Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Täällä alkoi tänään meidän lahjoittajan kierto, josta solut kerätään! Upealta tuntuu, ihan kuin se olisi jo oma kierto. Huomenna hän aloittaa stimulaatiohoidon, toivottavasti tulee paljon hyviä folleja. Odotamme ainakin hyvää saalista, koska alkututkimuksissa häneltä löytyi 28 antraalifollikkelia :D Minulla lukema on ollut tyyliin kolme-neljä.

Olen kokenut lahjasoluhoidon todella positiiviseksi kokemukseksi pitkän lapsettomuuden jälkeen. Vihdoinkin on todellinen mahdollisuus päästä tositoimiin. Minulla ei kestänyt kauan sopeutua ajatukseen, en ole ollut kovin kiinnostunut nimenomaan omien geenieni jatkamisesta koskaan.

Miten te muut olette asiaan suhtautuneet?
 
Täällä alkoi tänään meidän lahjoittajan kierto, josta solut kerätään! Upealta tuntuu, ihan kuin se olisi jo oma kierto. Huomenna hän aloittaa stimulaatiohoidon, toivottavasti tulee paljon hyviä folleja. Odotamme ainakin hyvää saalista, koska alkututkimuksissa häneltä löytyi 28 antraalifollikkelia Minulla lukema on ollut tyyliin kolme-neljä.

Olen kokenut lahjasoluhoidon todella positiiviseksi kokemukseksi pitkän lapsettomuuden jälkeen. Vihdoinkin on todellinen mahdollisuus päästä tositoimiin. Minulla ei kestänyt kauan sopeutua ajatukseen, en ole ollut kovin kiinnostunut nimenomaan omien geenieni jatkamisesta koskaan.

Miten te muut olette asiaan suhtautuneet?
EEn vielä osaa sanoa, aikaisemmin olin vaan onnellinen mahdollisuudesta. Nyt kun tulin omilla raskaaksi vihdoin kahden vuoden jälkeen, en tiedä mitä ajattelisin. No ei tässä päästä tositoimiin pitkään aikaan kun Lääkkeellinen keskeytys oli vasta sunnuntaina.
 
  • Tykkää
Reactions: kuumoduli
@Pimpula76 Onko viiva vahvistunut?

@kuumoduli Teillä vaikuttaisi olevan tosi hyvä luovuttaja:).

@Netty79 Tosi harmi, että saitte vain kaksi blastoa. Meillä on ollu tosi paljon vastoinkäymisiä sekä omasolu- että lahjasolujen kanssa. Ongelmat tuntuu taas jatkuvan. Uudelta luovuttajalta saatiin vain 6 munasolua, vaikka klinikalta sanottiin, että kyseessä on hyvä luovuttaja. 5 munasolua hedelmöittyi ja niistä saatiin pakkaseen vain 2 morulaa. Alkion siirto on elokuussa. Era-testin tuloksen pitäisi tulla ensi viikolla.
 
  • Tykkää
Reactions: kuumoduli
EEn vielä osaa sanoa, aikaisemmin olin vaan onnellinen mahdollisuudesta. Nyt kun tulin omilla raskaaksi vihdoin kahden vuoden jälkeen, en tiedä mitä ajattelisin. No ei tässä päästä tositoimiin pitkään aikaan kun Lääkkeellinen keskeytys oli vasta sunnuntaina.
Tsemppiä ja voimia toipumiseen. Tuntuu tosi raskaalta, että kauan odotettu raskaus päättyy keskenmenoon. Mulle tuli ekasta omasoluhoidosta kohdunulkoinen raskaus, joka jouduttiin leikkaamaan pois.
 
@Pimpula76 Onko viiva vahvistunut?

@kuumoduli Teillä vaikuttaisi olevan tosi hyvä luovuttaja.

@Netty79 Tosi harmi, että saitte vain kaksi blastoa. Meillä on ollu tosi paljon vastoinkäymisiä sekä omasolu- että lahjasolujen kanssa. Ongelmat tuntuu taas jatkuvan. Uudelta luovuttajalta saatiin vain 6 munasolua, vaikka klinikalta sanottiin, että kyseessä on hyvä luovuttaja. 5 munasolua hedelmöittyi ja niistä saatiin pakkaseen vain 2 morulaa. Alkion siirto on elokuussa. Era-testin tuloksen pitäisi tulla ensi viikolla.
Toivottavasti nämä kaksi jotka saitte on ne the solut❤ Ainakin kun moulura vaiheeseen ovat kehittyneen niin vaikuttaa hyvälle tsemppiä kovasti elokuun siirtoon❤ Olen varmaan jo tullut viiva sokeaksi koska en osaa sanoa onko tarpeeksi vahvistuneet testaan liikaa ja eri merkeillä ja onnen tunnetta varjostaa pikku tuhruvuoto en oikeen osaa vielä luottaa mihinkään nyt on pp9
 
  • Tykkää
Reactions: kuumoduli
Toivottavasti nämä kaksi jotka saitte on ne the solut Ainakin kun moulura vaiheeseen ovat kehittyneen niin vaikuttaa hyvälle tsemppiä kovasti elokuun siirtoon Olen varmaan jo tullut viiva sokeaksi koska en osaa sanoa onko tarpeeksi vahvistuneet testaan liikaa ja eri merkeillä ja onnen tunnetta varjostaa pikku tuhruvuoto en oikeen osaa vielä luottaa mihinkään nyt on pp9
Tuhruvuodot on kyllä stressaavia, kun koko ajan pelkää, alkaako vuoto lisääntymään. Oliko sulla käytössä lääkkeitä, jotka saattaisivat aiheuttaa pientä verenvuotoa?
 
