Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Malttia, malttia SatuSofia :) Juu, mulla ei ollut paljon oireita. Ei YHTÄÄN mahaoireita, mutta pienenpienenpientä öllötysoloa oli myöhään iltaisin jo aika pienillä pp:illä, noin pp4 alkaen. Ja jälkikäteen huomasin, että heräilin öisin pissalle jo about pp8 alkaen. Mullahan oli 5 vrk:n ikäisiä blastoja, joten jo pp9 näkyi selvä haalea viiva :) Onnea tikutteluun!!!!!

Mulle muuten tällä plussakerralla lekuri sanoi, että heti siirron jälkeen joka ilta nukkumaanmennessä sanot itsellsi, että "I'm pregnant." Ja tottelin kyllä. Eli joo, pää ja mieli mukaan vaan avuksi kiinnittymiseen :)

Neuvolassa kävin eilen. Kaikki ok: verenpaine, pissa, syke. Olin lihonut 6 kg :| Se on vähän liikaa viikkoihin nähden, mutta mitäpä tuosta stressaamaan.

Nuppu
 
Hei kaikki !

Me käytiin Andrein luona hakemassa salamatkustajia syyskuun viimeisinä päivinä. Lääkitys ja ultra menivät kuin oppikirjassa, kaikki piti olla kunnossa. Siirrettiin 2 kpl I lk alkioita iältään 6 - 7 d. Eivät jääneet matkaan meidän pakkasukot. Verikokeen mukaan hcg arvo oli vain 3, joten ohjeen mukaan lopetin lääkityksen ja vuoto tuli 4. päivänä lääkityksen lopettamisesta todella rajuna. :snotty:

Aluksi tietysti oli pettymys suuri. Mutta olemme toipuneet tästä yhdessä ja mietimme jo jatkoa. Kertokaa millä perusteella teille on määrätty tuo tukilääkitys esim. kiinnittymiseen ? Entä mitä varten käytetään kortisonilääkitystä alkion siirrossa ?

Tsemppiä kaikille pinnistelijöille ja plussanneille tietty :heart:
Minä tässä punnitsen jatkon kannalta eri vaihtoehtoja; teemmekö oman alkionsiirron luovutetuilla sukusoluilla noin "mittatilaustyönä" vai jatkammeko PAS- siirtoja ? Antakaa kommentteja kokemuksista!
 
Lumeton: Toivottavasti saitte tänään hyviä uutisia ultrasta!

Mites Sharlinin ja SatuSofian piinailu on edistynyt? Onko oireita suuntaan tai toiseen?
Meidän pikkukaverin pitäisi nyt olla kiinnittynyt, joten nyt vaan odotellaan mahdollisia oireita alkavaksi ja päiviä kuluvaksi. Kyllä nämä piinailupäivät tuntuvat kuluvan hitsin hitaasti vaikka etukäteen mietin, että varmaan se pari viikkoa kuluu kuin siivillä.. Testauksen suhteen olen ajatellut kärvistellä pp. 13 saakka, mutta saa nähdä maltanko pysyä testeistä erossa siihen saakka..

SatuSofialle hirmuisesti onnea viikonlopun testailuun! Muistathan ettet heitä kirvestä kaivoon, jos plussa ei vielä näy! Uskotaan kuitenkin siihen, että kaksi viivaa pamahtaa ruutuun :)

SaimiRiikka: Olipas tylsää lukea hoidon epäonnistumisesta :( Hienoa kuitenkin, että olet jo suunnannut katsetta seuraavaan yrityskertaan! Toivon siihen jo nyt kaikkea hyvää.
Mikä tukilääkitys sinulla oli siirron jälkeen? Minulle määrättiin kortisoni ja Klexane parantamaan kohdun verenkiertoa, koska minulla ei ole munasarjoja. Lisäksi lääkäri määräsi sen Gonapeptyl-piikin, jonka mahdollisesta hyödystä en itsekään olen kovin hyvin perillä..
Itse kokeiliisin kyllä nuo PAS-siirrot, eihän siinä mitään menetäkään? Itse olen plussannut vain pakastetun alkion siirrosta, joten uskon kyllä onnistumiseen huurunenujen avulla.
 
SaimiRiikka, harmittavaa että ei tullut plussaa :'( Onneksi olette yhdessä jo suunnitelleet jatkoa. Mä ihmettelin kans noita jatkolääkejuttuja. Kun en pystynyt tuota aspiriinia käyttämään, eikä Andrei sähköpostilla ehdottanut mitään korvaavaakaan. Onko teillä jotain epäilyksiä omien solujenne pakkasenkestävyydestä? Aika monet kuitenkin on onnistuneet pakastealkioillakin. Mutta niitä tekijöitä joilla onnistuminen tulee on varmaan niin lukuisa joukko. Rakettitiedettä.

