Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Odottelee hoitoa/luovuttajaa/pitää taukoa (ikä suluissa)
Cornelius (33) Haaveissa 1
Saaga (39)
EliseT (31) Haaveena ensimmäinen lapsi.
Viinirypäle (33) haaveissa ensimmäinen.
NellaMaija (32) eka
Maijatar (41) ekaa haikaileva
Miimi78,
Iituska (38), haaveissa eka
Jonsku-78 (31) haaveissa eka
Marisabel (29) 4 siirtoa tehty, haaveissa eka
Iida-Karoliina (45), eka yhteinen (viides lapsi)
Lidia77 (33), eka haaveissa, 1. lahjasolut odotuksessa
Marbel (40+) toiveissa iltatähti
Älinä ()
MariIrina (40+), haaveissa eka, jonossa 1. lahjasoluhoitoon
Lapseton_87, toiveissa eka
Pomppaduu - Seruska ( ) kolmas haaveissa
Tinde75, ensimmäinen toiveissa
Tinulinen (32) eka haaveissa
Tyynetuulia
Lumikkoäiti, toiveissa toinen
Asriel, toiveissa toinen, jonossa AVA:lla
SaimiRiikka, jonossa
Lumeton, toiveissa toinen, huuruneniä neljä
Aliina, haaveissa ensimmäinen

Hoito lähestyy


Piinistelijät


Plussanneet ( = sydämet nähty ultrassa)
Katheriina, (27) LA 8.3.2012 :heart:
Elsama, LA 10.3.2012
Nuppu68, eka toiveissa, 3. alkionsiirrosta plussa, LA 23.3.2012 :heart:
Watrossi, pikkukakkonen toiveissa, kotitestiplussa pp8
Cava (30+), eka toiveissa, LA?? :heart:
Olki, eka toiveissa, luomuplussa 25.8.-11 :heart:
Typyliini (30) haaveissa pikkukakkonen, alkionsiirto 6.9. :heart:
Annamari, :heart:
Minni007 (47), PAS 21.9, kotitestiplussa pp10, hCG pp 12 114 :heart:
SatuSofia (47), eka toiveissa, siirto 14.10, hCG pp 13 (27.10) 268 :heart:
Haaveita, siirto 17.10, hCG pp 14 (31.10) 2044!! :heart:

Maaliin päässeet
Lutuliini, poika 1.6.2008
Bea, esikoinen tyttö 10/2008
Enkelitytön äiti, tyttö 23.1.2009
Watrossi, esikoinen poika 5.2.2009
Suzyanne, esikoinen, poika, 7.5.2009
Pihla, esikoinen tyttö 3/2009
Piri, toinen lapsi, tyttö 6.6.2009
Bardolino(30) eka, tyttö 3.11.2009
Kauniskuu (32) eka, tyttö 8.11.2009
Juuni (48) 2. lapsi tyttö 16.11.2009
Rudy, kaksostytöt 1/2010
Marru (35) esikoiskaksostytöt
Simmis (38) toinen lapsi, tyttö 1/2010
Vekara (45) eka yhteinen, peikkotyttö 2/2010
Pomppaduu (27) kakkonen, tyttö 2/2010
Nennuliini (35) eka lapsi, tyttö 3/2010
Vilhelmiina72 (37) ekat, terveet pojat 24.4.2010
Matilda (30) esikoinen, poika 7/2010
Minni007 (45) poika 12.7.2010
Discovery (40+) tyttö 9/2010
Aliisa08 (26) esikoistyttö 11.11.2010
Tuuttituulia (39), tyttö 26.11.2010
lokakuu (40+) esikoistyttö kuoli kohtuun rv 26+, Kultakutri syntyi 25.12.2010
sela (40) 2. yhteinen, poika 3.1.2011 (1. kuollut hoitovirheeseen)
Lyyra (), 3. lahjasolulapsi haaveissa, tyttö 3/2011
Tyyne73(36) haaveissa eka, Pikku-Ukko 4.4.2011
Hathor (34), toka, pieni poika 21.4. kiireinen sektio rv.33+5
Alma (34) eka haaveissa, alkioadoptiosta poika 6/2011
Utopia(25), haaveissa eka, 18.7.2011 poitsu
amv (-76) eka, lahja-alkiohoito, tyttö 25.9.2011, rv 31+5

Taustalle siirtyneet
Dream73 (36)
Minni 73 (36) 7 vuoden yrityksen jälkeen
Lotta77 (33) adoptiolasta odottamaan
OnniUnelma76 (34) adoptiolasta odottamaan
Hillevi (40+) 7 vuoden yrityksen jälkeen
Sharlin (36) 5 vuoden yrityksen jälkeen

Plussanneet kadonneet lampaat
Teekuppi ( ) haaveissa eka, LA 25.1.2011
Maija75 (35), eka toiveissa, testi 16.11.
Seinäkukkanen (45), eka toiveissa, LA? :heart:
plastex (33) eka toiveissa, 2 alkion siirto 7.4. Hcg 451 pp 13 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa uudet (ja vanhat uudet :) )!

Katherina, miten sun kävi noiden astmaoireiden kanssa? Jatkuivatko ja jouduitko kortisonilääkitykselle? Mulla on ollut astma 16 vuotta. Se on oikeestaan krooninen keuhkoputkien tulehdus, mulla ei ole kohtauksia koskaan jos otan lääkkeen säännöllisesti. Mutta jos se puhkeaisi nyt, yrittäisin innokkaammin löytää vaihtoehtoisia keinoja. Koska tässä vaiheessa on vaikea tehdä lopullista nykäystä paranemiseksi. Olen saanut lääkitystä vähemmäksi osteopatialla ja akupunktiolla, mutta kun kortisoni on steroidi, vaikuttaa hormonitomintaan, se oma tuotanto kärsii siitä että käyttää synteettistä kortisonia, varsinkin mulla kun oon käyttänyt jo näin kauan ja välillä aika paljon. Niin että kun sun baby syntyy, jos sulla vielä on oireita, ja mahdollisuuksia johonkin muuhun kuin lääkebusineksen tukemiseen loppuiäksi, niin etsi.

