Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Päivittelin tuota listaa, jos joku haluaa kohdalleen muutoksia, niin voin tehdä samaan listaan, kunhan ilmoittelette mitä. Poistin myös muutaman nimen hoitoa odottavista, sellaisia, joista ei ole aikoihin kuulunut (ei tarkoitus loukata ketään ). Lisätään listoille, jos ilmaannutte tänne :LOL:

Sairastelusta ja raskautumisesta: itse en henk.kohtaisesti usko moiseen teoriaan, tutkimuksia nyt on niin monia. Eiköhän tuo raskautuminenkin ole niin monen onnistuneen yhtälön summa, että ihan ihmetyttää miten se joillekin on niin helppoa ja toisille ei. Niin moni asia pitää natsata kohdilleen =) Ja stressillä on varmasti negatiivinen vaikutus tähänkin asiaan...Voi kumpa sitä osaisikin ottaa asiat kevyesti ja elää päivän kerrallaan.

Toivokkaalle :joskus jarrupiikki voi myöhästyttää menkkoja, minulle kävi näin ekalla kerralla ja olin ihan hepakassa että mitäs nyt (muutaman päivän oli myöhässä).

Hyvää sunnuntaita, joskin sateista, ainenkin täällä etelässä teille kaikille :hug:

Johkuli voi ei.

Nalletyttö onnea plussasta! On se ihanaa kuulla myös näitä + uutisia. Jospa tästä alkaisi nyt oikea + sade.

Paulanna hyvää matkaa, toivottavasti tältä reissulta tulee teille se toivottu +. Saatteko väliaika tietoja alkoiden selviämisestä?

Viimeksi muokattu:
Johkulille iso halaus, ja huokaus. On se vaan kummaa, että kestää plussien saaminen näin kauan.

Onnea syksyn hoitoihin, ja toivotaan nyt sitten onnistumisia kaikille, ja isolla todennäköisyydellä. Itse haluaisin nähdä varsinkin Tarton klinikalla käyville plussan. Toisi toivoa siitä, että siellä osataan vielä vauvoja tehdä. Jotenkin itseltä meni usko koko klinikkaan.

Aion lukea palstaa aina silloin tällöin, ja ehkä tulla joskus kommentoimaankin. Omalta osaltani seuraavat hoidot ajoittuvat vasta ensi vuoden alkuun. Nimeni on lähtenyt listalta pariin otteeseen, joten olkoon nyt pois sieltä. Hillun täällä silti!:wave:

Paulanna hienoa, onnea matkaan.

Katselin tänään Eliten sivuja olivat uusineet niiden ilmettä. Olivat saanneet jokin "maininnan" siitä hyvästä, että olivat Tarton alueelle niin paljon saanneet ulkomaalisia asiakkaita, siinnä mainittiin, että asiakkaita on tullut lisää Suomesta ja Ruotsista.

Eilen oli ultra, kaikki näytti hyvältä, huh! Tänään alkoi Zumenomit, siirto voisi olla 20.9, JOS nyt mitään siirrettävää tulee....:)

Eilen kun tultiin klinikalta, uuvahdin täysin, melkein nukahdin jo autoon ja iski niin kauhea uupumus ja hikoilukohtaus. Meni koko ilta sängynpohjalla kituessa :)

dbdb täällä peukutan paulannalle. Alkutilanne kuulosti hyvälle. Olisi jo korkea aika sinunkin onnistua.

Eliten sivut on tosiaan uusittu, mutta sisältö on melkein sama. En edelleenkään löydä kunnollista tilastoa vuoden 2011 jälkeen.

Jee, nyt alkaa jännitys ja toivonmukaan se toisi plussia tullessaan!
Paulannalle siis mahdollisimman rentoa, mukavaa ja tuloksellista piinailua!:heart:

Odottava73 Toivotaan, että teillekin tulisi huippualkioita ja kaikki menee hyvin. :)

Täällä menkat alkoi ajallaan ja nyt odotellaan sitten ultraa rauhallisin mielin. Flunssa sen kun vaan yltyi viikonloppuna ja sitten tein jotain tosi tyhmää ja oikein harmittaa ja pelottanutkin, että Nytkö pilasin koko siirron.
Nimittäin sen takahampaan poiston jälkeen takana on tietysti melkoinen kolo ja sinne jää inhasti välillä ruokaa. Näin kävi ja kiireessä koitin jotenkin ryystää sitä evästä sieltä pois niin hengitin sen murusen sitten keuhkoihini.:ashamed:
Kovin pisteli ja ahdisti monta tuntia ja kerkesin jo soittamaan neuvontanumeroon ja kysymään, että pitääkö minun tehdä jotain vai voisiko se murunen tulla ulos itsellään tai jopa haihtua jonnekin. Minua käskettiin tulemaan ensiapuun, että se murunen voitais tähystää pois.
Ajatus tuntui niin kaaottiselta, että kun pistely keuhkoissa hieman hellitti niin tulin kotiin ja nyt vaan odotellut.
Mulle sanottiin, että se voi sieltä itsellään tulla ylös ja pois tai sitten ostaa kuumeen. Hampaan takia syön antibiootteja vieläkin niin, että ne loppuu tänään. Katsotaan nyt sitten, että nouseeko kuume vai ei. Eniten pelkään, että se nousee ja en pääse koko siirtoon jonkun keuhkokuumeen takia. :(
Ma ja ti välisen yön yskin kovin ja tuntemukset sen jälkeen hellitti, joten toivon josko se murunen olisi jo tullut huomaamattani pois.
Kaikkea kans. Aikuinen ihminen ja tuommoista keksin tehdä. :stick:
Kyllä meni mieli matalaksi .

Kuinka muuten käy jos viikkoakin ennen siirtoa sen joutuisi sairastumisen vuoksi perumaan?
Mikä Tartton käytäntö on yleensä?
En ole edes tutkinut sellaista, koska en ole halunnut ajatellakaan, että joutuisin sen joskus perumaan.

Hotelleista vielä. Onko se Veerikuvilla mukava paikka? Mietin myös sitä...olisko se ollut Pallas vai London, kuitenkin se missä on huoneissa yksi seinä lasia ja on jonkin ostoskeskuksen vieressä (siellä saa hyvin ajan kulumaan ;) ).

Huomenta ja ekax omaa napaa, minkä ympärillä nyt pyörin testipäivään asti :)
Siirto oli jo no : 6. Eli tehty x 3 luovutetuilla munasoluilla, joista saatu siirtoon aina kaksi, kerran hyvät alkiot, muulloin ei niin hyvät. Kaksi kertaa tehty alkioadoptio, toisella kertaa top alkiot. Ja nyt siis 1 blasto kyydissä ja laskien alkio no 11, että olis jo aika onnistuakin.
Tässä vaiheessa en edes mieti ellei...

Tarton tilastoista en tiedä, mutta eilen siellä neljä raskaana olevaa paria (en ole ennen nähnyt kuin korkeintaan yhden), joten uskoisin, että siellä raskautuneet he kuitenkin tai sitten vain ultraan menossa sinne. Väkeä olikin eilen siellä paljon, parkkikset täynnä ja odottajia lääkärille oli. Meidän aika piti ja topimenpide nopeasti ja kivuttomasti ohi. Rakonkin osaan nykyään täyttää jo alle tunnissa ja ilman tuskaa siinä tutkimuspöydällä maata toimenpiteen jälkeenkin.

VeerikuVilla on ns. kotimajoitusta, ei hotelli. Ihan siistit huoneet ja hyvä aamupala vartavasten juuri siihen kellonaikaan kun haluaa. Sieltä matkaa keskustaan (bussit kulkee), mutta Lounakeskukseen (missä paljon kauppoja) lyhyt kävelymatka.
Me tehtiin nyt kaksi reissua lyhyesti, eilen lähdettiin aamulla kotoa ja illalla nukahdin jo omaan sänkyyn.

Kiitokset kaikille myötäeläjille piinaillessani, testipäivä on 16.9

paulanna pp1

Toivokkaat en yhtään huomannut sun olotilaa kommentoida, kun täällä vain omaa napaani hehkutan, mutta tää tunne, kun on raskaana kunnes toisin todistetaan saa ajatukset pilvilinnoihin. Eli tuli se positiivisuus tähänkin siirtoon jostain kuitenkin.

Hurjalta kuullostaa tuo sinun keuhkoihin aspirointi, huh huh. Toivotaan, ettei nyt keuhkokuumetta nostaisi. Mutta muista, että kauhkokuume voi tulla kuumeettomanakin, joten seuraile oireitasi ja lääkäriin, jos jotain vielä tuntuu.
Noista peruutuksista en tiedä, mutta olikos teillä tulossa alkioadoptio pakastetuilla alkioilla? Niiden sulatushan tehdään vasta lähellä h-hetkeä, että siinämielessä jopa siirron siirto ( mitkä sanat ) olisi mahdollisatkin, minun aivoilla ajateltuna. Kantsii sit heti kysyä, jos jotain ilmenee...
Toivotaan nyt kuitenkin parasta :heart:

Paulanna Hienoa että nyt jo olet taas kotosalla ja kyytiläinen matkassa mukana!
Ja juuri oikea asenne. Nyt se vauva tulee :) Nyt ei tarviikkaan muuta kun tuijotella omaan napaan se on kaikkein tärkeintä nyt !

Minä pääsen tästäkierrosta alkamaan uuden hoito jakson. Menkat alko eilen ja esto piikkin pääsen vatsanahkaan pistämään 24.9 ja limis ultra 8.4 ja siitä se alkaa.
Flunssa on vaivannu meidän porukkaa ja voimat aika poissa. tämän viikon olen ollut töissä mutta taas köhä pahenee ja olo on kuitti. Kun nyt menis ettei tän takia mene hoito pieleen.

toivokkaat kuulostipas hurjalta, kaikkea sitä sattuu. Toivotaan että tulis itsestään ulos.. Eikä ainakaan nyt tuosta tule harmia ja hoito siirry.
odottava Onnea tähän hyvin alkaneeseen hoitoon. Ja jospa siirrettäviä tulee.Näin uskomma :) Kohta jo piinailet sinäkin.

Niin ja Nalletyttö Hienosti on sinulla mennyt. Kiva kuulla että noin voi myös mennä kuin sen pitäisi mennäkin. Harmi vaan että aina ei ole niin simppeliä.
Itse en tosiaan omaan kiertoon pääse siirtoa tekemään. Kun ei niin pienellä varoajalla pääse lähtemään lahden toiselle puolelle.

Paulanna Juu, ainakin vielä olo on normaali. Onneksi. :) Ei tämmösille mitään oikein voi ja ilmanmuuta sinä piinailet ja mietit omaa napaa. Niin kuuluukin. ;)
Hyvillä mielin keskityt itseesi ja siihen, että vauva on nyt mukana kyydissä ja toivonmukaan pysyy oikein tiukasti kunnes saatte hänet hyvinvoivana syliinne. :heart:
Kumpa siis plussa pärähtäisi nyt teille kun testipäivä koittaa!
Mun on pitänyt laitella viestiä ja laitankin, on vaan tuntunut ettei ole kerinnyt mitään kun nuorimmat aloitti päivähoidossa ja olen siellä ollut nyt mukana, koska toisella on myös diabetes eikä hoitajat ihan heti pärjäile siellä keskenään. Josko ensiviikolla sitten jo uskaltaisin jättää neidin hoitajien vastuulle. :)

Iida-Karoliina Toivon joo tosissani ettei niin huonoa tuuria voisi olla, että hoito tuollaisen takia siirtyisi. Kyllä ketutti tuollainen sählääminen. Tuli ainakin opittua, että jos on mitä vaan suussa niin ei pidä hengitellä ajattelematta ja antaumuksella. :ashamed:
Ihan pakko kysyä, että kerkisitkö kysäistä tuota luonnolliseen kiertoon siirtoa? Olisiko se mitenkään mahdollista? Taidan siitä itsekin tiedustella kunhan pääsen Tarttoon paikanpäälle, sillä se houkuttelisi niin kovin ettei olisi pakko ottaa kaikenlaisia hormoneita. Tosin onhan se vaikeaa työelämän kannalta, enkä tiedä olisiko minullekaan sitten käytännössä mahdollista sellaista toteuttaa.
Onko teillä alkanut jo siirtoon valmistelu? Kumpa kuitenkin seuraava siirto toisi sinullekin kauan kaivatun ja pysyvän plussan. :) Mitä olen ketjua lueskellut ennen omaa ilmaantumistani mukaan niin olisihan se jo tilastollinenkin todennäköisyys kohdallaan, että plussahanat ainakin hetkeksi aukeaisi. :heart:

Nyt pitää lähteä päiväkodille, joten aurinkoista syksypäivää jokaiselle!

heippa tää rouva kyselisi kolmantee siirtoo odottelun aikana miten olette piinaajan työnpuolesta menny. miettii kun olen lähihoitaja vanhustenparissa eli olen ajatellu otan ainakin ensimmäisen piinaviikon lomaa ihan vaan ja olen nautin ;) miten muut ajattelisi vinkkejä mulle :)

Samaa mietin, että miten saisin jotenkin järjestettyä itselleni siirron jälkeen muutaman päivän lomaa :( On niin stressaavaa tää kaikki, palkatonta ei viitsisi ottaa kun muutoinkin näihin hoitoihin uppoaa ihan riittävästi.

Voisi sitä tietysti käydä lääkärillä valittamassa unettomuutta, josko sen avulla saisi edes 2-3 päivää.

olen kanssa miettinyt ja kätilön kanssa jo ekassa siirrossa juttelinkin meinaan kuitenkin minullakin tuollainen työ siirtoja nostamista jne joten juu eiköhän tuolla voisi saada muutama päivä unettomuudella ei voi mennä kun ei jaksa töissä ?

Toivokkaat Ehdin kysyä siirtoa omaan kiertoon. Lääkäri oli sitä mieltä että ei voi olla sitten varma tuleeko vuoto silloin kun on ajateltu ja pitää ultrata usein että osuu kaikki nappiin. Niin sitten aloin itsekkin miettiä että ei se ole helppoa juosta koko ajan ultrassa ja tehdä pika lähtö Riikaan kun on töissäkin oltava. minusta nyt jo rassaa paljon nämä juoksut. Nytkin monta ultraa ja verikoetta. poissa olo päiviä on tullut paljon.
Ja sitten taas lomaa kun siirto tulee ja sen jälkeen pidän myös lomaa.
En jaksa ressata ja haluan hetken huilahtaa kuitenkin.
Olen myös hoitaja, ja aiemmin töissä jouduin nostamaan painaviakin potilaita. Yhden reissun jälkeen kun yöllä oltiin kotona ja siirto oli tehty sinä päivänä. niin aamuun menin klo 7 töihin huhkin pienellä työvoimalla. Eikä kukaan muu voinut nostaa reilut 100 kilosta pyörätuolissa olevaa hemipotilasta. joka oli kuntoutumassa isosta selkäleikkauksesta. (enkä voinut kertoa että nostaa ei nyt saisi)
Joo. päätin että nyt teen niin kuin on ohjeistettu joten ei ressiä eikä painavia nostoja.. ei ainakaan siksi mene kalliit hoidot pieleen.
No, olipa varsinainen vuodatus.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä