Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Hei!
Päivittääkö tuota listaa joku?
Sitä vain katselin ja huomasin että ompa vuodet vierineet. Minulle saisi päivittää ikäni joka jo 48v. Hurjaa. Voi olla että vielä yhdet hoidot käymme Riiassa syksyllä. Vaan se nähdään sitten että menemmekö. Raha ratkaisee, huonosti on saatu säästettyä.
Sijaisvanhemmuus asia edenny niin että syksyllä on koulutus ja sitten odotamme sijoitus lasta, kuinka pitkään ei ole tietoa. Toivon vaan että lapsi saataisi.. tuntuuhan jo tässä että tämä ikä alkaa tulla rajusti vastaan. Jaksaisin kyllä itse mutta ei kai tätä kukaan enään kohta jaksa ymmärtää että vielä lapsen haluaisi.
Onnea vauvan saaneille ja plussanneille.
Semppiä ja peukkuja hoidossa oleville ja piinailioille!
 
Hei Iida-Karoliina ja kaikki muutkin ! Minnihän on tuota listaa päivitellyt mitä minä olen täällä pyörinyt; hänellä nyt kaksi pientä niin jää varmaan päivityskin häneltä vähemmälle luonnollisesti.
Haaveile vain lapsesta, niin minäkin teen, vaikka ikää jo 47 ja kolme lasta ennestään. Mutta miehelläni ei ole yhtään ja olisi kyllä kaikkien toiveiden täyttymys saada se yhteinen lapsi :) Siksi siis kohti Tarttoa ihan kohta...Ensi viikolla eka ultra. Siis ei ole edes kuukautta enää.
Minkäs hintaista hoito on Riiassa ? Siirretäänkö siellä 1 vai 2 ?
Mä en ole henk.kohtaisesti kertonut kellekään tästä meidän lapsihaaveesta, jotenkin tuntuu että pettymys on helpompi kestää kun kukaan ei tiedä. Mulla kyllä tullut viime viikollakin vastaan ns. iäkäs synnyttänyt : hän oli saanut lapsen luomusti 51-vuotiaana. Itse voimme ohjailla elämässä tiettyjä asioita, mutta lopulliset päätökset on jonkun muun varassa :)
Toiveikkaana kuitenkin kohti tulevaa :)
Kohtahan täälläkin alkaa taas tapahtumaan kun klinikoiden kesälomat on ohi.
Aurinko paistaa ja on kesä !!!
 
Paulanna Minulla ennestään 4 lasta. nuorin jo 16v. Miehelläni ei ole lapsia ennestään ja vauva kuume iski kai siitäkin syystä, varmaan enemmän alussa minulla kun miehellä. Hoitojen myötä ja myös näiden pettymysten on miehelle asia tullut tärkeämmäkis ja kovin on toivonut meille vauvaa.
Riian hinnat noin 5 500 . tuossa siis pelkät hoidot. Lääkkeet erikseen ja suomessa ultrat erikseen. Ekä käynti oli Tampereen AVA klinikalla kun yhdyshenkilö on sieltä. Lennot päälle ja yksi yö ollaan vaan oltu siellä hotellissa ja se maksoi 60 €.
Nyt suunniteltiin että oltaisi ainakin siirtopäivän jälkeinen yö siellä ja seuraavanapäivänä tultais pois.
Siiretty on 2 solua kerralla, tätä lääkäri minulle suositteli. mutta myös yksi olisi siirretty jos olisin niin halunnut. kolmea ei suositellut siirrettäväksi minulle. Nämähän vaihtelee ja ainakin minä olen halunnut kuunnella lääkärin suosituksia. Viimeinen siirto tehtiin yhdellä solulla koska muiden sulatu epäonnistui, yhteensä sulatetti 4 solua.

Meillä lapsettumuuden syy on tuntematon, ja tietenkin itse ajateltuna ikä. Kiva kuulla että joku kuitenkin onnistuu saaman lapsem 51 v.
Minulla nyt 2vk kuukautiset myöhässä mutta en ole testiä tehnyt kun ei oikein voi uskoa että olisi raskaana, vaikka voisikin yhtä hyvin ollakin.
Omalle kohdalleen ei jaksa uskoa että nyt tulisikin ilman jopa hoitoa raskaaksi.
Teen kuitenkin testin ensiviikon aikana kuitenkin ja onhan asia kuitenkin varmistettava. Vaihde vuodet varmaan kin nyt kuitenkin on alkamassa.
 