Haaveita ja muutkin kiitos tsempistä! Vasta tämän odottelun nyt kokeneena ymmärrän piina nimityksen. Vaikka kaiken järjen mukaan tässä nyt ei tavallaan ole mitään ihmeellistä tehtävissä enää, kuin luottaa ja koittaa elää tavallisesti, kyllä se ajatus tuloksesta vain koko ajan kutkuttaa ajatuksissa kaiken tekemisen välissä ja pohjalla. Ei mulla tosiaan ole mitään vakuuttavia oireita. Lueskelin oireista ja pienet mitä tunnistan voi yhtä hyvin olla tuon synteettisen estrogeenin aikaansaannoksia tai menkkoja edeltäviä. Yritän vielä huomisen yli sinnitellä ja sunnuntaina testaan, silloin on yli 8 ja puoli vuorokautta siirrosta. Siis pp9 eikö niin? Alkio oli vain 3 päiväinen joten voi olla ettei testi vielä näytä oikein. Mutta sitten maanantai aamuna uusiksi.

Haaveita, sulla on hyvä tavoite. Ja teillä oli 5-päiväinen niin silloin on varmaasti hyvät mahdollisuudet saada totuus testissä esiin. Aika aikaisin Andrei laittoi mulle sitten tuon verikoetestipäivän, tiistaina, siis vain 11 päivää siirrosta. Katon nyt ekaks mitä kotitestit näyttää.

Rauhallista ja postiivista mieltä sulle kans piinailuun Haaveita (ja Sharlin jos maisemissa)!
 
Taalla ollaan! Olo on kylla levoton ja yritan kovasti keksia muuta ajateltavaa.. Olen askarrellut koruja, joogannut ja meditoinut, lukenut kirjoja. Eniten kylla suosittelen piina ajaksi jotakin rentoutus tai meditaatio cd>n kuuntelua, itse lainasin kirjastosta. Se toimii tahan astisista keinoista parhaiten, toiseksi kaikki luova tekeminen, jos onnistuu tempautumaan mukaan.

Mitaan oireita ei ole, tai samat oireet oli jo ennen siirtoa. Ajoittain iltaisin pienta kuvotusta estrogeenista, mutta ennen siirtoa sita oli enemman.. Itse en ole viela paattanyt milloin testaan, ahdistaa ajatus. Ehka vasta ma 31.10, jolloin on virallinen paiva.

SaimiRiikka :hug: pahoittelut negasta. Kylla ma ehdottomasti kayttaisin ne huurunenat, jos teilla niita viela on. Mulla on kortisoni. Kortisoni laskee kehon omaa vastustuskykya ja siten saattaa helpottaa alkion kiinnittymista. Mutta sita ei mitenkaan kayteta rutiininomaisesti, toki siita on haittojakin. Mielestani kannattaa luottaa laakariin ja jattaa paatos hanelle.

Mutta muistakaa muuten kaikki syoda foolihappoa! Siita oli juttu Hesarin mielipidepalstalla tanaan.. Voi olla sikion terveyden kannalta tarkeaa ja jos aloitetaan vasta ensimmaisen neuvolakaynnin yhteydessa, se on jo myohaista. Paras olisi jos soisi jo 3kk ennen suunniteltua raskautta.

Haaveita Missapain te oottekaan hoidossa? Jaksamisia!!
SatuSofialle myos! Ei kannata testata liian aikaisin, on kylla kokemusta siitakin. Se oli hyva neuvo Andreilta se keep your uterus happy =)

Lumettoman uutisia taallakin odottelen..

Hyvaa vkl kaikille! Taytyy menna vahan shoppailee uusia vaatteita, jos se nostais edorfiinitasoja..
 
Saimiriikka :hug: ikävää ettei tuoresiirto onnistunut. Minäkin kannattaisin pakkasalkioiden siirtoa. Just keväällä klinikan lääkäri kertoi, että määrällisesti enemmän lapsia syntyy passeista (niitä kun tehdään siis enemmän kuin tuoresiirtoja kun yhdessä hoidossa on vaan yksi tuoresiirto ja passeja voi olla monta)

Mulla on kerran ollut kortisoni apuna omilla soluilla tehdyssä siirrossa. Nyt mulla on tuo Disperin 100mg päivässä. Mutta kaikki mun alkaneet raskaudet on olleet ihan vaan lugesteronin varassa.

Haaveita, Sharlin ja Satusofia, kovasti tsemppiä teille kaikille piinailuun. Eipä siinä vissiin itse voi kovasti enää mitään tehdä muuta kuin odottaa.

