Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Solakka Silakka Kuulostaa todella hassulta käytännöltä toi lääkkeiden hakeminen,miten siinä muka pysyy luovuttaja anonyymina? Vai lukeeko niissä lääkkeissä sen klinikan nimi, pakko (?) reseptilääkkeissä on käyttäjän nimi olla..Ainakin niin mä kuvittelisin.. :O Me maksettiin loppuköntässä kaikki luovuttajan kulut,myös lääkkeet..

Omassa mahassa on ihan seesteistä, nyt joka iltaiseksi rutiiniksi on muodostunut hikka.. :) Käy niin toista sääliks, kun ei pysty sille mitään tekemään, vaikka tiedänkin että se hikkaaminen vaan kehittää vauvan keuhkoja.. :)
Naimisiinkin päästiin eilen ja ihan jees kuvia sai näinkin huonosta kohteesta, kun laittoi riittävästi euroja naaman ja hiusten käsittelyyn :p
Mukavaa viikonloppua kaikille!

-Katheriina ja Pötkylä 35+0-
 
Solakka Silakka Kiitos! Kyllä on toiveena sisarus. Vain yksi alkoi on pakkasessa, jos sillä ei onnistu niin olen hoitovaihtetona miettinyt luovutetua alkiota. Katsoin jo yhden Virolaisen klinikan sivuja, mutta en oikein siitä ymmärtänyt hoitovaihtoehtoja ym. Pitää katsoa joskus tarkemmin ja Riikassahan ilmeisesti myös voisi tämä luovutettualkio hoito olla mahdollinen. Toivottavsti saatte pian aikataulun selville =)
 
Kukkuu!
Kurkkasin tänne ja yllätyin, että paljon on "kohtalon kavereita"! Täälläkin odotellaan pian alkavaa hoitoa lahjasoluilla. Luovuttaja löytynyt ja parin viikon päästä pääsee itsekin mukaan. Ihana uutinen kun on ehditty toivoa pitkään lasta ja vuosi yritetty myös omilla soluilla.Toivotaan, että tästä keväästä tulee elämämme yksi onnellisemmista :)Jännittää, mutta toivo on korkealla, sillä kohdun tilanne, limakalvot ym. oikein hyvä, ikää 36...vain omat solut kehnoja :( Elämä ei ole reilua! Mutta onneksi eletään 2000-luvulla ja tällainen mahdollisuus on olemassa! Huikeaa! Ja on myös hyvä kun on tällainen palsta!
Lähetänkin teille kaikille samassa tilanteessa oleville paljon tsemppiä tulevaan!!!:) Toivoa on ja saa olla! Nämä lapset ovat niitä "maailman toivotuimpia!"
Nyt saisi jo olla "meidän vuoro!"
 
Solakka silakka, me tarvittas kans sama tieto vähän etukäteen, mut klinikka sanoi, et se varmistuu vasta kun luotuttaja alkaa piikitykset. Eli vaikka suunnilleen arvio olis tiedossa nii menkat voi myöhästyä jne. Eli viikon tietää suunnilleen mut päivämäärät vasta luovuttajan konttolliultrassa. Klinikan mukaan tavallisin aika piikittelyn alusta punktiopäivään on 10-12 päivää.

Ja joo, meillä klinikka kyl antaa lääkkeet luovuttajalle. Mä en hae kuin omani apteekista. Maksetaan kylläkin tietysti kaikki.
 
Solakka Onko reseptit teidän nimellä? eli saatteko kelakorvauksen luovuttajan lääkkeistä? Aika erikoista jos näin on, nimittäin kela ei korvaa luovuttajan lääkkeitä. Toinen selitys voisi olla se, että luovuttaja ei halua näyttää naamaansa oman paikkakuntansa apteekissa hormonilääkereseptin kanssa - esim pienellä paikkakunnalla asiakkaan tietosuoja on mitä on.. siinä tapauksessa on hienoa, että klinikka on keksinyt keinon jolla madaltaa luovuttamisen kynnystä käytännössä.