Odottelee hoitoa/luovuttajaa/pitää taukoa (ikä suluissa)
Cornelius (33) Haaveissa 1
Saaga (39)
EliseT (31) Haaveena ensimmäinen lapsi.
Viinirypäle (33) haaveissa ensimmäinen.
NellaMaija (32) eka
Maijatar (41) ekaa haikaileva
Miimi78,
Iituska (38), haaveissa eka
Jonsku-78 (31) haaveissa eka
Marisabel (29) 4 siirtoa tehty, haaveissa eka
Iida-Karoliina (4), eka yhteinen (viides lapsi)
Lidia77 (33), eka haaveissa, 1. lahjasolut odotuksessa
Marbel (40+) toiveissa iltatähti
Älinä ()
MariIrina (40+), haaveissa eka, jonossa 1. lahjasoluhoitoon
Lapseton_87, toiveissa eka
Pomppaduu - Seruska ( ) kolmas haaveissa
Tinde75, ensimmäinen toiveissa
Tinulinen (32) eka haaveissa
Tyynetuulia
Lumikkoäiti, toiveissa toinen
Asriel, toiveissa toinen
SaimiRiikka, jonossa
Saiga
Tyyne73, jonossa VL:llä
Tepsuttelija (36) haaveissa eka
SolakkaSilakka (42), haaveissa eka, syksyllä PAS
Paulanna (47), neljäs, siirto elokuussa
Katrin (39), eka haaveissa, hoito alkaa elokuussa
Rouva K33, siirto elokuussa
_lokakuu_, PAS elokuussa
aithusa, toiveissa eka
Aliaana (40), haaveissa eka
Valborg

Hoito lähestyy


Piinistelijät

Plussanneet ( = sydämet nähty ultrassa)
Lumeton, toiveissa toinen, PAS 16.4.12, hcg 443 :heart:
Tuuttituuulia, PAS 4.5.12, testi 18.5.12 :heart:
Utopia(27), toiveissa toka, PAS 11.5., testipäivä 25.5. hcg 324

Maaliin päässeet
Lutuliini, poika 1.6.2008
Bea, esikoinen tyttö 10/2008
Enkelitytön äiti, tyttö 23.1.2009
Watrossi, esikoinen poika 5.2.2009
Suzyanne, esikoinen, poika, 7.5.2009
Pihla, esikoinen tyttö 3/2009
Piri, toinen lapsi, tyttö 6.6.2009
Bardolino(30) eka, tyttö 3.11.2009
Kauniskuu (32) eka, tyttö 8.11.2009
Juuni (48) 2. lapsi tyttö 16.11.2009
Rudy, kaksostytöt 1/2010
Marru (35) esikoiskaksostytöt
Simmis (38) toinen lapsi, tyttö 1/2010
Vekara (45) eka yhteinen, peikkotyttö 2/2010
Pomppaduu (27) kakkonen, tyttö 2/2010
Nennuliini (35) eka lapsi, tyttö 3/2010
Vilhelmiina72 (37) ekat, terveet pojat 24.4.2010
Matilda (30) esikoinen, poika 7/2010
Minni007 (45) poika 12.7.2010
Discovery (40+) tyttö 9/2010
Aliisa08 (26) esikoistyttö 11.11.2010
Tuuttituulia (39), tyttö 26.11.2010
lokakuu (40+) esikoistyttö kuoli kohtuun rv 26+, Kultakutri syntyi 25.12.2010
sela (40) 2. yhteinen, poika 3.1.2011 (1. kuollut hoitovirheeseen)
Lyyra (), 3. lahjasolulapsi haaveissa, tyttö 3/2011
Tyyne73(36) haaveissa eka, Pikku-Ukko 4.4.2011
Hathor (34), toka, pieni poika 21.4. kiireinen sektio rv.33+5
Alma (34) eka haaveissa, alkioadoptiosta poika 6/2011
Utopia(25), haaveissa eka, 18.7.2011 poitsu
amv (-76) eka, lahja-alkiohoito (neljäs krt onnistui), tyttö 9/2011, rv 31+5 (1,5 kg)
Seinäkukkanen (45), eka toiveissa, 10/2011 tyttö
plastex (33) eka toiveissa, poika 1/2012
Cava (30+), esikoinen 2/2012
Katheriina, (27) 18.3.2012 poika
Elsama, 23.3.2012 tyttö
Nuppu68, eka toiveissa, 1.4.2012 tyttö
Olki, eka toiveissa, 10.4.2012 poika
Minni007 (48), kolmas, toinen lahja-alkio, 31.5.2012 tyttö
Typyliini (30) toinen, 1.6.2012 poika
Annamari, 06/2012 tyttö
Aliisa (28), pikkukakkonen, 18.6.2012 poika
Haaveita, 26.6.2012 tyttö
SatuSofia (47), eka, 29.6.2012 tyttö

Taustalle siirtyneet
Dream73 (36)
Minni 73 (36) 7 vuoden yrityksen jälkeen
Lotta77 (33) adoptiolasta odottamaan
OnniUnelma76 (34) adoptiolasta odottamaan
Hillevi (40+) 7 vuoden yrityksen jälkeen
Sharlin (36) 5 vuoden yrityksen jälkeen

Plussanneet kadonneet lampaat
Teekuppi ( ) haaveissa eka, LA 25.1.2011
Maija75 (35), eka toiveissa, testi 16.11.
Watrossi, pikkukakkonen toiveissa, kotitestiplussa pp8
 
Heips!

Päivitin listaa pikaisesti ja nyt kai ei ketään piinistelijöitä. Yritän tuota hoito lähestyy listaa päivitellä, toki jos joku itsekin ehtii niin kaikin mokomin. Ottaa vaan alusta pois ja lopusta QUOTE-alkuiset "lauseet" ja lisää puuttuvat tai muutetut tiedot.

ON. Nopeasti on aika mennyt Tytykin jo 2 kuukautta "vanha". Pojalla hieman mustasukkaisuutta mutta myös mielellään halailee ja suukottelee Tytyä.

Tsemiä kaikille tulevaan!!!
 
Odottelee hoitoa/luovuttajaa/pitää taukoa (ikä suluissa)
Cornelius (33) Haaveissa 1
Saaga (39)
EliseT (31) Haaveena ensimmäinen lapsi.
Viinirypäle (33) haaveissa ensimmäinen.
NellaMaija (32) eka
Maijatar (41) ekaa haikaileva
Miimi78,
Iituska (38), haaveissa eka
Jonsku-78 (31) haaveissa eka
Marisabel (29) 4 siirtoa tehty, haaveissa eka
Iida-Karoliina (4), eka yhteinen (viides lapsi)
Lidia77 (33), eka haaveissa, 1. lahjasolut odotuksessa
Marbel (40+) toiveissa iltatähti
Älinä ()
MariIrina (40+), haaveissa eka, jonossa 1. lahjasoluhoitoon
Lapseton_87, toiveissa eka
Pomppaduu - Seruska ( ) kolmas haaveissa
Tinde75, ensimmäinen toiveissa
Tinulinen (32) eka haaveissa
Tyynetuulia
Lumikkoäiti, toiveissa toinen
Asriel, toiveissa toinen
SaimiRiikka, jonossa
Saiga
Tyyne73, jonossa VL:llä
Tepsuttelija (36) haaveissa eka
SolakkaSilakka (42), haaveissa eka, syksyllä PAS
Paulanna (47), neljäs, siirto elokuussa
Katrin (39), eka haaveissa, hoito alkaa elokuussa
Rouva K33, siirto elokuussa
_lokakuu_, PAS elokuussa
aithusa, toiveissa eka
Aliaana (40), haaveissa eka
Valborg

Hoito lähestyy


Piinistelijät

Plussanneet ( = sydämet nähty ultrassa)
Lumeton, toiveissa toinen, PAS 16.4.12, hcg 443 :heart:
Tuuttituuulia, PAS 4.5.12, testi 18.5.12 :heart:
Utopia(27), toiveissa toka, PAS 11.5., pp 14 hcg 324, l.a. 30.1. :heart:

Maaliin päässeet
Lutuliini, poika 1.6.2008
Bea, esikoinen tyttö 10/2008
Enkelitytön äiti, tyttö 23.1.2009
Watrossi, esikoinen poika 5.2.2009
Suzyanne, esikoinen, poika, 7.5.2009
Pihla, esikoinen tyttö 3/2009
Piri, toinen lapsi, tyttö 6.6.2009
Bardolino(30) eka, tyttö 3.11.2009
Kauniskuu (32) eka, tyttö 8.11.2009
Juuni (48) 2. lapsi tyttö 16.11.2009
Rudy, kaksostytöt 1/2010
Marru (35) esikoiskaksostytöt
Simmis (38) toinen lapsi, tyttö 1/2010
Vekara (45) eka yhteinen, peikkotyttö 2/2010
Pomppaduu (27) kakkonen, tyttö 2/2010
Nennuliini (35) eka lapsi, tyttö 3/2010
Vilhelmiina72 (37) ekat, terveet pojat 24.4.2010
Matilda (30) esikoinen, poika 7/2010
Minni007 (45) poika 12.7.2010
Discovery (40+) tyttö 9/2010
Aliisa08 (26) esikoistyttö 11.11.2010
Tuuttituulia (39), tyttö 26.11.2010
lokakuu (40+) esikoistyttö kuoli kohtuun rv 26+, Kultakutri syntyi 25.12.2010
sela (40) 2. yhteinen, poika 3.1.2011 (1. kuollut hoitovirheeseen)
Lyyra (), 3. lahjasolulapsi haaveissa, tyttö 3/2011
Tyyne73(36) haaveissa eka, Pikku-Ukko 4.4.2011
Hathor (34), toka, pieni poika 21.4. kiireinen sektio rv.33+5
Alma (34) eka haaveissa, alkioadoptiosta poika 6/2011
Utopia(25), haaveissa eka, 18.7.2011 poitsu
amv (-76) eka, lahja-alkiohoito (neljäs krt onnistui), tyttö 9/2011, rv 31+5 (1,5 kg)
Seinäkukkanen (45), eka toiveissa, 10/2011 tyttö
plastex (33) eka toiveissa, poika 1/2012
Cava (30+), esikoinen 2/2012
Katheriina, (27) 18.3.2012 poika
Elsama, 23.3.2012 tyttö
Nuppu68, eka toiveissa, 1.4.2012 tyttö
Olki, eka toiveissa, 10.4.2012 poika
Minni007 (48), kolmas, toinen lahja-alkio, 31.5.2012 tyttö
Typyliini (30) toinen, 1.6.2012 poika
Annamari, 06/2012 tyttö
Aliisa (28), pikkukakkonen, 18.6.2012 poika
Haaveita, 26.6.2012 tyttö
SatuSofia (47), eka, 29.6.2012 tyttö

Taustalle siirtyneet
Dream73 (36)
Minni 73 (36) 7 vuoden yrityksen jälkeen
Lotta77 (33) adoptiolasta odottamaan
OnniUnelma76 (34) adoptiolasta odottamaan
Hillevi (40+) 7 vuoden yrityksen jälkeen
Sharlin (36) 5 vuoden yrityksen jälkeen

Plussanneet kadonneet lampaat
Teekuppi ( ) haaveissa eka, LA 25.1.2011
Maija75 (35), eka toiveissa, testi 16.11.
Watrossi, pikkukakkonen toiveissa, kotitestiplussa pp8
 
Heippa kaikille palstalaisille, mikäli täällä juuri kukaan kesäaikaan pyörii.

Pikaisesti vain ilmoittelen, että nt-ultra oli jo pari viikkoa sitten ja siellä kaikki erittäin hienosti. Alkuraskauden sokerirasitustestikin selvitetty kunnialla, joten pieni toivo olisi siitä, että voisi jopa ehkä välttää sen uusiutumisen tällä kierroksella. Neuvolasta saatu taas yhtä heikkoa palvelua kuin aina ennenkin, mutta siihen on jo totuttu. Pääasia, että pikkukakkonen jaksaa hyvin ja pysyy kyydissä. Erittäin kovasti toivon yhtä hyvää onnea muillekin, mitä meillä on sattunut olemaan, nöyrän kiitollinen olen. Toivotaan josko se syksy sitten toisi mukanaan tänne iloisia plussia :)

Tyyne73 Miten olet onnistunut painonpudotusurakassa näin grillikaudella? Näyttäisikö siltä, että voisitte päästä syksyllä alkionsiirtoon ja piinailemaan? :) Tsemppiä edelleen toivotan :)

Mitenkäs Tuuttiksen ja lumettoman odotukset etenee? Lumettomalla taitaa häämöttää jo raskauden puoliväli?

Utopia 14+0 ja esikoinenkin ehti jo täyttää vuoden :rolleyes:
 
Elokuuta kaikille.

Aikas hiljaista näyttää täällä olevan, mutta vasta syksyllähän nuo hoidot taas pyörähtävät kunnolla käyntiin.

Utopia, hienoja kuulumisia sinulla. Mulla ei ole vielä ollut mitään sokerirasituskoetta, ekassa raskaudessa sitä ei tehty lainkaan. Mutta nykyään vissiin melkein kaikille jossain vaiheessa.

Minni, aika tosiaan hurahtaa, justhan sinun tyttösi vasta syntyi.

