Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Satusofia, tänään juuri lääkäri sanoi, että joskus käy niin että kotitesti näyttää ngetiivista ja veritestissä onkin ihan ok hcg-lukemat.

Minni, milloin se niskapoimu ultra onkaan, rv12?

Annamari, oli varmasti ihana nähdä syke ruudulla!

Sharlin ja Haaveita, piinistely on kyllä oikeaa piinailua. Tsemppiä!


Mulla oli tänään hyvä päivä, yksi top-alkio lähti matkaan ja muutama hyvä alkio meni pakkaseenkin. Olen kiitollinen kun näinkin pitkälle on päässyt jo näin myötätuulessa. Vaikka nythän se kunnon piinailu sitten alkaa.
Hoitaja muuten sanoi, että nyt on kaikilla klinikoilla hänen kuulemansa mukaan ollut hyvin luovuttajia tässä syksyllä. Onneksi :heart:
Niin, testipäivä olisi sitten tasan kahden viikon kuluttua.
 
Onnea Lumeton kyytiläisestä! Tarrasukkia ja liimaa sinnepäin, että alkio tarttuisi tiukasti kiinni :) Hienoa myös, että saitte alkioita pakkaseen. Nyt ei sitten muuta kuin rennoin mielin eteenpäin!

SatuSofialle hirmuisesti onnea verikokeeseen! Kuinkahan nopeasti tulokset siitä on saatavissa? Uskon edelleen siihen, että nappaat sen plussan :)

Kiitos myös kaikille piinailutsempityksestä! Kyllä se kummasti on auttanut, kun saa tukea henkilöiltä, jotka ovat tämän saman kokeneet. Nyt on menossa pp. 9 ja toisaalta tekisi hirmuisesti mieli jo testata ja toisaalta taas pelottaa tehdä testi. Kokemuksesta tiedän kuinka latistavaa sen valkoisen ruudun tuijottaminen on..
 
Odottelee hoitoa/luovuttajaa/pitää taukoa (ikä suluissa)
Cornelius (33) Haaveissa 1
Saaga (39)
EliseT (31) Haaveena ensimmäinen lapsi.
Viinirypäle (33) haaveissa ensimmäinen.
NellaMaija (32) eka
Maijatar (41) ekaa haikaileva
Miimi78,
Iituska (38), haaveissa eka
Jonsku-78 (31) haaveissa eka
Marisabel (29) 4 siirtoa tehty, haaveissa eka
Iida-Karoliina (45), eka yhteinen (viides lapsi)
Lidia77 (33), eka haaveissa, 1. lahjasolut odotuksessa
Marbel (40+) toiveissa iltatähti
Älinä ()
MariIrina (40+), haaveissa eka, jonossa 1. lahjasoluhoitoon
Lapseton_87, toiveissa eka
Pomppaduu - Seruska ( ) kolmas haaveissa
Tinde75, ensimmäinen toiveissa
Tinulinen (32) eka haaveissa
Tyynetuulia
Lumikkoäiti, toiveissa toinen
Asriel, toiveissa toinen, jonossa AVA:lla

Hoito lähestyy
SaimiRiikka, hoito lokakuussa

Piinistelijät
SatuSofia (46) eka haaveissa, siirto 14.10.
Haaveita, siirto 17.10, testi 31.10
Sharlin (36) eka haaveissa, siirto 17.10, testi 31.10
Lumeton, siirto 26.10, testi 9.11.

Plussanneet ( = sydämet nähty ultrassa)
Seinäkukkanen (45), toiveissa eka, LA?? :heart:
plastex (33) eka yrityksessä, 2 alkion siirto 7.4. Hcg 451 pp 13 :heart:
Nuppu68, toiveissa eka, 3. alkionsiirrosta plussa, LA 23.3.2012 :heart:
Watrossi, pikkukakkonen toiveissa, kotitestiplussa pp8
Katheriina, (27) LA 8.3.2012 :heart:
Cava (30+), eka toiveissa, LA?? :heart:
Olki ( ) toiveissa eka, luomuplussa 25.8.-11 :heart:
Typyliini (30) haaveissa pikkukakkonen, alkionsiirto 6.9. :heart:
Annamari, :heart:
Minni007 (47), PAS 21.9, kotitestiplussa pp10, hcg pp 12 114

