Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Sharlin: törmäsin aikoinaan netissä keskusteluun, jossa joku oli pp.11 saanut hcg-arvon 3 ja silti raskaus jatkui ja päättyi vauvan syntymään. Olisiko kuitenkin niin, että toivoa on? Tietenkin se on vaikeata väittää vastaan, jos lääkäri toista sanoo, mutta mitäs jos lääkkeitä jatkaisi vaikka viikonlopun yli ja alkuviikosta ottaisi uuden verikokeen? Tsemppiä :hug:

SatuSofia Mitäs me sanottiin, selvä plussa. Hirmuisesti onnea!! :heart::flower: Nyt vaan nautit olostasi! Aiotko mennä alkuraskauden ultraan?

Sharlin samaa mieltä kuin Haaveita; jos ottaisit ohjat omiin käsiin ja vielä katsoisit viikonlopun yli? Siinä menee vain kroppaan vähän lisää hormonilääkkeitä ja muutama päivä lisää odotusta. Kun me kuitenkin ollaan yksilöitä ja kuten nuo jenkkisivun arvot sanovat, joku on noilla alimmilla arvoilla ollut raskaana. Miksi sinä et voisi olla se joku jolla kiinnittyminen myös on ollut myöhäistä? Kannustan tähän. Jos et siihen päädy, iso lohdutus.

Ihanaa Haaveita ja SatuSofia! Ma just mietin taalla, etta jatkanko laakkeita viikonlopun yli ja te molemmat ootte kannustaneet mua siihen! Tein Clerbluen testin tuossa iltapaivalla ja virtsa ei ollut kovinkaan kauaa ollut rakossa ja kylla siihen silmin juuri ja juuri erotettava haamu tuli. Kylla haamu musta on hyva PP11. En loytanyt mistaan pakkauksesta etta kuinka paljon yli HCG pitaa siina testissa olla. Mutta testaan aamulla uudelleen ja tosiaan jatkan ominpain laakkeita. Voihan se olla, etta on varhainen km ja arvot laskemassa tai myohainen kiinnittyminen joka johtaa keskenmenoon, mutta tassa on nyt niin paljon kiinni.. Vuotoa ei ole ollut kuin eilen ja tana aamuna siina laakemommon joukossa, muuten ei mitaan.

Sharlin, hienoa! Myös, kun sulla on kaksi alkiota, kai on mahdollista esimerkiksi että se huonompi vaikka olisikin jatkanut kehitystä mutta vain tulee paljon hitaammin. Tuli myös vielä mieleen sellainen, että laboratoriot myös joskus tekevät virheitä, ihmisiä sielläkin vain on töissä. Jos kerran vielä sun kotitesti antaa haamun. Joo, ymmärsin kanssa että se arvo laskee hitaasti sitten jos lähtee laskemaan mutta anyhow, kaksi ja puoli päivää sinne tai tänne tuossa sun tilanteessa kannattaa vielä katsoa. Tsemppiä ja pidä vielä positiivinen mieli, Nupun ohje Brnosta: "olen raskaana" illalla viimeisenä itselle.

Sharlin, johan on todellista piinaa! :hug: Itse jatkaisin tuossa tilanteessa ehdottomasti lääkkeitä vielä viikonlopun yli. Meni syteen tai saveen, mutta eipä ainakaan tarvitsisi myöhemmin jossitella. Veritesti on aina veritesti, enkä halua herätellä turhia toiveita, mutta kun tämä on kaiken lisäksi vielä teidän viimeinen hoitonne... Mulle on jäänyt jostain käsitys, että clearbluen herkkyys olisi 25, mutta voin olla ihan väärässäkin. Muistathan kuitenkin olla katsomatta testiä testiajan jälkeen, sillä clearblue haamuilee kuivuttuaan.

Onnea teille, Haaveita ja SatuSofia!

Haaveita ja SatuSofia Onnea :flower:
Sahrlin; positiivista mieltä vaan, hyvä kuulla, että sinulla on ihana puoliso tukemassa. Olet niin nuori vielä, että meni syteen tai saveen, niin et saa vielä luovuttaa. Jos haluat kannustusta, niin mene ELITEn sivuille ja lue sieltä potilaiden elämän tarinat, erityisesti englantilaisen naisen tarina. Se jos mikä kannustaa meitä yrittämään uudelleen, luovuttaa ei saa jos jotakin tahtoo ! Mukavaa perjantaita kaikille !