Täällä alkaa tosiaan puoliväli olla kohta käsillä. Alkuaikojen kammottava olo on onneksi väistynyt taka-alalle, vaikka pieni ellotus iltaisin kulkee vieläkin mukana ja välillä on pieniä selkävaivoja, mutta ei muuta kremppaa. Rakenneultra on parin viikon päästä. Istukka on kohdun etuseinässä ja siksi liikeet tuntuvat vielä varsin hentoina, mutta kyllä siellä semmoista pientä möyrimistä tuntuu :heart: Uimassa on tullut käytyä tosi paljon. Eilen kävin mustikoita poimimassa muutaman tunnin ja nyt pitäisi vääntää siitä piirakkaa, nam :)

Aurinkoista viikonloppua kaikille!

Lumeton ja Pikkarainen 18+2
 
Viimeksi muokattu:
Hyvää elokuuta kaikille !
Oma siirto lähenee...Ensi viikolla olisi, joko keskiviikko-perjantai, tänään selviää iltapäivällä. Tänään siis oli vika ultra ennen siirtoa ja nyt vain toivotaan, että kaksi kyytiläistä saan ensi viikolla Tartosta matkaani:)
Onko muilla siirtoa tulossa tässä lähiaikoina ? Saanko piinistelyseuraa ?
 
Hei kaikki, Paulanna toivottavasti saat musta seuraa. Mullahan meni pari kiertoa ohi oman ovulaation takia. Sitten viimeks näkyi vielä ultrassa jotain kummaa...eli joko iso kysta tai tukkeutunut munanjohdin. Mutta sitten aloitettiin jarrun kanssa viime kierrossa ja olin ultrassa maanantaina. Mitään kystaa tai vastaavaa ei enää näkynyt mutta limis oli ohuenlainen, eli lisättiin lääkitystä ja perjantaina kontrolli. Eli toivon että siinä sitten jo kelvollinen limis ja päästäisiin siirtoon asti. Ilmoittelen sitten täälläkin, jännittää kovasti. Meillä pakkasessa olis vielä 4 alkioita ja kaksittainhan niitä on siirretty. Toivotaan parasta...
lokakuu
 
Jos sitten joku voi mennä pieleen, niin nyt meni :(
Luovuttaja ei ole reagoinut lääkkeisiin ja mitään siirrettävää ei saada. Tämä tyrmistyttävä tieto tuli eilen.
Pettymys oli valtava; itse olen pistänyt jarrun, käynyt kahdet ultrat, syönyt lääkkeitä ja olin niiiin valmis siirtoon hormoneineni...Mutta näin siis kävi.
Jonkun aikaa asiaa mietittyämme mieheni kanssa päädyimme nyt kuitenkin siirtoon ensi viikolla: eli nyt siis alkioadoptiolla. Tarkoitus on siirtää 2 joltakin parilta yli jäänyttä pakastettua alkiota.
Itse olin tähän asiaan heti valmis (mietin sitä jo muutoinkin tämän siirron kohdalla), mutta miehelleni oli kovempi pala purtavaksi. Olisimme tietenkin halunnut käyttää hänen spermaa, mutta tilanne on nyt tämä.
Jotenkin oltiin niin valmiita siirtoon ja varsinkin minä "hormoninorsuna" (sellaiseksi nyt itseni tunnen), että olisi ollut kaameaa siirtää koko touhua taas parilla kuukaudella ja aloittaa taas nollasta.
Voihan olla, että sitä nollasta joudutaan aloittamaan taas, mutta on edes yritys välissä.
En voinut uskoa, että näin voi käydä. Lääkärikin sanoi, että harvinaista, mutta aina joskus käy näin.
Oltais kyllä saatu rahat takas ja seuraavalla kerralla alennusta, mutta nyt tuntuu ettei raha edes tätä korvaa.
Tämä alkioadoptio on halvempi kuin munasolun vastaanotto olisi ollut, joten ne välirahat saamme kyllä takas.
Nyt on kyllä fiilikset sellaiset, että kokeillaan tämä, vaikka en siihen kauheasti usko...Ja sitten vielä yksi luovutettu siirto, mutta se meneekin sitten pitkälle syksyyn...
Koitan nyt kääntää ajatukset positiivisuuteen ja ajatella, että näin piti käydä ja meille annetaan nyt mahdollisuus tähän alkioadoptioon ja toiveet siis siihen.
lokakuu joko on siirtopäivä varmistunut ? Toivottavasti ensi viikolla pääsette siirtoon.
Kuinkas muiden hoidot ? Hiljaista on täällä vielä...
 