ON, limakalvo oli kasvanut hyvin, (kiitos tsempeistä) oli muistaakseni 9mm ja lääkäri oli tyytyväinen. Luovuttajan punktio on maanantaina ja jos kaikki menee hyvin, niin siirto keskiviikkona. On siis vaan 2-päivän viljely. Mutta kunhan vaan siirtoon pääsisin, niin olisin kovin tyytyväinen. Miten muuten, onko teillä muilla alkiot icsattu vai tehty ivf?

Meillä varmaan tehdään icsi ihan siitä syystä, että omilla hoidoilla eteen tuli ns. hedelmöityshäiriö, eli vaikka siittiöitä ja munasoluja oli reippaasti ei hedelmöitys tapahtunut pelkällä ivf:lla eikä syy siihen selvinnyt. Ei siis tiedetä, johtuiko munasolujen kovasta kuoresta vai puuttuuko siittiöiden päästä joku entsyymi.

Mukavaa viikonloppua kaikille! Ottakaahan piinailijat ja muutkin rennosti =)
 
Sharlin, SatuSofia, Haaveita ja Lumeton; kiitos empatioista=).

Meidän tilannehan on se, että mullakin on jo ikää sen verran (45), että luovutetut sukusolut on meille ainut vaihtoehto.

Nyt kun tarkemmin asiaa päässään käy läpi, niin ehkä Andrein kommentit tuolla käynnillä on hyvä pitää tässä tilanteessa mielessä. Hän sanoi, että vaikka kaikki näyttää nyt päälisin puolin olevan OK sekä alkioiden sulatuksessa, että myöskin minun kohdun tilassa, tekee luonto itse joskus sellaista valintaa, että raskaus ei ala. Ja se meidän on hyväksyttävä. Ja että jos kaikki on OK alkiossa, sekin mitä me emme voi lääketieteellisesti edes todeta tässä siirrossa, niin silloin raskaus alkaa. Ja hän vielä korosti meille sitä, että tämä luonnon oma valinta on hyvä asia, silloin on hyvin todennäköistä, että alkio ja tuleva lapsi on terve.

Me pidimme kovasti ELITEn toimintatavoista ja rauhallisesta ilmapiiristä. Sinne varmaan palaamme vielä hoitoon.

Nyt keskityn oman kunnon kohentamiseen, ja tänään aloitan sen menemällä ystäväni kanssa teatteriin :wave:
 
Lumeton: Hienosti oli limis kasvanut! Nyt vaan kaikki peukut pystyyn keskiviikkoa odotellessa :) Aiotko tiistaina soitella ja kysyä alkioiden määrää? Meillä on kanssa tehty aina ICSI. Uskon, että syynä tähän on se, että on haluttu pelata varman päälle, koska soluja on ollut niin vähän.

Joko SatuSofia uskalsit testata? Täällä jännitetään kovasti tuloksia ja toivotaan mieluisia uutisia! :)

Itselläni on menossa pp. 6 (vasta..) Oireita ei edelleenkään ole suuntaan tai toiseen, joten mennään päivä kerrallaan ja katellaan mitä ensi viikko tuo tullessaan :)

Mukavaa viikonalkua kaikille!
 
SaimiRiikka, olipa kiva kuulla tuo mitä Andrei teille sanoi. Se on jotenkin helpottavaa, sitten jos nega tulisi. Että luonto päättää. Niin Andrei mullekin sanoi mutta hyvin lyhytsanaisesti. Mä tykkäsin kanssa kovasti Elitestä. Vaikka toivonkin kovasti että ei ole toista reissua edessä vaan tämä onnistuisi.

Sharlin, mä oon yrittänyt kanssa tuota rentoutumista. Mutta työpäivät on vienyt voimia ja pieni loukkaantuminen kävi viikon puolivälissä. Olin jotenkin hyvin levoton ja toheloin useampaan otteeseen samana päivänä. Ajattelin sitten että ehkä se tapahtui niin että vauhti vähenee pakotetusti. Tänään teinkin rentoutusharjoituksen mutta kovasti oon lisäksi touhunnu kaikenlaista.

Lumeton teillä etenee oikein hyvin, hieno juttu!

ON: Tein testin aamulla ja ei tullut minkäänlaista aavistustakaan viivasta. Ehkä oli liian aikaista. Pikkuruiset oireet ennallaan, voi olla estrogeenin ansiota. Mietin pystyisinkö hyppäämään huomisen yli ja testaamaan vasta tiistaiaamuna seuraavan kerran. Katsotaan nyt.

Mukavaa viikonalkua siskot!
 
SaimiRiikka, olipa kiva kuulla tuo mitä Andrei teille sanoi. Se on jotenkin helpottavaa, sitten jos nega tulisi. Että luonto päättää. Niin Andrei mullekin sanoi mutta hyvin lyhytsanaisesti. Mä tykkäsin kanssa kovasti Elitestä. Vaikka toivonkin että ei ole toista reissua edessä vaan tämä onnistuisi.