Taytyy olla jalat maassa. Oon pahkaillyt, etta jos se arvo oli tosiaan niin alhainen, niin ei tassa hirveasti toiveita ole ja turha ripustautua tunteeseen, kuitenkin niin suuri riski, etta kesken menisi. Mutta eniten mietin sita, etta katsoiko terveysaseman hoitaja luvun varmasti oikein, ettei katsonut esim. jotakin vanhaa verensokeriarvoa tai jotain..

Tein taas testin ja samanlainen tulos kuin eilen eli haamu. Ei ollut yhtaan vahvistunut. Mutta tuli testiajalla, heti kun testiviivakin tuli nakyviin ja jotenkin se negan viivakin oli aika haalea mielestani. Taalla kun pyorittelen asioita mielessani, niin mietin, etta SatuSofia sullakin oli HGC verikokeessa lahes 300, vaikka 10 herkkyystestilla oli haamu.. ja mulla 25 herkkyyden testi. Ja sita edelleen mietin, etta onko kellaan ollut HCG mitaan pilkku jotain.. kun yleensa ilmoitetaan tasalukuina. Mutta jos se on niin, kun se on alle 5. Voitte vaan arvata kuinka naita juttuja paassani pyorittelen. No haen apteekista lisaa testeja ja teen taas huomenna ja ma aamulla, jos muuttuu puhtaaksi negaksi, sit on aika selva peli, etta jotakin yritysta oli, joka ei kantanut.
Mutta kropassa on sellainen olo, etta jotakin erilaista on, rinnat on erilla tavalla kipeat kun aiemmin, mutta ehka se pieni istukkahormonimaara mulla sitten jo vaikuttaa. Tai mielikuvitus.

Viimeksi muokattu:
Heippa taas!

Taalla yksi hysteerikko jalleen avautuu. Mulla on aamusta tuntuneet hartiat oudoilta, varsinkin toinen puoli ja nyt aloin miettimaan, etta oisko kohdun ulkopuolista sitten.. Ja mietin, etta uskallanko sitten kuitenkaan jatkaa laakkeita. Mitaan vuotoja ei ulospain ainakaan ole. Sain influenssarokotteen myos perjantaina ja mietin, etta sekin voi vaikuttaa. Mies yrittaa rauhoitella, etta olisi kuitenkin niin alkuvaiheessa, mutta kun stressattaa.. ja tietysti klinikka on kiinni, ettei sinne ainakaan voi soittaa.

Huomenta Sharlin! Veikkaan että hartiat johtuu influenssarokotteesta. Sähän oot tehnyt rentoutusharjoituksia jos muistan oikein. Tee nyt viikonloppuna sen rentoutusharjoituksen perään sellainen missä kuvittelet sen pienen alkion kasvamassa sun kohdussa. Mä olen aikuisiällä (vähän yli 40v) aloittanut yhden urheiluharrastuksen missä kerran saatiin huippujen valmentaja pitämään meille mielikuvaharjoitusohjaus. Sillä että kuvittelee jonkun asian olevan totta voi olla paljon vaikutusta onnistumiseen. Jos ehdit, tee sitä useamman kerran viikonloppuna, ensin rentoudut ja kun kroppa ja mieli on rennot, ryhdyt vaan kuvittelemaan sitä että se alkio on siellä tiukasti kiinni ja alkaa kasvaa.

Mulla tuli kans vain haamut sillä 10mIU herkällä testillä. Eikä näyttänyt vahvistuneen kahdessa päivässä vaikka välissä olleen päivän verikoe näytti jo yli 200. Vaikka tuo sun ihmeellinen x,x arvo olisikin ollut totta, se on kuitenkin sen ei-raskaana arvon yläpuolella.

Mulla on kans ollu rinnat kipeät, eikä sitten juuri muita oireita, kuin sitä pientä nipistelyä vatsassa jonkun kerran.

Halaus ja rauhallista mieltä Sharlin! Olet kovasti ajatuksissa.