Viimeksi muokattu:
Hei vaan ja erityisesti paulanna. No jopas oli teillä huono tuuri! Mutta ajattele vaan positiivisesti!
Mä kävin kontrolliultrassa perjantaina ja limis oli 7 mm ja siirtopäiväksi sovittiin perjantai! Mua kumminkin nyt arveluttaa kun on sellanen ovis-olo...voiks jarrun kanssa tulla oma ovulaatio sotkemaan. Kahdella aikaisemmalla yrityskierrollahan oma ovis sotki hommat. Nyt ei maanantaina kyllä näkynyt mitään mutta kuten sanottu oli kierto ja limis aluillaan ja perjantaina pyysin vaan tarkistaa endometriumin. Huokaus...pitäisköhän soittaa klinikalle maanantaina. Onhan se tuhlausta jos ne sulattaa kaks torstaina ja siirto menee harakoille oviksen takia...Mutta siis jos kaikki menee niinkuin pitää sulatus torstaina ja se on aina jännää puuhaa että selviivätkö ja perjantaina olis sitten siirto!
 
UTOPIA; kiitos kysymästä ;) aika heikosti mennyt tää kesä. Onneksi keväällä tuli hyviä tuloksia ja nyt aijon jatkaa laihduttamista kun aloitan taas työt. kaikkiaan -18 kiloa viimekesästä on hävinny.

).( Paino tippunut kivasti, mutta jotenkin VL;n kanssa ei oikein enää synkkaa... joten menemme syyslomaviikolla Tarttoon. Verikokeet jo käyty ja rahat kasassa, ei muuta kun ohjeita odottelemaan ;)

Tyyne ja Toivo 1v 4kk
 
  • Tykkää
Reactions: olki
Kesätauko teki hyvää:) kierto kohdillaan ja tänään ilmoittauduin siirtoa varten klinikalle. Ensi viikolla katsellaan ultra ja sovitaan siirtopäivä. Nyt limakalvoa kasvattelemaan, uusin apulainen avocado-öljy (kiitos vinkistä!)

paulanna oletkos testaillut ovistesteillä? jos tulisi oma ovis kuitenkin, niin plussan jälkeen olisi pari päivä aikaa toimia ja muuttaa siirtoajankohtaa?
 
Nopeastihan se kesä meni..

Paulanna onpa ihmeellistä, että noin voi käydä! Ei tule muuta mieleen kuin, että luovuttaja ei ole ottanut lääkkeitä/pistoksia oikein. Mutta hyvä että teille tarjoutui tilaisuus kuitenkin. Hurjasti tsemppiä tulevaan siirtoon!

lokakuu sinulla kans jännät paikat, peukkuja että siirtoon pääset! Koska aloitit jarrun eli miten pitkään yleensä jarrutellaan pas:issa? Meillä kevään tuoresiirrossa oli turkasen pitkä jarrutus, toista kuukautta ja mulla oli kans ovistuntemuksia ennen siirtoa ja pyysin ylimääräistä ultrausta pari päivää ennen. Ja mulla olikin kysta (tai munasolu) puhjennut juuri silloin, koska ei enää ultrassa näkynyt.

Aithusa uutta yritystä ja onnea kovasti matkaan! Onko sulla mitään lääkkeitä nyt hoidossa vai ihanko pelkällä avocadoöljyllä menet?

Itse menen ensi viikolla suunnittelemaan pas-siirtoa. Tiedän, että mieli pitäisi nostaa ylös, mutta aika matalalla mennään. Jännittää tuleeko yhtään siirrettävää ja sitä rataa..

Peukkuja ja onnea kaikille piinasiskoille :flower:
 
Hei kaikille. Soitin sit maanantaina klinikalle ovulaatiotuntemuksista ja suosittelivat uutta kontrollia. Sain kuin sainkin ajan samalle gynikselle joka mut nähtyään sanoi heti että oli jo perjantaina tarkastanut eikä siellä mitään follikkelia ollut tulossa. Nyt maanantaina oli limis 10.3 mm ja vasemmalta puolelta löytyi kysta (joka oli näkyvissä kesäkuussa noin 4 cm kokoisena, nyt vain 1.5 cm), jonka kuulemaa ei pitäis haitata. Siis ovisvuoto johtuu kuulemma siitä. Ainakin gynekologi sanoi että olen valmis siirtoon ja näyttää hyvältä ja voin matkustaa koska vain. Oma lääkäri Suomessa tarkisti vielä ja oli samaa mieltä eli kaikki ok. Eli jos alkiot selviää niin siirto perjantaina.