Maaliin päässeet :flower:
Lutuliini, poika 1.6.2008
Bea, esikoinen tyttö 10/2008
Enkelitytön äiti, tyttö 23.1.2009
Watrossi, esikoinen poika 5.2.2009
Suzyanne, esikoinen, poika, 7.5.2009
Pihla, esikoinen tyttö 3/2009
Piri, toinen lapsi, tyttö 6.6.2009
Bardolino(30) eka, tyttö 3.11.2009
Kauniskuu (32) eka, tyttö 8.11.2009
Juuni (48) 2. lapsi tyttö 16.11.2009
Rudy, kaksostytöt 1/2010
Marru (35) esikoiskaksostytöt
Simmis (38) toinen lapsi, tyttö 1/2010
Vekara (45) eka yhteinen, peikkotyttö 2/2010
Pomppaduu (27) kakkonen, tyttö 2/2010
Nennuliini (35) eka lapsi, tyttö 3/2010
Vilhelmiina72 (37) ekat, terveet pojat 24.4.2010
Matilda (30) esikoinen, poika 7/2010
Minni007 (45) poika 12.7.2010
Discovery (40+) tyttö 9/2010
Aliisa08 (26) esikoistyttö 11.11.2010
Tuuttituulia (39), tyttö 26.11.2010
lokakuu (40+) esikoistyttö kuoli kohtuun rv 26+, Kultakutri syntyi 25.12.2010
sela (40) 2. yhteinen, poika 3.1.2011 (1. kuollut hoitovirheeseen)
Lyyra (), 3. lahjasolulapsi haaveissa, tyttö 3/2011
Tyyne73(36) haaveissa eka, Pikku-Ukko 4.4.2011
Hathor (34), toka, pieni poika 21.4. kiireinen sektio rv.33+5
Alma (34) eka haaveissa, alkioadoptiosta poika 6/2011
Utopia(25), haaveissa eka, 18.7.2011 poitsu
amv (-76) eka, lahja-alkiohoito, tyttö 25.9.2011, rv 31+5

Taustalle siirtyneet :wave:
Dream73 (36)
Minni 73 (36) 7 vuoden yrityksen jälkeen
Lotta77 (33) adoptiolasta odottamaan
OnniUnelma76 (34) adoptiolasta odottamaan
Hillevi (40+) 7 vuoden yrityksen jälkeen

Plussanneet kadonneet lampaat
Teekuppi ( ) haaveissa eka, LA 25.1.2011 :heart:
Maija75 (35), eka toiveissa, testi 16.11.
 
SatuSofia, juu kyllä tuo riski tietty on pienempi kun luovutettu munasolu, mutta kun voi niitä epäkurantteja muniksia olla nuoremmillakin. Itsehän siis kerron nt-ultrassa, jolloin myös verikoekin otetaan, että kyseessä on luovutettu munasolu ja kerron munasolun iän. Näin siis edelliselläkin kerralla, jolloin en siis jäänyt seulassa "kiinni".

Lumeton, NT ultra on täällä pääkaupunkiseudulla viikoilla 10-12. Iloista piinailuaikaa.

ON: Väsyttääääää ja etooooo. Eli hyvä että oireita on.
 
Onnea Lumeton kyytiläisestä ja kovasti plussatuulia!

Sharlinille peukutan hirmusesti plussaa..!! Ei sitä kyllä voi relata tuossa tilanteessa, joten oo armollinen itelles :)

SatuSofia, kyllä vielä on plussamahdollisuudet sulla. Tsemppiä vaan! Onhan niitä myöhäisiä kiinnittyjiä olemassa, ja mä ainakin sain aina sen pp14 testipäiväksi - huolimatta siitä oliko alkio siirrettäessä minkä ikäinen. Toivon parasta, kun verikokeeseen meet!!

Muille piinaajille myös tsempitystä ja plussaa puhallan :)! Katherinelle levollisempia unia ja yskän karkoitusta. Kaikille muille hyvää vointia!

