Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Haaveita oonkin ootellu sun kuulumisia, kiva kun kirjoitit! Meillä on täsmälleen sama ultrapäivä, jeee :) Mulla oli kans pitkään sellanen olo että välillä tuli epäilys että onko raskaana ollenkaan. Mäkään en tunne liikkeitä vielä. Mutta; eilen oikein järkytyin kun kävin vaa'alla. Mun paino (mun vaaka ei kyllä ole ihan 100% luotettava) on noussut kotivaa'an mukaan 6kg! Ihan hurjaa! Huomaan sen jo myös vyötäröllä, samoin rintsikoissa. Mun on alettava tarkemmaksi herkkujen suhteen. Oon ollu jotenkin ihan vastustuskyvytön suklaalle ja kekseille iltaisin. Liikun ihan samallalaillla kuin ennenkin, siksi tuo lukema tuntui niin tyrmistyttävältä. Töihin ja jumppaan olen joutunut miettimään vaatetusta, että salaisuus vielä säilyy. Mutta ehkä tää mun kasvanut vyötärö näyttää enemmän lihomiselta kuin raskaudelta kuitenkin. Neuvolassa tammikuun lopulla unohtivat ottaa painon niin en tiedä onko tuo nousu tullut nyt ihan vasta vai pikkuhiljaa viikkojen mittaan. Kävin viime viikolla labrassa. Verikokeet ihan ok mut valkovuodon syyksi löytyi clue-solut. Saan jonkun emätinvoidekuurin :(. Pääasia että pääsen vaivasta eroon, tosin musta se on ihan itsestään vähentynyt parin viime viikon aikana. Kovasti odotan tuota ultraa ja sen tuloksia.

Elsama sulla on todellakin tärkeä aika jo lähellä. Mä oon alkanu katsomaan joitakin jaksoja "Vauvan tarinaa", tulikohan se 4:ta vai Liviltä, en muista. Siinä on raskaus- ja synnytyskertomuksia. Mä kävin myös juuri treffaamassa työkaveria joka sai kaksoset joulukuussa. Alkuviikkojen jälkeen heillä on elämä rauhoittunut, jos nyt noin voi sanoa kaksosten kanssa. Hän on kyllä käytännöllinen ja kävevä; osaa imettää niitä pikkusia yhtä aikaa. Siis eihän siinä imetyksessä mitään mutta se että ne pötköt saa yksin ollessaan sijoitettua siihen ruokailuasentoon ja sitten pois, se oli se käytännön taitonäytös. Mulla on ihan samanlaisia ajatuksia; että harrastan nyt oikein innokkaasti kaikkea kun ensi syksykstä ei sitten tiedä, pääseekö mihinkään yksinään. Sulla taisi juuri alkaa äitiysloma, vai oletko jo ollut jonkun aikaa? Toivottavasti sun vikat viikot vielä sujuvat siedettävästi voinnin ja nukkumisen puolesta.

Plastex ja Amv kiva kuulla teidän tilanteista! Tsemppiä arkeen!

Joku taisi kysyä mitä muuta foolihapon lisäksi kannattaisi syödä hoidon lähestyessä. Mä söin E-vitamiinia, pitäisi auttaa limakalvojen toimintaa, siis myös kohdun, ja myös probiootteja, yleistä vastustuskykyä ja suoliston toimintaa tukemaan.Tähän aikaan vuodesta varmaan kannattaa myös syödä D-vitamiinia ettei flunssat ja influenssat niin helposti iske. Onnenpotkuja multakin hoitojen aloitukseen ja etenemiseen!

Aurinkoisia talvipäiviä!
 
Asriel saitko lääkäriltä vastausta asiaasi, kun olit huolissasi limakalvon kestävyydestä? Taidat olla meistä piinailijoista ensimmäinen, joka pääset siirtoon..? :heart:

SatuSofia kiitos vitamiinivinkeistä. Itse olen aloittanut, foolihapon, b-vitskujen ja raudan ottamisen (kärsin välillä anemiasta) Raskausmonivitamiinit ostin jo jemmaan, mutta en aloittanut vielä, kun otan jo osaa niistä vitamiineista.

Lisäksi tuntuu, että pitää tehdä jotain konkreettista hoidon eteen, niinpä aloitin (hyvä)karppauksen 5 päivää sitten ja tässä opettelen tekemään uusia ruokia ja syömään kuin karppi :rolleyes: Välillä tuntuu, että on nälkä ja äkkiä etsiä pähkinöitä tmv. Nyt jo tuntuu, että makeanhimo on jäänyt vähemmälle, joka on ihmeellistä, sillä olen ollut superherkuttelija :O En karppaa niinkään painon takia, vaan olisko kroppa vastaanottavaisempi sitten..?

Käyn muutaman kerran myös hierojalla ennen siirtoa, että rentoutuisin ja nyt otin etukäteen pari turvehoitoa, että kroppa puhdistuisi.
En tiedä onko näissä järkeä, mutta en usko niistä olevan haittaakaan?
 