Solakka Silakka, jarru pistettiin kierron päivänä 21. Sitten seuraavasta vuodosta kp 1 estrogeenit ja kortisoni oli mulla. Mua epäilytti toi ovis kun mielestäni koko seuraava kierto oli "hidas" eli tosi kova!! ja pitkä vuoto ja kp 13 vain 5.6 mm limis. Sitten jo kp 17 7mm ja nyt siis kp 20 10.3mm. Siirto siis kp 24. Katselin tuossa vanhoja papruja ja tuoresiirto jarrun kanssa, siirto oli jo päivänä 16! Mulla PASseiessa on ollu siirtopäivät (siis aiemmin ennen jarrua) kp 22-29. Hassua, että kaikki muut paprut on tallessa mutta Kultakutrin syntymään johtaneesta hoidosta ei ole mitään papereita samassa nipussa!! Harmittaa. Mulla on melkein aina ollu tossa kontrolliultran aikaan vähän vaalenapunaista vuotoa, siis kp 12-13...onks muilla ollu tällasta?

Ylihuomenna reissuun ja sit onkin jännää...toivon kovasti että päästäisiin siirtoon asti, että olis jotain toiveita. Meillä on 4 alkioita pakkasessa, voi kun joku edes selviäis...

lokakuu
 
Terveiset täältä Tartosta ! Kaksi sulatettua kyytiläistä masussa ja huomenna kohti kotia. Luovuttajasta saatiin tietoja, mutta miehestä ei mitään, kysyimme ja lääkäri Andrei melkein suuttui, että jos halutaan sitä ja tätä ja tota niin pitää valita jostain muualta kuin heidän klinikalta. Outoa, olisin nyt halunnut edes pituuden tietää tai jotain... Mutta näillä nyt siis mennään :) Yritän kääntää ajatukset positiivisuuteen suuren pettymyksen jälkeen, kun alunperin sovitulta luovuttajalta ei siis saalista tullutkaan. Nämä piinispäivät yritän mahdollisimman pitkälle olla ajattelematta koko asiaa: mulla on loma ja paljon tekemistä, onneksi !
lokakuu: missä sulle tehdään siirto ?
Aithusa: ei mulla olisi ollut hyötyä siirtopäivien siirrolla, kun ei saalista ollut:( Nyt siis mentiin tällä alkioadoptiolla ja siirtopäivä oli nyt keskiviikko, kun alunperin olisi ollut joko tänään tai huomenna...
Mä muuten lopetin kahvin juonnin kokonaan, kun muistaakseni SolakkaSilakka kerroit siitä tutkimuksesta...En kyllä juonut aiemminkaan kuin pari kuppia/mukia aamuisin, mutta nyt en sitäkään. Avocadoöljyä olen käyttänyt ja syönyt greipin ja sitruunan joka päivä, kp 11 limis oli 7,5mm ja siitä sitten on ehtinyt vielä kasvaa hyvin, kun nyt jo kp 18.
Kiva, kun täällä taas elämää kesän jälkeen ja kaikille positiivisia ajatuksia toivottelen !
Testipäivä mulla jo 27.8 eli pp 12. Oma lääkäri Suomessa sanoi, että verikoe vain jos virtsatesti positiivinen, mutta unohdin kysyä monesko päivä? Sanoi, että apteekin testit on ihan luotettavia, ei se nega miksikään verikokeessa muutu. Mutta minusta tuo pp 12 on aika aikaisin, vai mitä olette mieltä ?
 
Viimeksi muokattu:
Hei ja paulannalle tsemppiä piinistelyyn. Mulla siirto tehdään Tampereella. Jännittää ihan hirmuisesti että onhan kaikki "siirtovalmiina" ja voi kun alkiot selviäis.
Testeistä, mulla oli virtsatestissä vain juuri ja juuri nähtävä haamu kun tulin raskaaksi Kultakutrista...ja kumminkin veritestissä hyvät arvot...
nyt nukkumaan että jaksan huomenna matkustaa pikkutypykän kanssa.
lokakuu
 
paulanna hienoa ja onnea kun saitte kyytiläiset matkaan.
Tulin tänne kurkimaan miten teillä reissu meni.
Meillä suomessa sanoi samoin mutta Riikassa käskettiin tekemään 2 testiä ja vielä varmuudeksi verikoekin.
Sanoi että ei aina näy niin herkästi pelkässä virtsa testissä.
Kuitenkin sitä haluu itse olla niin varma tuloksesta että ei jää vaivaamaan että jos kuitenkin..
 
