Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

TaikaToive: Jaksuja ja tsemppiä PASsiin!
Hassutassu ja Saiga: Plussaa testipäivään!
Odottavalle: Tsemppiä tulevaan piinistelyhetkiin!

Kiitoksia onnitteluista! Seiska viikon ultra on varattu 15.5. Toivottavasti silloin löytyy oikeasta paikasta sykettä.

Niin ja kaikille hyvää vappua!
 
  • Tykkää
Reactions: Odottava73
Ihanaa, täällähän on paljon plussia! Onnea kaikille tasapuolisesti! Ja ihan todella paljon tsemppiä ja jaksamista niille kenellä ei vielä tärpännyt, ei luovuta tytöt toivosta! Mä en uskalla ite päivittää tota listaa, etten sotke sitä jotenkin. Joten jos joku ihana viittii, niin voi siirtää mut tonne "hoito lähestyy" osioon. Sain nyt hoitoprotokollan Reprofitista, mutta mietin että miten saan ne reseptit? Miten te jotka ootte käynyt Reprofitissa ni ootte reseptit hommanneet? Siis pitääkö mun nyt mennä täällä Suomessa johonkin lääkärille ja käskeä kirjoittaan reseptin niistä vai miten, oon ihan kuutamolla:)
 
Samoin meillä ollut että paikallinen gyne kirjoittanut tarvittavat reseptit. Otin vain lääkärin ohjeen mukaan mitä määrännyt.
Täällä on nega testattu joka tuskin tässä maanantaille muuksi muuttuu. Nyt ollaan sitten risteyksessä...oliko tämä tässä eli luovutetaan vai onko tässä enää mitään tehtävissä...
 
Voi ei Hassutassu! testaa nyt silti vielä. Mikä teidän tilanne nyt on? Pakkanen tyhjä? Tuo on niin vaikeaa...jos yksi vielä..tosi hankala tehdä päätös etenkin lopettamisesta. Mä luulen että meillä mä en olisi koskaan sitä osannut tehdä, vaan miehen olisi pitänyt lujasti sanoa kun on aika lopettaa. Voimia. Ja tietenkin sanon, että jos on mahdollista, niin jatkakaa!
 
TaikaToive, pahoittelut negasta! Onneksi sinulla on vielä PAS tulossa! Ja Hassutassu, samoin pahoitteluni, ja jaksamista jatkoon, mihin sitten päädyttekin! Tiedän niin tuon tilanteen, kun omalle kohdalle osuu se "lyhyempi" tikku (tai tässä tapauksessa valkoinen). Mekin jossain vaiheessa väsähdettiin hoitoihin, ja ennen tätä hoitoa olikin kahden vuoden tauko.

bessonnitsa, me käytiin suunnittelukäynnillä Reprofitissa, ja olis saatu lääkkeet sieltäkin. Käytiin kuitenkin reseptit ja lääkkeet Suomesta, jotkut lääkkeet on vähän eri kuin Tsekeistä ois saatu mutta sama vaikutus. Ja ollaan käyty lapsettomuusklinikalla, kun kuitenkin esim. limakalvoultrassa täytyy käydä jossain vaiheessa. Ja onhan se kiva kun täälläkin on lääkäri, joka tietää hoidoista.
 
Viimeksi muokattu:
Itsellä siis tänään testipäivä. Kummallista, mutta testi näyttää plussaa!!! Olen järkyttynyt, ihmeissäni, innoissani, peloissani, liikuttunut ja iloinen! Ensimmäinen plussa ikinä! Ensimmäistä kertaa pääsen siirtymään piinailijoista pelkääjiin :) Nimittäin tänään jo näkyi pyyhkiessä vähän vanhaa verta ja lisäksi oli hetken aikaa todella kovat menkkakivut. Onneksi kestivät melko lyhyen aikaa. Mutta kuten monet ovat sanoneet, nyt se pelko kesken tyssäämisestä alkaa.

Meillä siis tätä ennen takana inssejä, 6 x IVF + PASsit omilla soluilla sekä yksi hoito luovutetuilla, jossa siis päästiin vain tuoresiirtoon, kun pakastetut eivät selvinneet. Eikä koskaan viirun viirua testiin. Hoidot aloitettiin seitsemän vuotta sitten. Omat solut ilmeisesti olleet huonoja, sillä vaikka alkioita saatiin aina paljon, paljon myös karsiutui joko pakastukseen tai pidempään viljelyyn. Noiden hoitojen jälkeen olimme niin väsyneitä pettymään, että vaikka olisimme halunneet jatkaa hoitoja, emme jaksaneet. Vasta viime vuoden lopulla jaksoimme järkätä tätä uutta hoitoa. Tauko teki kyllä hyvää, vaikka ajan hukkaaminen harmittaakin. Mutta nyt jaksoimme lähteä uuteen hoitoon ihan eri tavalla kuin mitä olisi ollut silloin kaksi vuotta sitten. Ja ensimmäistä lasta siis toivomme.

