Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Alkioadoptio voidaan tehdä joko omaan kiertoon tai lääkkeelliseen kiertoon ( mulle tehtiin näin, kun selvisi vain pari päivää ennen luovuttajan punkitiota, että munasoluja ei saadaakaan ja mä olin valmistautunut siirtoon niin valitsin sitten alkioadoptio vaihtoehdon, etten turhaan ollut pumpannut itseeni lääkkeitä ja käynyt ultria jne.)
Laita odottava Klinik Elitelle s-postia ja kysele vähän, sieltä sat kyllä pian vastauksia :)
Ultrissa voi käydä Suomessa (2 kertaa yleensä tarvitsee käydä) ja lähettää sitten s-postitse tiedot Tarttoon ja lääkäri kommentoi sitten ja antaa jatkohoito-ohjeet. Myös Suomen lääkäri voi lähetellä vastaukset sinne, jos on sellainen lääkäri , joka sen haluaa tehdä/ tekee automaattisesti.
Voi HalleB mikä pettymys, halaus :hug: ja uuden luovuttajan metsästys.
 
Viimeksi muokattu:
No jopas jopas tuli Tyyne lenoille hintaa, mutta niinkuin sanoit, mitäpä sitä ei tekisi. Kovasti onnea kyytiläisistä ja rauhallista piinailua teille. HalleB, siis mitä mitä? Luovutti =( Voi rähmä. Voimia odotteluun. Jostain niitä voimia aina meille siunaantuu, onneksi.
Luulisin että voi Zumenonit aloittaa laastarin rinnalle jos limis kasvaa heikonlaisesti. Mulle tehtiin toistapäin, eli zuemenonit oli mennyt jo kivan aikaa kunnes otettiin mukaan Estradot laastarit ja johan alkos kasvu.
Mä en yksinkertaisesti vaan halua testata..enenenen!! Oireetonta piinailua. Eroa edellisiin yrityksiin voinnissa on kyllä jotain. Mun kasvot on kuivat ja hilseilevät kuin sahara.Leuassa kummia punaisia laikkuja. Kintusta on vedellyt suonta jokusen kerran.Ja iskias tyyppinen kipu on myös. Yhtenä aamuna, mutta vain yksi kerta tuli hirmusti verta suusta kun pesin hampaita. Mulla olisi veritesti ensi pe, mutta olen aamusta iltaan toisella paikkakunnalla töissä, joten menen sitten vasta ma.
 
amv
Hei naiset!

Pikaisesti vain sellainen positiivinen tieto, että sain.......... Kela-korvausta 131 e Elitessä tehdystä alkionsiirrosta ("alkioadoptiosta") :) Hakekaa siis ihmeessä korvauksia! Meillä siellä seuraava yritys vapun tienoilla.


amv
 
amv
Jospa ehtisin vielä pari riviä rustata...

Taas on ollut liikaa huonoja uutisia :( Suuret pahoitteluni tepsuttelijalle, samoin esemilalle ja HalleB:lle. Esemilan kysymykseen en osaa (yllättäen :D) sanoa juuta enkä jaata, joten tsempit jatkon pähkäilyyn.

Hyviä uutisia kaivataan, joten toivotaan, että Tyyne ja paulanna toisi valoa tänne listalle.

Odottavalle kertoisin, että laskujeni mukaan meillä "alkioadoptio" Tartossaa maksoi aika tarkasti 2 000 e, josta tosin saa nyt miinustaa Kela-korvaussumman eli 130 e. Tuo pari tonnia siis siältää Eliten maksun eli 1 650 e + lääkkeet ja yhden ultrakäynnin Suomessa. Matkakustannukset sitten vielä tuohon päälle. Minulla on siis ollut niin, että olen pistänyt jarrupiikin (Procren, noin 100 e) ja syönyt sitten estrogeenia niin, että siirtopäivä on jo hyvissä ajoin (kun saan ekat ohjeet Tartosta) tiedossa - jos siis limakalvo kasvaa hyvin. Me saatiin ekasta ko. hoidosta lapsi (ja ihana lapsi saatiinkin :) ), ja toisesta tuli kemiallinen raskaus. Kohta tulossa kolmas yritys. Täällä on myös muita, jotka on saaneet lapsen kyseisen hoidon avulla. Suosittelen kyllä, koska se on aika helppo juttu, kunhan vain jaksaa matkustaa Tartoon asti.