Kiitos SatuSofia!! Rentoutusharjoitukset on vaikeita, kun on oikein stressaantunut, ei tahdo pystya keskittymaan. No, onneksi kuitenkin nyt pystyin ja vahan on jo rauhallisempi mieli. Ei kannattais lukea nettia aina niin ahkeraan, luin kaikki kauhukertomukset kohdunulkoisista. Mulla laitettiin se influenssarokote oikeaan kasivarteen, joka oli niin kipea, etten voinut nukkua sen paalla ja siksi nukuin huonossa asennossa, minka nyt arvelen voivan vaikuttaa niskaan ja hartioihin..

Ihanaa ja aurinkoista viikonloppua sinne kaikille!

Hei kaikille!

Satuin löytämään tämän keskustelun vasta tänään ja yllätyin iloisesti, että meitähän löytyy muitakin samassa tilanteessa olevia. Olen jotenkin vain kuvitellut olevani niin kummajainen, kun olen jo vanhemman puoleinen, yksin liikkeellä ja sain luovutusmunasolun (ja tietty myös siittiöt) ulkomailta (Latviasta). En ole vielä oikein keksinyt miten tästä kertoisi tuttavapiirille, kertoako koko tarina vai vaan osa.

Mulla siirrettiin siis heinäkuussa yksi alkio Riikassa ja nyt alkoi viikko 21 :). Laskettu aika on 10.3.2012 ja tyttö tulossa. Alku ei kuitenkaan ollut mitenkään helppo. Alkio siirrettiin silloin maanantaina ja kun siitä kahden viikon päästä maanantaina tein raskaustestin, niin se näytti edelleen negatiivista. Ei edes mitään haamuviivaa. Tiistaina tuli sitten haalea viiva. Hcg kyllä näytti ihan ok:lta kun kävin pariin kertaan verikokeessa.

No, siitä sitten parin viikon päästä alkoi jatkuva vuoto. Ei mitään kuukautisiin verrattavissa olevaa suurta vuotoa, mutta sitä tuli kuitenkin ihan joka päivä kahden viikon ajan. Jonain päivinä tuli tasaisena virtana aamusta iltaan. Ravasin yksityisellä ultrassa pariin kertaan, katsomassa, että onko siellä masussa ketään ja varoiteltiin, että kyseessä voi olla alkava keskenmeno.

Lisäsin sitten, hieman oma-aloitteisestikin, lugesteronin määrää. Että kun aiempi ohje oli 3 aamulla ja 3 illalla, niin tuntui siltä, että se 12 tunnin väli oli liian pitkä. Että se lugesteronin määrä ei vaan riittänyt niin moneksi tunniksi. Aloin ottamaan tyyliin 3 aamulla, 1-2 8 tunnin päästä, ja taas 3 illalla, eli enemmänkin 8 tunnin välein jotain. Tämä tuntui auttavan asiaan ja kun vuoto sitten alkoi loppumaan niin pikkuhiljaa siirryin taas normaaliin määrään.

Kerron tämän nyt vaan, jos joillekin muille käy samoin alkuvaiheessa.

Vaikka raskaus onkin nyt näin pitkällä niin edelleen pelottaa mitä kaikkea voikaan vielä mennä pieleen. Eniten huolestuttaa raskausmyrkytys, että selvitäänkö tässä loppuun saakka vaiko ei. No, kaipa se vaan nyt on sitten tätä huolestuneisuutta koko loppuelämän, kun jos se lapsi sieltä syntyy, niin sitten alkaa taas ihan uudet huolet siitä, että onko sillä kaikki hyvin.

Sharlin, kovasti tsemppiä viikonlopun yli. Oliko se niin, että alkuperäisen suunnitelman mukaan veritestin piti olla vasta maanantaina, joten minusta et menetä mitään vaikka lääkkeitä jatkatkin.

Elsama, onnea kovasti raskaudesta!

Keskenmenosta oli jotkut kirjoitelleet, keskeytynyt km on tosi petollinen, mulla kaikki raskausoireet vain vahvistuivat kunnes kohdussa ei ollut yhtään raskausmateriaalia jäljellä :( Kohdunulkoisessa taas ei ollut oireen oiretta vaikka hcg huiteli tuhansissa :(
Jos tästä hoidosta raskaudun, niin varmasti ensimmäiset viikot stressaan noita ihan kamalasti. On tämä varsinainen piinailulaji.

