Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

piper86 ymmärrän huolesi. Mutta tosiaan, onnistumiseen tarvitaan vain se yksi hyvä alkio, vaikka niin vaikeaa se on uskoa ja luottaa. Me saatiin 4 munasolua, 3 kypsää, 2 hedelmöittyi. Tuoresiirto tärppäsi ja toinen pakkaseen. Olin aivan maani myynyt alkiomäärästä, mutta niin vain sain yllättyä iloisesti. :) Omilla ei plussia eikä pakastettavaa.
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos teille kannustavista sanoista, nyt ei auta kuin kyynerpäitä myöden laittaa kädet ristiin ja odottaa miten alkiot siellä kehittyvät ja jos sattuisi käymään niin uskomaton tuuri, että joku niistä jatkaisi kehittymistä vielä tuolla omassa masussa. :heart:
On tämä vaan helkutin raskasta kun pettymyksiä tulee vain lisää ja lisää, mutta nyt olen tämän päivän itkenyt ja surrut huonoa arpaonnea ja se saa riittää! Niin kauan taotaan näitä hoitoja, että saadaan se vauva ja sillä selvä! :headwall:

Voimia naiset hoitojenne eri vaiheisiin.
 

Odottaa hoitoa/Luovuttajaa/pitää taukoa/monesko lapsi
ikä suluissa

bessonnitsa
oivikki, 2. lapsi toiveissa
Johkuli (40), 3. luovuttaja, lahjamunasoluhoito
Sufka
Tepsuttelija,
prinsessatyttö
Pikkukintsu (37), 1. lapsi, PAS tulossa kesäkuussa 2015, Gdans
RouvaK 33 (36) 1 lahjasolulapsi haaveissa km jälkeen, siirtymä julkiselle yksityiseltä
Jumprahuitti. pass
Taika-Toive.
Hassutassu (40+), 2 lapsi, pas 2015, Bruno.


Hoito lähestyy

esemila. 2.lapsi, 2 luovuttaja
Toivokkaat
Mimossa2013
SofiaH,
plastex (36) : 2. lapsi,
Jonnuli-77 1 lapsi, 1 lahjasoluhoito,
Iida-Karoliina (40+) 3 lahjasoluhoito, keskenmenon jälkeen, kevät-kesällä. Gdansk
Lilla86 (28) keväällä tulossa PAS
Odottava73, 2.lapsi toiveissa, pas Toukokuussa
Talven valo (33), 1 lapsi toiveissa,1 lahjamunasoluhoito. 4/15


Piinistelijät


Piper86, lahjasoluhoito, Testi 22.5

Plussanneet

Persika (38), 1.lapsi, PAS, heart: la 6.5.2015
Hailaiva: kaksoset, la
Burma (39), 1. Lapsi, LA 26.6.2015
Fanni (40+), 1. yhteinen, la 7.9.2015
Tia-tuu : 1.lapsi (1. Lahjasoluhoito, suomi ) la 28.9.2015
Aniraz_ (33) 1.lapsi, la 5.10.2015
Armiina (30)1. ja 2 lapsi, la 26.10.2015
Lempiviola (33) 2 lapsi, la 12.10.2015
Weeru (31) 1 ja 2 kaksoset, la 11.11.2015
Lumona (28) 2 lapsi, la ?
Katheriina (31) 2 lapsi toiveissa, la 9.12.15
Iitu78. 2.lapsi, la 20.12.2015
Tytsy75,(39) 1.lapsi toiveissa, la?
Saiga Tsekeissä .la?