Typyliini, olisin kysynyt tuosta streptokokista, oliko sulla muuta oiretta kuin valkovuotoa? Mä luulin että pääsen pikkuhousunsuojista kun luget loppui joulukuussa, mutta empä päässytkään. Olen kokeillut jo Lactalia ja Vagi-C:tä mutta vuotoa vain on. Ärsyttävää. Kun se ei ole kamalan häiritsevää en ole vielä jaksanut käydä lääkärissä sen takia erikseen. Onko tuolle alhaiselle verenpaineelle jotakin syytä ja ennustetta? Harmittavia vaivoja. Ihana että ultrassa kaikki oli hyvin ja sulla on jo hyvin viikkoja kasassa =)

Asriel ei mullakaan tullut jarrupiikistä minkäänlaisia oireita. Kuten ei myöskään lugeista eikä estrogenista. Raskaudestakaan ei ole tullut kuin ehkä puolitoista viikkoa oli pientä pahoinvointia jossain siellä 6-8 viikkojen paikkeilla. Ja sitten se väsymys. Muuten on vaikea välillä tajuja että olisi raskaana. Vielä ei oikein mitään näy eikä missään mitään tunnu. Kaikki vain eivät reagoi hormonitasojen vaihteluihin, joten älä siitä huolehdi turhia.

Nuppu hienoa että sulla kaikki etenee mallikkaasti. Ootko jaksanut vielä harrastaa liikuntaa? Mä unohdin tänään sporttirintsikat kotiin ja kyllä oli ärsyttävää olla jumpassa, kun rinnat on isommat ja kunnon tuet puuttui. (Onhan mulla sentään joku oire josta voi epäillä olevansa raskaana, kasvaneet rinnat. Mut se voi tulla myös lihomisesta, joten sekään ei takaa mitään.)

Elsama miten sun rd, piikitteletkö? Ootko saanut sokerit pysymään tasapainossa? Kuinka voit?

Mua jännittää milloin vatsa alkaa enemmän näkyä. Mun työnantaja tarjoaa hyvät liikuntapalvelut ja samalta osastolta käy useampi samoilla tunneilla. Se vähän vaivaa kun en haluaisi vielä paljastua. Mulla on ehkä väsymyksen seurauksena tullut vähän rasvaakin vyötärölle mutta kai tuo kohtu on jo tullut ylemmäs ja pikkusen näkyviin kun on treenivaatteet päällä. Kerroin esimiehelle raskaudesta. Oli helpottavaa kun hän (mies) asennoitui niin positiivisesti ja lempeästi. Hänellä on kaksi pientä lasta joten se auttanee ymmärtämään asiaa.

Minni, mä alan piinailla kans rakenneultraa vaikka mulla se on kyl paljon kauempana. Huomenna varaan sen ja tavoite jossain 21-24.2. Täällä halutaan että 21 rv on täynnä. Mikä päivä sulla on se, tällä vai ensi viikolla?

Haaveita kuinka voit? Onko sun pahoinvointi hellittänyt?

SatuSofia ja pompula 15+6
 
SatuSofia Lääkäri määräsi kortisonia sisältävää astmalääkettä kahden viikon kuurina, lopetin sen kuurin viime viikon lauantaina. Ihan hyvin auttoi, olen saanut nyt nukuttua ilman hengenahdistusta sekä kuurin aikana että sen jälkeen. En mielelläni sitä olisi kyllä ottanut,kun ei tuo kortisoni koskaan hyväksi ole..Naama on kuin puolikuu,kun se kortisoni turvottaa ja muutenkin oon turvoksissa ja kahden viikon päästä pitäisi mennä naimisiin!! :eek: Sen verran turhamainen olen,että mietin millaisia kuvia kuvaaja mahtaa meistä (minusta) saada..
Kävin tuossa viime viikolla myöskin hammaslääkärissä ja oli kyllä aika karmea kokemus. Selinmakuulla, Pötkylä painattaa,kaikki ne kalut+lääkärin sormet suussa, ylähuuli ja toinen sierain puudutusaineen voimasta turtana,yritä siinä sitten hengittää. Jouduin loppuajasta jo työntään sen lääkärin kädet pois ja sanoon että nyt on tosi paha olla.Onneksi jäi enää pienenpieni reikä,joka ei heti vaadi toimenpiteitä,mua ei sais hammaslääkäriin puukolla uhkaamallakaan..En voi suositella kyllä kellekään hammaslääkärikäyntiä raskausaikana :eek:
Tässä nyt odotellaan että isännän työt sallisi ja päästäisiin synnytysvalmennukseen,meidän kaupungissa on se systeemi että rv 32 jälkeen voi mennä, ja pitää mennä sitten 60 kilometrin päähän.Olen kyllä kuullut vähän monenlaista kommenttia siitä,jotkut sanoo että se on vähän luentomainen ja on jättänyt sen takia väliin.
Serkkulikka kysyi että joko mulle on annettu sellainen planketti täytettäväksi,että mitä toivon synnytykseltä, onko kukaan muu saanut sellaista? Mulle ei oo sellaisesta mainittukaan ja synnytysvalmennuksen asioihin se ei kuulemma kuulu..
Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!

-Katheriina ja Pötkylä 32+4-
 
Hei kaikille naisille!

Siirryn tähän ketjuun, olen 39, kohta 40 v, nainen joka koki v 2009 epäonnistuneen koeputkihedelmöityksen ex-mieheni kanssa. Silloin oli vielä FSH normaali , mutta nyt pomsahtanut 28!!Joten ainoa mahdollisuus on tuo luovutetun munasolin otto.
Vielä tietämättömänä kyselisin... meillä on tuo Felicitas lähellä, mutta tehdäänkö myös julkisella puolella?
Miehen simpat on jot tutkittu ja olivat priimaluokkaa.Tämä olisi hänen ensimmäinen, minulla on 10 vuotias tyttö entisestä liitosta. Mistä aloitan?

kaikille tasapuolisesti mukavaa illanjatkoa!!!
 
Tervetuloa joukkoon IlonaA! En valitettavasti tiedä yhtään miten julkisella puolella asioita hoidetaan, kun kävin kaikki hoidot yksityisellä ja myöhemmin sitten ulkomailla. Yksityiselläkin puolella (suomessa) voi olla aikamoiset jonot (siis ihan 1-2v) ennen kuin luovuttajaa löytyy, joten julkisella puolella saattaa olla vielä huonommin.

Mulla on tänään menossa 32+4! Pikkuhiljaa alkaa loppu häämöttämään ja olen lopultakin uskaltanut tehdä jotain isompiakin ostoksia, kuten rattaat. Raskausdiabetes on tähän mennessä pysynyt kurissa ruokavaliolla (ainakin omasta mielestäni), eikä ole tarvinnut insuliinia. Mittailen edelleen arvoja ja lähetän niitä sitten sähköpostilla hoitajalle. Nykyään kuitenkin tunnutaan pistävän insuliinille todella herkästi jos vähänkin arvot on siellä rajan tuntumassa, joten saapi nähdä. Kävin kuitenkin diabeteslääkärillä pari viikkoa sitten ja silloin vaavelin koko oli keski- ja alakäyrän välissä, ja lääkärin mielestä sokerit eivät olleet vaikuttaneet mitenkään haitallisesti kasvuun. Uusi mittaus taas parin viikon päästä. Se hyöty tästä on että pääsee ylimääräisiin ultrauksiin :).

Eilen oli neuvola ja mun mielestä mun verenpaine oli aivan liian korkea. Se oli sellaista 144/91, kun eritoten raskausdiabeteksessä pitäisi olla alle 140/80. Siellä oli joku sijainen tällä kertaa, eikä se oikein tuntunut tietävän asiasta mitään ja sanoi vaan, että kyllä tuo vielä kelpaa. Jaa-a. Se raskausmyrkytys kummittelee edelleen mun mielessäni. Olo on kuitenkin hyvä eikä ole mitään muita oireita. Ja onneksi parin viikon päästä on se diabeteslääkäri taas niin se osaa varmaan paremmin sanoa missä mennään.

Kommentoiden Katheriinalle: Mä olen nyt käynyt täällä tuon perhevalmennuksen ja oli ihan hyvä kokemus. Ekalla kerralla en päässyt käymään, joten en tiedä mitä siellä käytiin läpi. Tokalla kerralla katsottiin video synnytyksestä, sitten oli ryhmäkeskustelua erilaisista aiheista ja niitä käytiin sitten yhdessä läpi. Kolmannella kerralla oli taas ekaksi video vauvan hoidosta ja sitten paikalle tuli tuore perhe 3kk vanhan vauvansa kanssa ja kertoivat että miten heillä oli kaikki mennyt synnytyksestä lähtien ja kotona vauvan kanssa olemiseen. Se oli ehkä parasta tuossa valmennuksessa, että koko ajan sai kysyä ihan mitä vaan tuli juuri sillä hetkellä mieleen ja ne ohjaajat osasivat vastata hyvin asiantuntevasti. Mun mielestä isät otettiin myös todella hyvin huomioon, että mikä on isän rooli missäkin tilanteessa jne, joten suosittelen raahaamaan ne miehet mukaan, ne keillä sellaisia on :). Tietty eri paikoissa voi olla vähän erilaista valmennusta ja riippuu varmaan paljon kanssa sen pitäjistä.

Mitään lappusia sairaalaa varten en ole saanut edelleenkään täytettäväksi, kun taas toiset on saaneet sellaiset neuvolasta jo pari kuukautta sitten. Hyvin paljon näköjään vaihtelee käytännöt paikkakunnittain. Kysyin eilen neuvolasta niin ei se sijainen tiennyt siitäkään asiasta. Jaa. No, täällä pääsee tutustumiskäynnille sairaalaan ja se on parin viikon päästä, joten jospa ne sieltä sitten antavat jotain esitietolomakkeita.

Tulipas pitkä sepustus tällä kertaa :). Kaikkea hyvää muille mahalaisille ja paljon onnea tuleville!
 
SatuSofia, rakenneultra on ensimaanataina taisin aikaisemmin kirjoittaa aikasemmasta viikosta, mutta maanantaina viikkoja kasassa 20+1.

Katheriina, suosittelen menemään synnytysvalmennukseen oli sitten luentomainen tai ei. Saa ensikertalainen kuitenkin faktatietoa miten homma pääpiirteissään etenee ja varmaan jonkinlaista ohjeistusta siihen että milloin sitä lähdetään sitten sinne synnärille. Sen kyllä uskallan sanoa vielä että nämä lappuset mihin kirjoitetaan toiveet mitä haluaa synnytykseltä on hmm...turhia. Koskaan ei voi tietää että mitenkäs se synnytys menee ja siinä ei silloin toivelistoja katsella. Toki on hyvä miettiä haluaako mm. kivunlievitystä mutta kyllä se luonto ohjaa sen synnytyksen eli liikaa sitä ei kannata suunnitella.