(18+5) Mulle ei kuulu mitään. Babyn liikkeet ei vielä tunnu ja voin hyvin. Ainoo muistutus asiasta on ihan asti jatkunut lievä öllötys. Ajattelin aikanaan, etten halua tietää lapsen sukupuolta ennakkoon. Nyt kun sen ultran aika lähestyy, oon alkanu lipsumaan.. Mutten vielä tiedä kumminko päätän.. Rakenneultra sattuu mulla oleen sit laskennallisesti tasan puolessavälissä, eli 20+0. Sitä odotellessa.. :)
 
Toteutin suunnitelmani ja tänä aamuna eli pp.10 heräsin kukonlaulun aikaan testiä tekemään. En voi itsekään uskoa sitä todeksi, mutta testissä näkyi kontrolliviivan lisäksi haalea viiva. Testin herkkyys oli 20 mIU/ml. Koska en usko tuohon tulokseen niin aion tänään käydä apteekista nappaamassa uuden testin, jonka teen huomenaamulla.
Olo on aika epäuskoinen..
 
Näin yöllä unta jossa tein testin ja siinä tikkuun tuli 2 aivan yhtä vahvaa viivaa. Uni jatkui ja kaikenlaista mielikuvituksellista ja levotonta oli menossa. Sitten heräsin. Tein testin. Ensin näytti kovin huonolta, kun se kontrolliviivahan tulee siihen heti. Mutta tuijotin tikkua kärsivällisesti ja kyllä siinä on sellainen haalea testiviivakin. Epäileväinen tuomas iski minuun ja tajusin että en ole katsonut kelloa ollenkaan; kun testiohjeessa sanotaan että plussa näkyy noin minuutissa, nega 3:ssa ja 5:n minuutin kuluttua tikun näkymä ei enää ole käyttökelpoinen. Joten toiveikas vire tuli, mutta epäilys samalla että tuijotinko aamu-unisena tikkua 3 vai 6 minuuttia ennen kuin tuo hailakka viiva siihen ilmaantui. En tiedä. Painelen verikokeeseen iltapäivällä. Haaveita: Soitin paikalliset lääkärikeskukset, ja kaikki sanoivat että jos käy testissä klo 9:30 jälkeen niin tulos tulee seuraavana päivänä. Huomenna sitten totuus selviää.

Haaveita, aivan ihanan lupaavaa! Ja vielä tuommoisella ei kaikkein herkimmällä testillä. Positiivista päivää sulle!

Minni ole vain luottavaisella mielellä.

Kiitos Nuppu ja kivaa kuulla että sulla on kaikki hyvin! Reilu viikko sitten vain tuohon ultraan.

Mukavaa päivää siskot!
 
Oho mitä uutisia täällä SatuSofia ja Haaveita!! Kyllä mä uskon, jos haamun saa, se on positiivinen lopputulos!!

Meillä kaikilla on sitten huomenna jännittävä päivä.. :)
Mulla tuli tänään hieman ruskeaa vuotoa ja soitin klinikalle. Lääkärin ohjeen mukaan menenkin jo huomenna veritestiin. Itse mietin, että onko nyt sitä hiivatin hiivaa vai mitä, mutta kyllä se enemmän on sellaista kuivunutta verta. No, pahimmassa tapauksessa enteilee kuukautisten alkua, mulla usein tulee kuukautista edeltävänä päivänä sellainen ns. alkuvuoto ja tänään vatsakin vähän tuntuu siltä, että menkat alkais. Mutta toisaalta raskauden aikana voi olla myös vuotoja tai limakalvot herkät, jolloin esim. emätinlääkkeiden laitosta voi tulla haavoja. Eli taas olen tilanteessa, että vaikka kuinka pohdin ja mietin, niin mitään ei voi tietää.. No, mutta en ole niin suruissani että tää piina loppuu joka tapauksessa jo huomenna, (vaikka hehkutinkin aiemmin, että otan ilon irti koko rahalla :) ) . Aamulla siis verikokeeseen ja ip.llä tulokset. Jännittää..
 
Kiitos kaikille onnitteluista!
Kuulostan varmasti hullulta, mutta tein tässä päivällä Clear Bluen testin ja kyllä siihen ihan selvä plussa tuli. Olo on just niin epäuskoinen kuin voi olla. Minäkö raskaana? Huomenna aion soitella klinikalle. He varmaan haluavat minut verikokeeseen vasta maanantaina ja koitan päästä sinne silloin heti aamusta.
SatuSofia: sun aamuinen testaus minuuttisekoiluineen kuulostaa aivan samalta kuin omani :) Uskothan sinäkin ettei siihen testiin plussaa tule tyhjästä, joten kyllä sinuakin kuuluu tänään lämpimästi onnitella :hug: Nyt vielä odotetaan huomiset verikokeen tulokset ja saadaan lopullinen vahvistus asialle!