Sharlin, mä oon yrittänyt kanssa tuota rentoutumista. Mutta työpäivät on vienyt voimia ja pieni loukkaantuminen kävi viikon puolivälissä. Olin jotenkin hyvin levoton ja toheloin useampaan otteeseen samana päivänä. Ajattelin sitten että ehkä se tapahtui niin että vauhti vähenee pakotetusti. Tänään teinkin rentoutusharjoituksen mutta oon lisäksi touhunnu kaikenlaista.

Lumeton teillä etenee oikein hyvin, hieno juttu!

ON: Tein testin aamulla ja ei tullut minkäänlaista aavistustakaan viivasta. Ehkä oli liian aikaista. Pikkuruiset oireet ennallaan, voi olla estrogeenin ansiota. Mietin pystyisinkö hyppäämään huomisen yli ja testaamaan vasta tiistaiaamuna seuraavan kerran. Katsotaan nyt.

Mukavaa viikonalkua siskot!
 
SaimiRiikka ja SatuSofia haluan kannustaa teitä siten, että itselläni onnistui hoito teidän ikäisenä ja myöhempäänkin. Tsemppiä matkaan !!! 3 ihanaa lasta. Yhdet kaksoset tuoresiirosta yksi pitkään viljellystä (5 vrk) pakastealkioista.

Ja tietenkin muillekin tsemppiä ja jaksamista jo odottaville sekä piinistelijöille ja vasta hoitoa suunnitteleville !!!
 
Viimeksi muokattu:
Haaveita ja SatuSofia Oli pakko tulla sanomaan,että itselläni oli tuoresiirron jälkeen kovasti "oireita" ja pudotus oli kamala kun ei sitten viivoja ilmestynytkään tikkuun riittävästi. PAS:n jälkeen ei ollut mitään oireita enkä kuulostellut ja ihan salakavalasti se matkustaja oli sinne kiinnittynyt :) Tsemppiä piinistelyyn!

Ajattelin että syyslomalla,eli männä viikolla, olisin levännyt,niin kutut,kauhean yskän sain.Nukuin yöni kahden tunnin pätkissä ja eilen sitten menin tk:hon,antoivat mulle spiralla Ventolinea ja tuntu että koko maailma kirkastui.Lääkäri määräsi sitä myöskin tarvittaessa otettavaksi,mutta tietenkin vain jos oikeasti tarvitsen..Eilen tuli jo itku,kun olin niin väsynyt, tuntu että kaikki kaatuu päälle. Viime yönä nukuin jopa seitsemän tuntia putkeen, tänään jaksoi jo keskittyäkin johonkin. :) Perjantaina päästään ultraan kattelemaan mahamatkustajaa, saataisko lie selville kumpaa mallia siellä ollaan :heart:

Mukavaa viikkoa kaikille!

-Katheriina ja Pötkylä 20+4-
 
SatuSofia: Paljon onnea testin tekoon! Menetkö veritestiin kaikessa tapauksessa jo tänään? Peukut on pystyssä puolestanne!

Kiitos Katherina tsempityksestä! Järjellä sen ymmärtää, että harvalla on minkäänlaisia raskausoireita tässä vaiheessa, mutta silti sitä kuulostelee ja toivoo jonkinlaisia merkkejä siitä, että kiinnittyminen olisi tapahtunut. Hermojaraastavaa :)
Ihanaa ultraa teillle perjantaina! Toivottavasti mahamatkustaja on yhteistyöhaluinen ja antaa ultraajan tutkiskella kumpi hän on :)

Lumeton: Toivottavasti saat iloisia uutisia, jos soittelet tänään hedelmöitysuutisia!

Toivottavasti myös Sharlinin piinailu sujuu mallikkaasti! Joko testi polttelee kaapissa ;) Kysyit taannoin missä päin olemme hoidossa. Olemme Fertinovassa.

Me saimme eilen klinikalta pakastussopimuksen ja hirmuinen määrä meillä odottaa alkioita pakkasessa, jos tämä kierros ei tuota tulosta. Uskon nyt kuitenkin vielä siihen, että tämä on SE kerta, mutta toki se on lohduttava tieto että huurunenuja löytyy tarvittaessa.
Täällä elellään piinapäivää nro 8 ja olen alkanut harkitsemaan testin tekoa torstaina. Ehkä se on huono idea, mutta en vaan jaksa odottaa sunnuntaihin..
 
Discovery kiitos paljon tuosta toiveen nostatuksesta! Minä ajattelen myös näin. Luovutettu soluhan on nuori ja jos itse (+mies) on suhteellisen terve ja hyväkuntoinen, tarvitaan vain se luonto avuksi ja että kaikki palaset osuu kohdalleen siinä operaatiossa.

Voi Katheriina :|. Olen kärsinyt univaikeuksista erilaisista syistä tässä lähikuukausina ja tiedän tuon fiiliksen kun on valtavan väsynyt monen huonosti nukutun yön jälkeen. (Pienten lasten äidit varmaan tietävät sen vielä paremmin.) Toivottavasti sun olo kohenee. Kivaa että sulla on jo tuo ultra edessä!

Tsemppiä Haaveita! Ja malttia.

Omat jutut: Testasin varhain aamulla ja ei kyllä näy viivan aavistustakaan siinä vasenkätisten testissä. Laskin että testihetkellä oli 10 päivää ja 13 tuntia siirrosta. Niinköhän se viiva vielä voisi ilmestyä...? Onko teillä muilla Elitessä käyneillä myös ollut näin aikasin tuo veritesti määräys? Miten muilla klinikoilla? Siis jo 10-11 päivää siirrosta? Tuntuu turhalta mennä tuonne lääkärikeskukseen kun ei saa kotitestillä viivaa. Tietysti sitten pääsee noista lääkkeistä eroon jos on selvästi nega. Mutta jotenkin en ole vielä osannut luovuttaa toivosta. Jos testi kuitenkin olisi vielä ollut liian aikainen? Tai kiinalainen testi ei olisi toimiva? Katherina sullahan oli monta niistä samoista rikki? Andrein ohje mulle oli että testi tänään, jos siinä hCG yli 15 mut alle 50, uusi testi kahden päivän päästä. Pohdin jos lykkäisin huomiseen Andrein ohjeesta piittaamatta. Huonossa tapauksessa se olisi vain yksi päivä lisää turhia lääkkeitä ja iloisessa tapauksessa sitten viiva-aamu.
 
SatuSofia: Itse en ole kuullut, että ketään olisi pyydetty testaamaan noin aikaisin. Sinuna en siis vielä luopuisi toivosta. Itse muistelen aikanani testanneen vasta pp. 12 ja sain silloin hyvin heikon haamun. Pp. 14 hgc-arvo oli kuitenkin päälle 400. Olen itse katsellut netistä tämmöistä linkkiä:
What Happens After an Embryo Transfer? | NYU Fertility Center
Tuon mukaanhan pp. 11 pitäisi testissä näkyä plussa, mutta itse en ihan varma ole siitä pitääkö tuo paikkansa.. Sinuna minä menisin verikokeeseen aikaisintaan huomenna tai jopa vasta torstaina. Tsemppiä!
 
SatuSofia Onkohan Andreilla käynyt joku viba..? kyllä mulla oli siellä kaksi kertaa veritesti vasta pp 12.. Mulle lääkäri sanoi tällä kertaa, ettei välttämättä näy testissä vielä maanantainakaan, joka mulla olisi siis pp14, vaikka olisi kuinka herkkä testi, mutta verikokeessa pitäisi näkyä. Kovasti jaksamisia!

Haaveita sulla ehkä näkyy normaalia aiemmin, kun on pidempään viljelty? Tsempit loppupiinailukiriin!

Kyllä täällä on hermot välillä niin riekaleina niin riekaleina. Nyt kun tietää, että kiinnittyminen olisi pitänyt tapahtua jos on ollut tapahtuakseen. Kaikki rentoutumis ym. jibot oon yrittänyt, mutta ei auttais muu kun se päänvaihto, minkä sitä ihminen luonteelleen voi. Mutta toisaalta en nyt halua stressata sitäkin, että stressaan niin paljon ja tuntea huonoa omatuntoa. Tää on tätä. Piinapäivät, jotka varmasti muistaa lopun elämää, on ne aina sellaisia kokemuksia. Nyt kun on viimeinen hoito, täytyy vaan yrittää nauttia tästä jännitysnäytelmästä loppuun asti. Eilen mulla oli hirveä paineen tunne alavatsalla ja runsasta vuotoa. Mietin, että onko nää nyt NIITÄ oireita, googletin nettiä hulluna, mutta mulla on myös ollut aiemmissa hoidoissa 2 bakteerivaginoosia ja niissä ollut samat oireet eli täytyy nyt seurata enteileekö sitä. Ja usein ennen menkkojakin on tuota paineen tunnetta. Eli se on niin turha vaivata harmaita aivosoluja näillä asioilla, kun voi olla ihan mitä vaan. Sitä niin mielessään toivoo, että voi kun ne johtuis siitä itse asiasta, mutta kun on aiemmissa hoidoissa niin monta kertaa pettynyt ja tuntenut jälkeenpäin itsensä tosi tyhmäksi, että miten saatoinkaan kuvitella moista. Mutta yritän edelleen sinnitellä testin kanssa sinne maanantaihin, koko rahan edestä piinaa ellei sitten menkat ala ennen, niinkin on joskus käynyt.
 