Tervetuloa IlonaA. Minäkään en tiedä tuosta julkisesta puolesta, mutta kannattaa ihan soittaa sinne ja kysyä. Sen verran olen lukenut (netistä), että siellä on vielä pitemmät jonot kuin yksityisellä. Netistäkin kyllä löytyy tietoa ja vamaan olet löytänytkin.

Talvisia ja lumisia terveisiä.
Minni ja Kilu(tar) 19+6
 
Viimeksi muokattu:
Onnea ELSAMALLE loppuraskauteen!

Ja MINNILLE onnittelut tyttölupauksesta!!

Toivon niin lujaa että kaikkien raskautuneiden raskaus sujuisi loppuun asti hyvin!

Hei, miten teillä kaikilla raskautuneilla on siirtojen jälkeen elämä mennyt? Tuntuu että todella moni vuotaa näissä(kin) hoidoissa jossain vaiheessa. Miten tässä pinossa?

Meillä ootellaan että luovuttajan tilanteesta kuultaisiin jotain.. ehkä jo ensiviikolla tietää tarkemmin :)
 
Asriel Mulla ei ainakaan oo ollut mitään vuotoja,vaikka kauhulla odotin että kaikki mahdolliset vastoinkäymiset tietenkin tulee.. :O En tiedä sitten voisiko se johtua siitä,että mulla ei ole normaalia toimintaa munasarjoissa lainkaan,eli mulla ei koskaan ole ollut luonnollisia kuukautisia. Toki tiedän biologiasta sen verran,että menkat stoppaa siinä vaiheessa kun tulee raskaaksi,mutta tuli vain omalta kohdalta sellainen mieleen..
 
Elsama Jos sua vaivaa toi verenpaine-asia,niin tee kuten mua kehotti neuvolalääkäri tekeen,eli seuraa sitä kotona. Mulla oli alkuun neuvolassa paineet ihan ok, sitten ne rupes oleen tota luokkaa 140/90 joka himskatin käynnillä.Ostettiin ihan kunnon verenpainemittari, ja mittailin kotona kaks viikkoa,kertaakaan ei ollut yläpaine yli 130,muutaman kerran oli alapaine himpan yli 80.Vein lukemat näytille ja terkkari totes,että olen sellainen ihminen,joka panikoi sitä mittaamista neuvolassa ja siksi on aina paineet yläkantissa.Sen jälkeen niistä ei ole tarvinnut puhua.En toki vähättele sun pelkoa myrkytyksestä eikä itselläni ole raskausajan diabetesta,mutta toi kotiseurailu vois auttaa :)
 
Hei pikakysymys onks kellään kokemusta AVA klinikan periaatteista? Siirrretäänkö siellä aina yksi vai joskus kaksi alkiota? Millä perusteella tällanen päätös tehdään?
Pohdin tuossa vaan omia periaatteita/ajatuksia JOS nyt koskaan edes siirtoon päästään..
 
Elsama hienoa että oot saanu rd:n pysymään kurissa! Toivottavasti noi paineet on vain jotain tuollaista mitä Katherina sanoi. Mulla on kans yks ystävä jolla on vastaava; kun menee jonkun mitattavaksi, saa aina korkeat arvot. Kun mittailee kotona tai itsekseen, arvot on normaalit.

Minni ihanaa että ultrassa kaikki hyvin, jeee =) Ja sulla on jo sitten puoliväli ohitettu! Onko maha jo kasvanut? Mä tuun sua 3 viikkoa perässä. Onko teidän aiemmat lapset (vai lapsi?) tyttöjä vai poikia?

Katherina tuo sun hammaslääkäritapaaminen kuulosti tosi kidutukselta :mad:. Toivottavasti sun ei enää tarvi mennä sinne vatsan kanssa. Hyvä jos pääsit kortisoneista. Syö ananasta, greippejä ja jotain muita nesteitä poistavaa niin nesteet saa kyytiä. Toivottavasti naimisiinmenokuviot hoituvat onnellisesti.

Asriel mulla oli vuotoa ihan alussa. Se oli ehkä siinä kohtaa missä kuukautiset olisivat tulleet. Mulla oli aika pieni vuoto, kahtena päivänä ja toinen vain pieni varoitus. Mutta silloin googlailin ja lueskelin keskustelupalstoja, ja aika tavallista se tuntui olevan, monilla useaan otteeseen ja paljon runsaampaa. Silti terveitä lapsia syntyi.

ON: Neuvolalääkäri oli tiistaina. Kaikki muuten ok, paitsi sain labralähetteen valkovuodosta. Koitan ensi viikolla mennä hoitamaan sen. Nestemäinen rautakuuri on purrut ja hemoglobiini oli noussut 116 -> 124.

Mulla on kans hammashoito menossa. Ensimmäinen juurihoidettava hammas löytyi joulun alla. Kävin jo ekan kerran mut yksi juuri ei "auennut" joten varmaan vielä pari hoitokertaa ainakin tiedossa. Onneksi ei tarvinnu ottaa röntgenkuvia; heillä on joku keino mitata ne juuret niin että pystyvät hoitamaan ilman kuvia. Nyt pysyy taas syömään muutakin kuin mummo(/vauva)ruokaa, ihanaa.