Sharlin: Jään jännityksellä odottamaan huomista ja verikokeen tuloksia! Mä ainakin uskon siihen, että tämä plussatuuli koskettaa myös sinua ja saamme kaikki kolme huomenna iloita :) Kovasti tsemppiä odotteluun!
 
Sharlin mä oon ymmärtäny että joillakin se kiinnittyminen voi aiheuttaa pientä vuotoa. Josko olisi sitä? Jos sulla on herkät limakalvot muutenkin niin alkio voi aiheuttaa sen vuodon kiinnittyessään. Hyvä että menet kans huomenna veritestiin niin ei tarvitse viikonlopun yli miettiä. Mulla oli myös tuollaista menkkamaista turvotusta tiistaina. Oli pakko iltapäivällä avata housujen ylänappi loppupäiväksi kun tuntui että vatsa paisuu aivan palloksi. Aamulla ei ollut mitään tuollaista. Nyt olen pitänyt löysempi vyötäröisiä housuja, ei ahdista. Ajattelin kans silloin että menkat alkaa.

Haaveita hienoa että sun varmistustestikin näytti plussaa! 2 ei enää voi olla väärässä! Kiitos haleista ja piinaillaan vielä huomiseen =)

Mä en vielä uskalla hurrata. Sen verran outoa tuo aamuinen oli, ja tosiaan kellon katsominen unohtui täysin. Sitten vielä päätin saada sen ikuistettua kameraan ja siinä sitä aikaa vasta menikin kun yritti lähietäisyydellä saada tikun viivat kuvaan. Olen ihan positiivisella mielellä kuitenkin. Mulla meni testissä käynti tänään työasioiden takia sen verran pitkälle iltapäivällä, että luultavasti tuloskin tulee vasta klo 14 jälkeen. Joten piinaus jatkuu edelleen 20 tuntia. Kääk... :rolleyes:
 
Haaveita, ihania uutisia, onnea!

Satusofia, minä en koskaan ole saanut testeihin mitään näkyviin ellei hcg:ta ole veressä ollut. Kyllä se plussalta vahvasti kuulostaa. Onneksi kävit verikokeessa, niin asiaan tulee pian selvyys.

Sharlin, kiinnittymisvuotoa se voisi varmasti olla. Kunpa saisit huomenna hyviä uutisia labrasta.
 
Viimeksi muokattu:
Heippa!

Menkat ei ole vielä alkaneet ja kärsin varsinaisesta pyyhkimissyndroomasta! Eli pitää käydä jatkuvasti vessassa pyyhkimässä ja tarkastamassa tilanne..

En usko, että kiinnittymisvuotoa on, kyllä olisi pitänyt kiinnittyä jo paljon aiemmin, mulla kuitenkin nyt pp11. Mutta voi olla, kun mulla on Crinone Lugejen tilalla, että olen tökkässyt jotenkin limakalvoa rikki laittaessani sitä.

Kävin verikokeessa ja nyt pitäisi jotenkin saada aika kulumaan sinne iltapäivään.
 
Huomenta!

Mä jouduin aamulla lähtemään pissalle 5:n jälkeen ja päätin tehdä testin siinä samalla. Kovasti toivoin että tulisi vahva viiva. Mutta tuli aivan samanlainen hailakka haamuviiva kuin eilen. Ensin näytti että se on jopa asteen vaaleampi kuin eilen, mutta näköjään se tikku kuivuttuaan vähän muuttuu joten samaa luokkaa se on kuin eilenkin. Se on vielä tarkka 10mIU testi. Olin aika pettynyt. Enkä sitten enää saanut untakaan. On kyllä tosiaan piinaavaa odottelua.

Olen hyvin iloinen että te kohtalotoverit Sharlin ja Haaveita ja muutkin täällä olette olemassa. Tämän asian yksin pyörittely tekisi tuskailusta vielä piinaavampaa. Vertaistuki helpottaa paljon oloa.

Kiitos Minni ja lumeton tuesta!
 