Maaliin päässeet

Lutuliini, poika 1.6.2008
Bea, esikoinen tyttö 10/2008
Enkelitytön äiti, tyttö 23.1.2009
Watrossi, esikoinen poika 5.2.2009
Suzyanne, esikoinen, poika, 7.5.2009
Pihla, esikoinen tyttö 3/2009
Piri, toinen lapsi, tyttö 6.6.2009
Bardolino(30) eka, tyttö 3.11.2009
Kauniskuu (32) eka, tyttö 8.11.2009
Juuni (48) 2. lapsi tyttö 16.11.2009
Rudy, kaksostytöt 1/2010
Marru (35) esikoiskaksostytöt
Simmis (38) toinen lapsi, tyttö 1/2010
Vekara (45) eka yhteinen, peikkotyttö 2/2010
Pomppaduu (27) kakkonen, tyttö 2/2010
Nennuliini (35) eka lapsi, tyttö 3/2010
Vilhelmiina72 (37) ekat, terveet pojat 24.4.2010
Matilda (30) esikoinen, poika 7/2010
Minni007 (45) poika 12.7.2010
Discovery (40+) tyttö 9/2010
Aliisa08 (26) esikoistyttö 11.11.2010
Tuuttituulia (39), tyttö 26.11.2010
lokakuu (40+) esikoistyttö kuoli kohtuun rv 26+, Kultakutri syntyi 25.12.2010
sela 2. yhteinen, poika 3.1.2011 (1. kuollut hoitovirheeseen)
Lyyra (), 3. lahjasolulapsi haaveissa, tyttö 3/2011
Tyyne73(36) haaveissa eka, Pikku-Ukko 4.4.2011
Hathor (34), toka, pieni poika 21.4. kiireinen sektio rv.33+5
Alma (34) eka , alkioadoptiosta poika 6/2011
Utopia(25), eka, 18.7.2011 poitsu
amv (-76) eka, lahja-alkiohoito, tyttö 9/2011, rv 31+
Seinäkukkanen (45), eka , 10/2011 tyttö
plastex (33) eka , poika 1/2012
Cava (30+), esikoinen 2/2012
Katheriina, (27) 18.3.2012 poika
Elsama, 23.3.2012 tyttö
Nuppu68, 1.4.2012 tyttö
Olki, eka , 10.4.2012 poika
Minni007 (48), kolmas, 31.5.2012 tyttö
Typyliini (30) toinen, 1.6.2012 poika
Annamari, 06/2012 tyttö
Aliisa (28), pikkukakkonen, 18.6.2012 poika
Haaveita, 26.6.2012 tyttö
SatuSofia (47), eka, 29.6.2012 tyttö
Utopia(27), toinen, 4.12.2012 tyttö, rv 31+6 1,7kg
Lumeton, 5.1.2013 tyttö
Tuuttituulia
SaimiRiikka (46), 17.4.2013 poika
Mirkkuusi 9.10.2013 Tyttö
Odottava73, 17.4.2014 poika (rv 31+6)
Nalletyttö, poika 29.4.2014
amv, 20.6.2014, toinen lahja-alkiotyttö (rvk 33+6)
Vekkuliina (31) Poika 14.7.2014
Johkunen: Esikois kaksospojat. 13.11.2014
Rudy: aiemmin lahjasolu kaksoset, 24.11.2104 tyttö
Tauku (40+), poika 10.12.2104
Ulpunen: poika 1/2015
Sussuanna: poika 18.2.2015
Paulanna(40+) kaksoset, tyttö ja poika 3/2015

Taustalle siirtyneet

Dream73 (36)
Minni 73 (36) 7 vuoden yrityksen jälkeen
Lotta77 (33) adoptiolasta odottamaan
OnniUnelma76 (34) adoptiolasta odottamaan
Hillevi (40+) 7 vuoden yrityksen jälkeen
Sharlin (36) 5 vuoden yrityksen jälkeen
HalleB (alle 30v) suuntana adoptio-prosessi
 
Viimeksi muokattu:
Saiga Paljon onnea plussasta ja hyvistä veriarvoista. siirretiinkö teille 1 vai 2 alkiota?

Iitu Niinpä. meille tarjottiin luovuttajaa jo viime kesänä ja uudelleen sitten alku syksystä. Me emme päässet matkustamaan silloin ja nyt tuntuu että tästä rokotetaan meitä eikä tunnu sitä luovuttajaa nyt löytyvän kun me nyt sitten päästäisi matkaan.. :(
 
Tämä viikko ollut tosi kiireinen ja stressaava, toisaalta enpähän ole ehtinyt liikaa miettiä tätä (mahdollista) raskautta. Kiitos onnitteluista! Toisalta olen niin onnellinen, mutta ehkä sitä uskoo tämän todeksi vasta varhaisultran jälkeen. Toisaalta sinnekään ei mikään kiire ole, nyt saan olla raskaana. En tiedä mitä huomenna, aika näyttää.