Huomasin ennen neuvolaa että joulukuun väsymyksessä olen missannut sellasen fysioterapiaryhmäsession mikä olisi kannattanut käydä jo alkuraskaudessa. Siellä kerrotaan liikuntaohjeistusta, lantionpohjatreenauksesta ja muuta vastaavaa. Nyt se on mulla sitten tosi kaukana (kun lähiajat ryhmäsessioille oli menneet), vasta maaliskuun puolivälissä. Päätin jatkaa mun avantouintiharrastusta (1-2 krt /viikko) ja se ehkä on saanut mun elimistön sellaseksi että vessassa on pitänyt juosta paljon tiuhempaan. Tajusin myös että niitä lantionpohjalihaksia kannattaa nyt tosissaan säännölliseti alkaa treenata, ettei tuu pissat housuun.

Mun vatsa on alkanu vähän tulla näkyville. Mut kaapista on vielä löytynyt sopivan kokoisia hiukan joustavia housuja töihin, ei oo vielä tarvinnu lähteä ostoksille. Mut nyt tää raskaus alkaa tuntua konkreettisemmalle kun jotain näyttää kasvavan tuolla navan alla.

Valoisaa talvista viikonloppua!

SatuSofia & Pompula 17+3
 
SatuSofia, kiitos ultratsempeistä. Minulla siis aiemmin 2 poikaa, nykyisen miehen kanssa tämä siis toinen muksu. Juu ja maha on jonkunverran kasvanut, mulla maha kasvaa jotenkin niin että tässävaiheessa näytän kuin olisin lihonnut kuin että olisin raskaana. : / Kirjoittelit tuosta tiuhasta wc-käynnistä ja epäilit avantouintia, niin luulenpa kuitenkin sen johtuvan raskaudesta, alkaa jo kohtu painamaan virtsarakkoa ja alvariinsa saa vessassa juosta. Tuli tuosta avantouinnista mieleen että onko se ihan hyvä kun on raskaana, itseä ainakin hiukan vierastaisi ajatus mennä nyt raskaana avantoon. Oletko neuvolasta kysellyt?

Asriel,kiitos myös toivotteluista. Tuosta vuodosta vielä että minulla ei ole ollut vuotoja kummassakaan näissä raskauksissa.

ON: Mulla istukka kohdun takaseinämässä, niin potkut ja liikkeet tuntuu tosin hyvin ja näkyykin jo ulospäin. Selvä ero edelliseen raskauteen tässä asiassa, muuten on olo nyt aika samanlainen. Vaikea on verrata ensimmäiseen raskauteen kun siitä on jo niiiiiiiin kauan aikaa, ei kyllä tämmöisiä enää muista.

Minni ja Kilutar 20+6
 
Hei palstalle piitkäästä aikaa!
Onnittelut kaikille hoidoissa plussanneille ja voimia kaikille, jotka vielä odottavat vuoroaan. Täältä keskusteluista olen saanut hyödyllistä käytännön tietoa ja rohkeutta omiin valintoihinkin.

Alkusyksystä soitin paikkakuntamme ivf-klinikalle ja kysyin tästä luovutetusta munasoluhoidosta, niin heilläpä oli tulossa remontti ja joku yritysjärjestely, eivätkä voineet aloittaa meidän hoitoa.

Jonkin aikaa mietimme Viroon lähtöä, mutta sitten otin yhteyttä toiseen lähimpään klinikkaan, joka taitaa olla yksi Suomen huippuja (ja kalleimpia). Vähän arastelin ottaa sinne yhteyttä, koska olin täyttänyt jo 42 v. ja nettisivulla ilmoittavat että luovutussoluhoitoon lähdettäessä on oltava alle 42. Ottivat meidät kuitenkin vastaan ja ehdottivat peräti ivf:iä omillakin soluilla kokeiltavaksi. Tähän emme kuitenkaan lähteneet, vaikka vähän houkuttelikin. Luovuttajaa meille luvattiin täksi kevääksi.

Tänään tuli soitto, että meille on löytynyt luovuttaja! Hän ei piirteiltään vastaa minun silmiäni, mutta omaa samansävyiset kuin miehellä ja on pitkä, kuten mekin. Ikää emme saa tietää, vaan sen, että on alle 35 v.

Meillä on takana 2 ivf:iä joissa soluja tuli hyvä määrä, mutta top-alkioita ei koskaan yhtään siirrettäessä. Rupusista tuli kerran plussa, joka meni heti kesken (siis kemiallinen) ja toisesta hoidosta negaa, silloin saatiin pakkaseenkin 3 alkiota, mutta ne eivät pärjänneet sulatuksessa.
Miehelle on tehty dna-fragmentaatio testi, jonka tulos normaali eli ei häiriöitä. Itselle tehtiin nyt uudella klinikalla AMH-hormoonin mittaus. Arvo 0,9 kuvaa hieman alentunutta munasolureserviä eli alkaa ne munat minulla pikkuhiljaa loppumaan ja nekin vähäiset varmaan huonolaatuisia.

Nyt odottelemme hoitoaikataulun valmistumista, luovuttaja voi kuulemma alkaa heti hoitoon. Ihanaa! Ja samalla jännittää!

Kävimme myös psykologin vastaanotolla ja hänen terveisensä minulle oli, että minun täytyy jatkossa ajatella positiivisesti, enkä saa viljellä yhtään ajatusta, että tuleva hoito ei onnnistukaan! :)
 
Olipas kiva lukea sinun kirjoitus Solakka Silakka. Ollaan melkolailla samassa tilanteessa. Ja ikäkin melkolailla sama =) Meillä alkoi hoidot tässäkuussa. 23. päivä pistin jarrupiikin ja nyt odottelen menkkojen alkua (eilen olisi pitänyt alkaa) Sitten alkaa luovuttajan pistokset...niin se vaan etenee nopsaan vaikka kärsimättömänä odottelen.
 