Oi Paulanna kaksi kyytiläistä :heart::heart: nyt onnea ja peukkuja, että tarraavat lujasti kiinni! Rauhallisia hermoja piinapäiviin ;)

lokakuu toivottavasti siirto on sujunut hyvin? Niinhän se taisi ollakin, että jarru alkaa kierron 21.päivä. Mulla on lääkärin tapaaminen kierron 23. pv joten mahdollinen siirto menee sitten seuraavasta seuraavaan kiertoon eli syys-lokakuulle.

Eipä haittaa viivästys, mua oikeesti pelottaa taas epäonnistua, niin yritän koota ajatuksiani ja saada henkistä voimaa ennen sitä. Niinhän se psykologi sanoi ennen viime tuoresiirtoa, että pitää ajatella "minä onnistun" mutta se ei ole helppoa enää. Kyllä, voin päättää, että onnistun, mutta kun ei tässä nyt ensimäistä kertaa olla tekemässä hoitoja ja sitä positiivisuutta olen oikeasti kokeillut aiemmin. Liika positiivisuus on kuin huijaisi itseään.

Ehkä päätän ottaa muutaman hieronnan ennen lokakuuta, että rentoudun hyvin ja liikun kovasti niin pysyy ajatukset positiivisina ihan muista asioista. Paras olisi etten ajattelisi sitä siirtoa niin kamalasti, mutta kun tekee mieli puhua asiasta ja kertoa sekin, että pelottaa. Mieheltä en oikein tukea saa tähän puhepuoleen ja kellekään kaverille en viitsi puhua tästä luovutetusta munasoluhoidosta, kun tuntuu "maallikolle" olevan vähän vieras ajatus..

RouvaK33 onnea siirtoon!

Mukavaa viikonloppua kaikille!:flower:
 
  • Tykkää
Reactions: Rouva K33
Kesän jälkeen täällä taas! :wave:
Aithusa meillä taitaa osua samaan aikaan jännitys...minulla ensi viikolla ultra ja sitten odotellaan siirtoa. Lähetän kaikille siirtoon pian tuleville paljon peukutuksia!!! Myös RouvaK33 samaan pinnistykseen melkein osutaan!

Toivotan erityisesti nyt onnea lokakuu ja paulanna, teillä siellä jännitys ylimillään! Voi kun olisi nyt teidän vuoro onnistua!!!

Kesä onneksi teki hyvää ja sai ainakin jotenkin terveellisemmän ja levänneen olon. Omakin kierto ihan säännöllinen. Täällähän on moni kokeillut avocadoöljyä. Löytyyköhän sitä ihan perus supermarketeista? Taidan myös tuon kahvin litkimisen jättää. Mutta kyllä myös lääkitystä tähän siirtoon saan.

Solakka Silakka toivotan myös hyvää oloa sinulle ja rauhallista mieltä! Hyvä idea tuo hieronta! Minusta tuntuu,että osa hoidoistani on kyllä mennyt jollain tapaa stressin takia mönkään...keväälläkin oli todella työkiireitä ja siirto kiireen keskellä. Kai tässä on vaan ajateltava, että menee niinkuin on mennäkseen. Näistä siirroista ei oikein enää jaksaisi puhuakaan ystäville (ketkä tietävät) kuin vasta jos onnistaa... Kurja selitellä jos ei onnistu! Itsellänikin meinaa usko välillä kyllä kadota kokonaan, mutta yritän ottaa asiat niin, että parhaani tein ja muuta ei voi. Toivoa täytyy silti aina yrittää pitää yllä!!! Voimia!
 
No heissan vaan taas kaikille kesän jälkeen. Kyllä teki hyvää lomailla. Täällähän on mukavasti elämää taas. Piinistelijöille oikein roppakaupalla tsemppiä. Mukana jännäillään ja toivotaan onnistumisia.
ON. Mulla alkos nyt viimeinen yritys. Yksi huurukainen pakkasessa. Lääkitys on muuten kuin viimekerralla, ainoastaan luget on vaihdettu johonkin geeliin, en nyt muista nimeä. Mutta oli kallis =/ Samalla nyt kun jännittää selviääkö alkio sulatuksesta, jännittää muutenkin erilailla ja vähän haikea fiilis. Tämä voi tyssätä tähän nopsaankin. Mutta annetaan vielä mahdollisuus. Nyt tarvittas sitä positiivista asennetta. Avocadoöljy tosiaan mulla ja käytössä ja kahvin vähennän ihan minimiin.
 

Yhteistyössä