Elsama; tervetuloa sekalaiseen joukkoon ja onnellista odotusta=). Mikä oli Riikassa toimivan klinikan nimi, jossa olit hoidossa ?
Minä täällä suunnittelen mieheni kanssa jatkoa hoidoille, ja siksi kiinnostuin tuosta hoitopaikastasi. Mullakin sen verran jo ikää, että Suomen klinikat on pois kuvioista.......

Se oli Ava-klinikka. Riikassa on toinenkin klinikka, joka on paljon halvempi, mutta he eivät koskaan vastanneet sähköpostiini.

Lähettelin siis sähköposteja vähän sinne sun tänne, kysellen että ottavatko tämän ikäistä itsenäistä naista hoitoon jne. Monista ei kuulunut mitään takaisin, toisista tuli ehkä vastaus 2 viikon päästä ja kun lähetin lisäkysymyksiä niin niihin ei sitten vastattu. Tai sitten vastaus oli suoraan, että he antavat hoitoa vain pareille (esim. Prahassa oli tällainen tapaus ja se olisi kuulemma ollut hyvä klinikka).

Tämä Ava-klinikka oli ainoa, josta vastattiin ihan heti ja joka kerta kun lähetin uutta sähköpostia lisäkysymyksineen niin seuraavaan päivään mennessä tuli vastaus. Joten se sitten vakuutti valitsemaan sen, vaikka olikin kalliimpi. Lisäksi plussana oli se, että Helsingistä pääsee suoraan lentämään Riikaan ja klinikka on ihan keskustassa. Ja tietty se, että hoitoihin pääsi ihan heti ilmaan mitään jonotusta.

Olin kyllä kaikenkaikkiaan tyytyväinen saamaani palveluun ihan siellä paikanpäälläkin, ja siellä odottelee 5 alkiota pakkasessa jospa vielä tulee tarvetta.

Sharlin niinhän se on että silloin kun eniten tarvitsisi sitä rentoutumista, se on juuri silloin tosi vaikeata. Mutta ihanaa jos pystyit.

Tervetuloa Elsama ja kiitos kun jaoit sun tarinan.

On tämä vaan kummallista tosiaan että vaikka yhdestä vaiheesta saa positiivisen tuloksen niin sitten alkaa jo heti huolestua seuraavasta. Pöllöä. Yritän nyt kuitenkin iloita. Mut mun on varmaan tehtävä itsekin noita rentoutusharjoituksia.

Aurinkoista sunnuntaita!

Tervetuloa Elsama ja paljon onnea! No on ollut sinullakin jannittavia tilanteita..

Aamulla testasin taas saman haalean plussan. Olen lukenut netista, etta joillakin on ollut juuri niin, etta raskaustesti on nayttanyt plussaa, mutta verikokeessa HCG ei ole noussut, kun on kohdunulkoinen. Mutta HCG saattaa nousta normaalistikkin vaikka olisi kohdunulkoinen, ota niista selvaa. No, joka tapauksessa jos huomenna verikoe ei ole kunnolla korkea niin en ota mitaan riskeja. Toivotaan, etta tulee pois kun laakkeet loppuu, eika tarvitse mitaan toimenpiteita. Raskausoireitakin voi olla ihan samalla tavalla kohdunulkoisissa. No, hartiat on tana aamuna ihan normaalit, etta se vaiva meni ohi ja liittyi siihen piikkiin..

SatuSofia Yrita vaan olla rennoin mielin, luonto hoitaa parhain pain.

Heips, paluu netittömältä mökiltä.

Annamari, joo näin se on että km:n kun on kokenut sitä pelkää, mulla myös eka oli keskeytynyt km, sydänäänetkin nähtiin alkuraskauden ultrassa (viikolla 7) ja sen jälkeen oli mennyt kesken. Tässä myös yksi syy miksi en mene alkuraskauden ultraan. Tuosta käynnistymisestä, että ainakaan tällä palstalla ei ole mieleen jäänyt noista synnytyskertomuksista että käynnistäminen olisi jotekin yleisempää. Itsellä siis esikoinen (oma munis) käynnistettiin ja tämä toinen (luovutettu) käynnistyi ihan normaalisti itsekseen.