SOLAKKA SILAKKA Tosi hienoa että luovuttaja on löytynyt! Kauanko siis olitte jonossa? Tsemppiä nyt vaan edelleen!

ALIAANA Onnea matkaan myös teille!

Ja AITHUSA tervetuloa vaan tänne kirjottelemaan fiiliksiä ja hoidon etenemisiä!!

Muokkasin nimiä oikein.. :ashamed:
 
Viimeksi muokattu:
Tänään soitettiin ja kerrottiin että meidän vuoromme on tänä keväänä :xmas: joten eikun nettiin ja tupsahdin tänne. Ihanaa lukea noin paljon plussauutisia! Meillä taustalla 3 IVF:ää, hyvät alkiot, ongelmat kiinnittymisen kanssa - taustalla endometrioosi (luokka IV), ikäluokka 30+ ja "haaveissa ensimmäinen"..
 
Tervetuloa SolakkaSilakka palstalle, ollaan joskus 40+ -palstalla oltukin yhtäaikaa, minä siirryin suoraan tähän "luovutettuihin" ja jätettiin omilla yrittämiset (IVF) pois kun mulla ikää oli jo senverran. Mutta kiva kuulla että nyt jo näin pitkällä. Tsemppiä kovasti ja ajattele positiivisesti.

Aliaana : Teillä myös hyvällä mallilla. Toivotaan nyt että menkat alkaa.

Aithusa, sisään vaan, tervetuloa. Onnea kovasti tulevaan.
Nythän tässä pääsee päivittämään listaankin pitkästä aikaa ja tietä ainakin kolme kohta piinistelemässä. Alkaa keväthyrinät palstalla.

ON: Tukevasti keskiraskautta mennään, selvästi ei vielä näy. Tänäänkin yksi nainen ihmetteli että ootko noin pitkällä ja mitään ei huomaa. Mulla jotenkin kasvaa nyt sisäänpäin, jos nyt näin voi sanoa, kyllä se sieltä kohta pullahtaa ulos.

Minni & Kilutar 21+3
 
Viimeksi muokattu:
Odottelee hoitoa/luovuttajaa/pitää taukoa (ikä suluissa)
Cornelius (33) Haaveissa 1
Saaga (39)
EliseT (31) Haaveena ensimmäinen lapsi.
Viinirypäle (33) haaveissa ensimmäinen.
NellaMaija (32) eka
Maijatar (41) ekaa haikaileva
Miimi78,
Iituska (38), haaveissa eka
Jonsku-78 (31) haaveissa eka
Marisabel (29) 4 siirtoa tehty, haaveissa eka
Iida-Karoliina (45), eka yhteinen (viides lapsi)
Lidia77 (33), eka haaveissa, 1. lahjasolut odotuksessa
Marbel (40+) toiveissa iltatähti
Älinä ()
MariIrina (40+), haaveissa eka, jonossa 1. lahjasoluhoitoon
Lapseton_87, toiveissa eka
Pomppaduu - Seruska ( ) kolmas haaveissa
Tinde75, ensimmäinen toiveissa
Tinulinen (32) eka haaveissa
Tyynetuulia
Lumikkoäiti, toiveissa toinen
Asriel, toiveissa toinen, jonossa AVA:lla
SaimiRiikka, jonossa
Lumeton, toiveissa toinen, huuruneniä neljä
SolakkaSilakka, haaveissa ensimmäinen, luovuttaja löytynyt
Aithusa, haaveissa ensimmäinen, luovuttaja löytynyt

Hoito lähestyy
Aliina, haaveissa ensimmäinen, jarru 23.1.12

Piinistelijät


Plussanneet ( = sydämet nähty ultrassa)
Katheriina, (27) LA 8.3.2012 :heart:
Elsama, LA 10.3.2012
Nuppu68, eka toiveissa, 3. alkionsiirrosta plussa, LA 23.3.2012 :heart:
Watrossi, pikkukakkonen toiveissa, kotitestiplussa pp8
Cava (30+), eka toiveissa, LA?? :heart:
Olki, eka toiveissa, luomuplussa 25.8.-11 :heart:
Typyliini (30) haaveissa pikkukakkonen, alkionsiirto 6.9. :heart:
Annamari, :heart:
Minni007 (47), PAS 21.9, kotitestiplussa pp10, hCG pp 12 114 :heart:
SatuSofia (47), eka toiveissa, siirto 14.10, hCG pp 13 (27.10) 268 :heart:
Haaveita, siirto 17.10, hCG pp 14 (31.10) 2044!! :heart:

Maaliin päässeet
Lutuliini, poika 1.6.2008
Bea, esikoinen tyttö 10/2008
Enkelitytön äiti, tyttö 23.1.2009
Watrossi, esikoinen poika 5.2.2009
Suzyanne, esikoinen, poika, 7.5.2009
Pihla, esikoinen tyttö 3/2009
Piri, toinen lapsi, tyttö 6.6.2009
Bardolino(30) eka, tyttö 3.11.2009
Kauniskuu (32) eka, tyttö 8.11.2009
Juuni (48) 2. lapsi tyttö 16.11.2009
Rudy, kaksostytöt 1/2010
Marru (35) esikoiskaksostytöt
Simmis (38) toinen lapsi, tyttö 1/2010
Vekara (45) eka yhteinen, peikkotyttö 2/2010
Pomppaduu (27) kakkonen, tyttö 2/2010
Nennuliini (35) eka lapsi, tyttö 3/2010
Vilhelmiina72 (37) ekat, terveet pojat 24.4.2010
Matilda (30) esikoinen, poika 7/2010
Minni007 (45) poika 12.7.2010
Discovery (40+) tyttö 9/2010
Aliisa08 (26) esikoistyttö 11.11.2010
Tuuttituulia (39), tyttö 26.11.2010
lokakuu (40+) esikoistyttö kuoli kohtuun rv 26+, Kultakutri syntyi 25.12.2010
sela (40) 2. yhteinen, poika 3.1.2011 (1. kuollut hoitovirheeseen)
Lyyra (), 3. lahjasolulapsi haaveissa, tyttö 3/2011
Tyyne73(36) haaveissa eka, Pikku-Ukko 4.4.2011
Hathor (34), toka, pieni poika 21.4. kiireinen sektio rv.33+5
Alma (34) eka haaveissa, alkioadoptiosta poika 6/2011
Utopia(25), haaveissa eka, 18.7.2011 poitsu
amv (-76) eka, lahja-alkiohoito, tyttö 25.9.2011, rv 31+5

Taustalle siirtyneet
Dream73 (36)
Minni 73 (36) 7 vuoden yrityksen jälkeen
Lotta77 (33) adoptiolasta odottamaan
OnniUnelma76 (34) adoptiolasta odottamaan
Hillevi (40+) 7 vuoden yrityksen jälkeen
Sharlin (36) 5 vuoden yrityksen jälkeen

Plussanneet kadonneet lampaat
Teekuppi ( ) haaveissa eka, LA 25.1.2011
Maija75 (35), eka toiveissa, testi 16.11.
Seinäkukkanen (45), eka toiveissa, LA? :heart:
plastex (33) eka toiveissa, 2 alkion siirto 7.4. Hcg 451 pp 13 :heart:
 
Minni kiva että saatte tytön kun poikia jo on. Viime viikolla tuli joku brittidokkari missä perheet yrittivät saada tyttölasta. 2:ssa perheessä oli 4 poikaa ja yhdessä 3. Yksi perhe onnistui, yhteen tupsahti viides poika lisää. Jenkeissä joillakin klinikoilla on mahdollista valita solut jotka siirretään siinä vaihessa kun sukupuolen voi päätellä, voidaan yrittää vaikuttaa tuohon sukupuoleen. Tämä yksi perhe joka kävi tällaisella klinikalla ei siinä kuitenkaan onnistunut, raskaus ei lähtenyt alkuun. Hurjia juttuja, menee vähän design vauva osastolle, mutta 4 pojan tai tytön perheille sen jotenkin soisi. Prisma doku myös pohti tätä alkioiden ominaisuuksien valinnan eettisyyttä (tuli ihan juuri, saattaa vielä tulla uusinta).

Tuo taitaa tosiaan olla tosi yksilöllistä miten toi vatsa kasvaa. Mulla on päiviä joilloin tuntuu että mitään ei näy ja sitten toisina päivinä vatsa tuntuu kasvaneen silmissä. On siis jotain turvotusta joka vaihtelee, ja voisiko se pikkutyypin asento siellä vatsassa jotenkin vaikuttaa? En tiedä. Tuntuu hauskalta kun jotain konkreettista alkaa näkyä, ja toisaalta hirvittää kun ei tiedä palautuuko sitä enää samankokoiseksi sitten synnytyksen jälkeen. Mutta siihen voi itse vaikuttaa. Ja ehkä se vyötärön mitta ei sitten synnytyksen jälkeen tunnu enää niin merkitykselliseltä asialta elämässä. Jos sinne asti onnellisesti pääsee.

Avantouinnista: Puhuin neuvolan terveydenhoitajan, lääkärin ja ultrakätilön kanssa. Kukaan ei kieltänyt sitä tässä vaiheessa. Googlailin asiaa myös, mutta aika ristiriitaista ohjeistusta on muille harrasatajille tullut. Joillakin lääkäri on kieltänyt, joillakin ei. Pompulalla on oma keskuslämmitys eli lapsivesi. Sinne asti kylmyys ei tunnu. Viimeiset kuukaudet kannattaa välttää sanottiin, voi aiheuttaa supistuksia. Sitten kai lapsivettä on vähemmän ympärillä kun pikkuinen kasvaa. Avantouinnista pikkutyyppi ehkä havainnoi endorfiiniryöpyt joita uinnista saa. Pitäsi tuntua hyvältä siis. Maalaisjärjellä ajattelen yleissääntönä että asiat jotka tekevät minulle hyvää pitäisi tehdä hyvää myös pienelle (no ei tietysti alkoholia, lääkkeitä, huumeita etc negatiivisten riippuvuuksien tyydytystä). Liikuntajuttuja mun kannattaa kai alkaa vähän rauhoittamaan, hyppyjä, äkkinäisiä liikkeitä ja vatsallaan tehtäviä harjoituksia jumpissa ja pilateksessa, näin olen ymmärtänyt. Harmittaa kun missasin sen fysioterapian, siellä olisi saanut ajoissa ohjeita. Meen sinne vasta puolentoista kk:n päästä.

SolakkaSilakka ihanaa että teillä hoito lähenee! Joo; ajattele positiivisia juttuja. Mä koitin silloin hoidon lähestyessä muistaa silitellä vatsaani ja ajatella että mun kohdusta tulee mukava ja turvallinen kasvupaikka alkiolle. Tein joitakin kertoja mielikuvaharjoituksia joissa kuvittelin sen pikkuiselle sisustettuna pehmoseinäisenä kotina.

Tervetuloa myös Aliaana ja Aithusa!
 