Piper, miten teidän alkioiden kävi? Toivon parasta!
Meillähän eka luovutushoidossa saatiin 5 alkiota, joista 1 siirrettiin tuoreeltaan. Loput eivät sitten selvinneet sulatuksesta. Kyllä harmitti ja masensi aivan hirveästi, kun maksoi itsensä kipeäksi yhdestä alkiosta.. Ja tuon hoidon jälkeenhän meillä oli pitkä tauko ennen tätä hoitoa.

Iida-Karoliina, kannattaa vain kysellä klinikalta, jos olette aktiivisia niin voihan sekin vaikuttaa, etteivät pääse "unohtamaan" teitä! Ai niin, yksi blasto meille siirrettiin.

Toivon kovasti jaksamista teille, joilla hoidot tulossa! Minun täytynee nyt hiljentyä täällä, mutta tulen takaisin, jos tämä menee kesken. Tai sitten käyn kertomassa ultrakuulumiset.
Jatkan kyllä vaiheidenne seuraamista, ja toivon niin onnea kaikille!
 
Viimeksi muokattu:
Saiga: 1 alkio siirrettiin tänään, pakkaseen ei mitään..:'( Hieman lohduttaa ajatus siitä, että laskua tulee sitten vain puolet, tosin sekin on omasta mielestä liikaa jos raskaus ei ala, mutta ei murehdi sitä nyt vielä. Ehdottomasti tulet kertomaan ultrakuulumiset, hyvät sellaiset. :) Ihanaa raskausaikaa, aion tulla perästä ;)

Tosiaan yksi alkio siirrettiin tänään 3 päiväisenä ja alkio oli hyvä 9 soluinen, pistän nyt kaiken toivon tämän ihan kauniin alkiomme varaan ja aion olla raskaana kunnes toisin todistetaan. Limakavo oli 9,8mm joka kuulemma on hyvä. Eli tahdon uskoa, että huonosta stimulaatiosta huolimatta juuri tämä alkio on pikkuisemme.:heart:

Saanko kenestäkään piinailukaveria vai joudunko piinailemaan seuraavt kaksi pitkää viikkoa yksin? :whistle:
 
Saiga on me yritetty olla kovin aktiivisia, ja sekään ei ollut hyvä. Meinasivat ihan jo hermostua kun tiukattiin vaan hoitoon pääsyä ja luovuttajan löytymistä..
Ei voi kun nyt odottaa ja toivoa että eivät unohda ja se luovuttaja annetaan meille.. kun uskon että on niitä mutta ei meille vaan kun ei aiemmin otettu kun tariottiin..
Jossain vaiheessa kyllä taas kyllä kyselläänkin. eihän vaan voi jäädä odottamaankaan loputtomiin.. epätoivoa pukkaa kyllä..
piper.. onnea piinailuun
 
Piper, toivotaan että pikkuinen tarraa kiinni! Hyvä oli limis ainakin ja alkio myös.
Odottavalla kuulosti asiat myös olevan mallillaan, pian se siirtopäivä sieltä sitten tulee!
Huominen äitienpäivä tuntuu erityiseltä! Vuosi sitten se oli painajaista, mulla oli rv 6+3 ja vuoto alkoi edellisenä päivänä ja raskaus meni kesken..koko äitienpäivä oli pelonsekaista itkua, ihan kamalaa. Nyt olen onnellinen tästä toivottavasti hyvin sujuvasta raskaudesta ja tietenkin 14 vuotiaasta esikoisesta joka aikanaan teki minusta äidin:heart:
Iitu 7+6
 
  • Tykkää
Reactions: Odottava73
Heippa,

Uutena piinailijana ilmoittaudun mukaan keskusteluun. 05/2014 oli ensikäynti Turun väestöliitossa.