  • Tykkää
Reactions: kuumoduli
Tuhruvuodot on kyllä stressaavia, kun koko ajan pelkää, alkaako vuoto lisääntymään. Oliko sulla käytössä lääkkeitä, jotka saattaisivat aiheuttaa pientä verenvuotoa?
No juu on lugestroni voi ärsyttää limakalvoja sekä mulla on kaksi veren ohennus lääkettä asa ja kleksane tosin nyt oon ottanut vaan jommankumman en molempia toivottavasti auttaa?
 
@kuumoduli Teillä vaikuttaisi olevan tosi hyvä luovuttaja.

@Netty79 Tosi harmi, että saitte vain kaksi blastoa. Meillä on ollu tosi paljon vastoinkäymisiä sekä omasolu- että lahjasolujen kanssa. Ongelmat tuntuu taas jatkuvan. Uudelta luovuttajalta saatiin vain 6 munasolua, vaikka klinikalta sanottiin, että kyseessä on hyvä luovuttaja. 5 munasolua hedelmöittyi ja niistä saatiin pakkaseen vain 2 morulaa. Alkion siirto on elokuussa. Era-testin tuloksen pitäisi tulla ensi viikolla.
@Papupilvi Olen todella pahoillani, että tuli näin vähäinen määrä munasoluja! Mutta eiköhän niistä hyvä tule :) Pidän peukkuja. Tuo Era-testi on erittäin hyödyllinen, hyvä että se tutkitaan teillä.

Ja kyllä, on ihanaa että omassa lähipiirissä on näin upea lahjoittaja. On myös ollut upeaa seurata hänen innokkuuttaan tähän projektiin, hän on täydellä sydämellä messissä ja ei välitä mitään, että on joutunut käymään läpi melkoisen tutkimusrumban ja ramppaamaan lääkärissä kokeissa jne. Hänellä on kantava ajatus, että "nyt tehdään teille pikkuinen!!". Hänen asenteensa parantaa kaikki mun haavat, jotka tuli aiemmin lapsettomuudesta. Meillä oli myös pariskuntien yhteinen psykologi eli sukusoluneuvonta, sekin oli todella hyödyllistä ja meni erittäin mainiosti. En kertakaikkiaan voisi toivoa enempää. On myös mukavaa tietää noin suurinpiirtein, millainen lapsi saattaa sitten olla tulossa :) Meillä on myös samantyyppiset persoonallisuudet ja kiinnostuksen kohteet, sekin on plussaa!
 
Tsemppiä ja voimia toipumiseen. Tuntuu tosi raskaalta, että kauan odotettu raskaus päättyy keskenmenoon. Mulle tuli ekasta omasoluhoidosta kohdunulkoinen raskaus, joka jouduttiin leikkaamaan pois.
@Annamaija 76 minun puolestani myös paljon voimia tämän läpikäymiseen! Ja @Papupilvi pystyn samastumaan, koska minulla tuli ainoasta raskaudestani (omilla soluilla) keskeytynyt keskenmeno, se oli hirvittävää.
 
  • Tykkää
Reactions: Annamaija 76
Era-testin tulos tuli eilen. Testin mukaan limakalvo oli pre-receptive. Blasto pitää siirtää 12-24 tuntia tavallista myöhemmin eli alkio siirretään yhden päivän myöhemmin kuin normaalisti. Ajattelin jo tammikuussa, että limakalvon vastaanoottokyvyssä voisi olla joku vika tai poikkeama, mutta silloin lääkärin mielestä era-testi oli turha ja kallis. Tällä kertaa vain ilmoitin klinikalle, että haluan era-testin.
 
Kyllä tämä plussa on virallinen ja nyt vaan toivotaan että pikkunen pysyy kyydissä❤ Tämä meidän toinen luovuttaja on ollut meille kuin taivaanlahja ensimäinen tuoresiito tärppäsi josta tyttö 5/19 ja eka pas josta la 11.3.2021 jos kaikki menee hyvin... Toivottavasti tämä antaa uskoa ja toivoa muillekkin,meilläkään ensimmäinen luovuttaja jolta saatiin vaan kaksi siirtokelpota alkiota ei tuottanut tulosta ja lahja alkio ei meillä myöskään onnistunut... Ja rahaa on palanut yhteensä kun laskee omat 4IVF hoidot ja lahja hoidot niin 30-40t€ tätä lainaa maksetaan ja pitkään mutta meillä rahoille on "vastine saatu" ihanaa jatkoa teille kaikille ❤
 
Hei, täällä on aikaisemmin ollut sellainen "pikalista", kiinnostaisiko sellainen? Esim nimi, ikä, monettako lasta yrittöä, hoidon "tila", testipvä (jos jo sellainen)?
Joo on ollut ennenkin ja kyllä minua ainakin kiinostaa mutta itse olen niin tumpelo kaikessa tekniikkaan liittyvään joten minusta ei saa " ylläpitäjää" jos joku semmoisen tekee minä ainakin mukana
 
  • Tykkää
Reactions: kuumoduli

Yhteistyössä