Kiitos tsempistä Haaveita ja Sharlin!

Laitoin Andreille postia ja hän sanoi että varmastikaan vielä näy kotitestissä. Ja voin mennä verikokeeseen myöhemmin viikolla. Joo, ehkä Andrei on laittanu mun ohjeen sen alkuperäisen suunnitelman perusteella että oltaisiin oltu hoidossa jo 2 päivää aiemmin, keskiviikkona 12.10

Haaveita tuo oli hyvä linkki. Periaatteessa huomenna mulla voisi näkyä kotitestissä kun on yli 11 päivää siirrosta. Pohdin vain että kun mulla muutenkin on elämässä vähän hitaasti monet jutut edenny, niin olisi se kummallista jos tässä nyt menisi etunojassa... Kaikkea on keskittävä että ajatukset pysyy pääosin positiivisena.

Sharlin mulla oli käsittääkseni syyskuussa juuri ennen hoitojen alkua tuo bakteerivaginoosi. Mulla tuli sellaista sulaneen mansikkajäätelön väristä ja oloista vuotoa. Puikkolääkkeellä se muuttui kokkareiksi mutta ei loppunut niin käytin silloin tuon antibioottikuurin perään. Mietin kans tässä kun noita progesteroneja laittaa että kai siinä jonkinmoinen tulehdusriskin lisääntyminen on. Oon yrittänyt peseytyä tarkemmin ja pestä kädet aina huolella. Mut eihän sitä aina voi välttää.

Kai on vaan uskottava että noita raskausoireita ei vain kaikille tule. Mulla on olleet vain rinnat arat ja jotain pientä nipistelyä vatsassa. Googlasin kanssa ja tulin siihen tulokseen että ne voivat yhtä lailla aiheutua estorogeenista ja progesteronista kuin raskaudesta. Joten yritetään vain odotella vielä muutama päivä! Mun koti on tosi siisti, oon hulluna viikonloppuna siivonnut ja tehnyt kaikenlaisia pieniä rästissä olleita juttuja. Yritän myös muistaa Nupun ohjeen että sanoo itselleen että on raskaana. Silittelen vatsaani ja yritän vakuuttaa pompulaa että tää kroppa on hyvä paikka kasvaa.

Aamulla tuli uutisissa alkoholisti- ja huumeäideistä. Oliko se n. 300 lasta syntyy Suomessa vaikeasti vammautuneita alkoholistiäideille joka vuosi. Sen lisäksi syntyy lievistä vammoista kärsiviä lapsia joitakin tuhansia. On tää maailma epäreilu. Tietysti epäreiluin näille lapsille joiden elämää alkoholi tuhoaa jo kohdusta alkaen. Mutta myös äitiyttä toivovana tuntuu rajulta että kohtelisi lastaan niin huonosti. Ja että ne pienet alkion alut lähtevät kasvamaan ja kasvavat lapsiksi asti, vaikka elimistössä on usein tai jatkuvasti isoja määriä alkoholia (tai huumeita). Eikö tunnu omituiselta tässä tilanteessa kun itse yrittää keksiä keinot elää terveemmin ja parantaa alkion kasvuolosuhteita?
 
Hei kaikki, pitkästä aikaa tulen moikkaamaan.

Kiitos onnitteluista Nuppu ja Cava!

Tsempitykset kovasti SatuSofia ja Haaveita sekä muut. Testauksesta kommentti, että kyllä on tullut fiba todnäköisesti SatuSofia siinä testipäivässä ja itselleni oli ohjeistettu HCG PP12:ksi, mutta kävin vasta PP13 sitä keneltäkään sen kummemmin kyselemättä, kun sopi paremmin aikatauluun. Ensimmäinen haamun haamu herkällä kotitestillä tuli PP10, mutta niin haamu se vaan oli, ettei sitä esim. mies nähnyt vaikka itse näinkin.

SaimiRiikalle pahoittelut, mutta myös kommentti, että ihan samat ajatukset pyöri mielessä täällä ja ajattelin, että pelkästään järjellä ajateltuna järkevintä olisi tosiaan tuo hauskasti kommentoimasi ”mittatilaustyö”. Jos ei mieskään mikään poikanen ole, niin tokihan voi hänenkin puolellaan olla ongelmia. Vieläkin mietin, olisiko se ollut "oikeampi" vaihtoehto.