Hieman taustatietoja minusta ja miehestä. Eli minulla ikää 28v., miehellä 40v. Minulla aiemmasta suhteesta luomuna, ilman yrittämistä/suunnittelua syntynyt poika, 7v. Miehellä ei lapsia. Hynttyyt löimme yhteen v.2009 kesällä, lapsi oli saanut tulla vuonna 2010, lapsettomuustutkimuksiin nollatulosten ja kuumien aaltojen vuoksi alkuvuonna 2011, todettiin vasta-aineista johtuva ennenaikainen munasarjojen vajaatoiminta (POF), yksi IVF-kokeilu, hoidolle ei mitään vastetta. Hiljaiseloa muutama vuosi ja huhtikuussa 2014 kerroin naistentautien poliklinikalla, että haluamme lahjamunasoluhoitoon.

Mieliala on kuitenkin parempi kuin muutamaan vuoteen, nyt ainakin tiedän, että mahdollisuuksia on! Lääkärin mukaan meidän tapauksessa hyvät ennusteet, koska lapsettomuuden syy tiedetään, eikä vika ole kohdussa tai kiinnittymisessä. Pitkään aikaan en ole ollut näin onnellinen. Tekisi mieli kertoa kaikille ilouutiset, mutta toistaiseksi taidan kuitenkin tyytyä lähimpiin ystäviin. Tulevalle (toivottavasti tulevalle) isoveljelle kerroimme myös, koska hän oli huolestuneena kysellyt äidiltäni, että miksi äiti menee lääkäriin, miksi Turkuun asti ja mitä mieheni tekee siellä mukana. Pikkuveijarin ensimmäinen kommentti oli tiedon saatuaan, että: Se ei sitten ainakaan mun sängyssä nuku!

Tämän vuoden alussa tuli paljon odotettu puhelu Turusta, että luovuttaja oli löytynyt. Emme kuitenkaan koskaan siirtoon asti päässeet, koska luovuttajalta oli saatu vain YKSI munasolu, joka sekään ei sitten hedelmöittynyt. Onneksi kuitenkin löytyi heti uusi luovuttaja, muutama viikko vain piti odotella.

Perjantaina se sitten tapahtui, luovuttajalta 23 munasolua, 18 hedelmöittyi, 16 jakaantui eli nyt kyydissä yksi pieni hippunen ja pakkasessa 15 lisää. Kaikki eivät tietenkään ihan parasta luokkaa, mutta eiköhän näillä saada meille edes yksi pienokainen.

Nyt siis menossa PP3, testipäivä 22.5. Kummallisesti sitä alkaa heti itseään eri tavalla kuuntelemaan, lauantaina ja sunnuntaina tuntui välillä sellaista menkkamaista juilimista, ei kokoajan. Eilen ja tänään on närästänyt, mitä ei normaalisti ole koskaan =)

Yritän nyt hillitä itseäni tarkkailemasta jokaista tunnetta tai oloa. Koska kaikki ”oireet” voi johtua lääkkeistä tai ihan vaan sattumasta. Lääkkeinä muuten menee Zumenon 6 mg/pv ja Lugesteron 800 mg/pv.

Mutta näin jatketaan, loistavaa alkanutta viikkoa kaikille!
 
Odottava73: hyvän kuuloiset ultratulokset siellä, vielä hetken joutuu odotella siirtoa ja sitten se piinailu vasta alkaa.. :D

Mummutauti86: tervetuloa mukaan! Meillä onkin sitten samana päivänä tehty siirto! :) kiva saada piinauskaveri, vaikka itsellä ei ole kyllä mitään oireita, et ihan kateellisena luen sun oireita!! Kuinka pitkä viljely alkiollenne tehtiin?

Mekin ollaan oltu Turussa VL:ssä hoidossa kun omilla soluilla yritimme vielä, mutta siirryimme Tampereelle kun Turussa oli niin pitkät jonot luovutettuihin! Saatteko muuten maksusitoumuksen kunnalta tähän hoitoon kun selvä syy löytyi vai miten se menee? Meillä sitä pohdittiin, mutta koska syytä ei ollut ei myöskään maksusitoumusta herunut vaikka aluksi näyttivät vihreää valoa..

