on vain hirmuisesti tullut negoja mutta ,mutta...

BARDOLINOLLE on pakko sen verran kommentoida että mun siskolle on käynyt samalla lailla kuin sinulle että roskikseen oli ilmestynyt toinen viiva vaikka oli mennyt jo umpeen suositus aika hän teki sitten viikon päästä uuden ja sitten tuli heti vahvat viivat ja nyt poika on 2 vanha. =)
vaikka tosin toi sinun hcg arvo on aika pieni mutta pidän peukkuja sinulle!!

kaikille neganneille paljon :hug: :hug: :hug:

piinailijoille pitkää pinnaa ja plussia kehiin.. =)

nyt menen jatkamaan töitä ja tulen taas moikkaamaan ja kurkkimaan mitä teille kuuluu

:wave:
 
BARTSU: Varmasti alkion kiinnittymisyrityskin antaa toivoa jatkossa! Kyllä nuo kemialliset raskaudet on alkiosta kiinni eikä sinun kohdusta. Eli kun oikea alkio osuu kohdalle niin kyllähän pamahtaa:)

PIETARISTA: Tarto vaihtuikin Pietariin( taas kerran ), rahatkin pyydettiin takaisin. Isoja ongelmia on vain tuon viisumin kanssa!!! Jos kerran viisumikutsu vaaditaan niin silloinhan on pakko yöpyä hotellissa, jotta hotelli lähettää viisumikutsun!? Joku täällä kuitenkin kirjoitti, oliko se BEA vai HILLEVI, että ei ollut yöpynyt Pietarissa. Miten tämä onnistui? Miten sait viisumikutsun? Meille on jo ensikäynti aika varattu, mutta tämä viisumiasia menee niin hankalaksi, että joudutaan siirtämään sitä myöhemmäksi. Meidän kaupungin matkatoimisto on luvannut auttaa viisumiasiassa, mutta siihen menee 3vkoa ennen kuin sen saa ja passi on heillä koko sen ajan. Ollaan tässä välissä lähdössä toiselle matkalle, missä tarvitaan passia eli ei riitä aika kun ensikäynti olisi jo 19.9. Osaako joku auttaa miten tuon viisumin saisi helpommalla?Tai mistä saisi tietoa?
 
Ronyah, minä hankin viisumin suomi-venäjäseuran kautta. Netistä löytyy yhteystiedot. He hankkivat viisumeja jatkuvasti ja kertaviisumin sai alle viikossa. Suosittelen! Kannattaisi kuitenkin hankkia monikertaviisumi, koska käyntejä tulee ainakin kaksi ja jos pakastettavaa tulee, voi tulla useampikin käynti.

Tsemppiä!
 
Suzyanne
Sain tänään veritestin tuloksen, hcg olikin yllätyksekseni 17! Perjantaina uusi testi, kuten Bardolinollakin. Kyllä meitä nyt pidetään jännityksessä!!

Sitä se minun testinikin haamuviiva siis meinasi, että hcg on kohonnut. Huh,nyt ei kyllä uskalla olettaa yhtään mitään, eikä tehdä testejä, varmaan vasta maanantaina saan sitten lopullisen tuloksen. :whistle:

Suzyanne pp12 :wave:
 
Suzyanne: Kyllä meitä nyt totisesti piinataan :eek: Mä saan tuloksen perjantai-iltapäivällä, kun menen heti aamulla labraan...Just luin noista viitearvoista että viikoilla 3-4 viitearvot olis 9-130...tää on niin hullua. Varovasti toivoo, että jos kuitenkin olis myöhäsempi kiinnittyminen tms. ja arvo lähtis nousuun, mutta järki-minä vakuuttelee että se on ollut vaan kiinnittymisyritys. Eikun perjantaita odotellessa. Ja odottavan aikahan on tunnetusti piiiitkä.

Bartsu
 
Mulla tulee itku silmään, kun lueskelen näitä teidän tarinoita ja tosiaan vahvistuu halu luovuttaa munasoluja.

Mitenkä se luovutus menee, että jos joku tuo luovuttajan klinikalle (mutta ei siis itse käytä munasoluja) niin voiko silloin edetä jonossa? Haluaisin kovasti auttaa ja apu tuntuisi konkreettisemmalle, auttaa jotain jonossa eteenpäin kuin vaan luovuttaa klinikalle. Vaikka siis samallalaillahan nekin luovutetut munasolut jollekkin apua tuo.

Toivon todella koko sydämmeni pohjasta, että te kaikki saisitte lapsen.
 
En tiedä miten on, että eteneekö jonossa jos tuo luovuttajan, mutta ei itse ota vastaan näitä soluja. Siinä tapauksessa, että itse tuo luovuttajan jota "käyttää" menee jonon ohi. Hienoa, että olet ajatellut ryhtyä luovuttajaksi. Teitä todella tarvitaan. :heart:
 
Hei onnellisen kanan muna ja muutkin,

Olen kysellyt pariltakin klinikalta tästä omasta luovuttajasta - koska minulla ikää jo 44, eikä minua pitkien jonojen takia oteta edes jonoon suomalaisille klinikoille, joissa jonoa useassa parikin vuotta.

Jos tuo oman luovuttajan, pääsee jonon ohi. Jos oma luovuttaja luovuttaa tälle luovuttajan löytäjälle, hän saa kaikki tulevat solut ja pääsee kutakuinkin heti hoitoon. Jos oma luovuttaja luovuttaa jonossa ekalle, saa luovuttajan löytänyt seuraavan nimettömän luovuttajan solut - eli odotusaika lyhenee hyvin selkeästi.

Minä käyn nyt läpi kaikkia ystäviäni ja toivon sieltä löytyvän jonkun alle 35-vuotiaan, joka suostuisi ristiinluovutukseen... Jos luovuttajan löytänyt vastaanottaa suoraan hänen solunsa, silloin luovuttajan ikärajasta ei olla niin tarkkoja.

Kannustan sinua onnellisen kanan muna luovuttamaan ja houkuttelemaan ystäviäsi mukaan. Solujen luovutus ei vähennä mahdollisuuksia saada itse myöhemmin lasta. Punktiossa poimitaan vain sillä hetkellä kypsät solut ja seuraava kysyy terveellä naisella jo seuraavassa kuussa. Onpa ihana kuulla, että vielä löytyy ihmisiä, joilla on vielä sydän paikallaan. :heart:

Tsemppiä kaikille!
 

Yhteistyössä