MINNILLE myös tsemppiä jatkoon! Ihana että kaikki on mallillaan. Ja joo, mulla oli tossa ainokaisessa raskaudessa todella pieni maha. Monella ystävällä on ennen puolta väliä sellainen kuin mulla oli synnärillä. Miten yksilöllistä se kasvu voikaan olla :)

SATUSOFIALLE myös paljon jaksamista! En mäkään usko että perusterveelle avantouinnossa olisi mitään riskiä. Eriasia sitten jos muutenkin olis sydän tms vaikeuksia. Sehän vaan parantaa verenkiertoa ja mikäs sen edullisempaa kasvavalle sikiölle! Tuo mitä kirjoitit on tosiaan totta. Ehkä joitain jumppaliikkeitä on hyvä välttää (mikä tapahtuu varmaan luonnostaan koska tuntuu pahalle) ja noita muutoinkin turhia nautinto yms aineita. Mä ainakin sain raskaudessa paljon apua mm joogasta. Opetti rentouttamaan mutta myös vahvisti ja "venytti" oikein synnytyksessä ja raskaudessakin tarvittavia lihaksia. Vältyin repeämiltä ja pissakarkailuilta yms ja mm. oma vatsani palautui ihan litteäksi nopeasti synnytyksen jälkeen (joka nyt tosiaan on sivuseikka kaiken keskellä).
 
SatuSofia, onhan se kiva sitten seurata ja verrata tytön kasvua (siis niinkuin henkistä) poikiin, mutta meille oli ihan sama kumpi tulee. Tosin voipi olla että jos olis 4 poikaa aiemmin voisi ehkä toivoa tyttöä. Olen myös joskus katsonut televisiosta jotain ohjelmaa jossa oli niin että pystyi hedelmöittyneestä solusta tsekkaan sukupuolen...menee mun mielestä just design vauva osastolle...ei hyvä. Minäkin vähän googlasin tuota avantouintia, aika negatiivista ja myös ristiriitaista ajatusta oli netissä, mutta koska olet keskustellut asiantuntijoiden kanssa niin no hätä.

Mä olen kovan (eli siis sen salibandyn) liikunnan jo jättänyt aikoja sitten rupesi masussa tuntumaan. Onneksi sitä vielä ehtii monta vuotta juosta pallon perässä. Jumppiin, zumpiin, spinnigheihin mua ei saa millään. Kaikkia olen kokeillut, ei ole mun lajeja. Kerran kävin lyhytkurssin Tai Chi:stäkin...ei sovi mulle, pallon (tai kiekon, olen lätkääkin pelannut) perässä pitää tämän mamman juosta (luistella) siinä se on. Mutta hyviä kuntoilumuotoja nämä jumpat yms. ovat kyllä niissä hiki tuli ja hengästyi...paitsi ei siinä Tai Chissä. Toki käyn myös mm. lenkillä ja hiihtämässäkin ja muutakin. Tykkään kuitenkin urheilusta yleensä. Nooh nyt meni vähän ohi aiheen.

Ai niin sain muuten nyt rakenneultrassa jo lehtisen missä kehoitettiin treenailemaan näitä lantiopohjan lihaksia, niin nyt yritän tässä soffalla istuessa tehdä. Osa kun sellaisia että jännitetään ja rentoutetaan niitä vuorotellen eriaikoja, voi tehdä ihan istuaallaan.

Asriel, kiitos tsempityksistä. Mulla myös paino ja masukin palautuivat normaaliksi molemmmista, saas nähdä miten nyt käy vatsanahoille, toinen kun heti perään ...ja kun tätä ikääkin on. Sivuseikkahan se on mutta kyllä kait sitäkin saa joskus miettiä eikä tarkoita että olisi turhamainen. :saint:
 
Ihanaa, kun täällä on muitakin joilla hoito alkanut/alkaa. Voidaan sitten piinistellä yhdessä...:O Aliaana ootko saanut jo tietää, millä viikolla suurin piirtein on siirto? Itse haluaisin tietää vähän etukäteen, koska teen työvuorolistat meillä töissä ja ajattelin ko. viikolle mahd. paljon vapaata laittaa. Mietin vaan, että missä vaiheessa sen siirtoviikon suurinpiirtein voi tietää?

oivikki Kiitos toivotuksista ja ihanaa kun kävit morjentamassa! :heart: Oikein ihanaa vauva-aikaa sinulle! Ymmärsinkö oikein, että kokeilet vielä sisarusta yrittää?

Minni kiitos listan päivityksistä. Ihanaa lukea sinun ja Satusofian mahankasvusta ;)

Täällä odottelen postia tai soittoa klinikalta, josko hoidon aikataulu valmistuu :eek: Meidän klinikalla on muuten käytäntö, että munasolun vastaanottaja käy apteekista hakemassa kaikki luovuttajan lääkkeet ja vie ne klinikalle. Minusta se on vähän hassua, mutta mites muualla?

SS
 
Asriel ei oltu kauaa jonossa, marraskuussa yhteys tähän uuteen klinikkaan, pari käyntiä ja nyt tammikuun lopussa löytyi luovuttaja. Olisimme tietysti joutuneet odottamaan kuukausia, ehkä vuodenkin, jos olisi pitänyt olla piirteiltään saman näköinen kuin itse olen, mutta tehtiin kompromisseja. Meillä on myös alkanut toivo loppumaan jatkuvan odottelun vuoksi (itsekin ollaan odoteltu ja ihmetelty hoitojen välissä) siksi toivottiin nopeaa toimintaa ja toisena vaihtoehtona oli Viro, jossa kai pääsee heti hoitoon.
 

Yhteistyössä