Nyt jatkan tätä ihmettelyä, huomenna menen veritestiin, vaikka klinikka ei sitä edellytä. Jos siitä saisi hetkeksi mielenrauhaa...
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Rouva K33
Voi mahtavaa Saiga!! Tosi pitkä tie teillä ollut ja mahtava fiilis varmasti tuo viiva!! Tuli niin hyvä olo puolestasi. Mua ainakin rauhoitti (hetkeksi) saada hcg arvo joten veritesti on kyllä jees. Tuu ilmoittaan tulos. Ja tuo oli niin osuvaa että piinailijoista pelkääjiin, niin ärsyttävää kun onnesta soikeana plussasta ja sitte alkaa pelot:)
Mutta nyt nauti tästä hetkestä ja tervetuloa tuonne luovarisoluista plussanneiden ketjuun!
Iitu 7+0
 
Nega se on eikä muutu vaikka mitä tekis. Taas ollaan lähtöpisteessä, pakkanen tyhjä eikä vielä mitään tietoa mitä nyt...
Onnea plussanneille! Kellekään en tätä tilannetta soisi missä me nyt ollaan...iloitsen teidän puolesta ja samalla suren omaa kohtaloani : (
 
Kiitos onnitteluista! Kävin tänään veritestissä, mutta tuloksen saa vasta huomenna.

Aika taitaa auttaa unohtamaan pettymyksiä: meidän edellisestä hoidosta on siis jo kolme vuotta! Piti ihan tarkistaa, kun ihmettelin, että ei kai meillä viittä vuotta noissa aiemmissa hoidoissa mennyt.
 
Kauan sain tänään odottaa ennen kuin soittivat, mutta hCG siis 1425. Eli ainakin nyt raskaana ollaan! Aion iloita tästä ja yritän olla murehtimatta liikoja. Tämä plussakin on jo ihme! Ainakin nyt saimme tiedon, että voin ylipäätään raskautua.

Toivon paljon voimia teille, joilla edelleen hoitoja edessä! Ihmeitä voi siis tapahtua!
 
  • Tykkää
Reactions: Rouva K33
Hassutassu
tiedän mitä ajatuksia teillä <3 näin oli kun meilläkin alkuvuodesta tuli pakkasen tyhjyys vastaan yksityisellä klinikalla ... siinä sitten tuntu et jaaha mitähän tässä mutta ei siis nyt menossa tänään juurikin keskustelemaan julkiselle ekaa kertaa ja pikku hiljaa alkaa iänkin puolesta lämmittämään jos näistä ei mistään
 
Moikka kaikki!

Mun on pakko kirjoittaa nyt ja kysyä teiltä mielipiteitä. Elikkä ollan nyt ekassa luovarihoidossa ja oon ihan hirveen pettynyt tulokseen. Meille puhuttiin, että pyritään saamaan se 10 hyvää munasolua jne. Lahjoittajan ultrassa oli kuulemma 9 tasakokoista follia näkyvissä ja sanoivat, että nuori hyvä lahjoittaja, noh eilen oli punktio ja 5 kypsää munasolua joista 3 hedelmöittynyt, miehen siemenneste oikein hyvää olisko ollut 93 milj. siittiötä 1ml tai jotain kehuivat hyväksi ja silti tekivät icsi, jota ihmettelen. Nyt sitten ollaan siinä tilanteessa, et tosiaan kolme siellä on ja kahden päivän päästä pitäisi olla siirto, mietin oikeasti onko sillon enään mitään siirrettävääkään tai mun tuurilla siel on sit kaks alikota ja maksetaan täysi hinta kahdesta alkiosta ja toiset saa tolla hintaa paljon enemmän. Klikka on sitä mieltä, et tulos on ihan hyvä ja suuri osa olisi tyytyväinen tulokseen kun on kuitenkin 3 mahdollisuutta, mut kun tiedän karsiutumisen mahdollisuuden jos miettii et eilen oli 5 ja tänää 3 jne.

