Voi surkeus; eihän tämä voi edes tilastollisesti olla enää totta, että kukaan ei ole onnistunut sitten kevään; suuret pahoittelut ja myötäelämistä kaikille neganneille (itseni mukaan lukien).
Voin kertoa vähän Virosta:
Asiointi meillä on sujunut englanniksi s-postilla. Minulla Suomessa lääkäri, joka on myös ollut s-postitse ultrien jälkeen suoraan yhteydessä Tarton lääkäriin; mutta olen mm. nyt kesällä itse lähettänyt uä-kuulumiset suoraan Tartoon. Lääkäri Andrei vastaa samana päivänä jo s-postiin ja meidän yhteistyö on sujunut hyvin.
Meillä ekalla kerralla luovuttaja vain meille (valita voi tiettyjä piirteitä): yksi siirto saatiin vain aikaiseksi (kaksi munasolua siirrettiin) ja nega tuli. Hinta tälle ekalle satsille oli 4550e + lääkäri Suomessa ja lääkkeet päälle...
Kakkosyritys oli alkioadoptio ja sekin siis negaa (kaksi siirrettiin), tämän hinta 1650e + lääkäri suomessa + lääkkeet....JA MATKAT ja olewskelut tietty päälle. Tämä yritys oli tarkoitus olla jaetun parin kanssa, siis luovuttajalta meille ja toiselle parille puoliksi munasoluja, mutta ei saatu mitään; luovuttaja ei ollut reagoinut lääkkeille...Tehtiin siis alkioadoptio-siirto, koska olin itse valmistunut siirtoon ja tämä tieto, että ei saada mitään tuli perjantaina kun piti maanantaina jo olla Tartossa.
Yleisesti Tartossa voi valita jotain ominaisuuksia luovuttajasta; MUTTA miehestä emme saaneet mitään tietää tuossa alkioadoptiossa. MYÖHEMMIN eikä nytkään mitään henk.kohtaisia tietoja anneta, eli luovuttajat pysyvät anonyymeinä.
Nyt ollaan taas jonossa; odotellaan jaettua luovuttajaa ja sen hinnaksi tulee 2650e+ Suomen lääkäri + lääkkeet ja matkat jne...
En tiedä mitä hintoja on Suomessa, meillä kun ainoa mahdollisuus iän puolesta on ulkomaat.
Suosittelen kyllä puolestani Viroa
vaikka ei ollakaan onnistuttu siellä; mutta olen lueskellut, että moni täällä on onnistunut siellä.
Nyt vaan toivon kaikille parempaa syksyä ja jatkoa; tämä on ollut masentavaa aikaa tällä palstalla, niin paljon epäonnistumisia ja surua ja ainenkin omalla kohdalla täytyy sanoa, että kakkos epäonnistuminen oli paljon kovempi isku kuin ykkönen...SILTI on pakko ajatella positiivisesti ja kerättävä jostain vielä toivoa.