Itse kävin myös ultrassa vähän aikaa sitten ja kyllähän sieltä jopa syke:heart: löytyi. Silti olen epäuskoinen välillä ja välillä ihan varma, että kesken on mennyt. Toisina päivinä on oireita taas tosi paljon ja tunnen olevani varsinkin vatsan koon ja painon tunteen puolesta jo lähes puolivälissä raskautta. Tahtikin on selvästi jo jotenkin hiljentynyt eikä jaksa ihan kaikkea tehdä aina, mitä suunnittelee, vaan pitää vähän väliä lepäillä. Mieskin on aivan hukassa, kun oireet vaihtuvat lähes päivittäin eikä tiedä mihin uskoa. Myös mielialat vaihtelee kovasti. Vaikka kuinka itseäni tsemppaisin, niin en uskalla luottaa ennenkuin viikot ovat yli 12, koska molemmat km:ni ovat ennen tuota tapahtuneet.

Ihanaa, kun aurinko on paistellut tällä viikolla. Siitä saa aina lisäenergiaa! Mukavaa viikonjatkoa sekä tsemppihenkeä kaikille.
 
SatuSofia Yksi niistä enemmän herkistä testeistä ja yksi vähemmän herkistä testeistä oli mulla viallinen, niihin ei ilmestyny edes sitä C-viivaa testatessa. Toivotaan että sulle ei nyt osu susia niihin.

Viime yönä heräsin taas neljän jäljestä pissalle, sitten alkoikin se yskiminen,6.30 sain unen uudestaan. Kun kello soitti 7.55, nousin nopeeta ylös ja jestas minkä paukutuksen piti sydän rinnassa. Tuntu ihan oikeesti tosi pahalta. Ei muuta kun torkutin 8.20 asti ja lähdin kouluun, siellä menin ensi töikseni terkkarille. Verenpaineet eka mittauksella 149/91, toka mittauksella 135/91. Alkaisikohan valvotut yöt ihan oikeasti käydä kropan päälle.. :O
Pötkylä onneksi on koko päivän paukuttanut iloisesti mahassa, että siellä kaiketi kaikki kunnossa,vaikka mamma on vähän huonossa hapessa :)
 
Onko taalla linjoilla muuten talla hetkella ketaan joka odottelee hoitoon paasya? Vinkiksi vaan, etta lapsettomuuskeskustelun alla olisi joku joka haluaisi ryhtya lahjoittajaksi..

Katheriina parempaa vointia. Vasymys ja raskaus altistavat helposti rytmihairioille, onneksi usein vaarattomille, mutta inhottavan tuntusille.
 
SatuSofia: älä luota näihin kotitesteihin, ne voi antaa vääriä negoja. Onnea kovasti.

Annamari, täällä on samanlaisia oireellisia ja oireettomia päiviä. Itselläkin (omilla soluilla) km viikolla 12 ja viikolla 10 todettiin tm, ja siksi olo on hankala. Itse en ole ajatellut meneväni alkuraskauden ultraan vaan yritän sinnnitellä sinne niskaturvotusultraan...saas nähdä pystynkö. Nyt siis viikon 8 alussa ollaan.

Katheriinalle
jaksuja, toivottavasti saisit nyt nukkua. Onnea ultraan.

Lumeton: hyvät on limikset, kiva.

Sharilinille ja Haaveita:lle toivottelen iloisa piinapäiviä.
 
Odottelee hoitoa/luovuttajaa/pitää taukoa (ikä suluissa)
Cornelius (33) Haaveissa 1
Saaga (39)
EliseT (31) Haaveena ensimmäinen lapsi.
Viinirypäle (33) haaveissa ensimmäinen.
NellaMaija (32) eka
Maijatar (41) ekaa haikaileva
Miimi78,
Iituska (38), haaveissa eka
Jonsku-78 (31) haaveissa eka
Marisabel (29) 4 siirtoa tehty, haaveissa eka
Iida-Karoliina (45), eka yhteinen (viides lapsi)
Lidia77 (33), eka haaveissa, 1. lahjasolut odotuksessa
Marbel (40+) toiveissa iltatähti
Älinä ()
MariIrina (40+), haaveissa eka, jonossa 1. lahjasoluhoitoon
Lapseton_87, toiveissa eka
Pomppaduu - Seruska ( ) kolmas haaveissa
Tinde75, ensimmäinen toiveissa
Tinulinen (32) eka haaveissa
Tyynetuulia
Lumikkoäiti, toiveissa toinen
Asriel, toiveissa toinen, jonossa AVA:lla

Hoito lähestyy
SaimiRiikka, hoito lokakuussa
Lumeton, hoito lokakuussa

Piinistelijät
SatuSofia (46) eka haaveissa, siirto 14.10.
Haaveita, siirto 17.10, testi 31.10
Sharlin (36) eka haaveissa, siirto 17.10, testi 31.10