Heissan kaikille =) Harvakseltaan täällä käyn ja aina saan pyytää uuden salasanan kun unohdan .
On tämä ollut raastavaa...siis menkkojen odottelu. Silloin kun niiden toivosi alkavan niin ei sitten millään.
Mutta tänään sitten alkoi..jeeee =) 23. tammikuuta pistin jarrun jonka vaikutus on kuukausi. Jos ei olisi pian kk alkaneet, niin hoito olisi siirtynyt ja mahdollisesti olisin joutunut laittamaan uuden jarrun.
Mutta siis nyt hoito jatkuu suunnitelman mukaan. Solakka olikin kysellyt milloin siirto meillä. Arvio olisi tämän kuun llopussa 27-29 päivä. Kumpa vaan nyt kaikki sujuisi hyvin. Solakalle ja kaikille muillekin toivon hyviä vointeja =)
 
Aliaana hyvä kun menkat alkoi! Tsemppiä nyt tuleviin päiviin, että kaikki menee suunnitelmien mukaan. Mutta miksei menisi, onhan nuo lääkärit tarkkoja näissä asioissa, mutta toisaalta sitä on törmännyt sen verran hajamielisiinkin tohtoreihin matkan varrella... Saatko muuten tietää sitten lähempänä paljonko luovuttajalla on soluja tulossa vai vasta siirtopäivänä kertovat?

Itselläkin olisi normaalisti alkanut menkat tänään, mutta aiemmassa hoidossa sumut myöhästytti menkkoja n. 3-4 päivää eli ensi viikon alkuun menee. Ja niin toivoisin, että ne olisi sitten viimeiset kuukautiset tänä vuonna ja yli 9 kuukauteen ;)

Teitä on muuten niin monta A:lla alkavaa palstalaista, että anteeksi jos joskus sekoilen nimissä.

Mukavaa viikonloppua kaikille ja muistakaa silitellä kaunista massuanne ja tulevaa vauvan pesää!:heart:
 
Heippa kaikille!
Tutustuin tällä viikolla uuteen neuvolan tätiin, muuton vuoksi siis vaihtui terveydenhoitaja vielä tällei loppumetreillä.Kuulin kyllä etukäteen, että hän on mielenkiintoinen persoona, mutta totuus oli juttuja karumpaa vielä..
Mieleenpainuvimpana mainitakseni hän epäili että saanko imetettyä, koska olen rintavarustukseltani pienenlainen (normaalisti A-kuppi, nyt raskauden myötä B-kuppi), sekä onko mulla nännejä ollenkaan, mistä vauva saisi kiinni.. Olin niin hämmästynyt,etten edes osannut loukkaantua. :O Onneksi LA alkaa olemaan lähellä, eikä tarvitse montaa kertaa käydä kuuntelemassa tollasia juttuja..

Tänään käytiin synnytysvalmennuksessa,joka siis täällä on luento auditoriossa. Muuta mietityttävää ei jäänyt, muuta kuin se,että ennättääkö mies tulla mukaan, jos sattuu olemaan töissä kun synnytys käynnistyy. Hänellä siis töistä kotiin matka-aika yleensä 45+ minuuttia ja matka-aika sairaalaan saman verran.Pieni "murhe" toi kai loppujen lopuksi on, mutta olisi niin tärkeää että rakkain ihminen olisi heti mukana. :)

Hyvää vointia kaikille! :)

-Katheriina ja Pötkylä 36+2-
 
Katheriina huh mikä terkkari sattunut kohdallesi!! :O Jännittävät hetket sinulla tosiaan, kun synnytys lähestyy. Eiköhän se miehesi ehdi hyvin paikalle, et ehkä ihan heti kuitenkaan synnytä, kun sairaalaan lähdet..

Sitten kaipailen vähän neuvoa. Mulla ei Synarela myöhästyttänytkään menkkoja kuin yhden päivän. Estrogeenia (zumenon) aloitan hoitokaavion mukaan 27.2. Laskeskelin, että siirron aikaan minulla on jo menossa kp30 tai jotain. Tuntuu hurjan pitkältä ajalta. Onko niin, että tuo Synarela pitää tosiaan seuraavat kuukautiset poissa ja vasta zumenon kasvattaa kohdun limakalvoa ja se on siis normaalia että niin pitkällä kp:llä mennään? Miten teillä muilla, mikä kp siirto oli? Uskon, että lääkäri on kalenterit oikein laskenut, mutta nyt vähän huolestuttaa. Taidan varmuuden vuoksi ensi viikolla soittaa klinikalle ja ilmoittaa tämän vuodon alkamisen. Muuten ei pyydetty ilmoittamaan, kun vasta jos se ei ala ennen kun zumenonin otto alkaa..
 
Hei kaikille!

Olen pitkään seurannut kirjoitteluanne täällä, ehkäpä siksi että olen mielessäni valmistautunut tähän hoitomuotoon. Kiitos kaikille kirjoittelustanne, olen saanut paljon hyödyllistä tietoa! Nyt ajattelin itsekin tulla mukaan, kun ensimmäinen hoito luovutetuilla ei tuottanut tulosta.