Paljon tsemppiä SatuSofialle ja Sharlinille verikokeen tuloksien odotteluun! Täällä on peukut ja varpaat pystyssä puolestanne!
Älä SatuSofia murehdi viivan heikkoudesta! Itselläni on kokemus siitä, että testin viiva on ollut erittäin heikko ja silti hcg-arvo oli päälle 400.

Itse päätin etten enää testaile, vaan odottelen rauhassa maanantaista verikoetta. Soitin klinikalle ja sovittiin, että menen sinne heti aamusta. Hoitaja sanoi, että tulokset tulevat todennäköisesti niin myöhään, että saan ne vasta tiistana. Blaah… Varasimme siinä samalla ultra-ajan, se olisi 16.11. Silloin pitäisi jo sydämen lyöntienkin näkyä :heart: Samalla keikalla sovitaan lääkärin kanssa tuosta lääkityksen vähentämisestä.

Onko teillä muilla tietoa siitä liittyykö näiden tukilääkkeiden vähentämiseen/lopettamiseen suurikin riski siitä, että jotain ikävää tapahtuu?
 
No ni, piina senkun jatkuu. HCG oli tänään 4,8 eli aika alhainen. Katsoin, että pitäisi olla yli 5,3.. Mutta tosin nyt on vasta pp11. Lääkitykset jatkuu ja täytyy toivoa, että se vuoto oli kuitenkin kiinnittymisvuotoa ja olisi myöhäinen kiinnittyminen.. niin kauan on toivoa, kun menkat ei ala, mutta saa nähdä kuinka käy viikonlopun aikana.

Tsemppiä teille muille ja SatuSofia olen samaa mieltä, on tosi ihanaa, kun ei ole tässä yksin, vertaistuki on tosi tärkeetä!
 
No, nyt nettiä selanneena, eipä tuo arvo juurikaan toiveita enää anna, vaikka arvo tuplaatuisikin maanantaihin mennessä. En vaan ymmärrä noista HUS lab:in ohjeista, kun siinä on tuo yli 5,3=raskaana, mutta 5,3 han on kans tosi matala, tosin siis pitäisi tuplaantua 2-3pv.n kuluessa. Onkohan jotain mitä en ymmärrä..
 
Täällähän on vipinää :)

SatuSofia. Plussa se on haamukin, joten onnea! Itsekään en saanut mitään vahvaa viivaa koskaan, sillä lopetin testauksen kahteen haamuun.

Haaveita. Onnea, varmasti ihanaa!

Lumettomalle plussatuulia myös. Kiitos kommentista, kyllä oli kiva nähdä tosiaan se syke, samaa toivotan sinne!

Minni. Niin se ilmeisesti on, että vain km:n kokeneet osaavat niitä varsinaisesti pelätä. Itse olin ekoissa raskauksissa onnellisen tietämätön ja pelkäämätön niiden suhteen.. Eniten pelkään keskeytynyttä km:ää, joka selviäisi vasta ultrassa (kuten minulle muutama vuosi sitten kävi). Itsekin soittelin jo neuvolaan ja kehottivat varaamaan tuon 10-12 vkon ultran.

Sharlin, katsopas tuota taulukkoa. HCG LEVELS IN PREGNANCY
Tuon mukaan arvo 5 olisi normaali vielä 21 päivää ovulaation jälkeen.
Toisen verkkopalvelun mukaan 4 oli alhaisin raportoitu tulos (raskauksisa joista myöhemmin löytyi syke) vielä 16 pvää ovulaation jälkeen. Toivotaan vielä tuloksen vahvistumista!
 
Täällähän on kovasti ollut sutinaa eilisen ja tän päivän aikaan,ei passaa kauan olla pois,ettei putoa kärreiltä :)
SatuSofia Kuulostaa ihan mun ekalta testailulta toi testin tuijottelu.. En myöskään muistanut katsoa kelloa ja aloin jo epäillä itseäni ja sitä testiä ja vaikka mitä ja niin vaan siitä haaleasta viivasta testissä on kehittymässä ihan oikea ihminen. :)

Me käytiin rakenneultrassa tänään ja siellä oli kaikki ihan oikeilla paikoillaan ja mitat vastasi melko jämäkästi viikkoja. Itku taas tuli kun rakas siellä vilkutteli :) Saatiin ihania kuviakin toisesta, yhdessä näkyy viisi pienen pientä varvasta, että ainakin siellä on toisessa jalassa kaikki ulokkeet paikoillaan :) Saatiin vinkkiä sukupuolestakin,mutta varmuutta ei tietenkään oo. Kunhan nyt anoppi saa edes epävarmankin tiedon, niin on hällä hyvä mieli :)
Tsemppiä kaikille viikonloppuun!