Plussanneet ( = sydämet nähty ultrassa)
Seinäkukkanen (45), toiveissa eka, LA?? :heart:
plastex (33) eka yrityksessä, 2 alkion siirto 7.4. Hcg 451 pp 13 :heart:
Nuppu68, toiveissa eka, 3. alkionsiirrosta plussa, LA 23.3.2012 :heart:
Watrossi, pikkukakkonen toiveissa, kotitestiplussa pp8
Katheriina, (27) LA 8.3.2012 :heart:
Cava (30+), eka toiveissa, LA?? :heart:
Olki ( ) toiveissa eka, luomuplussa 25.8.-11 :heart:
Typyliini (30) haaveissa pikkukakkonen, alkionsiirto 6.9. :heart:
Annamari, :heart:
Minni007 (47), PAS 21.9, kotitestiplussa pp10, hcg pp 12 114

Maaliin päässeet :flower:
Lutuliini, poika 1.6.2008
Bea, esikoinen tyttö 10/2008
Enkelitytön äiti, tyttö 23.1.2009
Watrossi, esikoinen poika 5.2.2009
Suzyanne, esikoinen, poika, 7.5.2009
Pihla, esikoinen tyttö 3/2009
Piri, toinen lapsi, tyttö 6.6.2009
Bardolino(30) eka, tyttö 3.11.2009
Kauniskuu (32) eka, tyttö 8.11.2009
Juuni (48) 2. lapsi tyttö 16.11.2009
Rudy, kaksostytöt 1/2010
Marru (35) esikoiskaksostytöt
Simmis (38) toinen lapsi, tyttö 1/2010
Vekara (45) eka yhteinen, peikkotyttö 2/2010
Pomppaduu (27) kakkonen, tyttö 2/2010
Nennuliini (35) eka lapsi, tyttö 3/2010
Vilhelmiina72 (37) ekat, terveet pojat 24.4.2010
Matilda (30) esikoinen, poika 7/2010
Minni007 (45) poika 12.7.2010
Discovery (40+) tyttö 9/2010
Aliisa08 (26) esikoistyttö 11.11.2010
Tuuttituulia (39), tyttö 26.11.2010
lokakuu (40+) esikoistyttö kuoli kohtuun rv 26+, Kultakutri syntyi 25.12.2010
sela (40) 2. yhteinen, poika 3.1.2011 (1. kuollut hoitovirheeseen)
Lyyra (), 3. lahjasolulapsi haaveissa, tyttö 3/2011
Tyyne73(36) haaveissa eka, Pikku-Ukko 4.4.2011
Hathor (34), toka, pieni poika 21.4. kiireinen sektio rv.33+5
Alma (34) eka haaveissa, alkioadoptiosta poika 6/2011
Utopia(25), haaveissa eka, 18.7.2011 poitsu
amv (-76) eka, lahja-alkiohoito, tyttö 25.9.2011, rv 31+5

Taustalle siirtyneet :wave:
Dream73 (36)
Minni 73 (36) 7 vuoden yrityksen jälkeen
Lotta77 (33) adoptiolasta odottamaan
OnniUnelma76 (34) adoptiolasta odottamaan
Hillevi (40+) 7 vuoden yrityksen jälkeen

Plussanneet kadonneet lampaat
Teekuppi ( ) haaveissa eka, LA 25.1.2011 :heart:
Maija75 (35), eka toiveissa, testi 16.11.
 
Minni kiitos! Päätinkin jo illalla että en tänä aamuna testaa. Jotenkin tuon negan näkeminen saa niin ikäviin fiiliksiin. Mietin josko painelisin huomenna vain veritestiin ilman kotitestiä. Tämä päivä on mennyt paljon rauhallisemmalla mielellä kuin eilinen. Mutta voi olla etten malta. Huomenna olisi kuitenkin yli 12 päivää siirrosta. Ymmärrän suakin että on ehkä helpompi vastaanottaa se viesti mitä siitä niskaultrasta tulee sitten kerralla. Pidän peukkuja että kaikki on hyvin. Käsittääkseni meillä jotka saamme nuoren luovuttajan solun tuo riski pitäsi olla pienempi, näihin niskapoimusta ennustettaviin juttuihin ja kaikkiin riskeihin.

Katheriina sua parkaa. Toivottavasti sun kroppa alkaisi toipua ja saat nukuttua. Niin tajusin että kyllähän mulla niissä testeissä tuli kontrolliviiva, joten kai ne on kunnossa. Mihin se kontrolliviiva sitten ikinä reagoikaan.

Ihanaa Annamari! Kyllä kuulostaa jo hyvältä tuo :heart::n pompottelu!

Rauhallista mieltä Sharlin ja Haaveita! Tsemppiä limiksen kasvatukseen Lumeton!
 

Yhteistyössä