Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Heippa pitkästäaikaa.. Täällä starttasi nro2 lahja solu hoito nro1 lahja täytti juuri 1vuotta ja hän on niin mahtava persoona joten olisi todella ihanaa jos vielä hänelle sisarus saadaan tosin onhan hänellä jo kuusi sisarusta jo mutta kun pakkasessa on vielä 4 hyvää blastoa niin toki toivomme että vielä saadaan nyytti kotiin.. Tänään alko 3xzumenomit ja ensiviikon pe kontrolli ultra ja siirtopäivän sopiminen... Nyt en jännitä ihan niin paljon ja ei ahdista sillä meillä on jo yksi lahja täyttä kultaa onnea kaikille tasapuolisesti tähän vauva hankkeeseen
Kivaa nahda Sut taalla! ❤ En kirjoita nyt talle palstalle sattuneesta syysta, mutta laitoin IVF-palstalle ja 40+-palstalle viestia. Mulla siirto keskiviikkona. Muistathan minuakin joskus... Yritetaan nyt sitten pikkukakkosta, jos mekin viela saataisiin maanpaallinen vauva.❤
 
  • Tykkää
Reactions: Annamaija 76
Kivaa nahda Sut taalla! En kirjoita nyt talle palstalle sattuneesta syysta, mutta laitoin IVF-palstalle ja 40+-palstalle viestia. Mulla siirto keskiviikkona. Muistathan minuakin joskus... Yritetaan nyt sitten pikkukakkosta, jos mekin viela saataisiin maanpaallinen vauva.
Sinä olet tehnyt minuun lähtemättömän vaikutuksen,olet niin ihana persoona vaikka en sinua tunne muuta kuin kirjoitusten kautta! Todella iso peukku siirtoon ja todella toivon että saatte miehesi kanssa sen toisen pienen ihmeen joka saa nähdä päivänvalon ja kasvaa rakastavien vanhempien eli teidän kanssa :love: :love:
 
  • Rakkaus
Reactions: Rusakkonen
Sinä olet tehnyt minuun lähtemättömän vaikutuksen,olet niin ihana persoona vaikka en sinua tunne muuta kuin kirjoitusten kautta! Todella iso peukku siirtoon ja todella toivon että saatte miehesi kanssa sen toisen pienen ihmeen joka saa nähdä päivänvalon ja kasvaa rakastavien vanhempien eli teidän kanssa :love: :love:
Aaah @Pimpula76 - olet niin Ihana - ihan kostuivat silmani taalla!!! Kiitos ihanasta rohkaisusta!!! Ja tsemppia myos teille! Iso Hali! ❤
 
7 kuukautta olin jonossa, koronan aiheuttama hoitotauko varmasti viivästytti jonkin verran. Kiva juttu ettei tarvinnut jonotella kauempaa, ensikäynnillä puhuttiin että jonotusaika olisi 6-12 kk. Olen Dextralla.
Hienoa että jono menikin noin nopeasti! Mekin ollaan jonossa samalla klinikalla, helmikuusta asti. Saatiin sama arvio ja koronan takia piti varautua lähemmäs vuoteen. Ei malttaisi odottaa yhtään! Tsemppiä teille!! Kenellä käytte? Meillä A. T-S. Vasta ensikäynti takana jolloin ilmoittauduttiin jonoon.
 
  • Tykkää
Reactions: Annamaija 76
Hienoa että jono menikin noin nopeasti! Mekin ollaan jonossa samalla klinikalla, helmikuusta asti. Saatiin sama arvio ja koronan takia piti varautua lähemmäs vuoteen. Ei malttaisi odottaa yhtään! Tsemppiä teille!! Kenellä käytte? Meillä A. T-S. Vasta ensikäynti takana jolloin ilmoittauduttiin jonoon.
Joo, mulla oli sama juttu että odotusaika tuntui pitkältä ja olin henkisesti varautunut vuoden jonotukseen. Siksi olikin kiva yllätys kun soitto tuli :) Ja tuntuu että sen jälkeen alkoikin sitten tapahtua nopeasti, klinikalta on tullut puheluita useamman kerran viikossa kun ovat tosi hyvin pitäneet ajan tasalla miten luovuttajan kanssa edetään. Jännittävää, tänään tai huomenna pitäisi selvitä kuinka monta alkiota selvisi pakkaseen saakka :) Minulla (olen hoidossa itsellisenä) on lääkärinä S.U., tosin en ole häntä tavannut kuin ensikäynnillä. Isot tsempit teille odotukseen, toivotaan että saatte soiton pian!
 
@Helmi_76 ja @MARIAL43
Ja mahdolliset muut, jotka olette jonossa Dextrassa, haluaisitteko kirjoitella yksityisviestien kautta?