Meillä siis sama tilanne kuin Solakalla Silakalla =) että olemme miehen kanssa löytäneet toisemme vasta näin vanhempana (ikää minulla yli 40). Hoitoja omilla soluilla on käyty läpi ihan kiitettävästi, ilman ainoatakaan plussaa. Nyt sitten siis takana tuoresiirto luovutetuilla, josta siis tänään nega. Vaikka surettaa niin tavallaan olen valmistautunut siihen, että minussa voi olla jokin muukin vika kuin munasolujen vanhuus, miksi kiinnittymistä ei tapahdu. No, nähtäväksi jää. Mahdollisuus on siis vielä maksimissaan kahteen pakkassiirtoon, jos alkiot selviävät sulatuksesta.

Kysymys kokeneemmille: oletteko tehneet pakkassiirtoa heti tuoresiirtoa seuraavaan kiertoon? Lääkärin mukaan tämä on mahdollista. Minulla on toiveena, että siirrettäisiin omaan kiertoon.

Solakka Silakka: minulle tehtiin tämä siirto kp 24. Ei siis tullut tulosta, mutta ei mitään välivuotojakaan tms. ole ollut. Ainoa että menkkamaiset kivut alkoivat jo jokin aika sitten. Ai niin, ja mulla on ollut käytössä Crinone, kun Lugesteronin läpi on joskus vuoto alkanut.
 
Viimeksi muokattu:
KAtheriina, todellakin! Miten uskomaton terkka!?

SOLAKKA SILAKKA mullahan siirto tulee nyt sitten joskus about kp 36!! Ja kyllä, ne sumut sun muut jarruttaa kuulema sitä omaa kiertoa niin ettei noilla päivillä ole mitään merkitystä. Näin mulle sanottiin kun mietin tota ajankohdan siirtymistä. Tuntuuhan se itsestäkin hurjalle etenkin kun nyt sumuista huolimatta tuntuu ajoittain menkkamaisia olotiloja (nyt olis normaalisti menkkojen aika alkaa).

SAIGA onnea matkaan ja pahoittelut negasta! Oliko mitään olotiloja siirron jälkeen, millon nuo menkkakivut alkoi? Nehän on kuiten kuulema aika yleisiä sekä nega että plussahoidoissa :(.
 
Tervehdys kaikille pitkästä aikaa! Olen ajoittain lueskellut palstan kuulumisia mutten ole saanut aikaiseksi kirjoitella. Monta uutta yrittäjää on ilmaantunut ja kaikille tasapuolisesti onnea hoitoihin!

amv ja plastex: Onnea oikein kovasti pikkuisista! :heart:

Cava: Mitenkäs sun raskaus etenee? Toivottavasti kaikki on mennyt mallikkaasti :)

Täällä on ilmeisesti pähkäilty raskauden mahdollisia komplikaatioita näissä lahjamunasoluraskauksissa. Tuonpa siis omat kokemukseni tiskiin myös :) Itselläni oli siis ensimmäinen tuoresiirto, josta raskauduin. Odotusaika sujui mallikkaasti, vaikka raskausdiabetes todettiin raskauden puolen välin jälkeen ja sen ruokavaliolla hoidin. Etenkin viimeisinä viikkoina ennen synnytystä olin hyvinkin tarkka syömisistäni, jottei pikkuisen verensokerit laskisi syntymän jälkeisinä päivinä. Ja se kannatti, sillä vauvalla oli kaikki mitatut sokeriarvot hyviä. Mutta jotta kaikki ei menisi liian hyvin, niin alle vrk iässä sitten todettiin vauvalla tulehdusarvojen nousua hengitystieinfektion takia ja niin tuli hälle lähtö lastenosastolle. Onneksi se visiitti oli lyhyt ja jo seuraavana päivänä pieni pääsi vierihoitoon takaisin. Viikko oltiin sairaalassa kaikenkaikkiaan pojan antibioottihoidon takia ja hyvä mieli jäi niin synnytyksestä kuin sen jälkeisestäkin ajasta. Ja usealta taholta olen minäkin saanut kuulla, että onpas poika äitinsä näköinen :) Mielessäni olen todennut, että tekivät Väestöliitossa hyvän valinnan luovuttajan suhteen.

Tänään varasin suunnittelukäynnin maaliskuulle, sillä toiveissa olisi PAS toukokuussa. Meillähän jäi pakkaseen 3 alkiota, joten saapa nähdä mitä niiden kanssa käy. En uskalla toivoa suuria, kun tuntuu siltä, että voisiko tuuri käydä kahdesti... Mutta yrittänyttähän ei laiteta vai mitenkä se meni :) Olen kyllä tästä pikkumiehestäkin äärimmäisen onnellinen eikä ole mennyt päivääkään, etten olisi ajatellut, miten ihanasti kävi :) Voi kun saisin munasolulahjoittajaamme kiittää! Olen myös melko avoimesti kertonut lähipiirille meidän hoitotaustasta, sillä olen asian kanssa täysin sinut. Uskon, että se avartaa ihmisten ajatusmaailmaa, kun joutuu hetken pohtimaan sitä, ettei kaikki pysty raskautumaan "vanhanaikaisesti".