Haluankin kysyä onko tosiaan niin et valitan ihan turhasta ja saisin olla kiitollinen tähän ja on vielä hyvä mahdollisuus raskautua vai ymmärrettekö mun pettymyksen ja ahdistuksen siitä, et tulos oli näin huono, oonko ihan hirveä ihminen eikä mun olis koskaan kannattanut lähteä edes tähän leikkiin..

Pyydän anteeksi jos kirjoitukseni loukkaa eikä ole tarkoitus luovuttajaa tässä moittia, hän on varmasti tehnyt parhaansa, mutta klinikan toiminta ja se että pitävät tilannetta hyvänä ärsyttää, onkohan heidän tulokset aina noin huonoja vai eikö tämä tulos ole edes huono?

Jos vaan joku jaksaa vastailla olisin enemmän kuin kiitollinen!!

Ja onnea suuresti heille jotka ovat tämän prosessin saaneet päätökseen ja ovat saaneet ne kaksi maagista viivaa tikkuun ja vauvan lopulta syliin. Tällö hetkellä en usko itse koskaan siihen pääseväni, mutta oikeasti olen iloinen toisten puolesta!
 
Viimeksi muokattu:
Piper86: huolesi ja ärsytyksesi on täysin ymmärrettävää. Luovutetuilla munasoluilla hoitoon ryhtyminen on iso asia ja odotukset on korkealla. Itse kyselin omalta klinikalta, että entä jos käy niin, että saadaan vain yksi tai kaksi alkiota. Sanoivat, että sellaisessa tilanteessa katsovat hintaa uudestaan. Tavoite on varmasti kuitenkin saada kohtuu määrä alkioita käytettäväksi, kun isoja summia rahaakin on pelissä. Koeta odotella rauhassa lopullista alkioiden määrää ja ota tarvittaessa asia uudelleen hoitavan tahon kanssa puheeksi. Onnistunut hoito ei tarvitse joskus, kun vain sen yhden alkion ;) Tiedän kyllä itsekin kokemuksesta, että siihen onnistumiseen on joskus vaikea jaksaa uskoa. Tsemppiä kovasti!

Itse juuri eilen aloitin jälleen estrogeenit, kortisonin ja disperinin. PAS on tulossa parin viikon kuluttua, jos vain alkio/alkiot selviävät sulatuksesta.
 
Piper86: Meillä oli tilanne väesteliitossa atampereella (2009) se, että oltiin puhuttu pelkästään icsistä luovarihoidon yhteydessä. Ei ivf lainkaan. Soluja alkuun 18, joista puolet ivf ja puolet icsillä. Lopputuloksena neljä alkiota. Ekassa siirrossa alkio oli huoneenlämmössä varmaan 5min. jolloin kaveri varmaan jäätyi jo ennen siirtoa.
Hoito josta raskauduin tuli kahden alkion siirrosta joista sulatuksen alussa olivat 8 & 9 soluiset siirtohetkellä 3 ja 4 soluiset. Sääntönä on, että puolet soluista pitäisi selvitä. Tästä siirrosta syntyi poika.
Viimeinen siirto oli 8 soluinen sulatettaessa ja kaikki solut selvisi sulatuksesta ja näytti lähtevän jakaantumaankin ei raskautta.

Tietysti harmittaa maksaa, mutta meilläkin odotukset korkealla 18-munasolua, mutta vain neljä alkioo, joka toi kuitenkin lapsen.

Tsemppiä ja toivottavasti kaikki selviävät tästä eteenpäin!

Plussanneille onnea! Tuntuu, että kaikki plussaavat! Hienoja hcg-arvoja myös.
 
Hieno lukema Saiga!
Piper, tuttua tuo harmitus täälläkin. Meillä oli ihan sopimuksessakin, että hinta on sama, tuli alkioita nolla tai kymmenen. Meillä oli 10 munasolun takuu. Ekan luovuttajan kanssa saatiin muistaakseni 13 solua, joista lopulta vain 2 alkiota, siirrosta nega. Meni kivasti rahaa!! Sitten toiselta luovuttajalta 16 solua, joista 9 hyvää alkiota, ja kolmannesta siirrosta tämä raskaus. Eli ei ole kyllä ennalta mitään tietoa miten lopulta käy! Meillä tokan luovuttajan kohdalla heti icsatiin solut ja hedelmöittyikin sitten 15/16. Pitää nyt vain toivoa että tämä hoito tuo toivotun tuloksen teille. Tottakai olo olisi mukavampi jos olisi pakkasessa hyvin alkioita.
Iitu 7+3
 

Yhteistyössä