Sain vihdoin kirjauduttua tälle palstalle. Taustoja sen verran että meillä on taaperoikäinen lahjasolulapsi ja nyt yritämme pikkusisarusta. Edessä on lahjoittajan vaihto ja siksi jonotamme nyt soluja. Lapsettomuustaival on ollut pitkä ja kivinen. Meillä kummallakin on aikuisia lapsia/aikuinen lapsi.
Olisi kiva saada vertaistukea jonotukseen ja tähän prosessiin.
 
Kiva kuulla, että jono liikkuu taas D:llä. Mä ilmoitin itseni jonoon ihan varmuuden vuoksi, jos se nyt kestäisikin vaikka vuoden. Mikään hoppu ei vielä ole, vauva vasta 4kk ja ikäero saisi olla kyllä enemmän kun vuosi kun tässä yksin on. Eikä menkatkaan ole vielä alkaneet, saa nähdä milloin palaavat. Mut vahvistuu koko ajan ajatus, että haluan kokeilla toista. Ja pitkän kautta mennään, ja uusien luovuttajien kanssa, kun edellisessä luovutushoidossa tuli tosiaan vain se yksi blasto. Onneksi se ainokainen nappasi kiinni <3
 
@Rusakkonen pääsitkö siirtoon ja miten meni sekä millainen yksilö siirrettiin? Mulla oli limakalvo kp11 jo 12mm muttasovittiin siirto juhannuksen jälkeen,
Kylla, siirrettiin, ja kaikki meni hyvin. Alkio on muodostettu minun ja mieheni omista soluista vuonna 2018. Se oli yksi niista moruloista, joita kasvatettiin viime kuussa blastokysteiksi. Siirrossa kaytettiin nyt myos Nivestimiä ja Januvia (tabletti); progesteroni testattiin ja sita lisattiin siirtoa seuraavana paivana. Nyt kaytossa seka Lugesteroni ja Terolut. Pidetaan peukkuja meille molemmille!
 
  • Rakkaus
Reactions: Florie ja Pimpula76
Kylla, siirrettiin, ja kaikki meni hyvin. Alkio on muodostettu minun ja mieheni omista soluista vuonna 2018. Se oli yksi niista moruloista, joita kasvatettiin viime kuussa blastokysteiksi. Siirrossa kaytettiin nyt myos Nivestimiä ja Januvia (tabletti); progesteroni testattiin ja sita lisattiin siirtoa seuraavana paivana. Nyt kaytossa seka Lugesteroni ja Terolut. Pidetaan peukkuja meille molemmille!
Voi kuinka hienoa voi kumpa NYT olisi teidän vuoro:love:
 
  • Rakkaus
Reactions: Rusakkonen
Onnea @Rusakkonen matkaan, toivon että tällä kertaa menee maaliin asti :) Tsemppiä kaikille muillekin omiin prosesseihin!

Meillä tilanne edennyt suotuisasti, eli saimme kudosyhteensopivuustutkimusten vastaukset. Niistä ilmeni, että kaikkien osapuolten kudokset sopii yhteen. Olemme kaikki sekä puolisoni että luovuttajan kanssa samaa "sarjaa", eli ei tule keskenmenoja ainakaan sen takia.

Soitin aiemmin SPR:n dosentille, joka näitä tutkimuksia tekee. Hän kertoi että jos olisi huono kudosyhteensopivuus oman kumppanin tai tietyn luovuttajan kanssa, voisi olla vain noin 10 prosentin mahdollisuus tulla raskaaksi ja saada elävä lapsi. Hän myös sanoi, että jos yhteensopivuus on huono, sitä ei voi mitenkään parantaa lääkkeillä tms, se on sitten huono ja sillä selvä.

Tulimme pitkän harkinnan jälkeen lopputulokseen, että maksamme mieluummin nyt tietyn summan kuin kärsimme sitten mahdollisista ylimääräisistä alkuraskauden keskenmenoista, jos olisimmekin luovuttajan kanssa epäyhteensopivia tietämättämme ilman tätä tutkimusta.

Mutta emme siis ole :) Jee!

Nyt tehtiin jo hoidon suunnittelu, eli aloitan valmistelevan lääkityksen jo tässä kierrossa, luovuttaja aloittaa oman hoitonsa kuunvaihteessa ja punktio sekä siirto ovat jo heinäkuussa <3 <3
 
  • Rakkaus
Reactions: Rusakkonen
Onnea @Rusakkonen matkaan, toivon että tällä kertaa menee maaliin asti :) Tsemppiä kaikille muillekin omiin prosesseihin!

Meillä tilanne edennyt suotuisasti, eli saimme kudosyhteensopivuustutkimusten vastaukset. Niistä ilmeni, että kaikkien osapuolten kudokset sopii yhteen. Olemme kaikki sekä puolisoni että luovuttajan kanssa samaa "sarjaa", eli ei tule keskenmenoja ainakaan sen takia.

Soitin aiemmin SPR:n dosentille, joka näitä tutkimuksia tekee. Hän kertoi että jos olisi huono kudosyhteensopivuus oman kumppanin tai tietyn luovuttajan kanssa, voisi olla vain noin 10 prosentin mahdollisuus tulla raskaaksi ja saada elävä lapsi. Hän myös sanoi, että jos yhteensopivuus on huono, sitä ei voi mitenkään parantaa lääkkeillä tms, se on sitten huono ja sillä selvä.

Tulimme pitkän harkinnan jälkeen lopputulokseen, että maksamme mieluummin nyt tietyn summan kuin kärsimme sitten mahdollisista ylimääräisistä alkuraskauden keskenmenoista, jos olisimmekin luovuttajan kanssa epäyhteensopivia tietämättämme ilman tätä tutkimusta.

Mutta emme siis ole :) Jee!

Nyt tehtiin jo hoidon suunnittelu, eli aloitan valmistelevan lääkityksen jo tässä kierrossa, luovuttaja aloittaa oman hoitonsa kuunvaihteessa ja punktio sekä siirto ovat jo heinäkuussa <3 <3
Hei, todella mielenkiintoinen tutkimus. Onko mitaan lisatietoa, jota voisi katsella, esim linkkeja/dokumentteja? Meille varmaan kavi tuo kudosten yhteensopimattomuus ensimmaisen luovuttajan kanssa, kun mikaan ei tarpannyt. Olisi mukavaa tietaa ainakin suunnilleen myos hinta. Meilla on viela alkioita jaljella, mutta jos vauvaa ei meille naista hoidoista tulisi, niin seuraava hoito tulisi meille todennakoisesti Virossa, mutta varmaankin menisimme klinikalle, jolla on yhteyksia Suomeen, jos sellaista tarvitaan, mutta ehka niita tutkimuksia tehdaan siella paikan paallakin. Mutta taytyisi osata puhua asiasta hiukan. :) Kuinka kauan tutkimus/tutkimustulosten saanti kesti? Miten nayte otetaan? Sorry, paljon kysymyksia... :)
 
Hei, todella mielenkiintoinen tutkimus. Onko mitaan lisatietoa, jota voisi katsella, esim linkkeja/dokumentteja? Meille varmaan kavi tuo kudosten yhteensopimattomuus ensimmaisen luovuttajan kanssa, kun mikaan ei tarpannyt. Olisi mukavaa tietaa ainakin suunnilleen myos hinta. Meilla on viela alkioita jaljella, mutta jos vauvaa ei meille naista hoidoista tulisi, niin seuraava hoito tulisi meille todennakoisesti Virossa, mutta varmaankin menisimme klinikalle, jolla on yhteyksia Suomeen, jos sellaista tarvitaan, mutta ehka niita tutkimuksia tehdaan siella paikan paallakin. Mutta taytyisi osata puhua asiasta hiukan. Kuinka kauan tutkimus/tutkimustulosten saanti kesti? Miten nayte otetaan? Sorry, paljon kysymyksia...
Siinä otettiin minulta pari putkea verta, kun minulta katsottiin kaksi eri näytettä, KIR ja HLA-C -nimiset. Luovuttajalta ja mieheltä otettiin kai yksi putki HLA-C-tutkimusta varten. Sitten näytteet piti ottaa kaikilta mielellään saman päivän aikana, koska ne haluttiin lähettää yhdessä nipussa klinikalta SPR:n Veripalveluun, joka tutkii geeniasiat.

Tästä ei ole juuri mitään tietoa missään, siksi soitin itsekin dosentti Taina Jaatiselle, joka vastaa näistä testeistä SPR:ssä. Hän erittäin mielellään selitti minulle juurta jaksain kaikki asiat, kun kaivoin hänen numeronsa netistä ja soitin vaan ja kerroin että meidän lääkäri oli suositellut tällaista, mikä juttu tää on :) Hän mm. kertoi että Suomeen tämä teknologia tullut vuonna 2015.

Tuloksissa kesti melkein pari viikkoa valmistua.

Löysin tällaisen sivun jostain espanjalaisesta ivf-klinikasta joka tekee näitä tutkimuksia https://www.ivf-spain.com/infertility-test Lisäksi löysin joskus googlaamalla tosta HLA-C ja KIR-testistä tarkat tiedot SPR:stä ja ehkä HUS-labista, nyt en löydä niitä enää sorry, koita kaivaa :)

Maksaa noin tuhat euroa kun tehdään kaikille. Paljon vähemmän kuin viisi turhaa siirtoa luovuttajalta, jonka solut ei edes sovi minulle.
 
Jännät paikat monilla täällä <3 Toivotan onnea kaikille

Meillä päästään toivon mukaan heinäkuun loppupuolella siirtämään lahjasolualkio (tuoresiirtona), näin on nyt ainakin suunniteltu. Aika hurjan nopeasti asiat sitten etenivät tähän pisteeseen. Nyt vaan odotellaan reilu kuukauden päivät ennen siirtoa. Mitenkähän tässä pitäisi valmistautua? Mitä vitamiineja olisi hyvä popsia (paitsi foolihappo? Miten saadaan mihen siittiöt mahdollisimman hyvään terään heinäkuuksi..? :D Vai onko mitään enää tehtävissä..?
 
Jännät paikat monilla täällä <3 Toivotan onnea kaikille

Meillä päästään toivon mukaan heinäkuun loppupuolella siirtämään lahjasolualkio (tuoresiirtona), näin on nyt ainakin suunniteltu. Aika hurjan nopeasti asiat sitten etenivät tähän pisteeseen. Nyt vaan odotellaan reilu kuukauden päivät ennen siirtoa. Mitenkähän tässä pitäisi valmistautua? Mitä vitamiineja olisi hyvä popsia (paitsi foolihappo? Miten saadaan mihen siittiöt mahdollisimman hyvään terään heinäkuuksi..? Vai onko mitään enää tehtävissä..?
Hyvä :) Teillä suunnilleen sama aikataulu kuin meillä! Rautaa, d-vitamiinia, foolihappoa tosiaan nyt ainakin :) Itse syön monivitamiinia, jossa pitäisi olla kaikki tarpeellinen. Olen myös ottanut nyt tiukemman linjan sokerin mättämiseen, eli sitä vähemmän. Myös salaattia on tullut lisää ruokavalioon!
 
  • Tykkää
Reactions: Angervo76
Heippa kaikkimonella siirto heinäkuussa tsemppiä ja rautaisia hermoja odotteluun.. Täällä alkoi tänään lugestronin 2x2 aamuin/illon zumenonin rinnalla ja maanantaina sulatetaan 4päiväinen tai 5päiväinen alkio ja siirto on tiistaina joten jännän äärellä ollaan.jotenkin henkisesti olen jo varautunut että ei voi niin hyvä tuuri käydä että saadaan raskaus alulle heti tästä siirrosta mutta katsotaan kuinka käy.. Ihanaa juhannusta ja nautitaan kesästä❤ onko täällä muita joilla juuri siirto tehty tai justiinsa tulossa? Millä fiiliksillä?
 
Hei, Kirjoitin joskus keväällä ennen koronaa vierailijana, sain vihdoinkin aikaan rekisteröityä. Vertaistuki olisi tervetullutta. Mullakin vasta heinäkuun loppupuolella olisi siirto, jos alkioita saadaan. Se on epävarmaa. Vielä ei siis ole hoidossa tapahtunut juuri mitään, on vasta alustava aikataulu tiedossa. Kiva kuulla, miten muilla asiat etenee. Hyvää kesää.
 
Hei, Kirjoitin joskus keväällä ennen koronaa vierailijana, sain vihdoinkin aikaan rekisteröityä. Vertaistuki olisi tervetullutta. Mullakin vasta heinäkuun loppupuolella olisi siirto, jos alkioita saadaan. Se on epävarmaa. Vielä ei siis ole hoidossa tapahtunut juuri mitään, on vasta alustava aikataulu tiedossa. Kiva kuulla, miten muilla asiat etenee. Hyvää kesää.
Tsemppiä odotteluun @Kielo74 ! Mulla on käynnissä hoitoa edeltävä kierto, aloin eilen syödä keltarauhashormonia eli Primolut Noria tueksi luteaalivaiheeseen, ja kolmen päivän päästä alan suihkuttaa Synarelaa oman hormonitoiminnan alasajoa varten. Luovuttajalla on hoidon suunnittelu ylihuomenna, aivan mahtavaa :)

Alle kahden viikon sisään alkaa meidän hoitokierto, eli käytännössä luovuttajan stimulaatio! Superjännittävää :) Tuntuu ensimmäistä kertaa siltä, että pääsee itsekin jo realistisesti unelmoimaan raskaudesta ja lapsesta. Tähän asti kun on leikitty omilla soluilla, todennäköisyydet onnistumiselle ovat olleet niin matalat, etten ole juuri voinut unelmoidakaan. Mutta pian kaikki alkaa :)
 
  • Tykkää
Reactions: Pimpula76

Yhteistyössä