Ps. Huomasin, että Seinäkukkanen oli laitettu kadonneisiin lampaisiin. Piti ihan luntata taaksepäin ketjua kun muistelin, että hän olisi synnyttänyt pikkukeskosen ja näin olikin. Marraskuussa hän kirjoitteli, että sai lokakuussa tytön rv 26+1, jotenka pääsi siis ainakin maaliin (Onnea :flower:!!). Olisipas mukava kuulla, miten asiat sen jälkeen lutviutuivat?

Ihanaa lopputalvea kaikille! Plussaonnea hoidot aloittaneille ja jaksamisia niille, jotka lahjasolujansa vielä odottelee. :)

Utopia ja pikkumies 7 kk
 
No voi ny argh.. Miksi en saa lisättyä omia tietojani tuonne listan kohtaan hoito lähestyy.
Kun lisään tekstin, tulee viesti että liian lyhyt ??? Oisko joku kiltti ja lisäisi minut ???
Näin Aliaana (40) Jarru 23.1.12 arvioitu siirtop 27-29.2.12 ..Kiitos etukäteen :hug:
 
Odottelee hoitoa/luovuttajaa/pitää taukoa (ikä suluissa)
Cornelius (33) Haaveissa 1
Saaga (39)
EliseT (31) Haaveena ensimmäinen lapsi.
Viinirypäle (33) haaveissa ensimmäinen.
NellaMaija (32) eka
Maijatar (41) ekaa haikaileva
Miimi78,
Iituska (38), haaveissa eka
Jonsku-78 (31) haaveissa eka
Marisabel (29) 4 siirtoa tehty, haaveissa eka
Iida-Karoliina (45), eka yhteinen (viides lapsi)
Lidia77 (33), eka haaveissa, 1. lahjasolut odotuksessa
Marbel (40+) toiveissa iltatähti
Älinä ()
MariIrina (40+), haaveissa eka, jonossa 1. lahjasoluhoitoon
Lapseton_87, toiveissa eka
Pomppaduu - Seruska ( ) kolmas haaveissa
Tinde75, ensimmäinen toiveissa
Tinulinen (32) eka haaveissa
Tyynetuulia
Lumikkoäiti, toiveissa toinen
Asriel, toiveissa toinen, jonossa AVA:lla
SaimiRiikka, jonossa
Lumeton, toiveissa toinen, huuruneniä neljä
Saiga, huuruneniä kaksi
Utopia, PAS toukokuussa


Hoito lähestyy
Aliaana (40), haaveissa eka, jarru 23.1.12 arvioitu siirtop 27-29.2.12
Aithusa, haaveissa eka
SolakkaSilakka (42), haaveissa eka, sumut 5.2.12
Tepsuttelieja (36) haaveissa eka, helmikuussa aloitus

Piinistelijät


Plussanneet ( = sydämet nähty ultrassa)
Katheriina, (27) LA 8.3.2012 :heart:
Elsama, LA 10.3.2012
Nuppu68, eka toiveissa, 3. alkionsiirrosta plussa, LA 23.3.2012 :heart:
Watrossi, pikkukakkonen toiveissa, kotitestiplussa pp8
Cava (30+), eka toiveissa, LA?? :heart:
Olki, eka toiveissa, luomuplussa 25.8.-11 :heart:
Typyliini (30) haaveissa pikkukakkonen, alkionsiirto 6.9. :heart:
Annamari, :heart:
Minni007 (47), PAS 21.9, kotitestiplussa pp10, hCG pp 12 114 :heart:
SatuSofia (47), eka toiveissa, siirto 14.10, hCG pp 13 (27.10) 268 :heart:
Haaveita, siirto 17.10, hCG pp 14 (31.10) 2044!! :heart:

Maaliin päässeet
Lutuliini, poika 1.6.2008
Bea, esikoinen tyttö 10/2008
Enkelitytön äiti, tyttö 23.1.2009
Watrossi, esikoinen poika 5.2.2009
Suzyanne, esikoinen, poika, 7.5.2009
Pihla, esikoinen tyttö 3/2009
Piri, toinen lapsi, tyttö 6.6.2009
Bardolino(30) eka, tyttö 3.11.2009
Kauniskuu (32) eka, tyttö 8.11.2009
Juuni (48) 2. lapsi tyttö 16.11.2009
Rudy, kaksostytöt 1/2010
Marru (35) esikoiskaksostytöt
Simmis (38) toinen lapsi, tyttö 1/2010
Vekara (45) eka yhteinen, peikkotyttö 2/2010
Pomppaduu (27) kakkonen, tyttö 2/2010
Nennuliini (35) eka lapsi, tyttö 3/2010
Vilhelmiina72 (37) ekat, terveet pojat 24.4.2010
Matilda (30) esikoinen, poika 7/2010
Minni007 (45) poika 12.7.2010
Discovery (40+) tyttö 9/2010
Aliisa08 (26) esikoistyttö 11.11.2010
Tuuttituulia (39), tyttö 26.11.2010
lokakuu (40+) esikoistyttö kuoli kohtuun rv 26+, Kultakutri syntyi 25.12.2010
sela (40) 2. yhteinen, poika 3.1.2011 (1. kuollut hoitovirheeseen)
Lyyra (), 3. lahjasolulapsi haaveissa, tyttö 3/2011
Tyyne73(36) haaveissa eka, Pikku-Ukko 4.4.2011
Hathor (34), toka, pieni poika 21.4. kiireinen sektio rv.33+5
Alma (34) eka haaveissa, alkioadoptiosta poika 6/2011
Utopia(25), haaveissa eka, 18.7.2011 poitsu
amv (-76) eka, lahja-alkiohoito, tyttö 25.9.2011, rv 31+5
plastex (33) eka toiveissa, poika 1/2012
Seinäkukkanen (45), eka toiveissa, 10/2011 tyttö

Taustalle siirtyneet
Dream73 (36)
Minni 73 (36) 7 vuoden yrityksen jälkeen
Lotta77 (33) adoptiolasta odottamaan
OnniUnelma76 (34) adoptiolasta odottamaan
Hillevi (40+) 7 vuoden yrityksen jälkeen
Sharlin (36) 5 vuoden yrityksen jälkeen

Plussanneet kadonneet lampaat
Teekuppi ( ) haaveissa eka, LA 25.1.2011
Maija75 (35), eka toiveissa, testi 16.11.
 
Heips!

Päivitetty listaa, ilmoitelkaa noita siirtopäiviä yms. esim. kuten Aliaana laittoi, helpottaa tätä päivitystä. Toki saa listaa itsekin päivittää.

Jos siis päivittää listaa, valitaan lainaa ja poistetaan alusta (tässä esimerkissä vanha päivitys minun tekemä) [ QUOTE=Minni007;25661162] ja lopusta [ /QUOTE], tehdään muutokset ja lähetetään.

Kiitos Utopia, kun laitoit tiedon Seinäkukkasesta. Lisäsin sinutkin tuonne listalle. Ja muksuja päivä pikkumiehen kanssa.

Katherina, ihan varmasti sun miehesti ehtii, yleensä kun ensisynnyttäjällä vielä kestää aika kauan tuo avautumisvaihe, niin että ekasta supistuksesta ei tarvitse sairaalaan lähteä, eikä edes silloinkaan ole hätä jos lapsivedet tulee kotona. Ja tosiaan typeriä puhui tuo sun th, ei imetys ole rintojen koosta kiinni. Eikö tuollaisista puheista voi antaa palautetta johonkin, mun mielestä aika vastuutonta. Onneksi osasit odottaa outoja puheita ja tiedät tapauksen. Jaksuja loppuodotukseen.

Saiga lisätty myös listoille.

Muille tasapuolisesti tsemppiä tilanteisiinsa.

Kohta saa päivittää piinistelylistaa, mukavaa.

ON, olo oikein hyvä, nyt alkaa jo masu olemaan "tiellä" :heart:

Minni ja Kilutar (23+2)
 
Voi Katheriina minkä pöllön terkkarin olet saanut. Kaipa hän jotenkin yrittää valmistaa mahdollisiin haasteisiin imetyksen suhteen, mutta ei ole kyllä kommunikointikyvyt ihan parasta A-luokkkaa. Koita kestää.

SolakkaSilakka: katsoin omia hoitovalmistelujani. Kuukautiset alkoivat 1.9, jarru oli 12.9 ja siirto 14.10. Joten mulla oli vielä pidempi jakso viimeisten kk ja siirron välissä: 44 päivää. Olin kans silloin vähän ihmeissäni mut kun tuo koko hoitokuvio oli mulle niin uutta ja Elitessä ovat saaneet hyviä tuloksia, niin sitten vain luotin että tietävät miten se etenee. Uskon että noi sun keinot hoitoon valmistautumiseen on hyviä. Mä kävin kans hieronnassa juuri ennen hoitoa. Se rentoutti mukavasti.

Utopia kiva kuulla sun tarina. Mä en oo luovuttajan valinnan jälkeen niin ajatellut tuota lapsen ulkonäköasiaa, mutta nyt se on alkanut pyöriä mielessä. No enemmän kyllä mietin onko kaikki hyvin, vielä viikko rakenneultraan. Mutta nyt oon pohtinut että haluanko sitten kuitenkaan kaikille ystäville ja tuttaville kertoa tuosta luovutetusta munasolusta. Kaikille mun ystäville jotka nyt tietävät olen kertonut. Mulle on tullut ajatuksia että jos jos joku suhtautuu siihen jotenkin omituisesti, pakottaa mut puolustelemaan myöhäistä heräämistäni lapsentekoon tai jotain vastaavaa. Mut toisaalta pitänee olla tyytyväinen jos ystävät on rehellisiä ja kysyy ne kysymykset jotka tulee mieleen. Ja toinen juttu on se että jos joku möläyttää asian lapselle jollain tyhmällä tavalla ennenkuin siitä on yhdessä kunnolla keskusteltu tai ennenkuin hän on valmis sellaista tietoa käsittelemään. Meillä on virolainen luovuttaja ja mua myös kovasti kiinnostaisi tietää jotain enemmän hänestä. Virossakin on erilaisia kulttuuritaustoja ja olisi kiva tietää esimerkiksi mistä päin Viroa hänen sukunsa on kotoisin. Mutta tällaiseen ei meillä taida olla mahdollisuutta, luulen että klinikalta ei heru enempää kuin jo tiedämme.

Saiga tervetuloa! Mulla ei ole pakastehoidoista kokemuksia. Mutta monet tälläkin palstalla ovat raskautuneet pakastetuista. Onnea seuraavaan yritykseen!

Mä tulin kipeeksi, keuhkoputkentulehdus ja kamala nuha. Ankea olo, nukkuminenkin on hankalaa kun nenä on ihan tukossa ja yskiminen sattuu. Olin niin jotenkin vakuuttunut että D-vitamiini ja probiootit pitää mut vastustuskykyisenä pöpöille tän talven mut tässä sitä niiskutellaan.
 
Minnii, kiitos kun päivitit mut listalle =) mutta mutta, taisit sekoittaa minut Aliinaan. Poistit hänet ja laitoit mut hänen tilalle. Meillä melkein sama nimi ja jarrupiikkikin samana päivänä!!! Muuten kyllä tiedot musta oikein, mutta Aliina haluaa varmasti takas listalle ;) Paljon on meitä melkein saman nimisiä täällä.
ON.... Tänään oli toinen ultra. Kaikki näytti hyvältä, mutta lääkäri halusi varmistaa verikokeella minun hormonitason. Jos riittävän alhainen niin huomenna aloitan Zumenonit. Jos omaa hormonitoimintaa vielä, niin sitte en tiedä, sumut kait. Huomenna saan tietää. Nyt hyvää yötä ja kauniita unia <3
 
Satusofia kiitos vastauksesta. Tosiaan pitkällä oli sinunkin kierto, kun siirtopäivä oli.

Nyt kun olen yrittänyt lukea Synarelan tuoteselostetta, niin ymmärrän, että mulla ei tule ollenkaan kuukautisia jos vaan jatkan sumuttelua, eli olen hormonaalisesti nyt täysin tyhjä, vaihdevuodet siis. Kroppa tottelee jatkossa vaan lääkkeiden käskyjä. Huh, tunnen itseni vähän niinkuin robotiksi. Aliaana meillä ei vissiin mitään verikoetta oteta ennenkuin zumenon alkaa, vaan aloitan sovittuna päivänä 27.2. Ultraus on vasta sen jälkeen. Mutta onhan se varmaan hyvä varmistaa verikokein.

Saiga tervetuloa tänne jakamaan tuntemuksia :flower: laitetaan vaan toivo niihin pakastettuihin alkioihin. Joskus lääkäri on sanonut, että jos alkio selviää hyvänä pakastuksesta ja sulatuksesta, on se todella elinvoimainen. Muuten, erosiko nämä luovuttajan munasolut hedelmöittymisen jälkeen omistasi, eli oliko laatuluokituksissa tmv. eroa? Itse en aikoinaan saanut yhtään top-alkiota enää siirtopäivänä eli meillä ne alkiot aina kuukahti nopeasti tai jakautui epänormaalisti, nyt toivoisin selkeästi parempaa laatua.
 
Viimeksi muokattu:
Aliaana, no niinhän mä sotkin, ajattelin että olin alunperin väärin kirjoittanut ..joku täällä jo mainitsiki että paljon A:lla alkavia. Kiva että sulla ultrassa kaikki ok.

Aliina, sorry kun putosit listoilta, onneksi vain vähäksi aikaa

Saiga, mulla tämä toinen raskaus PAS, mutta tosiaan välissä oli n. 2 vuotta tuoresiirtoon, se tehtiin lääkkeelliseen, eli zumenonit ja luget oli käytössä. Molemmista siis plussa, poika nyt 1v 7 kk ja masussa vauva, viikkoja kasassa...hmmmm joo 23 viikolla mennään.


Minni ja Kilutar
 
Viimeksi muokattu:
Odottelee hoitoa/luovuttajaa/pitää taukoa (ikä suluissa)
Cornelius (33) Haaveissa 1
Saaga (39)
EliseT (31) Haaveena ensimmäinen lapsi.
Viinirypäle (33) haaveissa ensimmäinen.
NellaMaija (32) eka
Maijatar (41) ekaa haikaileva
Miimi78,
Iituska (38), haaveissa eka
Jonsku-78 (31) haaveissa eka
Marisabel (29) 4 siirtoa tehty, haaveissa eka
Iida-Karoliina (45), eka yhteinen (viides lapsi)
Lidia77 (33), eka haaveissa, 1. lahjasolut odotuksessa
Marbel (40+) toiveissa iltatähti
Älinä ()
MariIrina (40+), haaveissa eka, jonossa 1. lahjasoluhoitoon
Lapseton_87, toiveissa eka
Pomppaduu - Seruska ( ) kolmas haaveissa
Tinde75, ensimmäinen toiveissa
Tinulinen (32) eka haaveissa
Tyynetuulia
Lumikkoäiti, toiveissa toinen
Asriel, toiveissa toinen, jonossa AVA:lla
SaimiRiikka, jonossa
Lumeton, toiveissa toinen, huuruneniä neljä
Saiga, huuruneniä kaksi
Utopia, PAS toukokuussa


Hoito lähestyy
Aliina, haaveissa eka, jarru 23.1.12
Aliaana (40), haaveissa eka, jarru 23.1.12 arvioitu siirtop 27-29.2.12
Aithusa, haaveissa eka
SolakkaSilakka (42), haaveissa eka, sumut 5.2.12
Tepsuttelieja (36) haaveissa eka, helmikuussa aloitus

Piinistelijät


Plussanneet ( = sydämet nähty ultrassa)
Katheriina, (27) LA 8.3.2012 :heart:
Elsama, LA 10.3.2012
Nuppu68, eka toiveissa, 3. alkionsiirrosta plussa, LA 23.3.2012 :heart:
Watrossi, pikkukakkonen toiveissa, kotitestiplussa pp8
Cava (30+), eka toiveissa, LA?? :heart:
Olki, eka toiveissa, luomuplussa 25.8.-11 :heart:
Typyliini (30) haaveissa pikkukakkonen, alkionsiirto 6.9. :heart:
Annamari, :heart:
Minni007 (47), PAS 21.9, kotitestiplussa pp10, hCG pp 12 114 :heart:
SatuSofia (47), eka toiveissa, siirto 14.10, hCG pp 13 (27.10) 268 :heart:
Haaveita, siirto 17.10, hCG pp 14 (31.10) 2044!! :heart:

Maaliin päässeet
Lutuliini, poika 1.6.2008
Bea, esikoinen tyttö 10/2008
Enkelitytön äiti, tyttö 23.1.2009
Watrossi, esikoinen poika 5.2.2009
Suzyanne, esikoinen, poika, 7.5.2009
Pihla, esikoinen tyttö 3/2009
Piri, toinen lapsi, tyttö 6.6.2009
Bardolino(30) eka, tyttö 3.11.2009
Kauniskuu (32) eka, tyttö 8.11.2009
Juuni (48) 2. lapsi tyttö 16.11.2009
Rudy, kaksostytöt 1/2010
Marru (35) esikoiskaksostytöt
Simmis (38) toinen lapsi, tyttö 1/2010
Vekara (45) eka yhteinen, peikkotyttö 2/2010
Pomppaduu (27) kakkonen, tyttö 2/2010
Nennuliini (35) eka lapsi, tyttö 3/2010
Vilhelmiina72 (37) ekat, terveet pojat 24.4.2010
Matilda (30) esikoinen, poika 7/2010
Minni007 (45) poika 12.7.2010
Discovery (40+) tyttö 9/2010
Aliisa08 (26) esikoistyttö 11.11.2010
Tuuttituulia (39), tyttö 26.11.2010
lokakuu (40+) esikoistyttö kuoli kohtuun rv 26+, Kultakutri syntyi 25.12.2010
sela (40) 2. yhteinen, poika 3.1.2011 (1. kuollut hoitovirheeseen)
Lyyra (), 3. lahjasolulapsi haaveissa, tyttö 3/2011
Tyyne73(36) haaveissa eka, Pikku-Ukko 4.4.2011
Hathor (34), toka, pieni poika 21.4. kiireinen sektio rv.33+5
Alma (34) eka haaveissa, alkioadoptiosta poika 6/2011
Utopia(25), haaveissa eka, 18.7.2011 poitsu
amv (-76) eka, lahja-alkiohoito, tyttö 25.9.2011, rv 31+5
plastex (33) eka toiveissa, poika 1/2012
Seinäkukkanen (45), eka toiveissa, 10/2011 tyttö

Taustalle siirtyneet
Dream73 (36)
Minni 73 (36) 7 vuoden yrityksen jälkeen
Lotta77 (33) adoptiolasta odottamaan
OnniUnelma76 (34) adoptiolasta odottamaan
Hillevi (40+) 7 vuoden yrityksen jälkeen
Sharlin (36) 5 vuoden yrityksen jälkeen

Plussanneet kadonneet lampaat
Teekuppi ( ) haaveissa eka, LA 25.1.2011
Maija75 (35), eka toiveissa, testi 16.11.
 
Täällähän on taas elämää... Tulin kertomaan, että me tehdän vielä yksi hoito omilla soluilla.... Pikku-Ukko (donor-PAS)on jo 10 kk ja pikkukakkonen olisi kiva.... kokeillaan omia, ettei tarvi jälkeenpäin katua....
 
No niin: procren-pistos 25.2. (minun kp 22) ja sitten odotellaan tietoa luovuttajan kp1:stä. Hui, tästä se sitten lähtee! Lääkäri kertoi että parhaat munasolut saadaan luomukierrosta eli luovuttajan kiertoa ei kannata jarrutella/tähdätä tiettyyn ajankohtaan. Toki luomukierron alettua sitten stimuloidaan hormoneilla, punktio kp10-14 munasolutilanteesta riippuen ja siirto 2(-3?)pv sen jälkeen. Huonolla tuurilla voin joutua pistämään toisenkin procrenin, mutta se on sitten sen ajan murhe. Maaliskuussa (viimeistään pääsiäisen jälkeen) päästään tositoimiin!
 
Asriel mulla ei ollut sumuja. Mun jarru oli Zoladex 3,6mg, en tiedä onko tuolla mitään merkitystä. Zumenonit alkoi kp 26 ja Luget 4 päivää ennen siirtoa eli kp 40. Mulla oli ollut jo pari kertaa vaihdevuosioireita mut perusnaishormonit ei näyttänyt vaihdevuosia vielä. Sen sijaan AMH oli vain 0,2. En tiedä onko tuolla edeltävällä hormonitilanteella jotain merkitystä miten lääkitys määrätään. Mun kuukautiset oli kuitenkin melko säännölliset ennen hoitoa, siksi tuo 44pv kierron alusta tuntui musta hurjalta. Mutta noilla lääkkeillä se sitten siirrettiin luovuttajan kiertoa vastaamaan.
 
TYYNELLE tsemppiä omien solujen kanssa!!

Ja peukutukset muillekin nyt alkutaipaleelle!! :)

Meillä luovuttajalta tulossa näemmä vain muutama solu. Onko kellään ollut vastaavaa tilannetta että saadaan vain pari solua, jos sitäkään, siirtoon asti? Eipä siinä, eihän näistä voi tietää koskaan, mutta onhan se melkoinen pettymys ettei pakkaseen saada mitään kun rahaa kuitenkin palaa todella paljon :(
 
Kiitos tervetulotoivotuksista!

Asriel, harmi, jos soluja on tulossa vähän! Meille muistaakseni sanottiin, että jos näyttää olevan tulossa liian vähän soluja, hoito kai olisi keskeytetty tai jotain (ainakin meidän osalta), eli ei olisi ainakaan koko hoitoa tarvinnut maksaa. Nyt saimme sitten 5 alkiota, siis vielä on pakkasessa kahdessa oljessa. Toivottavasti tekin saisitte soviteltua hintaa, jos alkioita on vähän! (kävikö näin jollekulle täällä?)

Minulla siis nuo kuukautismaiset kivut alkoivat aika pian, olisiko ollut viikko tai vajaakin siirron jälkeen. Harmi kun en laittanut muistiin, näin jälkeenpäin mietin että taisivat alkaa siihen aikaan kun kuukautisten olisi pitänyt alkaa normaalikierrossa.
 
Solakka Silakka, meillä ei oikein ole tietoa noiden omien alkioiden luokituksista, ei ole kerrottu. Sen tiedän että jotkut alkiot ovat olleet hitaita, jotkut taas hyviä. En tiedä pitäisikö vielä näin jälkeenpäin kysellä laadusta.
 
SatuSofia Pikaista paranemista!
Asriel Meillä jäi silloin tuoresiirron jälkeen kaksi alkiota pakastimeen, lähestulkoon siis tiedän mitä ajatuksia päässäsi pyörii.Kun tuoresiirto ei tuottanut tulosta ja pakastealkioiden selviämisestä ei ollut varmuutta,iski melkein pakokauhu että menikö tämä nyt sitten näin..:O Otettiin kuitenkin se riski,että molemmat alkiot sulatetaan ja laitetaan kohtuun kerralla ja niin vaan positiivinen tulos yrittää vissiin ulostautua tuolta mun kylkiluiden välistä =)

Tosiaan rakas lapsemme on nyt keksinyt,miten kivaa on punguta itseään tuonne mamman kylkiluita vasten..Tuntuu että henki salpautuu,mutta tietää ainakin että hengissä ollaan,kun oli pari päivää massussa vähän hiljaisempaa.. Palatakseni vielä siihen isän synnytykseen kerkiämiseen, sitä siinä lähinnä mietin,että missä vaiheessa hälle soitan,jos hän on töissä, etten venytä liian myöhäseks.Kun kätilön sanojen mukaan supistusten välien ollessa sen 5 min pitäis lähteä meneen sairaalaa kohti. Enkä tod.tahtoisi minkään taksimiehen kanssa lähteä. :O Ehkäpä se järkikulta siinä vaiheessa sanoo,että millon soitellaan... :whistle:

Neuvolan hajamielinen täti arveli noin näppituntumalla,että Pötkylä vois olla sen kolme ja puoli kiloa tässä vaiheessa ja laskettuun aikaan olis vielä kolme viikkoa. Kunhan ei nyt ihan viisikiloiseksi pääsis humpsahtaan :D

Mukavaa viikonloppua kaikille!

-Katheriina ja Pötkylä 37+0-
 

Yhteistyössä