-Katheriina ja Pötkylä 21+1-
 
Vielä tulin kommentoimaan tuota Haaveita kysymystäsi, että mitä riskejä liittyy tukilääkkeiden lopettamiseen. Kertokaahan ihmeessä, jos teillä on tietoa, koska minuakin tämä kovasti kiinnostaa. Ensi viikolla nimittäin lopettelen niitä.

Toinen asia joka mietityttää. Mielestäni joku sanoi jossain vaiheessa, että näissä raskauksissa on suurempi riski siihen, että synnytys joudutaan käynnistämään kuin luomuraskauksissa? Onko tietoa aiheesta esim. Minnillä tai muilla, jotka olette jo senioreita asian suhteen?


Rentouttavaa viikonvaihdetta kaikille!
 
Heippa!

Sain nyt kaiken aiemman kirjoittamani jalkeen viestin klinikalta, etta voin lopettaa laakkeet eika tarvitse enaa HCG ta mittailla. Vahan jai itselle epavarma olo, mutta on se parempi luottaa ammattilaiseen. Jotenkin vaan ajattelin, et kun on vast PP11, mut nailla edetaan. Eli se oli tas nyt. Viikkoa vaille 5 vuotta yritysta. On sita pikkuisen tyhja olo, nyt tarvitsisi jotakin keksia, milla sita tyhjyytta tayttaisi. Ehka opiskelua ja matkailua.. Onneksi mulla on ihana mies.

Kayn varmaan taalla viela lueskelemassa kuulumisianne, en kokonaan osaa yhtakkia lopettaakkaan. Mutta kaikille oikein hyvaa jatkoa! Erityisesti Hillevin kuulumisia olisi taas kiva joskus kuulla.
 
Annamari kiitos tuo oli hyvä linkki. Mä aloin kans etsiä noita hCG viitearvoja enkä löytänyt mitään hyvää suomalaista sivua.

Sharlin älä tosiaan vielä luovuta, sulla on vielä niin alkupäivät ja noista tuon linkin arvoista sen voi todeta että vaihteluväli millä vauhdilla hCG kasvaa on laaja. Suomalaisilta sivuilta ymmärsin että ei raskaana ja alle 50v normaaliarvot on alle 3. Ja sun arvo nyt on kuitenkin yli. Se sun pompula on vain ehkä pyörinyt ympyrää sun kohdussa pidempään etsimässä hyvää kiinnittymiskohtaa ja löytänyt sen tavallista myöhemmin. Loppuiko sulta se vuoto? Oliko sun alkiot 2-päiväisiä muistanko oikein?

Joo Katheriina kyllä tuossa kotitestien tuijottelussa saa aikaan monelaisia fiiliksia ihan mistä kulmasta ja millä mielialalla sitä viivan väriä katsoo. Onnea ultran hyvistä näkymistä! Että noin pienestä voi jo nähdä varpaat!

Soitin juuri labraan ja olo on hyvin epäuskoinen. Mulla saattaa tulla tänään vielä sellainen fiilis että soitan sinne uudestaan, epäilyksineni. Anyway, puhelimessa kuulemani numerot ovat: 268. Se olisi nyt googlaamani perusteella jo ihan hyvä arvo! Melkoisen hailakka se kotitesti viiva oli jos sen pitäisi tunnistaa jo yli 10hCG arvot ja verikoe otettiin jo eilen. On merkillisiä fiiliksiä. Tekisi mieli pomppia mutta olen nyt vain hykerrellyt yksikseni ja silitellyt vatsaa. Tämä oli siis n. 13 päivää siirrosta ja alkio oli 3-päivän ikäinen siirrettäessä. Olen monta yötä eri syistä nukkunut huonosti ja nyt on sellainen fiilis että ensi yönäkin unet voi kärsiä mutta nyt iloisen jännityksen takia.

Halaukset Sharlin ja Haaveita! Odotan teidän kuulumisia yhtä jännittyneenä kuin omiani.
 

Yhteistyössä