Aurinkoisia kevätpäiviä! :wave:
amv taustalta
 
Kiitos Iida-Karoliina :hug:
Mulla kyydissä 2 top-alkiota. Siis ihan uskomatonta, että nyt meidän alkiot oli ekaa kertaa top-luokkaa ja yksi top jäi vielä pakkaseen :) Andreikin oli ihmeissään ja onnellinen, että olivat nyt tosi hyviä. No, mä oon syöttänyt mun miehelle toisesta siirrosta lähtien folaattia apteekista ostettuna, luin jostain, että vois vaikuttaa siemennesteenlaatuun ja ainenkin meillä on jotain tehnyt :) Muutoin elämäntavat on kunnossa, ei alkoholia eikä tupakkaa.
Ongelmana vain oli se, siirretäänkö yksi ja kaksi pakkaseen, kun sulatuksen jälkeen todennäköisesti ei kaikki selviä...Mutta minä halusin ehdottomasti kaksi nyt ja olisin ottanut kolmekin, mutta Andrei sanoi, että kolmosraskaudessa keskenmenonriski on niin suuri ja todennäköisesti minun iässäni kesken menisi, että ei kolmea. Ja eipä niitä taideta juuri kolmea. Siirtää, mitä nyt tässä viimeisen vuoden tähän asiaan perehtynyt
Mites Aliaana? oot sinä sitkeä, jos et oo testaillut ...plussaa sulle peukutan :)
 
Jeee Paulanna, rutkasti nyt onnea ja hyviä fiiliksiä piinistelyyn :hug: Minä se vaan jatkan piinistelyä vaikka maailman tappiin. En kertakaikkiaan uskalla. No joo joo, mutta vasta maanantaina. ai niin uusi "oire" ihottuma jaloissa, vatsassa ja käsivarsissa. Sellasta nokkosihottuman näköistä ja kutiavaa. Mistälie sitten johtuukaan.

Aliaana pp13
 
Piiniskaveri tyynelle rauhallisia piinailupäiviä :) Milloin sulla testipäivä? Mulla jo pp 11 olis eli 15.4
aliaana oot sä sitkeä...
Matkat Tarttoon autolla ja laivalla n. 100e menopaluu + bensat, eli nythän me ajettiin x 2 ja oltiin molemmilla kerroilla mennessä yö Tartossa, mutta sitten kahdex työpäiväksi kotiin. Ihan hyvin jaksaa tehdä niinkin :) ja aika edullista on.
Meillä jaettu luovuttaja, hinta 2650 e + 370 e ICSI ja lääkkeet päälle, nyt niitä onkin n. 300-400 e edestä, en ole tarkkaan laskenut ja yksi ultrakäynti vain, kun kävin siellä Tartossa siinä kohdun rapsuttelussa jarrun jälkeen. Tää on niin suhteellista tää raha, tarkan laskemisen lopetin ekan siirron jälkeen, josta me maksettiin omasta luovuttajasta 4650 e + muut päälle ja saaliina vain kaksi alkiota siirtoon, samat kaksi saatiin jaetullakin luovuttajalla ja nyt siis kolme :)

Hyvää viikonloppua kaikille:)
 