Sharlin, toivotaan ihan kovasti että olisi myöhäinen kiinnittyminen.

Satusofialle paljon onnea. Kotitesti voi olla hailakka jos pisu "laimeaa", älä sitä mieti, hcg verestä on se oikea.

Tervtuloa elsama palstalle ja onnea kovasti.

Mitähän typyliinille kuuluu?

ON: väsyttäää (tänäänkin olen kahden päikkärit nukkunut) ja etoo...mutta hyvä vaan. Tiistaina eka neuvola, ehkä parinviikon sisään sitten se ultra.

Huomenta jälleen!

Piina jatkuu edelleen.. Kävin aamulla labrassa, mutta heillä ei ollut sitä pika HCG:ta, joten joudun odottamaan huomiseen iltapäivään. Aamulla edelleen sama haalea plussa virtsatestissä..

Eniten epäilin tässä, että perjantaina minulta on otettu joku väärä koe tai tk:n hoitaja on katsonut väärin tuloksen, mutta tarkastutin sen tänään ja kyllä tulos oli ihan oikein. Eli kyllä varmistui itselleni, että ei tässä toiveita enää ole. Mutta pakko kai ne lääkket vielä jatkaa labravastauksiin, ei kai se päivä lisää ihan hirveesti pahenna, vaikka olisikin kohdun ulkopuolinen. Luin, että jos lähtöHCG on matala ku:ssa, yli 80% hoituu itsestään..

Sharlin kyläpä tulee hitaasti tuo tulos, ärsyttävää. Onko sulla aiemmissa hoidoissa tullut mitään plussia, edes tuollaisia matalia hCGitä? Jos olisi kohdunulkoinen, olisiko se ensimmäinen sulla? Mietin että teetkö nyt vain liiaksi omia tulkintoja ja myöhäinen kiinnittyminen olisi vielä kuitenkin mahdollinen vaihtoehto? Sitä niin helposti ajatukset ajautuu johonkin raiteelle ja sitten kaikki tieto mitä löytää vain vahvistaa sitä omaa kuvitelmaa, vaikka todellisuudessa vaihtoehtoja on muitakin. Koita ottaa vielä rauhallisesti.

Kiitos Minni! Eipä sitten epäilyksiä sun raskaudesta. On se vaan hassua että sitä toivottaa väsymyksen ja huonon olon tervetulleeksi :rolleyes:

Sharlin: hienoa, että päätit mennä uuteen verikokeeseen ja jatkaa lääkitystä! Harmillista tosiaan, että tulosta joutuu odottamaan huomiseen.. Nyt ei auta kuin rauhallisin mielin toivoa parasta! Mä ainakin uskon, että kaikki on vielä mahdollista :)

SatuSofia: Olitkos sinä menossa ultraan tässä alkuraskaudessa vai odotteletko ekaa kunnallista ultraa?

Itse pyörähdin verikokeessa heti aamusta ja nyt sitten toivon, että tuloset saadaan tänään. Hoitoja kyllä sanoi, että todennäköisesti ne tulevat vasta huomenna aamupäivällä. Onneksi tässä on tottunut odottamaan kaikenlaista, joten eiköhän tässä vielä yksi päivä malteta odotella :)

Aurinkoista viikonalkua kaikille!

On niin ihanaa, että jaksatte tsempata minua, kiitos siitä! :hug:

SatuSofia Tämä on ensimmäinen kerta ikinä, kun saan edes minkäänlaista tulosta. Ja sekin on totta, että joskus sitä mieli on sellainen, että epäilee ensimmäiseksi vaan sitä kaikkein pahinta. Sama juttu, jos esim. löytyy joku ylimääräinen patti jostakin, ajattelee ensimmäiseksi että mulla on syöpä..

Kyllä tähän ihme tarvittaisiin, mutta sen verran maailmaa seuranneena, tiedän, että kyllä niitäkin joskus jollekkin tapahtuu, tämä lisääntyminen kun ei ole mitään tiedettä ja aina ei voi järjellä kaikkea selittää.

Haaveita onnea huomiselle, uskon kyllä, että sieltä tulee tosi hyvä arvo!

Yhteistyössä