Jotain nettisuodattimia pitäisi saada käyttöön :whistle: kun huomaan varmistelevani kaikkea maan ja taivaan väliltä. Olen tähän saakka järkeillyt että jos greippimehusta/punaviinistä/jne jne olisi oikeasti hyötyä, niin klinikat varmaankin ohjeistaisivat niistä. Foolihappo on ainoa virallinen suositus kaikille raskautta suunnitteleville. Mutta kysynpä nyt kuitenkin, onko teillä ollut jotain jippoja käytössä?

Jossain vaiheessa toivo oli jo hukassa, nyt meille annetaan mahdollisuus ja yritän pitää mielessä vain positiivisia asioita!
 
Katheriina ja Aithusa,
Odotan, että reseptit tulee postissa. Luulen, että niissä on minun nimi, mutta klinikka poistaa sitten nämä tarrat niistä? Tai saa nyt nähä, miten homma menee..

Olen ymmärtänyt, että emme saa kelakorvauksia tässä hoidossa mistään, ei hoidoista eikä lääkkeistä. Eli jos resepteissä ei ole ruksia sairauden hoitoon, niin maksamme niistä aivan "apteekin hinnan". Olen hoidon aikana alle 43, emmekä ole käyttäneet kolmatta hoitoa, mutta silti kelakorvausta ei taida tähän luovutettuun munasoluhoitoon saada jos ainoa syy on vanhat omat solut? Vai onko joku saanut korvaukset (siis omasta osuudesta) ,luovuttajan osuudesta ei tietenkään saa? Lääkäri kyllä sanoi, että hän kirjoittaa lausunnon, jonka voin myöhemmin lähettää kelalle, mutta korvausta ei taida herua?

Muoks: klinikalta tuli juuri soitto, että aloitan sumut sunnuntaina. Soittavat reseptin oman paikkakuntani apteekkiin ja loput reseptit ja hoitokaavio tulee ens viikon postissa. Kääk, tästä se alkaa!!:O:O
 
Viimeksi muokattu:
Solakka Silakka Me saatiin Kelalta korvauksia toisesta hormonista,jota käytin,toinen ei kuulunut korvauksen piiriin. Saatiin myöskin korvaus kaikista ultraäänistä sekä alkionsiirrosta ja IVF-viljelystä.Ihan murto-osiahan ne korvaukset on siitä hinnasta,mutta jotain kuitenkin..Eli kannattaa ehdottomasti aina hakea Kela-korvausta, meillä ainakin klinikalla mielellään neuvoivat mistä voi saada ja mistä ei ja laittoivat ne paperitkin menemään Kelalle :)
 
Joo, omista lääkkeistä saa kelakorvauksen (mikäli yleensäkään kelakorvattava) mutta luovuttajan lääkkeistä ei. Ja siis alle 43v ikäiset.
Noista klinikoitten toimenpiteistä en sitten tiedä sen tarkemmin. Meillä klinikka sanoi, että kelakorvauksen saa jos hoitoon on lääketieteellinen peruste ?! En sitten tiedä mihin se raja vedetään. Ja meillekin sanottiin että korvaukset haettas sitten jälkeenpäin kelalta lausunnon kanssa.
 
Tervetuloa mukaan Tepsuttelija!

Hienoa SolakkaSilakka että asiat etenevät noin vauhdilla!

Toivottavasti Asriel säkin kuulet jotain suunnitelmaa pian.

Asiasta viidenteen: Mulla on kiinalaisia työkavereita ja kuulin juuri että Aasiassa monet parit ovat tähdänneet lapsen tekoa niin että lapsi syntyisi lohikäärmeen vuonna, siis nyt, ensi helmikuuhun mennessä. Aasialaisen horoskoopin mukaan lohikäärmeen vuosi tuo menestystä syntyvän lapsen elämään. Tiedä tuota, ja menestyskin on niin monimerkityksellinen asia; katsojan silmissä kuten kauneuskin. Mutta tsemppiä kaikille joilla hoito lähestyy!

Mulla on sellanen mielikuva että mäkin sain jostain lääkkeestä korvauksen. Olikohan se sitten estrogeeni; sillähän on muitakin käyttötarkoituksia, eikö sitä juuri tällaset mun ikäiset vaihdevuosi-ikäiset tädit syö vaihdevuosivaivoihin? Ultrista en yhtään muista.

Minni mäkin oon pelannut salibandya joitakin vuosia. 2000-luvun alussa loukkaisin toisen polveni kentällä useaan kertaan, ja kerran suksilla rinteessä. Päätin että jostain on luovuttava että voi vielä liikkua ja jätin eturistisiteen ja kierukan korjauksen jälkeen riskialtteimmat lajit, pelaamisen ja vaihdoin sukset lumilautaan. Tykkään vauhdikkaista lajeista ja joskus on vähän ikävä kentälle kaivellut mutta toisaalta polvet on pysyneet kunnossa eikä pahemmin vaivaa vaikka kaikenlaista harrastan.

Noita alavatsa/supistajalihastreenejä voi tosiaan tehdä vaikka sohvalla tai kaupan kassajonossa. Kun vain muistaisi jotenkin sen säännöllisyyden... Mä aloitin kans joogan; kun tuntuu että elämä on niin hektistä että sitä pitää rauhoittaa menemällä erikseen tekemään jotain rauhallista:ashamed:. Tragikoomista.

Onnea Katherina naimisiinmenosta, rohkeudesta sitoutua! Toivottavasti hikottelut rauhoittuvat.

Mukavaa viikonloppua!
 
Hei!

kävin pitkästä aikaa lukemassa kuulumisia ja huomasin itseni listalle "plussanneet kadonneet lampaat". Lammas siis ilmoittautuu ja ilmoittaa samalla onnellisesta tapahtumasta: maailman ihanin poikamme syntyi tammikuun alussa iloksemme ja onneksemme. loppuraskaus meni ongelmitta. synnytys....no joo. pitkä ja päätyi lopulta sektioon. mutta tärkeintä, jotta meidän rakkauspakkaus saatiin terveenä maailmaan. alku on ollu täynnä uuden elämäntilanteen, roolien ja vauvanhoidon opettelua. ei einä niin helppoa, vaikkakin niiiiiiiiiiiiiiiin toivottua. varsinainen työvoitto neljän vuoden hjoitojen jälkeen.yritys palkittiin.

paljon on tullut uusia yrittäjiä listoille, tsemppiä, onnea ja voimia kullekin tasapuolisesti omiin vaiheisiinne.

muoks. hurjasti huvittaa kommentit, jotta "onpa äitinsä näköinen". melkoinen ihmehän tuo olisi, että lahjamunasolukultamme olisi minun näköiseni....
 
Viimeksi muokattu:
Onnea vauvan syntymästä plastex ihana uutinen! Ja joo, siihen me muutkin täällä tähdätään ;)

On sitten näköjään eri klinikoilla eri käytäntö, koska hain eilen Synarelan itselleni, oli lääkäri puhelinreseptissään ilmoittanut ruksin kohtaan MUu, eli en saanut kelakorvausta. Farmaseutti ihmetteli asiaa, koska olen alle 43 v. ja hän kuiskasi, että oletko lapsettomuushoidossa? ;) Kyllä, kuiskasin takaisin ja hän kirjoitti minulle lapun, jolla voin yrittää hakea myöhemmin kelalta.

Onkohan niin, että luovutettu munasoluhoito on tapauksessani kelan silmissä "itse aiheutettua" koska olen niin myöhään löytänyt rakkaani ja näin vanhoina yritämme saada perhettä? Mutta jos kuitenkin 3 ivf:iä korvattaisiin kelakorvauksella, niin miksei sitten saisi käyttää kolmanteen hoitoon luovutettuja soluja, koska onhan se paljon todennäköisempää raskautua näin?

No kyse näissä kelakorvauksissa on kuitenkin vain muutamista kympeistä ja satasista, ei vaikuta paljoa, kun hoito maksaa useita tuhansia, tärkeintä on kun lapsen saisi syliin. Mutta myönnän, että jos negaa, niin silloin rahan meno harmittaa paljonkin.

Huomenna alkaa sumut ja tiistaina matkustan vielä klinikalle, tehdään perusultraus, kun tämä hoito lähtikin niin vauhdikkaasti liikkelle, että meinasi ultraus unohtua :) viimeksi marraskuussa kyllä tsekattiin, että kaikki ok.

Luovuttajalle haluaisin sanoa ison kiitoksen! On aivan mahtavaa, että on olemassa naisia jotka luovuttavat omia solujaan. Hoito ei heille välttämättä ole mitenkään miellyttävä, siksi arvostan kovasti heidän rohkeuttaan ja auttamishaluaan! :heart:
 
amv
Hei

PLASTEX: Onnea! :)

Mä käyn täällä aina silloin tällöin pikaisesti lukemassa. Nyt on tullut paljon uusia nimimerkkejä, joista ja joiden vaiheista olen aika sekaisin... Onnea yritykseen teille!

Vanhoista toivotan SHARLINILLE hyvää jatkoa (jos vielä käyt taustalla lukemassa).

HATHOR oli muistaakseni jossain vaiheessa kommentoinut mulle... Toivottavasti sulla alkaa olla jio parempi olo. Mulla on: vauvanhoitostressi yms. on hellittänyt ja päivä alkanut pidentyä! :D



Meidän tyttö on jo runsaat 4 kk! Kiinteitäkin jo syö, koska keskosilla aloitetaan 4 kk iässä. Sen myötä vauvan epäsäännöllien rytmi muuttui yhtäkkiä pari viikkoa sitten säännölliseksi ja hän alkoi nukkua 8 tunnin yöunet! :D Oma maito ei ole riittänyt sen jälkeen, kun tyttö täytti 2 kk (mun tissit ei kasvaneet raskauden eikä synnytyksen myötä, ehkä liian vähän rintarauhasia?) Olin ensin tosi pahoillani asiasta ja itkeskelin siksi, mutta nyt se ei enää haittaa. Lähes joka syötöllä imetän ensin (tyttö syö vain 4 krt/vrk), mutta pääosa ravinnosta on vastiketta. Pääasia et tyttö kasvaa ( 4 kk ikäisenä 5,4 kg - syntymäpaino 1,5 kg). Keskolan lääkäri sanoi, et tärkeintä on, et vauva on saanut multa sen ternimaidon ekoina päivinään. Siinä on kuulemma ne tärkeimmät vasta-aineet yms. Ja alatiesynntyskin auttaa vastustuskykyä vahvistavasti, koska siten vauva saa paljon baktereita - tai miten se nyt oli. Se oli uusi juttu!

Kirjoittelen varmasti jatkossakin erittäin harvakseltaan, ellei sitten lähdetä uuteen hoitoon jossain vaiheessa.

Huomasin muuten, et täällä on jotkut pelänneet raskausmyrkytystä. Keskolassa oli aika paljon keskosia, joiden äidillä oli ollut ko. Ja näitä äitejä kuunnellessa kävi selväksi, että kyllä sen sitten huomaa, jos myrkytys on mennyt pahaksi. Mutta siis jos tulee äkkiä esim. tosi huono olo, niin kandee olla nopsaan yhteydessä neuvolaan/sairaalaan. Ja vaikkei se tietenkään ollut kivaam, että syntyi keskonen, niin suurin osa tietämistäni keskosista ovat kotiin päästessään ihan terveitä. Niinku meidänkin tyttö :) vaikka syntyi 2 kk ennenaikaisesti.

Aurinkoisia päiviä sekä plussatuulia!

amv
 
Viimeksi muokattu:
Amv
Ihana. Mä luin tätä ketjua aika kauas taaksepäin. Kyllä teilläkin oli paljon pettymyksiä ennen tuota pientä ihmettä. Ja kyllä, tärkeintä on kuitenkin että vauva saa ruoan, tuli se tissistä tai pullosta. Ei se tapa ole ratkaiseva kysymys vaikka varmasti harmittaa jos on asennoitunut toisin.

Meillä homma etenee mutta tuli vähän mutkia matkaan. Luovuttaja vasta aloittelee pistokset vaikka mä olen käyttänyt lääkkeitä jo pari vk!? Onks kellään kokemusta kauanko limakalvo säilyy hyvänä, voikohan tosiaan olla siirtokuntonen 4 vk estrogeenin älkeen? Klinikan mukaan asia on ok..:O
 
asriel johonkin hukkui eka viesti? mutta siis, olen ymmärtänyt että sumuilla pidetään limakalvo lepotilassa ja sumut lopetetaan samoihin aikoihin kun luovuttaja alkaa pistämään. Näin munasolut ja limakalvo kehittyy samassa vaiheessa? Oikaiskaa jos olen ihan metsässä.. muistelen että pitkässä ivf:ssä sitä käytetään jarruna ja lopetus/jatko katsotaan uän mukaan.
 
Viimeksi muokattu:
Onnea Plastex, kiva kun ilmoittauduit. Minulle on myös sanottu, että poika on äitinsä näköinen. Katotaans sitten kun tyttö tulee että miten käy, sanotaanko "vielä enemmän" että on äitinsä näköinen.

Se on varma että kela korvaa vain alle 43-vuotiaille, itse en ole edes yrittänytkään hakea korvausta. Mutta kannatta ehdottomasti hakea jos alle 43.

Kiva kuulla amv:n kuulumiset.


Hyvää alkuviikkoa.
Minni + Kilutar 22+1
 
Odottelee hoitoa/luovuttajaa/pitää taukoa (ikä suluissa)
Cornelius (33) Haaveissa 1
Saaga (39)
EliseT (31) Haaveena ensimmäinen lapsi.
Viinirypäle (33) haaveissa ensimmäinen.
NellaMaija (32) eka
Maijatar (41) ekaa haikaileva
Miimi78,
Iituska (38), haaveissa eka
Jonsku-78 (31) haaveissa eka
Marisabel (29) 4 siirtoa tehty, haaveissa eka
Iida-Karoliina (45), eka yhteinen (viides lapsi)
Lidia77 (33), eka haaveissa, 1. lahjasolut odotuksessa
Marbel (40+) toiveissa iltatähti
Älinä ()
MariIrina (40+), haaveissa eka, jonossa 1. lahjasoluhoitoon
Lapseton_87, toiveissa eka
Pomppaduu - Seruska ( ) kolmas haaveissa
Tinde75, ensimmäinen toiveissa
Tinulinen (32) eka haaveissa
Tyynetuulia
Lumikkoäiti, toiveissa toinen
Asriel, toiveissa toinen, jonossa AVA:lla
SaimiRiikka, jonossa
Lumeton, toiveissa toinen, huuruneniä neljä


Hoito lähestyy
Aliina, haaveissa eka, jarru 23.1.12
Aithusa, haaveissa eka
SolakkaSilakka, haaveissa eka, sumut 5.2.ka12
Tepsuttelieja (36) haaveissa eka, helmikuussa aloitus

Piinistelijät


Plussanneet ( = sydämet nähty ultrassa)
Katheriina, (27) LA 8.3.2012 :heart:
Elsama, LA 10.3.2012
Nuppu68, eka toiveissa, 3. alkionsiirrosta plussa, LA 23.3.2012 :heart:
Watrossi, pikkukakkonen toiveissa, kotitestiplussa pp8
Cava (30+), eka toiveissa, LA?? :heart:
Olki, eka toiveissa, luomuplussa 25.8.-11 :heart:
Typyliini (30) haaveissa pikkukakkonen, alkionsiirto 6.9. :heart:
Annamari, :heart:
Minni007 (47), PAS 21.9, kotitestiplussa pp10, hCG pp 12 114 :heart:
SatuSofia (47), eka toiveissa, siirto 14.10, hCG pp 13 (27.10) 268 :heart:
Haaveita, siirto 17.10, hCG pp 14 (31.10) 2044!! :heart:

Maaliin päässeet
Lutuliini, poika 1.6.2008
Bea, esikoinen tyttö 10/2008
Enkelitytön äiti, tyttö 23.1.2009
Watrossi, esikoinen poika 5.2.2009
Suzyanne, esikoinen, poika, 7.5.2009
Pihla, esikoinen tyttö 3/2009
Piri, toinen lapsi, tyttö 6.6.2009
Bardolino(30) eka, tyttö 3.11.2009
Kauniskuu (32) eka, tyttö 8.11.2009
Juuni (48) 2. lapsi tyttö 16.11.2009
Rudy, kaksostytöt 1/2010
Marru (35) esikoiskaksostytöt
Simmis (38) toinen lapsi, tyttö 1/2010
Vekara (45) eka yhteinen, peikkotyttö 2/2010
Pomppaduu (27) kakkonen, tyttö 2/2010
Nennuliini (35) eka lapsi, tyttö 3/2010
Vilhelmiina72 (37) ekat, terveet pojat 24.4.2010
Matilda (30) esikoinen, poika 7/2010
Minni007 (45) poika 12.7.2010
Discovery (40+) tyttö 9/2010
Aliisa08 (26) esikoistyttö 11.11.2010
Tuuttituulia (39), tyttö 26.11.2010
lokakuu (40+) esikoistyttö kuoli kohtuun rv 26+, Kultakutri syntyi 25.12.2010
sela (40) 2. yhteinen, poika 3.1.2011 (1. kuollut hoitovirheeseen)
Lyyra (), 3. lahjasolulapsi haaveissa, tyttö 3/2011
Tyyne73(36) haaveissa eka, Pikku-Ukko 4.4.2011
Hathor (34), toka, pieni poika 21.4. kiireinen sektio rv.33+5
Alma (34) eka haaveissa, alkioadoptiosta poika 6/2011
Utopia(25), haaveissa eka, 18.7.2011 poitsu
amv (-76) eka, lahja-alkiohoito, tyttö 25.9.2011, rv 31+5
plastex (33) eka toiveissa, poika 1/2012

Taustalle siirtyneet
Dream73 (36)
Minni 73 (36) 7 vuoden yrityksen jälkeen
Lotta77 (33) adoptiolasta odottamaan
OnniUnelma76 (34) adoptiolasta odottamaan
Hillevi (40+) 7 vuoden yrityksen jälkeen
Sharlin (36) 5 vuoden yrityksen jälkeen

Plussanneet kadonneet lampaat
Teekuppi ( ) haaveissa eka, LA 25.1.2011
Maija75 (35), eka toiveissa, testi 16.11.
Seinäkukkanen (45), eka toiveissa, LA? :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Täällähän on ollut viime aikoina vipinää ja paljon uusia on ilmaantunut :). Alkaa olemaan jännittävät paikat teillä muutamilla! Onnea vaan hoitoihin! Pidän täällä kovasti peukkuja.

Joku taisi kysellä noista vuodoista ja mä kerroin omista kokemuksista muutama sivullinen sitten. Mulla siis siinä joskus viikoilla 5-7 (muistaakseni) vuoti verta ihan joka päivä kahden viikon ajan. Mitään selvää syytä ei siihen löytynyt. Mä itse päättelin niin, että se ottamani lugesteron määrä (3 aamulla, 3 illalla) ei vaan riittänyt ja lisäsin vähän annostusta ja otin niitä enemmänkin 8 tunnin välein. Silloin oli heinäkuu ja kaikki nää hedelmöitysklinikat oli kiinni, joten ei voinut kysyäkään keneltäkään, mutta uskalsin tehdä oma-aloitteisesti noin, koska Latviasta oli alunperinkin annettu mulle ohjeet ottaa enemmän ja 8 tunnin välein, mutta olin sitten kuitenkin alussa noudattanut niitä ohjeita mitä Suomesta sain.

Joka tapauksessa suosittelen aivan ehdottomasti ottamaan lugesteronia siihen saakka kunnes lääkäri sanoo, että nyt voi lopettaa. Tapahtui sitten mitä tahansa ja tuli sieltä kuinka paljon vuotoa tahansa.

Itsellä laskettu aika häämöttää vähän päälle kuukauden päässä. Hui! Nyt tää raskaus on selvästi siirtynyt siihen loppupuolen hankalaan vaiheeseen. Keskivaiheessa oli niin energinen ja iloinen olo ja jaksoi kaikenlaista. Nyt väsyttää koko ajan, sattuu sieltä ja täältä, vatsa on tiellä, harjoitussupistuksia, nivusiin pistää jne. Mä en oikein osaa päättää, että haluaisinko että tää raskaus jo lopulta päättyisi vai pitäisikö tässä vielä yrittää jotenkin nauttia tästä lapsettomasta olosta ennen kuin elämä muuttuu täydellisesti :). Synnytyskin on alkanut pyöriä mielessä paljon enemmän kuin ennen. Hui hui mihin sitä vielä joutuukaan!
 
elsama inhottavia kyllä nuo alkuviikkojen vuodot, varmaan säikäyttää. Mutta olet onnelliseti päässyt noin pitkälle!

Sain tänään hoitokaavion ja vajaan kolmen viikon päästä aloitan estrogeenit ja viikolle 11 on suunniteltu siirto. :)

Minnille kiitos listapäivityksistä :flower: Ikää minulla on 42 jos haluat lisätä.
 
Odottelee hoitoa/luovuttajaa/pitää taukoa (ikä suluissa)
Cornelius (33) Haaveissa 1
Saaga (39)
EliseT (31) Haaveena ensimmäinen lapsi.
Viinirypäle (33) haaveissa ensimmäinen.
NellaMaija (32) eka
Maijatar (41) ekaa haikaileva
Miimi78,
Iituska (38), haaveissa eka
Jonsku-78 (31) haaveissa eka
Marisabel (29) 4 siirtoa tehty, haaveissa eka
Iida-Karoliina (45), eka yhteinen (viides lapsi)
Lidia77 (33), eka haaveissa, 1. lahjasolut odotuksessa
Marbel (40+) toiveissa iltatähti
Älinä ()
MariIrina (40+), haaveissa eka, jonossa 1. lahjasoluhoitoon
Lapseton_87, toiveissa eka
Pomppaduu - Seruska ( ) kolmas haaveissa
Tinde75, ensimmäinen toiveissa
Tinulinen (32) eka haaveissa
Tyynetuulia
Lumikkoäiti, toiveissa toinen
Asriel, toiveissa toinen, jonossa AVA:lla
SaimiRiikka, jonossa
Lumeton, toiveissa toinen, huuruneniä neljä


Hoito lähestyy
Aliina, haaveissa eka, jarru 23.1.12
Aithusa, haaveissa eka
SolakkaSilakka (42), haaveissa eka, sumut 5.2.12
Tepsuttelieja (36) haaveissa eka, helmikuussa aloitus

Piinistelijät


Plussanneet ( = sydämet nähty ultrassa)
Katheriina, (27) LA 8.3.2012 :heart:
Elsama, LA 10.3.2012
Nuppu68, eka toiveissa, 3. alkionsiirrosta plussa, LA 23.3.2012 :heart:
Watrossi, pikkukakkonen toiveissa, kotitestiplussa pp8
Cava (30+), eka toiveissa, LA?? :heart:
Olki, eka toiveissa, luomuplussa 25.8.-11 :heart:
Typyliini (30) haaveissa pikkukakkonen, alkionsiirto 6.9. :heart:
Annamari, :heart:
Minni007 (47), PAS 21.9, kotitestiplussa pp10, hCG pp 12 114 :heart:
SatuSofia (47), eka toiveissa, siirto 14.10, hCG pp 13 (27.10) 268 :heart:
Haaveita, siirto 17.10, hCG pp 14 (31.10) 2044!! :heart:

Maaliin päässeet
Lutuliini, poika 1.6.2008
Bea, esikoinen tyttö 10/2008
Enkelitytön äiti, tyttö 23.1.2009
Watrossi, esikoinen poika 5.2.2009
Suzyanne, esikoinen, poika, 7.5.2009
Pihla, esikoinen tyttö 3/2009
Piri, toinen lapsi, tyttö 6.6.2009
Bardolino(30) eka, tyttö 3.11.2009
Kauniskuu (32) eka, tyttö 8.11.2009
Juuni (48) 2. lapsi tyttö 16.11.2009
Rudy, kaksostytöt 1/2010
Marru (35) esikoiskaksostytöt
Simmis (38) toinen lapsi, tyttö 1/2010
Vekara (45) eka yhteinen, peikkotyttö 2/2010
Pomppaduu (27) kakkonen, tyttö 2/2010
Nennuliini (35) eka lapsi, tyttö 3/2010
Vilhelmiina72 (37) ekat, terveet pojat 24.4.2010
Matilda (30) esikoinen, poika 7/2010
Minni007 (45) poika 12.7.2010
Discovery (40+) tyttö 9/2010
Aliisa08 (26) esikoistyttö 11.11.2010
Tuuttituulia (39), tyttö 26.11.2010
lokakuu (40+) esikoistyttö kuoli kohtuun rv 26+, Kultakutri syntyi 25.12.2010
sela (40) 2. yhteinen, poika 3.1.2011 (1. kuollut hoitovirheeseen)
Lyyra (), 3. lahjasolulapsi haaveissa, tyttö 3/2011
Tyyne73(36) haaveissa eka, Pikku-Ukko 4.4.2011
Hathor (34), toka, pieni poika 21.4. kiireinen sektio rv.33+5
Alma (34) eka haaveissa, alkioadoptiosta poika 6/2011
Utopia(25), haaveissa eka, 18.7.2011 poitsu
amv (-76) eka, lahja-alkiohoito, tyttö 25.9.2011, rv 31+5
plastex (33) eka toiveissa, poika 1/2012

Taustalle siirtyneet
Dream73 (36)
Minni 73 (36) 7 vuoden yrityksen jälkeen
Lotta77 (33) adoptiolasta odottamaan
OnniUnelma76 (34) adoptiolasta odottamaan
Hillevi (40+) 7 vuoden yrityksen jälkeen
Sharlin (36) 5 vuoden yrityksen jälkeen

Plussanneet kadonneet lampaat
Teekuppi ( ) haaveissa eka, LA 25.1.2011
Maija75 (35), eka toiveissa, testi 16.11.
Seinäkukkanen (45), eka toiveissa, LA? :heart:
 
Ensi viikolla pitäisi tulla tieto lääkkeiden aloituksesta, endon takia procren (piikki) + estrogeeni (tabl). Koko viikon olo on ollut kuin lottovoittajalla, ajatus lahjasoluhoidosta oli siirretty takaraivoon jonottamaan - "ehkä meidän vuoro on ensi vuonna, "jos ollaan onnekkaita niin seuraavana kesänä voisi jo päästä.. JA sit ilmoitus tulikin jo nyt! Kun teimme päätöksen jonon kerrottiin olevan 2 vuotta ja humps vaan, se olikin vain 6kk. Syytä kysyessä lääkäri hymyili ja sanoi että jonossa on plussailtu niin hyvin :flower:

Olen valikoidusti lukenut tätä ja edellistä pinoa läpi, valikoidusti siksi ettei turhia huolia pääse korvan taakse. Mielikuvaharjoittelua päivittäin, masun silittelyä ja haaveilua, niin paljon kun ehtii ennenkuin piinat alkaa. Nyt ON meidän vuoro - aliina, asriel, solakkasilakka ja tepsuttelija :)
 
Viimeksi muokattu:
Asriel yritystä meillä takana jo 5 vuotta. En halua kertoa hoitopaikkaa ettei kukaan tunnista irl. Mutta ymmärsin lääkärin vastaanotolla että tällä hetkellä kotimaisissa lahjasolujonoissa on hyvä tilanne - eli jos joku harkitsee vielä, ottakaa rohkeasti yhteyttä lähimpään klinikkaanne. :heart: KIITOS :heart: teille kaikille hyväsydämisille luovuttajille!
 
Viimeksi muokattu:
amv kiva kuulla että teillä on typyn kanssa lähtenyt arki kivasti rullaamaan ja, että hän on kasvanut hienosti :) Ja kiitos kommenteista tuohon raskausmyrkytysasiaan, minä olen asiaa jonkin verran pohtinut tuossa raskauden alkuvaiheessa.

plastex Onnea pikkuisesta pojasta <3

SatuSofia kiva kuulla sinusta! Koska teillä on rakenneultra? Meillä se on 20.2. Itselläni on vielä aika epätodellinen olo raskauden suhteen. Liikkeitlä on tunne vielä juurikaan ja vatsakin on tosi pieni vielä. Ehkä sitten tuon toisen ultran jälkeen tilanne konkretisoituu.

elsama onnea loppumetreille ja jaksamista viimeisiin viikkoihin!


Solakka Silakka, Asriel, Aithusa ja Aliaana sekä kaikki muut joilla hoito lähestyy
Hirmuisen paljon onnea matkaan. Uskokaa, että se onnistuminen voi olla lähempänä kuin luulettekaan :)

Haaveita ja pikkutyyppi 19+0
 

Yhteistyössä