Viimeksi muokattu:
Heippa!
En tiedä onko täällä enää ketään, joka muistaa minua. Sen verran taustoista, että käytiin hoidot Suomessa kahdella klinikalla, toisella kerralla oli oma luovuttaja ja toisella kerralla odotimme muistaakseni n. vuoden. Lisäksi Tartossa käytiin pariin otteeseen. Yhden ainoan plussan olen koskaan saanut ja se olikin sitten kohdun ulkoinen. Lisäksi sain hoitojen aikana sellaisia vaarallisia allergiakohtauksia, tiedä sitten mistä johtui. Ja useassa hoidossa sain bakteerivaginiitinkin. Nyt meistä tuli pari viikkoa sitten 1v 8kk lapsen sijaisvanhempia ja tämä tuntuu ainakin nyt sopivan meille. Aivan ihastuttava tyttö! Onnea ja jaksamista teille hoitojen kanssa. Yleensä niinä vuosina kun täällä hengailin, tuntui kevät olevan onnistumisen kannalta parempaa aikaa, joten toivotaan toivotaan :)
 
Heippa pitkästä aikaa.... Siitä on varmaankin vuosi kun olen viimeksi käynyt tällä sivulla, mutta nyt olen lueskellut muutaman viimeisen sivun tarinoita läpi. Vanhoja tuttuja ja uusia "naamoja". Tervehdys kaikille tasapuolisesti.

Sharlin, muistan sinut! Onnea uuteen elämäntilanteeseen! :) Hienoa, että lapsen voi saada elämäänsä niin monella tavoin.

Amv, tsemppiä tulevaan hoitoon!!!! Meillä lykästi silloin lähes samoihin aikoihin!

Tsemppiä hirmuisasti kaikille piinistelijöille.

Meillä tosiaan on reilu vuoden ikäinen poika luovutetuilla munasoluilla. Ihana lahja. :heart: Olemme juuri lähdössä uuteen yritykseen. MUTTA with a twist.... Minulla on ollut pari keskenmenoa synnytyksen jälkeen. Siis ajattelimme yrittää vielä yhden kerran IVF-menetelmällä. Mikäli tämä ei onnistu, niin tyhjäämme lahjasolupakastimen.

Kävimme myös kolmisen kertaa Tartossa, mutta siellä ei onnistanut. Tällä kertaa käymme Suomessa ja pakastimemme on myös Suomessa.
 
Hei,

Minäkin olen silloin tällöin käynyt lukemassa mitä palstalle kuuluu.

SaimiRiikka, ihanaa että olet jo noin pitkällä! Toivottavasti loppuodotus sujuu hyvin.

Sharlin, tosi mukavaa kuulla sun kuulumiset! Sinusta on tullut äiti! Minulle olisi myös sopinut tuo sijaisvanhemmuus, mies ei vain halunnut. Olen iloinen että olette saaneet pienen lapsen elämäänne. Elämä on niin oikukasta että erilaisten valintojen seurauksia ei koskaan voi tietää. Arvostan teidän valintaanne kovasti.

Meillä on Tartossa alkunsa saanut pieni tyttönen, 9kk. On ollut hyvin raskas tämä äitiys. Pieni on kärsinyt koliikista, refluksista, oli kampuraepäily, nyt talvella pari pitkää ja rajua flunssaa ja pikkuinen nukkuu edelleen yöt huonosti, heräilee useina öinä 6-8 kertaa yössä itkemään. Aikamoisessa symbioosissa ollaan eletty, kun tuon refluksin takia hän ei viihtynyt selällään eikä vatsallaan päivisin, vaan olen kannellut häntä kantoliinassa, repussa tai sylissä suurimman osan aikaa päivistä tuohon 8kk ikään saakka. Nyt kun typy istuu ja nousee tukea vasten seisomaan, on refluksi alkanut hellittää ja pieni puuhailee itsekseenkin. Viimeisimpänä huolenaiheena ovat lyhyet tajuttomuuskohtaukset, todennäköisesti affektikrampit, pieni lakkaa säikähdyksen tai kiukun seurauksena hengittämästä ja menee hetkiseksi tajuttomaksi. Ei pitäisi olla haitallista lapselle pitkällä tähtäimellä (kun vain saadaan pysymään hengissä : - / ). Kaikesta väsymyksestä ja huolesta huolimatta äitiys on antoisaa ja rikastuttavaa. Pikkuinen on aktiivinen, tarkkaavainen ja tempperamenttinen tyttö, kasvaa ja kehittyy hurjaa vauhtia.