Nyt vaan odotellaan ja toivotaan parasta.
 
Tervetuloa mummotauti86! Hienosti mennyt sulla asiat ja mahtavaa että noin paljon saalista pakkasessa. Toivotaan että heti tärppää, mutta älä huolestu jos ei, varmaan aika moni meistä on käynyt useissa pakastealkion siirroissa ennen plussaa. Teillä tosi hyvä tilanne kun noin paljon alkioita. Tuo samainen mummotauti minullakin, ei mitään vastetta lääkkeille kun 2013 yritettiin IVF:ää. Yksi lapsi IVF:llä on v.2000 ja silloinkin kahdesta hoidosta kolme munasolua.
Muut mummotautiset, onko teillä häiritseviä oireita? Ei tietty nyt raskaana varmaan ole. Mulla on ollu pari vuotta hikikohtauksia öisin, todella häiritseviä. Gyne sanoi että estrogeenihoidon saa täysin korvattuna sitten kun tarttee jos oireet on ikään nähden hyvin aikaisia. Olen miettinyt myös kalsium-lisän tervetta ehkäisemään osteoporoosia.

Mummojutuista muuhun. Huomenna olisi ultra..apua! Kaikki tuntuu liiankin hyvältä joten pieni jännitys tietenkin on, onko pikkuinen kunnossa!
8+1
 
Huomenta kaikille!

Meidän alkiolle tehtiin 2pv:n viljely, keskiviikkona oli luovuttajan punktio ja pe:na siirrettiin. Ja saatiin Satakunnasta maksusitoumus, ilmeisesti kovinkaan moni muu sairaanhoitopiiri sitä ei anna, joten tässä suhteessa ollaan tosi onnekkaita =)

Mummutaudista on mulle ainakin ollut ihan hirveästi haittaa. Yöunet tosi katkonaisia jatkuvien hikikohtausten vuoksi, päiväsaikaankin oli jatkuvasti pää punainen ja vaatteet märkinä siitä hiestä. Ilman Femostonia elämisestä ei tullut mitään ja sen kanssakin oireet lievenivät vain hyvin vähän. Mulla alko juurikin ne hikikohtaukset paljon ennen diagnoosia, mutta ajattelin niiden johtuvan synnytyksestä enkä sen vuoksi hakeutunut lääkäriin. Näin jälkikäteen oon moneen kertaan miettinyt, olisikohan taudin voinu jotenkin estää, jos olis heti vaan menny eikä venyttäny sitä kahta vuotta :headwall:

Nyt tämän hoidon aikana oon ollu tyytyväinen, kun niin paljon syödään kaikkia hormoneja, että kaikki mahdolliset mummuoireet pysyy pois ja pystyy elämään "normaalia" elämää :whistle:
 
Piper ja Mummutauti86, milloin aiotte testailla :)?

itse aloitan varmaan hätäisenä taas ajoissa, viimeksi haalea viiva tuli pp5, joten täytynee hankkia halpistestejä vino pino varastoon, toki nyt ensin pitää saada siirto onnistumaan.

Iitulle tsemppiä ultraan <3
 
Yritän, :attn: siis yritän testailla vasta oikeana testipäivänä 22.5. Olen ko. päivälle varannut jo labra-ajankin ja kaapissa odottaa clearblue-testi.. Saattaa silti olla hyvin mahdollista, että haen kaupasta halppistestejä ja alan testailemaan jo sunnuntaista lähtien :p. Silloin oletettavasti alkion pitäisi olla jo kiinnittynytkin
 
Mummotauti, voi että teillä onkin käynyt tuuri kun ootte saanut maksusitoumuksen, hieman kateellinen olen kyllä.. me on kanssa Satakunnassa oltu hoidossa, mut jäätiin ilman... Mä en oo koskaan testannut punaviiniä siirron jälkeen, kysyin lääkäriltä olisiko hyötyä, sanoi ettei usko mutta ei kieltänyt kokeilemasta mutta en tohtinut sitten kuitenkaan

Odottava: olen ajatellut jättää testit testipäivään, korkeintaan muutama päivä ennen, mulla kun ei oo mitään tuntemuksia yms niin oon aika varma ettei plussaa kuulu. Turha sitten testata etukäteen kun ei varmaan voi lääkkeitä sitten kuitenkaan lopettaa ennen virallista testipäivää..

