Mun tekisi taas mieli soittaa klinikalle, onko jono edennyt Mutta maltan mieleni ja soitan kuun vaihteessa. Kerran kuussa suon itselleni soiton En jaksaisi odottaa raskautta!
Kuulostaa jollain tasolla tutulta. Minulla jäi ne lapset hankkimatta ajoissa, koska halusin niin kovasti että asiat ympärillä olisi hyvin ja yritin olla vastuullinen näissä asioissa. Nyt jälkikäteen olen miettinyt kuinka monet ovat vaan tehneet ne lapset siihen huonompaankin elämäntilanteeseen, sen suurempia miettimättä. No, turha sitä on kai enää jossitella. Olen aina halunnut lapsia, hetki tai parisuhde vain ei koskaan ole tuntunut oikealta. Toivon todella saavani olla vielä äiti, uskon taustastani huolimatta pystyväni tarjoamaan hyvän kodin ja paljon rakkautta lapselle. Onneksi on vielä tämä lahjasolu mahdollisuus.Tärkeintähän on käsittääkseni, että itse tiedostaa riskit ja tilanteensa. Ymmärtää, miksi on lapsen kaipuu. Pohtii asioita parisuhteen, lapsen, itsen kannalta monipuolisesti. Ja sieltä sai tietoa, mitä voi olla tulossa; paljon hyvää tietoa. Esim. että lahjasolun saaneilla äideillä on hiukan isompi riski masentua myös lapsen synnyttyä. Itsekin olen tuota pohtinut.
Meillä ajatellaan lahjasolua suurena mahdollisuutena saada oma lapsi. Puhuimme myös siitä psykologin kanssa, että olemme kauan molemmat miettineet vanhemmuutta - nuoresta lähtien - ja pohtineet sitä suurta vastuuta lapsen kasvusta, onko koskaan valmis... Ehkäpä siksi ei ole nuorena tullut hankittua noin vain lapsia niissä aiemmissa liitoissa. Tosin me löysimme toisemme - sen oikean - vasta näin nelikymppisinä... Koko lapsettomuuden kivun meillä aktivoi se, että tulin ensin helposti raskaaksi, mutta raskaus meni kesken... Psykologi ymmärsi kyllä ja hän meille totesi, että ei kannata kyllä loputtomiin pohtia asioita.
Ekalta luovuttajalta saatiin 6kpl 4hedelmöittyi ja kasi jaksoi eteenpäin yksi siirrettiin 3päiväisenä top alkiona/nega toinen siirrettiin 6päiväisenä blastona joka menetti soluja sulatuksessa oli 75% tapaus siitä nega(pakkanen tyhjä)Vertaistukea ja lohtua kaivataan. Kertokaatte, paljonko olette saaneet niitä luovutettuja munasoluja ja johtiko raskauteen / lapsen syntymään?
Me saimme 8 lahjasolua, joista 6 oli kypsää ja niistä tuli 5 hyvää alkiota. Todennäköisesti siirretään 3-päivän ikäinen alkio sittemmin (ovat nyt pakkasessa).
Miksi tämä aina pelottaa niin paljon? Olen lukenut paniikissa taas tänään uusimpia tutkimuksia vuosilta 2017-2018.
Meillä kaikki munasolut on pankista ja onnistumis % on hyvät niillä meidän klinikalla 50-60%..... Tsemppiä odotteluun ja mietiskelyynNyt on soitettu ja varattu ensikäynti lahjasolukäynnille! <3 ikävän kauas meni, ensikuun puoleenväliin. Mut ehtiipähän punnitsemaan vaihtoehtoja vielä. Ei sillä et enää ois hirveesti niitä vaihtoehtoja edes jälellä...
Munasolut otetaan kuulemma pankista, ei käytetä juurikaan tuoreita. Onko näissä hintaeroa? Entä onko onnistumisprosentti pienempi? Ei ihan huvittais kymppitonnia heittää sellaseen heikompaan onnistumismahdollisuuteen !