Onnistumista teille kaikille piinailijoille, Paulanna, Aliaana ja Tyyne (oliko muitakin?) Onnea myös tuleviin hoitoihin kaikille. Kevät toivottavasti tuo plussia!
 
Sharlin Ihana kuulla sun iloiset uutiset. Aika ajoin olet ollut mielessäni,miettien,että mitähän sinulle kuuluu.

Meillä toinen uusintakierroskerta ei tuottanut tulosta,mutta nyt sit kuukauden tauko ja toukokuussa ainkin yksi yritys vielä. Jos kolmas kerta toden sanoisi :)
Andrei tosin jo viime kerralla sanoi,että olemme prosentuaalisesti hyvässä tilanteessa kun kolmesta siirrosta yksi lapsi.
Nooh, kuka laskee mitenkin nuo kerrat. Ite en kyllä näihin voi muutamien vuosien takaisia kertoja laske tämän hetkisiin yrityksiin. Ajattelisin sen menevän sykli kerrallaan.

ÄLLÖVAROITUS! Vuoto alkoi toissa päivänä aamulla ja eipä ikinä ole ollut mitään tähän suuntaakaaan olevaa vuotoa. Olen joutunut valehtelematta nyt kaksi päivää istumaan pöntöllä. Jotain ihan uskomatonta.Pitää sanoa,että nyt siis vuosin ihan lorisemalla. Olin varma jo,että kuolen verenhukkaan. Itkin ja istuin kun en voinut juuri poiskaan lähteä. En tiedä miten niitä isoja kämmenen kokoisia hyytymiäkin voi riitää kahdeksi päiväksi.
Eilen illalla sit alkoi vuoto rauhoittumaan ja nyt normit. En tiedä onko tämä hyväksi vaiko ei ajatellen seuraavaa yrityskertaa.


plastex Pahoittelut keskenmenoistasi,mutta kovasti onnea tulevaan :)

SatuSofia Onnea pienestä tyttärestä. Toivottavasti teillä tilanne rauhoittuu ja saatte kaikki nukuttua. Tsemppiä
 
Sharlinille sydämelliset onnittelut sijaisvanhemmuudesta :heart: Kiva kun tulit kuulumisia kertomaan.

SatuSofialle rauhallisia ja onnentäyteisiä vauvapäiviä pienen kanssa, toivottavasti vaikeudet alkaa olla takanapäin.

Plastexille onnea IVF:ään !

Esemilalle onnea uuteen siirtoon ! Hyvä, että päätös tehty, pähkääminen on niin raskasta.

).( tänään pistän Gonapeptylin ja rauhallisin josko pelonsekaisin mielin päivä kerrallaan tässä mennään.

t.paulanna pp 3
 
Toivottavasti Aliaanalle ois plussa tullut ja paulannalle myös plussatuulia <3

Täällä takana nyt psykologin käynti, seuraavana edessä sitä maankuulua odottelua jälleen kerran....jos elokuun hoidosta tullut raskaus ois jatkunut, olisi jo vauvan syntymäkin lähiviikkoina edessä :'(. Harmi että kaikkien näiden kuukausien jälkeen ollaan edelleen samassa pisteessä.
 
Ei auttanut meillä liimat eikä rukoukset. Nega tuli eilen illalla. Predictor early oli testi joka näytti selkeän viivan paikan vain. Tänään oli veritesti vielä koska klinikka sen vaatii.
Omat ja miehen kyyneleet sekoittuivat poskillani kun pettymys oli niin suuri meille molemmille. Annoin itselleni luvan toivoa kun tuli kaikenlaista "oiretta" mitä ei ennen ollut. Suonenvetoja, ikenistä verta, elohiiri kohdussa, todella pahaa oloa kera oksennuksen, nännit tummui tosi paljon mistä kerkesin iloita, nestettäkin tuli toisesta nännistä ja molempia kihelmöi kovasti.Kakki nämä siis muiden oireiden lisäksi ainostaan lugeista..voi arghhh. Tultiin siis kovaa ja korkealta. Nyt ei tiedetä oikeasti mitä tehdä. Eikä varmasti vielä kuulukkaan tietää. Annetaan ajan auttaa.
Voiko joku kiltti poistaa mut piinailjoista =( Nyt poistun täältä. Kiitän kaikkia tuesta ja tsempistä. Muille piinailijoille toivon koko sydämestäni onnistumisia :heart:

Aliaana
 
amv
Voimia suremiseen ja jatkon miettimiseen, Aliaana :hug:


esemila
: Tehän olitte nopeita päätöksentekijöitä :) Kuulostaapas huimalta sun vuoto, hui...


Sharlin: Onnea! :) Aina kun näen tuolla listan lopussa hoitojen lopettaneiden nimet, tulee mieleen, että mitenhän itse kullakin on elämä jatkunut hoitojen jälkeen. Tosi hienoa, että saitte nyt (noinkin pienen) sijoituslapsen. Onnea ja iloa uuteen elämäntilanteeseen!

SatuSofia: Ei ole kyllä ihan helpolla teidän eka vajaa vuosi pikkuisen kanssa sujunut, mutta varmasti koko ajan menee parempaan päin. Affektikohtaukset kuulostaa kyllä tosi hurjilta. Minkähän ikäisenä ne loppuvat? Leppoisampia päiviä pikkuisen kanssa!

plastex: Luomuplussia! No jopas! Olen kyllä lukenut ja kuullut, että joskus raskaus voi muuttaa munasarjojen toimintaa paremmaksi, jos on laiskat munasarjat (en tosin muista, mikä teillä oli lapsettomuuden tarkka syy), ja että jopa sellainen, jolla on jo ollut ennenaikaiset vaihdevuodet, on tullut luomusti raskaaksi. Onnea valitsemallenne tielle!

Voikaa hyvin - varsinkin piinailijat!

amv
 
paulanna Kummasti se helpottaa kun päätöksen tekee. Uskon että tää 1kk tauko teke ihan hyvää.

Odottava73 Oliko niin,että olette suomessa hoidossa

amv Vuoto oli joo isolla Veellä :) No tulipa tuokin koettua. Nyt on varmasti putipuhdas kohtu.
Mä en jaksa jäädä pitkäksi aikaa tuleen makaamaan,jotain päätöksiä on tehtävä,muuten pää hajoo. Nyt tuntuu hyvältä ja seesteiseltä.
 
Heippa kaikille.

Taidankin kuulua tälle palstalle tai siis me. Eilen tuli kirje Tayssista että meidän osalta hoidot on loppu siellä. Ainoastaan alkioadoptio jonoon pääsee sinne. Huoh...
Jotenkin kai sitä aavisteli jo ennen koska hain eilen ennen kirjeen saapumista lähetteen veri ja pissakokeisiin Tarttoa varten. Viime viikolla piti jo käydä ottaa verikokeet niistä naishormooneista kierronpäivänä 5. mutta onnistuin sitten ajamaan kolarin juuri ennen lääkäriaikaa... Mun uskomattoman paska tuuri vaan jatkuu...:kieh:

Sori omanapaisuus mutta täytyy lukea paremmalla ajalla ketjun tapahtumat!
 
Aliaana :hug: voimia kovasti.

Sharlin ihana uutinen, paljon onnea pikku-tytöstä:)

Tyyne73 ja paulanna Aurinkoisia piinailupäiviä teille.

Jep, täälläkin hoito lähestyy kovaa vauhtia, eli tänä vuonna voimme "juhlia" vappua
sitten vähän ei tunnelmissa. Siirto on kenties 3.5. Jännittää ja pelottaa, miten meille käy tällä kertaa. Viimeksihän ei miehen simpat oikein toimineen ja vain yksi siirtokelpoinen saatiin. No nyt olen jo pitemmän aikaa juottanut ukkelille terveyslitkuja :p.
 

Yhteistyössä