Pp4 menossa olisikohan alkio jo kiinnittynyt jos olis kiinnittääkseen vai millon? Tunsitko plussanneet kiinnittymisen?
 
Viimeksi muokattu:
Tsemppiä piinailijoille!

Iitu: Odottelen kovasti ultrakuulumisiasi!
Piper: En tuntenut alkion kiinnittymistä.

Mulla on ensimmäinen ultra 15.5. En uskaltanut siirtyä vielä odottaviin, kun en ole nähnyt.. että siellä oikeasti olisi kohdussa jotain...
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Odottava73
piper86 en tuntenut kiinnittymistä tai mitään muutakaan tuntemuksia, plussa tuli ihan puskista. Testasin kyllä jo pp9, kun maltti ei riittänyt. :)

tytsy75 tervetuloa odottajien puolelle, kun siltä tuntuu.
 
Viimeksi muokattu:
Punaviinistä, kyllä, kokeilin! Siirto-iltana join kunnon lasillisen hissukseen (normaalisti juon alkoholia ehkä 5 annosta vuodessa..) enkä voi olla miettimättä toiko se tämän plussan!
Piper kyllä taitaa alkio olla pp4 kiinnittynyt jos on. Siinä pp 2-3 yleensä.
Ultrassa tänään ihana jo vauvan näköinen pikku-otus jolla oli jo pienet kädetkin ja pituutta 1,8cm:heart:. Mä niin jännitin tätä ultraa taas ja ihanaa kun lääkäri sanoi, että nyt voit jo huokaista, että keskenmenon riski on enää 1% tai alle. HUH!!! Kaikkeahan voi tapahtua mutta nyt yritän vain nauttia siitä mitä on. Ihan sekaisin onnesta ja niin toivon että kaikille tulisi tämä sama mahdollisuus kokea näin.
Kiitollinen Iitu 8+2
 
Heips, pitkästä aikaa

Voi vitsi miten täällä on paljon hyviä uutisia. On syntynyt vauvoja ja plussia tullu vino pino.
Onnea jokaiselle ihan mahdottoman paljon, olen niin iloinen teidän puolesta.

Sitten ollaan me ketkä rämmitään syvimpien soiden kautta. Mut hei tytöt, ei luovuteta vaan nokka kohti uusia seikkailuja. Oli ne sitten kellä mitä tahansa.

Me ollaan pidetty taukoa nyt n 6kk ihan mielenterveyden ja miehen työttömyyden (lue rahattomuuden) takia.
Nyt sitten puhaltaa uusi tuuli ja olemme valmiita taasen taistoon.
Suunnitelmissa olisi, että päästäisiin Tsekkeihin heinäkuussa tai elokuussa. Sitä ennen haluan mennä siihen rapsutteluhoitoon.

Te ketkä siinä olette käyneet, niin missä kierron vaiheessa olette käynyt? Itse olen saanut kahta eri tietoa eri klinikoilta. Joko loppukierrossa tai sitten ekana tai tokana kiertopäivänä, kumpi sit parempi?
Itsellä kierto vaihtelee 27-43 päivän välillä ja koskaan ei tiedä millo seuraavat alkaa niin miten kummassa osaan varata ajan kyseiseen toimenpiteeseen.
Onko kukaan käynyt esim. Naisten Aavassa normigynellä teettämässä tämän toimenpiteen? Vai pitääkö sen olla lapsettomuusklinikka?
Graviditaksesta sain "hauskan" kommentin. Saathan sä tännekin tulla,mut miksi et menisi jonnekin toisaalle. No päätin, että en heitä ainakaan asioillani häiritse.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä